27/8/09

Νεκρός ο χειριστής του Πετζετέλ που κατέπεσε στην Κεφαλλονιά


Πυροσβεστικό αεροσκάφος PZL (Πετζετέλ) της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε 2 μίλια δυτικά του αεροδρομίου της Κεφαλλονιάς στις 12.45, εντός κατοικημένης περιοχής. Ο χειριστής του αεροσκάφους Σμήναρχος Στέργιος Κωτούλας, 55ετών, είναι νεκρός.


Σε καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ προσέκρουσε το αριστερό πτερύγιο του πυροσβεστικού αεροσκάφους, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το αεροσκάφος τύπου Πατζετέλ, συμμετείχε σε επιχείρηση δασοπυρόσβεσης. Στο αεροσκάφος επέβαινε μόνον ο χειριστής. Η συνολική πτητική εμπειρία του χειριστής, πατέρα δύο παιδιών, ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες στα αεροσκάφη PZL.

Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ’ αριθμ. 1122, πολωνικής προέλευσης, με έτος κατασκευής και άφιξης στην Ελλάδα το 1983 και το οποίο είχε συμπληρώσει 4.733 ώρες πτήσεως.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το δυστύχημα σημειώθηκε όταν το αεροσκάφος κατέβηκε σε πολύ χαμηλό ύψος, στην προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς, με αποτέλεσμα οι τροχοί του να μπλεχτούν σε εναέρια καλώδια.

Δύο αεροπλάνα αυτού του τύπου είχαν απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Κεφαλλονιάς νωρίτερα σήμερα, για να κάνουν ρίψεις νερού σε μικρής έκτασης φωτιά κοντά στην περιοχή Κατελιός. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι μονοκινητήρια ελικοφόρα πολωνικής κατασκευής.

Όπως ανακοίνωσε η ΔΕΗ η διασύνδεση μεταξύ Κεφαλονιάς και Ζακύνθου διεκόπη, επειδή κόπηκαν δύο αγωγοί 150 kV, λόγω της πτώσης του πυροσβεστικού αεροσκάφους σε εναέριο τμήμα γραμμών υψηλής τάσης. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΕΗ, οι κομμένοι αγωγοί κατά την πτώση τους προσέκρουσαν σε δίκτυο Μέσης Τάσης προκαλώντας τη διακοπή της ηλεκτροδότησης στο νότιο τμήμα της Κεφαλονιάς.

Στη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 η Ελλάδα προμηθεύτηκε 30 PZL τα οποία υπηρετούν στην 359 ΜΑΕΔΥ, με αποστολή την πυρόσβεση. Τα αεροσκάφη αυτά έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν μέχρι και 2.500 λίτρα υγρού φορτίου.

Για την διερεύνηση του ατυχήματος συστάθηκε επιτροπή από εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.

«Θέλω να εκφράσω τη συντριβή μου, τη θλίψη όλων μας, τα βαθύτατα συλλυπητήριά μου για την απώλεια του πιλότου του πυροσβεστικού αεροσκάφος, την ώρα που με αυταπάρνηση εκτελούσε το δύσκολο καθήκον του», δήλωσε σχετικά με το τραγικό συμβάν ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής.

"Ο τραγικός θάνατος του σμήναρχου Στέργιου Κωτούλα μας συγκλόνισε. Ένας νέος άνθρωπος που έδινε τη μάχη με τη φωτιά, έπεσε στη πρώτη γραμμή του καθήκοντος. Εκφράζω την οδύνη και τα πιο ειλικρινή μου συλλυπητήρια στους δικούς του, καθώς και τη συμπαράσταση μου σε όλους τους συναδέλφους του", τονίζει
TVXS

