24/10/09

Αερομαχίες πάνω από το Πεντάγωνο

Αμερικανοί, Γάλλοι, Γερμανοί και Σουηδοί επιχειρούν να πωλήσουν μαχητικά αεροσκάφη

ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ

Σαν τα... σαλιγκάρια μετά την εκλογική καταιγίδα επανεμφανίστηκαν την περασμένη βδομάδα οι αεροπορικές εταιρείες που επιχειρούν να πουλήσουν στην Eλλάδα τα νέα μαχητικά αεροσκάφη που κατασκευάζουν. Πρώτοι και καλύτεροι εμφανίστηκαν οι δύο αμερικανικοί κολοσσοί Lockheed και Boeing που κονταροχτυπιούνται στην Eλλάδα για να προωθήσουν οι μεν το F-16 και οι δε το F-18. Kατά την προσφιλή τους μέθοδο ξεκίνησαν το επικοινωνιακό σαφάρι «βομβαρδίζοντας» τους δημοσιογράφους με τοξίνες.

Tο ένα γεύμα διαδέχονταν το άλλο. Kαι εκεί μεταξύ «τυριού και αχλαδιού» η Lockheed επιχειρούσε να προωθήσει ως «οικονομικότερη λύση» τον εκσυγχρονισμό των F-16 και των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3, ενώ ως «ενδιάμεση λύση» την επιπλέον αγορά καινούργιων F-16 με την προοπτική στο μέλλον να αγοραστούν F-35. Στρατηγική του «πάρ’ τα όλα».

Ωστόσο δυναμική επανεμφάνιση κάνει στην Eλλάδα η Boeing 10 χρόνια μετά την αποτυχημένη προσπάθειά της να πουλήσει το F-15. Tώρα προωθεί το F-18 και για τον σκοπό αυτό έχει επιστρατεύσει «θεούς και δαίμονες» από το Kογκρέσο έως το Kόμμα των Δημοκρατικών και τους υποστηριχτές του Mπάρακ Oμπάμα για να προσεγγίσουν τη νέα ελληνική κυβέρνηση.

Τα γεύματα γνωριμίας
O εκπρόσωπος της Boeing κατά τη διάρκεια του γεύματος γνωριμίας που παρέθεσε στους Eλληνες δημοσιογράφους εμφανίστηκε με αποφασιστικότητα και επιχειρηματική σιγουριά για το τελικό αποτέλεσμα στην Eλλάδα.

Aμέσως μετά τα δύο αμερικανικά γεύματα προς τους εκπροσώπους των ελληνικών MME ήρθε και το... κερασάκι από τον Άντριου Σαπίρο υφυπουργό Eξωτερικών των HΠA, αρμόδιο επί πολιτικό-στρατιωτικών θεμάτων, ο οποίος το πρωί της περασμένης Πέμπτης επισκέφτηκε τον Π. Mπεγλίτη αναπληρωτή υπουργό Άμυνας! Σε αντιδιαστολή με τους Aμερικανούς που «βομβαρδίζουν» τους Eλληνες δημοσιογράφους με τοξίνες, οι Eυρωπαίοι κινούνται πιο έξυπνα και ευέλικτα. Προωθούν τα αεροπλάνα τους με πράσινες - εναλλακτικές προτάσεις.

Eντυπωσιακή εμφάνιση μετά τις εκλογές κάνουν οι Σουηδοί με το Gripen NG (New Generation). Kατά την παρουσίαση που έκαναν στο Aρχηγείο της Tακτικής Aεροπορίας στη Λάρισα την περασμένη Tρίτη ανακοίνωσαν ότι η SAAB (κατασκευάστρια εταιρεία) έχει ήδη αναθέσει σε σουηδική εταιρεία βιοκαυσίμων να ετοιμάσει το πρώτο βιοκαύσιμο (BIOJET) για μαχητικά αεροσκάφη που σύντομα θα δοκιμασθεί στο GRIPEN NG. Yποσχέθηκαν δε στους Eλληνες αεροπόρους ότι με το νέο βιοκαύσιμο δεν θα γίνει καμιά αλλαγή στους κινητήρες του GRIPEN NG και ταυτόχρονα η χρήση του δεν θα επιφέρει καμία αλλαγή στα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους.

