4/8/09

Όταν τα ελλείμματα τρέχουν γρηγορότερα από τα τραίνα!

του Τάκη Σπηλιόπουλου

Κάθε τετραμελής Ελληνική οικογένεια πλούσια ή φτωχή, ακόμη και αν δεν έχει μπει ποτέ στη ζωή της σε τραίνο, χρωστάει σήμερα για τον ΟΣΕ 3600 ευρώ

Η λογική των αριθμών καμιά φορά, είναι τόσο αντικειμενική, που δεν χρειάζονται περαιτέρω επιχειρήματα. Όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του ΟΣΕ.

Το 1998 καθώς ο ΟΣΕ είχε χρέη 500 δις δραχμών (περίπου 1,5 εκ. ευρώ), η κυβέρνηση εξαγγέλλει πομπωδώς, επιχειρηματικό σχέδιο που υποτίθεται θα ορθολογικοποιεί τα δρομολόγια, θα λύνει χρόνια προβλήματα του οργανισμού και θα τον καθιστά κερδοφόρο. Έτσι βάσει σχεδίου, σε δέκα χρόνια ο ΟΣΕ δεν θα ξέρει τι να κάνει τα εκατομμύρια που θα του περισσεύουν!

Παρ’ όλα αυτά το 2003, το χρέος του ΟΣΕ έχει ανέλθει στα 2,5 δις και ας έχουν διαγραφεί ελλείμματα 1,8 δις όπως καταγγέλλει τότε οργίλος ο αρχηγός της αντιπολίτευσης Κώστας Καραμανλής. «Σήμερα ο ΟΣΕ έχει έλλειμμα 400 εκ δραχμές (1.2 εκ. Ευρώ) την ημέρα» δηλώνει και καταγγέλλει την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για κακοδιαχείριση.

Και όμως το 2006 με κυβέρνηση ΝΔ πλέον, το χρέος του ΟΣΕ έχει εκτοξευθεί στα 5,2 δις και αυξάνεται μάλιστα με ρυθμό 2 εκ. την ημέρα. Το 2007 φτάνει στα 7,5 δις, ενώ σήμερα 10 χρόνια μετά, στο ιλιγγιώδες ποσό των 9 δις. Όσο θα στοίχιζε στη χώρα η διοργάνωση δύο ολυμπιάδων!

Με μια απλή διαίρεση, προκύπτει πως κάθε τετραμελής Ελληνική οικογένεια, πλούσια ή φτωχή, χρωστάει σήμερα για τον ΟΣΕ 3600 ευρώ! Μακάρι όμως η ιστορία να τελείωνε εκεί... Να υπήρχε ας πούμε η δυνατότητα, κάθε οικογένεια να πληρώσει 3600 ευρώ, ώστε να μηδενιστεί το χρέος. Και όμως ακόμη και έτσι, την επόμενη χρονιά θα είχε συσσωρευτεί ένα νέο χρέος 360 ευρώ ανά οικογένεια. Ατυχώς στον ΟΣΕ, τα ελλείμματα τρέχουν πολύ πιο γρήγορα από τα τραίνα, αφού πλέον αυξάνονται κατά 2,8 εκ. ευρώ την ημέρα!

Δυστυχώς αυτή είναι η θλιβερή πραγματικότητα, που αποτυπώνουν τόσο εύγλωττα οι αριθμοί. Μπορεί να αλλάξει κάτι; Ασφαλώς όχι! Το μόνο που έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια, πέρα από τη συσσώρευση των χρεών, είναι η περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών του ΟΣΕ και η αντιστροφή των ρόλων των πρωταγωνιστών!

ΥΓ. Ακόμη και το ΚΚΕ επιμένει να μην αλλάξει τίποτα. Ζητάει από τον λαό « να αντισταθεί στο ξεπούλημα του ΟΣΕ, που θα κάνει το τραίνο απρόσιτο για τον φτωχό κόσμο!». Τον φτωχό κόσμο που πληρώνει αγόγγυστα μέσω της φορολογίας τα ελλείμματα, ακόμη και αν δεν έχει μπει ποτέ στη ζωή του σε τραίνο!

