31/12/09

Το ΛΑΟΣ και τα ατοπήματα της Θάλειας Δραγώνα

Την απομάκρυνση της κ. Δραγώνα από τη Γενική Γραμματεία Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας, ζήτησε προχθές ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ Ι. Τραγάκης, συντασσόμενος με τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ. Γ. Καρατζαφέρη.

«Η κ. Δραγώνα δεν έπρεπε να τοποθετηθεί ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας γιατί ήταν γνωστές οι μέρες και τα έργα της, αφενός από την προηγούμενη θητεία της και αφετέρου από το βιβλίο της Ιστορίας, το οποίο μπορώ να το θεωρήσω χειρότερο από της κ. Ρεπούση. Έχει συγκλονιστικές αναλήθειες και εξευτελιστικές εκφράσεις και για το ελληνικό έθνος και για τους Έλληνες», δήλωσε ο γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ.

Η υπουργός Παιδείας τοποθετήθηκε μόλις χθες για να κατηγορήσει τη Ν.Δ. ότι ταυτίζεται με το ΛΑΟΣ και με τις πλέον ακροδεξιές φωνές. Ο Π. Στεφανάκος θυμίζει στην Αυγή ότι το βιβλίο "Τι είν' η πατρίδα μας; Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση", κυκλοφόρησε το 1997 από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια και πρόκειται για συλλογικό τόμο στον οποίο γράφουν πανεπιστημιακοί με πολυετή συνεισφορά στα πεπραγμένα της εκπαίδευσης, όπου αναλύουν και σχολιάζουν δύο συλλογικές έρευνες: Μια ανάλυση δείγματος σχολικών εγχειριδίων ιστορίας, γεωγραφίας και γλώσσας και μια έρευνα σε αντιπροσωπευτικό δείγμα εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με αντικείμενο την εικόνα και την αξιολόγηση του ελληνικού έθνους και των άλλων εθνών. "Το αμάρτημά τους; Ο επιστημονικός διάλογος που ανοίγουν με στόχο τις αλλαγές που χρειάζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα. 'Οπως οι ίδιοι γράφουν, η καλλιέργεια της εθνικής αυτογνωσίας στις νέες γενιές (πρέπει) να οδηγεί σε μια εθνική ταυτότητα αρκετά ανθεκτική, ώστε να μη φοβούνται την αλλοίωση ή παρακμή της από τη συνεργασία των λαών και την αλληλεπίδραση των πολιτισμών, και αρκετά ανεκτική, ώστε να μην την υπερασπίζονται αμυντικά απορρίπτοντας τις ετερότητες, τις διαφορές και τους άλλους."


Τάκης Μίχας, εφημερίδα Ελευθεροτυπία
"«Πατριωτικά» ατοπήματα"


"Οι παρεμβάσεις του κ. Καρατζαφέρη και του ΛΑΟΣ στον δημόσιο διάλογο έχουν ένα θετικό και ένα αρνητικό στοιχείο. Το θετικό στοιχείο είναι ότι εισάγουν πολύ σημαντικά θέματα στη δημόσια συζήτηση -όπως π.χ. η μετανάστευση, η εθνική ταυτότητα, η εγκληματικότητα- που τα άλλα κόμματα προτιμούν να αποφεύγουν. Το αρνητικό σημείο είναι ότι θέτουν αυτά τα σημαντικά θέματα με τέτοιο τρόπο ώστε πολύ γρήγορα η δημόσια συζήτηση να διολισθαίνει σε αμοιβαίες κατηγορίες περί «εθνικής προδοσίας», «ρατσισμού», «φασισμού» κ.λπ.

Πάρτε π.χ. τις επιθέσεις που έχει εξαπολύσει πρόσφατα ο ΛΑΟΣ εναντίον της γενικής γραμματέως του υπουργείου Παιδείας Θάλειας Δραγώνα, την οποία κατηγορεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, για έλλειψη πατριωτισμού. Ποια ήταν τα αμαρτήματα της κ. Δραγώνα, σύμφωνα με τον ΛΑΟΣ;

Το πρώτο ατόπημα ήταν ότι σε ένα γραπτό της, η κ. Δραγώνα μιλάει θετικά για την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Όμως η κ. Δραγώνα δεν είναι ούτε η μόνη ούτε η εξαίρεση. Όλοι οι σοβαροί ιστορικοί θεωρούν ότι η Οθωμανική Αυτοκρατορία την περίοδο της ακμής της ήταν ένα από τα πιο πεφωτισμένα καθεστώτα στον κόσμο -ασύγκριτα πιο πεφωτισμένο από τον δυτικό φεουδαρχισμό. Άλλωστε, τη θετικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας αναγνωρίζει και ο κατ' εξοχήν εκπρόσωπος του αντιιμπεριαλιστικού πατριωτισμού στην Ελλάδα Κώστας Βεργόπουλος, που στο βιβλίο του «Το Αγροτικό Ζήτημα στην Ελλάδα» γράφει: «Το Οθωμανικό κράτος στη χρυσή εποχή του μέχρι τον 16ο και 17ο αιώνα συγκέντρωσε όλα τα γνωρίσματα του φιλολαϊκού Βυζαντίου και μάλιστα εκείνα της εποχής των Ισαύρων και των Μακεδόνων». Μάλιστα, ο κ. Βεργόπουλος προχωρεί ένα βήμα πιο πέρα και υποστηρίζει ότι η κατάκτηση της Ελλάδας από τους Οθωμανούς, στην ουσία ισοδυναμούσε με απελευθέρωσή της: «Η οθωμανική κατάκτηση» γράφει, «ευνοήθηκε αρκετά από την υποστήριξη των βυζαντινών χωρικών, οι οποίοι έβλεπαν σε αυτήν ένα μέσο για να ξεκαθαρίσουν τον βυζαντινό χώρο από κάθε στοιχείο που θύμιζε δυτικό φεουδαρχισμό».

