1/4/10

Η ΓΝΩΣΤΗ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ» ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΙΝΕΙ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΠΑΣΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ


Φοβούνται μήπως χαθεί η «επιτυχημένη» μειονοτική εκπαίδευση;
Αυτοί που αποκαλούν εαυτούς ηγέτες αντί να συμβουλεύουν τα υπουργεία, καλά θα κάνουν να αφουγκραστούν τις πραγματικές ανάγκες εκπαίδευσης των μουσουλμανόπαιδων

Άργησε, αλλά χτύπησε η γνωστή για τις παραινέσεις της προς κάθε κατεύθυνση άτυπη «Συμβουλευτική Επιτροπή Μειονότητας Δυτικής Θράκης», η οποία στο απόηχο της επίσκεψης της ειδικής γραμματέως διαπολιτισμικής εκπαίδευσης Θάλειας Δραγώνα στην Κομοτηνή, εκφράζει το φόβο της για αφανισμό της μειονοτικής εκπαίδευσης. Ένας φόβος που μόνο παράλογος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, αφού οι επαφές της κ. Δραγώνα στην περιοχή, απέδειξαν το αντίθετο, δηλαδή την πρόθεση για βελτίωση της μειονοτικής εκπαίδευσης. Μίας εκπαίδευσης βέβαια που μόνο επιτυχημένη δεν μπορεί να θεωρείται, όπως καταμαρτυρούν οι αριθμοί αναλφαβητισμού στη Θράκη και σχολικής διαρροής. Έτσι αυτοί που αποκαλούν εαυτούς ηγέτες αντί να συμβουλεύουν τα υπουργεία, καλά θα κάνουν να αφουγκραστούν τις πραγματικές ανάγκες εκπαίδευσης των μουσουλμανόπαιδων και ίσως με κάποιες γόνιμες προτάσεις να βοηθήσουν σε μία καλύτερη μειονοτική εκπαίδευση.
Και το κυριότερο ένας γόνιμος διάλογος μπορεί να γίνει όχι με ανθρώπους που αντιποιούνται αρχές και εμφανίζονται ως ηγέτες χωρίς να έχουν πάρει αυτή τη δύναμη από πουθενά, αλλά από επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς φορείς, ακόμα και από τους ίδιους τους γονείς, που πρώτοι από όλους θα πρέπει να προβληματιστούν και οι ίδιοι για τα ελλιπή ελληνικά των παιδιών τους., αν βέβαια θέλουν να τα δουν να σπουδάζουν και να εργάζονται στην πατρίδα τους και όχι στη γειτονική Τουρκία.

Τα βάζουν με την Δραγώνα
Στην ανακοίνωσή της η άτυπη συμβουλευτική επιτροπή, αναφέρει τα εξής: «Οι επαφές που πραγματοποίησε πρόσφατα η κ. Θάλεια Δραγώνα, ειδική γραμματέας της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας με φορείς της περιοχής μας είναι πολύ σημαντικές όσον αφορά το θέμα της Μειονοτικής εκπαίδευσης. Ευελπιστούμε πως οι επαφές που πραγματοποίησε η υπεύθυνη από την Μειονοτική εκπαίδευση κ. Δραγώνα με εκπροσώπους της μειονότητας να συνεισφέρουν στη διαδικασία διαλόγου της επίλυσης του προβλήματος της μειονοτικής εκπαίδευσης που επείγει άμεσης ανάγκης. Ας μην ξεχνάμε πως τα προβλήματα της Μειονοτικής εκπαίδευσης για να έχουν αίσια αποτελέσματα θα πρέπει να στηρίζονται σε ένα καλοπροαίρετο και ειλικρινή διάλογο με την Μειονότητα. Από τις εμπειρίες που αποκτήσαμε μέχρι σήμερα, μπορούμε να πούμε ατράνταχτα πως δεν έχουν συνεισφέρει τα μέτρα που ελήφθησαν χωρίς να εισακουστεί η γνώμη της Μειονότητας. Η «Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης» περιμένει και ευελπιστεί από την κ. Δραγώνα, ειδική γραμματέα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας να συνεχίσει τη διαδικασία διαλόγου μέσα στα πλαίσια καλής διάθεσης και ειλικρίνειας με τους εκπροσώπους και φορείς της μειονότητας. Είναι φανερό ότι έβγαλαν κόκκινα σπυριά όταν η κ. Δραγώνα δεσμεύτηκε να δει το θέμα της πομακικής γλώσσας και της διδασκαλίας της στα σχολεία των πληθυσμών που την ομιλούν.

Ως «Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης», από τις δηλώσεις που έκανε η κ. Δραγώνα στα διάφορα Μ.Μ.Ε. έπειτα από τις επαφές στην περιοχή μας και τις δηλώσεις των εκπροσώπων της μειονότητας στα Μ.Μ.Ε., νοιώθουμε την ανάγκη να εκφράσουμε τις επιφυλάξεις μας σχετικά με διάφορα βασικά θέματα. Η «Τουρκική» μειονότητα της Δυτικής Θράκης εδώ και χρόνια απαιτεί τη λύση του προβλήματος της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας (Ε.Π.Α.Θ.) αντικαθιστώντας την με μια
Παιδαγωγική Σχολή Πανεπιστημιακού επιπέδου.

