28/6/10

Σκορποxώρι µε … πατέντα τα πανεπιστήµια

Επειδή ως χώρα και ως κοινωνία (υποτίθεται ότι) «ψαχνόµαστε» για ανάπτυξn, σηµειώστε την παρακάτω αντίθεση, που δείχνει ότι δυστυxώς η Ελλάδα απέχει έτη φωτός από τις προηγµένες χώρες του κόσµου.
Kάθε εβδοµάδα, το MΙΤ, ένα από τα πιο διάσηµα πανεπιστήμια του κόσµου που βρίσκεται στα Mασαxoυσέτη των ΗΠΑ, καταθέτει δύο τριαδικές πατέντες, δηλαδή πατεντες που κατοχυρώνουν ευρεσιτεχνία σε Ευρώπη, Αµερική και Ιαπωνία.

Με αυτό τον τρόπο, τα τελευταία 25 χρόνια -απο το 1985 µέχρι σήµερα- έχουν δηµιουργηθεί 200 επιχειρήσεις , µε σηµερινή αξία 20 δισ. δολαρίων και πολλές χιλιάδες εργαζοµένους.

Στην Ελλάδα, κάθε χρόνο κατατίθενται περί τις 17 (!) τριαδικές πατέντες και πέρυσι µόνο µία (!) από αυτές προήρχετο από ελληνικό πανεπιστήµιο. Τι άλλο χρειάζεται για να συνειδητοποιήσουμε το ... χάος που µας χωρίζει από την πραγµατική, σύγχρονη και ουσιαστική ανάπτυξη;

Επενδυτής 26/6/10

12 σχόλια:

  1. Τι να τις κανουμε τις τριαδικες κι εφταδικες πατεντες οταν εμεις εχουμε οτι τα αμερικανακια δεν εχουν: ΠΑΜΕ, μαρξιστοσυνδικαλιστες, φραπογαλα και τσιφτετελια (κι αλλα πολλα που βαριεμαι να τα απαριθμησω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλά συγγνώμη, δεν ξέρω αν έχετε αναφερθεί στο συνέδριο της Ν.Δ, αλλά με τέτοιες νοοτροπίες και επιλογές νέα Νέα Δημοκρατία και νέα μεταπολίτευση δεν γίνονται.
    Συνεχής αναφορά και θωπεία της ΟΝΝΕΔ που όλοι γνωρίζουν πως μαζί με τη ΔΑΠ και άλλες οργανώσεις άλλων κομμάτων αποτελούν κύριους μοχλούς πολιτικής εκπόρνευσης της νεολαίας.
    Επιλογές πολλών θολών προσώπων για την κεντρική επιτροπή. Άλλοι από αυτούς έχουν αναδειχθεί τόσα χρόνια μέσα από κρατικοδίαιτες θέσεις χωρίς να έχουν την καλύτερη μαρτυρία του κόσμου, άλλοι ανήκαν ξεκάθαρα στο άρμα της κας.Μπακογιάννη και με ιδιοτελείς όρους μεταπήδησαν στην άλλη πλευρά και έγιναν δεκτοί με πολλά προνόμια. Άλλοι είναι πλήρως φθαρμένοι, έχουν κουράσει και έχουν κουραστεί(που έλεγε ο κ.Καραμανλής)δρώντας τόσα χρόνια στην ομάδα Καραμανλή.
    Πραγματικά επί της ουσίας πολύ λίγα πράγματα έχουν γίνει στη Ν.Δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω το επίπεδο έρευνας στο ΜΙΤ που είναι κορυφαίο, ο αριθμός από πατέντες δεν είναι ασφαλές μέτρο σύγκρισης για την έρευνα που γίνεται στα πανεπιστήμια και ειδικά σε κάποιους τομείς. Παράδειγμα, ενώ στα τμήματα φυσικής έχει νόημα (υποθέτω) η κατοχύρωση πατέντας, στα τμήματα που ασχολούνται με υπολογιστές-software δεν έχει νόημα, γιατί πολύ απλά δεν υφίστανται πατέντες στο software εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Στα πανεπιστημιακά τμήματα υπολογιστών και software έχει νόημα να δούμε σε ποιά διεθνή ή εγχώρια projects συμμετέχουν τα τμήματα αυτά, το πλήθος των επιστημονικών δημοσιεύσεων, τα αποτελέσματα της έρευνας σε εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα κ.α.

