14/6/09

"Ανεπαισθήτως" υπόδουλοι

Xρήστος Γιανναράς
Oι Ευρωεκλογές 2009 επιβεβαίωσαν τη διαπίστωση ότι η ελλαδική κοινωνία δεν έχει τις προϋποθέσεις να ανακάμψει από την παρακμιακή αποσύνθεση.
Η χωρίς σκέψη και κρίση από εθισμό ψήφος στα δύο «κόμματα εξουσίας» (ομολογημένη σε δημοσκοπήσεις προεκλογικές) διατήρησε ποσοστό αποκαρδιωτικά υψηλό. Το δίδυμο των αυτουργών της διάλυσης του κράτους και της καταλήστευσης του κοινωνικού χρήματος, οι κραυγαλέα ανίκανοι να επιλύσουν στοιχειώδη, καίρια προβλήματα της οργανωμένης συμβίωσης, αμνηστεύθηκαν και επιβραβεύτηκαν από τα δύο τρίτα και πλέον των πολιτών που έφτασαν ώς την κάλπη.
Που σημαίνει: τα δύο τρίτα των όσων εψήφισαν αποφασίζουν για τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους χωρίς να έχουν καταλάβει τι συνέπειες έχει ο εξωφρενικός υπερδανεισμός του κράτους, η κατεστημένη κλοπή του κρατικού κορβανά, η θεσμοποιημένη αναξιοκρατία, η δημοσιοϋπαλληλοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων και ανυπαρξία συλλογικής άμυνας, η καλπάζουσα δημογραφική φθίση, η διάλυση του σχολειού και ο εξευτελισμός των πανεπιστημίων, η επικρεμάμενη κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος, η συντελεσμένη χρεοκοπία του συστήματος υγείας. Για πολλοστή φορά παραγράφηκαν με την ψήφο της πλειονότητας τα κοινωνικά και πολιτικά εγκλήματα της ιδιοτελούς έμπρακτης σύμπνοιας των «κομμάτων εξουσίας».
Τα δύο τρίτα των όσων εψήφισαν αποδείχθηκαν δίχως την ικανότητα να αντιληφθούν τι σημαίνει, για το συμφέρον τους και για την αξιοπρέπειά τους, το ψευδοδίλημμα ανάμεσα σε έναν παραλυτικά άτολμο και σε έναν ανήκεστα μειονεκτικό σε φυσικά προσόντα πρωθυπουργό. Οι Ευρωεκλογές επιβεβαίωσαν οδυνηρά ότι στην Ελλάδα σήμερα οι δείχτες της κατά κεφαλήν ικανότητας για κριτική σκέψη και διάκριση ποιοτήτων έχουν φτάσει στα επίπεδα τριτοκοσμικών κοινωνιών – η διαπίστωση επικυρώνεται και από τις μετρήσεις των τηλεοπτικών προτιμήσεων του πληθυσμού.
Δυστυχώς η περίπτωσή μας των Νεοελλήνων ενισχύει τον ισχυρισμό του διαβόητου Σάμιουελ Χάντινγκτον ότι κοινωνίες υπανάπτυκτες δεν έχουν τη δυνατότητα να προσλάβουν και αφομοιώσουν το δυτικό μοντέλο της (κοινοβουλευτικής) δημοκρατίας. Τα πολιτικά κόμματα στις κοινωνίες αυτές αλλοτριώνονται σε συντεχνίες συμφερόντων και σε καρκινώματα διαφθοράς, το δικαίωμα της ψήφου υπηρετεί ιδιοτελείς συναλλαγές, ο κομματικός φανατισμός συναγωνίζεται την αλογία της ποδοσφαιροφιλίας.
Εκατόν σαράντα εννέα χρόνια, από το 1833 ώς το 1974, η αδυναμία της μεταπρατικής ελλαδικής κοινωνίας να μιμηθεί αποτελεσματικά το δάνειο μοντέλο της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας «επιτροπεύετο» από την εγκάθετη αλλοδαπή βασιλεία. Και όταν η στανική αυτή «επιτροπεία» διαπλεκόταν με τη φαυλότητα των πολιτικών και οδηγούσε σε τυπικά τριτοκοσμικά αδιέξοδα, επενέβαινε ο αυθαίρετος πατριωτισμός του στρατού: Τα στρατιωτικά πραξικοπήματα διαδέχονταν το ένα το άλλο, κάποτε και με απόσταση μηνών. Κατά κανόνα αναχαίτιζαν περιστασιακά τη φαυλότητα, αλλά καθυστερούσαν δραματικά τη θεσμική «ενηλικίωση» του κράτους. Σπάνια οι παρεμβάσεις στρατιωτικών υπήρξαν ευεργετικές – κίνημα στρατηγού Μακρυγιάννη 1843, συνταγματάρχη Νικόλαου Ζορμπά 1909, συνταγματάρχη Νικόλαου Πλαστήρα 1922. Ευεργετικές, επειδή δεν υποκατέστησαν την πολιτική εξουσία, απλώς έδωσαν στην κοινωνία την αδέσμευτη από κομματικές ιδιοτέλειες δυνατότητα να επαναδιατυπώσει, με Συντακτικές ή Αναθεωρητικές Εθνοσυνελεύσεις, φραγμούς στην αυθαιρεσία της εξουσίας.
