28/8/09

Ηρωικός θάνατος.Ιπτάμενα - φέρετρα για κατάσβεση πυρκαγιών

Διήμερο παναεροπορικό πένθος για το θάνατο του σμήναρχου, Στέργιου Κωτούλα, το αεροσκάφος του οποίου συνετρίβη στο Κατελειό Κεφαλονιάς, κατά τη διάρκεια επιχείρησης κατάσβεσης πυρκαγιάς σε κατοικημένη περιοχή.


Η κηδεία του 55χρονου θα γίνει το απόγευμα από το Κοιμητήριο Παπάγου.Για την διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος έχει συγκροτηθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΓΕΑ.Την οδύνη της εξέφρασε η πολιτειακή και πολιτική ηγεσία.

Με αεροπλάνο-φέρετρο του 1983 έχασε χθες τη ζωή του ο σμήναρχος εν αποστρατεία Στέργιος Κωτούλας, ο οποίος στην προσπάθειά του να φτάσει έγκαιρα σε πυρκαγιά κοντά στο Αργοστόλι της Κεφαλλονιάς με το γηρασμένο πυροσβεστικό PZL κατέπεσε δύο μίλια από το αεροδρόμιο.

Τα ακριβή αίτια πτώσης του μικρού αεροπλάνου παραμένουν άγνωστα, αν και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο έμπειρος πιλότος πετούσε χαμηλά στην προσπάθειά του να κατασβέσει από κοντά τη φωτιά και πιθανότατα βρήκε σε καλώδια της ΔΕΗ. Τη σορό του άτυχου άνδρα βρήκαν οι χειριστές ελικοπτέρου τύπου Σούπερ-Πούμα που έσπευσαν στο σημείο μόλις χάθηκε το στίγμα του αεροπλάνου.

Πρόκειται για το τέταρτο PZL που πέφτει τα τελευταία χρόνια, ενώ από το 2000 η Πυροσβεστική έχει θρηνήσει άλλους δύο πιλότους PZL. Τον Αύγουστο του 2003 ο 42χρονος τότε Στ. Κουρέλιας, επισμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας εν αποστρατεία, έχασε τη ζωή του όταν ίδιου τύπου αεροσκάφος είχε συντριβεί στη Μυτιλήνη.

Τρία χρόνια νωρίτερα στην Κέρκυρα, τραγικό τέλος είχε βρει άλλος ένας χειριστής PZL, ο 28χρονος Θανάσης Μπεσλεμές, κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης στην Κέρκυρα. Ο σμήναρχος Κωτούλας ήταν από τους πλέον έμπειρους ανέφεραν συνάδελφοί του, οι οποίοι δεν μπορούν να πιστέψουν τον τραγικό χαμό.

Οι ειδικοί πραγματογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας ερευνούν ήδη τα συντρίμμια ώστε να εντοπίσουν τα ακριβή αίτια πτώσης του αεροσκάφους. Τα συνδικαλιστικά σωματεία της Πυροσβεστικής κατήγγειλαν για μια ακόμη φορά τη χρήση των ιπτάμενων φέρετρων, όπως τα χαρακτηρίζουν, ζητώντας να υπάρξει άμεση αντικατάστασή τους με άλλα, καινούργιου τύπου εναέρια μέσα.

Χιλιάδες ώρες πτήσης
Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου. Ετσι μόνο μπορεί να χαρακτηριστεί η χθεσινή απώλεια του ηρωικού πιλότου, ο οποίος έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να σβήσει την πυρκαγιά με ένα αεροσκάφος το οποίο είχε ηλικία πάνω από 25 χρόνια. Τα συνολικά 30 πολωνικής κατασκευής PZL παρελήφθησαν από την Ελλάδα το 1983-84, έχουν δηλαδή χιλιάδες ώρες πτήσεις και θα έπρεπε να έχουν αποσυρθεί.

