24/12/09

Εσύ Χριστό κι εγώ Αλλάχ

Έλληνες και Τούρκοι: οι ιστορικοί εχθροί δεν είναι καταδικασμένοι να είναι αντίπαλοι
NEA- Αλέξης Ηρακλείδης.Η υποχρεωτική ανταλλαγή των πληθυσμών ήταν απάνθρωπη αλλά θεωρήθηκε η καταλληλότερη λύση στις αρχές της δεκαετίας του 1920 και με δεδομένο τον ελληνοτουρκικό πόλεμο που είχε προηγηθεί (1919-1922). Εντέλει όμως οδήγησε στην αμοιβαία δαιμονοποίηση των δύο πλευρών. Εδώ στιγμιότυπο με Έλληνες στρατιώτες και μουσουλμάνες που ξεριζώνονται

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΕΧΘΡΩΝ,
ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΑΛΛΩΝ- ΓΕΡΜΑΝΩΝ (1800- 1945), ΣΕΡΒΩΝ- ΑΛΒΑΝΩΝ Ή
ΙΣΡΑΗΛΙΝΩΝ- ΑΡΑΒΩΝ. ΙΣΩΣ ΜΑΛΙΣΤΑ Η ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΕΡΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΕΝΕΞΗ. Ο ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣ ΤΟΜΟΣ ΕΞΗΓΕΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ

Για να κατανοήσει κανείς τη συνεχιζόμενη αντιπαλότητα των δύο εθνώνκρατών και των λαών τους μία γόνιμη οδός είναι η συγκριτική μελέτη της διαμόρφωσης των δύο αυτών εθνικών κρατών, οι εκατέρωθεν εθνικές ταυτότητες όπως αποκρυσταλλώθηκαν, η εθνική ιστορία-αφήγηση καθώς επίσης και ο αντίστοιχος εθνικισμός. Αυτό ακριβώς επιχειρεί σε μεγάλο βαθμό ο αξιόλογος αυτός συλλογικός τόμος.

Το ευρύτερο πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται το βιβλίο αυτό είναι η «μακριά σκιά της Ευρώπης», στον 19ο αιώνα και στις αρχές του 20ού κυρίως με την ευρωπαϊκή ιδέα περί εθνικών κρατών- η οποία οδήγησε στη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας- και, σήμερα, με την εμπλοκή της Ευρώπης (κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης) στα ελληνοτουρκικά (Κυπριακό κυρίως και εν μέρει Αιγαίο και μειονότητες) η οποία αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για μία τελική ελληνοτουρκική προσέγγιση.

Όπως σημειώνεται ειδικότερα, η ιστορία- όχι η έγκυρη επιστημονική έρευνα για την ακρίβεια, αλλά η ιστορία ως στρατευμένη «εθνική ιστορία» και ως ιστορική μνήμη γεγονότων όπως μεταδίδονται από γενιά σε γενιά, ειδικά στο σχολείο- οδηγεί Έλληνες και Τούρκους στο συμπέρασμα ότι έχουν να κάνουν με έναν αδυσώπητο εχθρό που αποτελεί και την κύρια απειλή ακόμη και σήμερα.

Θα σταθώ σε ορισμένες άλλες καίριες επισημάνσεις στα έξι από τα δεκαπέντε κεφάλαια του τόμου.

Ο Ηρακλής Μήλλας (ο πρώτος μελετητής που εισήγαγε τη συγκριτική μελέτη Ελλήνων- Τούρκων ως νέο γνωστικό πεδίο) παρουσιάζει τον καίριο ρόλο των αντιλήψεων στην ελληνοτουρκική διένεξη. Στην ελληνική περίπτωση οι Τούρκοι δαιμονοποιούνται ενώ το ελληνικό έθνος θεωρείται το ανώτερο στον κόσμο. Αντίστοιχες απόψεις έχουν και οι Τούρκοι. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει φόβος ότι κινδυνεύει η εθνική κυριαρχία. Οι Έλληνες διακρίνουν απειλή από έναν ισχυρό γείτονα ο οποίος στο παρελθόν είχε «καταλάβει τα ελληνικά εδάφη». Οι Τούρκοι πάλι διακρίνουν μία δυνητική απειλή από το γεγονός ότι οι Έλληνες μιλούν για περιοχές που τους ανήκαν ιστορικά στη Μικρά Ασία και στην Ευρωπαϊκή Τουρκία. Η ελληνική ταυτότητα συνδέεται με την αίσθηση ενός χαμένου μεγαλείου (αρχαίου και βυζαντινού), ενώ η τουρκική με ένα μεγαλείο εν πολλοίς παρεξηγημένο (στη Δύση αλλά και στον κεμαλισμό), το οθωμανικό.