Μόνο τα τελευταία τριάντα πέντε χρόνια, από το 1974 ώς σήμερα, η μίμηση του δυτικού κοινοβουλευτικού προτύπου προσπαθεί να λειτουργήσει χωρίς βασιλική επιτροπεία και χωρίς ενδεχόμενο επεμβάσεων στρατιωτικής παιδονομίας. Κάποιοι σπεύδουν να θριαμβολογήσουν ότι ο πολιτικός βίος στην Ελλάδα μπήκε σε φάση ενηλικίωσης, αλλά προφανέστατα απατώνται ή κατάφωρα ψεύδονται: Διότι ναι μεν η βασιλική επιτροπεία εξέλιπε και επεμβάσεις στρατιωτικών είναι εκ των πραγμάτων αδιανόητες, αλλά ο έλεγχος της φαυλότητας και της αυθαιρεσίας δεν κατοχυρώθηκε με θεσμούς και συνταγματικές διατάξεις δημοκρατικής λειτουργίας των κομμάτων, δραστικού ελέγχου, πειθαρχικού και αξιοκρατικού, τόσο των διαχειριστών της εξουσίας όσο και των κρατικών λειτουργών.
Η δημοκρατία (έστω και μεταπρατική, κοινοβουλευτική) παραμένει για την Ελλάδα ανεπίτευκτος στόχος. Από την παλατιανή αυθαιρεσία και το ανεξέλεγκτο του στρατιωτικού πατριωτισμού περάσαμε στον συνταγματικά κατοχυρωμένο απολυταρχισμό της κομματοκρατίας. Η εξουσία δεν πηγάζει από την υπεύθυνη κρίση και βούληση του λαού, πηγάζει από την πιο επιδέξια (πιο καλοπληρωμένη) πλύση εγκεφάλου των ψηφοφόρων. Ιλιγγιώδη ποσά κρατικού χρήματος και μαφιόζικης «διαπλοκής» διασπαθίζονται για την κομματική διαφημιστική προπαγάνδα που μεθοδικά εξανδραποδίζει τον λαό, χειραγωγεί τα δύο τρίτα των πολιτών να ψηφίζουν από ψυχαναγκαστικό εθισμό, χωρίς σκέψη και κρίση.
Πολίτες «ανεπαισθήτως» υπόδουλοι, λαός ανυποψίαστων ραγιάδων, σκλάβοι ντοπαρισμένοι με ψευδαισθήσεις ελευθερίας. Μας επιτρέπουν να ψηφίζουμε, αλλά με στημένους ακαταμάχητους μηχανισμούς υφαρπαγής της ψήφου μας. Μας παραμυθιάζουν με φαντασιώσεις ελευθερίας και δικαιωμάτων, με το να μας αφήνουν να «διαδηλώνουμε» αναμηρυκάζοντας συνθήματα που μας υπαγορεύουν κομματικοί εγκάθετοι με ντουντούκα. Ποτέ άλλοτε στην Ιστορία τόσοι πολλοί δεν υποτάχθηκαν με τόσο ζήλο στα επαγγελματικά συμφέροντα τόσο λίγων.
Τρεις οικογένειες μοιράζουν την τράπουλα, νέμονται διαδοχικά την εξουσία, συντηρούν και τις προσχηματικές αντιπολιτεύσεις: αγραβάτωτους μανιακούς της εξουσιαστικής (μηδενιστικής) ιδεολογίας, κομματικά απολιθώματα παλαιοημερολογιτικής ψυχοπαθολογίας. Και οι ραγιάδες όλα τα καταπίνουν, καταθέλγονται από τους γόνους της φεουδαλικής τριαρχίας, χοροπηδούν με κομματικές σημαιούλες κάτω από τα μπαλκόνια τους ό,τι και αν πουν, όποιοι και αν είναι: ευφυείς ή καθυστερημένοι, εύγλωττοι ή άγλωσσοι, ικανοί ή ατάλαντοι, πατριώτες ή απάτριδες. Η ποιότητα δεν λογαριάζεται, γυμνά ονόματα ψηφίζουμε, nomina nuda tenemus.
Η απορία είναι: καλά εμείς, η αδύναμη και ευεπηρέαστη πλεμπάγια. Αλλά ο κόσμος των επιχειρήσεων, οι χαρισματικοί της δημιουργίας, όσοι έχουν επενδύσει μόχθο και καρπούς του μόχθου τους σε αυτή τη χώρα, δεν αγωνιούν, δεν τρομάζουν από την κατακλυσμική δυναμική της παρακμής;
Το χρήμα, ναι, δεν έχει πατρίδα (γι’ αυτό και οι πιστοί του Ιστορικού Υλισμού εύκολα μεταλλάσσονται σε καριερίστες διεθνιστές). Αλλά ο άνθρωπος, έλεγε ο Σεφέρης, έχει ρίζες βιολογικές σε κάποια πατρίδα και όταν αυτές κοπούν, πονάει, πόνο σωματικό. Δεν είναι δυνατό να αφήνει αδιάφορο τον επιχειρηματία η πολιτικά ανυπεράσπιστη εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας του, η θεσμική και κοινωνική της διάλυση, δεν γίνεται να παρακάμπτει τον διεθνή εξευτελισμό του ελληνικού ονόματος.
Εμποροι οργάνωσαν την Εθνεγερσία. Την ανατροπή της κομματικής τυραννικής απολυταρχίας ποιος θα την οργανώσει;
Kαθημερινή

