7/7/09

Η πτωματοποίηση της ελληνικής γλώσσας στη χώρα της αλαλίας


Την γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου.
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου.

ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ μάς έδωσαν Ελληνική, αλλά σήμερα την κατάντησαν νευρική, ασθενική και αναιμική. Κάθε χρόνο, μετά τις Παγκύπριες Εξετάσεις, σημειώνεται η ίδια λιτανεία παραπόνων, καταγγελιών και ολολυγμών. Τα παιδιά μας δεν μπορούν ούτε να μιλήσουν ούτε να γράψουν στη μητρική τους γλώσσα, την Ελληνική. Περισσότερο τη γράφουν κανονικά παρά τη χρησιμοποιούν ως όργανο και ως μέσο έκφρασης, διατύπωσης, σκέψης, προβληματισμού. Φέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ο μέσος όρος στο μάθημα των Νέων Ελληνικών ήταν κάτω από τη βάση. Βέβαια, αυτό δεν αποδίδει την πραγματική διάσταση του προβλήματος, επειδή ένας στους τρεις μαθητές παραδίδει λευκή κόλλα, άλλοι δεν ενδιαφέρονται καθόλου για το μάθημα, επειδή έχουν άλλους προσανατολισμούς. Και τέλος, άλλοι διερωτώνται τι τάχα τους προσφέρει η καλή ή έστω υποφερτή γνώση της Ελληνικής. Παρέλκει να επισημανθεί ότι καλή γνώση της μητρικής μας γλώσσας συμβάλλει τα μέγιστα στην εκμάθηση άλλων ευρωπαϊκών γλωσσών, αφού αυτές πήραν σημαντικά γλωσσικά δάνεια από την Ελληνική.
Φιλόλογοι, παλιοί γυμνασιάρχες και λυκειάρχες επισήμαναν διάφορες αιτίες για τη γλωσσική ανεπάρκεια, τη λεξιπενία και, τελικά, την αλαλία και την αγλωσσία των παιδιών μας. Φταίει το σύστημα, ο αριθμός ωρών, συνδικαλιστικές τριβές και διεκδικήσεις, τα βιβλία, νοοτροπίες, ο τρόπος διδαχής, η αδιαφορία των παιδιών, ακόμα και η γενικότερη απαξίωση του βιβλίου και της ανάγνωσης ως μέσων και τρόπων ενίσχυσης της γλωσσικής και πνευματικής μας επάρκειας. Όλα αυτά είναι ορθά, αλλά δεν είδαμε π.χ. το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει ότι θα αναλύσει τα αποτελέσματα των Εξετάσεων, για να βρει τις γενεσιουργές αιτίες. Δηλαδή, γιατί σε ένα λύκειο η επίδοση των μαθητών στα Νέα Ελληνικά και σε άλλα μαθήματα είναι υψηλότερη και καλύτερη από άλλα; Δεν ακούσαμε ούτε το κατεξοχήν σώμα των Ελλήνων φιλολόγων να αναλαμβάνει εκστρατεία αναζήτησης των ριζών της γλωσσικής ατροφίας και ασφυξίας των μαθητών.
Είναι γεγονός ότι τα παιδιά μας επηρεάζονται από την περιρρέουσα γλωσσική βαβυλωνία, την τηλεοπτική υποκουλτούρα και χυδαιότητα, τη μηχανοποίηση, τον εκβαρβαρισμό και τη γλωσσική ξενοκρατία-ξενομανία. Λέμε πιο εύκολα, π.χ. «thank you», παρά το εύλαλο και ρωμαλέο «ευχαριστώ». Λέμε, «see you later», παρά το αρχαιότατο και ελληνικότατο «εις το επανιδείν». Αλλά πόσοι γνωρίζουν τι σημαίνει «εις το επανιδείν»; Μια από τις κορυφαίες αιτίες της γλωσσικής ασιτίας και εκφραστικής απίσχνανσης είναι η εγκληματική και ολέθρια κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών από τα σχολικά προγράμματα. Από τη στιγμή που ο μαθητής αδυνατεί να κατεβεί στις ρίζες του και να γευτεί τους χυμούς της γλώσσας του, να την κατανοήσει, ώστε να την κατακτήσει για να ακριβολογήσει, να τη χρησιμοποιήσει και να την αξιοποιήσει, περνά στο στάδιο της γλωσσικής ένδειας και αφασίας.
