28/8/09

Καταρρίψατε το τουρκικό κατασκοπευτικό;

UAV τύπου GNAT-750. Αυτά ήταν τα πρώτα συστήματα που εντάχθηκαν στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις. Δεν έχει ξεκαθαριστεί αν το UAV που πέταξε πάνω από τη Νότια Χίο ήταν αυτού του τύπου


Δημοσιεύθηκε στον εξειδικευμένο σε θέματα άμυνας ιστοτόπο, www.defencenet.gr, η είδηση ότι τουρκικό Μη Επανδρωμένο Εναέριο Όχημα (UAV –Unmanned Air Vehicle) πραγματοποίησε στις αρχές της εβδομάδας κατασκοπευτική πτήση στον εναέριο χώρο της νότιας Χίου. Η πληροφορία αυτή, εφ’ όσον επιβεβαιωθεί από τις αρμόδιες στρατιωτικές αρχές, δημιουργεί νέα δεδομένα στην αντιπαράθεση στο χώρο του Αιγαίου και, βεβαίως, αναβαθμίζει ποιοτικώς τις προκλήσεις της Άγκυρας στο καθαρά στρατιωτικό επίπεδο. Το UAV είναι μία εναέρια πλατφόρμα συλλογής πληροφοριών με κάμερες και άλλους αισθητήρες, χωρίς χειριστή, η οποία μεταδίδει τα δεδομένα που συλλέγει σε πραγματικό χρόνο.
Η πτήση ενός UAV στον εναέριο μας χώρο και κοντά σε ελληνικά νησιά θα μπορούσε, ενδεχομένως, να εκληφθεί ως άλλη μία δραστηριότητα συλλογής πληροφοριών από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Τουρκίας, δραστηριότητες στις οποίες είμαστε, δυστυχώς, συνηθισμένοι και οι οποίες αντιμετωπίζονται, σε μεγάλο βαθμό, με παθητικό τρόπο. Μία τέτοια, άλλωστε, επιχείρηση ήταν και η πτήση του τουρκικού φωτογραφικού RF-4E, με τη συνοδεία δύο οπλισμένων F-16C, στις 23 Μαΐου 2006 στον εναέριο χώρο νότια της Καρπάθου, επιχείρηση που λάμβανε χώρα, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, σε τακτά χρονικά διαστήματα και είχε ως σκοπό τη φωτογράφηση των συστημάτων αεράμυνας της Κρήτης, οδήγησε δε στην σύγκρουση δύο αεροσκαφών και την τραγική απώλεια του Έλληνα χειριστή, Κωνσταντίνου Ηλιάκη. Ανάλογες πτήσεις τουρκικών φωτογραφικών αεροσκαφών λαμβάνουν χώρα και στον εναέριο χώρο του Κεντρικού και Βόρειου Αιγαίου. Στην σύγχρονη εποχή, μάλιστα, υπάρχουν πλέον και σε μικρές χώρες, όπως η Ελλάδα και η Τουρκία, δυνατότητες τηλεπισκόπησης της αμυντικής διάταξης του αντιπάλου με τη χρήση εμπορικών δορυφόρων παρατήρησης, οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν στον ενδιαφερόμενο δορυφορικές φωτογραφίες εξαιρετικά καλής ανάλυσης και ποιότητας.

Η χρήση, όμως, από την πλευρά της Τουρκίας συστημάτων UAV για τη συλλογή πληροφοριών δημιουργεί σαφώς νέα δεδομένα:

Πρώτον, είναι συστήματα που δύσκολα αντιμετωπίζονται από την ελληνική αεράμυνα. Ο εντοπισμός τους από το σύστημα αεράμυνας είναι εξαιρετικά δύσκολος λόγω του μικρού ίχνους που παρουσιάζουν στα radar. Επίσης, οι δυνατότητές τους να πετούν τη νύχτα ή σε μεγάλο ύψος δημιουργεί προβλήματα και στον οπτικό τους εντοπισμό. Αφού, λοιπόν, είναι δύσκολος ο εντοπισμός τους, καθίσταται δυσκολότερη και η αντίδραση της ελληνικής αεράμυνας, τόσο από τα αεροσκάφη επιφυλακής που βρίσκονται στις Σμηναρχίες Μάχης του Αιγαίου (Λήμνος, Σκύρος, Καστέλι Κρήτης) ή στις μητρικές Πτέρυγες Μάχης (Λάρισα, Αγχίαλος, Τανάγρα και Σούδα), όσο και από πυραυλικά ή άλλα συστήματα αεράμυνας που βρίσκονται στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Τα αεροσκάφη επιφυλακής δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να αντιδράσουν, καθώς απαιτείται πτήση, τουλάχιστον 20 λεπτών μέχρι το χώρο ενδιαφέροντος, χρόνος ικανός για να απομακρυνθεί το UAV και να επιστρέψει στον εναέριο χώρο της Τουρκίας. Τα δε πυραυλικά συστήματα είναι ασύμφορο να χρησιμοποιηθούν γιατί το κόστος των βλημάτων τους είναι πολύ μεγάλο, ενώ τα συστήματα των οποίων το κόστος δεν είναι απαγορευτικό, όπως για παράδειγμα οι πύραυλοι Stinger, είναι αμφίβολο αν μπορούν να εγκλωβίσουν το UAV λόγω του μικρού θερμικού ίχνους που παρουσιάζουν τα τελευταία. Απομένουν τα αντιαεροπορικά πυροβόλα που εδρεύουν στα νησιά. Η επιτυχία μίας τέτοιας βολής είναι αμφίβολη, καθώς τα πυροβόλα αυτά δεν καθοδηγούνται από radar. Επίσης, το ύψος πτήσης του UAV μπορεί να είναι τέτοιο, ώστε αυτό να παραμένει συνεχώς εκτός βεληνεκούς των αντιαεροπορικών μας πυροβόλων. Επιπλέον, αν αποφασίσει η πολιτική ηγεσία της χώρας ότι πρέπει να καταρριφθεί ένα τέτοιο σύστημα, πρέπει να το κάνει με τρόπο που να εξασφαλίζει τη σίγουρη κατάρριψή του και να μην ρισκάρει ένα θερμό επεισόδιο, χωρίς να είναι σε θέση να αποδείξει, μέσω των συντριμμιών του UAV, τον λόγο που επέλεξε να αμυνθεί.

Δεύτερον, η μετάδοση προς το Τουρκικό Γενικό Επιτελείο των εικόνων και των πληροφοριών που συλλέγουν αυτά τα μέσα γίνεται σε πραγματικό χρόνο, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα συστήματα που διαθέτουν οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (αεροσκάφη και δορυφόροι) που προϋποθέτουν την παρέλευση κάποιων ωρών ή ημερών μέχρι τη συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών και την εκμετάλλευσή τους.

Τρίτον, ανάλογα εναέρια μη επανδρωμένα οχήματα μπορεί στο μέλλον να είναι οπλισμένα, αναγορευόμενα κατ’ αυτόν τον τρόπο, σε όπλα πρώτου πλήγματος σε βάρος της χώρας μας. Ο εξοπλισμός των εναέριων αυτών μέσων με πυραύλους Hellfire (αντιαρματικοί πύραυλοι που χρησιμοποιούν και τα δικά μας επιθετικά ελικόπτερα τύπου Apache) ή βόμβες κατευθυνόμενες με laser τύπου Paveway δίνει τη δυνατότητα αιφνιδιαστικού πρώτου πλήγματος σε καίρια συστήματα των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, πλήγματα που θα δημιουργούσαν τις προϋποθέσεις για την επικράτηση της Τουρκίας στην ένοπλη αντιπαράθεση που θα ακολουθούσε. Συγκεκριμένα, τα συστήματα αυτά θα μπορούσαν να πλήξουν μονάδες radar και έγκαιρης προειδοποίησης της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως και τα αντιαεροπορικά συστήματα που φυλάσσουν τα νησιά, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στις αεραποβατικές κινήσεις του Τουρκικού Στρατού για την κατάληψη του νησιού – στόχου. Ήδη η Τουρκία πειραματίζεται με τη δική της Πολεμική Βιομηχανία στον εξοπλισμό αυτών των μέσων, έχει δε παραγγείλει από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής εξοπλισμένα UAV ώστε να τα χρησιμοποιήσει εναντίον των Κούρδων του PKK στο μέτωπο που μαίνεται στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας.


Εξοπλισμένο με πυραύλους Hellfire και βόμβες laser Paveway UAV τύπου MQ-9. Tέτοια συστήματα θέλουν να εντάξουν στις τάξεις τους οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις

Η συχνή πτήση των συστημάτων αυτών πάνω από τα ελληνικά νησιά, θα εφησυχάσει την ελληνική αεράμυνα σε μία αντιγραφή της ισραηλινής τακτικής στον Πόλεμο των 6 Ημερών του 1967, όπου η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία απογειωνόταν μαζικά κάθε πρωί για αρκετές βδομάδες, πριν τελικά επιτεθεί ξαφνικά και καταστρέψει ολοκληρωτικά στο έδαφος την Αιγυπτιακή Αεροπορία.