15 σχόλια:

  1. σε γενικες γραμμες συμφωνω
    αλλα θα κανω δυο παρατηρησεις

    "Που σημαίνει: τα δύο τρίτα των όσων εψήφισαν αποφασίζουν για τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους χωρίς να έχουν καταλάβει τι συνέπειες έχει ο εξωφρενικός υπερδανεισμός του κράτους, η κατεστημένη κλοπή του κρατικού κορβανά, η θεσμοποιημένη αναξιοκρατία, η δημοσιοϋπαλληλοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων και ανυπαρξία συλλογικής άμυνας, η καλπάζουσα δημογραφική φθίση, η διάλυση του σχολειού και ο εξευτελισμός των πανεπιστημίων, η επικρεμάμενη κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος, η συντελεσμένη χρεοκοπία του συστήματος υγείας."

    ξεχασε να αναφερει για το προβλημα της μεταναστευσης

    "Το χρήμα, ναι, δεν έχει πατρίδα (γι’ αυτό και οι πιστοί του Ιστορικού Υλισμού εύκολα μεταλλάσσονται σε καριερίστες διεθνιστές). Αλλά ο άνθρωπος, έλεγε ο Σεφέρης, έχει ρίζες βιολογικές σε κάποια πατρίδα και όταν αυτές κοπούν, πονάει, πόνο σωματικό. Δεν είναι δυνατό να αφήνει αδιάφορο τον επιχειρηματία η πολιτικά ανυπεράσπιστη εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας του, η θεσμική και κοινωνική της διάλυση, δεν γίνεται να παρακάμπτει τον διεθνή εξευτελισμό του ελληνικού ονόματος"

    εδω κανει το λαθος

    αυτα ισχυαν στην εποχη του Σεφερη
    οι εποχες εχουν αλλαξει και τα παιδια πλεον μεγαλωνουν με αλλες αξιες
    οποτε αυτα που λεει για πατριδα , ονοματα , εξευτελισμους κτλ ειναι εκτος εποχης

    προφνως δε βλεπει αρκετα τηλεοραση και ειδικοτερα τα τηλεπαιγχνιδια

    και τωρα γραφοντας αυτο μου ηρθε μια ιδεα ,

    η ανωτερη αξια στις μερες μας ειναι το χρημα ,
    το χρημα βεβαια θα μπορουσε να δελεασει στις μερες μας πολλους ,

    η απορια μου ειναι θα αγωνιζονταν με το ιδιο παθος για το χρημα αν ταυτοχρονα εξυπηρετουνταν τα εθνικα συμφεροντα ή θα επικρατουσε το ενστικτο της αυτοσυντηρησης ?

    δε ξερω εμενα μου φαινεται πολυ ενδιαφερον το ερωτημα

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απίστευτα αληθινός και πάλι ο Γιανναράς.

    Αραγε πόσοι θα διαβάσουν αυτό το κείμενο; Κι απ' αυτούς πόσοι θα αντιδράσουν θετικά, αν τελικά δεν το απορρίψουν γιατί τους ξεβολεύει;

    ΓΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ κ. Καλεντερίδη
    Σας ευχαριστούμε που μας δίνεται την ευκαιρία να εκφράζουμε την αγάπη και τον θαυμασμό μας μέσα από το ιστολογιό σας για τον κ. Γιανναρά που από το 1980, στα πέτρινα χρόνια του πασοκικού αμοραλισμού και της πανδημικής λιμικής και λοιμικής των «προοδευτικών και δημοκρατικών» ακρίδων του πλούτου του Έθνους (υλικού και πνευματικού), με την αγωνιστικότητα του, την Ελληνικότητα του και τον ορθολογισμό του ενέπνεε τους ελάχιστους αγωνιστές και αντιστασιακούς της κομματικής κατοχής της πατρίδας μας από τα τρωκτικά της αριστεράς και την κομματική καμαρίλα.
    Η Ελληνική αριστερά συλλογικά και διαχρονικά υιοθέτησε θέσεις και απόψεις οι οποίες ήσαν διαμετρικά αντίθετες από την ιδεολογική βάση (έστω του Κοραή) πάνω στην οποία οικοδομήθηκε το νεοελληνικό Εθνικό κράτος από το 1830 και ένθεν. Οι ανθελληνικές θέσεις της αριστεράς υπηρετήθηκαν με συνέπεια σε όλες τις πολεμικές περιπέτειες της χώρας μας , από την Μικρασιατική Εκστρατεία μέχρι το Κυπριακό στις μέρες μας (Χριστόφιας) και εξυπηρέτησαν διαχρονικά συμφέροντα αντίθετα με αυτά του Ελληνικού κρατικού μορφώματος σε όλες του τις εκφράσεις. Ιδίως μετά την Γερμανική κατοχή και μεταπολίτευση, εκμεταλλεύθηκε με επιτυχία τα ολέθρια λάθη των αστικών πολιτικών παρατάξεων και κατάφερε να ταυτίσουν στην συνείδηση του λαού τις Εθνικές-Πατριωτικές συλλογικές διεκδικήσεις, σαν «αντιδραστικές και φασιστικές», επιβάλλοντας την «αριστερή άποψη» στην πνευματική, κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας. Αυτή εκδηλώθηκε στην ακραία έκφραση της με την προσπάθεια διακοπής της φυσικής συνέχειας της γλώσσας και την επιβολή της λήθης στην ιστορική μνήμη. Η προσπάθεια της «Εθνικής Αποδόμησης» από την αριστερά υπήρξε μάλλον επιτυχής αφού εξουδετερώνοντας την γλωσσική συνέχεια και την ιστορική μνήμη, θα εξουδετέρωνε και την Ελληνική Εθνική Υπόσταση, επειδή το νεοελληνικό Εθνικό και κρατικό ιδεολόγημα βασίστηκε στην αρχή της ιστορικής συνέχειας με το Αρχαίο και Βυζαντινό παρελθόν, της συνέχειας της γλώσσας, και της ιστορικής συνείδησης. Οι Έλληνες παρουσιάζονται στην αριστερή ιστοριογραφία σαν ένα μείγμα λαών που σε δεδομένες χρονικές στιγμές εγκαθίστανται και κατοικούν στον γεωγραφικό χώρο της Ελλάδος και συνεπώς δεν αποτελούν ιστορικό Έθνος, αφού δεν υπάρχει ιστορική συνέχεια με το παρελθόν και ιδίως το Αρχαίο. Συνεπώς έχουν τα ίδια δικαιώματα επί του γεωγραφικού χώρου που κατοικούν με τους άλλους λαούς (και με τους λαθρομετανάστες) που και αυτοί σε μία δεδομένη χρονική διάρκεια κατοίκησαν στον ίδιο χώρο, θέση που υποστηρίζει π.χ. η Σλαβική Ιστοριογραφία. Η ιδεολογία αυτή επιβλήθηκε συστηματικά από την αριστερή διανόηση στις δεκαετίες του 1980 και 1990 με την ανάληψη της κρατικής εξουσίας από τους νικημένους της αιματηρής ανταρσίας, οι οποίοι προσπαθώντας να ωραιοποιήσουν το παρελθόν και την δράση τους έπρεπε να καταστρέψουν το ιδεολογικό οικοδόμημα των αντιπάλων τους.

    Έτσι λοιπόν π.χ. οι Εθνικές διεκδικήσεις των Σλαβομακεδόνων νομιμοποιούνται από την αριστερά, ενώ οι «φασιστικές Ελληνικές Εθνικές θέσεις» πρέπει για πάντα να καταλήξουν στο «χρονοντούλαπο της Ιστορίας». Οι θέσεις της αριστεράς για το «Μακεδονικό» π.χ., δεν μπορεί να είναι διαφορετική από αυτή της «ενιαίας και ανεξάρτητης Μακεδονίας και Θράκης επειδή διαφορετικά θα ηρνείτο το παρελθόν της και μία από τις κύριες συνιστώσες του ένοπλου αγώνα της στην διάρκεια της κατοχής και του εμφυλίου.

    Θα πρέπει να δεχθούμε ότι οι θλιβερές ιδεολογικές και πολιτικές θέσεις της συντεχνιακής «αριστερή διανόησης» επικράτησαν ιδεολογικά της πολιτικής θέσεως της οικουμενικότητας του Ελληνισμού που εκφράζεται ως Δημοκρατία, Δικαιοσύνη, Περιορισμός της χλιδής και Γνώση. Πως μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά το γεγονός ότι το 75% του εκλογικού σώματος προτίμησε να διοικείται από την διαφθορά, την σήψη, τον αμοραλισμό, την χυδαιότητα, την αμάθεια και την απύθμενη Βαλκανική επαρχιωτίλα. Η αυθόρμητος υγιής λαϊκή αντίδραση στην κομματική κομόρα άργησε πολύ…

