11/3/10

Ο ευτελισμός της Γλώσσας μας


Πού βαδίζει η ελληνική γλώσσα; Αν ακούσει κανείς έναν διάλογο ανάμεσα σε νέους της εποχής, σαφώς θα προβληματιστεί ακόμα και αν δεν ανήκει στο αυστηρό κατεστημένο. Διότι σε όλες τις εποχές, οι νέοι είχαν –ιδιαίτερα στην εφηβεία-την τάση να θέλουν να δείχνονται διαφορετικοί δημιουργώντας κατά πρώτον μια ιδιότυπη γλωσσική επικοινωνία. Υπάρχουν πολλές εξηγήσεις γι΄ αυτό το φαινόμενο. Οι νέοι θέλουν να έχουν την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια ομάδα που μοιράζεται τα ίδια προβλήματα, τις ίδιες ανησυχίες και ίσως, τις ίδιες απαξιώσεις. Επομένως η επικοινωνία τους διαμορφώνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να «προστατεύεται» από τον κόσμο των μεγάλων (γονείς, δάσκαλοι κλπ) και να διαφοροποιείται απ΄ αυτόν. Κάτι σαν επανάσταση, ή σαν ανάγκη να δώσουν ένα στίγμα καινούριο στην κοινωνία που τώρα αρχίζουν να αντιλαμβάνονται; Όπως και να το κάνουμε, η νεότητα που ανέκαθεν υπήρξε «θείο δώρημα» έχει τα χαρακτηριστικά της…
Γνωρίζοντας αυτά δεν θα μπορούσε κανείς να περιμένει από τους σύγχρονους νέους να μιλούν με το «ν» και με το «σίγμα» ή να επικοινωνούν με τις ελληνοπρεπείς καθαρευουσιάνικες εκφράσεις που ακούγονταν μέχρι και τα πρώτα έτη της μεταπολίτευσης στην Ελλάδα. Έχουμε πλήρη συνείδηση του γεγονότος ότι οι εποχές αυτές έχουν περάσει όπως και ότι η καθαρεύουσα έχει δώσει την θέση της στην δημοτική, με την απλουστευμένη ορθογραφία και γραμματική. Από αυτό το στάδιο όμως της ρέουσας αλλά εγγράμματης δημοτικής που επιχειρήθηκε να επικρατήσει ως η βασική γλώσσα επικοινωνίας ανάμεσα στις σύγχρονες γενιές, καταλήξαμε στην …μονολεκτική επικοινωνία.
Οι νέοι σήμερα, ως μοντέρνοι και τεχνολογικά ενήμεροι, απαξιούν να συνεννοούνται με ολοκληρωμένες προτάσεις και εκφράσεις. Αρκούνται να ανταλλάξουν SMS με αυτοσχεδιασμένες λέξεις- κοκτέιλ ελληνικών και αγγλικών όπως «σούπερ» και «ουάου», με greeklish και νεολογισμούς που χρήζουν ειδικού λεξικού για να τους κατανοήσουμε. Οι άλλοτε συνομιλίες που ασκούσαν την εγγράμματη επικοινωνία και την ευφράδεια, έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Η αποχή από το διάβασμα εφημερίδας, η τηλεόραση, η πολύωρη απασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια, η έλλειψη χρόνου εκ μέρους των γονέων να κάνουν συζητήσεις με τα παιδιά τους, αποθαρρύνουν την ανάπτυξη και παραγωγή λόγου. Η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από τα πρώτα χρόνια του γυμνασίου-πράγμα που ενίσχυε το ορθό γλωσσικό ένστικτο και την αντίληψη συντακτικού, έχει παραμεριστεί. Η ορθή χρήση της γλώσσας που κάποτε ήταν must για τους πολιτισμένους ανθρώπους όπως και ενδεικτικό σοβαροφάνειας, τώρα κοντεύει να θεωρείται ντεμοντέ και …χάσιμο χρόνου. Ίσως οι νέοι είναι σήμερα πιο αγχωμένοι παρά ποτέ-τουλάχιστον οι ίδιοι έτσι δηλώνουν. Και όσον αφορά την επικοινωνία μέσα στις παρέες τους, θα μπορούσαμε να είμαστε ελαστικοί στις κρίσεις μας, δεδομένου ότι και εμείς οι πιο μεγάλοι μιλάμε διαφορετικά μεταξύ μας σε στιγμές χαλαρότητας απ΄ ότι στο επαγγελματικό μας περιβάλλον.
Όμως η γνώση ορθής ομιλίας και γραφής, είναι σημαντική για την επιτυχία μιας αποτελεσματικής επικοινωνίας. Η συντόμευση και ταχύτητα στον λόγο, μπορεί να αποβούν εις βάρος της σαφήνειας. Αν ο νέος χρειαστεί κάποτε να αρθρώσει άρτιο λόγο, θα δυσκολευτεί πολύ να το κάνει λόγω της λεξιπενίας του. Και έτσι, θα δημιουργούνται στρατιές αγραμμάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ ο ευτελισμός της γλώσσας μας θα εξακολουθήσει τον κατήφορό του σε γραπτό και προφορικό λόγο.