Από το 2005 οι πυροσβέστες έχουν κάνει προτάσεις για να παροπλιστούν. Πρόκειται για αεροπλάνα που αγοράστηκαν ως αεροψεκαστικά και μετά από τις απαραίτητες μετατροπές χρησιμοποιήθηκαν για τον εντοπισμό των εστιών και κυρίως για να κάνουν την πρώτη ρήψη σε μια προσπάθεια να σταματήσουν την άμεση επέκταση του μετώπου, έως ότου έρθουν τα υπόλοιπα επίγεια και εναέρια μέσα.

Θεωρούνται πυροσβεστικά μικρής επιχειρησιακής δυνατότητας, αφού δεν μπορούν να πετάξουν πάνω από τη θάλασσα, εφοδιάζονται από πυροσβεστικό σε αεροδρόμια, και το βασικότερο δεν έχουν σύστημα εκτίναξης του πιλότου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Από τα 30 που αποκτήθηκαν χρησιμοποιούνται κυρίως 18 ανά ζεύγη σε 9 αεροδρόμια.

«Πρόκειται για αεροπλάνα τα οποία θα έπρεπε να είχαν γίνει παλιοσίδερα εδώ και πολλά χρόνια», τονίζει στέλεχος της Ένωσης Αξιωματικών της Πυροσβεστικής.

Αιτήματα
Αιτήματα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και για την ανανέωση του στόλου, έχουν στείλει κατά δεκάδες προς όλους τους υπευθύνους όλες οι συνδικαλιστικές ενώσεις της Πυροσβεστικής, αφού τα συγκεκριμένα αεροπλάνα κάθε άλλο παρά ασφαλή ήταν πλέον. Μάλιστα, ακόμη και φέτος έχει προβλεφθεί ένα σημαντικό κονδύλι για τη συντήρηση των PZL, κάτι που σημαίνει ότι η Πυροσβεστική δεν είχε σκοπό να τα αποσύρει σύντομα.

Στο Σώμα υπάρχουν, επίσης, άλλα 13 παλαιού τύπου αεροσκάφη, τα CL 215, τα οποία, όμως, με θερμοκρασία άνω των 38 βαθμών δεν μπορούν να απογειωθούν.Υπάρχουν επίσης οκτώ CL 415 νέου τύπου και τρία Καναντέρ. Τη βαθιά τους οδύνη για το χαμό του σμηνάρχου εξέφρασαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας, ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου, όλα τα κόμματα.
athina984,hmerisia

19 σχόλια:

  1. Μάλιστα. Ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς από μιά εφημερίδα. Όχι όμως και από ένα ιστολόγιο αυτού του βεληνεκούς.. ''Ιπτάμενα φέρετρα''.. αλλά κανένα (ή σχεδόν κανένα) δεν έχει πέσει από μηχανική βλάβη.. Όλα χτύπησαν πάνω σε δέντρα, κολώνες καλώδια, λόγω της αυτοθυσίας με την οποία διακατέχονταν οι χειριστές τους..
    Εκτοξευόμενα καθίσματα(!) δεν έχει κανένα πυροσβεστικό αεροσκάφος σε αυτό τον ..πλανήτη, ούτε μάλλον θα φτιαχτεί κάποιο σύντομα, γιατί απλά αν χτυπήσεις σε καλώδια δεν προλαβαίνεις να το χρησιμοποιήσεις. Αυτά είναι προνόμιο των μαχητικών.
    Επίσης τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης δεν ανήκουν στην πυροσβεστική αλλά στην Πολεμική Αεροπορία και απλά συνεργάζονται. Η ΠΑ είναι αυτή που θα κρίνει πότε πρέπει να αποσυρθούν και ας της το επιτρέψουμε γιατί αυτή ξέρει καλύτερα. Φυσικά εννοείται ότι τα 13 CL-215 τα 8 CL-415 και τα 3 Κανανταίρ είναι ΟΛΑ Κανανταιρ 2 διαφορετικών τύπων. Δεν ξέρω τι εννοεί ο ποιητής ξεχωρίζοντας τα τελευταία 3 Κανανταιρ...
    Αυτά με καλή προαίρεση προς αποκατάσταση της όποιας τάξης..
    Θερμά συλληπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος.. Απίστευτες, χιλιάδες ώρες πτήσεις...
    Κι ένα ευχαριστώ είναι σίγουρα πολύ πολύ λίγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά δεν έχω ακούσει κανένα επιχείρημα γιατί είναι φέρετρα τα αεροπλάνα αυτά. Υπάρχει κάποιο επιχείρημα; Μήπως θεωρεί κάποιος ότι ο μοναδικός πραγματικός πόλεμος που μάχεται η πολεμική αεροπορία μπορεί να κερδηθεί αναίμακτα; Πότε έγινε αυτό;
    Ακούω λοιπόν επιχειρήματα. Τα λάθη είναι για τους ιπταμένους, αυτοί πετάνε αυτοί τα κάνουν. Δηλαδή το CL-415 έπεσε στα Στύρα ήταν φέρετρο;
    Το άλλο CL-415 που στον σχοινιά έχασε το Float και παραλίγο να βουλιάξει όπως βούλιαξε στον Ευβοϊκό άλλο CL-415, είναι φέρετρο;