Κατά συνέπεια, η Τουρκία 5 χρόνια πριν τον εξοπλισμό της Πολεμικής της Αεροπορίας με το αεροσκάφος F-35 τύπου stealth, που εκ των πραγμάτων είναι όπλο πρώτου πλήγματος, κατά τα διδάγματα του Ψυχρού Πολέμου, αποκτά δυνατότητες αιφνιδιαστικού πλήγματος σε βάρος της χώρας μας. Τίθεται, επομένως, επί τάπητος το ποια θα πρέπει να είναι η αντίδραση της Ελληνικής Ηγεσίας απέναντι σε αυτή την καινούργια τακτική. Είναι προφανές ότι θα πρέπει να επιδιωχθεί η κατάρριψη του μέσου αυτού ως ένα μήνυμα, ότι τέτοιες πτήσεις δεν μπορούν να γίνουν ανεκτές. Υπάρχουν πολλά ιστορικά προηγούμενα κατάρριψης κατασκοπευτικών αεροσκαφών με, πλέον πρόσφατο, αυτό της κατάρριψης Γεωργιανού UAV από τη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία, λίγες ημέρες πριν την έναρξη του πολέμου ανάμεσα στις δύο χώρες, τον Αύγουστο του 2008.

Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με μικρή προετοιμασία, διαθέτουν αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να επικρατήσουν σε ένα θερμό επεισόδιο στο χώρο του Αιγαίου και, άρα, να πιέσουν για λύση στα εθνικά θέματα που μας αφορούν στο Αιγαίο. Η πίεση αυτή θα μπορούσε να προέλθει μέσω της κατάρριψης ενός τέτοιου συστήματος γιατί η κατάρριψή του δίνει το πλεονέκτημα ότι δεν προκαλείς ανθρώπινες απώλειες στον αντίπαλο, όπως π.χ. με την κατάρριψη ενός αεροσκάφους, ενώ είσαι ξεκάθαρα αμυνόμενος γιατί το αντίπαλο μέσο χρησιμοποιείται αποκλειστικά για επιθετικούς-κατασκοπευτικούς σκοπούς.

Το παράθυρο αυτό, για το ξεκαθάρισμα των διαφορών στο Αιγαίο, θα αρχίσει να κλείνει περί το έτος 2012 -όταν και πάλι η στρατιωτική πλάστιγγα θα αρχίσει να κλίνει υπέρ της Τουρκίας, ως αποτέλεσμα του εξοπλιστικού αυτοεμπάργκο που επιβάλλαμε μόνοι μας στη χώρα από το 2005 και μετά. Είναι αμφίβολο αν στο μέλλον θα υπάρχει τέτοια ευκαιρία. Θα πρέπει η Πολιτική Ηγεσία να αρχίσει να εξετάζει αυτό το ενδεχόμενο, αν δεν θέλει να οδηγηθεί σε επώδυνους συμβιβασμούς υπό την απειλή μιας διαφαινόμενης στρατιωτικής ήττας από το 2015 και μετά, όταν και το παράθυρο θα έχει κλείσει οριστικά.

newstime.gr

23 σχόλια:

  1. Χωρις δευτερη σκεψη!!

    Ειδικα οταν πετα εντος του εναεριου μας χωρου.

    Χωρις ομως να χρησιμοποιηθουν τα πιο εξειδικευμενα αντιεροπορικα μεσα!

    Με οτιδηποτε πιο απαρχαιωμενο μεσο διαθετουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάποιοι παράγραφοι επαναλαμβάνονται στο άρθρο νομίζω...