37 σχόλια:

  1. ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΧΗΜΙΣΤΩΝ

    Μάλιστα φίλες και φίλοι. Του BERTHELOT, που ο ίδιος τα έχει μεταφράσει στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

    ΔΥΟ ΤΟΜΟΙ. 1887 και 1888. ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ, ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ & ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, (στην καθαρεύουσα της εποχής ), ΚΑΙ ΣΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

    ΕΙΝΑΙ 24 & 33 ΜΒ αντίστοιχα. 1.300 ΣΕΛΙΔΕΣ ΣΥΝΟΛΟ.

    http://ia341335.us.archive.org/0/items/collectiondesanc01bert/collectiondesanc01bert.pdf

    http://ia341308.us.archive.org/3/items/collectiondesanc23bert/collectiondesanc23bert.pdf

    ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ και ΧΗΜΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ και ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ. ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΔΟΥΛΕΥΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΕΦΡΑΖΑΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ, ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝΑΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΑΠΑΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗΔΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δημοσιεύεται στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του υπουργείου, πρώην Εθνικής, Παιδείας, το «σχέδιο δράσης για την υλοποίηση των προγραμματικών δεσμεύσεων στο χώρο της Παιδείας», όπως σημειώνει στο εισαγωγικό σημείωμα η υπουργός Άννα. Τίτλος του «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ». Στόχος, μεγαλόπνοος, η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ της Παιδείας, η ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ του εκπαιδευτικού συστήματος. (Τα κεφαλαία περιέχονται στο κείμενο).
    Το κείμενο της υπουργού Παιδείας, το «σχέδιο αναβάθμισης», είναι ουσιαστικά ένας ύμνος στο λεγόμενο «ψηφιακό σχολείο» (“e-school”). Έχεις την εντύπωση ότι δεν αναφέρεται σε σχολείο, σε Παιδεία, αλλά σε ένα είδος ΚΕΠ (Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών), μια καλωδιωμένη επιχείρηση, με αμίλητους, απρόσωπους υπαλλήλους – δασκάλους και χρήστες, πελάτες, επισκέπτες, που τους λέμε και μαθητές.
    Το νέο σχολείο – ΚΕΠ υπονομεύει, καταργεί την ουσία της Παιδείας (ότι τουλάχιστον απέμεινε).
    1. Ανάγεται «αναβαθμίζεται» η πληροφορία, δηλαδή το εφήμερο, το πρόσκαιρο και χρήσιμο, σε «Μεγάλη Ιδέα» της Παιδείας και εξοβελίζεται πλήρης ο ανθρωπιστικός χαρακτήρας του σχολείου.
    2. Μεταβάλλεται απροκάλυπτα σε προθάλαμο της τεχνοκρατικής κοινωνίας, σχολείο χωρίς ιθαγένεια, γλωσσικά και ηθικά απονεκρωμένο.
    3. Ένα κρατικό παιδομάζωμα, όπου θα προετοιμάζονται οι αυριανοί τηλε-γενίτσαροι, οι πρώην Έλληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Όταν οι εχθροί σου θα έχουν ξεμάθει την ορθογραφία τους, να ξέρεις ότι η νίκη πλησιάζει»
    Βλ. Βολκόφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας!
    Λιτό, επεξηγηματικό, χωρίς κραυγές και φανφάρες, αναδεικνύει την ουσία του προβλήματος που επιφέρει η συνεχιζόμενη μείωση του εύρους του λεξιλογίου μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο εκπεσμός της γλώσσας μας ακολουθεί την πορεία της οικονομίας και του πολιτισμού μας.
    Άλλωστε το "Νιουσπήκ" του Όργουελ είναι επίκαιρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. kalinikta ellada
    kalinikta elliniki glossa
    kalinikta elliniki oikonomia,oikogenia
    koultura,stratos,
    kalinika mellon.

    I elliniki neolea exi barethei
    na agonizetai, mas pire to rema.Stis bathmologies kai stin paidia oi xeiroteroi tis europis.
    Zito ta greeklish kai ta mcdonalds.

    To kalitero einai na min ponesoun ta logia auta kai na einai pseutika alla....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΥΘΟΣ!

    Ένα παραμύθι, που μας συνόδεψε από τα πρώτα μαθητικά μας χρόνια ήταν το παραμύθι για το «κρυφό σχολειό». Για το:
    φεγγαράκι μου λαμπρό
    φέγγε μου να περπατώ
    να πηγαίνω στο σκολειό
    να μαθαίνω γράμματα
    και τα λοιπά, που υποτίθεται πως λέγανε τα παιδάκια πηγαίνοντας νύχτα και κρυφά στην Εκκλησιά για να μάθουν γράμματα.

    Στην πραγματικότητα όλη η φιλολογία περί κρυφού σχολειού είναι παραμύθι. Κανένας έγκυρος ιστορικός, ούτε ο Παπαρρηγόπουλος, που αφιερώνει στην εποχή της τουρκοκρατίας τους δύο από τους εννέα τόμους της «Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους», ούτε ο Σάθας, εις την «Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα» του, ούτε και η νεώτερη δεκατετράτομη «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» της Εκδοτικής Αθηνών, κάνουν οποιαδήποτε μνεία περί κρυφού σχολειού. Στο τελευταίο μάλιστα σύγγραμμα και συγκεκριμένα στον 10ο τόμο και στη σελίδα 366, οι συντάκτες του σχετικού κεφαλαίου Γ. Ζώρας και Α. Αγγέλου (καθηγητές πανεπιστημίου αμφότεροι), είναι κατηγορηματικοί: «Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε, πρόκειται για μύθο», υποστηρίζουν.

    Το ουσιαστικό βήμα προόδου στην εκπαίδευση άρχισε να γίνεται από τα μέσα του 16ου αιώνα. Με κέντρα τη Χίο, που λίγες δεκαετίες πριν ήταν γενοβέζικη κτίση, τη Λέσβο, την Αδριανούπολη και την Κωνσταντινούπολη ιδρύονται πολλά σχολεία, όπου διδάσκουν αξιόλογοι δάσκαλοι. Οι τελευταίοι προέρχονται συνήθως από την βενετοκρατούμενη ακόμη Κρήτη ή τα Επτάνησα και έχουν σπουδάσει σε πανεπιστήμια της Ιταλίας. Σύμφωνα με μαρτυρία της εποχής το 1586, στην Αθήνα, που ήταν μια μικρή επαρχιακή πόλη, λειτουργούσαν πολλά σχολεία.

