19/6/09

Τουρκία - Επίτιμος Διδάκτωρ ο Θεοδωράκης στο Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου .

Την κοινή μουσική και πολιτισμική παράδοση της Ελλάδας και της Τουρκίας τόνισε ο Μίκης Θεοδωράκης σε ευχαριστήριο μήνυμα του προς το Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου, που τον ανακήρυξε επίτιμο διδάκτορα σε δημόσια τελετή που οργανώθηκε στην έδρα του Πανεπιστημίου.
Απευθυνόμενος στους συγκεντρωθέντες στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου, μέσω ειδικής σύνδεσης από το σπίτι του στην Αθήνα, ο συνθέτης είπε ότι και μόνο το άκουσμα της λέξης Βόσπορος τον γεμίζει χαρά και τον παραπέμπει στα μέτρα και τις κλίμακες της βυζαντινής παράδοσης από την οποία εμπνεύσθηκε ο ίδιος όπως είπε.
Ο Μίκης Θεοδωράκης τόνισε ότι και η Ελλάδα και η Τουρκία, μοιράζονται τη μεγάλη παράδοση του Βυζαντίου και επεσήμανε ότι οι μουσικές κλίμακες στην παραδοσιακή τουρκική μουσική είναι οι ίδιες με τις μουσικές κλίμακες της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής ακόμα και του ρεμπέτικου.
Σ΄ αυτό στηρίζεται η ψυχική συγγένεια που αισθάνονται οι δύο λαοί, είπε στο ευχαριστήριο μήνυμα του ο μουσικοσυνθέτης, που ο ίδιος είχε ενεργά συμβάλει στη δεκαετία του ‘80 και του ‘90 για να ξεπερασθεί το κλίμα εχθρότητας και έντασης που χαρακτήριζε τότε τις σχέσεις των δύο χωρών.
Ο Μίκης Θεοδωράκης συγκίνησε το κοινό των διανοούμενων που είχε συγκεντρωθεί στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου αναφερόμενος στον ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας ως τον μεγάλο μεταρρυθμιστή που δημιούργησε μια νέα σύνθεση Ανατολής-Δύσης εμφυτεύοντας στην Ανατολή στοιχεία από τον πολιτισμό της Δύσης.
Η ισορροπία αυτή των στοιχείων της Ανατολής με τη Δύση, οδήγησε πάντα σε μεγάλες στιγμές της ιστορίας είπε στο ακροατήριο του ο Μίκης Θεοδωράκης.
Ο πρύτανης του πανεπιστημίου Καντρί Οζτζαλντιράν, επέδωσε τα σύμβολα της διάκρισης που απονεμήθηκε στο Μίκη Θεοδωράκη, στη Μαρία Φαραντούρη, η οποία και στην συνέχεια ερμήνευσε μερικά από τα έργα του Θεοδωράκη συνοδευόμενη από την μικρή ορχήστρα.
ΕΞΠΡΕΣΣ

18 σχόλια:

  1. λες να ειναι αλλη μια ανιχνευτικη προσεγγιση ,
    αντι για χρημα δοξα ?

    τι να πω ?

    οποιος καει στο χυλο φυσαει και το γιαουρτι

    πως το λενε αυτο στα τουρκικα ?

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Ο Μίκης Θεοδωράκης συγκίνησε το κοινό των διανοούμενων που είχε συγκεντρωθεί στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου αναφερόμενος στον ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας" - Τον Κεμάλ εννοεί; Και για ποια ψυχική συγγένεια μεταξύ των δύο λαών μιλάει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο "μεγάλος μας Μίκης". Απ' τη μια οι "βαρυσήμαντες" παρεμβάσεις πατριωτικού λόγου (ακόμα και ο Λάκης τις προβάλλει ενίοτε...) και απ'την άλλη η υπενθύμιση της "ψυχικής συγγένειας" Ελλήνων-Τούρκων και ο έπαινος στον "μεγάλο μεταρρυθμιστή" Κεμάλ.

    Έλεος πια με την αγιοποίηση (ακόμα και από πολλούς συνεπείς και ειλικρινείς ανθρώπους του πατριωτικού χώρου) του συγκεκριμένου προσώπου.