Συγκρίνετε τα ελληνοκυπριόπουλα με τα ελληνόπουλα: Τα δικά μας παιδιά αρθρώνουν έναν ασθματικό, σπαστό, διακοπτόμενο λόγο, χωρίς ειρμό, υποδομή και συνοχή. Αντίθετα, τα ελληνόπουλα έχουν περισσότερη και μεγαλύτερη ευχέρεια στη μεταχείριση της γλώσσας. Πάσχουν, όμως, και τα δύο και υποφέρουν βαρέως από γλωσσικά τηλεοπτικά σκουπίδια και ραδιο-φονικά γλωσσικά περιτρίμματα, έρμαια σε μιαν ανθούσα βιομηχανία βωμολοχίας, χυδαιολογίας και τιποτολογίας. Παρατηρείται μια ραγδαία επιδείνωση και αποδόμηση της γλώσσας, που κατάντησε ένα σύμφυρμα κυπριακής διαλέκτου, ελληνικής, αγγλικής και άλλων ξένων ιδιωματισμών, που φτωχαίνουν την Ελληνική, την αποδυναμώνουν και τη μαραζώνουν. Ας προσεχθεί ότι οι τρόποι συμπεριφοράς, έκφρασης, χειρονομιών, σκέψης των παιδιών μας έχουν διαποτισθεί από τον αμερικανικό, κυρίως, τρόπο ζωής και έκφρασης. Ζούμε σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, όμως αυτό δεν αποτρέπει ούτε εμποδίζει να διατηρούμε τον πολιτισμό, τη γλώσσα και την ιστορία μας, ως ακένωτες πηγές ανατροφοδότησης και ανανέωσης, στήριξης και στερέωσης της γλωσσικής και πνευματικής επάρκειάς μας.
Η γλωσσική λειψυδρία αρχίζει από το σπίτι. Μετεξελίσσεται σε Σαχάρα στο δημοτικό και από εκεί εξακτινώνεται πλέον ως εδραιωμένη και εμπεδωμένη γλωσσική ερημία, ατροφία και ασιτία στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Δεν μιλάμε, πια, μεταξύ μας. Δεν επικοινωνούμε. Δεν συνεννοούμαστε. Δεν εκφραζόμαστε και δεν διαλογιζόμαστε. Περιμένουμε άλλοι να μιλήσουν και να διατυπώσουν απόψεις εκ μέρους μας. Ο σημερινός Κύπριος έχει πάρει οριστικό διαζύγιο από το καλό βιβλίο και τη λογοτεχνία, ελληνική και ξένη. Για αρκετά χρόνια συμμετείχα στην Επιτροπή Δοκιμίου της Ελληνικής Πρεσβείας. Η προσωπική διαπίστωσή μου ήταν έκδηλα αποκαρδιωτική: Η πλειοψηφία των μαθητών παπαγάλιζαν και αποστήθιζαν ολόκληρα αποσπάσματα από δοθέντα δοκίμια. Και παπαγαλίζοντας, αποκάλυπταν την πνευματική τους ρηχότητα και αδυναμία άρθρωσης προσωπικών θέσεων, σκέψεων και απόψεων. Και επιβεβαίωναν την τάση προς το εύκολο και το ανώδυνο.
Η γλώσσα, όμως, είναι προσωπικός αγώνας. Είναι μόχθος. Είναι αέναη προσπάθεια. Είναι ακένωτο πάθος. Είναι ωραία κατάκτηση. Είναι, προπάντων, προσωπική αλλ’ ατίμητη προσπάθεια κατάβασης στις δεξαμενές της παράδοσης, της ιστορίας, του πολιτισμού, δηλαδή μετάβαση από το καθεστώς του ζώου σε εκείνο του έλλογου όντος. Λαλώ ελληνικά, σημαίνει αυτοπροσδιορίζομαι ως άνθρωπος, ως προσωπικότητα. Ιδιοσυστήνομαι ως αυτόνομη, ξεχωριστή οντότητα και εκφράζομαι ως άτομο που γνωρίζει από πού προέρχεται και πού στοχεύει να πάει. Δυστυχώς, η πλειοψηφία των νέων και των Ελλήνων Κυπρίων αποστασιοποιούνται και παραιτούνται από τη μητρική τους γλώσσα. Αρκούνται και ικανοποιούνται με μια μειξοβάρβαρη γλωσσική εκδοχή, που ενθυμίζει άταφο και τυμπανιαίο πτώμα και μνήμα του Αγίου Νεοφύτου -μεγάλη η χάρη του- όπου όλα συμφύρονται και βγάζουν στο τέλος ένα γλωσσικό εκτόπλασμα.
Αν, όμως, η γλώσσα πτωματοποιείται και αποσυντίθεται, ο άνθρωπος δεν έχει πια λαλιά. Εκβάλλει μόνο γρυλισμούς και άναρθρες κραυγές. Για να μην καταντήσουμε χώρα της αλαλίας (όπως η γνωστή αποικία των Φωκαέων στην Κορσική), καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι να περάσουν από τις ευχερείς διαπιστώσεις σε αναζήτηση των αιτίων και σε ενίσχυση και αναζωογόνηση της ελληνικής μας γλώσσας. Είναι ο άτρητος θώρακας επιβίωσής μας.
ΣΗΜΕΡΙΝΗ - ΣΑΒΒΑΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ

13 σχόλια:

  1. Ο υπουργός Παιδείας της Μεγαλονήσου τί λέει περί τούτου? Ή μήπως είναι απασχολημένος στα τραπεζώματα των Άγγλων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκκολάψαμε το πιο συντηρητικό πολιτικό σύστημα από την μεταπολίτευση και μετά, που στέρησε τον λαό από την συνέχεια ΓΛΩΣΣΑΣ, ΙΣΤΟΡΙΑΣ, συνείδησης πατρίδας, αρχές και παραδοσιακές αξίες Με μια ανύπαρκτη Δεξιά ανίκανη, φοβική χωρίς ιδεολογία, συνείδησης κοινού πολιτισμού, πατρίδας και Έθνους. Ένα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ χωρίς πυξίδα, λογιστές και διαχειριστές, με υπερτάτη πολιτική αξία το ιδεολόγημα ότι «πατρίδα και πολυεθνική εταιρία μπορούν να διαχειρισθούν με τον ίδιο τρόπο» Με μία Αριστερά, πολιτικά ανώριμη, αναχρονιστική και για αυτό επικίνδυνη. Μια ματιά ποιοι την εκπροσωπούν, πως διαβιούν, γράφουν, σκέπτονται και εκφράζονται φτάνει…Βαφτίσαμε την ανομία και το θράσος «προοδευτισμό και δημοκρατισμό». Βαφτίσαμε την αγένεια και την επέλαση της «επαρχιακής» και αυταρχικής στην φύσης της ”αριστερίλας”, αριστερά και πρόοδο. Βαβτίσαμε τον ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΜΟ δημοκρατία. Ορίσαμε τον αντικοινωνικό εγωισμό, κοινωνική πρόοδο και την ασυδοσία προοδευτική απάντηση στις ”νεο-φιλελευθέρες πολιτικές”. Και χάσαμε το παιχνίδι του μέτρου άλλα πάνω όλα της κοινωνικής συνοχής και της προόδου αυτής της χώρας. To πληρώνουμε, με την δημιουργία φοβικών αντανακλαστικών στους πολίτες. Με την γκετοποίηση των πόλεων από την επέλαση των αλλοεθνών και τον εκβαρβαρισμό της χώρας. Με την λειτουργία της κοινωνίας βασισμένης στα πρότυπα της Κοζα Νοστρα. Με την δημιουργία «αριστερών» τρομοκρατών χωρίς ηθικές βάσεις και ηθικά ερείσματα. Επικίνδυνοι μέσα στην εγκληματική τους άγνοια που στοχοποιεί φτωχά όργανα της τάξης των 700 ευρώ. Πυροβολούν την κοινωνία γιατί δεν μπορούν να πυροβολήσουν, ιδεολογικά, αυτούς που λυμαίνονται το δημόσιο βίο επί χρόνια και τους πνευματικούς μέντορες της εξαθλίωσης της χώρας. Αγωνιούμε και αναρωτιόμαστε επειδή δεν βλέπουμε ότι σαν κοινωνία εκκολάψαμε το αυγό του φιδιού μέσα στην εγκληματική άγνοια και ανικανότητα μας να υιοθετήσουμε παρωχημένα ιδεολογήματα που απαξιούν την έννοια του Πολίτη. Είμαστε άξιοι να το πληρώσουμε ατομικά και συλλογικά ως κοινωνία, αφού τα αντανακλαστικά αυτοσυντήρησης μας έχουν πλέον πεθάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Κίμωνα