    Αγαπητέ Κ. Γιανναρά

    Είπατε τω βασιλεί, χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά
    Ουκέτι Φοίβος έχει καλύβην, ου μαντίδα δάφνιν
    Ου παγάν λαλέουσαν.Απόσβετο και λάλον ύδωρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κυριε Καλλεντεριδη,θα ηθελα να εκφρασω την ευχαριστηση μου για τον χωρο τον οποιο μας δινεται, προς σχολιασμο των οσων αναρτωνται στην σελιδα,και επισης παρακαλω συχνοτερα κειμενα του καθηγητου κου Γιανναρα.Τονιζοντας και εγω με την σειρα μου, την ευστοχια των ολων οσων αναφερει. Καποτε...υπηρχαν ΑΝΔΡΕΣ με αναστημα,και πολιτικη σκεψη ,προς οφελος παντα της μητρος πατριδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ος απαντηση στο Κιμων θα ηθελα να προσθεσω τησ τρεισ χουντες Παγκαλου, Μεταξα και Παπαδοπουλου που εχει οργανωσει η δεξια και οι υπερπατριωτες του ελληνικου στρατου..

    Την πρωδοσια των δεξιων-βασιλικων στο Μικρασιατικο Πολεμου Με τα ψεμματα περι ειρηνης στις εκλογες τη διαλυση του ελληνικου στρατου και συνεχια την ηττα τον Μικρασιατικο πολεμο...
    Ακομα και τωρα διαφοροι Ιστορικοι και προπαγανδιστες τησ δεξιας προσπαθουν να ριξουν τις ευθηνες στον Ελευθεριο Βενιζελο.

    Στη Γαλλια και στα υπολοιπα κρατη της Ευρωπης οι συνεργατες των Γερμανων τους κρεμασαν ή τουσ τιμωρησαν με αλλες πηνες στην Ελλαδα τουσ εβαλαν να καταδιωκουν Ελληνες στα βουνα. Χωρις των εξωτερικο παραγωντα, τους Αγγλους Θα ειχαι ητειθει η τοτε κυβερνησει τησ Ελλαδας. μην ξεχναμε τα Αγγλικα αρματα και τουσ Αγγλους αλεξιπτωτιστες.
    οι πρωτες μαχες θα ειχαν αλλη καταληξει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΠ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ. κ Καλεντερίδη αφού συμφωνήσω απολύτως και εγώ σε όσα επαινετικά αναφέρουν προηγούμενα σχόλια γαι το ιστολόγιό σας θα σχολιάσω, σύντομα, ορισμένα σημεία του άρθρου του σεβαστού οπωσδήποτε κ. Γιανναρά. 1)Περιέργως δεν αναφέρεται στην αποχή. Λες και δεν υπήρξε ή ήταν πράξη τεμπελιάς και αδιαφορίας. 2)Περιέργως επίσης επικρίνει την αδυναμία μας να αφομοιώσουμε τη δυτική κοινοβουλευτική δημοκρατία, επισημαίνοντας τη σχετική διαπίστωση του Χάντιγκτον. Δεν είχα καταλάβει (από λάθος μου, προφανώς)ότι ο κ. Γιανναράς είχε πρότυπο τον δυτικό κοινοβουλευτισμό. Διότι, λανθασμένα, πίστευα ότι δεν αποτελεί πρότυπο. Διότι (τι να πρωτοθυμηθώ)τα διαμάντια του φίλου μας Ζισκάρ (δώρο κάποιου ανθρωποφάγου (!) αφρικανού ηγέτη όπως έγραφε γλαφυρά (και αντικειμενικά;) και ο γαλλικός Τύπος),τα ψέμματα του Μπους για τα όπλα μαζικής καταστροφής του Σαντάμ, τα σκάνδαλα στην Αγγλία (και του λόρδου ισόβιου προέδρου του ΚΟινοβουλίου)κλπ, δεν μου επιτρέπουν να θαυμάζω. Παραιτήσεις είχαμε και εδώ και εκεί, όπως και μη παραιτήσεις. Δεν είμαστε ασφαλώς στο επίπεδό τους. Ίσως διότι όταν εκείνοι κατακτούσαν τον κόσμο και έφτιαχναν παλάτια εμείς είχαμε τουρκοκρατία. Και ο κ. Γιανναράς γνωρίζει καλύτερα από ένα δημοσιογράφο ότι ο πολιτισμός χρειάζεται χρόνο και ανεξαρτησία τυατοχρόνως.3)"λαός ανυποψίαστων ραγιάδων", γράφει. Δηλαδή ως ραγιάδες απείχαν; Μήπως έχει ο κ. Γιανναράς (και όποιος άλλος) καμιά χρήσιμη υπόδειξη τι να ψηφίσουν προσεχώς όσοι πάνε στις κάλπες; Ο κ.Γιανναράς γνωρίζει καλύτερα από ένα δημοσιογράφο ότι ακόμα και αν η Δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα (συζητήσιμο)η Ιστορία δεν έχει πάντα και παντού ετοιμες λύσεις. Εύκολο είναι να ελεεινολογούμε τους πάντες στα τυφλά ενώ ήδη αναφέρουμε επαρκέστατα και αναλυτικά (και σε αυτό το άρθρο) τις αιτίες.4)και τελευταίο. Ακόμα ευκολότερο είναι η νοσταλγία (και ωραιοποίηση) του παρελθόντος με αναφορές στον Σεφέρη και στους Φιλικούς αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι σημερινοί επιχειρηματίες θα ήταν δυνατόν (θα ήταν;) να τους μοιάσουν. ΥΓ.Αλήθεια είναι ότι πολλοί "πιστοί του ιστορικού υλισμού" άλλαξαν εύκολα, γρήγορα και καιροσκοπικά το σακάκι τους. Εξ ίσου αλήθεια είναι, όμως, ότι οι "ιδεαλιστές" αντίπαλοί τους δεν χρειάστηκε καν να το αλλάξουν. Ήταν ραμένο σε καλό ράφτη σωστά από την αρχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αυτό πού δέν εννοεί νά καταλάβει ο μέσος άνθρωπος είναι πώς η δημοκρατία είναι ένα ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ πολίτευμα τό οποίο ουδέποτε δούλεψε στήν ιστορία-μέ εξαίρεσιν τά λίγα χρόνια τού Κλεισθένους καί στήν αυθεντική μορφή της,όχι 'μπάσταρδη'-καί ουδέποτε εξυπηρέτησε τό σύνολον.Γιατί άραγε τήν απορρίπτουν ΟΛΟΙ οι μεγάλοι μας Φιλόσοφοι;