    Και για όσους (θέλουν να) έχουν μνήμη συστήνω το παρακάτω

    http://www.rodosport.gr/enlefko/theodorakis.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ου γαρ μόνον... Δώστου χειροκρότημα και θα σου βγάλει λόγο...ό,τι θέλεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ας μην τα βάφουμε όλα στο ίδιο χρώμα ρε παιδια!
    Δεν είναι όλοι οι Τούρκοι εθνικιστές και σελτζούκοι οι οποίοι μας επιβουλεύονται.
    Κι εδώ άλλωστε υπάρχουν ανεγγέφαλοι εθνικιστές οι οποίοι ξυπνούν και κοιμούνται με την σκέψη
    ''Ο καλός Τούρκος είναι μόνο ο νεκρός Τούρκος''
    Δέν θα πρέπει να ξςεχνούμε το γεγονός πως οι ακρίτες μας στα νησιά έχουν πολύ καλές σχέσεις με τούς Τούρκους στα παράλια της Μικράς Ασίας και σχεδόν στην Ρόδο ,Κω ,Κάλημνο ,Μυτηλίνη,δεν υπάρχουν σύνορα.
    Αλλωστε ,μετά απο 400 χρόνια σκλαβιάς,και μετά την τακτική του παιδομαζώματος , έχουν γίνει τεράστιες επιμιξείες και κακά τα ψέματα είμαστε ''συγγενείς''
    Ο τακτικές των μεγάλων δυνάμεων και των κυβερνήσεων είναι που μας χωρίζουν για να βγάζουν φράγκα.
    Η τέχνη και ο πολιτισμός ενώνουν τους λαούς το μίσος ειναι αυτό που χωρίζει.
    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει οτι η χώρα μας μπορεί να δίνει δίχως ανταλάγματα,και να είναι ανωχύρωτη
    όπως τίνει να γίνει σήμερα.

    ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε "19 Ιούνιος 2009 3:36 μμ" ,
    ως προς τις συγγένειες και τις επιμειξίες:
    Ένα σημαντικό πληθυσμιακά, μέρος των Τούρκων κατάγεται από Έλληνες και άλλους κατακτημένους Χριστιανούς που εξισλαμίστηκαν για να γλιτώσουν την οθωμανική καταπίεση. Εφόσον οι Μουσουλμάνοι είχαν την εξουσία,οι απλοί άνθρωποι πήγαιναν στο ισλάμ ("μόνοι τους" μετά από εξαναγκασμό ή καθαρά με τη βία αλλά και κάποιοι ως εξωμότες) γιατί αυτό θα τους έδινε ασφάλεια και ησυχία.Οπότε κανέναν Μουσουλμάνο δεν τον συνέφερε να γίνει Χριστιανός.Άρα τις επιμειξίες τις έχουν οι σημερινοί Τούρκοι, όχι οι Έλληνες.Από την άλλη,οι ίδιοι οι Μουσουλμάνοι δεν επέτρεπαν στους πιστούς τους να αλλαξοπιστήσουν- όποιος το έκανε αποκεφαλιζόταν.Τούρκοι θα προέκυπταν στην Ελλάδα, μόνο από περιπτώσεις βιασμού ή "απαγορευμένων" ερωτικών σχέσεων.Αλλά πάλι θα πρέπει να ψάξεις αν αυτός ο Τούρκος ήταν Ασιάτης ή απλά εξισλαμισμένος ντόπιος. Οπότε οι Τούρκοι είναι αυτοί(ένα μέρος τους τέλος πάντων) που έχουν ελληνικό αίμα,οι Έλληνες έχουμε απλά τουρκικά επίθετα!Και οι όποιες κοινές μας παραδόσεις οφείλονται,στο ότι οι εξισλαμισμένοι παρόλο που άλλαξαν θρησκεία δεν άλλαξαν φυσικά τις συνήθειες τους.Το 1923 με τη Συνθήκη της Λωζ.όλοι οι Μουσουλμάνοι θεωρήθηκαν Τούρκοι.Οπότε ο Θεοδωράκης έχει δίκιο για το ότι οι σημερινοί Τούρκοι έχουν την ελληνική μουσική παράδοση (μαζί με άλλες επίσης, καθώς η Τουρκία έχει και τεράστια έκταση).

