15/8/10

Όλη η Ελλάδα τιμά τη Μεγαλόχαρη την Κυριακή

Οι πλατείες των χωριών «φοράνε τα καλά τους», οι κοινότητες και οι πολιτιστικοί σύλλογοι στήνουν γλέντια για να τιμήσουν τη Μεγαλόχαρη και οι πιστοί προσεύχονται και ευχαριστούν για το «θαύμα» της Παναγίας. Η μεγαλύτερη, κάθε καλοκαίρι, θρησκευτική γιορτή των Ελλήνων, στην «καρδιά» των διακοπών, δίνει την ευκαιρία σε όλους να βγουν στην ύπαιθρο, στα ξωκλήσια και στις εκκλησιές. Ημερήσια, διήμερα, ακόμη και τριήμερα πανηγύρια και εκδηλώσεις οργανώνονται σε όλη τη χώρα.

Η παράδοση των πανηγυριών συνδέεται κυρίως με τον αγροτικό χώρο, με επίκεντρο τόσο τις εκκλησίες των οικισμών όσο και τα υπαίθρια ξωκλήσια.

Παλαιότερα, την οργάνωση των πανηγυριών αναλάμβαναν οι κοινότητες, οι επαγγελματικές συντεχνίες, καθώς και οι γεωργικοί και κτηνοτροφικοί σύλλογοι. Σήμερα, τη διοργάνωσή τους αναλαμβάνουν στις περισσότερες περιπτώσεις πολιτιστικοί σύλλογοι που προσπαθούν να αναβιώσουν και να διατηρήσουν τα ιδιαίτερα έθιμα κάθε τόπου.

Έντονα θρησκευτικός ο χαρακτήρας των πανηγυριών σε παλαιότερες εποχές, σήμερα έχει περισσότερο ψυχαγωγικό χαρακτήρα, η συμμετοχή όμως παραμένει η ίδια, ίσως και μεγαλύτερη. Χιλιάδες Έλληνες τα καλοκαίρια παρακολουθούν και συμμετέχουν σε πανηγύρια της Ηπείρου, της Μακεδονίας, της Πελοποννήσου και φυσικά των νησιών του Αιγαίου, όπου η Παναγία η θαλασσινή έχει την τιμητική της.

Εκτός από την Παναγία της Τήνου, την Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο και την Παναγία την Εκατονταπυλιανή στην Πάρο, που τον Δεκαπενταύγουστο προσελκύουν πλήθος προσκυνητών, στην υπόλοιπη Ελλάδα διοργανώνονται μικρά και μεγάλα πανηγύρια που αξίζουν ιδιαίτερη προσοχή.

Για την ιδιαίτερη φήμη του, την ειδυλλιακή τοποθεσία, το χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας συμμετεχόντων, αξίζει προσοχής το πανηγύρι στην εκκλησία της Κοιμήσεως, στη Φολέγανδρο, όπου στήνεται ένα και μοναδικό τραπέζι για όλους, ντόπιους κι επισκέπτες.

Το πανηγύρι της Παναγίας της Καστριανής, στη Τζια, διοργανώνεται κάθε χρόνο στον απότομο βράχο στα βορειοανατολικά της Ιουλίδας, που ατενίζει από ψηλά τα κύματα του Αιγαίου.

Στην Παναγία την Πανοχωριανή, στην Αμοργό, το πανηγύρι ξεχωρίζει για τις τοπικές σπεσιαλιτέ πατατάτο και ξιδάτο, και βέβαια για τα θρυλικά αμοργιανά ρακόμελα, όπως και στην Παναγία τη Θαλασσινή της Άνδρου, για τη φρουτάλια και την ντόπια σουμάδα.

Στην Πέτρα της Λέσβου, το πανηγύρι ξεχωρίζει, εκτός των άλλων, για τη σπιτική σπεσιαλιτέ, που σερβίρεται σε όλους τους παρευρισκόμενους, το κισκέσι, ταύρο βρασμένο με σιτάρι, ενώ στην Παναγία την Πορταΐτισσα της Αστυπάλαιας σερβίρεται γεμιστό αρνί που οι ντόπιοι ονομάζουν λαμπριανό.

