8/5/09

Στρατόπεδά μας τα τζαμιά, σπαθιά μας οι μιναρέδες

Μήπως είδατε ποτέ τζαμί να έχει μετατραπεί σε εκκλησία; Εγώ δεν είδα. Ούτε στην Κύπρο, ούτε πουθενά αλλού. Αλλά είδα πολλές εκκλησίες που έχουν μετατραπεί σε τζαμιά. Και εσείς είδατε. Το Τέμενος Σελιμιγιέ στη Λευκωσία ήταν καθεδρικός ναός, όχι τζαμί. Ο Καθεδρικός Ναός της Αγίας Σοφίας.
Φτιάχτηκε από τους Λουζινιανούς. Μετά την κατάκτηση του νησιού από τους Οθωμανούς, πρόσθεσαν δύο μιναρέδες στο ναό και το μετέτρεψαν σε τζαμί. Πρώτα το αποκάλεσαν «Το Τέμενος της Αγίας Σοφίας». Ύστερα «Το Τέμενος Σελιμιγιέ». Είναι το πιο μεγαλοπρεπές οικοδόμημα της Κύπρου.Και το Τέμενος του Λαλά Μουσταφά Πασά στην Αμμόχωστο ήταν καθεδρικός ναός και όχι τζαμί. Είναι ένα από τα αριστουργήματα του γοτθικού ρυθμού. Ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Νικολάου. Κτίστηκε μεταξύ των ετών 1294 και 1312. Μετά τη Λευκωσία, λένε, η στέψη των Λουζινιανών βασιλιάδων γινόταν και εκεί. Οι Οθωμανοί πρόσθεσαν έναν μιναρέ στον καθεδρικό ναό και το μετέτρεψαν σε τζαμί. Αυτά είναι τα πιο γνωστά παραδείγματα εκκλησιών που μετατράπηκαν σε τζαμιά.
Την παράδοση αυτή των Οθωμανών συνέχισε αργότερα και η Τουρκική Δημοκρατία. Μετέτρεψε σε τζαμιά και πολλές εκκλησίες εδώ μετά την κατάκτηση του μισού νησιού το 1974. Λένε ότι 28 από τα 182 μας τζαμιά είναι εκκλησίες που μετατράπηκαν σε τζαμιά. Αλλά δεν μας φτάνουν αυτά. Τώρα ανεγείρονται ακόμη 16 νέα τζαμιά, λένε. Βρίσκονται υπό ανέγερση τα εννιά από αυτά, ενώ περιμένουν στη σειρά και τα άλλα επτά. Σύμφωνα με την Προεδρία Θρησκευτικών Υποθέσεων, αυτό οφείλεται σε μεγάλη «ανάγκη».
Τι είπαμε; Η Τουρκία διεξάγει δύο μεγάλες επιχειρήσεις στην Κύπρο. Τον εκτουρκισμό και τον εξισλαμισμό. Φαίνεται παράξενο, έτσι δεν είναι; Ούτως ή άλλως Τούρκοι δεν είμαστε; Είμαστε. Αλλά όχι «πλήρως Τούρκοι». Όχι όπως τους Τούρκους στην Τουρκία δηλαδή. Μήπως δεν είμαστε μουσουλμάνοι; Είμαστε. Αλλά όχι όπως τους μουσουλμάνους στην Τουρκία. Θα συμπληρώσουν τις ατέλειές μας! Και θα πετάξουν όσα έχουμε επιπλέον. Τώρα αποκαλούμαστε «Τουρκοκύπριοι», έτσι δεν είναι; Κατά την άποψή τους, το «Κύπριοι» είναι επιπλέον σε αυτή τη λέξη. Όλοι πρέπει να αποκαλούνται μόνο «Τούρκοι»!
Κοιτάξτε πράγματα. Δεν υπάρχουν χρήματα. Η ανεργία βρίσκεται στα ύψη. Όλοι οι τομείς της οικονομίας έχουν καταρρεύσει. Και εμείς φτιάχνουμε τζαμιά. Φαίνεται πως δεν μας απέμεινε άλλη λύση από το να βρούμε καταφύγιο στον οίκο του Θεού. Δεν υπάρχουν τουρίστες στη χώρα. Φτιάχνουμε ξενοδοχεία. Δεν έχουμε ιατρικά μηχανήματα. Φτιάχνουμε τζαμιά. Όχι πολυκλινικές, νοσοκομεία και τέτοια. Ανεγείρουμε μιναρέδες. Γιατί; «Παρέστη μεγάλη ανάγκη». Από πού παρέστη αυτή η ανάγκη; Μήπως οι Τουρκοκύπριοι, που πηγαίνουν στο τζαμί μόνο από γιορτή σε γιορτή, έχουν δοθεί πλέον στο Θεό; Και δεν χωράνε στα τζαμιά;
Αχ καημένε λαέ μου, αχ. Αν το θαύμα ήταν δικό μας, ας πήγαινε στα κομμάτια. Αλλά δεν είναι. Ανήκει σε αυτούς που έρχονται απΆ έξω. Σε εκείνους που είναι πιο Τούρκοι και πιο μουσουλμάνοι από εμάς. Το «παρέστη ανάγκη» σημαίνει πως αυτοί έχουν πληθύνει και εμείς γίναμε λιγότεροι. Ενόσω πλήθαιναν αυτοί, αυξάνονταν και τα τζαμιά μας. Πλέον σε κάθε γειτονιά υπάρχει και ένα τζαμί. Και όλα πλέον είναι «με το όνομα του Αλλάχ που προστατεύει και ελεεί».
Το νότιο μέρος της Κύπρου έγινε Ευρώπη. Το βόρειο έγινε Τουρκία. Όπως η Κωνσταντινούπολη που βρίσκεται πάνω σε δύο ηπείρους. Από τη μια είναι Ευρώπη. Και από την άλλη η Ανατολία. Εκείνοι συνδέονται μεταξύ τους με μια γέφυρα. Εμείς χωριζόμαστε ο ένας από τον άλλο με οδοφράγματα. Η φωνή του μουεζίνη δεν γιατρεύει το χιλιόχρονο ντέρτι μας.
ΤΟΥ ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ ΠΟΛΙΤΗΣ