Το δεύτερο ατόπημα της κ. Δραγώνα, σύμφωνα με τον ΛΑΟΣ, είναι πως έχει υποστηρίξει ότι η ελληνική εθνική ταυτότητα δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα. Υποθέτω ότι η άποψη του ΛΑΟΣ είναι ότι η ελληνική εθνική ταυτότητα προϋπήρχε και διατηρήθηκε αναλλοίωτη διά μέσου των αιώνων. Φυσικά, και πάλι η άποψη της κ. Δραγώνα δεν είναι ιδιαίτερα καινοτόμος ούτε αιρετική. Αντίθετα, εκφράζει την ορθοδοξία μεταξύ των περισσότερων ιστορικών σήμερα, σύμφωνα με την οποία η εθνική ταυτότητα στις περισσότερες χώρες (όχι δηλαδή μόνο στην Ελλάδα) είναι κάτι το οποίο δημιουργείται τον 19ο αιώνα. Φυσικά υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ των ιστορικών σχετικά με το πόσο «φαντασιακό» είναι το εθνικό αφήγημα -δηλαδή αν πρόκειται για ένα εκ του μηδενός κατασκεύασμα ή αν βασίστηκε σε προϋπάρχοντα πολιτισμικά στοιχεία και σύμβολα. Πάντως, ιδιαίτερα δε στην περίπτωση της Ελλάδας, Ορθόδοξοι και νεορθόδοξοι διανοητές (Μοσκώφ, Γιανναράς, Fermor, Ρομανίδης, Papadopoulos, Sherrard, Ware κ.ά.) έχουν τονίσει τις μεγάλες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της ταυτότητας του «Ρωμιού» που κυριαρχούσε στην τουρκοκρατία και του μεταγενέστερου «Νεοέλληνα». Η ασυνέχεια αυτή -που φυσικά υπάρχει και στη Δύση αλλά με διαφορετικούς όρους- παραπέμπει, απλουστεύοντας κάπως, στη διάκριση μεταξύ μιας ταυτότητας που έχει ως άξονα αναφοράς τη χριστιανική θρησκεία και τη νέα ταυτότητα, που έχει ως κυρίαρχο άξονα αναφοράς τη γλώσσα και το κράτος.

Να υποθέσω λοιπόν ότι ο ΛΑΟΣ, όντας συνεπής, θα ζητήσει επίσης τον αποκλεισμό των Ορθόδοξων διανοητών από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας;

Παρεμπιπτόντως, και ο κορυφαίος Άγγλος ιστορικός Ερικ Χομπσμπάουμ έχει αναφέρει ότι η ελληνική εθνική ταυτότητα -όπως και αυτές των περισσότερων άλλων χωρών- είναι δημιούργημα του 19ου αιώνα. Αν και δεν πιστεύω ότι ο Χομπσμπάουμ θα έπειθε τον κ. Καρατζαφέρη και τους οπαδούς του. Ο Άγγλος ιστορικός έχει ως γνωστόν εβραϊκές ρίζες..."

Στέφανος Κασιμάτης, εφημερίδα Καθημερινή
"Ο υπαρκτός Ελληνισμός και η κυρία Δραγώνα"


"Ρωτήστε τον χειρότερο μεθυσμένο πιθηκάνθρωπο που θα συναντήσετε ένα βράδυ σε οποιαδήποτε παμπ της Αλβιώνος. Εφόσον νιώθει Βρετανός, ακόμη και αν είναι αναλφάβητος, θα σας επιβεβαιώσει ότι το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ είναι μέρος της εθνικής ταυτότητας των Βρετανών. Επί δεκαετίες, ο πνευματικός κόσμος της Βρετανίας -φιλόλογοι, κριτικοί, θεράποντες του Θέσπιδος- έχτιζαν την εικόνα του «βάρδου» ως ποιητικού στυλοβάτη του εθνικού πεπρωμένου της χώρας. (Το αποκορύφωμα αυτής της μακράς πορείας απολαμβάνουμε σήμερα στον κινηματογραφικό Ερρίκο Ε΄ του Ολίβιε. Δεν είναι τυχαίο ότι η ταινία γυρίστηκε στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και είναι αφιερωμένη στους στρατιώτες που πήραν μέρος στην απόβαση στη Νορμανδία.)

