17/8/09

Η ξέρα σταμάτησε τους Τούρκους

«Μίλησαν» γαλλικά
Οι άνδρες των Ομάδων Υποβρυχίων Καταστροφών (ΟΥΚ) βρήκαν- και παρέδωσαν ήδη στους αρμόδιους εμπειρογνώμονες- καθαρά υδρόφωνα, κομμένα καλώδια και άλλα κομμάτια ανθυποβρυχιακού θόλου (σόναρ) γαλλικής κατασκευής- όπως είναι και όλα τα βασικά συστήματα της τουρκικής κορβέτας. Το λαμαρινένιο κέλυφος της συσκευής που βρίσκεται στην καρίνα του σκάφους ήταν, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, σφηνωμένο σε βράχο, κομμάτι του οποίου είχε σπάσει και το είχε πλακώσει.

Από τρία μέτρα βάθος, στην ξέρα Κουτσούμπας, η οποία βρίσκεται 300 μέτρα εντός των ελληνικών υδάτων ανατολικά του Καστελλόριζου και νοτίως της βραχονησίδας Ψωμί, ανασύρθηκαν από Έλληνες βατραχανθρώπους συντρίμμια συσκευής που εντοπίζει υποβρύχια και όλα δείχνουν ότι ανήκει στην τουρκική κορβέτα «Βodrum F-501».

Η κορβέτα, συνοδεύοντας δύο αποβατικά πλοία που είχαν αποπλεύσει από λιμάνι της κατεχόμενης Κύπρου, κινούνταν στην περιοχή με βορειοδυτική κατεύθυνση- προφανώς προς τη Σμύρνη- πέρασε ωστόσο μέσα από σύμπλεγμα βραχονησίδων (Ψωμί κ.λπ.) μάλλον για να μπορέσει να δει αν στο λιμάνι του Καστελλόριζου υπάρχουν ελληνικά πολεμικά. Την περασμένη Τετάρτη, προφανώς εξαιτίας πρόσκρουσής της στην ξέρα απ΄ όπου πέρασε, είχε κινηθεί αργά στην περιοχή, ενώ τα αποβατικά μπήκαν στο απέναντι τουρκικό λιμάνι Κας. Οι κινήσεις αυτές ήταν υπό διακριτική παρακολούθηση από την ελληνική πλευρά.

Την επομένη- και ενώ η κορβέτα μπήκε στον τουρκικό ναύσταθμο Ακσάς συνοδεία ρυμουλκού- Έλληνες ψαράδες εντόπισαν ίχνη πρόσκρουσης στον ύφαλο Κουτσούμπας και για τις ενδείξεις ειδοποιήθηκαν οι αρχές. Ακολούθησε με απόφαση του ΓΕΕΘΑ επιχείρηση ακριβούς προσδιορισμού του στίγματος της αποτύπωσης της κατάστασης κάτω από την επιφάνεια από βατραχανθρώπους του Πολεμικού Ναυτικού και εν συνεχεία άλλη επιχείρηση, ανάσυρσης των ευρημάτων, που εξελίχθηκε τη νύχτα της παραμονής της Παναγίας, υπό στενή επιτελική εποπτεία από το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ.

«Μίλησαν» γαλλικά
Οι άνδρες των Ομάδων Υποβρυχίων Καταστροφών (ΟΥΚ) βρήκαν- και παρέδωσαν ήδη στους αρμόδιους εμπειρογνώμονες- καθαρά υδρόφωνα, κομμένα καλώδια και άλλα κομμάτια ανθυποβρυχιακού θόλου (σόναρ) γαλλικής κατασκευής- όπως είναι και όλα τα βασικά συστήματα της τουρκικής κορβέτας. Το λαμαρινένιο κέλυφος της συσκευής που βρίσκεται στην καρίνα του σκάφους ήταν, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, σφηνωμένο σε βράχο, κομμάτι του οποίου είχε σπάσει και το είχε πλακώσει.