    Έτσι φτάνουμε στις αρχές του 17ου αιώνα στην εμφάνιση μεγάλων Σχολών, όπως η Σχολή των Κυδωνιών, η Σχολή των Αγράφων, η Ζωσιμαία Σχολή στα Γιάννενα, η Αθωνιάς Σχολή και άλλες σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, χώρια το Πατριαρχικό Σχολείο που λειτουργούσε στην Πόλη από τον 16ο αιώνα. Πολλές από τις σχολές αυτές ήταν πανεπιστημιακού επιπέδου και βέβαια η ύπαρξη και η λειτουργία τους προϋπέθεταν πως υπήρχαν στοιχειώδη και μέσα σχολεία, από τα οποία προέρχονταν οι μαθητές τους. Πρέπει εδώ να τονιστεί πως σε όλη τη διάρκεια της τουρκοκρατίας οι οθωμανικές αρχές δεν έκλεισαν κανένα χριστιανικό σχολείο, ούτε απέρριψαν αίτημα χριστιανικών κοινοτήτων να ανοίξουν σχολείο.

    Είναι λοιπόν λογικό πως εκεί που λειτουργούσαν φανερά και ανεμπόδιστα κανονικά σχολεία όλων των βαθμίδων η ύπαρξη «κρυφού σχολειού» περίττευσε.

    ΜοΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜοΣ
    δεν ξέρω ποιός είσαι και τί πρεσβεύεις.
    Θα είμαι όμως επιθετικός, για πρώτη φορά στο ιστολόγιο αυτό.
    Αυτή η προπαγάνδα που άρχισε για την αμφισβήτιση του κρυφού σχολείου, έχοντας ως επίκεντρο αδιαφανή και φασίζοντα κέντρα στην Πάντειο και αλλού, είναι ανάξια σχολιασμού και κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει.
    Δηλαδή τί θέλεις να μας πεις εσύ και οι όμοιοί σου;
    Ότι ο Γύζης που έκανε τον πίνακα το φαντάστηκε όλο αυτό σκηνικό ή κάποια αδιαφανή κέντρα του το επέβαλαν;
    Να σου υπενθυμίσω ότι ο Γύζης γεννήθηκε το 1842 και πέθανε το 1900. Δηλαδή, θεωρείται περίπου βέβαιο ότι όσα απεικόνισε στον ιστορικό του πίνακα ο μεγάλος αυτός ζωγράφος προέρχονται από αφηγήσεις αυτοπτών μαρτύρων, δηλαδή ανθρώπων που φοίτησαν σε τέτοια σχολεία.
    Και τώρα έρχεστε εσείς οι αμφισβητίες στην ουσία να ακυρώσετε την ελληνική ιστορία.
    Ό,τι και να κάνετε η ιστορία δεν παραγράφεται.
    Άσχετα με τις όποιες ενστάσεις μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε σε ζητήματα θεολογικά ή σε λειτουργίας της εκκλησίας, η συμβολή της ορθοδοξίας και του κλήρου στους αγώνες του έθνους και στη διάσωση της γλώσσας μας είναι τεράστια.
    Θα έλεγε μάλιστα κανείς ότι όσοι πολεμάνε το κρυφό σχολειό, το κάνουν από μίσος σε εκείνους που συνέβαλαν στη διάσωση της ελληνικής γλώσσας.
    Κατά την άποψή μου θα πρέπει να πάψετε την προπαγάνδα στο ζήτημα της ύπαρξης ή όχι του κρυφού σχολειού.
    Μπορείτε να τη συνεχίσετε αλλού, σε άλλα ζητήματα.

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οχι,το Κρυφό Σχολειό δεν ήταν μύθος. Ηταν ένα από τα επιτεύγματα του κλήρου κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Φτωχοί παπάδες δίδασκαν κρυφά τα ελληνικά γράμματα στα παιδιά. Ας μην ξεχνάμε τους αγώνες του κλήρου για την διατήρηση της πολιτισμικής και πνευματικής μας κληρονομιάς-ήταν πολύ σημαντικός και ίσως όχι τόσο ευρέως προβεβλημένος. Το κρυφό σχολειό ξέρω ότι συνεχίστηκε όχι μόνο κατά τα χρόνια της τουρκοκρατίας, αλλά και στα μετέπειτα στις τουρκοκρατούμενες περιοχές της Ελλάδας ως τα τέλη του 19ου αιώνα-ο καθηγητής Κωνσταντίνος Ζησίου (πρόγονός μου) είχε κατά τις περιοδείες του στην Ελλάδα, είχε μάθει για τέτοιες περιπτώσεις.
    Και είναι αξιοπερίεργο που όλα τα κρωξήματα αποδόμησης της Ιστορίας στοχεύουν σε οτιδήποτε από την παράδοσή μας θα μπορούσε να ενισχύσει την εθνική περηφάνειά μας. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ Σάββα,



    Είμαι ένας Έλληνας. Ένας Έλληνας σακάτης όπως και συ. Σακάτηδες είμαστε όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες, λέει κάποιο σχόλιο εδώ, και χρειαζόμαστε ομαδική ψυχοθεραπεία, και από την ιστορία την νοθευμένη, που μας διδάσκουν και από την άλλη που μας κρύβουν. Φόβος και ανασφάλεια μας κατέχουν και σαν άτομα και σαν συλλογικότητα.

