4/3/09

Η στάση ενός "ξένου" και η στάση των Ελλήνων καθηγητών πανεπιστημίου

Ο καθηγητής Stephen G. Miller, που δεν είναι Έλληνας, με βάση τη συμβατική του όρου έννοια, έγραψε και απυήθηνε την επιστολή που ακολουθεί στο αγγλόφωνο περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους σε σχέση με την ιστορική αλήθεια της Μακεδονίας. Οι με τη συμβατική του όρου έννοια Έλληνες καθηγητές, που αμοίβονται με χρήματα του ελληνικού δημοσίου, άρα των Ελλήνων φορολογουμένων, τί να έπραξαν και τι συνεχίζουν να πράττουν άραγε σε αντίστοιχες διαστρεβλώσεις της ιστορίας;

January 22, 2009
Editor, Archaeology Magazine
36-36 33rd Street
Long Island City, NY 11106
U.S.A.
Αγαπητοί Κύριοι,
Διάβασα σήμερα το τεύχος Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου της Αρχαιολογίας και με ανυπομονησία περιέτρεξα τις σελίδες στο άρθρο ‘‘Ενα γράμμα για την Μακεδονία’’ μόνο για να ανακαλύψω ότι ήταν ένα....γράμμα από την αρχαία Παιονία – την χώρα που εκτείνεται βορείως του όρου Βαρνούς και Όρβηλος. Ο απολογισμός του Λίβι για τη δημιουργία της Ρωμαικής επαρχίας της Μακεδονίας (45.29.7 και 12) δείχνει ξεκάθαρα ότι οι Παίονες ζούσαν βορείως αυτών των... βουνών (όπου σήμερα μορφοποιούν τα βόρεια γεωγραφικά όρια της Ελλάδος) και νοτίως των Δαρδανίων που είναι το σημερινό Κόσσοβο. Ο Στράβων (7 παρ.4) είναι ακόμα πιο λακωνικός λέγοντας ότοι η Παιονία ήταν Βόρεια της Μακεδονίας και η μόνη σύνδεση από τον έναν στον άλλον χώρο (ακόμα και σήμερα) ήταν διαμέσου του στενού φαραγγιού που διαρρέει ο Αξιός (ή Βαρδάρ) ποταμός. Με άλλα λόγια, η περιοχή που περιγράφεται από τον Matthew Brunwasser στο ‘‘Εχοντας τον Αλέξανδρο’’ ήταν η Παιονία της αρχαιότητας.
Παρα το αληθές γεγονός ότι κατακτήθηκαν από τον Φίλλιπο τον ΙΙ, πατέρα του Αλέξανδρου, το 359 π.Χ. (Diodorus Siculus 16.4.2), οι κάτοικοι της Παιονίας δεν ήταν ποτέ Μακεδόνες και δεν έζησαν ποτέ στην Μακεδονία. Πράγματι ο Δημοσθένης (Ολύνθιοι 1.23) μας αναφέρει ότι είχαν ‘‘υποδουλωθεί’’ από τον Φίλλιπο τον Μακεδόνα και ως εκ τούτου δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης (5.23) κάνει την ίδια αναφορά. Επί παραδείγματι, οι Αιγύπτιοι που κατακτήθηκαν από τον Αλέξανδρο κυβερνήθηκαν από τους Μακεδόνες, συμπεριλαμβανομένης και της γνωστής Κλεοπάτρας, αλλά δεν θεώρησαν ποτέ τους ευατούς τους Μακεδόνες, και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομάστηκε Μακεδονία (και μέχρι σήμερα απ’ όσο γνωρίζω δεν αναζητά τέτοιο όνομα). Φυσικά, όπως αναφέρει ο Θουκιδίδης (2.99), οι Μακεδόνες είχαν κατακτήσει μία ‘‘στενή λωρίδα της Παιονίας που εκτεινόταν κατά μήκος του Αξιού ποταμού από την εσωτερική μεριά της Πέλλας και κατέληγε στην θάλασσα. Κατ’ αυτό το τρόπο κάποιος θα μπορούσε να καταλάβει ότι κάτοικοι στην μοντέρνα δημοκρατία με κέντρο τα Σκόπια ονόμαζαν τους εαυτούς τους Παίονες και διεκδικούσαν σαν δική τους την γη που περιγραφόταν από τον Θουκιδίδη.