Στα μεγαλύτερα σε διάρκεια πανηγύρια ξεχωρίζουν αυτά της Παναγίας της Σπηλιανής στη Νίσυρο, όπου οι εορτασμοί για το Δεκαπενταύγουστο διαρκούν εννέα μέρες. Το πανηγύρι στο Τσεπέλοβο, στην Τύμφη Ιωαννίνων, διαρκεί τρεις ημέρες. Παραπάνω από μία ημέρες κρατάει και το πανηγύρι στην Αγιάσο της Λέσβου, οι προετοιμασίες για το οποίο ξεκινούν ήδη από τις αρχές Αυγούστου.

Το πανηγύρι της Παναγιάς στη Σέριφο, κρατά τρεις ολόκληρες ημέρες, με το παλιό έθιμο να θέλει το ζευγάρι που «ανοίγει» το χορό γύρω από την ελιά της εκκλησίας να παντρεύεται μέσα στο χρόνο. Επειδή, όμως, το ποιο ζευγάρι θα είναι το τυχερό, δεν είναι μόνο θέμα ταχύτητας, οι καβγάδες που στήνονταν εδώ γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο έδωσαν στο πανηγύρι το εύγλωττο όνομα «της Ξυλοπαναγιάς».

Στην Αλόννησο, οι παρευρισκόμενοι έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την αναβίωση του παραδοσιακού γάμου, δοκιμάζοντας τοπικά γλυκά και συνοδεύοντας τη σπεσιαλιτέ της ημέρας, γίδα με μακαρόνια, με άφθονο ντόπιο κρασί.

Κανένα πανηγύρι δεν είναι το ίδιο χωρίς την παραδοσιακά μουσική: στην Παναγία της Κάσου, ακούγονται παραδοσιακές λύρες και λαούτα, ενώ σε τέσσερα χωριά της Καρπάθου -τις Μενετές, τις Πυλές, το Απέρι και τον Όλυμπο- το ρυθμό δίνουν λαούτα, λύρες και τσαμπούνες.

Στο Μαρκόπουλο και την Πάστρα της Κεφαλλονιάς παρατηρούνται το Δεκαπενταύγουστο δύο μοναδικά φαινόμενα: στο πρώτο εμφανίζονται μέσα στην εκκλησία της Παναγίας της Λαγκουβάρδας μικρά ακίνδυνα φίδια με σταυροειδές σημάδι στο κεφάλι, τα οποία θεωρείται ότι φέρνουν καλή τύχη, ενώ στο δεύτερο οι κρίνοι που τοποθετούνται στην εικόνα της Παναγίας της Γραβαλιώτισσας ανθίζουν για δεύτερη φορά μέσα στο χρόνο. Και στα δύο χωριά τα πανηγύρια συγκεντρώνουν πλήθος κόσμου και θεωρούνται, μαζί με το πανηγύρι των πυροτεχνημάτων της Περλιγκού, από τα καλύτερα του νησιού.

Παμπελοποννησιακοί διαγωνισμοί λαϊκών χορών και τραγουδιών, αγώνες στίβου «Αλέαια» (αναβίωση των αρχαίων αγώνων), χορευτικές εκδηλώσεις, Παντεγεατικό Συνέδριο με ομιλίες-εισηγήσεις σε διάφορα θέματα που αφορούν την Τεγέα και την Αρκαδία, δεξίωση στον κήπο της Οικοκυρικής Σχολής, βράβευση μαθητών, ομιλίες και θεάματα, είναι μερικές μόνο από τις εκδηλώσεις που πλαισιώνουν, μαζί με την τεράστια εμπορική έκθεση, το πανηγύρι στο ναό της Επισκοπής της Τεγέας, στην Αρκαδία, οι οποίες διαρκούν μία ολόκληρη εβδομάδα, από τις 13 έως τις 20 Αυγούστου.

