20/2/10

Μια απλή εξήγηση για το χάλι μας!

του Τάκη Σπηλιόπουλου
Τελικά ποιος φταίει για το χάλι μας; Γιατί φτάσαμε να μιλάμε για ενδεχόμενη πτώχευση; Η ίδια χώρα δεν είναι, που πριν πέντε χρόνια παρουσίαζε στη διεθνή κοινότητα ένα ιδανικό προφίλ χώρας, μέσω της διοργάνωσης των ολυμπιακών αγώνων; Με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, καινούργιο αεροδρόμιο, γέφυρες, μετρό, υπέροχα στάδια και καταπληκτική οργάνωση;

Ναι είναι η ίδια χώρα... Και δυστυχώς αυτό και μόνο το παράδειγμα των ολυμπιακών αγώνων, μπορεί εύγλωττα να εξηγήσει την κατρακύλα μας. Δείχνει τον τρόπο που λειτουργεί αυτό το κράτος, δείχνει πόσο οδυνηρή είναι η έλλειψη σχεδιασμού για το αύριο, αλλά και πόσο καταστροφική είναι η ασυνέχεια όταν ένα κόμμα διαδέχεται ένα άλλο στην εξουσία.

Όλα σχεδόν τα έργα που αποδείχθηκαν χρήσιμα και λειτουργικά, με εξαίρεση το μετρό (έργο που έγινε με καθυστέρηση 15-20 ετών), είναι έργα που έγιναν με συγχρηματοδότηση, τα οποία διαχειρίζονται σήμερα ιδιώτες. Έργα που πρόκειται να περάσουν στο Ελληνικό δημόσιο, μετά από 30- 35 χρόνια. Παράδειγμα η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου,(που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού στοίχισε σχεδόν ένα δις και έξη χρόνια μετά δεν κατασκευάστηκε ούτε ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου, είτε από τη μία είτε από την άλλη πλευρά της!), η Αττική οδός και το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Αντίθετα όπου τα έργα αφέθηκαν στην δικαιοδοσία και τη διαχείριση του κράτους, είτε εγκαταλείφθηκαν, είτε έγιναν πρόχειρα και χωρίς προδιαγραφές. Παράδειγμα οι περισσότερες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις που ενώ πληρώθηκαν πανάκριβα από το υστέρημα του ελληνικού λαού, έξη χρόνια τώρα λεηλατούνται, μετατρέπονται σε χωματερές, σκουριάζουν και καταστρέφονται!

Παράδειγμα ο επικίνδυνος Κηφισός, που συνεχίζει να ταλαιπωρεί τα νεύρα των οδηγών που τον χρησιμοποιούν. Εννοείται πως ούτε η Ιόνια οδός, ούτε ο αυτοκινητόδρομος που διατρέχει τον Θεσσαλικό κάμπο προχωρούν, ούτε η Κορίνθου Πατρών έχει ξεβαλτώσει. Ολοκληρώθηκε με χίλια βάσανα η Εγνατία οδός και ολοκληρώνεται με καθυστέρηση ο Μαλλιακός, όπου επιλέχθηκε η φτηνότερη και ευκολότερη από τις προτεινόμενες λύσεις.

Αυτά αρκούν για να γίνει αντιληπτό γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Αναζητήστε τις αιτίες στη διαφθορά, στην έλλειψη πολιτικής βούλησης, στην απουσία οργάνωσης, στις μικροκομματικές σκοπιμότητες, στον ανύπαρκτο σχεδιασμό. Όλη αυτή η προχειρότητα, η ολιγωρία, η κοντόφθαλμη λογική, που έκαναν στάχτη την κληρονομιά των (πανάκριβων) ολυμπιακών αγώνων, είναι η ίδια που έκανε στάχτη και την οικονομία της χώρας.

Αυτά και μόνο αυτά, αρκούν για να εξηγήσουν γιατί εξόκειλε το καράβι! Προφανώς υπάρχει ευθύνη και στις προηγούμενες κυβερνήσεις και μάλιστα μεγάλη. Όμως η βόμβα έσκασε στα χέρια του κ. Καραμανλή, γιατί όχι μόνο δεν κατάφερε να περιμαζέψει τις αμαρτίες του παρελθόντος, αλλά κυρίως γιατί ο ίδιος δημιούργησε τόσες και άλλες τόσες!