Αλλά γιατί, αντ’αυτού, οι σύγχρονοι άνθρωποι της αρχαία Παιονίας προσπάθησαν να αποκαλέσουν τους εαυτούς τους Μακεδόνες και την γή τους Μακεδονία;
Ο κος. Brunwasse (σελ. 55) ενώ αναφέρεται στις Ελληνικές αξιώσεις ‘‘ότι αυτό υπονοεί αξιώσεις επί του Ελληνικού εδάφους’’ και σημειώνει ότι ‘‘η βόρεια επαρχία της Ελλάδος επίσης ονομάζεται Μακεδονία’’, δεν λαμβάνει υπόψη του και δεν αναφέρει το γεγονός ότι η περιοχή αυτή της βόρειας επαρχίας της σύγχρονης Ελλάδος αποκαλείται συνεχώς Μακεδονία για πάνω από 2500 χρόνια (βλέπε inter alios, Ηρόδοτος 5.17; 7.128, et alibi).
Πάντως, η πιο πρόσφατη ιστορία μας δείχνει ότι οι Ελληνικές ανησυχίες δεν είναι χωρίς βάση. Επί παραδείγματι, ένας χάρτης που τυπώθηκε στα Σκόπια το 1992 (Εικ. 1) απεικονίζει ξεκάθαρα ότι η Μακεδονία επεκτείνεται από τα εδάφη της Παιονίας μέχρι το Όρος Όλυμπος στα νότια, πράγμα που σημαίνει ότι την αρχαία περιοχή των Παιόνων και η Μακεδονία παρουσιάζονται ως μία οντότητα. Οι ίδιες αξιώσεις εμφανίζονται σε ένα ψευδοχαρτονόμισμα που δειχνει ότι εκδόθηκε από την Κεντρική Τράπεζα της Μακεδονίας, το οποίο εμφανίζει ως "μακεδονικό" μνημείο τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, που ανήκει στην Ελλάδα (Εικ.2). Υπάρχουν πολύ περισσότερα παραδείγματα σε ημερολόγια, Χριστουγεννιάτικες κάρτες, αυτοκόλλητες ετικκέτες για προφυλακτήρες κλπ, και όλα απεικονίζουν τις ίδιες εδαφικές αξιώσεις.
Πέραν τούτο ο κος. Brunwasser σε άρθρο του έχει κάνει αναφορά (International Herald Tribune 10/1/08) στο έργο του ‘‘Μακεδονικού Ινσιντούτου για Στρατηγική Ερευνα 16:9’’ το οποίο αναφέρει ότι ‘‘σε ένα εδάφιο της Καινής Διαθήκης ένας Μακεδόνας εμφανίζεται στον Απόστολο Παύλο ικετεύοντάς τον: Ελάτε στην Μακεδονία και βοηθήστε μας’’. Αλλά ας δούμε πού πήγε ο Απ. Παύλος στην Μακεδονία; Στην Νεάπολη (Καβάλα), στους Φιλλίπους, στην Αμφίπολη, στην Απολλωνία, στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια (εδάφια 16:11- 17:10), πόλεις που βρίσκονται όλες στην Ιστορική Μακεδονία και καμία στην Παιονία. Τι αξιοπιστία μπορεί να έχουν οι ισχυρισμοί ενός Ινστιτούτου που έχει έδρα τα Σκόπια, που απαιτούν να ονομάζονται Μακεδονία, στηριζόμενα σε ένα ταξίδι που έγινε στην Μακεδονία της αρχαιότητας, η οποια είναι η σημερινή ομώνυμη βόρεια επαρχία της Ελλάδος;
Αναρωτιέμαι πού θα καταλήγαμε εάν ένα συγκεκριμένο μεγάλο νησί της νοτιοανατολικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτείων (υπονοεί την Κούβα, σ.τ.μ.) ονόμαζε τον εαυτό του Φλώριδα, και είχε στο νόμισμά του μορφές του κόσμου του Disney και διένειμε χάρτες δείχνοντας την Μεγάλη Φλώριδα, στην όρια της οποίας ήταν αμερικανικά εδάφη.