    Επίσης,ναι, φυσικά και δεν είναι όλοι οι Τούρκοι κακοί,όπως δεν είναι κι όλοι οι Έλληνες καλοί.Το πρόβλημα είναι ότι οι καλοί Τούρκοι, όχι απλά δεν έχουν δύναμη στην Τουρκία ,πολλές φορές,δεν έχουν καν φωνή! Κι αυτό γιατί η Τουρκία είναι ένα κράτος με στρατιωτικό-φασιστικό καθεστώς, γεμάτο αντιδημοκρατικούς νόμους. Άρα οι καλοί Τούρκοι δεν μπορούν να μας βοηθήσουν, γιατί κινδυνεύουν και οι ίδιοι.Δεν μπορούμε να στηριχτούμε λοιπόν, σ'αυτούς.Οι καλοί Τούρκοι δεν μπόρεσαν να σταματήσουν τις σφαγές το 1914-15, όπως δεν μπόρεσαν να σταματήσουν ό,τι έγινε στη Σμύρνη το '22, όπως δεν μπόρεσαν να σταματήσουν αυτά που έγιναν το '55 στην Κ/πολη.


    Φυσικά και οι απλοί άνθρωποι έχουν μεταξύ τους καλές σχέσεις.Όμως δυστυχώς, το αν θα υπάρχει πόλεμος ή ειρήνη μεταξύ των κρατών και τι είδους σχέση θα έχουν δυο γειτονικές χώρες, δυστυχώς δεν εξαρτάται από τους απλούς πολίτες.

    Τέλος ,ναι, το βλέπουμε καθημερινά, πως μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας δεν υπάρχουν σύνορα!

    Και ένα γενικό σχόλιο,αυτά, για τον σφαγέα Μουσταφά Κεμάλ, τα σκέφτηκε πριν τα πει ο Μίκης ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρ'όλα αυτά αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι Τουρκοι της Πόλης και της Σμύρνης αναπολούν τις παλιές καλές μέρες όταν οι Ελληνες στήριζαν το εμπόριο στην περιοχή αυτή,μαζί με τους Αρμένιους.
    Οσο για τις σφαγές το 1914-15 τα ίδια και χειρότερα κάναν οι στρατιώτες μας όταν έφτασαν μέχρι τον Σαγγάριο.Σκότωναν τους γέρους και βίαζαν τις γυναίκες .
    Την έπαρση που μας είχε κυριεύσει την πληρώσανε οι Μικρασιάτες.
    Δέν ξέρω εάν είμαστε καλύτεροί τους
    Ακόμα και τους πρόσφυγες τους κακομεταχειριστήκαμε, παρ'όλο που
    έδωσαν ώθηση στην οικονομία και τεχνογνωσια στην Ελλάδα τότε.

    ευχαριστω για την φιλοξενια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Μίκης έγραψε μερικά καλά κομμάτια αλλά υπήρξε πάντοτε ανθέλληνας αν όχι προδότης. Πρέπει σαν τέτοιος να βολέψει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τη προεδρία άμα λάχει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμε "19 Ιούνιος 2009 7:04 μμ",

    Φίλε μου, φοβάμαι πως ανήκεις σ'εκείνους τους Έλληνες που νομίζουν ότι για να είναι αντικειμενικοί, πρέπει να τα κάνουν όλα 50-50!
    Μια υπερπροβεβλημένη άποψη στα ελληνικά ΜΜΕ (και μια συνήθης τακτική της βρετανικής πολιτικής -όταν βέβαια η διένεξη δεν αφορά άμεσα τη Βρετανία, αλλά δυο άλλους) που τελικώς ενστερνίζονται πολλοί Έλληνες, καθώς, υποσυνείδητα, φοβούνται ότι αν δεν υιοθετήσουν αυτήν την άποψη, θα τους θεωρήσουν και θα τους αποκαλέσουν εθνικιστές, προκατειλλημένους και γενικά "μη cool" και προοδευτικούς (αυτή η ψυχολογική κατάσταση ονομάζεται κόμπλεξ).
    Όμως, τα θέματα δεν αντιμετωπίζονται έτσι.Για να είσαι δίκαιος πρέπει να αποδώσεις στον καθένα το ποσοστό ευθύνης που του αναλογεί, μετά από σωστή έρευνα, φυσικά.