    Είναι δυνατόν το κρυφό σχολειό να ήταν κρυφό, όχι από φόβο γιά τους Τούρκους, αλλά από φόβο γιά το ΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΑΠΑΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗΔΩΝ? Εάν υπήρχαν μερικοί έστω παπάδες που ήταν πραγματικοί Έλληνες στην ψυχή, τότε μιλούμε γιά μία άλλη εκδοχή του κρυφού σχολειού.

    Ίσως είναι η μόνη εκδοχή, ώστε το κρυφό σχολειό να συνυπάρχει πράγματι με την πραγματικότητα της εμφάνισης των μεγάλων Σχολών της τότε της Ελλάδας, όπως η Σχολή των Κυδωνιών, η Σχολή των Αγράφων, η Ζωσιμαία Σχολή στα Γιάννενα, η Αθωνιάς Σχολή και άλλες σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, χώρια το Πατριαρχικό Σχολείο που λειτουργούσε στην Πόλη από τον 16ο αιώνα.

    Λοιπόν? Τι λες Σάββα? Φίλοι ξανά?



    ΜοΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όσοι αμφισβητούν την ύπαρξη του κρυφού σχολείου, τους προκαλώ να επισκεφθούν την Μονή Ιωάννου του Προδρόμου στη Δημητσάνα και μετά να μας πουν τις εντυπώσεις τους για την ύπαρξη ή όχι του κρυφού σχολείου. Εκεί έμαθαν τα πρώτα κολλυβογράμματα οι ήρωες του ’21 και ο πατριάρχης Αθηναγόρας.

    Κώστας Σταματάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΜΟς ENA θα σου πω μονο ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ δεν πρεπει να ξαναγινει αυτο ειτε το πιστευεις ειτε οχι,μου ειναι αδιαφορο.αλλα αφου εισαι γνωστης του παπαρηγοπουλου και καθισες και διαβασες ολη την ιστορια του ελληνικου εθνους οπως λες..(εγω σου βγαζω το καπελο!!..)θα διαβασες και καπου οτι ολα τα σχολεια στην ελλαδα ηταν απαγορευμενα πλην των θρησκευτικων σε ορισμενες περιοχες με ειδικα φιρμανια του μωαμεθ β' και ας ειναι καλα ο μεγιστος κοσμας ο αιτωλος που εβαζε τον κοσμο να χτιζουν πρωτα σχολια και ΜΕΤΑ εκκλησιες για μας τους χριστιανους (για σας τους αντιχριστους ζα μαν φου)Γιαυτο βγαλε τον σκασμο και ασχολησου με την θρησκεια σου ,αν εχεις και ασε εμας στην ησυχια μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το κρυφό σχολειό, τουλάχιστον από όσα μπορώ εγώ να συμπεράνω, ήταν οι φτωχοί παπάδες του χωριού (δεν πληρωνόντουσαν από την Εκκλησία ή από αλλού) που έκαναν μάθημα κρυφά στα παιδιά, αφού οι Τούρκοι δεν αναγνώριζαν τέτοιο δικαίωμα ούτε στους δικούς τους που δεν είχαν κάποιο αξίωμα, πόσω μάλλον στους Έλληνες, κάθε χριστιανός ήταν κατώτερος και από τον κατώτερο μουσουλμάνο.

    Οι προνομιούχοι χριστιανοί μπορούσαν να πηγαίνουν στις χριστιανικές σχολές της Εκκλησίας που λειτουργούσαν κανονικά (από τον προνομιούχο ανώτερο κλήρο).

    Οι Τούρκοι διατηρούσαν τα προνόμια του κλήρου αφού ολόκληρη η αυτοκρατορία διοικούνταν ουσιαστικά από τους Έλληνες. Τα φιρμάνια του σουλτάνου γράφονταν στα Ελληνικά αφού προορίζονταν για τα διοικητικά στελέχη της αυτοκρατορίας που ήταν όλοι Έλληνες χριστιανοί ελεγχόμενοι από τον κλήρο. Το πρώτο φιρμάνι γράφεται στα Τουρκικά (ή πιο σωστά στα Αραβικά αφού Τουρκική γλώσσσα δεν υπήρχε, μόνο προφορική διάλεκτος) λίγες δεκαετίες πριν από την επανάσταση του '21.

    Φυσικά, οι Τούρκοι δεν δίσταζαν να εξολοθρεύουν και όλους εκείνους από τον ανώτερο κλήρο ή το διοικητικό κατεστημένο της αυτοκρατορίας που τολμούσαν να τους εναντιωθούν ή να υπερασπιστούν τους επαναστατημένους Έλληνες. Οι επαναστάσεις και οι πόλεμοι ήταν συνεχείς και αδιάκοποι και η ζωή στην Οθωμανική αυτοκρατορία μόνο ειρηνική δεν ήταν (διαβάστε και λίγο τον Σάθα που μνημονεύετε). Παράλληλα, οι Τούρκοι ξήλωναν σιγά σιγά τους Έλληνες και έπαιρναν τη διοίκηση στα χέρια τους, εξολοθρεύοντας τον χριστιανικό πληθυσμό με συνεχείς γενοκτονίες (μόνο κατά τη διάρκεια της επανάστασης του '21 εξοντώθηκαν σε όλη την αυτοκρατορία 1.000.000 Έλληνες, πολύ περισσότεροι από όσους απελευθερώθηκαν).

    Παράλληλα, ας μην ξεχνάμε ότι η λέξη Έλληνας ήταν απαγορευμένη για τον ανώτερο κλήρο (αφού πάντα ταυτιζόταν κατά την άποψή τους με την ειδωλολατρία - εξ ου και το Γραικός) αλλά παρέμενε ζωντανή στο λαό και στους λόγιους.