    Το μονοθέσιο, μονοκινητήριο, πυροσβεστικό αεροπλάνο είναι πολύ δύσκολο. Ειδικά όταν τα παλιότερα χρόνια με ειδικό επιπλέον εξοπλισμό, το P.Z.L πέταγε ψεκασμό. Ακόμα πιο δύσκολη αποστολή. Θανατηφόρο ατύχημα είχε να γίνει από το 2003, 6 χρόνια. Τα υπόλοιπα αεροπλάνα, κάθε πόσα χρόνια κάνουν ατυχήματα θανατηφόρα; Τα F-16;
    Από την άλλη μεριά ρωτήστε και κάποιον ιπτάμενο των P.Z.L. διότι οι πυροσβέστες δεν πετάνε αυτά τα αεροπλάνα, η Π.Α τα πετάει, και τα συντηρεί. Αυτοί ξέρουν.
    Όλα τα P.Z.L λειτουργούν στην εντέλεια, η διαθεσιμότητα τους είναι σχεδόν στο 100%.
    Σίγουρα καλύτερα θα ήταν να πετάγανε air tractor fireboss αντί για P.Z.L, αλλά όχι ότι είναι και φέρετρα.
    Για την Ιστορία τα P.Z.L είναι πυροσβεστικά, που με την προσθήκη επιπλέον εξοπλισμού γίνονται ψεκαστικά, κάνουν (με άλλο εξοπλισμό) αερολίπανση και αεροσπορά. Χωρίς επιπλέον εξοπλισμό (γυμνό) κάνει μόνο πυρόσβεση, έχουν αφρογεννήτρια και κάνουν και τμηματική ρίψη των 2200 κιλών νερού.
    Μάλλον παίζονται πολλά συμφέροντα να μην φαίνονται πυροσβεστικά τα P.Z.L διότι κάποιοι δεν θέλουν να αγοραστούν νέα μικρά αεροπλάνα. Δεν έχουν μεγάλες μίζες βλέπεται, μιας και είναι φτηνά.
    Παρακάτω βλέπεται ορισμένα από τα θανατηφόρα ατυχήματα στα P.Z.L που δεν είναι πιο συχνά από άλλα αεροπλάνα, πχ F-16.