Το μεγάλο ζήτημα της υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών που αποφασίστηκε στη Λωζάννη εξετάζεται από την ανθρωπολόγο Ρενέ Ιρσόν (Ren e Ηirschon). Η απάνθρωπη αυτή η λύση θεωρήθηκε τότε η καταλληλότερη, με δεδομένο τον ελληνοτουρκικό πόλεμο που είχε μόλις προηγηθεί (1919- 1922). Στη συνέχεια όμως, με την πάροδο δεκαετιών χωρίς επικοινωνία μεταξύ των δύο λαών, ο χωρισμός αυτός σε συνδυασμό με τις εκατέρωθεν επιλεγμένες μνήμες και αφηγήσεις (σχολείο, επέτειοι, κ.λπ.) οδήγησε στο να μη γνωρίζει η μία πλευρά την άλλη, και να αρκείται στην αμοιβαία δαιμονοποίηση (χαρακτηριστική η περίπτωση των Ελλήνων Ποντίων σήμερα).

Εθνικές αφηγήσεις
Οι εκατέρωθεν εθνικές αφηγήσεις, που στην Ελλάδα είναι κατά βάση μία- ο ελληνοχριστιανισμός (Παπαρρηγόπουλος, Ζαμπέλιος)- και στην Τουρκία τέσσερα ανταγωνιστικά αφηγήματα, έχουν κι αυτές καθοριστική σημασία. Την αναλύουν οι πολιτικοί επιστήμονες Σπύρος Σοφός και Ουμούτ Οσκερεμλί (Umut zkιrιmlι). Η μικρή Ελλάδα του 1830 σύντομα έγινε αλυτρωτική εις βάρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (Μεγάλη Ιδέα). Όταν η Μεγάλη Ιδέα εγκαταλείφθηκε μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, προέκυψαν σταδιακά δύο άλλες γεωγραφικές-χωρικές αφηγήσεις. Η μία αφορά το Αιγαίο και εμφανίζει τη χώρα ως κατεξοχήν αιγαιακή, εξού και η ευρέως διαδεδομένη θέση ότι το «Αιγαίο είναι ελληνικό» (ελληνική θάλασσα) και η μεγάλη ευαισθησία όποτε η Τουρκία δείχνει να θεωρεί το Αιγαίο και δικό της (ως η άλλη παράκτια χώρα). Η άλλη γεωγραφικήχωρική αφήγηση είναι η Μακεδονία, στη στρεβλή λογική ότι η Ελλάδα έχει την αποκλειστικότητα στο όνομα, και απειλείται άμεσα. Από πλευράς Τουρκίας το αφήγημα του Κεμάλ που επικρατεί μέχρι σήμερα, ειδικά στην εξωτερική πολιτική της Τουρκίας, είναι ότι η Τουρκία παραμένει στα υπάρχοντα σύνορά της και δεν αναζητεί επεκτατισμούς. Υπάρχουν ωστόσο, όπως σημειώνουν οι δύο συγγραφείς, και άλλες τάσεις πέρα από τον κεμαλισμό, όπως ο άκρατος εθνικισμός (τουρκισμός με στοιχεία εθνοτικού ρατσισμού) και ο παντουρκισμόςτάσεις που είναι μεν περιθωριοποιημένες μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν και να προξενούν δυσανάλογη με το μέγεθός τους ζημία στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Η κοινωνιολόγος Αϊσέ Καντίγιογλου επισημαίνει τη σημασία της έννοιας του γένους (για την ελληνική περίπτωση) και του κράτους (devlet) για την τουρκική περίπτωση. Σε αυτή τη λογική οι Έλληνες είναι ένα έθνος μεγαλύτερο από το υπάρχον ελληνικό κράτος· οι Τούρκοι είναι ένα κράτος που επινόησε και επέβαλε το έθνος στον τουρκόφωνο λαό. Συνέπεια αυτής της ειδοποιού διαφοράς είναι ότι στην Ελλάδα οι διακρίσεις γίνονται εις βάρος αυτών που λογίζονται ως «αλλογενείς», είτε με το να μην τους δίδεται η ελληνική ιθαγένεια κι ας ζουν στην Ελλάδα επί δεκαετίες ή κι ας έχουν γεννηθεί στη χώρα, είτε με το να τους αφαιρείται η ελληνική υπηκοότητα (περίπτωση τουρκόφωνων Θράκης έως το 1998 με το απαράδεκτο άρθρο 19 του νόμου περί ιθαγενείας). Στην Τουρκία, αντιθέτως, σχεδόν όλοι οι κάτοικοι έχουν τουρκική υπηκοότητα, πλην όμως αυτό δεν τους εξασφαλίζει ίσα δικαιώματα αν δεν είναι εθνοτικά Τούρκοι.