    Πάντως, μύθος είναι τα περί ειρηνικής και πολιτισμένης Οθωμανικής αυτοκρατορίας όπου ζούσαν όλοι ευτυχισμένοι και όχι τα περί κρυφού σχολειού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όποιος έχει ακούσει γιά κάποιον Φωτάκο της Επανάστασης του 1821, ας κάνει τον κόπο να διαβάσει τα απομνημονεύματά του, όπου αναφέρει γιά τα κρυφά σχολειά. Εκτός πάλι αν προτιμάει τις σύγχρονες 'ιστοριογραφίες' τύπου Σόρος. Ενδεχομένως αυτοί να ξέρουν καλύτερα από αυτούς που τα έζησαν (και πολέμησαν)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μάλιστα! Όποιος αγγίξει την εκκλησία (την χριστιανική ντε, γιατί υπάρχει και η άλλη, η Ελληνική, του δήμου της πόλης/κράτος) είναι ανθέλληνας! Ζήσαμε για να το ακούσουμε και αυτό!!!!
    Και μετά μερικοί θέλουν να μιλήσουν και για την αλήθεια!
    Ουε τοις ηττημένοις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μία κίνηση όπως αυτή, το να βάζει κάποιος δηλ. σε ένα άρθρο εικόνες σαν την παραπάνω, όταν μιλάει για την Ελληνική γλώσσα. Του γένους και του έθνους των Ελλήνων και όχι των ρωμιών! Είναι το λιγότερο σκόπιμο και σε κάθε περίπτωση θα σηκώσει αντιδράσεις από όσους έχουν διαφορετική άποψη.
    Επίσης και επί παραδείγματι ο αείμνηστος Λιαντίνης που όχι μόνον εξέφραζε διαφορετική άποψη (παρόμοια σαν του Ανώνυμου 11 Μαρτίου 2010 7:23 μ.μ. ) αλλά και γενικότερα για την σχέση ελληνισμού και χριστιανισμού, σίγουρα δεν το έκανε από συμπλεγματική εμπάθεια που θέλει πεισματικά να αγνοεί το εκκλησιαστικό γεγονός ως λαϊκό σώμα.
    Εκτός και αν ο Λιαντίνης ήταν προπαγανδιστής υποκινούμενος από τα «φασίζοντα κέντρα στην Πάντειο»!

    βρε, λες ??.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ειναι λογικο το κρυφο σχολειο να υπηρχε κατα περιοδους. πχ κατα τα ορλωφικα τοτε που οι τουρκαλβανοι ρημαζαν την πελοποννησο για 10 χρονια και σε διαφορες αλλες περιοχες μεχρι και τον 20 αιωνα. ομως οπως και οι εξισλαμισμοι ετσι και το κρυφο σχολειο δεν ηταν ο κανονας παρα η εξαιρεση. αυτο δεν σημαινει οτι υπηρχε απολυτη ελευθερια και οι ελληνες ηταν ελευθεροι αλλα στα ακαδημαϊκα θεματα οι τουρκοι αφηναν αυτονομια στους καθηγητες και δασκαλους. οι τελευταιοι πιο πολυ μαλλον φοβοντουσαν την ιεραρχια της εκκλησιας η οποια αρκετες φορες αντιδρουσε σε οτιδηποτε νεοτεριστικο (οπως στην διδασκαλια θετικων επιστημων)παρα στους οθωμανους. και παλι αυτο δεν σημαινει οτι οι ελληνες δεν ηταν δευτερης κατηγοριας πολιτες και οτι κακως επαναστατησαν
    ΓΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εγώ είμαι της άποψης να διαγράφονται τα σχολια από τα νεοταξίτικα φασισταριά, αφού επαναλαμβάνονται με τα ίδια και τα ίδια επί των ιδίων θεμάτων με σκοπό να προβοκάρουν και τίποτ' άλλο. Αυτό να ισχυσει οσο κατέχουν τη διακυβέρνηση και οδηγούν τη χώρα και το λαό των ελλήνων σε αφανισμό. Μετά, θα πρέπει ν' ακούγονται όλες οι γνώμες...))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η Αννα Μπίλντεμπεργκ Διαμαντω ανακοίνωσε ότι η εκμάθηση της αγγλικής ξεκινά από την 1η Δημοτικού. Να τρελάνουν τα παιδιά μας πάνε οι κυβερνήτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Άρες μάρες και του γιαουρτιού ο κόπανος.
    Το ότι κάποιος (παραδέχεται ότι) χρειάζεται ψυχοθεραπεία δεν σημαίνει ότι χρειάζονται απαραίτητα και οι υπόλοιποι. Η γενίκευση δηλώνει απλώς μειονεξία.
    Κοίτα το πρόβλημα κατάματα. Και ξεκίνα με την εμμονή κατά των παπάδων. Αυτή δημιουργεί και πολλά άλλα κακά, ίσως τα περισσότερα στον ιστορικό προβληματισμό. Δες για παράδειγμα τη συμβολή τους στη διάσωση και διατήρηση της γλώσσας. Στη διάσωση της αρχαιοελληνικής γραμματείας.
    Όσο λιγότερα ανακαλύψεις, τόσο μεγαλύτερο το πρόβλημα.
    Καληνύχτα
    Καίτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ ΜοΣ
    ρε μεγάλε το άρθρο αναφέρεται στην Ελληνικη γλώσσα και την εξέλιξη της και όχι στην αλήθεια, η μη, πίσω από τη φωτογραφία η οποία μπήκε για συμβολικους λόγους. Οπότε αδυνατω να κατανοήσω το λογυδριο που μας παρεθεσες. Μάλλον ευκαιρία εψαχνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΜοΣ
    το ότι έχουμε διαφορετική άποψη ή το ότι 'ρούφηξες' τις αθλιότητες των εγκληματιών της Παντείου, δεν σημαίνει ότι είμαστε εχθροί ή οτι δεν είμαστε φίλοι.
    Απλά, αυτή η μαύρη προπαγάνδα για το κρυφό σχολιό, πρέπει να σταματήσει.
    Μας προσβάλλει όλους.
    Αν θέλουμε να κάνουμε κριτική στον κλήρο ή στον τρόπο που λειτουργεί η εκκλησία, υπάρχει πεδό ευρύ.
    Όχι στις αθλιότητες για το κρυφό σχολιό, που επινόησαν οι εγκληματίες της Παντείου με τις Φεράρι και τα τζακούτζι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ Δ.Ε.Η. ΜΠΑΙΝΕΙ ΡΗΤΡΑ ΠΕΤΡΑΙΛΑΙΟΥ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΤΡΑΝΤΖΙΤ.
    ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
    ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ. ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ.