    >Εκκολάψαμε το πιο συντηρητικό πολιτικό σύστημα από την μεταπολίτευση και μετά<

    Συντηρητικό; Πού βλέπετε εσείς την συντήρηση, ή μάλλον πώς την εννοείτε; Αν το σύστημα ήταν συντηρητικό, ασφαλώς δεν θα είχε στερήσει τον λαό από την γλώσσα του, τον πατριωτισμό του και γενικώς τις πατροπαράδοτες αξίες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Κίμωνα πολύ χαίρομαι που σε βλέπω :-) και καλημέρα σε όλους ...
    Οταν ΄θέλεις να καταστρέψεις έναν λαό καταστρέφεις την γλώσσα την ιστορία και την νεολαία του ..Θα μου πεισ εμείς τι κάναμε ως γονείς ;Τίποτα να στο πω εγώ τίποτα απολύτος..Γιατί αν είχαμε κάνει θα έπρεπε να ασχοληθούμε με τα παιδιά πριν πάνε σχολείο αλλά βλέπεις έχουμε όλοι καλός ή κακώς στην λογική που λέγεται καταναλωτισμός πληρωμές δάνεις καθημερινότητα .Τρέχουμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας το καλύτερο ενώ γνωρίζουμε ότι το καλύτερο είναι αυτό που δεν τους δίνουμε .Βλέπεις όλα είναι μια αραμαική αλυσίδα δυστηχώς.
    Χριστίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ...Εκκολάψαμε το πιο συντηρητικό πολιτικό σύστημα από την μεταπολίτευση και μετά, που στέρησε τον λαό από την συνέχεια ΓΛΩΣΣΑΣ, ΙΣΤΟΡΙΑΣ, συνείδησης πατρίδας, αρχές και παραδοσιακές αξίες.

