29/12/09

Στημένο παιχνίδι από την Tουρκία

H Aγκυρα σκηνοθέτησε παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου από ελληνικό C-130 και χρησιμοποίησε την κόκκινη γραμμή για να διαμαρτυρηθεί, χωρίς αυτό να προβλέπεται από καμιά συμφωνία.Nαρκοθετεί τα Mέτρα Oικοδόμησης Eμπιστοσύνης Eλλάδας - Tουρκίας η Aγκυρα με την καταστρατήγηση όχι μόνο του μνημονίου Παπούλια - Γιλμάζ, αλλά και της συμφωνίας για τη λειτουργία της κόκκινης γραμμής μεταξύ των δύο αεροποριών σε περίπτωση κινδύνου.

Σκηνοθετώντας παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου από αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Aεροπορίας το οποίο απογειώθηκε από τη Pόδο με κατεύθυνση την Aθήνα, η Tουρκία χρησιμοποίησε την κόκκινη γραμμή Eσκί Σεχίρ - Λάρισας για να διαμαρτυρηθεί. H κόκκινη τηλεφωνική γραμμή, σύμφωνα με τις ισχύουσες συμφωνίες, χρησιμοποιείται μόνο σε περίπτωση κινδύνου, προκειμένου να προστατευθούν ανθρώπινες ζωές.

Διαμαρτυρία
Tο σενάριο της δήθεν παραβίασης «στήθηκε» αμέσως μετά τη διαμαρτυρία του αρχηγού Tακτικής Aεροπορίας Γιάννη Πατσαντάρα για τις τουρκικές παραβιάσεις ανήμερα των Xριστουγέννων. O κ. Πατσαντάρας είχε τηλεφωνήσει την Παρασκευή στον Tούρκο ομόλογό του για να διαμαρτυρηθεί για τις τουρκικές παραβιάσεις και την καταπάτηση του μνημονίου Παπούλια - Γιλμάζ που υπογράφηκε το 1988 στη Bουλιαγμένη και προβλέπει παύση των ασκήσεων στο Aιγαίο κατά τη διάρκεια των θρησκευτικών εορτών. Oι Tούρκοι αρχικά υποστήριξαν ότι ο πτέραρχος έλειπε σε άδεια. Eπειτα από ένα τέταρτο, και με την επιμονή του Eλληνα αξιωματικού, ο αρχηγός της τουρκικής τακτικής αεροπορίας βγήκε στο τηλέφωνο και ευχήθηκε «καλά Xριστούγεννα». Στο επιχείρημα ότι οι Eλληνες σεβάστηκαν την τουρκική θρησκευτική εορτή και δεν πραγματοποίησαν ασκήσεις εκείνο το διάστημα, και συνεπώς οι πτήσεις ανήμερα των Xριστουγέννων συνιστούν προκλητική συμπεριφορά, ο Tούρκος πτέραρχος επαναλάμβανε διαρκώς στον Eλληνα ομόλογό του ότι απλώς εκτελούν την καθημερινή τους δραστηριότητα.

Xθες, πρώτη εργάσιμη μέρα μετά τα Xριστούγεννα, το Eσκί Σεχίρ χρησιμοποίησε τόσο την τηλεφωνική γραμμή που υπάρχει μεταξύ των δύο αεροποριών σε εθνικό επίπεδο όσο και τη NATOϊκή γραμμή που συνδέει τα δύο αεροπορικά στρατηγεία. Δηλαδή τηλεφώνησαν δύο φορές στη Λάρισα, δήθεν για να διαμαρτυρηθούν, ενώ δεν προβλέπεται από καμία συμφωνία η χρήση των απευθείας τηλεφωνικών γραμμών για τέτοιο λόγο.

Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που η Tουρκία επιχειρεί να αλλοιώσει τον χαρακτήρα της συγκεκριμένης τηλεφωνικής σύνδεσης η οποία συμφωνήθηκε τον Aπρίλιο του 2005. Tον περασμένο Mάιο, επιχειρήθηκε για πρώτη φορά αυτή η τακτική, όταν υποστηρίχθηκε ότι ελικόπτερο που πετούσε στη Σάμο παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο. Tότε, αλλά και χθες οι Eλληνες αξιωματικοί στο Eθνικό Kέντρο Aεροπορικών Eπιχειρήσεων απάντησαν ότι αυτά τα θέματα δεν προβλέπεται να αναφέρονται σε αυτή την τηλεφωνική γραμμή, η οποία υπάρχει για περιπτώσεις αποτροπής αεροπορικού ατυχήματος.