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΔΙΑΚΟΣ, ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ, ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ


    ΠΑΠΑΔΕΣ ΜΕ ΑΡΧ**** ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΖΩΝΤΑΝΗ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.


    Αν δεν υπήρχαν κρυφά σχολειά (ακόμη και αν ήταν λιγοστά) ΤΩΡΑ όλοι εσείς που μιλάτε ενάντια και προπαγανδιστικά θα είσασταν το λιγότερο ΜΕΜΕΤΙΑ.

    'Ενας μη σακάτης 'Ελληνας-Γραικός-Ρωμιός.
    ΝΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Εξ ίσου σημαντικό είναι να σωθεί η χώρα όπως και η γλώσσα μας.
    Η βαρβαρότητα του χρήματος νομίζει ότι καταλαμβάνει τα πάντα, οι μόνοι που διαθέτουν το γιατρικό στο φαινόμενο είναι οι κατανοούντες και κατέχοντες την ευρισκόμενη αρετήν στην Ελληνικήν Ιστορίαν. Η ιστορία δεν γράφθηκε ποτέ με πολεμικά ή πολιτισμικά μουγκρίσματα όπως γλώσσες που δεν εμπλουτίσθηκαν με την Ελληνικήν .
    Οι αρμόδιοι υπουργοί της χώρας μας μπρελόκ ξένων κέντρων, χρόνια τώρα μεθοδευμένα έφθασαν στο σημείο σχεδόν φανερά να βυσσοδομούν την μητρική τους γλώσσα.

    Όζει το έγκλημα αυτό, αρκετά, θα τους πάρει και θα τους σηκώσει με την βοήθεια αυτών που μας την χάρισαν.

    ΄΄Συν Αθηνά και χείρα κίνει΄΄ Ναι είναι τόσο απλό αν κάνει το δέον ό κάθε ένας μας

    Αριστόβουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Με αφορμή αυτό το άρθρο μου για την ελληνική γλώσσα (και συγχωρήστε με γιατί ξέχασα να βάλω το όνομά μου δίπλα στον τίτλο), είδα κάτι που με συγκίνησε. Υπάρχουν αρκετοί που δεν εννοούν να τους τσαλακώσει κανένας την εθνική τους περηφάνεια. Η συζήτηση που άνοιξε για το "κρυφό σχολειό"-ασχετα αν ήταν εκτός θέματος, έδειξε αυτό το πράγμα. Οτι υπάρχουν ακόμα Ελληνες με ζωντανή ψυχή που δεν δέχονται καμία από τις ρυπές των αποδομητών της Ιστορίας μας. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Το ποιο γελοίο που μπορεί κάποιος να κάνει είναι να χαρακτηρίζει αποδομητές της ελληνικής ιστορίας και ανθέληνες τους ουκ ολίγους ανθρώπους που δεν δέχτηκαν ποτέ την ξενόφερτο και δια ροπάλου επιβεβλημένο χριστιανισμό.
    Βέβαια, άμα το πέρας 2000 ετών, για τους περισσότερους πλέον ο χριστιανισμός θεωρείτε συνώνυμος με τον ελληνισμό – ανεξάρτητα αν τα δυο αυτά είναι παντελώς αντίθετα. Και για αυτό ωρύονται όταν ακούμπα κάποιος τους παπάδες.
    Απορώ όμως, ο Ηρόδοτος όταν έγραφε και προσδιόριζε το «ελληνικό» τι είχε κατά νου;;

    Είναι τραγικά γελοίο να χαρακτηρίζεται ένα θρησκευτικό ιερατείο που επί πολλούς αιώνες, πλέον δεν χρειάζεται, προπαγάνδιζε και κυνηγούσε και τις πέτρες, γιατί πάνω τους έγραφαν Ελλάδα, και σήμερα από τους ελλαδήτες να χαρακτηρίζεται ως ο σωτήρας του ελληνικού έθνους!!
    Και όλα αυτά την στιγμή που η κεφαλή της ελλαδικής εκκλησίας είναι όχι απλά υπέρ του λαθρο- μεταναστευτικού αλλά προπαγανδίζει κι από πάνω! Κάπου τον πείρε το μάτι μου σε υπουργικά συμβούλια να παζαρεύει την φορολόγηση της περιουσίας τους!! Αυτό δεν ενοχλεί κανέναν έντιμο χριστιανό όμως!
    Κάτι άλλο τώρα…
    Το ότι κάποιοι προσπαθούν να αποδημήσουν πράματα, πράμα πέρα για πέρα αληθινό, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και σωστά πράγματα μέσα σε αυτά που λένε.
    Ούτε με πρόσχημα την αποδόμηση της ιστορίας που προσπαθείτε είναι λογικό να κολλάμε ταμπέλες σε όσους δεν συμφωνούνε με την εκκλησία και την ιστορία της!
    Το θέμα όμως δεν είναι εκεί, το θέμα είναι ότι οι αποδομούντες γνωρίζουν ότι σε περιπτώσεις σαν και τις περί χριστιανισμού καταστάσεις θα αντιδράσει υπέρ το «ελληνο-κεντρικό ρεύμα» και θα δημιουργηθεί δίπολο με τους χριστιανούς. Εάν δεν ξεκαθαρίσει το θέμα με την θρησκεία και ότι έκανε τα τελευταία 2000 έτη στον ελληνικό πολιτισμό πάντα θα υπάρχει πρόβλημα και θα μεγαλώνει το χάσμα ανάμεσα στις δυο πλευρές. Όποιος αμφιβάλει για αυτό απλά βρίσκεται εκτός πραγματικότητας.