    Πτώση PZL 27/8/2009
    Πτώση F-16 05/12/2007
    Πτώση F-16 23/05/2006
    Πτώση F-16 14/10/2004
    Πτώση PZL 25/08/2003
    Πτώση F-16 13/11/2000
    Πτώση PZL 08/08/2000
    Πτώση F-16 23/09/1997

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιπτάμενα - φέρετρα για κατάσβεση πυρκαγιών ΗΜΕΡΗΣΙΑ

    . Οι πιλότοι τα χαρακτηρίζουν «ιπτάμενα φέρετρα» εξαιτίας του μεγάλου αριθμού τους που έχει ...ΝΕΑ

    ..... των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, δεν πήραν την επιβεβλημένη απόφαση να αντικαταστήσουν τα γερασμένα αεροσκάφη, να αποσύρουν τα «ιπτάμενα φέρετρα», ...ΒΗΜΑ

    Πασιφανές ότι ο τίτλος δεν είναι δικής μου εμπνευσης.

    Για τα υπόλοιπα δεν έχω να κάνω κανένα σχόλιο αλλα ειλικρινά η τάση πολλών να αποδίδουν σκοπιμότητα και λαικισμό είναι απαράδεκτη, ανήθικη και κρύβει ταπεινά κριτήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. «Τα αεροσκάφη αυτά βρίσκονται στα όριά τους»

    Από τα συνολικά τριάντα που εντάχθηκαν στη δύναμη της Αεροπορίας, έχουν πέσει τα 12 και έχουν σκοτωθεί 6 πιλότοι.

    Στο ερώτημα αν το αεροσκάφος είναι παλιό και δεν θα έπρεπε να πετάει, αξιωματικοί, μηχανικοί και ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας υποστήριξαν ότι «η λέξη "παλιό" για αεροσκάφος δεν υπάρχει. Το αεροπλάνο δεν είναι ένα αντικείμενο. Αποτελείται από χιλιάδες κομμάτια που το κάθε ένα από αυτά έχει συγκεκριμένο χρόνο ζωής. Ακόμα και τα δομικά του μέρη έχουν συγκεκριμένο χρόνο ζωής. Οταν το κάθε τμήμα του περάσει τον χρόνο που καθορίζει η κατασκευάστρια εταιρεία, αλλάζει και ξεκινά από το μηδέν. Φυσικά ένα αεροσκάφος δεν μπορεί να πετά επ' αόριστον. Οι καταπονήσεις σε δομικό επίπεδο θα φτάσουν σε τέτοιο σημείο που η κατασκευάστρια εταιρεία δεν θα δώσει άδεια για άλλη απογείωση. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη βρίσκονται αρκετά κοντά σε αυτό το σημείο. Πρόσφατα εξετάστηκαν από τους τεχνικούς της εταιρείας και ενέκριναν έναν αριθμό ωρών πτήσεων για κάθε αεροσκάφος ξεχωριστά, ανάλογα με τα προβλήματα που παρουσίαζε».
    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://www.pzlmielec.pl/ang/fly03_2.html

    Από την επίσημη ιστοσελίδα της P.Z.L
    .Airframe Service Life: 6000 hrs (with extension potential up to 9,000 to 11,000 hrs)
    Το συγκεκριμένο αεροπλάνο είχε κάνει την 3000αρη επιθεώρηση και προγραμματιζόταν για την 6000ρη.
    Η εταιρία δίνει όριο ζωής τις 11.000 ώρες πτήσης. Μην πιστεύεται αυτά που γράφονται. Ψάξτε το λίγο.
    Υπάρχουν σκοπιμότητες.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε sub92 πιστεύεις ότι η στάση μου είναι ανήθικη, και κρύβει ταπεινά κριτήρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. mR sIx αν μου αποδίδεις σκοπιμότητα και λαικισμό ναι αφορά και εσένα. Η Ανάρτηση δεν σημαίνει και υιοθέτηση και αυτό έχει καταστεί σαφές προ πολλού.Μέσα απο τον σχολιασμό βγαίνουν χρησιμότατα συμπεράσματα.Το να θέτεις σε κρίση κάποια θέματα βοηθά στην ανάπτυξη της κριτικής συνείδησης.Θεωρώ ότι ο αναγνώστης μέσα απο τα επιχειρήματα όλων σχηματίζει μια τεκμηριωμένη άποψη και αυτό είναι το ζητούμενο.Αυτη την αρχή υπηρετώ, του πλουραλισμού και της πολυφωνίας.Οπως επίσης ποτέ δεν αναγόρευσα τον εαυτό μου σε ειδικό αναλυτή θεμάτων που δεν γνωρίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν αναφέρθηκα σε εσένα και συγνώμη αν από λάθος μου κατάλαβες κάτι τέτοιο.
    Δεν αποδίδω σε εσένα σκοπιμότητα, αλλά σε αυτούς που τα γράφουν. Τις περισσότερες φορές πιστεύουμε τις εφημερίδες χωρίς να ελέγξουμε τα γραφόμενα. Με ενόχλησε το ότι θέλουν να βγάλουν το αεροπλάνο άχρηστο ενώ δεν είναι.
    Κανένα δεν έχει σκοτώσει τον χειριστή του από βλάβη και βέβαια κάθε καλοκαίρι προσφέρει σοβαρές υπηρεσίες.