Στη Μακεδονία, σαράντα οκτώ χιλιόμετρα βορειοδυτικά από την πόλη των Γρεβενών και σε υψόμετρο 1.650 μέτρων βρίσκεται το μεγαλύτερο και πιο φημισμένο βλαχοχώρι της Ελλάδας, η Σαμαρίνα. Κάτω από το δάσος της Κιούριστας ο παραδοσιακός οικισμός του χωριού είναι χτισμένος αμφιθεατρικά στις ανατολικές πλαγιές της υψηλότερης κορυφής της Πίνδου, του Σμόλικα, με υψόμετρο 2.637 μέτρων, του δεύτερου υψηλότερου βουνού μετά τον Ολυμπο.

Τον Δεκαπενταύγουστο γίνεται ένα ονομαστό πανηγύρι. Οι χοροί και τα τραγούδια ξεκινούν στις 14 Αυγούστου και διαρκούν μέχρι τις 16 του μήνα. Εντυπωσιακό είναι επίσης και το πανηγύρι που γίνεται στις 15 Αυγούστου στη Βλάστη, ένα γραφικό ορεινό χωριό του νομού Κοζάνης. Υπήρξε ένα από τα σημαντικά προπύργια του Ελληνισμού και ένα από τα μεγαλύτερα κεφαλοχώρια της Δυτικής Μακεδονίας. Το πανηγύρι κρατάει τρεις ημέρες. Ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο μετά τη Θεία Λειτουργία γίνεται περιφορά της εικόνας στην κοινότητα. Και τις τρεις ημέρες του πανηγυριού οι πανηγυριστές χορεύουν κυρίως τον παραδοσιακό χορό που ονομάζουν «τρανό».

Στη Σιάτιστα οι πανηγυριστές του Δεκαπενταύγουστου δίνουν εξαιρετική σημασία στο έθιμο των καβαλάρηδων. Την ημέρα αυτή μεγάλες παρέες με στολισμένα τα άλογα πηγαίνουν στο μοναστήρι του Μικροκάστρου για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας και το μεσημέρι επιστρέφουν στη Σιάτιστα, όπου ακολουθεί γλέντι και χορός στις πλατείες και στα σπίτια ως τις πρωινές ώρες.

Στην Πλατριθειά Ιθάκης γίνεται κάθε χρόνο το φημολογούμενο καλύτερο πανηγύρι του Ιονίου, που διατηρεί αλώβητο το παραδοσιακό του χρώμα. Το πανηγύρι στα Κουφονήσια έχει, επίσης, άρωμα νησιώτικης παράδοσης, με τα τηγανητά ψάρια να έχουν τον πρώτο λόγο στα τραπέζια, ενώ το πανηγύρι στο παλιό σχολείο στο χωριό της Χάλκης μοιάζει με ταξίδι στο χρόνο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://news.in.gr

12 σχόλια:

  1. "Γιορτή της Παναγιάς του Δεκαπενταυγούστου: από τις λίγες πια αφορμές που απόμειναν για να διαπομπεύουμε οι Νεοέλληνες επιδεικτικά τον μεταφυσικό άξονα τού κάποτε πολιτισμού μας. Θρησκευτικές παράτες πανηγυριώτικου εντυπωσιασμού, πομπώδεις κενολογίες πολιτικών, δημοσιογράφων και δεσποτάδων – αχταρμάς επιδείξεων ασχετοσύνης και απαιδευσίας. Ολα να βεβαιώνουν την άγνοια ή την κυρίαρχη αδιαφορία για την πάλη «νοήματος» που μεταμορφώνει την αγέλη σε κοινωνία («οίον γιγαντομαχία τις περί της ουσίας»)."

    Συνέχεια επιφυλλίδας Χ. Γιανναρά, "Καθημερινή" 14/8/2010.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να τιμούσαμε και την πατρίδα λίγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γράφει ο Γεώργιος Δ. Μεταλληνός :


    “Η Παναγία υπήρξε εβραία στην πίστη και ισραηλίτισσα στην καταγωγή έστω και αν έζησε στην «Γαλιλαία των Εθνών» διότι:

    1. Το όνομά της ΜΑΡΙΑ-ΜΑΡΙΑΜ-ΜΥΡΙΑΜ είναι καθαρά εβραϊκό. Αν δεν καταγόταν από εβραίους γονείς και ήταν προσήλυτη στον ιουδαϊσμό θα έφερε ελληνικό όνομα . Στο Λουκ. Ι, 27 αναφέρεται ρητά, ότι ήταν «εξ οίκου Δαβίδ», δηλαδή από την φυλή του Ιούδα (πρβλ. Λουκ. Ι, 32. 69 και Ρωμ. Ι,3). Μέχρι σήμερα στους Εβραίους η μητέρα ορίζει την καταγωγή και ο πατέρας το όνομα Μπεν, δηλαδή Γιός του Τάδε. Π.χ. Μπεν Γκουριόν = Γιός του Γκουριόν. Ελληνικά θα ήταν Γκουριονίδης ή Γκουριονόπουλος).