Σαφώς δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία για το τί είχε στο μυαλό του όταν αναφερόταν στο όνομα ‘‘Μακεδονία’’ ο Αμερικανός Γενικός Γραμματέας του Κράτους Edward Stettinius στις 26 Δεκεμβρίου 1944, όταν έγραψε:
“Οι υπηρεσίες του αμερικανικού κράτους έχουν επισημάνει με ιδιαίτερη ανησυχία τις προπαγανδιστικές φήμες και ανεπίσημες δηλώσεις που γίνονται υπέρ μιας αυτόνομης Μακεδονίας, που προέρχονται κυρίως από την Βουλγαρία, αλλά και από τις Γιουγκοσλαβικές αντιστασιακές ομάδες και άλλες πηγές, με τον υπαινιγμό ότι περιοχή της Ελλάδος συμπεριλαμβανόταν στο προβαλλόμενο εννιαίο κράτος. Αυτή η κυβέρνηση θεωρεί τη συζήτηση περί «Μακεδονικού έθνους», περί Μακεδονικής «πατρικής γης», ή περί Μακεδονικής «εθνικής συνείδησης» αδικαιολόγητη δημαγωγία που δεν αντιπροσωπεύει καμία εθνική ούτε πολιτική πραγματικότητα, και αποσκοπεί στη δημιουργία επιθετικών βλέψεων ενάντια στην Ελλάδα.»
[Πηγή: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii, Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec1944)].
Ο κος. Brunwasser (ένας κάτοικος της Βουλγαρίας), παρ’ όλα αυτά, πηγαίνει για να δηλωθεί με το προγανές ότι η Ελλάδα απαιτή ‘‘τον Αλέξανδρο ΙΙΙ των Μακεδόνων (Αλέηανδρος ο Μεγας)....σαν Ελληνας.’’
Αυτή η τοποθέτηση μου προκαλεί απορία. Τι υπάρχει για να διεκδικήσει; Ο προ-προ-προ πάππος του Αλέξανδρου, Αλέξανδρος Ι, πιστοποιήθηκε σαν Ελληνας στην Ολυμπία, και σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα της Ιστορίας ‘‘Τυγχάνει να γνωρίζω ότι οι πρόγονοι του Αλέξανδρου είναι Ελληνες’’ (Ηρόδοτος 5:22). Ο πατέρας του Αλέξανδρου, Φίλλιπος, κέδρισε διάφορους ιππικούς αγώνες στην Ολυμπία και στους Δελφούς (Πλούταρχος, Αλέξανδρος 4:9; Moralia 105A), τα δυο πιο αντιπροσωπευτικά Ελληνικά ιερά στην Αρχαία Ελλάδα όπου μη-Ελληνες δεν επιτρεπόταν να αγωνιστούν. Εάν λοιπόν ο Φίλλιπος ήταν Ελληνας, δεν ήταν και ο γιος του Ελληνας;
Οταν ο Ευριπίδης –που πέθανε και θάφτηκε στην Μακεδονία (Θουκυδίδης apud Pal. Anth. 7.45; Παυσανίας 1.2.2; Diodorus Siculus 13.103) έγραψε το έργο του Αρχέλαος προς τιμή του μεγάλου-θείου του Αλέξανδρου, το έγραψε στα Σλαβικά;
Οταν έγραψε τις Βάκχες, ενόσω ήταν σε δίκη για τον Αρχέλαο, δεν τις έγραψε στα Ελληνικά, όπως δηλαδή μας παραδόθηκε; Η να υποθέσουμε ότι ο Ευριπίδης ήταν ‘‘Μακεδόνας’’ που έγραφε στα Σλαβικά (σε μια εποχή όπου η συγκεκριμένη γλώσσα δεν ήταν βεβαιωμένη) και το έργο του μεταφράστηκε στα Ελληνικά;
Ποια ήταν η γλώσσα της διδασκαλίας όταν ο Αριστοτέλης έκανε μάθημα στον Αλέξανδρο; Ποια γλώσσα έγινε γνωστή και διαδόθηκε από τον Αλέξανδρο στις εκστρατείες του στην Ανατολή;