    Η Φιλοσοφία απορρίπτει τριών ειδών πολιτειακά συστήματα γιά διαφορετικούς λόγους τό καθένα:τήν τυραννίδα,τήν αναρχία,τήν δημοκρατία.όταν οι άνθρωποι αποφασίζουν νά κοινωνήσουν, τούτο πρέπει νά εκφραστεί μέ τή δημιουργία πολιτείας πού θά πρέπει νά έχει τούς εξής δύο άξονες:Δικαιοσύνη καί Αγαθή προαίρεσιν καί στόχους γιά όλους.άς δεχτούμε πώς τό δεύτερον τό πράττει η δημοκρατία.τό πρώτο;ΟΧΙ!διότι εδράζεται στήν αδικία!η αρχή τής πλειοψηφίας είναι η αρχή όλων τών συμφορών.όσο δέ πιό αμόρφωτη καί κατευθυνόμενη είναι η πλειοψηφία αυτή τόσο πιό πολύ στήν παρακμή βυθίζεται η αντίστοιχη πολιτεία.εκτός άν κάποιος θεωρεί ορθόν καί δίκαιον,τή στιγμή πού υπάρχει φεριπείν είς(1) ειδικός επί ενός θέματος,νά αποφασίζεται εκείνο πού προκρίνουν οι 2 ή 3 παντελώς αδαείς καί άσχετοι,διότι αυτό σημαίνει αρχή τής πλειοψηφίας.(τά ίδια καί χειρότερα ισχύουν καί γιά τήν αρχήν τής 'ισότητος',άλλο παραμύθι...)

    όποιος έχει γνώσιν ιστορίας καί φιλοσοφίας δέν αμφέβαλλε ποτέ γιά τήν κατάρρευσιν του δημοκρατικού βδελύγματος:τού εξευγενισμένου καί γυαλισμένου τρόπου νά δικτατορεύουν οι δημαγωγοί καί λαοπλάνοι,καθώς καί οι έχοντες πλούτο καί έλεγχον επί τών πολλών.τό θέμα είναι μέ τί θά αντικαταστήσουμε πάλι τήν καταρρέουσα δημοκρατία...

    αι φάσεις τής δημοκρατίας-νά γελάσουμε καί λίγο:δημοκρατία-δειμοκρατία-δημιοκρατία...

    Έρρωσθε καί γρηγορείτε.
    Περικλής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητε (14 Ιούνιος 2009 8:07 μμ)

    Η αναρχεια σαν πολιτευμα εχει και τισ δυο προυποθεσεις που αναφερεις
    Δικαιοσύνη καί Αγαθή προαίρεσιν καί στόχους γιά όλους.
    Αναρχισμος δεν ειναι να μην εχεισ αρχες αυτη ειναι η προπαγανδα των κρατιστων

    Αναρχισμως ειναι να μην δεχεσαι να εχεις αρχηγο να εξουσιαζεσαι και να εξουσιαζεις. Βεβαια αυτο ερχεται μονο μετα απο πολυ σηνηδητοποιησει

    η Προπαγανδα εναντια στουσ αναρχικους ειναι ασταματητη τα τελευταια 100 χρονια και απο την πλευρα τον κουμουνιστων οπωσ και απο τους καπεταλιστες της Δυση...


    Ενα πολιτευμα με οριζοντια δομη χωρις μονιμουσ εκπρωσοπους,
    με εκπρωσοπους κατα περιπτωση, χωρισ ιδιωκτισεια, και με συλλογικες αποφασεις και οχι με την ισχυ της πλειοψηφιας...
    θα λειτουργουσε καλυτερα για τη συνοχη της κοινωνιας

    Η εννοια του αναρχισμου ειναι πολυ παρεξηγημενη..