    Η Καχεκτική Δημοκρατία της Ελλάδας δεν ορίζεται χρονικά απο την μεταπολίτευση η μόνη παρατήρηση που έχω να κάνω Κε. Κιμων
    ειναι άρρηκτα συνυφασμένη με την την ύπαρξη του ελληνικού κράτους απο της ιδρύσεως του.Αυτό οφείλεται πρώτιστα στο ότι η αστική τάξη η οποία σε όλες τις άλλες χώρες αποτέλεσε (καλώς η κακώς ) την κινητήρια δύναμη οικονομίας και κοινωνίας στην Ελλάδα δεν ανέπτυξε ποτέ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. Τα κόμματα είναι έκφραση βασικών κοινωνικών ομάδων και των συμφερόντων τους και αυτό αποτελεί δομικό στοιχείο της υπαρξης τους. Στην Κύπρο παρά τα σοβαρά δεινά που επέφρε η αγγλοκρατία) έδωσε και κάποια θετικά στοιχεία που η Ελλάδα δεν τα έχει
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό οφείλεται πρώτιστα στο ότι η αστική τάξη η οποία σε όλες τις άλλες χώρες αποτέλεσε (καλώς η κακώς ) την κινητήρια δύναμη οικονομίας και κοινωνίας στην Ελλάδα δεν ανέπτυξε ποτέ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ....

    Συμφωνώ και επαυξάνω Sub92

    Χριστίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δεν ξέρω τι ακριβώς γίνεται στα σχολεία της Κύπρου, πάντως το ότι στην Ελλάδα για χρόνια απουσίαζε η διδασκαλία των αρχαίων από το Γυμνάσιο το θεωρώ έγκλημα.Το ότι έμαθα τα αρχαία στο λύκειο και στην τρίτη δέσμη(όσοι δεν σκόπευαν να πάνε τρίτη δέσμη, δεν τα έμαθαν ποτέ) δεν τους αθωώνει σε καμιά περίπτωση.Στην πιο κατάλληλη ηλικία, μας στέρησαν κάτι πολύτιμο, κάτι που δικαιούμαστε όλοι οι Έλληνες.
    Χαίρομαι που αναρτήσατε αυτό το κείμενο,γιατί κι η γλώσσα είναι ένα σημαντικό εθνικό ζήτημα, που όπως τα υπόλοιπα, δεν το προφυλάσσει καθόλου η πολιτεία μας.Η τηλεόραση κι ο τύπος, προσβάλλουν συνεχώς την ελληνική γλώσσα. Αυτό που παρατηρώ τελευταία είναι η μεταφορά κανόνων και σύνταξης της αγγλικής γλώσσας στην ελληνική!
    Π.χ. "η λύση στο πρόβλημα" (από το αγγλικό the solution to the problem) αντί του ελληνικού "η λύση του προβλήματος" (γενική αντικειμενική, δηλ.λύνω το πρόβλημα). Οι περισσότεροι Έλληνες ξεχνούν ότι η γενική πτώση έχει πολλές λειτουργίες και δεν είναι μόνο γενική κτητική! Ξεφυλλίστε το συντακτικό της ελληνικής επειγόντως! (Ίσως τώρα, μετά τη δοτική,χάνουμε και την γενική,η οποία ξεπέφτει μόνο σε κτητική,και το παθαίνουμε αυτό από ελλειπή μόρφωση κι από βλακεία μας).Επίσης,οι ξένες λέξεις στα ελληνικά χρησιμοποιούνται άκλιτες: ένα πάρτυ, δύο παρτυ και όχι parties "πάρτιζ", ένα cd(σιντί) και δέκα cd και όχι cd's(σιντίζ), το ένα φόρουμ και τα πολλά φόρουμ (όχι φόρα).