Επισήμως ούτε από το υπουργείο Άμυνας ούτε από τα Γενικά Επιτελεία αναφέρεται ότι πρόκειται για συντρίμμια συσκευής σόναρ τουρκικού πολεμικού. Κι αυτό, όπως εκτιμούν αναλυτές και προκύπτει από τη συνολική αντιμετώπιση του θέματος από το ελληνικό Πεντάγωνο, για να μη θεωρηθεί ως κομπορρημοσύνη. Ωστόσο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, στην ξέρα... προσέκρουσε η κορβέτα που μέχρι εκείνη τη στιγμή πραγματοποιούσε «αβλαβή διέλευση» από μια περιοχή όπου τον τελευταίο καιρό είχαν κλιμακωθεί οι τουρκικές προκλήσεις από ακτοφυλακίδες του λιμενικού και Τούρκους δημοσιογράφους- και όλα αυτά ενώ πρόσφατα είχαν γίνει αναφορές από την Άγκυρα περί αποστρατικοποίησης της περιοχής. Οι ενδείξεις αυτές είναι ο πλους της κορβέτας από το συγκεκριμένο σημείο, η ανάσχεση, αργότερα, της ταχύτητάς της, η είσοδός της στον ναύσταθμο με τη βοήθεια ρυμουλκού και φυσικά τα ευρήματα που... μιλούν γαλλικά, όπως όλη η κορβέτα. Στα στοιχεία αυτά προστίθενται και σειρά χαραγμάτων στα βράχια, πιθανόν από την προπέλα της «Βodrum». Επίσης, να σημειωθεί ότι τα δύο αποβατικά συνέχισαν αργότερα την πορεία τους προς Βορρά με τη συνοδεία άλλου πολεμικού...

Και ελληνικά ατυχήματα
Στην ξέρα Κουτσούμπας- μόλις 50 μέτρα από τη βραχονησίδα Ψωμί- είχε προκληθεί και ελληνικό ατύχημα, παλιότερα. Σύμφωνα με αφηγήσεις αξιωματικών, στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 στον ύφαλο είχε προσκρούσει κανονιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού κατά τη διάρκεια στροφής, στο πλαίσιο της αποστολής «Ξιφίας» που διεξάγεται σταθερά από το νοτιότερο στο βορειότερο σημείο των ελληνοτουρκικών θαλάσσιων συνόρων.

Ναυτικά ατυχήματα με προσκρούσεις ή λανθασμένους υπολογισμούς δεν είναι σπάνια- συνήθως αν δεν έχουν συνέπειες στο αξιόπλοο του σκάφους δεν γίνονται ευρέως γνωστά και μένουν ως λόγια της πλώρης εντός της ναυτικής οικογένειας. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και ατυχήματα με κυβερνήτες που συνέχισαν την καριέρα τους - κάποιοι απ΄ αυτούς είχαν και συνέχεια στον πολιτικό στίβο ως υπουργοί ή δήμαρχοι..
ΝΕΑ

3 σχόλια:

  1. koita na deis file Savva pou i istoria mas epanalabanetai....opws me tous italous kai ta sintrimia tis ELLHS.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι έχει συμβεί τελικά γιατί η πληροφόρηση από blog σε blog είναι αντιφατική;
    Τα σενάρια που παίζουν είναι σε γενικές γραμμές τρία:

    1. Ο θόλος δεν έχει ανασυρθεί.
    2. Ο θόλος έχει μεν ανασυρθεί αλλά παραδόθηκε άμεσα στους γείτονες.
    3. Ο θόλος έχει ανασυρθεί και εξετάζεται από δικούς μας εμπειρογνώμονες.

    Όποιος γνωρίζει ας πληροφορήσει σχετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορεί τους Τούρκους να τους σταματάει σήμερα η ξέρα, χθες οι Αμερικάνοι, μεθαύριο ο Θεός της Ελλάδας, κάποια άλλη στιγμή κάτι άλλο σίγουρα όμως δεν τους σταματάει η Ελλάδα. Η Ελλάδα σταματάει τον ευατό της. Την Ελλάδα την σταματάει ο Χατζηαβατισμός της (Χατζηαβάτης, ο απόλυτος σκλάβος) και η δειλία της.
    ΙοΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.