    Κα αυτο ειναι φυσικο γιατι οπως λεω συχνα ποια εχουν αρχισει να πεφτουν τα προσχηματα των πολων ιδεολογιων και πολιτευματων που μονο σκοπο ειχαν την καταπιεση και εκμεταλευση της ανθρωπινης υπαρξης....

    υπαρχουν η κρατιστες- κουμουνιστε-νεοφιλελευθερη- σοσιαλιστοδημοκρατες και οι αντικρατιστες.

    εξουσιαστες και οι αντιεξουσιαστες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτές Κύριε Γιανναρά είναι προσωπικές σας απόψεις τις οποίες σέβομαι. Το σχόλιο σας θα ήταν ορθότερο αν στον όλο υπολογισμό λαμβάνατε υπ 'όψη σας και το 50% αποχής και το τι θέλει να πει αυτό. Προσωπικά θεωρώ τους Έλληνες σοφότερους από υπόδουλους και εξαιρετικά λακωνικούς στις εκλογές που πέρασαν. Και μην ξεχνάμε πως Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διαβάζω σχεδόν κάθε βδομάδα τα άρθρα του κ. Γιανναρά στην Καθημερινή. Διακρίνω σ' αυτά μία έντονη απαισιοδοξία, σχεδόν απελπισία, τα τελευταία χρόνια. Η περιγραφή του προβλήματος της κομματοκρατίας στην Ελλάδα είναι απόλυτα σωστή. Ωστόσο δεν προχωρά σε κάποια πρόταση για την υπέρβασή της. Με όλο τον σεβασμό που τρέφω στο πρόσωπό του, νομίζω ότι ένας πνευματικός άνθρωπος δεν πρέπει απλά να απογοητεύει τον κόσμο, αλλά και να του προσφέρει μία ελπίδα, μία διέξοδο. Αλλιώς παίζει (άθελά του) το απαξιωτικό παιχνίδι των ΜΜΕ μας. Και τότε βρίσκουν την ευκαιρία να εμφανιστούν στο προσκήνιο απόψεις ακραίες, όπως αυτή που διατυπώθηκε παραπάνω κατά της Δημοκρατίας.

    Κατά τη γνώμη μου, σήμερα δυστυχώς δεν υπάρχει στην πολιτική σκηνή ρεαλιστική επιλογή πέρα από τα δύο μεγάλα κόμματα. Νομίζω ότι η λύση είναι η εμπλοκή τίμιων πολιτών σ' αυτά και η αναγέννησή τους εκ των έσω.

    Η Ελλάδα είναι μία χώρα που αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις. Αυτή τη στιγμή το μεταναστευτικό πρόβλημα είναι και το μεγαλύτερο. Ωστόσο έχουμε τις δυνάμεις να τα ξεπεράσουμε. Είμαστε μία χώρα ισχυρή, τόσο στο οικονομικό όσο και στο στρατιωτικό επίπεδο. Έχουμε επίσης ένα πολύ υψηλό επίπεδο μόρφωσης (παρά τα προβλήματα στην Παιδεία μας) και ποιότητα ζωής (τουλάχιστον όσοι ζουν εκτός Αθηνών). Πρέπει με αισιοδοξία και ρεαλισμό να κοιτάξουμε στο μέλλον και ο κάθε ένας από μας να κάνει στην καθημερινότητά του ό,τι μπορεί για την πατρίδα μας.

    Ας ταξιδεύσει κάποιος στη Μέση Ανατολή ή στην Τουρκία για να δει του λόγου το αληθές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν μπορώ να καταλάβω τι άλλο από απαισιόδοξος μπορεί να είναι ένας λογικά σκεφτόμενος άνθρωπος με αυτά που βλέπει στην Ελλάδα! Tι πρόταση να σου κάνει ο άνθρωπος; Όταν η κατάσταση είναι πλέον μή αναστρέψιμη; Από την δεκαετία του 70 και του 80 ακόμα θυμάμαι που λέγαμε ακόμα και αγράμματοι άνθρωποι ότι δεν διορθώνεται το πράμα, βενζίνη και φωτιά θέλει και να ξαναχτιστεί από την αρχή. Και φέραμε την αλλαγή με τον ανδρέα και εκεί που περιμέναμε να γίνουμε ελβετία και με τα λεφτά που έτρεχαν ποτάμι από την ΕΕ καταφέραμε το ακατόρθωτο γίναμε Λίβανος. Κυριολεκτικά και μεταφορικά!! Αν η ρήση των απλών ανθρώπων στα 70's και 80's ήταν (που ήταν) αληθινή τότε σήμερα είναι πιο αληθινή από ποτέ. Τι να σου πει ο Γιανναράς; ότι δεν διορθώνεται πια τίποτα; ότι μόνο όταν φτάσουμε στον πάτο του βαρελιού και μετά από μεγάλη καταστροφή υπάρχει μια ελπίδα για αναγέννηση; Ακόμα κι αυτό περιμένουμε να μας το πει; Δεν το βλέπουμε; δεν το ψαύουμε; δεν το βιώνουμε; ίσως δεν κάνει ανοιχτά αυτή την τελευταία διαπίστωση-πρόταση ο κ. καθηγητής για να μη μας στείλει για αυτοκτονία... ξέρει τι κάνει ο άνθρωπος!!! Πάντως έτσι ανοιχτά και αληθινά που τα λέει απορώ πώς του δίνουν ακόμα βήμα στα ΑΕΙ και στον Τύπο. Ίσως σκέφτονται ότι αυτού του λαού ό,τι και να του πεις δεν έχει γλυτωμό, το κώμα είναι αθεράπευτο...και τον αφήνουν ήσυχο αφού κανείς δεν ακούει κι αυτοί περνάν μια χαρά...