Το Αιγαίο
Οι δυσκολίες που υπάρχουν σε σχέση με την επίλυση της διένεξης του Αιγαίου αναλύονται από τον Χάρη Τζημητρά. Νομικός διεθνολόγος, ο Τζημητράς επιχειρηματολογεί πειστικά πως δεν μπορεί η Ελλάδα να επιμένει, εξωπραγματικά, ότι υπάρχει μόνο μία διαφορά, η υφαλοκρηπίδα, και ότι αυτή μπορεί να επιλυθεί μόνο με προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο (Δ.Δ.). Αν μη τι άλλο το Δ.Δ. έχει και αυτό τα μειονεκτήματά του ως οδός, και μπορεί μία απόφαση που θα κριθεί άδικη και μεροληπτική να επιδεινώσει το ελληνοτουρκικό κλίμα, κάτι που έχουμε επισημάνει και εμείς (βλ. Αλ. Ηρακλείδης, Η Ελλάδα και ο «εξ ανατολών κίνδυνος», 2001 και Άσπονδοι γείτονες:Ελλάδα- Τουρκία, 2007). Ενδιαφέρουσα, τέλος, η επισήμανση του οικονομολόγου Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου που υποστηρίζει, με λεπτομερή επιχειρηματολογία, ότι η εντυπωσιακή αύξηση της οικονομικής συνεργασίας από το 2000 και μετά (εμπόριο, επενδύσεις, τουρισμός, κ.λπ.) δεν αρκεί για να επουλώσει τις υφιστάμενες διαφορές ή να εμποδίσει τυχόν επιστροφή στην αντιπαλότητα.

Ο Αλέξης Ηρακλείδης διδάσκει Διεθνείς Σχέσεις και ανάλυση-επίλυση συγκρούσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

14 σχόλια:

  1. Από που προέρχεται ο όρος 'Πέμπτη Φάλαγγα';

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πέμπτη φάλαγγα ονομάζεται η εντός μιας πολιορκούμενης πόλης ή εμπόλεμης χώρας εκδηλωθείσα προπαγάνδα επ΄ ωφελεία του εχθρού. Το είδος αυτό της προπαγάνδας μπορεί να είναι είτε εγχώριο (εσωτερική), είτε εξωτερική (εκ του εχθρού) και εκδηλώνεται με διασπορά ψευδών ειδήσεων (ραδιοφωνικές ανακοινώσεις ή έντυπες - φέιγ-βολάν) μέχρι και δολιοφθορές.

    Ο όρος τέθηκε σε χρήση για πρώτη φορά κατά τον Ισπανικό εμφύλιο πόλεμο (1937-1939) όταν στη πολιορκία της Μαδρίτης εκτός από τις τέσσερις φάλαγγες του στρατού που έκαναν την επίθεση κατά της πόλης, υπήρχε και εντός αυτής σημαντική μερίδα πληθυσμού υπέρ των πολιορκητών η οποία και υπέσκαπτε τη θέση των υπερασπιστών.

    Στην Ελλάδα ο όρος έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές σε πολιτικούς λόγους.

    wikipedia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφιερωμένο στον Κο Ηρακλείδη και τις όψεις του....

    Όψεις Εθνοαποδόμησης στην Ελλάδα

    http://ethnomedenismos.blogspot.com/2009/12/blog-post_24.html

    Σίγουρα θα τον ενδιαφέρει.