Στη δεκαετία του 1950 όμως, τα πράγματα άλλαξαν. Έπεσε η αυλαία για τη βρετανική αυτοκρατορία και, ταυτόχρονα, έφτασαν στο «σμαραγδένιο νησί» (για να θυμηθούμε τον επιθανάτιο μονόλογο του σαιξπηρικού Ιωάννη της Γάνδης...) νέα ρεύματα σκέψης από την ηπειρωτική Ευρώπη. Εκτοτε, στον πανεπιστημιακό κόσμο της Βρετανίας ξεκίνησε μια τάση αποδόμησης της «πατριωτικής» ανάγνωσης του σαιξπηρικού έργου, η οποία συνεχίζεται (εποικοδομητικά -αν μου επιτρέπετε την ειρωνεία...) ως τις μέρες μας. Η μάχη ιδεών, που δόθηκε ανάμεσα σε παραδοσιακούς και τους νεωτεριστές, ιδίως τα πρώτα χρόνια, ήταν σκληρή. Όμως κανένας από τους πρώτους δεν αμφισβήτησε το δικαίωμα των νεωτεριστών να ερευνούν και να αμφισβητούν τα «γενικώς αποδεκτά».

Αυτό ακριβώς συμβαίνει τώρα εις βάρος της καθηγήτριας Θάλειας Δραγώνα -και μάλιστα από άσχετους, όπως ο Γ. Καρατζαφέρης και ο Γ. Τραγάκης. Ο δεύτερος, συγκεκριμένα, της καταλογίζει ότι το βιβλίο «“Τι είν’ η πατρίδα μας;” -Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση» (συλλογική εργασία, με την κοινή επιμέλεια των Α. Φραγκουδάκη και Θ. Δραγώνα) περιέχει «εξευτελιστικές εκφράσεις και για το ελληνικό έθνος και για τους Έλληνες». Προφανώς, ο κ. Τραγάκης δεν έχει καν ξεφυλλίσει το βιβλίο. Αυτό δεν τον εμποδίζει όμως να γίνεται ουρά του κ. Καρατζαφέρη, ο οποίος με τη σειρά του απλώς αναμασά τα όσα καταγγέλλουν ανησυχούντες απόστρατοι.

Κατανοώ την ανησυχία τους. Είναι σκληρό να μαθαίνεις ξαφνικά ότι η εθνική ταυτότητα δεν είναι έννοια υπεράνω της Ιστορίας και ότι δεν μένει αναλλοίωτη εις τους αιώνας των αιώνων, αμήν. Όπως είναι σκληρό να μαθαίνεις ότι πέρα από τις Ηράκλειες Στήλες δεν κατοικούν δράκοντες, ότι η Γη δεν είναι επίπεδη, ότι επίσης δεν είναι το κέντρο του σύμπαντος, ότι δεν υπάρχει Αϊ-Βασίλης και άλλα πολλά. Όμως η ενοχοποίηση του επιστημονικού λόγου είναι σκοταδισμός. Όταν μάλιστα γίνεται στον βωμό πολιτικών σκοπιμοτήτων, φοβάμαι ότι καταντά χυδαιότητα..."

Γ. Πρετεντέρης, εφημερίδα Βήμα
"Μαθήματα πατριωτισμού"


"Πριν από τρία χρόνια, ο γνωστός θίασος της πατριδοκαπηλίας αλλά και άλλοι αφελείς πλην άδολοι συμπατριώτες μας, υποκίνησαν το λιντσάρισμα ενός σχολικού εγχειριδίου Ιστορίας και της συγγραφέως του. Το αμάρτημα του βιβλίου ήταν ότι δεν παρουσίαζε την Ιστορία «όπως μας την έμαθε η γιαγιά μας» - για να δανειστώ την καταλυτική διατύπωση του Λάκη Λαζόπουλου... Οπως είπα, στο λιντσάρισμα πρωτοστάτησαν πολλοί και διάφοροι. Από τον ΛΑΟΣ και τους οπαδούς του ως την ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ, συμπεριλαμβανομένων και των γνωστών «ακροδεξιών της ακροαριστεράς». Κοινό χαρακτηριστικό των προαναφερθέντων: ένα μείγμα ημιμάθειας και ιδεοληψίας. Και κοινό ανακλαστικό: ο φόβος. Ο φόβος που μετατρέπεται σε καχυποψία όταν τα πράγματα δεν διατυπώνονται απαραιτήτως όπως «τους τα έμαθε η γιαγιά τους». Η ίδια ιστορία με τους ίδιους πρωταγωνιστές επαναλαμβάνεται και σήμερα.

Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε μια κοινή βάση. Πρώτον, την ανομολόγητη παραδοχή ότι η κοινωνία μας οφείλει να διέπεται από ένα κυρίαρχο εθνικό φρόνημα. Δεύτερον, την αυτονόητη υποχρέωση όλων να συμμορφώνονται με αυτό το εθνικό φρόνημα και να το υπηρετούν.