5 σχόλια:

  1. Έχω μία απορία. Ο Σενέρ Λεβέντ ζει στην ελεύθερη Κύπρο; Είναι πάντως εντυπωσιακό αν γράφει τέτοια άρθρα στα κατεχόμενα..
    Γράφει για την εφημερίδα "Πολίτης" η απλώς η εν λόγω εφημερίδα αναδημοσιεύει τα άρθρα του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Σενέρ Λεβέντ είναι ένας από τους γνωστότερους Τ/Κ δημοσιογράφους. Αυτό το οφείλει στους σκληρούς δημοσιογραφικούς του αγώνες ενάντια στο καθεστώς του Ρ. Ντενκτάς με τα αποκαλυπτικά του δημοσιεύματα από τις στήλες της εφημερίδας Αβρούπα, όταν στη κατεχόμενη Κύπρο επικρατούσε η τρομοκρατία του εγκαθέτου της Άγκυρας. Οι αγώνες του Σενέρ τον οδήγησαν στη φυλακή και στο βίαιο κλείσιμο της εφημερίδας του. Η επίθεση του καθεστώτος θα ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών από τους οπαδούς της ειρήνης και στις δυο μεριές της πράσινης γραμμής με αποτέλεσμα την απελευθέρωση του. Ο Σενέρ θα καταφέρει μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο να στήσει ξανά την εφημερίδα του μετονομάζοντας την συμβολικά σε Αφρίκα.
    Από το 2003 πρωταγωνιστεί στον αγώνα της επανένωσης με καθημερινή μαχητική αρθρογραφία στην ελληνοκυπριακή εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ.
    Η αναδημοσιευση δεν σημαίνει και αποδοχή των πάντων. Παραθέτω μια σειρά απο γεγονότα που θεωρώ σημαντικά. Σκοπός και στόχος ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ να τα θέσει στο καμίνι της ζωής και μέσα απο αυτή την δοκιμασία, να αποκαλύψει την δική του αλήθεια, να διαμορφώσει την δική του άποψη, να πάψει να γίνει δέκτης και αντικείμενο μιας κατευθυνόμενης πληροφόρησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μακάρι και κάποιοι Ελληναράδες να είχαν το σθένος του Λεβέντ -η, και να λένε τέτοιες αλήθειες.