    Συγκεκριμένως,ως προς τη στάση του ελληνικού στρατού στη Μικρά Ασία, έχε υπόψιν σου, ότι αυτά που λες τα καταλογίζει στους Έλληνες το κεμαλικό καθεστώς, ένα καθεστώς που το '22 ήθελε να οικοδομήσει ένα κράτος σε εδάφη από όπου είχε εκδιώξει ντόπιους κατοίκους.Για να δικαιολογήσει το έγκλημά του αυτό,και να το παρουσιάσει ως κάτι δίκαιο, έπρεπε να καταλογίσει στην άλλη πλευρά ένα σωρό αρνητικά πράγματα,στην ουσία να τη συκοφαντήσει. Προσωπικά, δεν αποκλείω, μεμονωμένα περιστατικά βιαιοτήτων από Έλληνες στρατιώτες,αλλά δεν πιστεύω σε καμμιά περίπτωση τον αριθμό που θέλουν να τους αποδώσουν οι κεμαλιστές. Πάντως, υπάρχουν μαρτυρίες ξένων που αναγνωρίζουν στον ελληνικό στρατό, την πολύ καλή διαγωγή του έναντι αμάχων, ΣΕ ΠΑΡΑΠΕΜΠΩ στο βιβλίο του Τζωρτζ Χόρτον (Αμερικανός πρόξενος στη Σμύρνη το 1922) "Η μάστιγα της Ασίας" , όπου Αμερικανίδα γιατρός ανθρωπιστικής οργάνωσης αναφέρει πως εξέτασε Τουρκάλες και δεν βρήκε καμμιά κακοποιημένη.
    Στο βιβλίο αυτό θα βρεις και άλλες απαντήσεις στις κατηγορίες εναντίον των Ελλήνων.

    Τα περί έπαρσης, είναι μεγάλη συζήτηση, που έχει να κάνει με το αν έπρεπε να πάει το '19 ελληνικός στρατός στη Μικρά Ασία. Ο διωγμός των Μικρασιατών, όμως , ήταν κάτι που είχε, ήδη , προαποφασιστεί το 1908 με το κίνημα των Νεότουρκων, που αποσκοπούσε στη δημιουργία ενός κράτους στη Μικρά Ασία, αποκλειστικώς με Μουσουλμάνους.Βλέπεις η οικονομική ανάπτυξη των Ελλήνων στη δυτική Μικρασία και των Αρμενίων στην ανατολική , ήταν μεγάλο εμπόδιο για τα οικονομικά συμφέροντα Ευρωπαίων, Εβραίων και Αμερικανών, και δεκαετίες πριν το '22 και το 1919, αυτοί μελετούσαν την κατάσταση και αναζητούσαν τρόπους να την ανατρέψουν.