Απορίες και ερωτήσεις δεν επιτρέπονται. Το σχήμα αυτό θα ήταν βαθύτατα αντι-επιστημονικό, αν δεν ήταν πρωτίστως αντι-δημοκρατικό. Υπό αυτή την έννοια, αποτελεί στοιχειώδη συνταγματική υποχρέωση των πολιτών της Ελληνικής Δημοκρατίας να αντισταθούμε στον όχλο. Να αντισταθούμε στην ποινικοποίηση του φρονήματος και στην ενοχοποίηση της άποψης. Να αντισταθούμε κυρίως στη νεο-φασιστική αντίληψη οτι η κοινωνία μας χωρίζεται σε «εθνικόφρονες» και σε «μη εθνικόφρονες». Οχι επειδή όσα υποστηρίζουν η Ρεπούση ή η Δραγώνα είναι σωστά ή λάθος- αυτό μου είναι βαθύτατα αδιάφορο κι ούτε είμαι ο πλέον αρμόδιος για να το κρίνω... Αλλά επειδή η ουσία της δημοκρατίας μας είναι η συνύπαρξη των διαφορετικών απόψεων, η ανεμπόδιστη άσκηση της διερεύνησης σε όλα τα επίπεδα, η ανοχή απέναντι σε όσα μας βρίσκουν ριζικά αντίθετους και η αποδοχή ακόμη και του λάθους."
newstime.gr

20 σχόλια:

  1. αλληλεγγύη η [alilengíi] Ο30 : το ηθικό καθήκον της αλληλοβοήθειας, της υποχρέωσης που έχουν τα μέλη μιας ομάδας να υποστηρίζονται και να ενισχύονται αμοιβαία.Υπάρχει εδω και 94 χρονια υστερα απο τη Γενοκτονια των Ελλήνων του Πόντου και της Μικρας Ασίας και τη Μικρασιατικη Καταστροφή;ΟΧΙ γιατι δεν διδασκονται τα παιδιά των Ελληνων τιποτα στα σχολεία αναφορικά με αυτην την περίοδο.Ακόμη και σημερα δεν λέγεται ξεκάθαρα για το ποιοι ηταν εκείνοι που ευθυνονται για την ηττα της Ελλάδας το 1922.Η ιστορία λένε γραφεται απο τους νικητες.Όμως όλοι εμείς ,οι Ελλήνες Πόντιοι δεν ήμαστε νικητές;Καταφέραμε να επιβιώσουμε απο Γενοκτονίες εξορίες στη Σιβηρία,Καζαχστάν.Απο την αλλοτρίωση στην μητέρα Ελλάδα,που δεν θέλει να τονίζουμε την καταγωγή μας. Αλλοι λαοι έχουν εξαφανιστεί,εμείς ΟΧΙ!Εμάς τους ιδιους βαρύνει η υποχρέωση, απέναντι στην Ιστορία και τους προγόνους μας,της απαίτησης της συγγραφής και διδασκαλίας της πραγματικής Ιστορίας και όχι της αναθεωρητικής.Δηλαδη συμφωνα με τον Πρετενερη τα μέλη μιας κοινωνίας δεν πρεπει να εχουν ηθικό φρόνημα;Τι στρεβλή λογική είναι αυτη;Όταν όμως μια ομάδα μελων πράγματι δεν έχει Ελληνικές ρίζες και απόκτησε την εθνική ταυτότητα Έλλην το 19ο αιωνα, τότε τι γίνεται;Τι γίνεται αν αυτά που λέει η κ.Δραγωνά είναι αλήθεια και ισχύουν για ορισμένη μεριδα Ελληνων πολιτών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα συνεχίσω να πιστεύω :
    Ελληνας δεν γίνεσαι γεννιέσαι και δεν γεννιέσαι απλά γιατί σε τίκτει μήτρα απο Ελληνίδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΟ ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΑΒΒΑ ΘΑ ΤΟ ΓΡΑΨΩ .
    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΝΕΑ ΓΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ .
    ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΘΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ .
    Η ΩΡΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η αντιπολίτευση θα μπορούσε να έκανε το εξής απλό. Να αποταθεί στην Κυβέρνηση και να αναφέρει: "Αγαπητοί κύριοι για την εν λόγω κυρία υπάρχουν αναφορές/καταγγελίες ότι στερείται τυπικών προσόντων για τις θέσεις που έχει καταλάβει. Σας παρακαλούμε πολύ να καταθέσετε στη Βουλή τα στοιχεία που αποδεικνύουν το αβάσιμο των εν λόγω καταγγελιών, προκειμένου να λήξει το θέμα".

    Αυτο μόνο. Τίποτε άλλο. Και το θέμα λήγει δια παντός. Εάν δεν έχει τα τυπικά προσόντα όλη η Κυβέρνηση και αυτοί που την υποστήριξαν μένουν αφάνταστα έκθετοι ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΕΣ. Εάν τα έχει τότε να ψάξουμε να βρούμε αυτούς που διασπείρουν ψευδές ειδήσεις. Γιατί αυτοί είναι πιό επικίνδυνοι από τη Δραγώνα.

