26/12/09

Oτζαλάν: Αν δεν μας παραχωρήσουν συλλογικά δικαιώματα, ο πόλεμος θα κρατήσει άλλα 50 χρόνια


Ο Κούρδος ηγέτης, στην εβδομαδιαία συνάντηση που είχε με τους δικηγόρους του, στη φυλακή του Ιμραλί, δήλωσε: "Το Κουρδικό είναι πρόβλημα μιας ολόκληρης κοινωνίας, ενός λαού και όσο δεν αναγνωρίζετε δικαιώματα σε αυτόν τον λαό, ο πόλεμος θα συνεχίζεται για άλλα πενήντα, πεντακόσια ακόμα και χίλια χρόνια".

Ο Οτζαλάν, στην εβδομαδιαία συνάντησή του με τους δικηγόρους του, αναφέρθηκε σε θέματα της επικαιρότητας, σε θέματα που απασχολούν τον κουρδικό λαό καθώς και στο θέμα των συνθηκών διαβίωσης στη φυλακή.
Οι θέσεις που ανέπτυξε ο Αμπντουλλάχ Οτζαλάν εν περιλήψει έχουν ως εξής:

Είμαι ένας έντιμος πολεμιστής
Αναφερόμενος στους ελιγμούς της τουρκικής κυβέρνησης απέναντι στους Κούρδους και το Κουρδικό είπε:
"Είμαι έντιμος άνθρωπος, η εντιμότητά μου είναι ισχυρή και σταθερή. Είμαι ένας έντιμος πολεμιστής. Στις σχέσεις μου κυριαρχούν οι αρχές. Όταν αυτοί κάνουν τέτοια φτηνή πολιτική, το μπονο που πετυχαίνουν είναι να ξεγελούν τους εαυτούς τους. Εμένα δεν πρόκειται να με ξεγελάσουν με τέτοιες ενέργειες".

Η πολιτική πρέπει να εκδημοκρατιστεί
Αναφερόμενος στην ίδρυση του νέου κουρδικού κόμματος, μετά την απαγόρευση της λετουργίας του Κόμματος Δημοκρατικής Κοινωνίας από το Συνταγματικό Δικαστήριο, είπε:
"Το ζήτημα αυτό το εξομοιώνουν με αυτό που συμβαίνει όταν σκάει το λάστιχο σε ένα αυτοκίνητο. Αλλάζουν το σκασμένο λάστιχο και το αυτοκίνητο συνεχίζει το δρόμο του. Την πολιτική δεν πρέπει να την αντιμετωπίζουμε έτσι απλοϊκά. Μας έχουν κλείσει δέκα κόμματα μέχρι τώρα, θα το κλείσουν και το καινούργιο, το Συνταγματικό Δικαστήριο είναι έτοιμο, σε "θέση μάχης". Μπορείτε να το εμποδίσετε; Όχι.
Το έχω πει δεκάδες φορές, αυτά τα ζητήματα είναι σοβαρά. Η δική μου προσέγγιση είναι η εξής: δημοκρατική πολιτική. Το έχω αναλύσει στην απολογία μου. Πρέπει να εκδημοκρατιστεί η πολιτική και να αποκτήσει περιεχόμενο. Μην θεωρούμε ότι τα πράγματα είναι απλά. Αυτό είναι ένα ζήτημα αιώνων. Ο λαός της Ανατολής και του Κουρδιστάν έχει εγκαταληφθεί στην ανεργία, την πείνα και την ανέχεια. Οι απώλειες από τη μη επίλυση του Κουρδικού είναι τεράστιες σε επίπεδο ηθικών και υλικών αγαθώς. Δεν μπορεί να γίνει πολιτική αν δεν κατανοήσουμε αυτά τα θέματα.
Η βουλή είναι ένα μέρος όπου συζητιούνται και λύνονται τα προβλήματα. Πρέπει να πιστέψουμε στη δημοκρατική πολιτική και να αγωνιστούμε με πίστη γι' αυτή".