Διότι δε γίνεται να μιλάς ελληνικά και να χρησιμοποιείς αγγλικό πληθυντικό ή λατινικό ή οτιδήποτε άλλο,δηλ. μια ξένη γραμματική.[Κι είναι τόσο αντιαισθητικό αυτό το σ-ζ και -στς(π.χ.tests) του αγγλικού πληθυντικού στο τέλος των λέξεων, ενώ μιλάς ελληνικά]. Αυτό μπορεί να το κάνουν οι Άγγλοι (να λένε criterion και criteria, forum και fora) αλλά αυτό είναι δικαίωμά τους και πρόβλημά τους!Κάθε γλώσσα είναι διαφορετική και κάθε λαός σκέφτεται και εκφράζεται διαφορετικά, έχουμε και εδώ το δικαίωμα της διαφορετικότητας, το οποίο μας διαφημίζουν όλοι οι "προοδευτικοί" της παγκοσμιοποίησης άλλωστε, και φυσικά το έχουν και οι Έλληνες (ή όχι ;).
    Μάλλον αποδεικνύεται, πως εμείς οι Έλληνες, μόλις μαθουμε μια ξένη γλώσσα, ξεχνούμε τη μητρική μας!Πήραμε το proficiency και ξεχάσαμε τα 12 χρόνια ελληνικού σχολείου!Η αγγλική μάλιστα, την οποία μαθαίνουμε οι περισσότεροι Έλληνες , έχει αρκετά διαφορετική δομή και σύνταξη από την ελληνική (το καταλαβαίνεις αυτό όταν μετά τα αγγλικά, μαθαίνεις γαλλικά, τα οποία ως λατινογενής γλώσσα, έχουν μια λογική πολύ πιο κοντά σ'αυτήν της ελληνικής), οπότε δεν μπορούμε να "συμβουλευόμαστε" την αγγλική για να μιλήσουμε τη γλώσσα μας(πού φτάσαμε!).
    Θα μπορούσα να αναφέρω και άλλα παραδείγματα κακοποίησης της ελληνικής από αυτό το φαινόμενο αλλά θα μείνω σ'αυτά.
    Πάντως, κάτι άλλο που παρατηρείται, είναι το φαινόμενο των καθαρευουσιάνων της δημοτικής!Δηλαδή μία προσπάθεια να "καθαριστεί" η έως τώρα ομιλούμενη γλώσσα μας, από οποιαδήποτε "απομεινάρια" της καθαρεύουσας ή των αρχαίων, δηλ. η δημιουργία μιας πλαστής δημοτικής!Αυτοί που κατηγορούσαν την καθαρεύουσα ως ψεύτικη γλώσσα, τώρα κατασκευάζουν μια ψεύτικη δημοτική.Δεν δέχονται το γεγονός ότι η γλώσσα μας είναι ένα μείγμα καθαρεύουσας και δημοτικής.
    Επίσης,ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα παιδιά δυσκολεύονται κι ότι δεν είναι σύγχρονο και προοδευτικό να διδάσκεις γραμματική και συντακτικό, ενώ στη Γαλλία τα παιδιά διδάσκονται και γραμματική και συντακτικό και ορθογραφία και τους τόνους και ό,τι άλλο έχει η γλώσσα τους. Τι είναι τα Γαλλάκια, πιο έξυπνα από τα Ελληνάκια, τα δικά μας έχουν νοητική υστέρηση μήπως;
    Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ''Δεν δέχονται το γεγονός ότι η γλώσσα μας είναι ένα μείγμα καθαρεύουσας και δημοτικής.''