    Φοβάμαι βέβαια ότι για να μην έχει γίνει αυτο μέχρι τώρα, κάπου στην αναγνώριση των πιθανών μη τυπικών προσόντων θα βρίσκεται και κανένα μεγαλοστέλεχος της αντιπολίτευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητό Ιστολόγιο,
    καλημέρα και Χρόνια Πολλά! Οι άνθρωποι έχουν απλά ξεφύγει! Έχουν βάλει μπροστά τον ανεμιστήρα και πετάνε λάσπη όπου βρουν. είναι τέτοιος ο πανικός τους που δεν κρατάνε ούτε τα προσχήματα. Μία απλή ερώτηση από έναν 'αδαή' όπως εγώ:
    Ποια πανεπιστημιακή σχολή έχει τελειώσει η κα. Θάλεια Δραγώνα, ώστε να χαρακτηριστεί επιστήμονας;

    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το 74 μια εθνικη καταστροφη εδιωξε την χουντα,σημερα με τοσους εντος των τοιχων προδοτες και χουντα..πνευματικη...τι καταστροφη πρεπει να γινει για να φυγουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αξιο απορίας το εξης

    Ατομα Ελληνικής ψυχής ενώ αισθάνονται οτι προσβάλονται με την δραγώνα (με δ οχι Δ)που ανήκουν στο ΠΑΣΟΚ,
    και που εάν αλλο κομα την είχε θα έκαναν το χρέος τους ως 'Ελληνες,
    τώρα κάνουν τους ινδιάνους και την ...υπερασπίζονται.

    Πρώτοι αυτοί μεσα απο το κόμα τους να παλέψουν για θερμοπύλες!
    Μαζί και οι υπόλοιποι Ελληνες!

    Οι θυσίες διατήρησης της ελληνικότητάς μας δεν χωράνε σε κόματα.

    Μην διασπαστούμε πάλι.

    ΕΠΙΜΕΝΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν όποιος κατηγορεί τη Δραγώνα κι όλον τον συρφετό της,
    χαρακτηρίζεται από τη Διαμαντοπούλου
    ως ακροδεξιός,
    με τιμή και χαρά φέρω τον τίτλο!

    Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ-ΣΤΑΡ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ-ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΛΛΟ!

    προς τον Κασιμάτη της Καθημερινής:
    είσαι πολύ άσχετος αν παρομοιάζεις τα τεκταινόμενα σε μια υπερδύναμη όπως η Μ.Βρετανία (και αν είναι έτσι όπως τα γράφεις) με ό,τι μπορεί να συμβαίνει στην μικρή πολιτικώς, βαλκανική και "ξέφραγο αμπέλι" Ελλάδα που συνορεύει με την κεμαλο-ισλαμο-φασιστική Τουρκία ,η οποία είναι πάντα άκρως εξοπλισμένη στρατιωτικά, πάντα επιθετική και πάντα επεκτατική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. >Το ΛΑΟΣ και τα ατοπήματα της Θάλειας Δραγώνα<

    Το ΛΑΟΣ και το ατόπημα αυτού που το έγραψε...

    Θεωρώ θετικό ότι η ΝΔ συμφωνεί μετον ΛΑΟΣ για την απομάκρυνση της Δραγώνα από το πρώην ΥΠΕΠΘ. Και μόνον η τοποθέτησή της εκεί είναι σκέτη πρόκληση. Για τα προσόντα που δεν πληροί για να είναι καθηγήτρια ΑΕΙ και για το πώς διορίστηκε εκεί, ποιος θα ερευνήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πόσο προβλέψιμοι είναι αυτοί οι δημοσιογραφίσκοι!

    'Οσο γι'αυτόν που γράφει αυτά τα απλο'ι'κά για την Βρετανία δείχνει πόσο δεν έχει ζήσει και συνεργαστει -με συνέχεια- με Βρετανούς.

    Μερικά απλά για τα απλο'ι'κά, δημοσιογραφικά τους μυαλά.

    1.
    Δες κυρίως το British Council τι κάνει για την Βρετανία ανά τον κόσμο και θα καταλάβεις.
    Μην μιλήσουμε για τις Μυστικές τους Υπηρεσίες που τι άλλο ; Προασπίζουν τα συμφέροντα της Χώρα τους ανεξάρτητα πιο κόμμα είναι στην Κυβέρνηση.

    2.
    Στις πιο καίριες θέσεις δεν είναι αυτοί οι οποίοι προσπάθησαν να φέρουν μια αποδομητική σκέψη στην Αγγλία αλλά Βρετανοί που νοιάζονται προπαντός για το ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΗΣ Βρετανίας ανεξαρτήτου πολιτικής κατεύθυνσης.
    'Ασε που δεν περνάει στον Βρετανό το πολύ-το-μπλα-μπλα άνευ αντικρίσματος.

    3.
    Πανεπιστημιακοί, Δημοσιογράφοι δεν το έχουν επάγγελμα να βάλουν κατά της Εθνικής ταυτότητας των Βρετανών.

    3.1.
    Οι Περισσότερες εφημερίδες που κυκλοφορούν είναι ΚΑΡΑ-ΒΡΕΤΑΝΙΚΕΣ
    στην στάση τους.
    Την Ελλάδα την έχουν κατακλήσει οι αετονίχιδες της Αριστερο-Αριστεράς με τους μισθούς μαμούθ και βάλε.
    Βλέπε τους δημοσιοκαφρίσκους παραπάνω.