Γιατί έχουμε τις αρχαίες επιγραφές στα Ελληνικά σε οικισμούς που ιδρύθηκαν από τον Αλέξανδρο τόσο μακριά, ακόμα και στο Αφγανιστάν, και καμία στα Σλαβικά;
Γιατί τα Ελληνικά έγιναν η αληθινή γλώσσα της αυτοκρατορίας του Αλέξανδρου εάν ήταν στην πραγματικότητα ‘‘Μακεδόνας’’.
Γιατί η Κενή Διαθήκη γράφηκε στα Ελληνικά και όχι στα Σλαβικά;
Στην σελίδα 57 του αποκαλούμενου ‘‘Γράμμα από την Μακεδονία’’ υπάρχει μια φωτογραφία από τον συγγραφέα να στέκεται μπροστά ‘‘απο ένα χάλκινο άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου στην πολή Πρίλεπ’’.
Τo άγαλμα είναι προφανώς σύγχρονο, αλλά η ερώτηση είναι εάν ο πραγματικός Αλέξανδρος της ιστορίας θα μπορούσε να διαβάσει τη Σλαβική επιγραφή κάτω από τα πόδια του. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παρουσία των Σλάβων στην περιοχή είναι πολύ μεταγενέστερη των Ελλήνων, η απάντηση είναι προφανής.
Ενώ η έκθεση που έκανε ο κος. Brunwasser’s για την αρχαιολογική του έρευνα στην Παιονία είναι ευπρόσδεκτη, η υιοθέτηση και η προώθηση από πλευράς του της σύγχρονης πολιτικής θέσης των ανθρώπων της Παιονίας για τη χρήση του ονόματος Μακεδονία είναι πράξη όχι μόνο ανεπιθύμητη, αλλά και επιζήμια για τους αναγνώστες της Αρχαιολογίας που, όπως φαντάζομαι, ενδιαφέρονται για πραγματιά ιστορικά γεγονότα. Η απόφαση όμως να διαδοθούν αυτές οι ιστορικές αηδίες από ένα περιοδικό σαν την "Αρχαιολογία" – μια έκδοση του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής – είναι επιζήμια για την δική του φήμη.
Ας το πούμε για μια φορά ακόμα: η περιοχή της αρχαίας Παιονίας ήταν μέρος της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας, όπως ήταν και η Εφεσσς, τα Θήρα, η Παλαιστίνη, η Μέμφιδα, η Βαβυλώνα, τα Τάξηλα, και πολλές ακόμα πόλεις. Μπορεί κατ’ αυτή τη λογική να είχαν γίνει ‘‘Μακεδονες’’ προσωρινά αλλά ποτέ κανείς από εκείνες τις περιοχές δεν ήταν φυλετικά πραγματικά ‘‘Μακεδόνας’’.
Επιτρέψτε μου να κλείσω αυτή την επιστολή, κάνοντας την εξής πρόταση για να λυθή το σύγχρονο ερώτημα για την χρήση του ονόματος ‘‘Μακεδονία’’. Η Ελλάδα πρέπει να προσαρτήση την Παιονία – αυτό έκανε και ο Φίλλιπος ΙΙ το 359 π.Χ. Και αυτό θα φαινόταν αποδεκτό από τους σύγχρονους κατοίκους εκείνης της περιοχής μια και υποστηρίζουν ότι είναι Ελληνες με την ιδιοποίηση του ονόματος Μακεδονία και του διασημότερου Μακεδόνα, του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κατόπιν οι σύγχρονοι άνθρωποι αυτής της νέας Ελληνικής επαρχίας θα μπορούσαν να εργαστούν στην εκμάθηση και στην ομιλία, στο διάβασμα και στο γράψιμο της Ελληνικής γλώσσας, ενδεχομένως το ίδιο καλά όπως εκάνε και ο Αλέξανδρος.