Εκτιμήσεις κάνω, δεν δίνω εντολές
Όσον αφορά τις κατηγορίες που δέχεται, ότι μέσα από τις συνομιλίες του με τους δικηγόρους, διοικεί και δίνει εντολές στην οργάνωση, ο Οτζαλάν είπε:
"Εγώ κάνω εκτιμήσεις, δεν δίνω εντολές όπως με κατηγορούν. Εγώ ασκώ μια κοινωνιολογική ηγεσία από τη θέση που είμαι. Δεν είμαι σε θέση να ασκήσω ηγεσία σε πολιτικό και πρακτικό επίπεδο από τη φυλακή. Άλλωστε, δεν είναι και ηθικό να προσπαθήσω να ασκήσω ηγεσία ενώ είμαι φυλακισμένος. Δεν είναι δυνατόν να δίνω εντολές κάτω από τέτοιες συνθήκες. Απλά, ασκώ ηγεσία σε ηθικό-κοινωνιολογικό επίπεδο και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το εμποδίσει κανείς. Αυτή η στάση του λαού μας απέναντι στο πρόσωπό μου και τις παρακαταθήκες μου θα συνεχιστεί και για τα επόμενα εκατό ή χίλια χρόνια".

Το Κουρδικό είναι πρόβλημα ενός ολόκληρου λαού
"Ο πρώην αρχηγός της ΜΙΤ, Sönmez Köksal, είπε ότι ακόμα κιαν ο Οτζαλάν πει "ζητούμε συλλογικά δικαιώματα", ο πόλεμος αυτός δεν θα τελειώσει, θα συνεχιστεί για άλλα 25 χρόνια. Τί θα πει μη ζητάτε συλλογικά δικαιώματα; Ακόμα και δυο άνθρωποι αν καθήσουν δίπλα και ζητήσουν κάτι, αυτό θεωρείται συλλογικό. Το Κουρδικό είναι ζήτημα μιας ολόκληρης κοινωνίας, ενός ολόκληρου λαού, άρα συλλογικό. Λέει ο Κιοκσάλ ότι ο πόλεμος αυτός θα συνεχιστεί άλλα 25 χρόνια. Αν δεν αναγνωρίσετε συλλογικά δικαιώματα στους Κούρδους, ο πόλεμος θα συνεχιστεί άλλα πενήντα, εκατό ή και χίλια χρόνια. Αυτά που λένε δεν είναι σοβαρά πράγματα. Οι Κούρδοι δεν πρόκειται να κάνουν βήμα πίσω και να απεμπολήσουν τα συλλογικά τους δικαιώματα. Αν χρειαστεί, θα συνεχιστεί ο πόλεμος πενήντα και πεντακόσια χρόνια. Δεν πρόκειται να εγκαταλείψουμε τον αγώνα μας για δικαιώματα. Εσύ μου απαγορεύεις τη γλώσσα, οι άνθρωποί μας δεν μπορούν να μεγαλώσουν τα παιδιά τους και να τα σπουδάσουν στη γλώσσα και τον πολιτισμό μας. Αυτό είναι μια τρομερή κατάσταση πυο δεν είναι δυνατόν να την αποδεχτούμε.
Χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στον αγώνα, ακόμα τρέχει το αίμα. Χιλιάδες άνθρωποι βασανίστηκαν, φυλακίστηκαν. Όλα αυτά έγιναν για να μας αναγνωριστύν ατομικά δικαιώματα; Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Αυτός που μιλά για ατομικά δικαιώματα, άς μάθει πρώτα τί είναι τα ατομικά και τί είναι τα συλλογικά δικαιώματα. Η κοινωνία αποτελείται από μονάδες. Η μονάδα από μόνη της δεν σημαίνει τίποτα, όταν δεν υπάρχει κοινωνία. Τα άτομα αποκτούν αξία όταν ανήκουν σε κοινωνία. Και όταν υπάρχει κοινωνία, υπάρχουν και τα δικαιώματα αυτών που την απαρτίζουν, τα δικαιώματα της κοινωνίας, τα συλλογικά δικαιώματα. Τα ατομικά και τα συλλογικά δικαιώματα συμπληρώνουν το ένα το άλλο, είναι οι δυο όψεις του ίδίου νομίσματος".

