30/11/09

Θέμα: Ο Πατριάρχης Παύλος, το Κοσσυφοπέδιο και Εμείς.

Ο Βουκ Γέρεμιτς το είπε και αυτό σαφέστατα στον Έλληνα Αναπληρωτή ΥΠ.ΕΞ: Καμμία σερβική κυβέρνηση δεν πρόκειται να αναγνωρίσει ανεξάρτητο Κοσσυφοπέδιο (Κόσσοβο). Οι λόγοι είναι ιστορικοί, θρησκευτικοί, γεωπολιτικοί, οικονομικοί και πολλοί άλλοι. Παρά την αμερικανική στήριξη προς τον αλβανικό εθνικισμό η μικρή και οικονομικά προβληματική Σερβία δίνει σε όλους μας μαθήματα εθνικής αξιοπρεπείας.

Καταγράφω τρεις ειδήσεις που συνδέονται μεταξύ τους και θα τις σχολιάσω στη συνέχεια:

1) Στις 15 -11-2009 εκοιμήθη ο υπέργηρος Πατριάρχης της Ορθόδοξης Σερβικής Εκκλησίας Παύλος. Είχε παρακολουθήσει μαθήματα επί ένα χρόνο στην Ελλάδα ως υπότροφος της Εκκλησίας μας και μιλούσε λίγα ελληνικά. Τρεις πιθανοί διάδοχοί του, ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος, ο Μητροπολίτης Νόβισαντ και Μπάτσκας Ειρηναίος και ο Μητροπολίτης Μπρανιτσέβου και Πόζαρεβατς Ιγνάτιος, έχουν εκπονήσει διδακτορική διατριβή στη Θεολογική Σχολή Αθηνών και ομιλούν άριστα τα ελληνικά. Ο Πατριάρχης Παύλος ήταν ο πρώτος ξένος, ο οποίος το 1992 είχε λάβει ξεκάθαρη θέση υπέρ των ελληνικών θέσεων τονίζοντας ότι γνωρίζει μόνο μία Μακεδονία και αυτή είναι ελληνική!

2) Στις 18-11-2009 ο Έλληνας Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας επισκέφθηκε το Βελιγράδι και ο Σέρβος ΥΠ.ΕΞ Βουκ Γέρεμιτς του είπε δημοσίως: Η Σερβία υποστηρίζει την Ελλάδα ως προς το όνομα της χώρας που έχει πρωτεύουσα τα Σκόπια. Ο Πρόεδρος της ΦΥΡΟΜ Μπόρις Ιβανόφ βρέθηκε στο Βελιγράδι για την κηδεία του Πατριάρχη Παύλου, αλλά σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις δηλώσεις Γέρεμιτς απέσχε από όλες τις επίσημες εκδηλώσεις. Ο σκοπιανός Τύπος έγραψε ότι δημιουργήθηκε έντονο διπλωματικό επεισόδιο μεταξύ Σερβίας- ΦΥΡΟΜ.

3) Στις 18-11-2009 ο Σέρβος Υπουργός Πολιτισμού Νεμπόισα Μπράντιτς και ο Έλληνας Πρέσβυς στο Βελιγράδι Δημοσθένης Στωίδης επισκέφθηκαν τον πύργο Νεμπόισα στη συμβολή των ποταμών Δούναβη και Σάβα. Εκεί θανατώθηκε το 1798 από τους Τούρκους ο Ρήγας Φεραίος. Ο πύργος έχει αγορασθεί από την ελληνική κυβέρνηση και θα μετατραπεί σε εκθεσιακό-μουσειακό χώρο όπου θα προβάλλονται οι αγώνες των Σέρβων και των Ελλήνων για την ελευθερία, ενώ θα φιλοξενεί και το ελληνο-σερβικό πολιτιστικό κέντρο.