    Ιουλιανός ο Παραβάτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. προς Ανώνυμο 4.30 : οι βασιλικοί κι οι στρατιωτικοί ήταν κακοί, τον Βενιζέλο, όμως τον έχουμε υπερεκτιμημένο,χρόνια τώρα. Κι η πρότασή του για νόμπελ ειρήνης στον σφαγέα και δικτάτορα Μουσταφά Κεμάλ, δεν δικαιολογείται στο πλαίσιο καμμιάς πολιτικής "συμφιλίωσης, ειρήνης και προόδου!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλε Ιουλιανέ,
    η κατάσταση στην Ελλάδα δεν είναι τόσο απελπιστική και σε καμία περίπτωση μη αναστρέψιμη. Προβλήματα και γκρίνια υπάρχουν σε όλες τις χώρες. Επειδή έχω ζήσει πολλά χρόνια στο εξωτερικό μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι υπάρχει και αλλού αυτή η γκρίνια. Λ.χ. στη Γερμανία, μία χώρα με ισχυρή οικονομία και κοινωνικό κράτος. Διαφθορά μεγάλη υπάρχει και εκεί και μάλιστα μένει ατιμώρητη... βλ. λ.χ. το σκάνδαλο με τη χρηματοδότη του CDU επί Kohl.

    Φαυλοκρατία και κομματοκρατία υπήρχε εδώ από συστάσεως του κράτους μας. Πάντοτε όμως προχωρούσαμε και θα συνεχίσουμε να προχωρούμε, επειδή υπάρχουν άνθρωποι με αρχές και ήθος που συνεχίζουν να κάνουν με αυταπάρνηση το χρέος τους, άσχετα με την ανταμοιβή που (δεν) τους δίνει η πολιτεία. Ο κ. Καλεντερίδης είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.

    Η οικονομική κατάσταση σήμερα είναι πράγματι δύσκολη, ωστόσο αυτό ισχύει για όλες τις χώρες. Στην Ελλάδα έχουμε την ασφάλεια ενός ισχυρού νομίσματος, την ηρεμία μίας ισχυρής Ένωσης, στην οποία συμμετέχουμε ενεργά, μία δυναμική οικονομία που θα κερδίσει περισότερο αν στραφεί κι άλλο προς τη ναυτιλία, την οικολογική γεωργική παραγωγή και τον ποιοτικό τουρισμό.

    Χρειαζόμαστε ηρεμία και αισιοδοξία για το μέλλον. Αλλιώς ας μηδίσουμε από τώρα να τελειώνει η ιστορία. Ελπίζω όμως ότι κάποιοι, έστω και 300, θα συνεχίσουν να φυλάνε τις Θερμοπύλες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. η αναρχία απορρίπτεται διότι κατ'αρχάς είναι ουτοπική-καί άν δέν είναι,είναι πολύ μακροπρόθεσμος στόχος,ο τελικός στόχος.Δεύτερον,είναι αντιφυσική επιδίωξις καί γι'αυτό δέν θά επιτρέψει ΠΟΤΕ η Φύσις νά συμβεί απολύτως.γιατί;διότι σέ όλα τά φυσικά συστήματα κάτι ΠΑΝΤΑ άρχει καί κάτι ΠΑΝΤΑ άρχεται.Δέν τά έχω μέ τούς γνήσιους καί ιδεολόγους αναρχικούς.απλώς δέν γίνεται νά εφαρμοστούν ποτέ αυτά.Μεσότης είναι η απάντησις,η οποία προέρχεται από τήν αντιγραφή τού φυσικού κόσμου πού είναι ΣΟΦΟΣ,κάτι πού ποτέ δέν δύναται νά είναι ο άνθρωπος-μόνον Φιλόσοφος...
    Φιλικά,Περικλής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η κατάσταση είναι μή αναστρέψιμη;
    Με τη Ντόρα,Κωστάκη, Γιωργάκη κλπ,σίγουρα δεν είναι αναστρέψιμη.
    Με ανθρώπους όμως, όπως ο Κος ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ σίγουρα είναι, αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος ηγέτης να τούς δώσει τη δυνατότητα να θέσουν τα θεμέλια των αρχών και αξιών στα οποία πρέπει να βαδίσει το διεφθαρμένο αυτό κράτος και ο εξίσου διεφθαρμένος -φιλοτομαριστής αυτός λαός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.