Θέλουν τα κάνουν τον Αρίντς να σωπάσει
Όσον αφορά το ΑΚΡ ο Οτζαλάν είπε:
"Από τούδε και στο εξής η μπάλα είναι στην πλευρά του ΑΚΡ. Αυτό θα πρέπει να κάνει βήματα για τη λύση. Στο ΑΚΡ υπάρχουν δυο τάσεις, οι πραγματικοί δημοκράτες και οι άλλοι. Ο Αρίντς ανήκει στους πραγματικούς δημοκράτες. Άκουσα ότι πιάστηκαν δυο αξιωαμτικοί που προετοίμαζαν τη δολοφονία του. Όταν το άκουσα προσπάθησα να καταλάβω τί σημαίνουν όλα αυτά. Είναι βοηθός του πρωθυπουργού. Προσπαθούν να του πάρουν το κεφάλι. Του δείχνουν τον κίνδυνο που διατρέχει. Τον περικυκλώνουν και τον απομονώνουν από το περιβάλλον του. Μετά από αυτή την περικύκλωση ο Αρίντς δεν πρόκειται να ξαναμιλήσει για δημοκρατία, ενώ είναι πιθανόν να μην τον υποστηρίξει και ο πρωθυπουργός. Τον περικυκλώνουν και τον απειλούν. Τώρα δεν είναι ανάγκη να τον σκοτώσουν. Το μήνυμα που έπρεπε να λάβει το έλαβε. Αυτό είναι μια πρακτική που ακολουθεί το βαθύ κράτος, θέλουν να του κλείσουν το στόμα. Το μήνυμα αυτό έχει πολλούς αποδέκτες, αυτούς που ανήκουν στη δημοκρατική τάση του ΑΚΡ. Από τούδε και στο εξής η τάση αυτή θα σωπάσει.
Οι του ΑΚΡ λένε ότι θα φέρουν το θέμα στο Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΣΕΑ). Και να το φέρουν τί θα γίνει, τί θα καταφέρεις; Τίποτα. Αυτό είναι το σύστημα που έφερε το ΑΚΡ. Μετά από επτά χρόνια, φτάσαμε σε αυτό το σημείο."

Θα πρέπει να προχωρήσουν οι δημοκρατικές διεργασίες των Αλεβιτών
"Διάβασα για την αυτοκτονία του αντισυνταγματάρχη Αλί Τατάρ. Σκέφτηκα πολύ. Ο άνθρωπος αυτός οδηγήθηκε στην αυτοκτονία όχι γιατί είχε εμπλοκή στην ΕΡΓΕΝΕΚΟΝ, αλλά γιατί ήταν Αλεβίτης. Τους Αλεβίτες τους γνωρίζω. Είναι φιλότιμοι και καλοί άνθρωποι. Έχουν τραβήξει πολλά. Έχω επισκεφθεί τα μέρη που ζουν. Εγώ θεωρώ και αντιμετωπίζω τον Αλεβιτισμό ως μια δημοκρατική εκδοχή του Ισλάμ. Το έχω πει και στο παρελθόν αυτό. Έχω πει ότι πρέπει να προχωρήσουν οι δημοκρατικές διεργασίες στο χώρο των Αλεβιτών".

Ποιός είναι ο στόχος του AKP
"Είναι δυνατόν να διευρυνθούν οι διεργασίες που γίνονται για την ανάπτυξη κουλτούρας δημοκρατικού Ισλάμ. Υπάρχουν κάποιοι μέσα στο ΑΚΡ που το επιδιώκουν αυτό, είναι αυτοί που θέλουν να λυθεί και το Κουρδικό. Ορισμένοι, όπως ο Αλί Μπουλάτς, μπορούν να συμμετέχουν στις προσπάθειες αυτές. Δεν μπορώ να πω ότι το AKP είναι συνολικά αρνητικό. Όμως μέσα στο ΑΚΡ υπάρχουν δυνάμεις που προσεγγίζουν το Κουρδικό με τον κλασσικό τρόπο, ομάδες που εμφορούνται από φασιστική νοοτροπία, που δεν θέλουν τη λύση του Κουρδικού. Είναι άτομα σαν τον Κιουσράτ Τουζμέν (Kürşat Tüzmen). Ο σκοπός του ΑΚΡ είναι να εξουδετερώσει τις δυνάμεις εκείνες των Κούρδων που δεν είναι ενταγμένες στο πολιτικό σύστημα της Τουρκίας και εκείνες που είναι εντεταγμένες να τις απονευρώσει και να τις φέρει στο σημείο να αποδεχτούν τις δικές του θέσεις. Υπάρχουν και συνένοχοι σε αυτό το παιχνίδι. Είναι η Αγγλία, οι ΗΠΑ, η Ε.Ε., οι ηγέτες του Νότιου Κουρδιστάν".