Η συνισταμένη των τριών ειδήσεων είναι ότι, παρά τις αναταράξεις και τις διακυμάνσεις που κατά καιρούς εμφανίζονται, μπορούμε να πούμε ότι μετά από 180 υπάρξεως των δύο ανεξαρτήτων κρατών Ελλάδος και Σερβίας, οι σχέσεις παραμένουν εντυπωσιακά καλές και οι ιστορικοί, θρησκευτικοί, πολιτιστικοί και οικονομικοί δεσμοί ενισχύονται σταθερά. Στην εξωτερική πολιτική δεν λειτουργεί κανείς με συναισθηματικά κριτήρια, όμως δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες τις μεγάλες συγκρούσεις ( Βαλκανικοί Πόλεμοι, 2 Παγκόσμιοι Πόλεμοι ) οι δύο λαοί ανήκαν πάντα στο ίδιο στρατόπεδο. Ούτε ήταν τυχαία και ανεξήγητη η στάση του ελληνικού λαού κατά των βομβαρδισμών του 1999, μία στάση την οποία θυμάται καλά ο λαός και η ηγεσία της Σερβίας. Βεβαίως κάθε χώρα έχει τα δικά της συμφέρονται και αυτά μπορεί άλλοτε να συγκλίνουν και άλλοτε να αποκλίνουν. Όμως πρέπει να σταθούμε με έμφαση στο γεγονός ότι μέσα στο θολό βαλκανικό τοπίο η Ελλάδα έχει μία γειτονική χώρα, η οποία τουλάχιστον έχει την καλή πρόθεση να μάς κατανοήσει και να συνεργασθεί αρμονικά σε διάφορους τομείς.

Η προσωπικότητα του Πατριάρχη Παύλου βοήθησε πολύ την καλλιέργεια αυτών των καλών σχέσεων ιδιαιτέρως στον εκκλησιαστικό τομέα. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας σε συνεργασία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο θεωρεί Σχισματική την τεχνητή κρατική «Εκκλησία της Μακεδονίας», τη οποία δημιούργησε ο κομμουνιστής Τίτο αποσπώντας τρεις Μητροπόλεις από το Βελιγράδι. Σήμερα η κρατική «Εκκλησία» δεν αναγνωρίζεται από τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, ενώ το Σερβικό Πατριαρχείο έχει περιλάβει στους κόλπους του την Αυτόνομη Αρχιεπισκοπή Αχρίδος, η οποία ποιμαίνει τους Ορθοδόξους Χριστιανούς της ΦΥΡΟΜ. Ο επικεφαλής της Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης, σκοπιανός με ελληνική παιδεία, δεν ζει πλέον στα Σκόπια διότι διώκεται συστηματικά. Προφανώς ο τίτλος του ως Αρχιεπισκόπου Αχρίδος και η αμφισβήτησή του κατά του ψευδομακεδονισμού των κυβερνώντων τον καθιστούν «μαύρο πρόβατο» για τον σκοπιανό εθνικισμό.

Ο μακαριστός Πατριάρχης Παύλος επαινέθηκε για τη μετριοπάθειά του. Όμως είχε και αυτός μία εμμονή , όπως κάθε Σέρβος κληρικός ή λαϊκός, πολιτικός ή απλός πολίτης. Θεωρούσε απαράδεκτη την αποκοπή του Κοσσυφοπεδίου από την Σερβία. Ο Παύλος είχε διατελέσει Μητροπολίτης Ράσκας και Πριζρένης, δηλαδή Κοσσυφοπεδίου, και είχε ζήσει τις χλευαστικές επιθέσεις φανατικών Αλβανών εναντίον του και εναντίον των ιστορικών Ορθοδόξων μοναστηριών της περιοχής. Την ίδια εμμονή επιδεικνύει και η σημερινή σερβική κυβέρνηση. Ο Βουκ Γέρεμιτς το είπε και αυτό σαφέστατα στον Έλληνα Αναπληρωτή ΥΠ.ΕΞ: Καμμία σερβική κυβέρνηση δεν πρόκειται να αναγνωρίσει ανεξάρτητο Κοσσυφοπέδιο (Κόσσοβο). Οι λόγοι είναι ιστορικοί, θρησκευτικοί, γεωπολιτικοί, οικονομικοί και πολλοί άλλοι. Παρά την αμερικανική στήριξη προς τον αλβανικό εθνικισμό η μικρή και οικονομικά προβληματική Σερβία δίνει σε όλους μας μαθήματα εθνικής αξιοπρεπείας.