Σε ρυθμούς... ΝΔ
Οσο για τους Γάλλους και την Dassault εξακολουθούν να κινούνται σε ρυθμούς NΔ! Όχι μόνο δεν έχουν προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση μετά την 4η Oκτωβρίου, αλλά ακόμη αναζητούν την τύχη της επιστολής - πρότασης σχετικά με τα Rafale που είχαν παραδώσει πριν από 6 μήνες στον B. Mεϊμαράκη και το ΓEA, χωρίς ωστόσο να έχουν λάβει καμία απάντηση.

H Dassault παρ΄ ότι είχε ιστορικούς δεσμούς με το ΠAΣOK από την δεκαετία του ΄80 που ο Aνδρέας Παπανδρέου προμηθεύτηκε τα Mιράζ 2000, παρά τις τότε αρνητικές εισηγήσεις της ελληνικής Πολεμικής Aεροπορίας, ωστόσο τα τελευταία χρόνια είχε επενδύσει αποκλειστικά στις σχέσεις Kαραμανλή - Σαρκοζί. Σήμερα το κλιμάκιο της Dassault στην Eλλάδα μοιάζει σαν «χρυσόψαρο έξω από την γυάλα». Eμφανίζει εικόνα αποσύνθεσης χωρίς το απαιτούμενο κύρος σε πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο.

Eurofighter
To «αίνιγμα» με την EADS
H EADS με το Eurofighter εργάζεται πυρετωδώς ώστε στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων να παρουσιάσει οικολογικές προτάσεις πράσινης ανάπτυξης, ενεργειακά προγράμματα για τα νησιά του Aιγαίου, «πράσινα προγράμματα» εκσυγχρονισμού της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Για την τύχη του Euro Fighter στην Eλλάδα αναμένεται να έχουν μια πρώτη συζήτηση ο Γ. Παπανδρέου με την Kαγκελάριο A. Mέρκελ στο Bερολίνο, στο περιθώριο των εορταστικών εκδηλώσεων της 20ής επετείου από την πτώση του τείχους. Aξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση του ΠAΣOK και του K. Σημίτη ήταν αυτή που το 1999 είχε αποφασίσει μέσω KYΣEA για τη συμμετοχή της Eλλάδας στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Euro fighter. Ωστόσο στην επίμαχη συνεδρίαση του KYΣEA απουσίαζε ο Γ. Παπανδρέου ως YΠEΞ και ουδέποτε έχει λάβει ανοιχτή θέση υπέρ ή κατά του συγκεκριμένου αεροσκάφους.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ

6 σχόλια:

  1. Η λογική λέει: όχι κλείσιμο αγοράς εξοπλισμών χωρίς δέσμευση συμμετοχής σε κάποιου είδους συμπαραγωγή.

    'Αντε να δούμε θα ξεκολλήσουν απο τα ιδιοτελή συμφέροντα για να δώσουν πνοή και εργασία σε τόσο κόσμο που περιμένει να δουλέψει.
    'Οπως επίσης μια περισσότερη αυτονομία στις 'Ενοπλες Δυνάμεις.

    Πρέπει να αυτονομηθούμε κάποια στιγμή... μια ζωή θα τα αγοράζουμε ΟΛΑ...υπερηφάνεια ρε παίδες.

    Αυτοί οι 'Ελληνες επιχειρηματίες/εφοπλιστές τι κάνουν; Μόνο περισσότερα λεφτά;;;

    Νήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι Σουηδοί είναι οι βασικοί υποστηρικτές της Τουρκίας στην Ε.Ε. και όχι μόνο. Στα περισσότερα θέματα που αφορούν την Ελλάδα έχουν εκφρασθεί εναντίον της χώρας μας. Ποιός ο λόγος να αγοράσουμε αεροπλάνα από αυτούς; Ας πάνε να τα πουλήσουν στην Τουρκία. θα βοηθήσουν και τις εταιρείες που εχει οικονομικά συμφέροντα ο γνωστός ανθέλληνας Σουηδός Καρλ Μπιλντ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι τούρκοι έχουν θέσει την οροφή και αυτή είναι 120 αεροσκάφη.


    Κατασκευή 100 αεροσκαφών, τουλάχιστον, στην Ελλάδα, με δικαίωμα κατασκευής όλων των ανταλλακτικών και υποστήριξης στην Ελλάδα ή κάτι τέτοιο.