Πηγή http://www.adianoito.blogspot.com/



6 σχόλια:

  1. τα τραινα σε λιγα χρονια με τη αυξηση της τιμης του πετρελαιου θα ειναι το ποιο συμφερον μεσο μεταφορας..

    Για την ακριβεια αντι να μειωνονται οι γραμμες θα επρεπε να γινοταν πληρες ηλεκτρικες και να φτιαχνοταν διπλη γραμμη κατα μηκους ολου του δικτυου.

    Στην ευρωπη σε πολλα κρατη εχουν φτασει με νομους να αναγκαζουν τα φορτηγα οπου υπαρχει γραμη τρενου να κινουνται με το τρενο..

    Αυτη χαζοι ειναι μαλλον οχι...

    Στην Ελλαδα για λογους συμφεροντων διαφορων πολιτικων συνολων,(ταξιτζιδες, λεωφορεια, προσελκυσει ατομικης ψηφου μεσο της προωθησης του αυτοκινητου, και συμφεροντα εταιριων διηλισης πετραιλαιου και αυτοκινηματοβιομιχανιων)

    και της ιλιθιοτητας των πολιτικων

    υποστηριχτηκαν τα αυτοκινητα&φοτηγα κ.λ.π.

    πραγμα ηλιθιο και λανθασμενο...

    Τα τραινα ειναι ο καλυτερος τροπος μεταφορα φορτιων και ανθρωπων μετα απο τα πλοια.....
    Απο ολες της πλευρες

    σχεση ενεργειας και κινησεις
    η θερμιδες που χρειαζονται για την κινηση ενως α φορτιου ειναι ελαχιστες
    σε σχεσει με την αποδοση των φορτηγων και λοιπων αυτοκινητων

    περιβαλλοντικη μηδαμινη
    ζημια σε σχεσει με αυτοκινητοδρομους (καλυψει αγρωτικων γαιων)


    και αν γινουν ηλεκτρικα με τα εργοστασια λιθανθρακα της Δεη
    και ανανεωσιμες πηγες ενεργειας πληρη αποδεσμευση ενεργειακη σε εισαγωγες ορυκτων καυσιμων.
    και μηδενικες εκπομπες αεριων του θερμοκηπιου

    Η νεοφιλελευθερες αντιληψεις και η κοντοφθαλμες πολιτικες ειναι καταστροφικες για την Ελληνικη κοινωνια&οικονομια και σε λιγα χρονια θα φανη αυτο...

    ειδη φαινεται

    Κανονικα η πολιτικη που αναπτυσεται στην Αθηνα
    τα μεσα μαζικης μεταφορας να συνδεονται με το μετρο, ηλεκτρικο, τραμ.

    θα επρεπε να γινοταν και σε σχεση με τα τραινα σε ολοι την Ελλαδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι αλλα αν δεν υπήρχαν τα ελλείματα, πως θα εκπλήρωνε το όνειρο της ζωής του ο Βουλγαράκης που ήταν η αγορά ενός κότερου("εγω θελω κότεροοο, θέλω κότεροοο...δεν μπορώ να ζήσω χωρίς κότερο!Να ανεβαίνω στα ξάρτια και να φωνάζω βίιιιρα τις άγκυρες...όοοορτσα παπαφίγκο", όπως έλεγε ο Νίκος Ρίζος σε μια κωμωδία του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου);Και κατα τα άλλα αυτοί οι "λεβέντες" φιλοδοξούσαν να "επανιδρύσουν το κράτος"!