    2. Οι γονείς της Παναγίας έχουν και αυτοί καθαρά εβραϊκά ονόματα και ήσαν μάλλον ιεροσολυμίτες. Τα ονόματά τους (Ιωακείμ και Άννα) παραδόθησαν από το (μη κανονικό, αλλά με πολλά αυθεντικά ιστορικά στοιχεία) «Πρωτευαγγέλιον του Ιακώβου» και δεν αμφισβητήθηκαν ποτέ στην αρχαιότητα.

    3. Ανατράφηκε στον χώρο του εβραϊκού Ναού, όπου την είχαν «τάξει» οι γέροντες γονείς της.

    4. Εξαδέλφη της ήταν η Ελισάβετ, μητέρα του Προδρόμου, καθαρά εβραία «εξ οίκου Ααρών» (Λουκ. Ι, 5).

    5. Ο Ιωσήφ, ως πιστός Ιουδαίος («εξ οίκου Δαβίδ»/Ιούδα) δεν μπορούσε να μνηστευθεί εθνική γυναίκα, άρα και ελληνίδα.

    6. Αν δεν ήταν εβραία, δεν θα μπορούσε ποτέ να πει το «Ιδού, η δούλη Κυρίου», δηλαδή του Γιαχβέ.

    7. Ο ύμνος της Μαρίας στο Λουκ. Ι, 46επ. (τα Μεγαλυνάρια) πηγάζει από την Παλαιά Διαθήκη, που γνώριζε και διάβαζε η Μαρία.

    8. Ως πιστή εβραία η Μαρία «καθαρίζεται» στον Ναό των Ιεροσολύμων (Λουκ., 2,22επ.).

    9. Το ίδιο επιβεβαιώνουν και οι επισκέψεις της Μαρίας στον Ναό, στα Ιεροσόλυμα, για τον εορτασμό του (εβραϊκού) Πάσχα. Τον δωδεκαετή Ιησού αναζήτησε στον Ναό (Λουκ. 2,40 επ.).

    10. Παρευρίσκεται στον γάμο της Κανά, σε περιβάλλον συγγενών της ή γνωστών, αλλά ομοπίστων της.

    11. Εβραϊκό είναι και το όνομα Ναζαρέτ. Οι εβραίοι ήσαν μειοψηφία στην Γαλιλαία, αλλά συμπαγής και δυναμική. Ο «ζηλωτισμός» τους (κατά των εθνικών) από εκεί ξεκίνησε. Ο Ιωσήφ και η Μαρία ήσαν εσωτερικοί μετανάστες στην Γαλιλαία, η προέλευσή τους όμως ήταν από την Ιουδαία. Πήγαν στην Γαλιλαία, διότι εκεί υπήρχε μεγαλύτερη δυνατότητα ευρέσεως εργασίας.

    12. Σημαντικό μάλιστα είναι, ότι η ραββινική φιλολογία (το Ταλμούδ), που εξέμεσε τις μεγαλύτερες ύβρεις κατά της Παναγίας και του Ιησού Χριστού, δέχεται την Μαρία ως εβραία.

    13. Αλλά και το Κοράνιο δέχεται την Μαρία εβραία. Ουδείς στους αρχαίους αιώνες διανοήθηκε ποτέ, ότι η Μαρία δεν ήταν εβραία, αλλά άλλης καταγωγής, εν προκειμένω ελληνικής. Απουσιάζει τελείως κάθε (σοβαρή και αξιόπιστη) σχετική μαρτυρία“.