    Όσο για λαϊκισμό δεν απέδωσα σε κανέναν. Εσύ μίλησες για λαϊκισμό και ηθική. Ελπίζω να μην με αποκαλείς ανήθικο.
    Η τεκμηριωμένη άποψη είναι και για εμένα το ζητούμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ιπτάμενα φέρετρα δεν είναι, απλώς ακατάλληλα για το ρόλο που του έχουν αναθέσει, δεν νοείτε δασοπυρόσβεση με 1500-2200 λίτρα κλπ κλπ...

    Παλιά αεροσκάφη με ακόμη παλιότερη τεχνολογία παντελώς ακατάλληλα για αεροδασοπυρόσβεση.

    Έχουν πέσει 12 PZL και έχουν χαθεί 6 πιλότοι και ακόμα αναρωτιέστε αν πρέπει να αποσυρθούν τα PZL, Grumman και τα συμπληρώσω τα Cl-215?

    Λίγο τα ματιά μας ανοιχτά και ας είμαστε σοβαροί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αιωνία η μνήμη του Σμήναρχου Κωτούλα. Αλλά γιά μένα παραμένει το εξής ερώτημα. Ήταν ανάγκη ένας Σμήναρχος 55 ετών με 4.000+ ώρες πτήσεις να μάχεται κυριολεκτικά στην πρώτη γραμμή μέσα σ' ένα μονοκινητήριο πυροσβεστικό Α/Φ; Αυτή δεν είναι δουλειά γιά κάποιον νεώτερο ιπτάμενο αξ. της ΠΑ; Αυτό το τραγικό επεισόδιο μού θυμίζει τον χαμό του C-130 το 1998 που στάλθηκε γιά να συμμετάσχει στις έρευνες γιά εκείνο το Ουκρανικό επιβατικό Α/Φ YAK-42 που είχε συντριβεί μετά από αποτυχούσες προσπάθειες προσγείωσης στο Αεροδρόμιο Μ. Αλέξανδρος της Θεσ/νίκης. Οι ιπτάμενοι αξ. της ΠΑ του C-130 που χάθηκε τότε ήταν όλοι παλαίμαχοι, ένας νομίζω ήταν πολύ κοντά σε συνταξιοδότηση. Ένας ή περισσότερα μέλη του πληρώματος είχαν μάλιστα συμμετάσχει και στην επιχείρηση ΝΙΚΗ με τα NORATLAS το 1974 προς Κύπρο άν η μνήμη μου λειτουργεί σωστά. Είχαν κυκλοφορήσει τότε ορισμένες πληροφορίες ότι εκείνο το πλήρωμα συγκροτήθηκε βιαστικά και ρίχθηκε σε μιά αποστολή όταν επικρατούσαν και άσχημες καιρικές συνθήκες στην πορεία του. Επιδεικνύουν αυτοθυσία στην εκτέλεση του καθήκοντος τα πληρώματα της ΠΑ, αλλά πρέπει να υπάρχουν και ορισμένοι φραγμοί αεροπορικής ασφάλειας. Είναι άδικο και επιζήμιο να χάνονται τέτοιοι άνθρωποι.