    4.
    Η Βρετανία δεν έχει γείτονες τους ΟΥΖΟΥΜΠΟΥΡΟΥ = προβληματικούς γείτονες.

    5. Ιν this country αναδεικύουν το παραμικρό που μπορούν να έχουν και αισθανονται αξεκομπλάριστα ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ γι'αυτό.
    Στην Ελλάδα άμα αίσθανεσαι υπερηφάνος για κάτι απο την ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ σε σκίσανε οι υαίνες ''σπιθαμιαίου πνέυματος''.
    (Εννοείται δεν μιλάω για κάτι υπερφίαλο, απλά υπερηφάνεια που προκύπτει απο εκτίμηση και γνώση.
    (Αλλά και αυτά τα εννοείται κάποιοι τα αλλοιώνουν))

    6. Η Βρετανία δεν υπήρξε ποτέ κρυπτο-σταλινκή χώρα όπως κατάντησαν την Ελλάδα οι γνωστοί επαγγελματίες της πολτικής και της αριστερής ''υποτιθεμενης'' διανόησης.

    7.
    Στην Βρετανία η Αριστερά δεν έχει γίνει καρκίνωμα.
    Και όσοι αριστεροί ασχολούνται με σοβαρές προβληματικές ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝ ΕΊΝΑΙ ΒΡΕΤΑΝΟΙ ή ΟΧΙ.

    8.
    Η κοινή λογική εδώ κάπως υπάρχει.


    Αυτά.
    ΝΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ……….'Οπως οι ίδιοι γράφουν, η καλλιέργεια της εθνικής αυτογνωσίας στις νέες γενιές (πρέπει) να οδηγεί σε μια εθνική ταυτότητα αρκετά ανθεκτική, ώστε να μη φοβούνται την αλλοίωση ή παρακμή της από τη συνεργασία των λαών ……………………… Δεν θέλουμε να αλλάξουμε ταυτότητα ,μας αρέσει η Ελληνική.


    ………Παρεμπιπτόντως, και ο κορυφαίος Άγγλος ιστορικός Ερικ Χομπσμπάουμ έχει αναφέρει ότι η ελληνική εθνική ταυτότητα -όπως και αυτές των περισσότερων άλλων χωρών- είναι δημιούργημα του 19ου αιώνα. Αν και δεν πιστεύω ότι ο Χομπσμπάουμ θα έπειθε τον κ. Καρατζαφέρη και τους οπαδούς του. Ο Άγγλος ιστορικός έχει ως γνωστόν εβραϊκές ρίζες................................"Λάθος αρχίζει από την εποχή του Δευκαλίωνα και της πύρρας και δεν περιμένουμε επιβεβαίωση της ταυτότητας μας από αλλοεθνής

    Είναι σκληρό να μαθαίνεις ξαφνικά ότι η εθνική ταυτότητα δεν είναι έννοια υπεράνω της Ιστορίας και ότι δεν μένει αναλλοίωτη εις τους αιώνας των αιώνων, αμήν. …………………………Εδώ η ταυτοτητά μας, τους χαλάει τα σχέδια της παραχάραξης της ιστορίας.

    ………..Ο φόβος που μετατρέπεται σε καχυποψία όταν τα πράγματα δεν διατυπώνονται απαραιτήτως όπως «τους τα έμαθε η γιαγιά τους»……………Την γιαγιά μας την λέγανε πύρρα και κανένας φόβος δεν μας διακατέχει, αυτό το αποδεικνύομε με την ιστορία μας στους αιώνες !