    =================================
    (Πηγή: «Ρεσάλτο», τ. 40, Ιούνιος 2009)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και τι μ' όλα αυτά που λες, ανώνυμε 4:05;
    Δεν ξέρω αν είσαι άθεος ή αρχαιολάτρης (άρα ειδωλολάτρης), που όμως (υποτίθεται) αγαπάς απλώς την πατρίδα σου.
    Μήπως, όμως, επειδή ο Μ. Θεοδόσιος ήταν ρωμαιο-ισπανικής καταγωγής ή επειδή ο Ηράκλειος ήταν αρμενικής καταγωγής δεν πρέπει να τους τιμάμε;

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η Παναγιά η Θαλασσινή να είναι πλάι σε όλους όσους ταξιδεύουν, να είναι πλάι σε όλους τους ανθρώπους που ζούν στο Απέραντο Γαλάζιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Σ.ΧΑΝΤΙΝΓΚΤΟΝ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ "ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ"ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΤΑ ΦΟΡΕΣ ΕΚΔ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΥ....ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΜΦΟΥΚΙΟ ΚΑΙ ΛΑΟ ΤΣΕ,ΒΟΥΔΑ,ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ.ΙΕΣΕΚΙΗΛ.ΔΑΝΙΗΛ,[ΙΣΡΑΗΛ],ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΝΔΟΥΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΒΟΥΔΙΣΤΕΣ ΚΑΙ...ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣΚΑΙ ΣΟΦΙΣΤΕΣ....ΒΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ ,ΑΝΑΚΑΤΑ,,,ΩΣ ΜΟΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ...ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ "ΑΝΩΜΑΛΙΑ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΥΡΑΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΤΙΚΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ"ΤΟΣΑ ΣΑΦΗ...ΤΟΣΟ ΣΟΦΑ ..ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ.ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ...ΓΙ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΚΟΠΑΝΑΝΕ ...ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΠΕΣ ΠΕΣ ΘΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΛΑ.ΑΠΛΑ Α Μ Ε Ρ Ι Κ Α ΝΙ ΚΑ Δ.Ν.Τ. ΛΕΣ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΦΤΙΑΞΕ ΤΟΝ ΝΑΖΙΣΜΟ...ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ...ΘΑ ΤΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΠΕΡΑ...ΕΛΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ...ΚΑΙ ΒΑΡΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΑΣ. ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΔΗΛΑΔΗ...ΔΙΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Η Παναγία υπήρξε εβραία στην πίστη και ισραηλίτισσα στην καταγωγή έστω και αν έζησε στην «Γαλιλαία των Εθνών"

    Τότε πως λες τους Χριστιανούς αντισημίτες ρε ΜΠΡΟΥΝΟ;



    Samuel

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καμμιά άλλη ραπαπιά θα συζητήσουμε; Των οικιών ημών εμπιπραμένων ημείς άδομεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. προς τον 15 Αυγούστου 2010 5:58 μ.μ.

    Κατά πρώτον το γεγονός ότι ένα πρόσωπο της εβραϊκής ιστορίας – ΜΑΡΙΑ-ΜΑΡΙΑΜ-ΜΥΡΙΑΜ – γίνεται η αιτία να συναθροίζονται έλληνες για να τιμήσουν τα χαμένα του εδάφη είναι ότι πιο γελοίο μπορεί να φανταστεί ανθρώπινος νους!!
    Κατά δεύτερον απορώ ειλικρινά πως ένας λαός φιλοσόφων, επιστημόνων, καλλιτεχνών, ρητόρων, και γενικά ένας λαός που δημιούργησε τον μεγαλύτερο πολιτισμό στον πλανήτη κατάντησε να γίνει ένα τσούρμο φαντασμένους Ταλιμπάν – που εκτός του άλλων, και σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αγνοούν ή λοιδορούν επιδεκτικά τους προγόνους του (υπάρχουν και ουκ ολίγοι που τους μισούν)!

