22/6/10

Έδωσαν 200 εκατ. δολάρια για 4 «σάπια» αποβατικά και τα παρόπλισαν!

Υπόθεση Χοβερκραφτ: Τα χρυσοπληρώσαμε, δεν τα χρησιμοποιήσαμε ποτέ και τώρα παροπλίζονται στα …κρυφά.
Του Γιώργου Πετρίδη
Τα γιγαντιαία πλοία ταχείας μεταφοράς προσωπικού και αρ­μάτων μάχης – Zubr είναι η ονομασία τους στα ρω­σικά – αγοράστηκαν από το ελ­ληνικό υπουργείο Αμυνας από το 2000 ως το 2001 μετά κόπων και βασάνων και κόστισαν στο Ελληνικό Δημόσιο περισσότε­ρα από 200 εκατ. δολάρια.

Τα μεταχειρισμένα αποβα­τικά πλοία χρησιμοποιήθηκαν λίγο, ελάχιστα ή κα­θόλου από το Πο­λεμικό Ναυτικό και ήδη έχει αρχίσει ο παροπλισμός τους (!), κι αυτό διότι τα οφέλη από την επι­χειρησιακή τους χρήση ήταν μηδα­μινά, ενώ η πανάκριβη συντή­ρηση τους τα καθιστά σχεδόν ασύμφορα.

Ωστόσο, από την προμή­θεια αυτή φαίνεται πως κά­ποιοι αποκόμισαν τεράστια οφέλη. Ο υπαινιγμός αυτός περιέχεται σε ηλεκτρονικό μήνυ­μα που απέστειλε τον Απρίλιο του 2001 ένας από τους ενδια­φερόμενους να προσφέρει «συμβουλευτικές» υπηρεσίες για την πώληση στην Ελλάδα των μεγαλύτερων αποβατικών σκαφών στον κόσμο.
Την εποχή εκείνη η ελληνι­κή κυβέρνηση είχε ήδη αγο­ράσει δύο αερόστρωμνα τύ­που Zubr από τα αποθέματα του Ρωσικού Ναυτικού και προ­χωρούσε στην προμήθεια ακό­μη δύο πλοίων ταχείας μετα­φοράς από την Ουκρανία.

«Σε παρακαλώ, δες τι μπο­ρεί να γίνει, δεδομένου ότι εί­ναι πιθανόν να απαιτούνται πο­λύ ειδικές μέθοδοι προσέγγισης του υπουργείου Εθνικής Αμυνας», ανέφερε ο αποστο­λέας του email στον συνεργά­τη του και συνέχιζε: «Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η συμφωνία που έγινε ήδη με τους Ρώσους απέφερε τεράστια κέρδη (profits) σε όλα τα μέρη, οπότε και οι Ου­κρανοί θέλουν το ίδιο, όμως είναι μόνο φήμες, φυσικά. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι Ελλη­νες είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτά τα σκάφη και θέλουν περισσότερα».
Πράγματι, το ελληνικό υπουρ­γείο Αμυνας παρήγγειλε ακό­μη δύο μεταχειρισμένα απο­βατικά πλοία από το Ουκρανι­κό Ναυτικό, και σίγουρα τα κέρδη ή οφέλη στα οποία ανα­φέρεται απερίφραστα ο επί­δοξος αντιπρόσωπος δεν αφο­ρούν προφανώς στην επιχειρησια­κή εκμετάλλευση των πλοίων. Κι αυ­τό διότι τα πλοία δεν χρησιμοποιήθηκαν παρά μόνο περιστα­σιακά σε ορισμένες ασκήσείς. Οι περιορισμοί στη χρήση τους ήταν μεγάλοι αφού τα πλοία μάλλον δεν είχαν σχεδι­αστεί για το Αιγαίο, αλλά για να επιχειρούν στις ρωσικές λί­μνες. Οπως αναφέρεται στον φάκελο των ρωσικών αερόστρωμνων, τα ρωσικά πλοία μπορούν να αναπτύξουν ταχύ­τητα 30-40 κόμβων, αλλά και να επιχειρήσουν σε κατάστα­ση θάλασσας μέχρι 4 μποφόρ!