    Όσο για τη συμπεριφορά έναντι των προσφύγων , ήταν αναμενόμενη ,ας είμαστε ειλικρινείς, κανείς δε θέλει τους φτωχούς και ταλαιπωρημένους!Πώς νομίζεις ότι θα αντιδρούσαν οι άνθρωποι αν ο ξεριζωμός γινόταν αντίστροφα; Το '22 κιόλας, η Ελλάδα ήταν μια χώρα πολύ πιο φτωχή και κατεστραμμένη από τους πολέμους.Ειδικά στην κυρίως Ελλάδα, από το 1821 μέχρι το 1920 είχε συνεχώς πόλεμο εναντίον Τούρκων ΚΑΙ Βουλγάρων , ενώ η Μικρά Ασία,κυρίως τα δυτικά παράλια, βρίσκονται υπό διαφορετικές συνθήκες, που επέτρεψαν στους Έλληνες να αναπτυχθούν οικονομικώς,οπου μάλιστα εκεί μεταναστεύουν πολλοί Έλληνες, κυρίως από τα νησιά, την Πελοπόννησο, την Ήπειρο και αυτοί είναι που δίνουν τη μεγαλύτερη ώθηση.(Η οικονομική αυτή ανάπτυξη των Χριστιανών βέβαια, δε γίνεται απ'την καλή καρδιά του Σουλτάνου, αλλά αποτελεί λύση ανάγκης γι'αυτόν, ως η ύστατη προσπάθεια διάσωσης της καταρρέουσας αυτοκρατορίας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. (Συνέχεια)
    Βέβαια,δεν ήταν ολοι οι Μικρασιάτες μεγαλέμποροι και εξευγενισμένοι αστοί.Υπήρχαν και απλοί άνθρωποι της υπαίθρου, φυσικά.Γι' αυτό μην τους παρουσιάζουμε όλους τέλειους και καλούς κι όλους τους ντόπιους κακούς και στραβούς.Αυτοί που ήταν έξυπνοι και ανεπτυγμένοι έδωσαν, όπως λες, ώθηση και τεχνογνωσία κι αυτοί που δεν ήταν, δεν έδωσαν.Επιπλέον, έπαιξαν ρόλο κι άλλοι παράγοντες, όπως το πού εγκαταστάθηκαν οι πρόσφυγες.Τους εγκατέστησαν κυρίως στη βόρεια Ελλάδα, που γεωργικά τουλάχιστον, αποτελεί την πιο πλούσια περιοχή της χώρας.Πόσο αποδοτικοί θα ήταν στη Στερεά και στην Πελοπόννησο;Επίσης, εγκαταστάθηκαν σε περιοχές που μέχρι το '12 ήταν τούρκικα τσιφλίκια κι οι Τούρκοι,οι Μουσουλμάνοι καλύτερα, είχαν για τον εαυτό τους τα πιο εύφορα εδάφη.Βέβαια δεν ήταν όλοι οι πρόσφυγες το ίδιο τυχεροί στην εγκατάσταση.Τουλάχιστον αυτοί που ήρθαν από πόλη, πήγαν σε πόλη κι αυτοί που ήρθαν από θάλασσα, σε θάλασσα κι από βουνό σε βουνό.Αυτά,ως παράδειγμα.

    Πάντως , το θέμα είναι πως καθένας, γηγενής ή πρόσφυγας , δούλεψε για τον εαυτό του (κανείς για τον άλλον!) και όλοι μαζί ανέπτυξαν την Ελλάδα. Η Ελλάδα αναπτύχθηκε μετά το '22, όχι γιατί τότε ήρθαν οι πρόσφυγες, αλλά γιατί τότε τέλειωσαν οι πόλεμοι και τότε μπήκαν τα τελικά σύνορα.Ως γνωστόν, αναπτυξιακά έργα γίνονται σε καιρό ειρήνης και τότε δημιουργούν οι άνθρωποι,όχι σε καιρό πολέμου.


    Έλληνες της Πόλης και της Σμύρνης(αν και αυτής δε ζουν πια,παρά μόνο οι απόγονοί τους) αναπολούν στην πραγματικότητα, το σπίτι τους και τον τόπο τους, όχι το "τι καλά περνούσαμε με τους Τούρκους"(αν και οι απλοί άνθρωποι δεν αποτελούν πρόβλημα). Η συμβίωση Μουσουλμάνων- Χριστιανών στη Οθωμανική Αυτ. ήταν πάντα σχέση αφέντη-ραγιά, όπου οι Έλληνες ενώ ήταν πιο μορφωμένοι,εργατικοί και πλούσιοι από τον Μουσουλμάνο, έπρεπε να τον προσκυνούν , να τον υπηρετούν και να τον επαινούν συνέχεια, ως γενναιόδωρο και μεγαλόψυχο! Στερούνταν του πιο θελιώδους αγαθού, της ελευθερίας τους,της αξιοπρέπειάς τους!(Αυτό θα μου πεις μπορεί να συμβαίνει κ σήμερα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να γυρίσουμε στην Οθωμανία ή (θεός φυλάξοι)να ασπαστούμε τον κεμαλισμό!

    Τέλειος λαός δεν υπάρχει,και ως κράτος έχουμε πολλά στραβά, αλλά να ξέρεις ότι η πλειοψηφία των Τούρκων πολιτών (εξαιρούνται οι κεμαλοπασάδες!) θα ήταν τρισευτυχισμένοι αν ζούσε υπό τις δικές μας πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες.