    Πέραν τούτου λες ανοησίες κύριε. Θες να σου απαντήσω σοβαρά τώρα αν πρέπει να τιμάνε οι έλληνες κάποιον ή κάποιους επειδή ήτο Χριστιανοί και κυνήγησαν τους έλληνες πριν από 2.000 έτη??
    Μπορείς κύριε να τους τιμάς όσο θες, ως χριστιανός προς χριστιανό, με τους έλληνες να μην τους μπλέκεις όμως…
    Να τιμάνε οι Έλληνες τον Θεοδόσιο…. Γιατί, για τους διωγμούς του ;;;;
    Ιστορία ξέρουμε, έστω και λιγάκι ??!!!

    “Διατάσσουμε όλα τα ιερά και οι ναοί τους (των Ελλήνων), όσα βρίσκονται ακόμα άθικτα, να καταστραφούν με διαταγή των τοπικών αρχών και να εξαγνιστούν με την ύψωση του σημείου της σεβαστής χριστιανικής θρησκείας. Αν με επαρκείς αποδείξεις ενώπιον ικανού δικαστή εμφανιστεί κάποιος που έχει παραβλέψει αυτόν τον νόμο, θα τιμωρηθεί με την ποινή του θανάτου”. (Αυτοκράτορες Θεοδόσιος και Βαλεντιανός προς Ισίδωρον, Έπαρχο Πραιτωρίου, 14 Νοεμβρίου 435 μ.Χ.)

    “Να κλείσουν όλοι οι ναοί σε όλες τις πόλεις και σε όλους τους τόπους της οικουμένης. Αν κάποιος με οποιαδήποτε δύναμη παραβεί (αυτόν τον νόμο) θα τιμωρηθεί με αποκεφαλισμό“. (Ιουστινιάνειος Κώδικας 1.11 : αυτοκράτωρ Κωνστάντιος Α’ προς Ταύρο. Έπαρχον του Πραιτωρίου, Δεκέμβριος 534 μ.Χ.)

    Από πότε ο Ελληνισμός ταυτίζεται με την χριστιανική θρησκεία… ;;;
    Την τραγελαφική σας άποψη ότι όποιος μιλάει ενάντια στον χριστιανισμό είναι ειδωλολάτρης το προσπερνώ καθότι προφανώς. Όμως κύριε μελέτησες ποτές τους έλληνες (αυτούς που κατά-έκλεψε και πλαστογράφησε ο χριστιανισμός) ??

    Βάλτο καλά στο κεφάλι σου και χώνεψέ το : Ελληνισμός και χριστιανισμός είναι πράγματα εντελώς αντίθετα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η Ελλαδα χωριςτην ΑΡΧΑΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ και ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ πολυ απλαδεν νοιεται οπως δειχνει και Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 20 ΑΙΩΝΩΝπ.χ.το συνθημα του 21 ΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και οποιος δεν το καταλαβαινει πολυ απλα εχειτο συνδρομο του Ιουλιανου(και ας κοιταξει την Ρωμαικη Ιστορια του Indro Modaneli εκδοσεις τρια φυλα 1995 για να δει τι μυαλα κουβαλουσε ο"μεγας αυτοκρατορας" Ιουλιανος και παρεπιπτωντως αν μπορει να μας πει κατι για τα διαταγματα του εναντιον των Χριστιανων)
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προς τον 16 Αυγούστου 2010 1:30 μ.μ.
    (Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο)

    Ευτυχώς δηλ. που εμφανίστηκε στο παγκόσμιο γίγνεσθαι ο χριστιανισμός και απέκτησε υπόσταση ο μεγαλύτερο πολιτισμός επί γης.. Και μόνο αυτό που λέτε κύριε δείχνει ότι δεν έχετε ιδέα περί του αρχαίου πολιτισμού των Ελλήνων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο Ελληνισμός και ο Χριστιανισμός συμβαδίζουν πάνβω από δυο χιλιάδες χρόνια, περισσότερο χρόνο δηλαδή υπάρχουν οι Έλληνες ως Χριστιανοί, απ' ότι υπήρξαν ως ειδωλολάτρες. Υπήρξαν μάλιστα εποχές που οι μόνοι Χριστιανοί ήταν οι Έλληνες. Συνεπώς κάποιοι εδώ δεν ξέρουν ούτε ιστορία, ούτε Ελληνισμό κι ας καυχούνται ότι διαβάζουν τους αρχαίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.