Στον φάκελο της «υπόθε­σης Zubr» περιέχονται και αντί­γραφα της αλληλογραφίας με­ταξύ του υπουργείου Εθνικής Αμυνας και της ιδιωτικής εται­ρείας που εμφανιζόταν ως ο αντιπρόσωπος των πωλητών από την Ουκρανία. Σε μια από τις επιστολές αυτές την οποία υπογράφει ο Κος Νικόλαος Αρταβάνης επιση­μαίνεται ότι «η οικονομική προ­σφορά που σας έχω κάνει έχει διαφορά κάτω από το ήμισυ της τιμής που έχετε αγοράσει τα προηγούμενα» και διευκρινίζει ότι η τιμή πώλησης κάθε πλοί­ου προσδιορίζεται στα 20 εκατ. δολάρια. Στην ίδια επιστολή, ο εκπρόσωπος της ελληνικής εται­ρείας «καρφώνει» το υπουρ­γείο Εθνικής Αμυνας ότι αγό­ρασε τα πρώτα πλοία σε τιμή που ήταν υψηλότερη από αυ­τη που προσέφερε εκείνος κατά 30 εκατ. δολάρια! Δηλαδή, κάποια από τα αποβατικά πλοία αγοράστη­καν σε τιμή υπερδιπλάσια του τιμήματος που πρότειναν οι ίδιοι οι αντιπρόσωποι των Zubr. Η καταγγελία αυτή, από τον αντιπρόσωπο που είχαν επιλέξει οι ίδιοι οι Ουκρανοί, δημιουργεί τεράστια ερωτή­ματα για τη σκοπιμότητα της προμήθειας. Κυρίως όμως αποκαλύπτει τις μαύρες τρύ­πες μιας σύμβασης που εν­δέχεται να ζημίωσε το Ελληνικό Δημόσιο το οποίο εμ­φανίστηκε να αγοράζει με­ταχειρισμένο πολεμικό υλικό σε τιμή διπλάσια της προ­σφερόμενης.

Στην επιστολή του προς το ελληνικό Πεντάγωνο ο κ. Αρταβάνης υπογραμμίζει:
«Τα αερόστρωμνα πλοία που δια­θέτουμε είναι σε πολύ καλύ­τερη κατάσταση από τα πλοία που έχετε προμηθευτεί, δε­δομένου ότι το τέταρτο πλοίο που περιμένετε έπρεπε να το παραλάβετε από τον Απρίλιο του 2001 και δεν το έχετε πα­ραλάβει για τεχνικούς λόγους και ποιότητα κατασκευής».

Προκαταβολή και… αγύριστη.
Τελικώς και η προμήθεια των ουκρανικών Zubr αποφασίστη­κε να προχωρήσει. Και ενώ η ελληνική κυβέρνηση είχε δώ­σει στην Ουκρανία προκατα­βολή περίπου 36 εκατ. δολάρια, διαπιστώθηκε ότι το ένα από τα δύο αποβατικά πλοία ήταν ακατάλληλο (παρουσίαζε πο­λύ σοβαρές ρωγμές). Η νέα ηγεσία του υπουργείου Αμυ­νας, την εποχή εκείνη υπό τον κ. Γιάννο Παπαντωνίου, απο­φάσισε να μην παραλάβει το ουκρανικό πλοίο. Οι πωλητές αρνήθηκαν να επι­στρέψουν την προκαταβολή και το Δημόσιο ακόμη και σή­μερα δεν έχει λάβει πίσω τα χρήματα που είχε δώσει για να αποκτήσει ένα πλοίο που ήταν μάλλον εκθεσιακό και όχι για επιχειρησιακή χρήση.