5 σχόλια:

  1. Ωραία, το ξέρουμε! Φταίει το κράτος επειδή οι πολιτικοί μας είναι καραλαμόγια. Τούτο δεν σημαίνει πως αν το καταργήσουμε υπέρ των "νταβάδων" που τους δωροδοκούν θα στρώσει η Ελλάδα. Πέρα απ' την αυλή τους δεν έχουν συμφέρον να λειτουργεί κάποιος δημόσιος τομέας που τόσο πια έχουμε ανάγκη. Το αντίθετο για να μην έχουν κόστη, δηλαδή να μην έχει το κεφάλαιο κοινωνικό κόστος και να καταστρέφει ελεύθερα τις πλουτοπαραγωγικές πηγές, ναι και το ανθρώπινο κεφάλαιο, της χώρας μας. Αυτά δεν είναι αυτονόητα ? Οσο "μικροί" και φοβισμένοι να είμαστε δεν πρέπει να ζητάμε τουλάχιστον αλλαγή του πολιτικού προσωπικού και δημιουργία κράτους για να μη σκλαβωθούμε πάλι ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΥΡΙΕ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΕ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΓΝΩΡΙΖΩ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΤΑ ΕΞΗΣ:
    ΟΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΕΥΚΟΛΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ.
    ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ Η ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΓΝΟΝΩΝΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ;
    ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΗΡΘΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΡΗΜΗΝ ΤΗΣ SIEMENS, KAI ΑΛΛΩΝ ΜΕΓΑΛΟΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ;
    ΣΕ ΤΙ ΕΧΕΙ ΟΦΕΛΗΘΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΦΙΕΣΤΕΣ.ΜΟΝΟ ΧΡΕΩΘΗΚΕ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΛΗΡΩΣΕΙ ΧΡΕΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΕΔΩΣΑΝ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ. Η "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ" ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΗΣ ΣΤΙΓΜΗ.
    ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΑΙΞΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΠΑΙΞΑΝ ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ.ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΝΑ ΘΕΣΩ ΥΠΟΨΙΝ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ, ΜΙΑ ΠΙΟ ΒΑΘΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΔΙΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΟΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ Η ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΟΦΕΛΗΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΟΦΕΛΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ. ΜΟΝΟ ΒΑΡΗ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ.ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΣΥΝΙΦΑΣΜΕΝΟ ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΔΟΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΟΥ, ΕΞΕΛΙΣΟΜΕΝΟΥ, Ή ΠΡΩΙΜΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ. ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟ ΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΑ ΣΕ ΧΩΡΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΧΑΡΤΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΟΥΝ ΠΙΟΝΙΑ ΣΤΗ ΣΚΑΚΙΕΡΑ.
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο Perkins (The Confessions of an Economic Hit man), ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ, ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΕΡΓΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ (ΜΕ ΤΟ ΑΖΗΜΙΩΤΟ ΦΥΣΙΚΑ).

    ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΝ, ΤΟΤΕ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΤΣΑΚΑΛΙΑ....ΚΑΤΑΛΑ-ΒΑΙΝΕΤΕ ΤΙ ΕΝΝΟΩ...

    ΑΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η εντύπωση που σχηματίζει κανείς διαβάζοντας το Γερμανικό περιοδικό Spiegel, είναι πως: ή ο Γ. Παπανδρέου δεν γνωρίζει τι λέει ή ότι σκόπιμα προσπαθεί να τινάξει στον αέρα την Ελληνική Οικονομία, ίσως .... ίσως για να φύγουν από την μέση τα παλαιά οικονομικά τζάκια και να δημιουργηθούν νέα τοιαύτα !

    Εν ολίγοις ... ετοιμάζει μια νέα ... βασιλεία ... "κατάδική του" .... για άλλα 20 χρόνια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γράφει ο κ. Σπ.:

    ---Με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, καινούργιο αεροδρόμιο, γέφυρες, μετρό---

    Εάν είχατε διαβάσει στο Ενημερωτικό Δελτίο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, πόσα τεχνικά έργα επρόκειτο να κατασκευαστούν για την Ολυμπιάδα του 2004 και ΝΑ ΤΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ότι κατασκευάστηκε στο τέλος, ΘΑ ΦΡΙΞΕΤΕ !!!

    Που είδατε τους "σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, καινούργιο αεροδρόμιο, γέφυρες, κτ.λ".

    Επρόκειτο να γίνουν αλλά .... ματαιώθηκαν ...!

    Αντ' αυτών μας απηγόρευσαν την κυκλοφορία επί δύο εβδομάδες και όλα ήσαν εν τάξει !

    Αμ το κόστος της διοργάνωσης που έφθασε τα 22 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ !!!

    Με τόσα χρήματα θα είχαμε μια πολεμική αεροπορία που ζητούσε ο αείμνηστος Πρέσβυς ε.τ. Μιχάλης Δούντας, έναν στρατο - ΚΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΣΘΟΦΟΡΩΝ - σύγχρονο και θα είχαν περισσέψει άλλα 12 δισεκατομμύρια Ευρώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.