    Καλά Χριστούγεννα infognomonpolitics.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντα καταλήγει στο Αιγαίο ...
    Δηλαδή τι προτείνεται κύριε; Να παραχωρήσουμε το μισό Αιγαίο, όπως απαιτούν οι Τούρκοι, για να επιλυθούν τα προβλήματά μας;
    Κατά τα άλλα παραμένει: "ως η άλλη παράκτια χώρα" και μόνο παράκτια.
    Κύριε, η Ελληνική Εθνική Παιδεία δεν έχει γαλουχήσει δολοφόνους εδώ και τριάντα χρόνια. Καμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνει με την αντίστοιχη Τουρκική. Δεν θυμάστε την εμπρηστική επίθεση ενός "γαλουχημένου" Τούρκου δολοφόνου σε Ελληνικό Τουριστικό Λεωφορείο;
    (τυχαίο παράδειγμα).
    Οι ίδιοι οι Τούρκοι δαιμονοποιούν τον εαυτό τους με τις πράξεις τους. Για παράδειγμα, η ανηλεής εκτέλεση των αιχμαλώτων στην Κύπρο, τι ήταν; Δεν ήταν έγκλημα;
    Ή μήπως οι γενοκτονίες αποτελούσαν πολιτική αφομοίωσης και "ομογενοποίησης" των διαφορετικών πληθυσμών, του Ελληνικού κράτους;
    Που διαβάσατε το αξίωμα "ενώ το ελληνικό έθνος θεωρείται το ανώτερο στον κόσμο". Τι διδάσκουν οι Τούρκοι στα παιδιά τους εν έτη
    2009;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωστε ο τζημητάς(ή δημητράς;;;) θέλει να ξαναγράψει το διεθνές ναυτικό δίκαιο ;;; και τις συμφωνίες ;;;Το μίσος μεταξύ μας (ελληνες-τούρκοι) υπάρχει ασβεστο. Και αναζωπυρρώνεται σε κάθε ευκαρία.Ποιοί διέπραξαν τις θηριωδίες το 1974 ;;; απλοί τούρκοι "φαντάροι"( και έλληνες από την άλλη μεριά,αν υπήρξαν θηριωδίες).Ποιοί κατέφαξαν Ποντίους,Αρμενίους και Ελληνες (τ0 1922) ;;; απλοί τούρκοι φαντάροι(οι περισσότεροι κούρδοι-εφόσον δεχθούμε ότι οι τσέτες ηταν στην πλειοψηφία τους κούρδοι). Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.... την περίοδο των Ιμίων τι φώναζαν τα τουρκάκια στους έλληνες φαντάρους στα τραίνα που διέσχιζαν την Θράκη ;;;Οταν ξυπνήσετε θα με θυμηθείτε.Και του χρόνου.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αφιερωμένο στους κ.κ. Ηρακλείδη και Τσημητρά, οι οποίοι μάλλον θα πρέπει να κάνουν κανένα διάβημα στις 152 χώρες μέλη του ΟΗΕ, που τόλμησαν να πάνε κόντρα στην Τουρκία, χωρίς να λάβουν υπόψη τους τις απόψεις των φασιτών της Άγκυρας και του κυρίου Ηρακλείδη, ναί αυτού που πληρώνεται με χρήματα του ελληνικού λαού, για να "μορφώνει" τα παιδιά μας:

    Ειρήσθω Χαρά στην… απομόνωση!
    ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΖΑΡΟ ΜΑΥΡΟ

    Τ Η Ν ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ «απομόνωσή» της, μόνη αυτή έναντι 152 κρατών, επιλέγει η Τουρκία. Προκειμένου να υπερασπίσει τα δικά της στρατηγικά συμφέροντα. Όπως η ίδια τα αντιλαμβάνεται. Και προκειμένου, κυρίως, να διατηρήσει αλώβητο τον επεκτατισμό της, σε βάρος Ελλάδας και Κύπρου στο θαλάσσιο, υποθαλάσσιο και εναέριο χώρο. Οι εφημερίδες έγραφαν χθες, για «απομόνωση της Τουρκίας». Απέφυγαν όμως να εξιχνιάσουν γιατί η Άγκυρα, τόλμησε, μόνη της, στην Ολομέλεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ της 4.12.09, να ψηφίζει εναντίον του Δικαίου της Θαλάσσης (Δ.τ.Θ.). Και, κυρίως, αν αυτή η «απομόνωση», βλάπτει ή ωφελεί τα τουρκικά συμφέροντα. Ιδίως όταν:

    (α) Αρνούμενη, ΜΟΝΗ η Τουρκία, να ψηφίσει, διαλαλεί και στις 152 άλλες χώρες ότι ΔΕΝ τη δεσμεύει το Δ.τ.Θ.