Το Ισλάμ του AKP είναι το Ισλάμ του Muaviye*
*Muaviye: πεθερός του Μωάμεθ
"Το AKP χρησιμοποιεί το Ισλάμ και λένε ότι κάτι κάνουν. Στην ουσία δεν κάνουν απολύτως τίποτα. Αυτό που εφαρμόζει το AKP, είναι το Ισλάμ του πεθερού του Μωάμεθ, Μουαβιέ, είναι το αντι-ισλάμ. Έχω βαθειά ιστορική γνώση του Ισλάμ. Τί είναι το Ισλάμ; Στέλνω ανοικτή επιστολή στους βουλευτές του ΑΚΡ. Αυτό που εφαρμόζετε εσείς είναι το αντι-ισλαμ του Μουαβιέ. Όπως είναι γνωστό, ο Μουαβιέ είναι παιδί του Εμπού Σουφιάν (Ebu Süfyan). Πριν την έλευση του Μωάμεθ στη Μέκκα, όλοι αυτοί δεν ήταν μουσουλμάνοι και ζούσαν όλοι τους στην αριστοκρατική τάξη. Μετά την άφιξη του Μωάμεθ στη Μέκκα, όλοι αυτοί πήγαν μαζί του και δήλωσαν τη στήριξή τους σ' αυτόν. Όμως, λίγες μέρες μετά το θάνατο του Μωάμεθ, όλοι αυτοί επέστρεψαν και πάλι στην αριστοκρατική ζωή. Από κει και μετά ό,τι έκαναν για το Ισλάμ το ξέρουμε όλοι μας. Πρώτα δολοφόνησαν τον Αλί και μετά, την περίοδο του Μουαβιέ, δολοφόνησαν τον Χουσείν, στην Κερμπέλα. Στην ουσία αποτελείωσαν τους ανθρώπους αυτούς και ό,τι έκαναν, το έκαναν στο όνομα του Ισλάμ.
Στα όρη Ζάγρος ζούσαν οι Γεζιντίδες (Κούρδοι Ζωροάστρες, σ.τ.μ.). Σήμερα έχουν απομείνει ελάχιστοι. Χιλιάδες άνδρες από αυτούς τους σκότωσαν δεκάδες χιλιάδες γυναίκες τους τις πήραν και τις έκλεισαν στα χαρέμια. Αυτό είναι το Ισλάμ του Μοαβιέ. Αυτό ακριβώς κάνει και το ΑΚΡ. Το Ισλάμ του ΑΚΡ δεν είναι το πραγματικό Ισλάμ. Αυτοί δεν εκπροσωπούν το πραγματικό Ισλάμ, το εκμεταλλεύονται για να κατέχουν και να εκμεταλλεύονται την εξουσία.
Πριν λίγες μέρες πέθανε στο Ιράν ο θρησκευτικός ηγέτης Μονταζερί. Εκείνος στάθηκε πάντα μακρυά από την εξουσία. Ηταν ένας από εκείνους που είναι αντίθετοι με την άποψη που έχει ο Αλί Χαμενεΐ και ο Αχμέτ-ι Νετζάτ για το Ισλάμ. Η δική μου προσέγγιση είναι κοντά στην προσέγγιση που έχει Μονταζερί για τη σχέση Ισλάμ και εξουσίας".

Γιατί δεν λύνετε το πρόβλημα;
"Όλοι στην Τουρκία παραδέχονται ότι υπάρχει Κουρδικό πρόβλημα. Δεν υπάρχει κανείς που να το αρνείται αυτό. Μα αφού παραδέχεσαι ότι υπάρχει Κουρδικό πρόβλημα, γιατί δεν το λύνεις; Επειδή κρατούν άλλοι το κλειδί της λύσης. Απλά έβαλαν μπροστά σου το πρόβλημα. Και συ περιμένεις από κάπου το σύνθημα. Αυτό είναι διπροσωπία και ανηθικότητα. Σου λένε μην το λύνεις και συ δεν το λύνεις. Είναι αυτό ηθικό;"