    Τα παραπάνω άρθρα εκφράζουν τον κατακτητή μεριμνά μας η απελευθέρωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η Δραδςωνα δεν φυτρωσε στο υπουργειο παιδειας,καποιοσ την τοποθετησε!!!!ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΕΛΛΛΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ:Πρέπει να υπάρξει αντίδραση στη συστηματική προσπάθεια να χαρακτηριζεται "ακροδεξιός" όποιος υποστηρίζει ορισμένες θέσεις που συμπτωματικά ή όχι τις υποστηρίζει και το ΛΑΟΣ. Είναι δουλειά και της ΝΔ να κάνει εκείνο που νομίζει για το ίδιο ζήτημα διοτι στην περίπτωσή της ο ίδιος ο αρχηγός του ΛΑΟΣ επιχειρεί να την ταυτίσει με το κόμμα του αποβλέποντας σε κομματικό όφελος. Και καλά κάνει από τη σκοπιά του. Η ικανότητα και η ετοιμότητα της ΝΔ να αντιδράσει θα είναι δείγμα της ικανότητάς της να αντιμετωπ'ιζει τις δυσκολίες. Θα κριθεί γι'αυτό.
    Η συνέχεια ή η ασυνέχεια του ελληνισμού διχάζει τους ιστορικούς (Ελληνες και ξένους)από καιρό. Παπαρηγόπουλος, Σβορώνος κ.α. από τη μια, νεότεροι (ορισμένοι) ιστορικοί από την άλλη. Το ζήτημα είναι ότι το θέμα δεν είναι μόνο ουτε κυρίως επιστημονικό. Άλλωστε η Ιστορία ποτέ δεν ήταν μόνο επιστήμη, ούτε καν στον Θουκυδίδη. Οτιδήποτε έχει να κάνει με (ζωντανούς ή νεκρούς) ανθρώπους δεν είναι ουδέτερο και αντικειμενικό.Είναι κατ' εξοχήν πολιτικό. Και οι αναθεωρητές ιστορικοί, μέσω επιστήμης, κάνουν πολιτική. Η πρόθεσή τους δεν ενδιαφέρει. Ενδιαφέρει όμως ότι "αγνοούν" τις πραγματικές πολιτικές γειτονικές και διεθνείς συνθήκες μέσα στις οποίες ζούμε διότι, λένε, προέχει η επιστήμη (τους). Επειδή είναι αδύνατον να τις αγνοούν (εδώ ζουν)σκέπτεται δικαιολογήμένα κανείς ότι πράττουν ηθελημένα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι θέσεις τους είναι σχεδόν πανομοιότυπες σε πλείστα θέματα, από τονπόλεμο στη Σερβία ή το σχέδιο Αναν ως τα ελληνοτουρκικά-ιδίως σ' αυτό.
    Κάνουν λάθος όσοι ταυτίζουν αυτή τη δυναμική μειοψηφία (με ισχυρότατες στηρίξεις πολιτικές και άλλες)με την Αριστερά αν και οι ίδιοι με περισσή άνεση δηλώνουν ότι εκεί ανήκουν-στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις, είπε ο Τσαρουχης. Αυτή η μειοψήφια χρειάζεται συστηματική,ψύχραιμη, μαζική αλλά και δυναμική αντιμετωπιση. Με τη Ρεπούση είχε αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αφιερωμενο σε οσους ειχαν την ψευδαισθηση οτι ο Σαμαρας θα αλλαξει τη γραμμη της ΝΔ.


    http://www.youtube.com/watch?v=LIOVR4x-tH8&feature=player_embedded

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η εκ της Εσπερίας κατήχησι περί διαμόρφωσης της εθνικής ταυτότητος των ευρωπαϊκών λαών κατά τον 19ο αιώνα, φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται σε ένα ποσοστό ελλαδιτών πολιτών, όπως ενδεχομένως οι προ-παππούδες επωνύμων (εγκαθέτων;) εκπαιδευτικών Δραγώνα, Ρεπούση, συγκροτημένων (σε συγκροτήματα;) δημοσιογράφων τύπου Τ. Μίχα, Σ. Κασιμάτη, Γ. Πρετεντέρη -με πιθανή εξαίρεσι του τελευταίου, λόγω πιθανότερης εκδοχής της εκ «της γιαγιάς» επιδράσεως- και των συναφώς σκεπτομένων.
    Γιατί να αποκλείσουμε την πιθανότητα οι της κατηγορίας αυτής ελλαδίτες να έχουν αποκτήση ελληνική ταυτότητα από τον 19ο αιώνα;
    Ή και από τον 20ο θα μπορούσαν.
    Δεν πρέπει να είναι μόνο καχυποψία μου πως κάποιοι νεοέλληνες (καί πολιτικοί μας ακόμη) πράγματι δεν έχουν Ελληνικές ρίζες.
    Εκτιμώ όμως πως αυξάνεται ανησυχητικά το ποσοστό και εκείνων με τις –βαθιές ή ρηχές, αδιάφορο- ελληνικές ρίζες, που –άσχετα με τις κομματικές τους προτιμήσεις- δέν αισθάνονται βολικά με τις προγονικές καταβολές τους και την συλλογική εθνική μας ταυτότητα και εξευρωπαΐζονται ή εξαμερικανίζονται σταθερά.
    Έχουμε γεμίση άπιστους (και αιρετικούς!) εθνικά και θρησκευτικά. (Η εκπαίδευσι καί στις τρείς βαθμίδες της, έχω την εντύπωσι, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του οψίμως διαμορφωμένου πνευματικού διχασμού, με την σχεδόν ισοψηφούσα πλευρά των «απίστων» να βρίσκεται συχνότερα σε θέσεις εξουσίας και πάντως να επικρατεί κατά κράτος). Δικαίωμά τους!
    Και μπορεί όλοι αυτοί να θεωρούν ότι η «ελληνοποίησί» τους έγινε και καταπιεστικά. Όπως, λ.χ. ορισμένοι εκλαμβάνουν το γεγονός του βαπτίσματος και βαρυγκωμούν για το χριστιανικό όνομά τους.
    Μήπως σ' όλους αυτούς πρέπει να τους πούμε φιλικά να κάνουν το αυτονόητο για ελευθερόφρονες ανθρώπους; Να φερθούν, δηλαδή, έντιμα και γενναία μέσα στην ειλικρίνειά τους και να αποποιηθούν ευθαρσώς και αξιοπρεπώς την ξένη γι’ αυτούς εθνική ταυτότητα, την ελληνική, όπως άλλωστε μπορούν να κάνουν ακόμα και με την θρησκευτική τους προτίμησι, και να μας αφήσουν ήσυχους και χαμένους στην υπερχιλιόχρονη πατροπαράδοτη «αντιεπιστημονική πλάνη» μας;
    Κι αν νομίζουν ότι έχουν την πλειονοψηφία στο κράτος αυτό, (ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν, ένα …δημοψήφισμα!), ας τολμήσουν το άλλο αυτονόητο: να το αφελληνίσουν πλήρως, αλλά όχι ύπουλα. Με κάθε επισημότητα. Στην γλώσσα, την ιστορική συνείδησι, την θρησκευτική πίστη, παντού. Αλλά να μας δώσουν πίσω το πνευματικό μας κληρονόμημα και εμείς να υπάρχουμε ως ξεχωριστή ...εθνότητα. Και βέβαια αυτοί να αλλάξουν το όνομα του κράτους και τα άλλα εθνικά σύμβολα. Όχι υποκρισίες!
    Γιατι αλλιώς, κάποιοι σάν και μένα, τον εκ Πόντου ορμώμενο και συνειδητοποιημένο οικουμενικό –να το πώ και παγκόσμιο μπάς και δεν καταλαβαίνουν ρωμαίικα- Έλληνα, μπορεί να θελήσουν να τους πετάξουν στα μούτρα το
    -Κάτω τα χέρια, βέβηλοι, από τα ιερά και όσιά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. επιστήμονας για να καταλήξει σε ένα συμπέρασμα προβαίνει σε μία σειρά μεθόδων που καταλήγουν σε αποδείξεις.Τώρα, η αξία της μεθοδολογίας που ακολουθεί ο καθένας κρίνεται από το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας ΚΑΙ ΜΟΝΟ ώστε τα συμπεράσματα του επιστήμονα ερευνητή να υιοθετηθούν από το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας.Είναι σκοταδισμός ,και μας γυρίζει αιώνες πίσω,η επιστήμη να κρίνεται από τη πολιτική ή από οποιοδήποτε άλλο!!!
    ΤΣΙΟΓΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γιατί πρέπει να λουζόμαστε αυτό το "ανδροειδές" συνέχεια ;;; η κυρία Διαμαντοπούλου έχει ελάχιστη υπχρέωση να της συστήσει την πλαστικό της και την αισθητικό της. Υποχρέωση και σε εμάς τους καϋμένους.Καλή Χρονιά σε όλους.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. δεν υπάρχει κάποιος που δεν είναι γραμμένος στο κόμμα του καρατζαφέρη;