Κατέπεσε "Πετζετέλ", νεκρός ο πιλότος
Τραγική κατάληξη είχε η προσπάθεια κατάσβεσης μικρής εστίας φωτιάς στην Κεφαλλονιά, όταν ένα πυροσβεστικό αεροσκάφος τύπου "Πετζετέλ" έπεσε το μεσημέρι, με αποτέλεσμα ο πιλότος να χάσει τη ζωή του.
Το πυροσβεστικό συνετρίβη στο έδαφος λίγα μέτρα από ένα ξενοδοχείο και δίπλα στα σπίτια της περιοχής στον Άνω Καταλειό Κεφαλλονιάς. Ο άτυχος πιλότος, 55 ετών και πατέρας δυο παιδιών έχει χάσει τη ζωή του. Οι πυροσβέστες μόλις έφθασαν στο σημείο προσπάθησαν να σβήσουν τη φωτιά που έχει ξεσπάσει.
Ένα φτερό του Πετζετέλ αποκόπηκε και έπεσε στην αυλή ενός σπιτιού χωρίς να τραυματισθεί κανείς.
Τα δυο αεροσκάφη τύπου Πενζετέλ απογειώθηκαν από την Κεφαλλονιά για να βοηθήσουν στην κατάσβεση φωτιάς που είχε ξεσπάσει στο νησί, στην περιοχή Καταλειός, 30 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Αργοστολίου. Ο πιλότος μόλις έκανε την πρώτη ρίψη προσπάθησε να πάρει ύψος για να επιστρέψει στη βάση του.
Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες το ένα Πετζετέλ έπεσε πάνω σε καλώδια της ΔΕΗ και συνετρίβη στο έδαφος. Εκείνη την ώρα στο ξενοδοχείο βρίσκονταν πάνω από 20 άτομα ενώ γεμάτος αυτοκίνητα και κόσμο ήταν και ο δρόμος λόγω της φωτιάς.
Στη διάθεση της πυροσβεστικής υπάρχουν 18 αεροσκάφη τύπου Πετζετέλ. Τη συντήρηση, την εκπαίδευση άλλα και οι πιλότοι ανήκουν στην πολεμική αεροπορία. Από το 1984 μέχρι σήμερα έχουν συντριβεί 12 αεροσκάφη του ίδιου τύπου και έχουν χάσει τη ζωή τους 6 πιλότοι.
Στελέχη της πυροσβεστικής, πριν από περίπου ένα μήνα, σε μελέτη τους για τα εναέρια μέσα ζητούν να παραληφθούν 26 καινούργια αεροσκάφη αμφίβιου τύπου με στόχο σταδιακά να καταργηθούν τα αεροσκάφη τύπου Πετζετέλ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήθελε ακόμα 1.200 ώρες πριν από το επόμενο εργοστασιακό σέρβις ενώ ο πιλότος ήταν από τους πιο έμπειρους.
Την θλίψη του για το θάνατο του πιλότου εξέφρασαν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός. "Ο τραγικός θάνατος του σμηνάρχου μας συγκλόνισε. Ένας νέος άνθρωπος που έδινε τη μάχη με τη φωτιά, έπεσε στην πρώτη γραμμή του καθήκοντος", τόνισε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας.
"Θέλω να εκφράσω την συντριβή μου, την θλίψη όλων μας και βέβαια τα βαθύτατα συλλυπητήριά μου για την απώλεια του πιλότου πυροσβεστικού αεροσκάφους που έχασε την ζωή του, την ώρα που με αυτοθυσία και αυταπάρνηση εκτελούσε το δύσκολο καθήκον του" δήλωσε ο πρωθυπουργός.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ με ανακοίνωσή του κάνει λόγο για αυτοθυσία του πιλότου και εκφράζει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του ενώ την οδύνη τους εξέφρασαν ΚΚΕ, Συνασπισμός και ΛΑΟΣ.

MEGATV

8 σχόλια:

  1. Μα τα PZL είναι ψεκαστικά......δεν ειναι πυροσβεστικά,δλδ δεν ρίχουν τον όγκο υγρού που απαιτείται,ή μήπως κάνω λάθος;;; Χώρια που έχουν ενα σωρό τεχνικές ατέλειες και ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί τα αγοράσαμε...;;;Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. άλλο ένα εργατικό ατύχημα...