    Γενικά, αυτό που λέω είναι πριν να κρίνουμε την δουλειά που γίνεται στα ελληνικά πανεπιστήμια, να διαλέξουμε τα σωστά κριτήρια για να το κάνουμε.

    Γιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσον αφορά τις "πατέντες":
    Σχετικά με τον τρόπο που κατοχυρώνουν τις πατέντες , ειδικά στην Αμερική, έχουν ξεφύγει εντελώς! Κατοχυρώνουν ασύστολα το "προφανές", όπως απλές ιδέες που δεν νοούνται “εφευρέσεις”, με αποτέλεσμα να εμποδίζουν και να τιμωρούν την συνολική έρευνα και τη δημιουργικότητα αντί να την προωθούν και να την ανταμείβουν. Στο κόστος κατοχύρωσης προστίθεται η τεράστια επένδυση χρόνου που πρέπει να κάνει ο εφευρέτης για να βρει τυχόν προηγούμενες προσπάθειες ή κατοχυρώσεις ("prior art"). Και αν υπάρξει μήνυση, το ελάχιστο κόστος είναι 100.000 δολάρια! Εν τω μεταξύ γίνονται τόσες πολλές χιλιάδες αιτήσεις ετησίως, που μια αίτηση πλέον χρειάζεται τουλάχιστον τρεισήμισι χρόνια για να φτάσει στην κατοχύρωση -αν φτάσει! Είναι σίγουρο ότι το παρόν σύστημα κατοχύρωσης βρίσκεται σε παρακμή και οδεύει σε ολοκληρωτική κατάρρευση! Όταν συμβεί αυτό, ίσως αναγκαστούν εκ των πραγμάτων να κάνουν ένα πολιτισμικό άλμα... που δεν θα μπορούν να εμποδίσουν τα μεγάλα συμφέροντα.

    Όσον αφορά την ανάπτυξη:
    Ο μόνος δρόμος για σοβαρή ανάπτυξη στην Ελλάδα και ταυτόχρονα μείωση του κόστους ζωής αλλά και της ανεργίας, είναι η έρευνα & ανάπτυξη συστημάτων εκμετάλλευσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τις συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα όσον αφορά τις ΑΠΕ τις ζηλεύουν οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Έχουμε τον περισσότερο ήλιο, αέρα, θάλασσα και γεωθερμία. Θα μπορούσαμε να ηλεκτροδοτούμε όλη την Ελλάδα χωρίς να πληρώνουμε ούτε ευρώ για λιγνίτη, αέριο ή πετρέλαιο. Βάλτε τα πανεπιστήμια και ντόπιες -όχι ξένες εταιρίες να αναπτύξουν δικές μας τεχνολογίες (πατέντες) στις ΑΠΕ, για να κατασκευάζουμε εμείς οι ίδιοι τέτοια αποδοτικά συστήματα για τη χώρα, αλλά και για εξαγωγή! Θα έπρεπε ήδη αυτή τη στιγμή να είμαστε πλήρως ανεξάρτητοι σε ενέργεια, να εξάγουμε τεχνολογία πάνω στις ΑΠΕ και να είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη!

    Επιπλέον:
    Διανύουμε την πρώτη χρονιά που αρχίζει το "μπαμ" στα εξ-ολοκλήρου ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Προβλέπεται ότι δεν θα προλαβαίνουν τα εργοστάσια να φτιάχνουν μπαταρίες για τα αυτοκίνητα. Οι πάντες έχουν πέσει στην έρευνα & ανάπτυξη πάνω σε τεχνολογίες μπαταριών -αλλά προφανώς δεν εξαντλείται έτσι εύκολα η έρευνα, άλλη μια ευκαιρία (τώρα που γυρίζει) για εγχώρια έρευνα! Διάφοροι δημιουργικοί επιχειρηματίες κατασκευάζουν ήδη έως και αγωνιστικές μοτοσυκλέτες -ηλεκτρικές. Θα μπορούσαμε να κατασκευάζουμε εμείς ένα μικρό Ελληνικό ηλεκτρικό/υβριδικό αυτοκίνητο (και δίκυκλο) ειδικά για κίνηση στην πόλη -δίνοντας ισχυρά κίνητρα για την απόκτησή του και στοχεύοντας στην αποκλειστική κυκλοφορία με τέτοια οχήματα στο κέντρο, για ατμόσφαιρα εξοχής στην πόλη, χωρίς καθόλου ηχορύπανση και αν είναι πετυχημένο, γιατί όχι, εξαγωγή! ☺

    Έλληνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΜΗ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ..ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ..ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ, ΠΕΛΑΤΙΑΚΗ ΧΩΡΑ, ΛΑΜΟΓΙΩΝ, ΛΑΔΩΜΑΤΩΝ, ΚΛΕΨΙΑΣ, ΩΧΑΔΕΡΦΙΣΜΟΥ, ΒΟΛΕΜΑΤΟΣ,ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ, ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΑΣ, ΑΜΟΡΦΩΣΙΑΣ, ΑΠΑΙΔΕΥΣΙΑΣ, ΤΕΜΠΕΛΙΑΣ, ΦΡΑΠΕΔΙΑΣ ΚΑΙ...ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ...ΠΟΙΟΣ ΘΕΟΣ;;ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΡΑΣ ΦΥΣΙΚΑ!! ΑΝΤΕ ΚΑΙ..ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
    -ΑΡΜΕΛ-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εδώ στην ιστοσελίδα ήμαστε περίπου 137 άτομα και μιλάμε μόνο για να μιλάμε.
    Στα πανεπιστήμια βρίσκονται 100 χιλιάδες άτομα από αυτά οι 90 χιλιάδες τρώνε τα λεφτά του μπαμπά και συντηρούν το σύστημα που λέγετε παιδεία, από τους 10 χιλιάδες, 8 χιλιάδες τους θυσιάζουμε στα ξένα κράτη(φόρος υποτελείς)να χαρίζουμε τα άριστα μυαλά τις Ελλάδας μας,με την δικαιολογία, ότι πάνε για ανώτερες σπουδές, και 2 χιλιάδες λόγου του ότι είναι πολύ έξυπνη ,άλλα μπατιράκια ,γλύφουν σέρνονται,βιάζουν το πολυτιμότερο αγαθό την ΠΡΟΣΩΠΙΚΌΤΗΤΑ ΤΟΥς,και αφού περάσουν από ένα καλό ......όλους τους ανώτερους ,τους παραχωρούν μια θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα, και με την σειρά τους ,διατηρούν το σάπιο σύστημα και λόγου το ότι είναι πολύ γλείφτες για να μην φανερωθούν ,συνεχίζουν και δυναμώνουν το φαινόμενο που λέγετε παιδεία .
    Τώρα ανακαλύψαμε το πρόβλημα??????
    αν ναι ,τότε θεωρώ ότι ανήκουμε στις 2 χιλιάδες και παίζουμε παιχνίδια .
    Αν όχι ΤΟ ξέραμε αλλά σιωπούσαμε θέλουμε κρέμασμα.
    Λέω εγώ τώρα, Κύριε τάδε εκπαιδευτικέ θέλεις μισθό 10 χιλιάδες θα τα πάρεις ,για να δω όμως τους μαθητές που έβγαλες τι ξέρουν.....τίποτε ......απολύεστε με,έβγαλες άξιους ανθρώπους σύμφωνα με τις αντίληψης ήθη και έθιμα τις χώρας σου, πάρτα μεγάλε .
    Αλλά επειδή μας κυβερνούν οι 2 χιλιάδες και τα απλά δεν τα καταλαβαίνουν,ας τα κάνουν πολυσύνθετα για να τα καταλαβαίνουν μόνο αυτοί.....
    ΑΝΟΡΘ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι πατεντες στα ελληνικα πανεπιστημια ξεκινουν με τις μυησεις απο το πρωτο ετος σπουδων που γινονται στα πανεπιστημια απο
    τους επιφορτισμενους με το κομματικο καμακι προς τους νεοεισερχομενους.εκει σε μυουν πως
    θα τελειωσεις τις σπουδες σου με την βοηθεια του κομματος χωρις διαβασμα αλλα με την βοηθεια της τουτουκας και την συμμετοχη σου στις καταληψεις.πως θα εκβιασεις τους καθηγητες για να σου βαλουν ενα βαθμο χωρις νατον αξιζεις,πως
    θα γινεις ντοκτορας σε βαρος των αξιων συναδελφων σου παρακαμπτοντας
    στη λιστα επιλογης τους εκτος κομματος ευρισκομενους,πως το κομμα θα σου εξασφαλισει μετα εργασια και τελικα πως θα γινεις ενα τελειο λαμογιο με ανταλλαγμα μονο με την προσωπικη σου πιστη στα κομματικα λαμογια να διατηρησεις την παρουσια των αφεντικων της λαμογιας στα πραγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "...Επειδή ως χώρα και ως κοινωνία (υποτίθεται ότι) «ψαχνόµαστε» για ανάπτυξn, σηµειώστε την παρακάτω αντίθεση, που δείχνει ότι δυστυxώς η Ελλάδα απέχει έτη φωτός από τις προηγµένες χώρες του κόσµου. ..."