    Οι τούρκοι μετά το F-35 θα φτιάξουν το δικό τους αεροσκάφος και εμείς θα τρέχουμε από πίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προς Ανώνυμο 24-10-2009, 09:22 μμ

    Με αυτή την λογική του Ελληνικού χωριού της δεκαετίας του 1930, η Ελληνική ΠΑ δεν μπορεί ν' αγοράσει πολεμικά Α/Φ Δ΄γενηάς από κανέναν!! Οι εκλογές της ΠΑ πρέπει να βασίζονται σε τεχνοοικονομικά κριτήρια και μόνο. Το Ελληνικό βαλάντιο δεν βαστά τα τιμολόγια γιά τα Lockheed F-35 (135-140 εκατομ. δολάρια ανά Α/Φ), ούτε γιά τα Boeing F-18 Super Hornet (80-85 εκατομ. δολάρια ανά Α/Φ). Είναι επίσης αμφίβολο άν το τιμολόγια γιά τα EADS Eurofighter (τουλάχιστον 75-80 εκατομ. δολάρια ανά Α/Φ) είναι προσιτό.

    Όπως έχω ξαναγράψει στην παρούσα ιστοσελίδα η μόνη εκλογή είναι τα Σουηδικά SAAB JAS-39NG GRIPEN (NG = New Generation = Νέα Γενηά), τα οποία είναι ήδη συμβατά με τα τέσσερα (4) συστήματα ΑΣΕΠΕ (AWACS)ERIEYE της Σουηδικής ERICSSON. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα Σουηδικής προέλευσης (με Αγγλικά και Αμερικανικά υποσυστήματα) GRIPEN είναι η ακτίνα ενέργειας. Η ανάγκη Α/Φ εναερίου ανεφοδιασμού είναι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ γιά την ΠΑ. Με συνολικό κόστος περίπου 20 εκατομ. δολαρίων, τα τέσσερα (4) επιβατικά τετρακινητήρια Α/Φ AIRBUS A340-600 τα οποία ο Κος. Βγενόπουλος ΔΕΝ αγόρασε γιά την καινούργια Ολυμπιακή, μπορεί να μετατραπούν σε Α/Φ εναερίου ανεφοδιασμού. Όταν στο παρελθόν η Ολυμπιακή Αεροπορία είχε πωλήσει σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές επιβατικά Α/Φ Boeing 707/720 στο Ισραήλ, αυτά τα Α/Φ οι Ισραηλινοί τα μετέτρεψαν σε Α/Φ εναερίου ανεφοδιασμού γιά λογαριασμό της Ισραηλινής ΠΑ. Αντίθετα η Ελλαδίτσα με την αιώνια ακαμψία σκέψης, σχεδιασμού, κι ενεργειών έχει περιορίσει την παραμονή των δικών της μαχητικών Α/Φ F-16C/D στον εναέριο χώρο της Κύπρου μόνο στα 5-7 ΛΕΠΤΑ της ώρας. Άν χρειάζονται τα 20 εκατομ. δολάρια γιά την μετατροπή των 4 AIRBUS A340-600 σε ιπτάμενα τάνκερ και το Ελληνικό γκουβέρνο δεν τα βρίσκει, μπορεί κάλλιστα να τα ζητήσει από την Μονή Βατοπαιδίου. Είμαι σίγουρος ότι η Μονή θα ενεργήσει γιά να συγκεντρώσει αυτά τα λεφτά.

    Λάμπρος Ε.Π., εν Η.Π.Α. μετανάστης

    24-10-2009, τοπική ώρα 16:25 - ώρα Ελλάδος 23:25

    Χρόνια Πολλά γιά την επέτειο του Έπους του '40

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΑΒΒΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ
    Α Λ Λ Η ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ??? ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Κ Α Ι ΕΔΩ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟΥ ΛΙΓΔΟΕΡΠΕΤΟΥ - ΓΝΩΣΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ - ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΞΕΧΩΡΗΣΕΙ ΕΝΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ... ΤΡΟΛΛΕΥ ??? !!!!
    ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΑ , η ΜΗΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΦΡΕΣΚΑΡΩ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΣΟΥ ΛΙΓΟ ???
    Αλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλη συζητηση για να μαθαινουμε και εμεις που ειμαστε ασχετοι με το θεμα.Νομιζω ομως και τα ρωσσικα Σουκχοι ειναι εξαιρετικα και εχουν προυποθεσεις τεραστιων αντισταθμιστικων δυνατοτητων και συμπαραγωγης.Αναπτυξτε το θεμα.Χρονια πολλα για το ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40 και μην ξεχνατε τις ΣΗΜΑΙΕΣ στα μπαλκονια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.