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κύριε Αργικεραυνέ,
    Μου φαίνεται δεν κατανοείτε σε ποιους απευθύνεται ο Λεβεντ. Στην δική μας πλευρά το πρόβλημα δεν είναι κάποιοι ανύπαρκτοι "Ελληναράδες". Αυτός είναι ένας όρος που χρησιμοποιείτε, κρυμμένος πίσω από ανωνυμίες για να δολοφονείτε ανοίκεια τον χαρακτήρα όποιου στην Ελλάδα και στην Κύπρο θέλει να εφαρμοστεί η ευρωπαϊκή και διεθνής νομιμότητα για να επιτευχθεί μια βιώσιμη λύση του κυπριακού (δέστε λοιπόν τι σημαίνει αυτό κα επανέλθετε να μας πείτε που διαφωνείτε: http://www.ifestosedu.gr/32RuleofLaw.htm).
    Ελληναράδες λοιπόν ονομάστηκαν από ανώνυμους όπως εσείς όποιοι απόρριψαν το φασιστικό σχέδιο Αναν. Εσείς συμφωνείτε με το σχέδιο Αναν. Γιατί αν θέλετε σύνορα μεταξύ πολιτών του νεοελληνικού και του κυπριακού κράτους σας τα οριοθετώ εγώ με ακρίβεια: Από την μια πλευρά είναι οι δημοκράτες και ελεύθεροι άνθρωποι που θέλουν την ειρήνη και την δημοκρατία και που τάσσονται ανέκαθεν υπέρ της διεθνούς και ευρωπαϊκής νομιμότητας. Στην αντίπερα όχθη είναι κάποια, κατά την ρήση του γνωστού ναζί, «καθάρματα που σε κάθε χώρα βρίσκονται για να κάνουν τις βρωμοδουλειές των διεθνοσφασιστών». Μιλάμε για κάτι ελληνόφωνους τουρκαράδες, αμαρικανάδες και πάει λέγοντας που ευνοούν κάθε νέο-οθωμανικό, κάθε ηγεμονική αξίωση και κάθε τι βλάπτει την πατρίδα τους. Είτε είναι κακόπιστοι και πληρωμένοι, είτε είναι καλόπιστοι και παρασυρμένοι είτε είναι απλά άσχετοι και αφελείς, θα τους βρείτε κατά καιρούς σε λίστες ντροπής που υποστηρίζουν το σχέδιο Αναν, που υποστηρίζουν τον μακεδονικό αλυτρωτισμό, που υποστηρίζουν την σορική ιστοριογραφική ανεκδοτολογία που θέλει να αποδομήσει τους λαούς των Βαλκανίων και που υποστηρίζουν τους βομβαρδισμούς των βαλκανικών λαών στο όνομα των … ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πριν γενικεύετε δολοφονικά κοιτάξτε τον εαυτό σας στον καθρέπτη και κυρίως μιλήστε επώνυμα.
    Παναγιώτης Ήφαιστος
    www.ifestosedu.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμ, όχι, δεν είναι έτσι τα πράματα.

    Αμα αντιγράφεις κάτι από αλλού, πάει να πει πως έχεις κάποιο λόγο. Όμως σε εκατοντάδες αντιγραφές που κάνατε, δεν έχετε γράψει ούτε μια γραμμή που να λέει πως σ' αυτό κι αυτό διαφωνούμε. Είναι λοιπόν όχι μόνο εύλογο αλλά και βάσιμο να καταλάβουμε πως βασικά συμφωνείτε με ό,τι αντιγράφετε εδώ.