Όμως, ο ισχυρισμός περί «αντισυνταγματικότητας» σχετικά με την απαίτηση της μειονότητας για τη φοίτηση στην εν λόγω σχολή μόνο μελών της μειονότητας, προκαλεί ανησυχία. Η Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης γνωρίζει πως η απαίτηση της μειονότητας είναι ξεκάθαρη όσον αφορά το ζήτημα της Ε.Π.Α.Θ. που συνεχίζει να υπάρχει εδώ και 40 χρόνια και απαιτεί για άλλη μια φορά την επίλυσή του σύμφωνα πάντα με τη απαίτηση της κοινωνίας μας.

Επίσης, για ακόμα μια φορά, θα θέλαμε να τονίσουμε πως είναι απαράδεκτο να παραβλέπεται το αίτημα της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης για την ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων στα οποία η εκπαίδευση θα γίνεται στην Ελληνική και στην Τουρκική γλώσσα. Θέλουμε να τονίσουμε πως πρόσφατα οι μειονοτικοί βουλευτές σχετικά με το θέμα των μειονοτικών νηπιαγωγείων έδωσαν μια επιστολή στην υπουργό Παιδείας που περιλάμβανε και τις υπογραφές των αιρετών μειονοτικών εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ευελπιστούμε πως θα ληφθεί υπ’ όψη η συγκεκριμένη επιστολή και θα ικανοποιηθούν οι δημοκρατικές απαιτήσεις της μειονότητας. Η «Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης» δεν θα αποδεχτεί τον αφανισμό και την εξάλειψη της Μειονοτικής εκπαίδευσης η οποία καθορίζεται από την Συνθήκη της Λωζάννης και τις διμερείς συμφωνίες καθώς και τους σχετικούς με την εκπαίδευση νόμους».

Μαθήματα λοιπόν κάνει το άτυπο όργανο που να δούμε ποιος έχει τα κότσια να το καταργήσει ή να το ελέγξει για όσα εν απόλυτη ελευθερία πράττει.

XΡΟΝΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

2 σχόλια:

  1. Η λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων θα έχει ολέθρια αποτελέσματα για την εκπαίδευση των Μουσουλμανοπαίδων και ειδικά των Πομάκων.
    Απεναντίας η Κυβέρνηση πρέπει να ακούσει, να συνεργαστεί και να υλοποιήσει τα αιτήματα των Ελλήνων Πομάκων. Πρέπει να ιδρύσει αμέσως Δημόσια ελληνικά δημοτικά σχολεία, ώστε να υπάρχει εναλλακτική λύση για τους γονείς που δεν αισθάνονται Τούρκοι. Σήμερα στα μειονοτικά σχολεία δεν προσφέρεται παιδεία και μόρφωση, προσφέρεται τουρκισμός και εθνικισμός.
    H ΕΠΑΘ να καταργηθεί και να γίνει σχετικό τμήμα στο Δ.Π.Θ, όπου θα φοιτούν μουσουλμανόπαιδα, τα οποία απαραίτητα θα πρέπει να γνωρίζουν άπταιστα την ελληνική γλώσσα.

    Και μία παρατήρηση προς την κα ΔΡΑΓΩΝΑ. Οι Τούρκοι έκαναν την γεγοκτονία των Ποντίων, των Αρμενίων κ.λ.π, ελπίζω εμείς οι Έλληνες να μη κάνουμε την γενοκτονία των Πομάκων.
    Μ.Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η ελληνική πολιτεία πρέπει να κάνει μειονοτικά σχολεία.
    Έλληνες πολίτες, μέσα στην ελληνική επικράτεια και θα μορφώνονται σε ξένες γλώσσες; Σε τι τους εξυπηρετεί αυτό; Πως θα ζήσουν στην Ελλάδα και πως θα βρουν δουλειά; Δεν είναι προφανές ότι γκετοποιούνται με αυτό το τρόπο;
    Η μόρφωση στην Ελλάδα μπορεί να είναι μόνο ελληνική, όχι (μόνο) για πατριωτικούς λόγους αλλά για λόγους πρακτικούς και λογικούς. Σε μειωνοτικές περιοχές μπορεί κάλλιστα να υπάρχει η προσθήκη της όποιας ξένης γλώσσας και ιστορίας (τουρκικά, πομακικά κλπ) για να εξυπηρετήσει τις ιδιάζουσες ανάγκες και αυτό είναι όλο.
    Τώρα αν κάποια χώρα ή ξένο ίδρυμα θέλει να ιδρύσει σχολεία στην Ελλάδα καλώς να ορίσει και να το κάνει αλλά με δικό της κόστος και με δικές της ενέργειες. Και φυσικά θα ακολουθήσει την ισχύουσα νομοθεσία. Εξαιρέσεις και παραθυράκια για την εξυπηρέτηση προπαγάνδας δεν μπορεί να υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.