    Οι αντιδράσεις της Ελλάδας θα πρέπει να είναι:
    - Κατάρριψη κάθε UAV που κάνει παραβίαση. Η αναχαίτιση δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία καθώς το κόστος πτήσης και λειτουργίας ενός ελληνικού μαχητικού που θα πρέπει να διανύσει και μεγαλύτερη απόσταση, είναι μεγαλύτερο κατά πολύ από το κόστος πτήσης/λειτουργίας του τούρκικου UAV. Αν και θα έπρεπε να γίνεται κατάρριψη οποιουδήποτε τουρκικού αεροσκάφους κάνει παραβίαση...
    - Αναβάθμιση/αγορά συστημάτων ώστε να εντοπίζονται ευκολότερα και γρηγορότερα τα UAV
    - Χρήση UAV για έλεγχο λαθρομετανάστευσης, έλεγχο θαλάσσιων συνόρων
    - Εντοπισμός των βάσεων των UAV ώστε σε περίπτωση πολέμου/θερμού επεισοδίου να βομβαρδιστούν από αεροσκάφη ή από MLRS ή από SCALP και αντίστοιχα ή να καταστραφούν από τις ελληνικές ειδικές δυνάμεις.
    -Προμήθεια όπλων κρούσης εδάφους-εδάφους όπως οι ρώσικοι βαλλιστικοί Iskander-E
    - Εγκατάσταση εξοπλισμένων ελικοπτέρων ή επιθετικών ελικοπτέρων στα νησιά του Αιγαίου με δυνατότητα χρήσης αντιαεροπορικών πυραύλων. πχ χρήση hellfire από Apache όπως τα ιαπωνικά.
    - Αγορά ξένου ή ανάπτυξη εγχώριου UAV για χρήση από το ελληνικό πολεμικό ναυτικό
    - Σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των F-35, επιτέλους ας αποφασίσουμε τι θέλουμε.
    - Προμήθεια ισοδύναμων ή καλύτερων συστημάτων UAV αντιραντάρ όπως το ισραηλινό Harop αντικαταστάτης του Harpy - για ισοδύναμο τετελεσμένο.
    - Εθνικά συμφέρουσες πολιτικές αποφάσεις για 12νμ, ΑΟΖ, Κύπρο, κτλ.

    Πάντως οι αμυντικές βιομηχανίες θα τρίβουν τα χέρια τους αν αρχίσει ένας UAV/UCAV ανταγωνισμός Ελλάδας-Τουρκίας σε Έβρο, Αιγαίο, Αν. Μεσόγειο, Κύπρο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είχα που αλλού να το γράφω:

    Μοναδικά ευρήματα που ανατρέπουν τα δεδομένα στην αρχαία Ελεύθερνα.

    Γενέτειρα του φιλόσοφου Διογένη και του γλύπτη Τιμοχάρη, η αρχαία πόλη της Ελεύθερνας, νότια του Ρεθύμνου, εξακολουθεί να επιφυλάσσει ευχάριστες εκπλήξεις στους αρχαιολόγους και τους λάτρεις της ιστορίας. Σπάνια ευρήματα, που δεν αποκλείεται να ανατρέπουν όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα για τα ταφικά έθιμα και την κοσμηματοποιία κατά την πρώιμη αρχαϊκή εποχή έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στη νεκρόπολη, που βρίσκεται στη θέση «Ορθή Πέτρα».

    Μέσα σε έναν ταφικό θάλαμο, που παραπέμπει σε μυκηναϊκό τάφο αλλά χρονολογείται αρκετούς αιώνες αργότερα, βρέθηκαν οι σκελετοί τριών γυναικών -δύο νεαρών κοριτσιών και μίας ηλικιωμένης, που βρήκαν το θάνατο από άγνωστα αίτια γύρω στο 710 με 670 π.Χ. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ανασκαφής, κ. Νικόλαο Σταμπολίδη, οι εμφανείς μυκηναϊκές επιρροές είναι κάτι πρωτοφανές για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, και πιθανώς αναδεικνύουν τη σχέση των ανθρώπων της εποχής με το παρελθόν τους.

    Τα κοσμήματα από χρυσό, χαλκό και άλλα πολύτιμα υλικά μαρτυρούν την υψηλή καταγωγή των γυναικών, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτουν αν ήταν ιέρειες ή κοινές θνητές. Από την τράπεζα προσφορών στην είσοδο του θαλάμου προκύπτει ότι ο χώρος χρησίμευε ως ιερό, είτε πριν είτε μετά τον ενταφιασμό. Αυτό, ωστόσο, που καθιστά τα κομψοτεχνήματα μοναδικά είναι το γεγονός ότι κάποτε ήταν διακοσμημένα με λίθους -μία πρακτική που, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα θεωρίες, καθιερώθηκε κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους αλλά ήταν άγνωστη τον 8ο π.Χ. αιώνα.

    Πηγή: http://www.apogevmatini.gr/?p=41679

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άλλη μία είδηση:
    Προσφορά δωρεάν τεσσάρων P-3C για το ΠΝ απο τις ΗΠΑ.