Με εκτίμηση

Stephen G. Miller
Professor Emeritus, University of California,
Berkeley

PS: Για πληρέστερη εξέταση των αρχαίων στοιχείων σχετικά με την Παιονία Δείτε:
I. L. Merker, “The Ancient Kingdom of Paionia,” Balkan Studies 6 (1965) 35-54
cc: C. Brian Rose, President, Archaeological Institute of America
Hillary Rodham Clinton, Secretary of State of the United States of America
Dora Bakoyiannis, Minister of Foreign Affairs of Greece
Antonis Samaras, Minister of Culture of Greece
Olli Rehn, European Commissioner for Enlargement
Erik Meijer, Member, European Parliament
Πηγή: Παμμακεδονική (Μύνημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της κ. Ν. Γκατζούλη, Ύπατης Προέδρου της Παμμακεδονικής), http://macedonia-online.blogspot.com

16 σχόλια:

  1. Εξαιρετική επιστημονική τεκμηρίωση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κυριολεκτικά χωρίς σχόλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό σκεφτόμουν και 'γω..
    Τους δίνουμε Ελληνική υπηκοότητα και προσαρτούμε..

    Ελληνισμός και όχι ελλαδιμός..

    το τί νιώθεις, το πνεύμα είναι Ελληνισμός, και όχι το αίμα-έθνος.

    Αρκετές πατρίδες χάσαμε για τους καλαμαράδες..

    Διγενής ο Κρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ καλή και υποστηρικτική των ελληνικών θέσεων επιστολή.

    Παρακαλώ διορθώστε τον όρο "Κενή Διαθήκη" (παρουσιάζεται 2 φορές). Είναι λάθος. Προφανώς τυπογραφικό. Ο σωστός όρος είναι βέβαια "Καινή Διαθήκη". Η Διαθήκη είναι καινή, δηλαδή νέα, καινούργια, όχι κενή, δηλαδή κούφια και άσκοπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ε ξ α ι ρ ε τ ι κ ό κείμενο
    το κύριου Miller.
    Σωστός δίκαιος και ωραίος!
    Μια είναι ή λύση αν θέλουν να λέγονται Μακεδόνες να μάθουν την Ελληνική γλώσσα και Ελληνική Ιστορία και να προσαρτηθούν στην Ελλάδα. Αυτά είναι κότσια!

    'Εχει τα κότσια να το πετάξει αυτό στα μούτρα του Νίμιτς και του κάθε Νίμιτς η Ντόρα και οι λοιποί κατ'όνομα 'Ελληνες πολιτικοί;
    Αμφιβάλλω αλλά ποτέ δεν είναι αργά!

    'Αραγε που είναι οι δικοί μας Ιστορικοί/ακαδημα`ι`κοί να βομβαρδίσουν με κείμενα την μπαρούφα αυτού του περιοδικού και να το ισοπεδώσουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα κ. Σάββα,
    Υπέροχο κείμενο :)
    Χριστίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οσο για το τι κάνουν οι Ακαδημαικοί οι δίκοι μας που κάποιοι αναρωτιούνται απλά όπως ολοι πλέον εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων είναι καθοδηγούμενοι....
    Χριστίνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εύγε ΚΥΡΙΕ Miller αν και πάντα μιλάμε για τα αυτονόητα.
    Ασφαλώς όχι μόνον οι Μακεδόνες δεν έχουν καμιά σχέση αλλά ούτε και οι αρχαίοι Παίονες με τους Βουλγαροκαραγκιόζηδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αφιερωμένο στη μνήμη του Μανώλη Ανδρόνικου που έφερε στο φως τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας και που ευτυχώς δεν ζει για να δει την ανυπαρξία και την απάθεια ενός ολόκληρου κράτους καθώς και των Ελλήνων αρχαιολόγων και ακαδημαϊκών. Ευτυχώς που δεν ζει για να μη δει οτι για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας, σε διεθνές επιστημονικό επίπεδο, έπρεπε να μιλήσει ο Αμερικανικής υπηκοότητας κ. Miller και αυτός χωρίς να έχει κανένα συμφέρον παρά μόνο την επιστημονική του αξιοπρέπεια.
    Ευχαριστώ Σάββα για την ανάρτηση και εσένα Χριστίνα για τη μετάφραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γειά σου Δράκε και λοιποί φίλοι, να είστε καλά.