    Μην καταπιέζεσαι λοιπόν, να τα κάνεις όλα 50-50 ,ώστε να 'χεις την αίσθηση δηλ. ψευδαίσθηση , ότι είσαι αντικειμενικός και δίκαιος.Η στάση αυτή είναι άδικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμε 19 Ιουνίου 7:04 ,
    Καταρχήν,το 1914-15 δεν υπήρχε ελληνοτουρκικός πόλεμος στη Μικρά Ασία για να συγκρίνεις τις σφαγές εκείνες, με τα γεγονότα του πολέμου που έγινε αργότερα.Αν θες σύγκρινε τη στάση του ελληνικού στρατού με τη στάση του κεμαλικού, εν καιρώ πολέμου.Συγκρίσεις ανόμοιων καταστάσεων δε γίνονται.
    Οι σφαγές του'14 έγιναν σε καιρό ειρήνης. Και το '15, ενώ είχε αρχίσει ο Α 'Π. Π. , εκτοπίστηκαν και εξοντώθηκαν άμαχοι άνθρωποι-υπήκοοι του ίδιου του κράτους που διέπραττε τις σφαγές, σε περιοχές μη εμπόλεμες,και σίγουρα σε περιοχές που δεν υπήρχε ελληνικός στρατός. Πρόκειται για συστηματική εξόντωση ανθρώπων λόγω της καταγωγής τους και της θρησκευτικής τους πίστης, δηλ. γενοκτονία, εθνοκάθαρση . Δεν ήταν καν πόλεμος,ούτε συνέπειες πολέμου σε αμάχους.Σε πληροφορώ ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους αποβιβάστηκε ελληνικός στρατός στη Σμύρνη το '19 με τη συνθήκη των Σεβρών, ήταν η προστασία των χριστιανικών πληθυσμών, λόγω όσων είχαν προηγηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πριν πείτε το παραμικρό και επειδή ο καλά πληροφορημένος νογάται καλά σας παρωτρύνω ενθέρμως να βάλετε γνωστούς και φίλους μέσα στη δι/νση ιστορίας του ΓΕΕΘΑ να βρείτε το βιβλίο του Κώστα Νίδερ για τη Μικρασιατική εκστρατεία.
    Το έχουν θάψει αλλά οι Τούρκοι το έχουν βρει και το διδάσκουν στις ακαδημίες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εαν βάλουμε στην ζυγαριά τα έκτροπα Ελλήνων και Τούρκων ιστορικά θα δουμε πώς υπερυσχύουν τα Τουρκικά, όχι γιατί είμαστε πολιτισμένοι άνθρωποι, αλλά σχεδόν πάντα είμαστε μερικά βήματα πίσω στρατιωτικά.
    Δύο φορές μσς δόθηκε η δυνατότητα,να πουλήσουμε αξιοπρέπεια και πολιτισμό ,και δείξαμε πόσο πολύ απέχουμε απο τους προγόνους μας.
    Μιλάω για τη πρώτη φορά στον Σαγγάριο ,κάτι που δεν αμφισβητείται,γιατι μας το είχε αφηγηθεί ένας παππούς πρίν απο χρόνια και που τώρα δεν ζει,
    και για την δεύτρεη όταν πρίν απο είκοσι περίπου χρόνια όταν κατά την πρώτη είσοδο των Αλβανών στην Ελλάδα, οι συνοριοφύλακες μας, έκαναν ακριβώς τα ίδια με τις Αλβανίδες που πεινούσαν, κάτι που επίσης δεν μπρεί να αμφισβητηθεί,διότι κι αυτό μου το αφηγήθηκε συνοριοφύλακας ο οποίος ήταν παρών σε πολλά περιστατικά.
    Ασ μήν ευλογούμε λοιπόν τα γένια μας,και καλό είναι να μαθαίνουμε απο τα λάθη μας, και να μην τα θάβουμε.
    Ειναι ο μόνος τρόπος να γίνουμε καλύτεροι
    Καταλαβαίνω οτι είναι πολυ δύσκολο να ξεχάσουμε 600 χρόνια αψιμαχιών με την Τουρκία αλλά
    κερδισμένοι απο όλο αυτό το
    παραμύθι βγαίνουν όσοι πουλούν όπλα και μόνο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εφιάλτης , σας λέει τίποτα αυτό το όνομα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμε 19 Ιούνιος 2009 7:04 μμ, γράφεις :
    "Παρ'όλα αυτά αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι Τουρκοι της Πόλης και της Σμύρνης αναπολούν τις παλιές καλές μέρες όταν οι Ελληνες στήριζαν το εμπόριο στην περιοχή αυτή,μαζί με τους Αρμένιους."