    (β) Απαιτεί να κατανοήσουν ΟΛΑ τα κράτη την «ιδιαιτερότητά» της και, προπάντων, να γίνει ΣΕΒΑΣΤΗ η «μοναδικότητά» της.

    (γ) Διαλαλεί προς όλους εξαρχής ότι, για τους «κανόνες δικαίου» που η ίδια η Τουρκία δεν έβαλε την υπογραφή της, σε ΟΥΔΕΝΑ αναγνωρίζει δικαίωμα να την κατηγορήσει, τώρα ή στο μέλλον, ότι τους παραβιάζει. Και, βεβαίως:

    (δ) Επιβάλλει στους φόβω υποτασσομένους στην τουρκική πολιτική στρατιωτικής ΙΣΧΥΟΣ, σε Αθήνα και Λευκωσία, τούς δικούς της όρους, σε όσα αφορούν το Αιγαίο, την Κύπρο και τις θαλάσσιες Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες (ΑΟΖ) της Ελλάδος αφ’ ενός και της Κυπριακής Δημοκρατίας αφ’ ετέρου.

    Τ Ρ Ε Φ Ε Ι κανείς την παραμικρή υποψία ή ψευδαίσθηση ότι, αυτή η «απομόνωση» της Τουρκίας, θα επισύρει εναντίον της έστω και την απειροελάχιστη κύρωση από την περιλάλητη… Διεθνή Κοινότητα των ομογνωμούντων 152 κρατών; Πάντως, τα μόνα δύο θιγόμενα, από τη συμπεριφορά της Τουρκίας στο Δ.τ.Θ., κράτη, δηλαδή η Ελλάς και η Κύπρος, μόνο να την… γλείφουν γονυπετώς και να την εξευμενίζουν διαρκώς, την έμαθαν! Προσφέροντάς της… «γενναιόδωρες προσφορές»! Σαν εκείνες του κ. Σημίτη το 1997 προς Ντεμιρέλ, στη Μαδρίτη. Όπου, 1η φορά η Αθήνα, υπό την «αιγίδα» της κ. Ματλίν Ολμπράιτ, Υπ.Εξ. των ΗΠΑ, αναγνώρισε «ζωτικά συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο»! Ή, σαν εκείνες τις «γενναιοδωρίες» του κ. Χριστόφια, που τής προσέφερε 23 Μαΐου 2008 και «Συνεταιρισμό Δύο Συνιστώντων Στέιτς» στην Κύπρο! Διότι, η Άγκυρα ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ γνωρίζει το Ε-89 από τον Μηλίων Διάλογο του Θουκυδίδη: «Το επιχείρημα του Δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού». Αλλιώτικα: «Ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του» (μτφρ. Ελ. Βενιζέλου).
    ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ
    ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ,ΣΗΜΕΡΙΝΗ

    Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/12/blog-post_7655.html#ixzz0agGJnX7q

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και το παρακάτω κείμενο αφιερώνεται στους φασίστες της Άγκυρας και στους κ.κ. Ηρακλείδη και Τζημητρά.


    Απομόνωση Τουρκίας για Δίκαιο της Θαλάσσης

    ΜΕ ΜΟΝΗ την Τουρκία να ψηφίζει εναντίον, υιοθετήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου στην ολομέλεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, το ψήφισμα για το Δίκαιο της Θάλασσας, το οποίο μεταξύ άλλων καλύπτει ένα μεγάλο εύρος ζητημάτων από την εφαρμογή της Σύμβασης έως και την ειρηνική διευθέτηση των διαφορών, την υφαλοκρηπίδα και την περιφερειακή συνεργασία.Πάντως, τα μόνα δύο θιγόμενα, από τη συμπεριφορά της Τουρκίας στο Δ.τ.Θ., κράτη, δηλαδή η Ελλάς και η Κύπρος, μόνο να την… γλείφουν γονυπετώς και να την εξευμενίζουν διαρκώς, την έμαθαν!