    Δυστυχως!
    Ουτε καν "ψαχνομαστε", αλλα συνεχιζουμε να ονειρευομαστε την αναπτυξη του "αριστερο-προοδευτικου Εθνομηδενισμου", !

    Τον εαυτο μας κοροιδευουμε, κανεναν αλλο.

    - "Πολιτική Αστάθεια, Αποσταθεροποίηση και Εξαρση της Κοινωνικής Βίας προβλέπουν οι Αμερικανοί",
    http://www.greekamericannewsagency.com/main/index.php?option=com_content&view=article&id=8524:2010-06-28-19-19-22&catid=1:2010-01-19-17-32-13&Itemid=7
    - Παναγιωτης Κονδυλης, Θεωρια του Πολεμου, 1997

    Καλο ξημερωμα!
    Δημοκριτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και τι θελετε δηλαδη? Συνδεση των Ελληνικων Πανεπιστημιων και της Ερευνας με την παραγωγη? Θα αστειευεστε βεβαια.....
    Η παραγωγη στην Ελλαδα βαζει εμποδια στη μιζα, παραγωγο της εισαγωγης τεχνολογιας μεσω γνωστων-αγνωστων "μεσαζοντων" που πινουν το φραπεδακι τους παρεα με τους εκαστοτε υπουργους και βουλευτες.
    Ειναι πολλα τα λεφτα Αρη.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εχω παιδί στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά.
    Σε κάποιες εξετάσεις η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ κυκλοφορούν απαντήσεις μέσω κινητού.
    Αντικαθιστούν τις επίσημες σημειώσεις με δικές τους κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μα στην Ελλάδα αν πάει να γίνει κουβέντα για παραγωγή τεχνολογίας απο τα πανεπιστήμια και την δημιουργία επιχειρήσεων ως αποτέλεσμα αυτής, πρώτοι πρώτοι οι φοιτητές ακολουθούμενοι απο τους ακαδημαϊκούς ακολουθούμενοι απο τους "αριστερούς" ακολουθούμενοι απο τη σάρα και τη μάρα θα βγουν στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν για το "ξεπούλημα της παιδείας", την "εμπορευματοποίηση της γνώσης", την "εξαγορά των ΑΕΙ απο τις πολυεθνικές" και άλλα τέτοια.
    Ο πιο μεγάλος αγώνας στην Ελλάδα είναι αυτος της απαλλαγής από όσους θέλουν το κακό της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ θα ήθελα να ήξερα, όλοι αυτοί οι καθηγητές ΑΕΙ που πάνε και έρχονται σε άλλες χώρες και (υποτίθεται) συνεργάζονται με ένα σωρό ξένα Πανεπιστήμια, τι κάνουν; Δεν βλέπουν κανένα καλό να το μεταφέρουν και εδώ; Αλλοτε οι καθηγητές ΑΕΙ πήγαιναν το πολύ μια φορά το χρόνο να επισκεφτούν ένα Πανεπιστήμιο του εξωτερικού με το οποίο είχαν συνεργασία. Τώρα ο καθένας τους ταξιδεύει τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Από τότε που άρχισε αυτό το πήγαινε-έλα, φώς τα ελληνικά Πανεπιστήμια δεν είδαν. Από το καλό στο χειρότερο πάνε. Ελίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.