27/4/10

Η αεροπορία μας... μετακομίζει στην Πάφο

Όλα τα πολεμικά πτητικά μέσα του στρατού μας μεταφέρονται αρχές Ιουνίου στην Αεροπορική Βάση «Αντρέας Παπανδρέου» στην Πάφο. Σε υψηλού επιπέδου σύσκεψη στο ΓΕΕΦ, κρίθηκε ότι οι αεροπορικές μας δυνάμεις δεν μπορούν να παραμένουν σε περιοχή όπου τα τουρκικά πυροβόλα την έχουν από καιρό στο στόχαστρο. Με τη μεταφορά των ελικοπτέρων στην Πάφο κρίθηκε ότι αναβαθμίζεται η κυπριακή άμυνα και αποκτά βάθος.

Οι κατά καιρούς αντιδράσεις δεν στάθηκαν ικανές ν’ ανακόψουν μια σωστή στρατιωτικά απόφαση, μας αναφέρθηκε από ανώτατη πηγή του Υπουργείου Άμυνας. Για τη μετακίνηση υπάρχουν ακόμη αντιδράσεις, γιατί κάποιοι, που υπηρετούν εκεί, και δη από τους πιλότους των πτητικών μέσων, θα απαιτηθεί να μετακινηθούν προς την Πάφο. Η κεντρική διοίκηση της Αεροπορίας θα παραμείνει στη Λευκωσία, ωστόσο, όλη σχεδόν η δύναμη των αεροσκαφών και ελικοπτέρων θα μεταφερθεί στην Πάφο, και μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς θα έρχεται μέχρι την Αεροπορική Βάση της Λακατάμειας.

Σε μελλοντικό στάδιο ολόκληρη η Βάση υπάρχει ενδεχόμενο να εγκαταλειφθεί και να αποδοθεί πίσω η απαλλοτριωμένη γη στους ιδιοκτήτες της, αφού αυτοί καταβάλουν τις αποζημιώσεις που έλαβαν. Το θέμα έχει και οικονομικό αντίκτυπο στα οικονομικά του κράτους, καθώς υπάρχει και χαλίτικη γη, η οποία μπορεί να τύχει άλλης αξιοποίησης.

Για τη μετακίνηση των μάχιμων μονάδων υπάρχει εσωτερική μουρμούρα κατά πόσο η πρωτεύουσα μπορεί να εγκαταλείπεται έτσι από μέσα που μπορούν να κινηθούν γρηγορότερα από οτιδήποτε άλλο διαθέτει το στράτευμα. Υπάρχουν βέβαια προς τούτο συμπληρωματικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή. Δηλαδή, το μεταφορικό μέρος των ελικοπτέρων και τα ελικόπτερα έρευνας διάσωσης να έχουν άλλη βάση, ή να παραμείνουν για κάποιο ακόμη χρονικό διάστημα στη Λακατάμεια.

Ο λόγος στην Επιτροπή Άμυνας
ΓΙΑ τους σχεδιασμούς είναι ενήμερη η Επιτροπή Άμυνας της Βουλής, που δεν φαίνεται να έδωσε και την οριστική της συγκατάθεση. Δεν αποκλείεται ο όλος σχεδιασμός που εμπίπτει στην αναβάθμιση της Εθνικής Φρουράς να μη γίνει αποδεκτός από τα μέλη της Επιτροπής Άμυνας. Ήδη, από την πλευρά συγκυβερνώντος κόμματος προβάλλεται σθεναρή διαφορά. Υπάρχει το επιχείρημα ότι αυτό που πάει να γίνει δεν είναι σωστό, αλλά στοχεύει στη σταδιακή συρρίκνωση της δύναμης της χώρας. «Πού ακούστηκε», μας δηλώνεται ανωνύμως για ευνόητους λόγους, «να μην υπάρχουν αεροπορικά μέσα αντίδρασης κοντά στην πρωτεύουσα, η οποία θα είναι και ο πρώτος στόχος του όποιου επίδοξου επιδρομέα. Οι επιτελείς πώς θα κινηθούν για να συντονίσουν μονάδες σε έκτακτη ανάγκη;». Αυτά και πολλά άλλα λέγονται χωρίς να διαφαίνεται ότι το ΓΕΕΦ αλλάζει άποψη. Στόχος, λέγεται, είναι η Κύπρος σιγά- σιγά ν' αναπτύξει αεροπορικές δυνάμεις ικανές να ενεργούν πέρα από την τουρκική παρατήρηση. Στο πλαίσιο αυτό μπορεί να αναπτυχθεί και σμήνος αεροσκαφών ή φιλοξενουμένων αεροσκαφών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, κάτι που ασφαλώς δεν μπορεί να γίνει στη Λακατάμεια.
ΣΗΜΕΡΙΝΗ-ΑΔΩΝΗ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ

3 σχόλια:

  1. η απορία μου ήταν πάντα γιατί οι Κύπριοι δεν αγορασαν πολεμικά αεροσκάφη έστω ολίγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν του πουλάν οι Αμερικάνοι, και λογικά δεν επιτρέπεουν να τους πουλάν και οι Γάλλοι. Για ρωσικά αεροπλάνα ίσως να υπάρχει θέμα συμβατότητας(αν και όλα ρώσικα τα έχουν τεσπα) Βέβαια , λόγω του εξαιρετικά μικρού βάθους τις Κυπριακής άμυνας σε περίπτωση επίθεσης ούτε να βάλουν μπροστά τους κινητήρες δεν θα προλάβουν. Τουλάχιστον τα ελικόπτερα διασκορπίζονται και κρύβονται. Τα αεροπλάνα απαιτούν διάδρομο οπότε δεν μπορύν να διασπαρούν πουθενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και οικονομικό. Άς θυμηθούμε τι έγινε με την υπόθεση της εγκατάστασης των Κ/Β Ε/Α S-300 PMU1 στην Κύπρο το 1998. Λόγω βεληνεκούς 150 χλμ των εν λόγω Κ/Β Ε/Α, η προπαγάνδα έγινε ότι δήθεν απειλούσαν τις... Τουρκικές ακτές και ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως βαλλιστικά βλήματα Ε/Ε. Συνεπώς, η παρουσία μίας μικρής Κυπριακής αεροπορίας με δυνατότητες προσβολής στόχων στα Τουρκικά παράλια και στην Τουρκική ενδοχώρα αποτελεί έναν προπαγανδιστικό πολιτικό φραγμό που τόσο η Κυπριακή όσο και η Ελληνική κυβ. δεν θέλουν να υπερπηδήσουν.

    Το αρχικό κι ετήσιο λειτουργικό κόστος της ανάπτυξης μίας Κυπριακής μοίρας 16-18 μαχητικών Α/Φ στην Μεγαλόνησο δεν είναι υποφερτό γιά τον Κυπριακό αμυντικό προϋπολογισμό. Παράδειγμα, η Ρωσία προσέφερε τελείως ΔΩΡΕΑΝ έναν αριθμό μαχητικών Α/Φ MiG-29 στον Λίβανο. Ο Λίβανος στερείται δικής του αεροπορικής δύναμης αλλά αρνήθηκε την Ρωσική προσφορά και αντίθετα προτιμά την απόκτηση Ρωσικών επιθετικών ελικοπτέρων. Χαρακτηριστικά, στο 2008-2009 η Λιβανική ΠΑ κατάφερε κυριολεκτικά ν' αναστήσει 3-4 αποθηκευμένα μαχητικά Α/Φ HAWKER HUNTER Αγγλικής κατασκευής τεχνολογίας τέλους δεκαετίας του '50. Αντίστοιχα, η Κυπριακή ΕΦ έχει επιτακτική ανάγκη απόκτησης ενός συστήματος Κ/Β Ε/Α μέσου-μακρού βεληνεκούς.

    Η Ελλάδα θα μπορούσε να μεταβιβάσει στην Κύπρο (με Γαλλική άδεια) τα πλεονασματικά DASSAULT MIRAGE F1CG τα οποία συνταξιοδοτήθηκαν από την Ελληνική ΠΑ όπως είχε κάνει και με την μεταβίβαση των Γαλλικής κατασκευής αρμάτων μάχης ΑΜΧ-30 τα οποία ακόμα υπηρετούν με την Κυπριακή ΕΦ. Δυστυχώς, αυτά τα θέματα θέλουν δουλειά και πολιτική βούληση. Αλλά μιάς και μονομερώς αποφασίσθηκε η αποδυνάμωση του πάλαι πότε Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος, προτιμούμε να έχουμε τα Mirage F1CG ως μουσειακά εκθέματα.

    Σε περιπτώσεις έντασης, ακόμα και στο έδαφος της Κύπρου φίλια πολεμικά Α/Φ μπορεί να κάνουν την κατάλληλη διασπορά και να είναι σε κατάσταση επιφυλακής. Χαρακτηριστικά, παρά την ξαφνική εισβολή του Κουβέϊτ το 1990 από τις Ιρακινές δυνάμεις του Σαντάμ, η μικρή ΠΑ του Κουβέϊτ δεν καταστράφηκε επί του εδάφους παρά το γεγονός ότι ΔΕΝ ήταν σε επιφυλακή. Κουβετιανά Α/Φ Α-4 Skyhawk κατέφυγαν σε εθνικές οδούς, ενήργησαν βομβαρδισμούς Ιρακινών μηχανοκινήτων φαλάγγων, και διέφυγαν μετέπειτα στην Σ. Αραβία. Κουβετιανά Mirage F1C κατάφεραν να διαφύγουν στην Σ. Αραβία ενώ η βάση τους ήταν υπό τα πυρά Ιρακινού πυροβολικού.

    Λάμπρος Ε.Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης
    28-4-2010, τοπική ώρα 01:00
    Ώρα Ελλάδος 08:00

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.