Ούτε για παλιοσίδερα. Όταν το Χοβερκραφτ «τρελλάθηκε»…
Όταν το Μάιο του 2010, το Πο­λεμικό Ναυτικό παρόπλι­σε επισήμως ένα από τα τέσσερα γιγαντιαία αποβατικά. Τα υπόλοιπα τρία Χόβερκραφτ μόνο για τυπικούς λόγους ανήκουν στη δύναμη κρούσης του στόλου. Είναι ενδεικτικό ότι σε μία άσκηση το Zubr, που ξεκίνησε από τη βάση της Αμ­φιάλης, έφτασε ως την Ψυττάλεια και υποχρεώθηκε να επιστρέψει στη βάση του επει­δή οι μηχανές είχαν ανάψει!

Οταν προσπάθησε να δέσει, το πλοίο κινήθηκε με τη μεγί­στη ταχύτητα συμπαρασύρο­ντας αυτοκίνητα, μαντρότοιχους και ό,τι άλλο βρήκε στον δρό­μο του έως ότου σταμάτησε έξω από τη διοίκηση αποβατικών δυνάμεων. Ακόμη και σήμερα τα ερωτήματα για τα μεταχειρισμένα ρωσικά Zubr που αποκτήθηκαν σε τιμή διπλάσια της κανονικής και κυρίως δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ δεν έχουν απαντηθεί.

Εφημερίδα: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ – ΣΕΛ.22 (20.06.2010)
http://nationalpride.wordpress.com

13 σχόλια:

  1. Στὴν χώρα τῆς μίζας καὶ τῆς ἀρπαχτῆς κάποιος δὲν πρέπει νὰ πάη φυλακή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και όμως,τα αεροστρωμνα είναι πολύ καλή δυνατότητα για το ελληνικό ναυτικό,αλλά .....πρέπει πρωτα να τα βρούνε με τις .ιζες.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα νέα υποβρύχια θα στοιχίσουν στην Τουρκία 350€ εκατομμύρια το ένα έναντι 500€ των δικών μας.
    Το πρόβλημα αυτό προυπήρχε, υφίσταται και θα συνεχίσει εσαεί εάν δεν αλλάξει συλλήβδην η πολιτική αληταρία αυτού του τόπου.
    Και εννοώ ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ οι πολιτικές λέρες που είναι και ήταν.
    Κι εγώ πιστεύω ότι τα ZUBR είναι πάρα πολύ καλά σκάφη. Ομως όπως όλα τα οπλικά εξαρτήματα-συστήματα που προέρχονται από Ανατολικό μπλόκ, έτσι κι αυτά έχουν-είχαν κια θα έχουν τεράστια προβλήματα, μίζας, συντήρησης, αποδοχής, εκπαίδευσης, ανταλλακτικών κλπ κλπ. Οχι επειδή δεν είναι καλά. ΟΧΙ. Επειδή οι κυβερνήσεις, οι πολιτικοί, οι μιζαδόροι και όσοι εμπλέκονται στις παραγγελίες, στους στρατιωτικούς και στα πολιτικά λαμόγια, τα σνόμπαραν, τα σνομπάρουν και θα συνεχίσουν να τα σνομπάρουν.
    ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΙ ΗΛΙΘΙΟΣ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΤΙ. ΕΚΕΙ ΘΑ ΚΟΛΛΑΜΕ ΤΩΡΑ ; ΔΕΝ ΠΙΣΤΥΕΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΔΥΤΙΚΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΟΠΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ. Ε, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ !!
    Η ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ. ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ, ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ !!
    ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. ΚΑΙ ΟΧΙ. Η ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΕΛΘΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΚΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΒΡΩΜΑ, ΚΛΕΨΙΑ, ΔΥΣΩΔΙΑ, ΑΛΗΤΕΙΑ ΚΑΙ ΛΑΜΟΓΙΑ. ΟΧΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ. ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΕΛΘΕΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΑΠΙΟ, ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
    ΕΔΩ ΘΕΛΕΙ ΠΛΗΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΦΑΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΣΙΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΩ. ΑΥΤΗ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΗΣΕΙ. ΤΙΠΟΤΑ.
    ΜΟΝΟ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ

    ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οχι και αληταράδες οι 2 ελληναράδες (μάχιμοι) του Πολεμικού μας Ναυτικού επειδή τους ... "ξεπάτωνε" η πανέμορφη δίμετρη Ουκρανέζα Λιούμπα (τύφλα στο μεθύσι η μπεκροκανάτα)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά δουλευόμαστε μεταξύ μας;;;;
    ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΣΑΠΙΑ;;;;; ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΚΡΑΜΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Και ακριβώς τα ίδια προβλήματα έλλειψης ανταλακτικών έχουν μέχρι και τα αμερικανικά F-16 της αεροπορίας μας!!!!

    Κάποιοι πρέπει να τους απαγορευτεί να πιάνουν στυλό-μολύβι ή πληκτρολόγιο γιατί ΑΠΛΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ!
    Απο την εφημερίδα του κομιστή τι να περιμένει κανείς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά στη θεωρία τα Zubr αλλά στην πράξη μάλλον πατάτες μας έδωσαν..!!!Καλύτερα να μην μιλήσουμε γιατο πόσες φορές είχαν πάρει φωτιά οι μηχανές τους...και τρέχαν με πυροσβεστικα-ρυμουλκά...!!!τελος πάντων... άλλη μια περίπτωση μιζαααααααας..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δε πειράζει βρέ, μπορούμε να τα νοικιάσουμε στο Leo . Θα γίνουν τρικούβερτα πάρτι επάνω στο κατάστρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Ωστόσο, από την προμή­θεια αυτή φαίνεται πως κά­ποιοι αποκόμισαν τεράστια οφέλη."
    Α!Ετσι ε!Ο κανενας παλι ηταν που τα πηρε,ετσι Θεμο?

    "Χορός εκατομμυρίων με τα Χόβερκραφτ που ψώνιζε και ξανα ψώνιζε μετα μανίας για λογαριασμό του Ελληνικού δημοσίου ο Άκης Τσοχατζόπουλος.

    Δεν του έφταναν τα πρώτα δύο... ψώνισε κι άλλα δύο για να τα'χουμε !!!

    Όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν, σαπίζουν κιόλας!

    Βρωμιά και δυσοδία αναδύεται απο την υπόθεση που αφορά την αγορά τεσσάρων συνολικά αποβατικών πλοίων Χόβερκραφτ με κόστος εκατομμύρια δολάρια κατα την περίοδο που ήταν υπουργός Εθνικής Άμυνας ο Άκης Τσοχατζόπουλος..."

    http://tiresias-press.blogspot.com/2010/06/blog-post_7342.html

    Εκτος κι αν λενε ψεμματα,αλλα δε το διαψευδη και κανενας.

    http://tiresias-press.blogspot.com/2010/06/8.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ρε εσείς βλέπετε κοντά οι πολιτικοί μας μακριά.
    και. να. τώρα κάνουν δήθεν ότι κάτι κάνουν..... κρεμάλα. ρε.........το ερώτημα...... μετά θα έρθουν πιο καθαρή.
    ρε να μην υπαρχή ΄.....ένας άνθρωπος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. sorry,τωρα το ειδα.Και ο Τειρεσιας απο το Πρωτο θεμα τα γραφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. RE MANGESSSSSS!!!!!!
    POS KAI GIATI NOMIZETE OTI I ROSIA KAI I OUKRANIA MAS STIRIZOUN STA ETHNIKA MAS ZITIMATA...
    TOUS HRISOPLIRONOUME... KAI MAS PIDANE GIA TIN ETHNIKI MAS IPERIFANIA...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ωρε πονάν τα παλληκάρια;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.