Θυμίζω ότι εκκρεμεί η σερβική προσφυγή στο Δικαστήριο Διεθνούς Δικαίου της Χάγης για το θέμα της απόσχισης του Κοσσόβου. Για τη χώρα μας το ζήτημα έχει πολλαπλή σημασία, διότι το Δικαστήριο καλείται αν απαντήσει αν είναι σωστό να δημιουργούνται νέα κράτη μετά από βιαία απόσχιση, της οποίας προηγήθηκε η χρήση ενόπλου βίας. Η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να στηρίξει τις σερβικές θέσεις για το Κόσσοβο, διότι και εμείς επικαλούμαστε το Διεθνές Δίκαιο στην Κύπρο, στο Αιγαίο, στην Θράκη. Αν αναγνωρίσουμε τα τετελεσμένα των Κοσσοβάρων θα είναι σαν να νομιμοποιούμε και τον Αττίλα και το ψευδοκράτος των Τουρκοκυπρίων.

Ουδείς πρόκειται να θυμώσει μαζί μας γι’ αυτό. Η παρουσία των στρατιωτών μας στο Αφγανιστάν είναι αρκετή για να αποδείξει την πίστη μας στους συμμάχους.

Συντάκτης: Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων
Ημερομηνία καταχώρησης: 30η Νοεμβρίου 2009

4 σχόλια:

  1. >> Η Σερβία υποστηρίζει την Ελλάδα ως προς το όνομα της χώρας που έχει πρωτεύουσα τα Σκόπια.
    <<

    Καλα, με το μαλακο τοση στηριξη! Αν ηθελαν να μας στηριξουν μπορουσαν και να αρουν την αναγνωριση των Σκοπιων ως Μακεδονια και στο εξης να τα αναγνωριζουν ως FYROM.

    Τζαμπα εκδουλευση πουλανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι πρέπει να πάρουν πίσω την αναγνώριση με το όνομα Mακεδονία και να το αναγνωρίσουν ως FYROM. Πάντως αυτό είχε γίνει πολύ παλιά, όταν ακόμα είχαν πρόσωπα στον κρατικό μηχανισμό απο το παλιό καθεστώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...η φαιδρη και ανυποληπτη χωρα μας κατοικειται και απο φαντασμενους ανθρωπους....οπως οι πικροχολοι προηγουμενοι σχολιαστες.
    Εχει πραγματικα τραγικη πλακα. Οι κατοικοι της μπανανιας μας -η οποια καταπροδιδει τα εθνικα μας συμφεροντα- απαιτουν απο τους Σερβους που τους τελευταιους αιωνες εχουν πνιγει στο αιμα λογω της Ελληνορθοδοξης επιλογης τους...να ειναι πιο Ελληνες απο τους Ελληνες.
    Αντι να δουμε την τεραστια γεωπολιτικη εφεδρεια και ευκαιρια που μας παρεχει η υπαρξη της αδουλωτης Σερβιας στην Ελλαδα, επειδη δεν θελουμε να αναλαβουμε τις ιστορικες μας ευθυνες και να ηγηθουμε μιας προσπαθειας ωστε να γινουν τα Βαλκανια ζωνη ειρηνης και συνεργασιας, προσπαθουμε με ευφυολογηματα της δεκαρας να δικαιολογησουμε την εγκληματικη Δυτικη πολιτικη που εφαρμοζεται στην περιοχη μας.ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ ΦΙΛΟΙ.