    μια χαρά πάμε δηλαδή ενας άνθρωπος κάθε 2μερες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταρχάς εκφράζω τα συλλυπητήρια μου στην οικογένεια του ήρωα πιλότου και στην οικογένεια της Π.Α. Μέχρι τελευταία στιγμή, όπως λένε οι μάρτυρες προσπάθησε να αποφύγει τα σπίτια. Πληροφορία από http://www.agroschannel.com

    Φίλε Α.Λ
    Τα P.Z.L είναι και πυροσβεστικά, Γίνονται ψεκαστικά με την προσθήκη πρόσθετου εξοπλισμού. Έχουν ενσωματωμένη αφρογεννήτρια και κάνουν και τμηματική ρίψη του φορτίου των 2 τόννων μέγιστο, που μπορούν να πάρουν.
    http://www.pzlmielec.pl/ang/fly03.html
    Ρίχνουν το όγκο νερού που απαιτήται, και σβήνουν φωτιές έτσι όπως όλα τα αεροπλάνα έπρεπε να σβήνουν. Στην γέννηση τους. Διότι αν η φωτιά μεγαλώσει όπως στην ΑΤΤΙΚΗ, ή αν τα αεροπλάνα δεν φτάσουν έγκαιρα, τότε όπως είδαμε πριν λίγες μέρες δεν σβήνει με τίποτα.

    Αυτήν την δουλειά κάνουν τα P.Z.L.
    Βέβαια καλύτερα θα ήταν να αναβαθμίζαμε τον στόλο μας με νέα σύγχρονα μικρά αεροπλάνα. Αλλά ακόμα και έτσι κάνουν δουλειά και δεν δροσίζουν απλά τους πυροσβέστες. Οι φωτιές που σβήνουν δεν γίνονται είδηση. Δεν πουλάει μια φωτιά που έσβησε καίγοντας 5 στρέμματα, αλλά μια φωτιά που έχει πόνο, αγωνία, και ενίοτε αίμα. Υπάρχουν όμως καταγεγραμένα στα αρχεία της Π.Υ. για αυτόν τον λόγο, χρόνια τώρα τα ζητάει η Π.Υ κάθε χρόνο.

    Αν γνωρίζεις ένα σωρό τεχνικές ατέλειες πες τες. Με την προϋπόθεση ότι είναι αεροπλάνα έγκαιρης επέμβασης. Ελπίζω να τα ξέρεις καλά, διότι είμαι αρκετά ενημερωμένος. Και έχω όρεξη για κουβεντούλα, καλοπροαίρετη.
    Επίσης το PZL M18 DROMADER έχει πιστοποίηση από
    European EASA.A/056,
    Chinese VTC096A. και
    U.S. A47EU.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 55 ἐτῶν, μάλιστα, ὁ ἥρωας σμήναρχος Στέργιος Κωτούλας. Ἄλλοι στὰ 55 ἔχουν πάρει σύνταξι καὶ χτίζουν μὲ τὸ ἐφ᾿ ἄπαξ καὶ τὶς μῆζενς αὐθαίρετο ἐξοχικὸ στὰ καμμένα, κι ὁ σμήναρχος πετοῦσε μὲ τὸ PZL!...

    Ἀκὸμη ἕνας ἔπεσε στὸ καθῆκον, ἀκόμη μερικὲς χιλιάδες μὲ τὰ μοῦτρα καὶ τὶς μασέλες πεσμένοι στὸ «καθῆκον» τῆς «ἐκμεταλλεύσεως» τῶν καμμένων...

    Ἀλλὰ αὐτὸ κάνει τὴν θυσία τοῦ Στέργιου Κωτούλα ἀκόμη μεγαλύτερη. Θὰ τὸν θυμόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελεος!!! Πετάνε ακόμα τα ιπτάμενα φέρετρα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι περισσότερες πτώσεις PZL οφείλονται σε χαμηλή πτήση και πτώση σε δέντρα, καλώδια, στέγες ή πτήση μέσω καπνών.

    Άλλο αν μπορεί να πετάξει και άλλο αν μπορεί να κάνει σωστή κατάσβεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.