    Απομόνωση Τουρκίας για Δίκαιο της Θαλάσσης
    ΜΕ ΜΟΝΗ την Τουρκία να ψηφίζει εναντίον, υιοθετήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου στην ολομέλεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, το ψήφισμα για το Δίκαιο της Θάλασσας, το οποίο μεταξύ άλλων καλύπτει ένα μεγάλο εύρος ζητημάτων από την εφαρμογή της Σύμβασης έως και την ειρηνική διευθέτηση των διαφορών, την υφαλοκρηπίδα και την περιφερειακή συνεργασία

    Το 34σέλιδο ψήφισμα αναγνωρίζει ότι τα οφέλη από τη Σύμβαση του Δικαίου της θάλασσας μπορεί να διευρυνθούν από τη διεθνή συνεργασία, τεχνική βοήθεια και προηγμένη επιστημονική γνώση.

    Το γεγονός ότι 152 κράτη-μέλη ψήφισαν υπέρ του ψηφίσματος με μοναδική αρνητική ψήφο αυτής της Τουρκίας δείχνει την απομόνωση, στην οποία βρίσκεται η Τουρκία σε διεθνές επίπεδο στο θέμα αυτό.

    Είναι επίσης πασιφανές ότι η Τουρκία τόσο στα θέματα υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου όσο και στο θέμα της οριοθέτησης της ΑΟΖ ( Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης) της Κύπρου και εκμετάλλευσης του ορυκτού της πλούτου δεν μπορεί να βρει υποστηρικτές γιατί με τις θέσεις της παραβιάζει την Σύμβαση του Δικαίου, η οποία τυγχάνει καθολικής υποστήριξης από τη διεθνή κοινότητα.

    Ο Τούρκος αντιπρόσωπος επεξηγώντας την ψήφο του είπε ότι οι λόγοι που η Τουρκία δεν είναι μέρος της Σύμβασης και καταψηφίζει το ψήφισμα είναι γιατί δεν λαμβάνονται υπόψη αντικρουόμενα συμφέροντα και ευαισθησίες αναφορικά με ειδικές περιπτώσεις και δεν παρέχει επαρκείς ασφαλιστικές δικλίδες σε ειδικές γεωγραφικές περιοχές όπως τις κλειστές και ημίκλειστες θάλασσες. Με το ψήφισμά της όμως η Γενική Συνέλευση αποφάνθηκε ότι δεν κάνει δεκτές τις τουρκικές αυτές αξιώσεις.

    Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/12/blog-post_7655.html#ixzz0agHd6Y7M

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Hrakleideis= Vraveio Vidqun Quisling 2009

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Hrakleididis= Vraveio prodosias Vinkun Quisling 2009
    Christos Voulgaris apo Londino