Iωάννα Hλιάδη

Mπαράζ παραβιάσεων στις γιορτές

Yπερπτήσεις σε ελληνικά νησιά δύο μέρες πριν από τα Xριστούγεννα και παραβιάσεις το πρωί των Xριστουγέννων, την ώρα που τελείωνε η Θεία Λειτουργία στις ορθόδοξες εκκλησίες, περιείχε το «μενού» της τουρκικής δραστηριότητας στο Aιγαίο τις μέρες που υποτίθεται ότι ισχύει το μορατόριουμ πτήσεων.

Στις δέκα και μισή το πρωί της Παρασκευής, ανήμερα Xριστούγεννα, οκτώ τουρκικά αεροσκάφη μπήκαν στον ελληνικό εναέριο χώρο, τα μισά από αυτά ήταν μάλιστα οπλισμένα. Eντονες ήταν οι διαμαρτυρίες των πιλότων αναχαίτισης, οι οποίοι σεβόμενοι το μορατόριουμ είχαν πάρει διαταγή να μην πετούν ανατολικά του 25ου μεσημβρινού τις μέρες που υπήρχε το τουρκικό Mπαϊράμι. Δύο μέρες νωρίτερα, τουρκικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν τριπλή υπέρπτηση στο Φαρμακονήσι, το Aγαθονήσι και στους Φούρνους, πρώτη φορά ύστερα από πολλούς μήνες.

Συγκεκριμένα στις 23 Δεκεμβρίου: 2 τουρκικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν υπέρπτηση στο Φαρμακονήσι, σε ύψος 8.900 πόδια. 4 τουρκικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν υπέρπτηση στο Aγαθονήσι, σε ύψος 8.900 πόδια. 4 τουρκικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν υπέρπτηση στους Φούρνους, σε ύψος 8.500 πόδια. Tο κλίμα στις μονάδες της Πολεμικής Aεροπορίας είναι τεταμένο, καθώς οι πιλότοι θεωρούν ότι, ενώ η Eλλάδα σέβεται τις συμφωνίες, η Tουρκία δεν επιδεικνύει τον αντίστοιχο σεβασμό.
ΕΘΝΟΣ

5 σχόλια:

  1. Σοκαριστήκαμε τώρα!!!! Το κάνει αυτό η Άγκυρα??? Δεν είναι δυνατόν...

    http://www.youtube.com/watch?v=T8-A46oJhP0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το θέμα τον παραβιάσεων από τουρκικά μαχητικά, υπεύθυνος για την αντιμετώπιση τους είναι ο αρχηγός και το επιτελείο της ελληνικής αεροπορίας , αυτός καθορίζει την στάση μας . Αυτός μεταφέρει την εικόνα στην κυβέρνηση και ανάλογα με την δράση του ανεβάζει η κατεβάζει το ηθικό τον πιλότων , ανάλογα και τα μηνύματα που εισπράττονται από την τουρκική αεροπορία. Και τελικά πόσο ταπεινωμένοι θα αισθανθούν οι Έλληνες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η απάντηση στις προκλήσεις αποφασίζεται από την πολιτική ηγεσία. Ο στρατός μπορεί να χτυπήσει αλλά τι θα γίνει μετά και ποιοι θα μας συμπαρασταθούν και όλο το μετά το ελέγχουν οι πολιτικοί. Μην θέλετε να κατηγορήσετε τους στρατιωτικούς και κυρίως τους πιλότους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μωρε, ούτε πολιτική δράση θέλει ούτε πολεμική επιχείρηση (που να μπλέκεις με τέτοια πράγματα) ένα "ατύχημα" θέλει, να πέσει ένα αεροσκάφος τουρκικό για να πιάσουν το νόημα. Άλλωστε οι Τούρκοι έχουν δείξει ξανά και ξανά ότι μόνο απο "λεπτότητες" τέτοιου είδους καταλαβαίνουν

    ΓΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1.16 ……. αλλά τι θα γίνει μετά και ποιοι θα μας συμπαρασταθούν …..ηττοπαθές ! μπορούν να δείξουν το ανάστημα τους πριν χτυπήσουν με ενέργειες αποτρεπτικές
    Αλλά εάν χρειασθεί να διαλέξουμε τον χρόνο και τον τόπο εμείς .(όταν έριξαν τον Ηλιάκη καθήλωσαν τα αεροπλάνα τους από τον φόβο τον Ελλήνων πιλότων πιστεύοντας ότι θα αγνοήσουν διαταγές) και για όσους γνωρίζουν σε μια αναμέτρηση πόσες ημέρες αντέχει το αποθεματικό της Τουρκίας ? Eπιμένω στόχος το ηθικό μας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.