    ΠΕΣ ΤΑ ΡΕ ΦΙΛΕ. ΜΠΡΑΒΟ.

    ''Επίσης,ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα παιδιά δυσκολεύονται κι ότι δεν είναι σύγχρονο και προοδευτικό να διδάσκεις γραμματική και συντακτικό, ενώ στη Γαλλία τα παιδιά διδάσκονται και γραμματική και συντακτικό και ορθογραφία και τους τόνους και ό,τι άλλο έχει η γλώσσα τους. Τι είναι τα Γαλλάκια, πιο έξυπνα από τα Ελληνάκια, τα δικά μας έχουν νοητική υστέρηση μήπως;''

    'Οχι!
    Αλλά-αλλά τα Ελληνάκια δεν προετοιμάζονται για να παράγουν το ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ (απο πολιτισμό μέχρι οδοντογλυφλίδες)
    αλλά για φραπόγαλα.
    Που σημαίνει τι να τα κάνεις τα πολλά και σωστά εκφραστικά μέσα όταν προορίζεσαι μόνο για να καταναλώνεις ...αυτά που παράγουν κάποιοι άλλοι.

    'Εχει μπόλικο ήλιο παιδιά λιαστείτε! Τι να το κάνουν το συντακτικό, την γραμματική και την ορθογραφία.

    νοοτροπίες για τα μπάζα .

    Νήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θέλω να ρωτήσω κάποιους: τα λατινικά ερωτηματικά γιατί τα βάζετε; Αυτός ο ΚΟΜΝΗΝΟΣ που εγκαλεί το υπουργείο Παιδείας και όποιον άλλο, τον εαυτό του θα τον εγκαλέσει καμία φορά; Τόσο δύσκολο είναι να βάλλουμε το ελληνικό ερωτηματικό; Ένα πλήκτρο είναι και δεν μπορούμε να το πατήσουμε; Τόσο αδύναμοι και βαριεστημένοι; Και νομίζουν μερικοί ότι είναι ικανοί να κάνουν προτάσεις για το καλό του Ελληνισμού. Θα μου πείτε όμως γιατί τόση φασαρία για ένα σημείο στίξης; Επειδή είναι μια μικρή λεπτομέρεια το ερωτηματικό μας, δεν αξίζει να φροντίσουμε για την διάσωσή του μέσα στη γλώσσα μας; Δεν είναι ούτε οι αγωγοί, ούτε τα πατριαρχία, ούτε οι συμμαχίες που θα μας σώσουν. Είμαστε εμείς οι ίδιοι σαν φορείς του ελληνισμού. Ενός Ελληνισμού με τις ιδέες του, τη γλώσσα του, τις παραδόσεις. Ελπίζω κάποτε να γίνει μία σοβαρή προσπάθεια για την επιβίωση της ελληνικής γλώσσας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Pistevo oti ti glosa mas prota ti lalisame ki meta tin dosame gramatiki morfi .To latiniko alfavito eine Elliniko .H dasies psiles oksies pola i pola o itan ki einai filosofia tis glosas .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. το λατινικό αλφάβητο είναι ελληνικό(κάθε πόλη-κράτος είχε το δικό της με μικρές διαφορές.Από την Κύμη νομίζω,που ίδρυσε αποικίες στην Ιταλία, καθιερώθηκε στη Δύση το λεγόμενο μετέπειτα λατινικό), οπότε καλύτερα να το λέμε απλά δυτικό.Αλλά εμείς καθιερωθήκαμε με αυτό που έχουμε και τώρα,οπότε δεν υπάρχει λόγος να γράφουμε ξαφνικά με το δυτικό.Αλλάζει η coca-cola το λογότυπό της;το σήμα κατατεθέν της; όχι, ούτε κι εμείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και τα δυο λογότυπά μας είναι, να μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό και να το διαλαλλούμε. Να μην φοβόμαστε τα "ξένα", όλα δικά μας είναι...
    Για το αρχαίο κείμενο του σιναϊτικου κώδικα στο ρεπορτάζ διάβασα ότι ασχολήθηκαν ένα κάρο ξένοι επιστήμονες και ούτε ένας Έλληνας...γιατί; Μόνο φωτοτυπίες και φραπέδες;
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χριστίνα γειά σου και καλή δύναμη!

    Sab 92, συμφωνώ με την παρατηρησή σου,έχεις δίκιο.Ίσως κάποτε πρέπει να συζητήσουμε το θέμα αυτό.

    Κωνσταντίνε, την συντήρηση δεν την προσδιορίζω στο κείμενο με την Ελληνική κομματική και πολιτική διάσταση, οπου «συντηριτικό» είναι το «δεξιό» και «προοδευτικό» το αριστερό, αλλά με την κοινωνική διάσταση του όρου, όπου «συντήρηση» είναι η «μη πρόοδος».

    Καλό απόγευμα σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.