Περιμένουμε μια αυθεντική λύση που να αρμόζει στην ιστορία της Ανατολής
"Αυτό είναι πολύ σοβαρό ζήτημα. Εγώ ξέρω τί πόνο προκαλούν οι απώλειες και οι κηδείες των ανταρτών και των στρατιωτών. Είμαι αυτός που έχω ζήσει πιο πολύ από τον καθένα την κάθε σταγόνα αίμα που έχει χαθεί και την κάθε απώλεια ζωής. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που προκαλεί κάθε μέρα το θάνατο ανθρώπων. Εξ αιτίας του έχασαν τη ζωή τους χιλιάδες άνθρωποι. Υπάρχουν 17 χιλιάδες ανεξιχνίαστες δολοφονίες. Αυτές τις ανεξιχνίαστες δολοφονίες πρέπει να τις αναλύσουμε καλά. Κανείς δεν δικαιούται να κάνει φτηνές πολιτικές.
Γι' αυτό πρότεινα μετ' επιτάσεως τη δημιουργία Ακαδημίας Πολιτικής. Δυστυχώς δεν έχει κάποιο βήμα στην κατεύθυνση αυτή. Το ΑΚΡ ακούει αυτά που λέω και τα υλοποιεί, δημιουργεί τόσες ακαδημίες πολιτικής και εμείς (οι Κούρδοι) ακόμα δεν κάναμε τίποτα. Αν δεν ιδρύσουν Ακαδημία Πολιτικής, δεν πρόκειται να κατανοήσουμε το γεγονός των 17 χιλιάδων ανεξιχνίαστων δολοφονιών.
Εκτός από τις ζωές και από τις ηθικές απώλειες, έχουμε και τις υλικές. Έχουν χαθεί, ξοδεύονται για το Κουρδικό εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Αυτό τί σημαίνει; Αυτό σημαίνει ότι καταδικάζονται οι κάτοικοι της Ανατολής στην πείνα, την ανέχεια και την αναεργία.
Μας φέρνουν ως παράδειγμα την Ισπανία. Όμως η Ισπανία έχει λύσει τα εσωτερικά της προβλήματα, έκανε δημοκρατικά βήματα. Όμως μετά διολίσθησε στον καπιταλισμό. Αυτοί κατάφεραν και έλυσαν τα εσωτερικά τους προβλήματα. Και εμείς θα πρέπει να λύσουμε το πρόβλημά μας με βάση τα δικάμας ιστορικά δεδομένα. Η Ισπανία το έλυσε με βάση τον ευρωπαϊκό καπιταλισμό, εμείς πρέπει να το λύσουμε με βάση τα ιστορικά δεδομένα της περιοχής μας."

Πρέπει να συγκροτηθεί Επιτροπή Δικαιοσύνης και Τεκμηρίωσης
"Άκουσα πριν λίγες μέρες ότι στη Βραζιλία συγκροτήθηκε Επιτροπή Τεκμηρίωσης. Θα εξιχνιάσει τα γεγονότα της περιόδου 1964-85, όταν η στρατιωτική χούντα έκανε βασανισμούς και παραβίασε τα ανθρώπινα δικαιώματα. Θα διερευνήσει και τη δράση των κοντργκερίλα.
Εγώ πρότεινα το εξής: Αν θέλουμε να λυθεί το Κουρδικό, θα πρέπει να συγκροτηθεί στα πλαίσια της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης μια Επιτροπή Δικαιοσύνης και Τεκμηρίωσης των εγκλημάτων που έγιναν εναντίον των Κούρδων. Γιατί δεν συγκροτείται;
Αν συγκροτηθεί και καταλήξει σε συμπεράσματα η επιτροπή αυτή, δεν θα υπάρχει πλέον βία και τάση διαμελισμού της κοινωνίας. Η Εθνοσυνέλευση είναι ο χώρος στον οποίο θα πρέπει να λυθεί το Κουρδικό. Κια αφού όλοι λένε ότι η Εθνοσυνέλευση είναι ο κατάλληλος χώρος για να λυθεί το Κουρδικό Πρόβλημα, γιατί δεν το λύνετε;
Τί περιμένετε;
Γιατί μας κλείνετε τα κόμματά μας;"

