18/8/09

Με αφορμή την 21η Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής στο Plovdiv της Βουλγαρίας


Επέστρεψε το Σάββατο 15 Αυγούστου 2009 από το Plovdiv (Φιλιππούπολη) της Βουλγαρίας η Εθνική ομάδα Πληροφορικής η οποία συμμετείχε στην 21η Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής (IOI 2009) που διεξάχθηκε εκεί από 8 μέχρι 15 Αυγούστου με τη συμμετοχή ογδόντα τριών (83) ομάδων χωρών απ' όλο τον κόσμο.

Η Εθνική ομάδα Πληροφορικής αποτελείται από τους μαθητές: Παναγιωτάκο Γεώργιο (Γ΄ Λυκείου), Αρσένη Γεράσιμο (Β΄ Λυκείου), Μπιτζέ Γεώργιο (Γ΄ Λυκείου) και Γαϊτανίδη Αποστόλη (Β΄ Λυκείου). Από τους παραπάνω ο Παναγιωτάκος Γεώργιος απέσπασε χάλκινο μετάλλιο ενώ όλοι οι υπόλοιποι πλασαρίστηκαν σε πολύ καλές θέσεις. Είναι η έκτη συνεχόμενη φορά που η Εθνική ομάδα Πληροφορικής κατακτά τουλάχιστον ένα μετάλλιο σε Διεθνείς διαγωνισμούς και όλα αυτά οφείλονται στην πραγματικά αξιοθαύμαστη προσπάθεια και προετοιμασία που κάνουν από μόνα τους αυτά τα παιδιά (αν εξαιρέσουμε ένα camp προετοιμασίας διάρκειας τεσσάρων ημερών που διοργανώνει κάθε χρόνο η Ε.Π.Υ. διοργανώτρια του Πανελλήνιου διαγωνισμού Πληροφορικής) δίχως την ουσιαστική βοήθεια της επίσημης πολιτείας. Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι στις χώρες που κυριαρχούν στα μετάλλια γίνονται συστηματικές ενέργειες προετοιμασίας των μαθητών, επιβεβαιώνοντας το πόσο σημαντικό θεωρείται διεθνώς το κυνήγι της διάκρισης στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής. Για τους μαθητές που κατακτούν μετάλλιο σε Δ.Ο.Π. ανοίγουν ευκολότερα οι πόρτες των καλύτερων Πανεπιστημίων, καθώς η διάκριση σε μία τέτοια διοργάνωση και μάλιστα σε τόσο μικρή ηλικία, αποτελεί σημαντικό διαπιστευτήριο για το ταλέντο, τις γνώσεις και κυρίως το ενδιαφέρον του μαθητή και μελλοντικού φοιτητή για την Πληροφορική.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αδιαφορίας της πολιτείας και ειδικότερα του Υπουργείου Παιδείας (αν και "όλα είναι θέμα παιδείας" όπως ισχυρίζεται με το νέο του λογότυπο) είναι το γεγονός ότι μέχρι πρότινος ήταν σχεδόν βέβαιο ότι η Ελλάδα θα διοργανώσει την 3η Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής Νέων στην Κομοτηνή (περιοχή όπου πολιτεύεται ο πρώην Υπουργός Παιδείας) με τη συμμετοχή όλων των χωρών της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, όπως επίσης και την 16η Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής. Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι πέρυσι η Ελλάδα, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, δεν συμμετείχε στη 15η Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής που διεξήχθει στα Σκόπια, αν και προσεκλήθει, λόγω της γνωστής κατάστασης με τη γείτονα χώρα.

Φέτος είχε γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια από πλευράς Ε.Π.Υ. για να δημιουργηθεί όσο το δυνατόν πιο πολυπληθής και αξιόμαχη Εθνική ομάδα Πληροφορικής Νέων (παιδιά Γυμνασίου). Παρ' όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας μετά την αλλαγή ηγεσίας λησμόνησε όλα τα παραπάνω (επικαλούμενο την οικονομική κρίση, καθώς απαιτείται το «ιλιγγιώδες» ποσό των 30.000 € περίπου για την κάθε διοργάνωση) και απ' ότι φαίνεται κανένας από τους παραπάνω διαγωνισμούς δεν πρόκειται να γίνει (και αυτό γιατί τέτοιες εκδηλώσεις δεν "πουλάνε" ούτε μαζεύουν ψήφους).

