28/4/10

Η αεροπορία μας... μετακομίζει στην Πάφο


Σχόλιο του αναγνώστη του Ιστολογίου Λάμπρος Ε.Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης στην ανάρτηση με θέμα Η αεροπορία μας... μετακομίζει στην Πάφο
Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και οικονομικό. Άς θυμηθούμε τι έγινε με την υπόθεση της εγκατάστασης των Κ/Β Ε/Α S-300 PMU1 στην Κύπρο το 1998. Λόγω βεληνεκούς 150 χλμ των εν λόγω Κ/Β Ε/Α, η προπαγάνδα έγινε ότι δήθεν απειλούσαν τις... Τουρκικές ακτές και ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως βαλλιστικά βλήματα Ε/Ε.

Συνεπώς, η παρουσία μίας μικρής Κυπριακής αεροπορίας με δυνατότητες προσβολής στόχων στα Τουρκικά παράλια και στην Τουρκική ενδοχώρα αποτελεί έναν προπαγανδιστικό πολιτικό φραγμό που τόσο η Κυπριακή όσο και η Ελληνική κυβ. δεν θέλουν να υπερπηδήσουν.

Το αρχικό κι ετήσιο λειτουργικό κόστος της ανάπτυξης μίας Κυπριακής μοίρας 16-18 μαχητικών Α/Φ στην Μεγαλόνησο δεν είναι υποφερτό γιά τον Κυπριακό αμυντικό προϋπολογισμό. Παράδειγμα, η Ρωσία προσέφερε τελείως ΔΩΡΕΑΝ έναν αριθμό μαχητικών Α/Φ MiG-29 στον Λίβανο. Ο Λίβανος στερείται δικής του αεροπορικής δύναμης αλλά αρνήθηκε την Ρωσική προσφορά και αντίθετα προτιμά την απόκτηση Ρωσικών επιθετικών ελικοπτέρων. Χαρακτηριστικά, στο 2008-2009 η Λιβανική ΠΑ κατάφερε κυριολεκτικά ν' αναστήσει 3-4 αποθηκευμένα μαχητικά Α/Φ HAWKER HUNTER Αγγλικής κατασκευής τεχνολογίας τέλους δεκαετίας του '50. Αντίστοιχα, η Κυπριακή ΕΦ έχει επιτακτική ανάγκη απόκτησης ενός συστήματος Κ/Β Ε/Α μέσου-μακρού βεληνεκούς.

Η Ελλάδα θα μπορούσε να μεταβιβάσει στην Κύπρο (με Γαλλική άδεια) τα πλεονασματικά DASSAULT MIRAGE F1CG τα οποία συνταξιοδοτήθηκαν από την Ελληνική ΠΑ όπως είχε κάνει και με την μεταβίβαση των Γαλλικής κατασκευής αρμάτων μάχης ΑΜΧ-30 τα οποία ακόμα υπηρετούν με την Κυπριακή ΕΦ. Δυστυχώς, αυτά τα θέματα θέλουν δουλειά και πολιτική βούληση. Αλλά μιάς και μονομερώς αποφασίσθηκε η αποδυνάμωση του πάλαι πότε Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος, προτιμούμε να έχουμε τα Mirage F1CG ως μουσειακά εκθέματα.

Σε περιπτώσεις έντασης, ακόμα και στο έδαφος της Κύπρου φίλια πολεμικά Α/Φ μπορεί να κάνουν την κατάλληλη διασπορά και να είναι σε κατάσταση επιφυλακής. Χαρακτηριστικά, παρά την ξαφνική εισβολή του Κουβέϊτ το 1990 από τις Ιρακινές δυνάμεις του Σαντάμ, η μικρή ΠΑ του Κουβέϊτ δεν καταστράφηκε επί του εδάφους παρά το γεγονός ότι ΔΕΝ ήταν σε επιφυλακή. Κουβετιανά Α/Φ Α-4 Skyhawk κατέφυγαν σε εθνικές οδούς, ενήργησαν βομβαρδισμούς Ιρακινών μηχανοκινήτων φαλάγγων, και διέφυγαν μετέπειτα στην Σ. Αραβία. Κουβετιανά Mirage F1C κατάφεραν να διαφύγουν στην Σ. Αραβία ενώ η βάση τους ήταν υπό τα πυρά Ιρακινού πυροβολικού.

Λάμπρος Ε.Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης
28-4-2010, τοπική ώρα 01:00
Ώρα Ελλάδος 08:00

4 σχόλια:

  1. Οι S-300 δεν εγκαταστάθηκαν λογω της αντίδρασης του Ισραήλ,όχι της Τουρκίας.

    Αλλα σήμερα τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Το πολύ γέλιο θα έπεφτε αν οι Κύπριοι είχαν τη φαντασία να...ζητήσουν απο το Ισραήλ να οργανώσει την αεροπορία τους,ίσως και με την παραχώρηση παλιότερων F-16!

    Με το άχτι που έχουν οι Ισραηλινοί τον Ερντογάν,μάλλον θα τρελαίνονταν απο τη χαρά τους με την ιδέα!!

    Πυροβολητής
    ΥΓ: Τα F-1 είναι πιά άχρηστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τρομερή ιδέα. Το Ισραήλ είναι πολύ "φίλος" μας ως γνωστόν και πολύ "εχθρός" της Τουρκίας.
    Αχαχούχα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 4:32 εννοώ απλά ότι τι Ισραήλ θα ήθελε να κάνει ένα καψόνι (χωρίς καμιά ουσιαστική σημασία) στον Ερντογαν

    Πυροβολητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δεν έχει αμυντικό βάθος για να παρέχει την ανάλογη χρονική προειδοποιήσει για άμεση απογειώσει-επιχειρήσει .προτιμότερο είναι ένα σύνολο ελικόπτερων σε διασπορά και ικανών αντιαεροπορικών συστημάτων για να αποτρέψουν την αεροπορία της Τουρκίας να δράση ανενόχλητη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.