    Προσωπικά καταλαβαίνω και αποδέχομαι εν μέρει το ότι οι περισσότεροι είναι χριστιανοί, πρέπει όμως να βρεθεί τρόπος να αποδοθεί δικαιοσύνη, να ακουστεί η αλήθεια και να μαζέψει η εκκλησία τα, υπέρ της, προπαγανδιστικά δίχτυα από το ελληνικό κράτος.

    Διαφορετικά κάποια στιγμή θα μας βρούνε τα χειρότερα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΓΝΗΣΙΑ ΤΕΚΝΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ, ΦΙΛΕ ΝΗΜΑ.
    ΠΛΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΑΓΕΡΩΧΟΙ ΟΙ ΙΩΑΚΕΙΜ ΚΟΖΑΝΗΣ, Ο ΗΛΕΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΘΡΥΛΟΣ ΠΑΠΑ- ΣΤΑΘΗΣ ΚΤΕΝΑΣ.
    ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟΝ ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΦΟΡΟΥΣΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΑΝΥΠΟΜΟΝΟΣ (ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΑΓΑΘΩΝΑ.

    Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΑΥΤΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΗΣ, ΠΡΟΧΩΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ.
    ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΘΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ.
    ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΦΤΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΝΑ ΓΕΝΝΗΣΕΙ ΠΑΛΙ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΤΗΣ ΝΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΗΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ.
    ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙ Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ "ΟΧΙ";
    ΕΛΛΗΝΕΣ ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.
    Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΕΡΕΦΩΝΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ.
    ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟΥΧΟΙ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΕΛΕΓΕ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ.
    ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΚΑΝ; ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΤΩΧΗΝΑΝ ΚΑΙ ΦΤΩΧΑΙΝΟΥΝ.
    ΙΣΩΣ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΕΛΕΓΕΙ ΤΥΧΑΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ.ΤΟ ΚΑΡΜΑ ΜΑΣ.
    ΝΑ ΦΥΛΑΧΤΕΙΤΕ ΑΠΟ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΝΑΝΟΦΛΟΥΔΕΣ.
    ΟΛΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΕΙΤΕ ΤΑΞΙΚΑ. Η ΛΑΙΛΑΠΑ ΘΑ ΔΙΑΡΚΕΣΕΙ ΠΟΛΥ.
    Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΑΟΙ ΟΜΩΣ ΘΑ ΚΡΑΤΗΘΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ.
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αδελφέ μου δύσκολα θα βρεθεί "χειρότερο" για σένα από την τωρινή σου κατάσταση. Τελείς εν συγχύσει και νομίζεις ότι κάθε κολώνα που κοπανάς είναι ζαλισμένη. Φταίει όμως μόνο το τρικυμισμένο μυαλό σου. Το καλύτερο για σένα είναι να παραδεχθείς όπως και ο φίλος σου ο Μος την ανάγκη για ψυχανάλυση. Είναι μια καλή αρχή.
    Εδώ και 2000 χιλιάδες χρόνια Χριστιανισμός και Ελλάδα συνυπάρχουν, αλληλοσυμπληρώνονται, και γεννούν πολιτισμό τον οποίο απλώς δεν καταλαβαίνεις. Για ποια λογοδοσία μιλάς επιτέλους; Άνοιξε πια τα στραβά σου και διάβασε τίποτε άλλο εκτός από τις κ***φυλλάδες που σε παραμορφώνουν δημιουργώντας σου εμμονές. Διάβασες ποτέ Γρηγόριο Παλαμά; Δαμασκηνό; Χρυσόστομο; Έχεις ακούσει για κάποιον Ρωμανίδη; Σου λένε τίποτε τα ονόματα; Ξέρεις τη συμβολή τους στην Φιλοσοφία, την Ρητορική, την Τέχνη; (γιατί ούτως ή άλλως από Θεολογία δεν καταλαβαίνεις)
    Και έχοντας τέτοια τραγική άγνοια έχεις το θράσσος να ζητάς "ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ";;;