    Πηγή: http://www.hellenicdefense.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βρήκα ένα άρθρο στο http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/2009/08/ivy-b-t.html με θέμα:

    Υπόθεση Ivy-B : Tουρκικοί παραστρατιωτικοί πυρήνες στην Θράκη

    ...η κυριακάτικη εφημερίδα "Το Παρόν" με ρεπορτάζ το οποίο κάνει λόγο για "δημιουργία ομάδων εντός της χώρας απο της τουρκικές μυστικές υπηρεσίες που μπορούν ανα πάσα στιγμή να προκαλέσουν καταστάσεις εσωτερικού αντιπερισπασμού"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τελικά κύριοι τι ήταν αυτό που πέταξε πάνω από την Μυροβόλο;

    Ισραηλινό Heron? Τούρκικο GNAT 750, IGNAT? Τι τέλος πάντων;

    Οχι τίποτα άλλο.... θέλω να συνθέσω την συνομωσία μου.....

    Οποιος το βρει;... κερδίζει ένα κιλό μαστίχα Χίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντε, απο Δευτερα τα λεμε παλι.
    Δωστε και κανα ρεπο στους Ελληνοφωνους εχθρους του Ελληνισμου.
    Ερχεται η ωρα τους οπου ναναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το άρθρο λησμόνησε την χρήση των Ισραηλινής κατασκευής επιθετικών αεροχημάτων αντι-ραντάρ HARPY Ι από την Τουρκική ΠΑ (ΤΗΚ). Η ΤΗΚ διαθέτει περίπου 108 τέτοια αεροχήματα. Τα HARPY I έχουν την ικανότητα περιφοράς (loitering) γιά αρκετές ώρες πριν τον προσδιορισμό των στόχων ραντάρ, καθώς και της επικοινωνίας τους σε πραγματικό χρόνο με σταθμούς εδάφους. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθούν σε μικτούς επιθετικούς σχηματισμούς με επιθετικά Α/Φ F-4E κ΄ F-16C/D της ΤΗΚ. Στο 2008 η Τουρκία άρχισε να παραλαμβάνει άγνωστο αριθμό επιθετικών αεροχημάτων αντι-ραντάρ HAROP (ή HARPY II) με βελτιωμένες ικανότητες. Σχετικό Ισραηλινό φίλμ δοκιμής HAROP δείχνει μία δοκιμή όπου το εν λόγω αερόχημα προσβάλλει έναν εν κινήσει θαλάσσιο στόχο (χωρίς την χρήση εκρηκτικής κεφαλής). Οι Η.Π.Α. είχαν απειλήσει το Ισραήλ το 2005-2006 με απαγόρευση πρόσβασης στην τεχνολογία του μαχητικού Α/Φ F-35 εάν Ισραηλινές εταιρείες προχωρούσαν με τον εκσυγχρονισμό - αναβάθμιση των HARPY που είχαν πωληθεί στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας.

    Τα διάφορα αναγνωριστικά κι επιθετικά αεροχήματα δεν είναι άτρωτα. Απόδειξη η κατάριψη Γεωργιανού αναγνωριστικού αεροχήματος Ισραηλινής κατασκευής από Α/Φ MiG-29 της Ρωσικής ΠΑ πριν από την Ρωσο-Γεωργιανή ένοπλη σύγκρουση του Αυγούστου 2008. Το εν λόγω αερόχημα κατάφερε ν' απεικονίσει την ίδια του την καταστροφή από το επερχόμενο Ρωσικό Κ/Β Α/Α. Τέτοια αεροχήματα έχουν καταστραφεί τόσο από συμβατικά Α/Α πυροβόλα όσο και από Κ/Β Ε/Α του ώμου (MANPADS) όπως το STINGER κ.ά.

    Εάν μία αυτοκινούμενη Σερβική Α/Α πυροβολαρχία Κ/Β Ε/Α SA-3 με ελαφρές Σερβικές τροποποιήσεις στα Σοβιετικού τύπου ραντάρ της κατάφερε να εντοπίσει κι επιτυχώς να καταρίψει ένα μαχητικό Α/Φ F-117(STEALTH FIGHTER) της ΠΑ Η.Π.Α. κατά την διάρκεια της κρίσης του Κοσόβου το 1999, τότε τα πιό σύγχρονα ραντάρ και τα ΑΣΕΠΕ της Ελληνικής αεράμυνας μπορεί κάλλιστα να δούν τα επερχόμενα αεροχήματα. Ο χρόνος αντίδρασης είναι το πρόβλημα. Ακόμα και η Ισραηλινή αεράμυνα δεν μπόρεσε ν' αντιδράσει αποτελεσματικά σε αναγνωριστικές πτήσεις Ιρανικής κατασκευής αεροχημάτων της Χεζμπολλά στο Β. Ισραήλ.