    Λάμπρος Ε. Π., εν Η.Π.Α. μετανάστης
    Τοπική ώρα 10:19 - ώρα Ελλάδος 17:19

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών για την επιτήρηση δασικών εκτάσεων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες θα προτείνει η πολεμική αεροπορία στην πυροσβεστική υπηρεσία.

    Περισσότερα στο: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=25/01/2009&id=10798

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το παραπάνω άρθρο είναι από το χειμώνα του 2009. Όχι πρόσφατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Shaka Zulu ρίξε μια ματιά εδώ
    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/08/blog-post_6157.html

    Αγαπητέ ΚΕ. Λάμπρο και νεώτερος να ήταν τι θα άλλαζε;;
    Οσο για το ατύχημα στο όρος Οθρυς πως θα σας ακουγόνταν η φήμη ότι ήταν τυχαία χρονική σύμπτωση και ότι το C-130 είχε άλλη αποστολή;;

    Τα είπε όλα ο 5:19 μέσα σε λίγες λέξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Sub92,

    Το είχα διαβάσει το άρθρο, όπως και ότι ανεβαίνει στο blog εντός 5 λεπτών από το ανέβασμα, λόγω χρήσης των RSS.

    Καλοί οι αισθητήρες αλλά μου φαίνεται λιγότερο δαπανηρή η χρήση UAV (ιδίως ελληνικής κατασκευής) λόγω κυρίως της έκτασης των δασών στην Ελλάδα, που είναι σαφώς μικρότερη απ' ότι στην Κύπρο, αλλά και της μορφολογίας των δασών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Tα Dromader είναι πολύ καλά και πολύ τίμια αεροσκάφη! Δεν έχει πέσει κανένα από μηχανική βλάβη και έχουν θαυμασια πτητικά χαρακτηριστικα!!! Ισως αυτό να είναι και το μεγάλο μειονεκτημά τους...αφού "συγχωρούν" πάρα πάρα μα πάρα πολλά λάθη και...σε κάνουν λίγο απρόσεχτο και..Σε κάνουν να...πετάς ολο και πιό χαμηλά με όλο και μεγαλύτερες κλίσεις και να μην υπολογίζεις τίποτα!!! Το αεροσκάφος χτύπησε καλώδια...πολλές φορές έχει συμβεί αυτό στούς ψεκασμούς, στην πυρόσβεση, στην Πτήση...Δυστυχώς συμβαίνει!!!
    Πρίν ενα μήνα χάσαμε ενα F-16 στα Γιάννενα επειδή ο χειριστής πετούσε στο ανάγλυφο και δεν είδε τα καλώδια...
    Τα Dromader αγοράστηκαν το 1983 και πολλά έχουν αλλάξει από τότε...είναι αλήθεια! Όμως τα αεροσκάφη συντηρούνται σωστά και πετάνε με τον ίδιο υποδειγματικό τρόπο όπως την πρώτη μέρα! Σίγουρα κάτι σημαίνει αυτό για την ποιότητα και την κατασκευή του dromader! Όσο για την PZL...να είστε σίγουροι οτι δεν είναι...ΕΑΒ!!! Αν καταφέρετε ποτέ να πάτε Πολωνία και δείτε την γραμμή παραγωγής του Orlik...τότε θα καταλάβετε τι σημαίνει PZL...
    Kαι τώρα κάποιες πικρές αλήθειες...
    1. Οσο πιο πολύ πετάς με ένα τύπο αεροσκάφους και όσο πιο πολύ επαφή έχεις...τόσο σε "καλύτερη πτητική φόρμα βρίσκεσαι!" Και δεν έχει να κάνει αν είσαι 28 ετων ή 58 ετών...είναι το ίδιο!