Ο φασισμός του Χίτλερ πήρε ως παράδειγμα τους Τούρκους
"Δεν έχω κάποια ιδιαίτερη διάθεση να γίνω συνομιλητής του τουρκικού κράτους. Εμένα μου αρκεί να λυθεί το πρόβλημα. Η υπεύθυνη στάση μου στη φυλακή γλύτωσε το κράτος και το ΑΚΡ από πολλά-πολλά προβλήματα. Όμως, παρόλα αυτά, εκείνοινδεν κάνουν τίποτα για να λυθεί το πρόβλημα. Συμπεριφέρονται διπρόσωπα. Ορισμένοι μέσα στο AKP, όπως και το εθνικιστικό MHP και το ρεπουμπλικανικό CHP εμμένουν στην κλασική εθνικιστική στάση. Αυτό που προσπαθούν να αναπτύξουν, είναι ο τουρκικός φυλετικός εθνικισμός. Αυτός ο εθνικισμός αποτέλεσε πρότυπο για τον εθνικισμό του Χίτλερ. Ο εθνικισμός του Χίτλερ τράφηκε από τον τουρκικό εθνικισμό. Το ίδιο και αυτός του Μουσολίνι. Ο φλυετικός τουρκικός εθνικισμός των ανθρώπων αυτών δεν έχει σχέση με τους Τούρκους, είναι ιδεολογικός εθνικισμός. Αυτή είναι η προσέγγιση του MHP και του CHP."

Ο τουρκικός εθνικισμός είναι μια Μαύρη Τρύπα
"Εμείς δεν έχουμε τέτοια προσέγγιση. Για μας δεν υπάρχει ούτε τουρκικός, ούτε κουρδικός φυλετικός εθνικισμός. Αυτός ο τουρκικός εθνικισμός, το έχω πει και στο παρελθόν, αποτελεί μια μαύρη τρύπα. Θα καταπιεί όλους τους πολιτισμούς, όλες τις γλώσσες, θα τα αποτελειώσει όλα στο εσωτερικό του και στο τέλος θα χαθεί και ο ίδιος. Αυτό δεν έχει σχέση με τους Τούρκους. Αυτό είναι μια ιδεολογική προσέγγιση, έχει στο κέντρο του μια ιδεολογία και δεν έχει σχέση με τους Τούρκους.
Αυτή η προσέγγιση είναι πολύ επικίνδυνη για μας."

Συνομοσπονδιακή Ένωση Ανατολής και Μεσοποταμίας
"Ακουσα από το ραδιόφωνο για το KCK (συνέχεια του ΡΚΚ, σ.τ.μ.). Λένε ότι επιδιώκει τη δημιουργία συνομοσπονδία με την Τουρκία. Όχι, δεν είναι έτσι. Το KCK δεν ασχολείται με σύνορα και με το κράτος. Εμείς επιδιώκουμε την ένωση των λαών της Ανατολής και της Μεσοποταμίας, την δημοκρατική ένωση, την συνομοσπονδιακή ένωση των Τούρκων και των Κούρδων, μια δημοκρατική συνομοσπονδία. Αυτό δεν πειράζει τα σύνορα. Όμως το τουρκικό κράτος θεώρησε το ΚCK παράνομο, και έκανε προχθές μια σειρά από συλλήψεις σε κάποια από τα στελέχη του. Εάν το κράτος κάνει έτσι, δεν πρόκειται να επιστρέψουν στην Τουρκία οι Κούρδοι της Ευρώπης, του Καντίλ και του Μαχμούρ (στρατόπεδο πολιτικών προσφύγων στο Νότιο Κουρδιστάν, σ.τ.μ). Το Μαχμούρ είναι ένα τμήμα που ανήκει στο KCK. Το Μαχμούρ έχει τρεις κόκκινες γραμμές. Η βουλή του, η εκτελεστική του εξουσία και η αυτοάμυνά του. Αν του αναγνωριστούν, τότε θα επιστρέψει στην Τουρκία. Η επιστροφή του Μαχμούρ θα γίνει συλλογικά. Θα έλθουν και θα εγκατασταθούν σε κάποια από τις πλαγιές του όρους Τζούντι. Αν δεν γίνει έτσι, δεν έρχεται κανείς, ούτε ένα άτομο. Ούτε κανείς από την Ευρώπη θα έλθει. Φυσικά, το αν θα επιστρέψουν ή όχι, θα το αποφασίσουν οι ίδιοι, εγώ δεν ανακατεύομαι".