    Τα Ελληνικά αντίμετρα πρέπει να είναι εξ ίσου απλά. (1) Πτήση Ελληνικών αεροχημάτων πάνω από το λιμάνι και διϋλιστήρια της Σμύρνης, και (2) καιρός ν' αρχίζουν να εργάζονται τα Ελληνικά μυαλά σε εφαρμογές παθητικών ραντάρ (passive radars) δεδομένου ότι όλα αυτά τα αεροχήματα μεταδίδουν δεδομένα σε σταθμούς εδάφους με ραδιοεπικοινωνίες. Η Ελλάδα έχει το επιστημονικό ταλέντο και τους οικονομικούς πόρους γιά τέτοιες δουλειές. Η θέληση και η οργάνωση λείπουν.

    Εν Η.Π.Α. ένας μετανάστης

    28 Αυγούστου 2009 - τοπική ώρα 18:22 - ώρα Ελλάδος 01:22, 29/8/2009

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Παρ' όλη την κινητικότητα, δεν νομίζω ότι βρισκόμαστε προ ενός θερμού επεισοδίου. Λεονταρισμοί των Τούρκων είναι για να φοβισουν τους πολιτικούς μας εν όψει Δεκεμβρίου. Αν όμως σύμφωνα με το άρθρο έχουμε τη δυνατότητα να υπερισχύσουμε σε ένα θερμό επεισόδιο, γιατί να μη το επιδιώξουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ας αποκτήσουμε λίγα...κότσια επιτέλους...

    Τι άλλο περιμένουμε; Να πετάξουν βόμβες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ριχτε το ρε κοπανοι το ρομποτικο με Barrett 95M ή με οτιδηποτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το συγκεκριμένο άρθρο κάνει λόγο για UAV Harpy στο ".......Συγκεκριμένα, τα συστήματα αυτά θα μπορούσαν να πλήξουν μονάδες radar και έγκαιρης προειδοποίησης της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως και τα αντιαεροπορικά συστήματα που φυλάσσουν τα νησιά, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στις αεραποβατικές κινήσεις του Τουρκικού Στρατού για την κατάληψη του νησιού – στόχου. Ήδη η ...."

    Οι κύριοι πελάτες της ισραηλινής αμυντικής βιομηχανίας είναι η Ινδία, η Κίνα, η Τουρκία.

    Όσο για το F-117 που κατέρριψαν οι Σέρβοι με SA-3 το 1999 αλλά με παγίδα που έστησαν αφού ο σχηματισμός κρούσης επαναλάμβανε κάθε φορά την ίδια πορεία και εκτόξευσαν πλήθος από SA-3. Υπάρχει τουλάχιστον άλλο ένα περιστατικό με F-117 που χτυπήθηκε από SA-3 αλλά μπόρεσε να επιστρέψει στη βάση του στην Ιταλία κατά το πόλεμο του 1999.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και μην ξεχνάτε οιτι ο πατέρας των τούρκων γεννήθηκε έξω από τον Λανγκαδά,ήρθε στο σπίτι του θείου του -στην σημερινή αποστόλου Παύλου- και μορφώθηκε στο σχολείο των ντονμέδων.Οι δε ντονμέδες ήταν εξισλαμισμένοι εβραίοι,οι πλουσιότεροι της Θεσσαλονίκης, και μόνον ΄ντονμέδες εγένοντο δεκτοί στο σχολείο αυτό.Αυτό ,είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια παράδοση ντονμέδων στο ντοβλέτι και φυσικά αγαθές σχέσεις μεταξύ τούρκων -εβραίων.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προσωπικά έχω επιφύλαξη για το αν το UAV πάνω απο τη Χίο ήταν τουρκικό-χωρίς να αποκλείεται εντελώς βέβαια & αυτό για τους εξής λόγους:

    1. Γιατί να διακινδύνευαν ημερήσια πτήση πάνω από μεγάλο νησί μας ενώ κάλλιστα θα μπορούσαν να το έκαναν τη νύχτα?

    2. Αποκλείεται το ενδεχόμενο να ήταν άσκηση ή δοκιμαστική πτήση UAV Sperwer του Ελληνικού Στρατού ή Πήγασος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας?