    2. Πιλότοι που "πετάνε" 4μηνη σαιζόν για να συμπληρωσουν το εισοδημά τους η γιατί θέλουν να είναι στον "αέρα"...λειτουργούν πολύ διαφορετικά απο τους χειριστές που είναι ψυχή και σώματι ενεργοί καθημερινά στον τύπο και στις πτήσεις!
    3. Είναι άλλο πράγμα να πετάς F-84, F-16 η C-130...και άλλο πράγμα να κάνεις ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ. Είναι δυστυχώς άλλο πράγμα...
    4. Η πτητική πείρα είναι πολύ σχετικό μέγεθος και δεν "πάει" μόνο με τις ώρες πτήσης του χειριστή συνολικά...αλλά και με το τι-πώς-πού-πότε το έκανε και αν τελικά έμαθε κάτι απο αυτό!!! Στήν Αεροπορία λέμε: "μπορεί να έχεις πείρα 1000 ώρες...η μπορεί να έχεις πετάξει 1000 φορές την ίδια ώρα!!!! σκεφτείτε το λίγο...
    5. Οταν ένας χειριστής "κόβεται" απο μια πολεμική μοίρα...(ας πούμε τα Corsair στον Άραξο...) και τον "ξεφορτώνουν" στα PZL δεν σημαίνει οτι είναι και ο κατάλληλος να επανδρώσει τα Dromader επειδή είναι ένα " πολύ λιγότερο" χαζό ελικοφόρο-πολωνικό κατασκεύασμα που το αγοράσαμε το 1983 αντι Πορτοκαλιών!!! (δεν μιλάω σε καμία περίπτωση για τον εκλιπώντα!)
    Αυτή είναι η γνώμη μου...
    Θλίβομαι κάθε φορά που ένα αεροσκάφος χάνεται παίρνοντας μαζί του μια πολύτιμη ζωη...
    Δεν ανέχομαι όμως σε καμία περίπτωση την Ήροωποίηση μετά θάνατο"...τους εξορκισμούς των δημοσιογράφων και των άσχετων μοιρολογίστρων που γράφουν για Ιπτάμενα Φέρετρα...και τέλος δεν δέχομαι ποτέ να ΚΛΕΙΝΩ τα μάτια μπροστά στα πραγματικά αίτια που οδήγησαν σε άλλο ένα ατύχημα!!!

    Χτές κάηκε ζωντανός ένας 25 χρονος εργατης σε εργοστάσιο στην Λάρυμνα (αλλοι 3 χαροπαλεύουν!) Αυτοί γιατι δεν είναι ήρωες? Δεν πήγαιναν για το μεροκάματο-τον αγώνα της ζωής??
    Πριν 5 μέρες σκοτώθηκε σαν σκυλί ενας 32 χρονος Delivery-Pizza boy στην Αθήνα...αυτός δεν ήταν ήρωας μάλλον επειδή "καβαλούσε" παπάκι και όχι αεροπλάνο!!!
    Τα σύνδρομα, τα "κολλήματα" και η τύφλα που μας βαραίνει σαν κοινωνία είναι...ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΑ!

    Είμαι 40 ετών...πετάω 22 χρόνια και δεν μπορώ να ακούω άλλες βλακείες...απο άσχέτους και από εκπροσώπους Συντεχνειών (της δικιάς μου πιο πολυ!) που αρνούνται να δούν την πραγματικότητα!!!!
    ΟΛΟΙ οι ΣΥΝ-άνθρωποί μας ειναι σημαντικοί και πολλοί...μα δυστυχώς πάρα πολλοι πεθαίνουν καθημερινά αγωνιζόμενοι και ασχήμως αμοιβόμενοι στον στίβο της ζωής τους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι είναι άραγε ηρωισμός; Ίσως το να υπερνικάς τον φόβο σου, την φύση σου, και να προσφέρεις στο κοινωνικό σύνολο.
    Ίσως το να να πηγαίνεις για το μεροκάματο-στον αγώνα της ζωής.