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι κανένα από τα μαζικά μέσα ενημέρωσης (εκτός από τα κρατικά κανάλια) δεν έχει αναφερθεί ποτέ σε τέτοιου είδους Διεθνείς Διαγωνισμούς (γίνονται και σε άλλες επιστήμες όπως Μαθηματικών, Φυσικής, Αστρονομίας κ.ά.).

Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είναι μάλλον μια «ανόητη χώρα» αφού αντλεί ένα μεγάλο μέρος από το μελλοντικό της επιστημονικό δυναμικό από τους διακριθέντες σε τέτοιου είδους Διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς προσφέροντάς τους μάλιστα και σχετική υποτροφία στα καλύτερα Πανεπιστήμιά της.

Παρακάτω αναφέρω ορισμένους ηλεκτρονικούς συνδέσμους για περαιτέρω πληροφόρηση σχετικά με τα παραπάνω:

http://www.ioi2009.org/
http://www.ioinformatics.org/
http://e-emphasis.sch.gr/articles.php?aId=269&sId=88&pId=1&iId=10
http://e-emphasis.sch.gr/articles.php?aId=329&sId=136&iId=12&pId=1
http://www.epy.gr/
http://www.pdp.gr/

Με εκτίμηση,
Αρσένης Γ. Παναγιώτης
Εκπαιδευτικός ΠΕ03
1ο ΓΕ.Λ. Μοσχάτου

7 σχόλια:

  1. Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι κανένα από τα μαζικά μέσα ενημέρωσης (εκτός από τα κρατικά κανάλια) δεν έχει αναφερθεί ποτέ σε τέτοιου είδους Διεθνείς Διαγωνισμούς (γίνονται και σε άλλες επιστήμες όπως Μαθηματικών, Φυσικής, Αστρονομίας κ.ά.).

    η δουλεια των ιδωτικων ειναι να προβαλει τις νεες αξιες ,

    τι θα μας προσφερει η αστρονομια κτλ ?
    ουτε χρημα ,ουτε δοξα

    και καλα κανει το υπουργειο παιδειας και δεν ενθαρυνει τετοιες αποτυχημενες κατευθυνσεις για τους νεους ,
    υπαρχουν και πιο πρακτικα ,

    ποδοσφαιριστης ,
    τραγουδιστης ,
    μοντελιγκ ,
    μαρκετινγκ κτλ

    αυτα εχουν ψωμι σημερα

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάτε έξω παιδιά να δείτε χαϊρι. Εδώ πακετάδες με πτυχίο θα γίνετε. Και είναι η μόνη περίπτωση να ακουστεί και το όνομα της Ελλάδας, όταν κάνετε κάτι καλό έξω και θα πουν είναι Έλληνας αυτός. Βέβαια την όποια επιτυχία σας θα την πιστωθεί η χώρα που θα σας φιλοξενεί αλλά όπως είπαμε είναι η μόνη ευκαιρία να ακούγεται η Ελλάδα έστω και έτσι. ΕΔΩ ΚΡΑΤΑΝΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΟΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ ΕΚΦΥΛΙΣΜΕΝΟΙ ΓΟΝΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΙΩΝΙΖΟΝΤΑΙ!!!
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η γιαγιά μου έλεγε ΄΄μπράβο λένε στα γαϊδούρια όταν βγαίνουν απ΄ τη λάσπη΄΄.
    Εύγε λοιπόν στα παιδιά για την προσπάθεια και τη διάκρισή τους και ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στον υπουργό παιδείας και στην πολιτεία.

    Δράκων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πληροφορική η επιστήμη του μέλλοντος.

    Η γρήγορη εξέλιξή της και η εφαρμογές της σε όλα τα επίπεδα της ζωής, της επιστήμης και των τεχνολογιών, καθιστά αυτά τα έξυπνα παιδιά, κύριο στόχο των ισχυρών χωρών.

    Αυτές επιδιώκουν να δελεάσουν με υψηλές αμοιβές και να τα "χρησιμοποιήσουν" για τις ανάγκες τους, στερώντας τις χώρες καταγωγής απο μυαλά που θα βοηθούσαν ώστε να έχουν καλλίτερο μέλλον.