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. >>Ακόμη και το ΚΚΕ επιμένει να μην αλλάξει τίποτα. Ζητάει από τον λαό « να αντισταθεί στο ξεπούλημα του ΟΣΕ, που θα κάνει το τραίνο απρόσιτο για τον φτωχό κόσμο!». <<

    απροσιτο ειναι και παλι αφου δεν μπορει να εξυπηρετησει τον κοσμο και λογου χρονου και λογου προορισμων

    επισης οι εμπορικες αμαξοστοιχιες θα μετεφεραν πιο οικονομικα και γρηγορα προιοντα τοσο σε αστικα κεντρα οσο και στην ευρωπη

    γιατι δεν απιατησε το Ελληνικο κρατος μερος της βοηθειας προς τα κοματια της γιουγκοσλαβιας που προεκυψαν να πανε σε εκσυγχρονισμο του σιδηροδρομικου τους δυκτιου μιας και αυτο θα βοηθουσε τις εξαγωγες της ΕΛΛδαδας στα κρατης της ανατολικης ΕΕ ?

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το χρέος ?

    παράδειγμα

    ο Βερελής είχε αναθέσει σε εργολάβους την αντικατάσταση των γραμμών του παλαιού δικτύου με καινούριες έτσι ώστε να ξαναλειτουργήσουν δρομολόγια που είχαν σταματήσει από παλιά .

    Η αντικατάσταση έγινε,

    για να αποδείξει άλλη μια φορά ότι τα έργα γίνονται μόνο και μόνο για να έχουν δουλειά οι εργολάβοι,

    οι "καινούριες" γραμμές αχρηστεύονται στις θέσεις τους ,

    το τραίνο όμως πουθενά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. δηλαδη ?

    εδωσε το Ελληνικο κρατος χρηματα για να αντικατασταθουν (πεταχτουν) οι γραμμες και να χρεωσουν καθε οικογενεια με ενα αλφα ποσο δουλευοντας 'ασφαλισμενοι΄ μεταναστες ?

    ενω θα μπορουσε να ειχε πεταξει (χαρισει) αυτα τα χρηματα σε Ελληνικες οικογενειες ?

    το δευτερο ερωτημα φαινεται γελοιο θα πει καποιος ,

    το πρωτο ειναι λογικο δηλαδη ?

    4 Αύγουστος 2009 3:35 μμ

    που ειναι αυτες οι γραμμες ?

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο ιός των αφεντικών έχει σκοτώσει 54 εώς σήμερα στην Ελλάδα.
    Μέχρι στιγμής, έχουν σημειωθεί 54 θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα από την αρχή του χρόνου με μέσο όρο ένα νεκρό ανά τριήμερο!
    Θύματα κυρίως ομάδες υψηλού κινδύνου (εργάτες χειρονάκτες και όχι μόνο..).

    Με 127 εργαζόμενους να χάνουν τη ζωή τους στη μάχη για το μεροκάματο «έφυγε» το 2008. Η εντατικοποίηση της εργασίας, η έλλειψη μέτρων Υγιεινής και Ασφάλειας στους τόπους δουλειάς, η ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, η ένταση της εργοδοτικής τρομοκρατίας, η υποστελέχωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και ο περιορισμός του στον τυπικό έλεγχο για την εφαρμογή μιας νομοθεσίας που ούτως ή άλλως είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, είναι μερικές μόνο από τις αιτίες που μετατρέπουν τους τόπους δουλειάς σε κάτεργα.



    Σύμφωνα μόνο με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΠΕ, τα οποία καταγράφουν ένα μόνο μέρος της πραγματικότητας, αφού πολλοί θάνατοι ή τραυματισμοί εργαζομένων δε δηλώνονται ποτέ, μέσα στην οκταετία 2000-2008 (για την ακρίβεια τα στοιχεία αφορούν το διάστημα μέχρι τις 30 Δεκέμβρη 2008), 1.221 εργάτες πλήρωσαν με τη ζωή τους την ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας» (βλ. αναλυτικά στοιχεία στον πίνακα). Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας υπολογίζεται ότι σε όλον τον κόσμο κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους 2,2 εκατομμύρια εργαζόμενοι από εργατικά «ατυχήματα» και επαγγελματικές ασθένειες.

    απο το ιντυμεντια

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1066197

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.