    3.Το φυλάκιο που το εντόπισε οπτικά σαφώς & δεν μπορούσε να διακρίνει τον τύπο του UAV για ευνόητους λόγους, ούτε είναι απαραίτητο να είχαν ενημερωθεί αυτοί ή κάποιοι άλλοι για τυχόν πτήσεις Ελληνικών UAV πάλι για ευνόητους λόγους!

    4. Ο ιστότοπος που ανέφερε την πληροφορία άν & γενικά ενημερωμένος έχω εντοπίσει ότι σε αρκετά θέματα προφανώς για λόγους εντυπωσιασμού κάπου υπερβάλλει με ότι αυτό συνεπάγεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητέ Α.Λ. 29 Αύγουστος 2009 10:18 πμ,σ'αυτές τις αγαθές σχέσεις παιζει ρόλο και η Χαζαρική συνιστώσα στην οποία αναφέρθηκα πριν απο δυο μέρες.Για περισσότερες πληροφορίες διάβασε το βιβλίο του Αρθουρ Κέσλερ "Η δέκατη τρίτη φυλή" και πιστεύω οτι θα σου λυθούν πολλές απορίες.


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ ZULU.

    θα ήθελα να μου διευκρινίσεις για τον φιλόσοφο Διογένη.
    Σίγουρα δεν εννοείς τον κυνικό Διογένη διότι γεννήθηκε στην Σινώπη του Πόντου. Επίσης δεν εννοείς τον συγγραφέα Διογένη τον Λαέρτιο ο οποίος καταγόταν απο την Λαέρτη της Κιλικίας.
    Μάλλον εννοείς τον Διογένη τον Απολλωνιάτη γνωστός ως Φυσικός, εκ Κρήτης. Τα στοιχεία που έχουμε δεν αναφέρουν πουθενά ότι γεννήθηκε στην αρχαία Ελεύθερνα νυν επαρχία Μυλοποτάμου. Απο που άντλησες λοιπόν τα στοιχεία ότι γεννήθηκε εκεί ;

    Αν θέλεις γράψε μου την πηγή σου.

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ αγαπητοί φίλοι σκέφτομε τα εξής...
    Αν κανένα από τα αεροπλανάκια αυτά, χαλάσει μόνο του και πέσει τι θα γίνει???
    Θα τρέξουμε να πούμε πως δεν φταίμε εμείς και θα τους αγοράσουμε ένα καινούργιο?
    ΄Η θα ρίξουν κανένα μόνοι τους για δημιουργήσουν μετά πρόβλημα?
    ΄Ομηρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. μάλλον για ψυχολογικούς λόγους το κάνανε,είμαστε εδώ και σας βλέπουμε μέρα και νύχτα,εκτος αν είναι τόσο ηλίθιοι που καρφωθήκανε μονοι τους.αν ήταν ελληνικό θα είχε ενημέρωση το επιτελείο και δεν θα κάναμε κουβέντα τώρα.stef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγριοκεραυνέ,

    άρθρο έκανα copy-paste από εδώ
    Πηγή: http://www.apogevmatini.gr/?p=41679

    το είχα γράψει και πριν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. φιλε Μίνω

    πες περισσοτερς πληροφοριες για το βιβλιο του Arthur Kessler,γιατι ομολογω οτι δεν μπορεσα να το βρω...

    ευχαριστω

    τσελεκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "πες περισσοτερς πληροφοριες για το βιβλιο του Arthur Kessler,γιατι ομολογω οτι δεν μπορεσα να το βρω..."


    "Η δέκατη τρίτη φυλή" εκδόσεις "Χατζηνικολή" 1978.
    Μετάφραση Γιωργος Π. Σαραφιανός.
    Αγγλικός τίτλος.
    THE THIRTEENTH TRIBE
    The Khazar Empire and its Heritage
    Arthur Koestler 1976.