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο επιστημονικός λόγος σε θέματα ιστορίας και ψυχολογίας των λαών όπως διαμορφώνεται αυτή από τα γεγονότα πρώτα απ’ όλα πρέπει να είναι αμερόληπτος και να αναλύει τα γεγονότα χωρίς εκ των προτέρων να έχει άλλες στοχεύσεις εκτός από την αποκάλυψη της αλήθειας και την προσπάθεια ερμηνείας της διαμόρφωσης των πολιτισμικών ταυτοτήτων των λαών.
    Εδώ βλέπουμε να έχει καταλήξει σε ένα συμπέρασμα ο συγγραφέας του άρθρου που δεν μπορεί να είναι επιστημονικό αλλά εντελώς προσωπική θέση που δεν στηρίζεται σε ιστορικά γεγονότα. Στην εθνική βιβλιοθήκη υπάρχουν οι εκδώσεις της εφημερίδας «Μακεδονία» από το 1911. Η πηγή είναι ειδησεογραφική και ελεύθερη προς ενημέρωση του κάθε ενδιαφερόμενου για τα τεκταινόμενα της εποχής. Εκεί θα δει ότι ακόμα πολύ νωρίς στον 20ο αιώνα υπήρχε τεράστια αναταραχή στα Βαλκάνια εξ’ αιτίας του τρόπου άσκησης της Οθωμανικής διοίκησης. Η ανομία τερματίστηκε μετά από δύο αιματηρότατους πολέμους. Αυτοί οι πόλεμοι δεν ήταν προϊόν κάποιου «κακού» εξωτερικά επιβαλλόμενου εθνικισμού. Αλλά η εγγενής ανάγκη της οθωμανικής κοινωνίας να διασπαστεί διότι υπήρχε μεγάλη διαφορά αντίληψης στην προσδοκώμενη οργάνωση του κράτους και τις κοινωνίας ανάμεσα στις εθνοτικές ομάδες. Η συνέχεια των βαλκανικών πολέμων υπήρξε ο παγκόσμιος πόλεμος. Αλλά αυτό που πολλοί έλληνες δεν γνωρίζουν είναι ότι η ελληνική συνείδηση της εχθρότητας με τους Τούρκους δεν δημιουργήθηκε το ’22 αλλά με τις εθνικές εκκαθαρίσεις των Νεότουρκων έναντι των μη τουρκικών πληθυσμών ήδη από τα πρώτα χρόνια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Ο ελληνικός στρατός βρέθηκε στην Σμύρνη το ’19 ακριβώς διότι έπρεπε να προστατευτούν οι χριστιανικοί πληθυσμοί της εγγύς ανατολής. Η συνείδηση της ελληνοτουρκικής αντιπαλότητας προϋπήρχε και γιγαντώθηκε όχι από τις συνθήκες που υπογράφηκαν αλλά από τις σφαγές που υπέστησαν πληθυσμοί που δεν μπορούσαν να χωρέσουν στο δίπολο τουρκική γλώσσα – ισλαμική θρησκεία ή έστω μόνο ισλαμική θρησκεία. Άσχετα από την πραγματική εθνολογική καταγωγή τους. Έτσι βλέπουμε τους καθ’ όλα τουρκόφωνους «Καραμανλήδες» να ενσωματώνονται το ‘24 χωρίς ουσιαστικά προβλήματα στην Ελλάδα μόνο και μόνο επειδή είναι χριστιανοί. Δηλαδή ποιος μπορεί να ισχυριστεί βάσιμα ότι όλο αυτό είναι ο ακραιφνής κεντροευρωπαϊκός εθνικισμός του αίματος που σύμφωνα με τον κύριο Ηρακλείδη καθορίζει την ελληνοτουρκική προαιώνια διαμάχη. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Απλά έχουμε μια σύγκρουση πολιτισμών και κάποιος ή την αποδέχεται ή δεν την αποδέχεται και προσπαθεί να ρίξει το βάρος της πραγματικότητας σε κάποιους «κακούς ξένους» που μας θέλουν χωρισμένους. Χρησιμοποιώντας ψεύτικα επιχειρήματα. Φυσικά εδώ πρέπει να αναφέρω ότι αυτή είναι η κεντρική ιδέα της τουρκικής ανάλυσης για την ελληνοτουρκική διαμάχη. Αλλά στον πυρήνα αυτής της ανάλυσης βρίσκεται η ρατσιστική αδυναμία του «δυνατού - μεγάλου» τούρκου να κατανοήσει πως παραχώρησε ανεξαρτησία στον «αδύναμο - μικρό» έλληνα. Αυτή η ρατσιστική αδυναμία παραδοχής ήττας έχει σαν λογική εξήγηση την επωδό ότι μονίμως «έφταιγαν οι ξένοι» και διαλύσαμε τον «παράδεισο» που φυσικά κάθε άλλο παρά παράδεισος ήταν. Δεν έφταιγαν λοιπόν οι ξένοι. Ήταν μια ανάγκη του ελληνισμού να πάει μπροστά κοινωνικά και να