    Ενας Χανιωτης

    Υ.Γ. χρειασθηκε να φθασω στα 45 για να μαθω απο βιβλιο Γερμανου περιηγητη φιλελληνα που ειχε ερθει στην Κρητη στα 1866 με την τοτε ηρωικη πολυαιμακτη εξεγερση για τον Σερβο οπλαρχηγο Αλεξανδρο που κατεβηκε στη Μεγαλονησσο με τα παληκαρια του ως εθελοντες θυσιας για να σταθουν διπλα στους Κρητες ομοδοξους αδελφους. Στα επισημα σχολικα βιβλια ακομα και τοτε που δεν ειχαν φανει εφιαλτες τυπου Ρεπουση, δεν υπηρχε καμμια αναφορα απο αυτο και χιλιαδες αλλα που δενουν τους δεσμους αιματος με πραγματικους φιλους και συμμαχους μας....διοτι 'εμεις ανηκομεν εις την Δυσην', η οποια για ευχαριστω μας παει για χρεωκοπεια και εθνικο ακρωτηριασμο. ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρεπει να ξέρετε ότι η μεταπολεμική Σερβία όπως και η άλλες πρώην Γιουγκοσλαβικές δημοκρατίες έπρεπε να αναγνωρίσουν η μία την άλλη στο πλαισιο των αποτελεσμάτων της επιτροπης Μπαντεντερ και της ευρωπαικής πορείας των νέων κρατών.
    Μετά την μονομερή ανακήρηξη της ανεξαρτησίας του Κοσόβου τις 17 Φεβρουαρίου του 2008 από τους Αλβανούς και την άμεση αναγνώριση της από τους Αμερικανούς και το πλείστον των Ευρωπαικών χωρών, είμαστε πολύ κοντά στο τέλος της 10ετούς ιστορίας του πολυπαθούς Κοσόβου η στην αρχή άλλων δεινών που το μέλλον θα δείξει. Τα ερωτηματικά παραμένουν πολλά και το σίγουρο είναι ότι το διεθνές δίκαιο αγνοήθηκε εντελώς στην περίπτωση αυτή. Ίσως άλλη μία φορά κάποιοι έστησαν τα γεγονότα με τρόπο ώστε να φαίνονται πραγματικά, έχοντας μιά φυσική συνέχεια και πίεσαν ώστε να φτάσουμε στην εικόνα που έχουμε τώρα μπροστά μας.
    Αλλά γιατί τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για το Κόσοβο, γιατί η πιό ισχυρή πολεμική μηχανή του κόσμου το ΝΑΤΟ για 78 μέρες βομβάρδιζε την Σερβία; Άραγε το Κόσοβο ήταν και είναι το μοναδικό μέρος στον κόσμο που ένα εθνικό κομμάτι μίας χώρας υπέφερε από ένα άλλο ισχυρότερο; Πόσο εύκολα παραβιάζονται βασικές αρχές του διεθνούς δικαίου;
    Η αναγνώριση της ανεξαρτησίαςτου Κοσόβου σαν ‘’Sui Generis” περίπτωση στο διεθνές δικαιο και χωρίς δημόσια συζήτηση των Αμερικανών και των δυτικοευρωπαίων συμμάχων των, χωρίς καμμία απόφαση του Συμβουλείου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, πρέπει να είναι σημείο ανησυχίας. Από εδώ και στο εξής όλα στον κόσμο είναι πιθανά.
    Ντόρα Μπακογιάννη: «Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι η περίπτωση του Κοσόβου είναι νομικά μοναδική και δεν πρέπει να δημιουργήσει προηγούμενο» Τη δήλωση αυτή έκανε η Ντόρα Μπακογιάννη ενημερώνοντας, τις επιτροπές Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής.
    Καταλαβαίνετε λοιπόν την σοβαρότητα αντιμετώπισης των εθνικών μας θεμάτων σε σχέση με την γειτονιά μας...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.