    Το χειρότερο σε αυτά τα ιστολόγια είναι το αυτονόητο της χρείας της απάντησης σε μπούρδες που στην εκ του σύνεγγυς συνομιλία θα αρκούσε και το μειδίαμα.
    Καίτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μεγάλα ονόματα όπως των ιστορικών που προαναφέρθηκαν, λένε ΟΧΙ δεν υπήρξε κρυφό σχλειό. Είναι εφεύρημα των παππάδων προκειμένου να μας αποδείξουν, για άλλη μία φορά, ότι έσωσαν την γλώσσα (για την ιστορία ούτε κουβέντα διότι δεν τους συμφέρει)! Πόσα ιστορικά ψέμματα δέν μάθαμε ήδη από το πρώτο μάθημα; Μας επέβαλαν το ιστορικό ψεύδος του 5 π.Χ. αιώνα ως την περίοδον ακμής της Ιστορίας μας, ενώ είναι η παρακμή της! Πόσες αρχαιολογικές ημερομηνίες χάριν της πολιτικής σκοπιμότητος άλλαξαν καί έγιναν νεώτερες;
    Σε λίγο θα μας πείσουν ότι οι βροχές του "κατακλυσμού του νόε" ήταν αρχαιότερες του κατακλυσμού του Δευκαλίωνα!!!!
    Σχετικά με την διαφοροποίηση της Ιστορίας μας, δεν κυκλοφόρησε το βιβλίο της στ΄ δημοτικού όπου η συγγραφεύς έγραφε ότι οι Έλληνες της Ιωνίας έφυγαν εθελοντικά αφήνοντας τις περιουσίες τους πίσω;;;
    Μην πιστεύετε ότι πετάει ο γάιδαρος! Εάν τον βάλεις στο αεροπλάνο, πετάει. Από μόνος του όμως όχι!
    Οι παπάδες είναι οι φορείς πολλών δεινών. Προσπάθησαν πάντοτε νά εξοντώσουν τον ΕΛΛΗΝΙΣΜΌ! Είμαι Ελληνίδα. Τέρμα. Το χριστιανή ορθόδοξη μου το κόλλησαν στο ντε και καλά, γιατί θέλησαν να με βάλουν σε κολυμπίθρα. Και δεν θέλω να επεκταθώ διότι απ΄ότι βλέπω ο προσηλιτισμός έχει κάνει, δυστυχώς, πολλά θύματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ΚΑΙΤΗ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΙΚΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΤΕΛΕΙΣ ΣΕ ΣΥΓΧΥΣΗ.
    ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ ΟΜΩΣ.
    ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΦΤΑΣΑΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΜΑΛΙΣΤΑ.
    ΑΝ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΣΟΥ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΕΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΤΙΣ ΔΕΧΤΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΤΕΛΕΙ ΣΕ ΣΥΓΧΥΣΗ.
    ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΟΤΙ Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΡΙΧΝΕΙ ΤΥΡΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΣΙΜΠΗΣΕΙΣ.
    Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ Ο ΣΩΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. "Σε λίγο θα μας πείσουν ότι οι βροχές του "κατακλυσμού του νόε" ήταν αρχαιότερες του κατακλυσμού του Δευκαλίωνα!!!!"


    Αυτα καλο μου κορίτσι,ειναι ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ(Mythologie,Mitología,Mythology,Мифология,ميثولوجيا,
    მითოლოგია,神話)και μονο ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ!Απο το γεγονος και μονο οτι εκλαμβανετε την ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ως ΙΣΤΟΡΙΑ,καταλαβαινει καποιος οτι δεν στεκεστε καλα στα μυαλά σας!


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΑΒΒΑ ΜΙΑ ΧΑΡΗ ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ. ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ. ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ BLOG ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ; ΤΙ ΚΑΚΟ ΕΧΕΙ; ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Q ΣΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. "Είμαι Ελληνίδα. Τέρμα. Το χριστιανή ορθόδοξη μου το κόλλησαν στο ντε και καλά, γιατί θέλησαν να με βάλουν σε κολυμπίθρα"


    Δηλαδή εμείς που μπήκαμε στην "κολυμπίθρα", παψαμε αυτομάτως να είμαστε Έλληνες;Τι διαολο...μαγικες ιδιοτητες εχει το νερο της "κολυμπίθρας" και αλλαζει την γενετική συσταση των ανθρώπων που βαπτίζονται;Κοπελιά πάψε να λες αρλούμπες και επιτελους παραδεξου οτι καποιοι "κεραυνοβολημένοι"(αμα τε και πληττοντες αφόρητα μεγαλοαστοί του "κλεινού άστεως")ΣΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΤΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ!
    Να και κατι για να χαρεις.

    http://www.ardin.gr/node/274


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος
    Μίνως.
    13 Μαρτίου 2010 5:20 μ.μ.
    είπε...

    Δηλαδή εμείς που μπήκαμε στην "κολυμπίθρα", παψαμε αυτομάτως να είμαστε Έλληνες;Τι διαολο...μαγικες ιδιοτητες εχει το νερο της "κολυμπίθρας" και αλλαζει την γενετική συσταση των ανθρώπων που βαπτίζονται;Κοπελιά πάψε να λες αρλούμπες και επιτελους παραδεξου οτι καποιοι "κεραυνοβολημένοι"(αμα τε και πληττοντες αφόρητα μεγαλοαστοί του "κλεινού άστεως")ΣΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΤΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ!


    Ο Λιαντίνης ήταν κεραυνοβολημένος που έλεγε ότι έλεγε εδώ ??
    http://www.liantinis.org/content.php?id=39

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ελπίζω να μην εξέλαβες ως αληθινή την υπερβολή του μακαρίτη του Λιαντίνη(πολλοι συγγραφεις χρησιμοποιουν τετοιου ειδους υπερβολές για να δωσουν εμφαση σε καποια σημεια ενος εργου τους), ο οποιος αναφέρεται στον "μυελό των οστών" και στην "διπλή ελικα του DNA"!Διοτι αν συνεβη κατι τετοιο, τοτε πολυ φοβαμαι οτι εισαι ανωριμη στο να κατανοήσεις τετοιου ειδους "αφοριστικά" κειμενα οπως ειναι η "Γκεμμα"(με την οποια σε γενικες γραμμές συμφωνώ)!


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.