απαλλαγεί από τα βαρίδια που έβαζε στην αστική του μετεξέλιξη η οθομανοκρατία. Το μόνο πράγμα για το οποίο αξίζει να αισθάνεται άσχημα κάποιος έλληνας δεν είναι γιατί έγινε όλο αυτό το κακό στις αρχές του 20ου αιώνα. Αλλά γιατί δεν μπορέσαμε ως έθνος να αποκτήσουμε στρατηγικά τον έλεγχο των στενών και της Βορειοδυτικής Μικράς Ασίας στον νοητό άξονα των πόλεων Κωνσταντινούπολη - Προύσα - Σμύρνη. Τότε υπήρχαν απείρως περισσότερες δυνατότητες για να το επιτύχουμε, αλλά ο εθνικός διχασμός έπαιξε τον ρόλο του. Αυτό πρέπει να το θυμόμαστε προς γνώσιν και συμμόρφωση και όχι να προσπαθούμε σώνει και καλά να φορτωθούμε ενοχές γιατί υπάρχουμε σαν αυθύπαρκτο έθνος.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλά, δεν ντρέπεσαι, κύριε Καλεντερίδη, να επιτρέπεις στους συνεργάτες σου να αναρτούν το δηλητήριο του Ηρακλείδη; Το παιδί αυτό είναι κομπλεξικό για τον Πατέρα του, όπως ο Δημητράς: Ο πατήρ Ηρακλείδης ήταν ένθερμος πατριώτης, συνεργάτης του Μακαρίου και του Γρίβα, ο άνθρωπος μέσω του οποίου το Ελληνικό Κράτος έστελνε τα χρήματα στην ΕΟΚΑ για να κάνει τον Αγώνα του 1955-59. Και ο Αλέξης (από μίσος για τον πατέρα του) βγήκε το εντελώς αντίθετο: Ρώτα τον Νεοκλή Σαρρή που τα ξέρει καλά αυτά, να μάς κάνεις καμμιά ανάρτηση να ξεστραβωθούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανύνυμε 25 Δεκεμβρίου 2009 1:34 μ.μ.
    η απάντησή μου στον Ηρακλείδη είναι με δυο σχόλια που ανήρτησα πιο πάνω ως skal.
    Εν πάση περιπτώσει, ας θεωρησω ότι δεν τα είδες.
    Γιατί να ντραπώ.
    Η δημοσίευση έχει ως στόχο να ενημερωθεί ο κόσμος ποιούς πληρώνουμε με λεφτά του ελληνικού δημοσίου και άρα του ελληνικού λαού και να πάρουμε ανάλογα θέση.
    Γιατί να ντραπώ;
    Μήπως πρέπει να ντραπεί κάποιος άλλος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μια εξεταση DNA αναμεσα στους δυο
    εχθρους θα λυσει πολλα προβληματα
    μαλλον δεν θα βρεθουν πολλοι τουρκοι.χρονια πολλα αδελφια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ: Η συλλογική συνείδηση (εθνική, κοινωνική, πολιτική)δημιουργείται από αυτά που μαθαίνουμε στοσχολείο και στο σπίτι-δευτερευόντως.Το ξέρει καλά ο κ. Ηρακλείδης και θέλει να αλλάξει όσα μαθαίνουμε όσο αμε σχολείο. Το ξέρει και ο Κισσινγκερ που έλεγε ότι ο ελληνικός λαός πρε΄πει να πληγεί στον πολιτισμό του, δηλαδή στην ψυχή του (το διεψευσε αλλά οι δημοσιογράφοι λένε ότι μια είδηση που αφορά αξιωματούχους αξίζει προσοχής μόνο αν διαψευσθεί...). Γεγονός είναι ότι η αφήγηση της Ιστορίας αλλάζει όταν αλλάξουν οι πραγματικές συνθήκες πχ λύθηκαν τα προβλήαμτα με τη Βουλγαρία,άλλαξε και η αφήγηση.Ή δεν έχουμε τίποτα πλέον με τους Πέρσες. Όταν όμως ο "αλλος" συνεχίζει να απειλεί τότε ότι και να πεις δεν έχει αποτέλεσμα γιάτί όλοι βλέπουν την απειλή και όχι τα όσα λέει ο κάθε Ηρακλείδης. Αλλά βέβαια ο κάθε Ηρακλείδης (και Δραγώνα και Ρεπούση)αποκτούν βάρος και είναι απειλή όταν η πολιτική ηγεσία γέρνει προς την πλευρά τους με πράξεις και παραλείψεις. Εκεί είναι το π΄ροβλημα. Το ψάρι από το κεφάλι μυρίζει. Η κ.Ρεπούση είχε την προστασία τη ς κ. Γιαννάκου, η κ. Δραγώνα την κ. Διαμαντοπούλου.Διακομματικό το πρόβλημα για να μη μιλήσουμε για μια σημαντική τάση του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ με μέντορα τον Κϋρκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.