    Ο Πιλότος μας τα έκανε και τα δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ναί...ο πιλότος μας...τα έκανε και τα δύο! Αυτο που περιγράφεις είναι ο ηρωισμός!

    Να μιλήσουμε τώρα για τό εργάτη της ναυπηγο-επισκευαστικής ζώνης που ανατινάχτηκε απο λάθος??
    και αυτός φοβόταν όταν εμπαινε στο κουφάρι του πλοίου με τίς αναθυμιάσεις...και ήξερε τον κίνδυνο! Ομως, έπρεπε να μαζέψει χρήματα να σπουδάσει ο γιός του μπας και γίνει και αυτός κάτι και προσφέρει στη κοινωνία! Γα..την κοινωνία μας!
    ...για τον εργάτη στην Πεσινέ στην Λάρυμνα που αγωνίζοταν να φτιάξει ενα σπιτάκι για να παντρευτει και να φέρει ενα παιδί στην κοινωνία μας???
    ...για τον 32χρονο Διανομέα που σκοτώθηκε προσπαθώντας να παραδώσει μια γα...pizza και είχε πτυχίο χημικού μηχανικού (το πήρε για να προσφέρει στην κοινωνία μας!!) αλλά δουλευε Pizza boy γιατί έτσι είναι στην Ελλάδα και την κοινωνία μας.
    ...Να μιλήσουμε για έναν αγρότη που πολεμάει κάθε μέρα με τη γή και του παιρνουν τα προιόντα τζαμπα για να τα κανουν τελικα...pizza!!!
    Να μιλήσουμε για τους γονιούς που δεν αγοράζουν πλέον καινούργιο ρούχο και στερούνται κάθε μικρή χαρά επειδή σπουδάζουν τα παιδιά τους η είναι φαντάροι. (για να προσφέρουν και αυτά στην κοινωνία με τη σειρά τους!)
    Να μιλήσουμε για μιά γερόντισσα 75 χρονών που ζεί μόνο με την αγροτική σύνταξη σε ένα χωριό στην ορεινή Ναυπακτία...κάποια που έχει 7 παιδιά και αγωνίστηκε μία ζωη και βόηθησε να γίνουν και αυτοί καλοί άνθρωποι στην κοινωνία μας...

    Ειναι μεγάλη η λίστα my friend...
    Ολοι...όπως και ο πιλότος το ίδιο έκαναν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ίσως φίλε να έχεις δίκιο και όλοι να είναι ήρωες.
    Αλλά όλοι αυτοί που περιγράφεις είναι τόσοι πολλοί που μάλλον άλλο ορισμό πρέπει να δώσουμε, αλλιώς είμαστε έθνος ηρώων. Οι καταστάσεις που περιγράφεις είναι πραγματικές.
    Ίσως η ζωή του Έλληνα να είναι δύσκολη.
    Ο Ιπτάμενος που χάθηκε δεν είχε να κερδίσει κάτι (χρήμα, δόξα κλπ) αν κατέβαινε χαμηλά, ή αν έφτανε ή όχι το νερό στο έδαφος.
    Όλοι οι άλλοι το κάνουμε για την πάρτη μας. Μακάρι να σπουδάζαμε κάτι για να προσφέρουμε στην κοινωνία. Μάλλον το κάνουμε περισσότερο για να αποκατασταθούμε επαγγελματικά. Αλλιώς η Ελλάδα θα είχε λύσει τα περισσότερα από τα προβλήματα της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ε, αφού είμαστε όλοι ήρωες τότε δεν έχει σημασία, να την βγάλουμε τη λέξη από το λεξιλόγιο.

    Η λέξη "ήρωας" έχει ξεφτιλιστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.