Το βασικό μας πρόβλημα είναι οντολογικό
"Το βασικό μας πρόβλημα είναι οντολογικό, δηλαδή επιβίωσης. Το δικό μας πρόβλημα είναι πρόβλημα επιβίωσης. Δίνουμε έναν αγώνα επιβίωσης. Μόνο έτσι θα πρέπει να προσεγγίζουν και να βλέπουν τον αγώνα μας".

Δεν θα με ξεγελάσουν με μια τηλεόραση
"Η διοίκηση της φυλακής μου είπε ότι δεν θα μου δώσουν τηλεόραση. Ο Γενικός Διευθυντής Ποινών και Πειθαρχείας μου ζήτησε να είμαι πειθαρχικός για να μου την δώσουν. Νομίζουν ότι θα με ξεγελάσουν με μια τηλεόραση. Να ξέρουν όλοι ότι εμένα κανείς δεν μπορεί, δεν είναι σε θέση να με χρησιμοποιήσει. Εγώ έχω αρχές στις οποίες έχω βαθειά και αδιατάρακτη πίστη.
Προσπαθούν να μετατρέψουν ορισμένες βελτιώσεις στη κελί μου σε θέμα διαπραγματεύσεων και δούναι και λαβείν. Αν μην περιμένουν κάτι τέτοιο από μένα. Τους είπα ότι δεν είμαι παιδί, να με ξεγελάσουν με μια τηλεόραση.
Όμως εδώ υπάρχει ένα ζήτημα. Μαζί με μένα υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που έχουν τιμωρηθεί και είναι στις φυλακές. Ο μόνος που δεν έχει τηλεόραση είμαι εγώ. Αυτό είναι μια διάκριση εις βάρος μου και πρέπει να κατανοήσουμε το γιατί γίνεται. Ορισμένοι λένε ότι συνεργάζομαι με το κράτος. Έτσι είναι η κατάσταση αυτών πυο συνεργάζονται με το κράτος; Εγώ το μόνο που ζήτησα είναι αυτά που είναι απαραίτητα για να κρατηθώ στη ζωή. Ζήτησα να μπορώ να παίρνω αέρα, να αναπνέω. Δεν θέλω τίποτα άλλο για τον εαυτό μου. Τα λέω αυτά για εκείνους που λένε ότι ο Οτζαλάν θέλει να σώσει τον εαυτό του. Εγώ δεν θέλω τίποτε άλλο, από το να μπορώ να αναπνέω, κάτι που είναι βασικό και φυσικό δικαίωμα του καθενός. Αυτή είναι η φιλοσοφία μου, αν μπορείς να αναπνέεις τον αέρα, σου αρκεί.
Το ξαναλέω, εσείς εδώ μπορείτε να με σκοτώσετε. Δεν φοβάμαι.
Μου λένε να είμαι φρόνιμος, να μη μιλάω.
Μπορεί ο άνθρωπος να ζήσει χωρίς να μιλάει;
Η φιλοσοφία μου είναι να μιλάω, να εκφράζω τις ιδέες και τις απόψεις μου, να λέω τις εκτιμήσεις μου. Αυτό είναι το καθήκον μου.
Αυτό που μου κάνουν εδώ, είναι ζωντανός θάνατος.
Όπως θανατώνουν έναν άνθρωπο στην αγχόνη σε τρία δευτερόλεπτα, εδώ εμένα με θανατώνουν με αργό θάνατο".
Πηγή: ANF NEWS AGENCY
Μετάφραση: Σάββας Καλεντερίδης

1 σχόλιο:

  1. "Συμπεριφέρονται διπρόσωπα. Ορισμένοι μέσα στο AKP, όπως και το εθνικιστικό MHP και το ρεπουμπλικανικό CHP εμμένουν στην κλασική εθνικιστική στάση. Αυτό που προσπαθούν να αναπτύξουν, είναι ο τουρκικός φυλετικός εθνικισμός. Αυτός ο εθνικισμός αποτέλεσε πρότυπο για τον εθνικισμό του Χίτλερ. Ο εθνικισμός του Χίτλερ τράφηκε από τον τουρκικό εθνικισμό. Το ίδιο και αυτός του Μουσολίνι. Ο φλυετικός τουρκικός εθνικισμός των ανθρώπων αυτών δεν έχει σχέση με τους Τούρκους, είναι ιδεολογικός εθνικισμός."


    Μπράβο Άπο, να είσαι καλά, έστω και φυλακισμένος, και να συνεχίζεις να λες αλήθειες που μας φωτίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.