    Έχεις δίκιο, μέρος των μοντέρνων Τούρκων αναπολεί Έλληνες και Αρμένιους Πόλης και Σμύρνης, αλλά ο Ορχάν Παμούκ και μέλη της ελληνικής και αρμενική μειονότητας της Πόλης, τους κατηγορούν ως υποκριτές , καθώς στην ουσία τους θυμήθηκαν τώρα, μόνο και μόνο επειδή, σήμερα, οι δυτικοποιημένοι Τούρκοι δεν αντέχουν να ζουν μαζί με τα εκατομμύρια των Κούρδων και των άλλων φτωχών χωριατών που έχουν κατακλύσει τις πόλεις αυτές.

    (Ο ανώνυμος 20 Ιούνιος 2009 1:36 μμ, μάλλον μπερδεύτηκε και σου απάντησε για την τάση πολλών Ελλήνων, να εξιδανικεύουν αυτό που έχασαν ή που τους στέρησαν, και να θυμούνται μόνο τα καλά κι όχι τα άσχημα περί συμβίωσης χριστιανών και μουσουλμάνων στο παρελθόν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καταλαβαίνω ότι αφού τον τιμούν (το Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου είναι νομίζω, ιδιωτικό), έπρεπε να τους πει κάτι ευγενικό. Αλλά, αυτά τα περί Κεμάλ, είναι λάθος, καθώς ο κεμαλισμός, απομακρύνει τους Τούρκους από την Ευρώπη, όσο και ο ισλαμισμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. To να βαφτίζουμε κάποιον προδότη η δυτικόφιλο,ή φιλότουρκο είναι πάρα πολύ απλό κι εύκολο.
    Τα προτερήματά μας ως Ελληνες ήτανε πάρα πολλά, αλλά επίσης ήτανε πολλά και τα ελλατώματά μας .
    Εδώ και μερικά χρόνια έχουμε αποκτήσει και μία ευκολία που αντιμετωπίζουμε την ζωη και που ουσιαστικά πέσαμε στην παγίδα που μας στήσανε κάποιοι.
    Εδώ και πάρα πολλά χρόνια οι επίσημοι χάρτες των ΗΠΑ το αρχιπέλαγος δεν το ονομάζουν Αιγαίο αλλά το έχουν χωρίσει οι πετελαικές εταιρίες,σε ζώνες.
    Ειναι κάτι που έχει αποδεχθεί η Ευρώπη και η Ρωσία.
    Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο με πολιτικούς με α-----α,και όχι α-----α πολιτικούς.
    Το άν είμαι εγώ προδότης η όχι δέν έχει και πολλή σημασία.
    Σημασία έχει πώς χειρίζονται τα πράγματα ,οι αλήτες που ψηφίζουν οι νεοέλληνες που είπαμε πιο πάνω δηλαδή όλοι εμείς

    εφιάλτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα όσα έγραψαν οι προλαλήσαντες εμού.

    Πάντοτε, επειδή οι όμοροι γείτονες διοικούνται από στρατιωτικούς, οι οποίοι γνωρίζουν καλώς την τέχνη του πολέμου και δη του "ψυχολογικού", είμαι λίγο επιφυλακτικός ως προς τις "επιθέσεις φιλίας" των Τούρκων.

    Πάντως οφείλουμε όλοι μας να γνωρίζουμε ότι τα γραφόμενά μας διαβάζονται και από άλλους!

    Όλοι δεν διάκεινται, για πολλούς και διαφόρους λόγους δικούς των, και τόσο φιλικά προς την ημετέρα Πατρίδα ....!

    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.