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Από τακτικά τουρκικά UAV οι σύντομες υπερπτήσεις ελληνικών νησιών, χωρίς επιχειρησιακή σκοπιμότητα
    31 Αυγούστου 2009



    Η «ΕΑ&Α» πληροφορείται από έγκυρες πηγές πως η σύντομη υπέρπτηση της Χίου από τουρκικό Μη-επανδρωμένο Εναέριο Όχημα (UAV) στα τέλη Αυγούστου, αποτελεί επανάληψη ανάλογου περιστατικού προ διετίας στη Σάμο. Σε αμφότερα τα περιστατικά επρόκειτο για τακτικά UAV περιορισμένου μεγέθους και χαμηλού υψόμετρου πτήσης. Εξαιτίας των χαρακτηριστικών αυτών, ο εντοπισμός δεν είναι δεδομένος από επίγεια ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης, σε αντίθεση με όσα ισχύουν για UAV Μέσου Υψόμετρου, Μακράς Διάρκειας πτήσης (MALE) όπως τα ισραηλινής προέλευσης Heron. Οι υπερπτήσεις ήταν σύντομες, χωρίς αυτό να υποβαθμίζει την πολιτική και νομική σημασία των παραβιάσεων της ελληνικής εθνικής κυριαρχίας.

    Στο προηγούμενο περιστατικό, το UAV κατά πληροφορίες της «ΕΑ&Α» φωτογραφήθηκε από θερμική κάμερα Margot και ιχνηλατήθηκε από τους ηλεκτροπτικούς αισθητήρες συστήματος ASRAD-Hellas βλημάτων Stinger του Ελληνικού Στρατού. Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στην άποψη πως επρόκειτο για Τακτικό UAV (TUAV) Εγγύς Απόστασης (Close Range: CR) τύπου Gozcu της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (ΤΑΙ) είτε σε αναπτυξιακή δοκιμή, είτε σε εκπαιδευτική πτήση. Η ανάπτυξη του Gozcu άρχισε τον Ιανουάριο του 2007 με εταιρική χρηματοδότηση και με βάση τον αυτόνομο στόχο Turna της ΤΑΙ. Κατά την αντίστοιχη ιστοσελίδα της εταιρείας, η παρθενική πτήση πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2007, ενώ τον επόμενο μήνα άρχισαν οι πτητικές δοκιμές με ηλεκτροπτικό φορτίο. Οι δοκιμαστικές πτήσεις υπερέβαιναν τις 40 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2008. Το χρονικό πλαίσιο είναι συμβατό με το περιστατικό της Σάμου. Το Gozcu μπορεί να πραγματοποιήσει πτήση διάρκειας δύο ωρών με τηλεοπτική ή υπέρυθρη κάμερα βάρους 8kg, μεταβιβάζοντας απεικονίσεις από αποστάσεις μέχρι 50km και υψόμετρο μεγαλύτερο των 12.000ft (3.658m). Συγκριτικά, το βάρος φορτίου αισθητήρων του Heron είναι 250kg, η τακτική ακτίνα αποστολής 300km, η επιχειρησιακή οροφή υπερβαίνει τα 30.000ft (9.144m) και η μέγιστη διάρκεια πτήσης κυμαίνεται μεταξύ 20 και 45 ωρών. Το εκπέτασμα του Gozcu είναι 3,75m και το μήκος του 2,45m έναντι 16,6m και 8,94m αντίστοιχα του Heron. Αξίζει να επισημανθεί πως στο επιχειρησιακό υψόμετρο πτήσης τους, τα MALE UAV είναι αόρατα δια γυμνού οφθαλμού για επίγειους παρατηρητές, ενώ και ο εντοπισμός με ηλεκτροπτικά συστήματα απαιτεί την ανύψωση και περιστροφή τους σε ακριβή δεδομένα στόχου, εξαιτίας του στενού οπτικού πεδίου όταν εστιάζουν σε μακρινά αντικείμενα.

    Είναι προφανές πως τα δύο περιστατικά ολιγόλεπτης υπέρπτησης δεν συνδέονται με απαιτήσεις συλλογής επιχειρησιακών πληροφοριών. Αυτές καλύπτονται είτε από δορυφορικές απεικονίσεις είτε από αεροσκάφη αναγνώρισης RF-4E, τα οποία μπορούν ακόμη και να παραμένουν σε τουρκικό ή διεθνή εναέριο χώρο. Τα UAV προορίζονται για επιτήρηση διαρκείας, με σκοπό την επιτέλεση τακτικών λειτουργιών όπως ο εντοπισμός στόχων πυροβολικού για τα TUAV, ή συλλογή πληροφοριών επιχειρησιακού επιπέδου για τα MALE UAV. Όσο για τις δυνατότητες εμπλοκής και κατάρριψης, τα UAV της κατηγορίας του Gozcu παρουσιάζουν ελάχιστη Διατομή Ραντάρ (RCS) και αμελητέο θερμικό ίχνος, οπότε δεν απομένει παρά ο οπτικός έλεγχος βολής βλημάτων και πυροβόλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.