    Τρόπος εύκολης εντόπισης των νέων είναι κάτι τέτοιοι διαγωνισμοί.
    Γεννάται ένα ερώτημα. Πρέπει να συμμετέχουμε ή όχι ;

    Αν συμμετέχουμε είμαστε κοντά σε νέες ιδέες, νέες ανακαλύψεις και τεχνολογίες. Όμως τα παιδιά μας αργά ή γρήγορα θα τα ....χάσουμε !
    Γιατί; Δεν διαθέτουμε κονδύλια για έρευνα. Δεν διαθέτουμε υψηλές αμοιβές. Δεν τους δίνουμε προοπτική. Αποτέλεσμα να ξενιτευτούν και να πωλούν γνώση σε άλλη χώρα (ισχυροποιώντας την ακόμα περισσότερο), στερώντας αντίστοιχα την δική τους απο αυτές τις δράσεις. Και στο τέλος η πατρίδα αναγκάζεται να αγοράζει δημιουργήματα των δικών της παιδιών καταβάλλοντας υψηλό τίμημα.

    Αν δεν συμμετέχουμε. Οι δικοί μας νέοι θα παρακολουθούν εκ του μακρόθεν τις εξελίξεις. Ίσως παλέψουν μόνοι τους και με πενιχρά μέσα μπορεί να τα καταφέρουν, καταβάλλοντας όμως διπλή προσπάθεια. Το κέρδος τότε είναι πολλαπλό για την πατρίδα.
    Πόσοι Έλληνες επιστήμονες στελεχώνουν (και είναι βασικοί συντελεστές) σε ξένα ερευνητικά κέντρα ; Πόσοι καθηγητές φημισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού είναι Έλληνες ;
    Η εκροή απο τέτοια μυαλά είναι τεράστια σε σχέση με το μέγεθός μας.

    Ο κειμενογράφος αυτής της ανάρτησης κινείται στην λογική της συγκέντρωσης μεταλλίων και διακρίσεων. Την εξέλιξη όμως δεν την βλέπει. Αναφέρει δε ως παράδειγμα την Αμερική που αντλεί απ΄ αυτή την δεξαμενή επιστήμονες. Τι να κάνει ; Αφού η παραγωγή έξυπνων γίνεται αλλού, καπαρώνει τους "ξεχωριστούς" και τους εντάσσει στο σύστημά της.

    Καλό είναι να γίνονται εδώ διαγωνισμοί και να προσφέρονται δουλιές και ευκαιρίες απο ντόπιες
    επιχειρήσεις, ώστε να ωφελούμαστε όλοι.

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αργικέραυνος

    Η εκροή απο τέτοια μυαλά είναι τεράστια σε σχέση με το μέγεθός μας.

    και ομως ολοι οι υπουργοι εχουν σαν προτυπο εκπαιδευσης το αμερικανικο ,

    ολα οι μεταρυθμισεις γινονται προς εκεινη την κατευθυνση ,

    και ο πιο αντιπροσωπευτικους απ'ολους ο αρσενης

    ολοι μετα προσπαθουν να το κανουν καλυτερο , προς αλλη κατευθυνση βεβαια

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ανάγκη αξιολόγησης σε κάθε στάδιο της εκπαίδευσης όλων των συντελεστών ( μαθητών και δασκάλων ) είναι επιτακτική.

    Κάθε σχολείο να έχει δημοσιοποιήμένο ιστορικό κατάλογο ποσοστού επιτυχίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμπληρώνοντας την "αισιόδοξη" εικόνα θα σας θυμίσω την πρόσφατη επίσκεψη στην Ελλάδα του 28χρονου Κωνσταντίνου Δασκαλάκη και την υποδοχή του από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Θα παρατηρήσατε βέβαια ότι η είδηση υπερκάλυψε κάθε άλλη είδηση με συνεχή reportaz, απευθείας συνδέσεις κλπ.
    Μόνο η "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" είχε δύο δημοσιεύματα και μια συνέντευξη στο Κ της Κυριακής 23/8/2009.
    Πολύ εύστοχα στήθηκαν ιστολόγια με τίτλο "Σάκης vs Δασκαλάκης".
    Ο κ. Παπούλιας λέει ότι αυτή είναι η άλλη Ελλάδα, οι πολιτικοί όμως λένε ότι αυτή (δηλαδή Σάκης) είναι η Ελλάδα.
    Εμείς τι λέμε;
    Μήπως πρέπει να αποκτήσουμε μνήμη ελέφαντα; Ίσως τότε κάτι να αλλάξει!
    Σκέψη: Αν η ΕΠΥ ζητούσε αλλαγή τόπου διεξαγωγής της BOIJ2009 λέτε να είχε καλλίτερη … (λέω εγώ) τύχη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.