    Διότι, περί αντιγραφής πρόκειται. Με το συμπάθειο, αλλά αυτό εννοούμε όταν λέμε ιστολόγιο; Παίρνω γύρα όλες τις πιθανές πηγές, και αντιγράφω εδώ ό,τι μου γουστάρει;

    Και σ' αυτές τις εκατοντάδες και χιλιάδες αντιγραφές, δεν έχετε αναφέρει ποτέ την πηγή.

    Είμαστε τώρα στις πρωινές ώρες της τρίτης μέρας του Ιουλίου. Οι στατιστικές του Γκούγκωλ, στο δεξιό περιθώριο, μας πληροφορούν πως ήδη υπάρχουν πέραν των 76 δημοσιευμάτων γι' αυτό το μήνα. Δηλαδή, περισσότερα από 35 την ημέρα για τις δυο πρώτες μέρες. Τα ίδια και χειρότερα συμπεραίνει κανείς άμα δει τις στατιστικές για τους προηγούμενους μήνες και το περασμένο χρόνο. Εκατοντάδες δημοσιεύματα κάθε μήνα, χωρίς πουθενά να αναφέρεται η πηγή. Και ούτε ένα που να έχετε γράψει εσείς.

    Είναι λοιπόν αρκετά προφανές πως οι διαχειριστές αυτού του ιστολόγιου δεν διαβάζουν όλα όσα βάζουν εδώ.

    Για να μας πουν δυο κουβέντες για το Σενέρ Λεβέντ, τεμπελιάσανε και πάλι, νομίζοντας πως θα ήταν μια χαρά το να αντιγράψουν κάτι σχετικό.

    http://syntyxanoume.blogspot.com/2008/02/blog-post_21.html

    Νομίζω πως πάσχετε από σοβαρό πρόβλημα λειτουργικού αναλφαβητισμού. Δηλαδή, δεν καταλαβαίνετε αυτά που διαβάζετε. Εκτός πια κι αν αυτές είναι οι γνώμες σας.

    Φερ' ειπείν, αυτό που αντιγράψατε για το Σενέρ Λεβέντ, λέει πως ο Λεβέντ "από το 2003 πρωταγωνιστεί στον αγώνα της επανένωσης". Εσείς συμφωνείτε μ' αυτό; Είσαστε σίγουροι ότι συμφωνείτε; Διότι, για να υπάρχει αγώνας για επανένωση, πρέπει η Κύπρος να είναι μοιρασμένη. Όμως η Κύπρος δεν είναι μοιρασμένη. Η Κύπρος είναι κατεχόμενη. Αυτοί όμως που θέλουν να κάνουν τα χατήρια στη Τουρκία, προωθούν την αντίληψη πως στη Κύπρο δεν έχουμε ξένη στρατιωτική κατοχή, μα μια διαμάχη "των δυο κοινοτήτων", όπως λένε, με αποτέλεσμα να μοιραστεί η Κύπρος. Εσείς, με ποιάν από τις αντιλήψεις συμφωνείτε; Το έχετε καταλάβει ότι υπάρχουν δυο αντιλήψεις;

    Εισηγούμαι τα ακόλουθα:

    == δραστική μείωση των δημοσιευμάτων που είναι αντιγραφές.

    == άμα είναι αντιγραφή, να αναφέρεται πλήρως η πηγή:
    -- συγγραφέας,
    -- τίτλος,
    -- η εφημερίδα ή το περιοδικό όπου δημοσιεύτηκε,
    -- η ημερομηνία,
    -- και απαραίτητα η διαδικτυακή παραπομπή.
    -- Όλα αυτά να αναφέρονται στην αρχή του δημοσιεύματος, και όχι στο τέλος.

    == δραστική μείωση των ωρών που αφιερώνετε στο διαδίκτυο, και δραστική αύξηση των ωρών για διάβασμα βιβλίων. Βιβλίων χάρτινων. Όχι όμως ακροδεξιών και εθνικιστικών βιβλίων.

    == προσπαθήστε να γράψετε και τίποτις δικό σας.

    Ο Θεός της Ελλάδος μαζί μας,
    Καλή επιτυχία,
    Καλά κρασιά.

    -.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.