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μέλος και Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Επιστημών (έπεστρεψε τα διάσημα του διαμαρτυρόμενος για την παράδοση επι Κατοχής της Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης στους Βουλγάρους)

    Αντώνιος Δ. Κεραμόπουλος

    "Οι Έλληνες και οι Βόρειοι Γείτονες"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Gia deste edo ena endiaferon arthro:

    "Zarko Trajanovski, columnist for the daily Dnevnik, argues that the government “is conducting self-defeating, Bucephalic politics of brainwashing. Until yesterday we slept as Macedonian Slavs, today we wake up as ancient Macedonians...who knows how we will wake up tomorrow..."

    http://www.newropeans-magazine.org/content/view/8947/259/

    Vasika i oli ipothesi krivi ke kapies efkeries gia tin Ellada. Se periptosi pou pistoun i Skopiani pos DEN ine ethnika Slavi to mono pou tha chriazotane na kani i Ellas tha itane na provali tis ametrites apodixis gia tin Ellinikotita ton archeon Makedonon. Pragma to opio then tha itan ke idietera dyskolo...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα κ. Δράκε,
    Μια μετάφραση αποδίδεται καλύτερα όταν μεταμορφώνεται από σωστή μορφοποίηση κειμένου. Ευχαριστώ γι αυτό ...
    Χριστίνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπάρχει online έκδοση του περιοδικού ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ; Σε ποιο τεύχος δημοσιεύεται η επιστολή του κυρίου Miller; Είναι στα αγγλικά ή στα Ελληνικά; Θα μπορούσατε να παραθέσετε και το πρωτότυπο ή τουλάχιστον να βάλετε μια παραπομπή; Είναι κρίμα μια τόσο επιστημονική τεκμηρίωση να χάνει το κύρος της από ορθογραφικά λάθη και μεταφραστικά σφάλματα. Καλό θα ήταν να διορθώσετε το κείμενο και να το επαναδημοσιεύσετε, ειδικά ο όρος "Κενή Διαθήκη" είναι σοβαρό λάθος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ενθουσιασμένος από το γράμμα του καθηγητή κ. Miller, αναζήτησα το e-mail του και του έστειλα συχγαρητήρια επιστολή για να τον ευχαριστήσω. Την επόμενη μέρα μου απάντησε τα ακόλουθα, τα οποία και σας παραθέτω...Θ.Καπάδοχος.

    Dear Mr. Kapadohos,

    Thank you for your kind words. Let us hope that my words find an audience in the non-Hellenic world and therefore make a difference.
    Unfortunately, Archaeology has not published the letter yet, and it appears that they may not publish it. I fear that the "science" of my profession is disappearing. Virtual reality seems to be conquering factual evidence, and with the active help of what was once a popular but serious journal. Or am I getting to be a grouchy old man?

    sgm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να πω και εγω δυο λόγια σχετικά με τον Professor Miller, και το σχετικό επιστημονικό του γράμμα. Το διάβασα Αγγλικά και Ελληνικά στο...Facebook πρώτα, και σε κάποιο γρουπ που έχουμε για τον Μέγα Αλέξανδρο,παρείσφρησε ένας Σκοπιανός. Στην επικοινωνία που είχαμε διαπίστωσα πόσο φανατικοί είναι και "ηθελήμενο" λάθος κάνουν. Του μίλησα για το γράμμα και τον Δρ.Μίλλερ, και μου απάντησε οτι δεν είναι καθηγητής, και οτι το γράμμα του είναι ενα πολιτικό μανιφέστο, μου είπε και πολλά άλλα, και κατάλαβα οτι μας χωρίζουν πολλά. Του απάντησα κατάλληλα, με στοιχεία, αποδείξεις, αλλά δεν πιστεύω να αλλάξουν μυαλά. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή απο τους πολιτικούς μας,τους διπλωμάτες μας, τους επιστήμονες, διότι αυτοί, όπως μου έγραψε ο Σκοπιανός έχουν αλλοτριωτικές αποφάσεις πάρει.
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
    Με εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.