    δεν τραβαει μια μήνυση,αγωγή κλπ στην κ. φραγώνα κλπ κλπ διότι ο όρος ακροδεξιός όπως εκφέρεται ειναι προσβλητικός.σηκωνει δικαστήριο.δεν ξέρω αν θα πάρει τα λεφτα του.σίγουρα κάτι καλό θα βγεί.
    η. κ. δραγώνα δεν είναι βολευτής,δεν έχει ασυλία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. To ksanaeipame. To thema einas aplo:
    I Ellada einai xora epivarymeni me vareia istoriki klironomia. Otan amfisvititai simeta apo orismenous neokoultouriarides i ellhnikotita ton Ellinon, automatos ypovivazetai i eksisonetai o laos aftos me tis ekatontades allous pou yparxoun s aftin tin gi, os l.x Tourkous, Gallous, Germanous, Skandinavous, Amerikanous, Slavous klp, pou den syneballan to paramikro stin gennisi tou dytikou politismou.

    Kai afto to "pleonektima" pou exoume enanti allon laon, kai gia to opoio mas zilevoun i kai mas fthonoun akomi, prepei na to diafyllaksoume pasei thysia, ean theloume na parameinoume Ellines.

    Oxi apo "fasistiki" nootropia, opos prospathoun na mas peisoun orismenoi, alla apo ieri ypoxreosi stous eaftous mas kai stous progonous mas, giati pistevoume oti den eimaste aplos tyxaios Ellines, alla akraifnis apogonoi Ellinon progonon. Allios den eksygountai oi thysies, pou ypestei dia mesou ton aionon, o laos mas, os Ellinikos, oste na epizisei mexri simera.

    Omos, me afta pou dolios i kakopista presvevoun Dragones, Repousides kai oi syn afto, kyndinevoume na apolesoume oti iero klironomisame.

    Giafto einai ethniki epitagi na antilifthoun oloi, oti prepei na kanoume ta panta gia na diatirisoume tin synexisi tis monadikis ston kosmo istorikis mas proelefsis.

    Kali Xronia se olous tous Ellines!

    Xenokrates apo Bienni

    Y.G Lypoumai giati xreisimopoio latinika. Mipos mporei na mou eksygisei kaneis, ti prepei na kano gia na mporo na grafo me elliniko alfabito ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΒΡΩΜΕΡΟ ΣΚΥΛΟΛΟΪ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΤΥΠΟΥ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΨΕΥΤΟΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ ΑΞΙΖΕΙ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ (ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΥ;;;) ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ.

    ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.