23/8/10

Άλλη μια ελληνική πόλη της Ανατολής αποκαλύπτεται και έρχεται στο φως

Βρέθηκε η πύλη εισόδου της αρχαίας ελληνικής πόλης Ροδιάπολις
Antik kentin giriş kapısı bulundu
Μετά από ένα μήνα ανασκαφικών εργασιών που γίνονται για το 2010 στον αρχαιολογικό χώρο της Ροδιαπόλεως, αποκαλύφθηκε η πύλη εισόδου της αρχαίας πόλης.
Τίς ανασκαφικές εργασίες στην αρχαία αυτή πόλη που βρίσκεται στα όρια της Λυκίας και της Παμφυλίας, διεξάγει το Πανεπιστήμιο της Μεσογείου (Akdeniz Universitesi), με επικεφαλής τον καθηγητή της σχολής αρχαιολογίας του πανεπιστημίου, Ιασά Κιζγκούτ (Yrd.Doc.Dr. Isa Kizgut). Ο Κισγκούτ, μιλώντας στην εφημερίδα Ραντικάλ, είπε ότι μετά από ένα μήνα ανασκαφών, αποκαλύφθηκε η πύλη εισόδου της αρχαίας πόλης και μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκάλυψής της, θα περατωθούν για φέτος οι ανασκαφικές εργασίες. Όσον αφορά την αποκαλυφθείσα πύλη εισόδου, ο Κιζγκούτ είπε:
"Η πύλη εισόδου χρησιμοποιήθηκε και πάλι τη βυζαντινή περίοδο. Κατά τον 10ο και 11ο αιώνα, χτίστηκε μια νέα πύλη και νέα τείχη για να προστατέψουν την πόλη, που είχε ξαναχτιστεί μέσα στην αρχαία πόλη, από τις επισρομές των Αράβων. Η πύλη αυτή ήταν η κεντρική και από εδώ διακλαδίζονται οι δρόμοι που οδηγούσαν στο εσωτερικό της πόλης. Υπάρχουν δρόμοι που οδηγούν στο θέατρο, την αγορά, τα λουτρά και το θεραπευτήριο της πόλης".
Τα ευρήματα αυτά έρχονται να προστεθούν στα όσα έχουν ήδη αποκαλυφθεί κατά τις ανασκαφικές εργασίες που προηγήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Το Νοέμβριο του 2009 ο ίδιος καθηγητής είχε δηλώσει στους δημοσιογράφους ότι η πόλη είχε καταστραφεί κατά τον 2ο αιώνα (140/141) από μεγάλο σεισμό. Το 1400 θέσεων μαρμάρινο αρχαίο θέατρο της Ροδιάπολης που ανάγεται χρονολογικά στον 3ο αιώνα π.Χ. καταστράφηκε από τον σεισμό αυτόν.
Μετά το σεισμό ο πληθυσμός της πόλης συρρικνώθηκε, όμως σταδιακά η πόλη άρχισε και πάλι να αποκτά ισχύ.
Η Ροδιάπολις, που ήταν μέλος του Κοινού των Λυκίων, μαζί με τι πόλεις Φάσηλις και Γάγαι, ήταν ροδιακή αποικία, εξ ου και το όνομά της. Σύμφωνα με τον Θεόπομπο, το όνομά της προήλθε από την Ρόδη, θυγατέρα του μάντη Μόψου.
Στην αρχαία πόλη υπήρχαν αρκετοί ναοί όπου λατρευόταν η Άρτεμις, ο Απόλλων, η Αθηνά, ο Ασκληπιός, η Νέμεσις, η Ελευθερία, η Ίσιδα, ο Σάραπις και η Τύχη.
Η ταύτιση της αρχαίας πόλης με την Ροδιάπολη έγινε από τους αρχαιολόγους Spratt και Forbes, οι οποίοι βρήκαν επιγραφές με το όνομα της πόλης.
Στην πόλη έχουν κάνει ανασκαφές κατά το παρελθόν γερμανικές αρχαιολογικές αποστολές.
Ένα από τα ενδιαφέροντα μνημεία που έχουν ανακαλυφθείσ την Ροδιάπολη, είναι και ο τάφος του ευεργέτη της πόλης, Οπραμόα. Οι ευεργεσίες αυτού του ευπατρίδη τεκμηριώνονται με τα όσα αναφέρονται σε επιγραφές, όπως 12 αυτοκρατορικές επιστολές, 19 επιστολές του κυβερνήτη της επαρχίας και 33 ψηφίσματα του Kοινού των Λυκίων, που αναφέρονται στις τιμές που απονεμήθηκαν στον Oπραμόα καθώς και στις δωρεές -χρηματικά ποσά και δημόσια κτήρια- που έκανε στις περισσότερες πόλεις της Λυκίας.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι ο καθηγητής Κιζγκούτ, δήλωσε στους δημοσιογράφους τα αποτελέσματα γενετικής έρευνας που έκανε στα οστά των ταφων της αρχαίας πόλης, τα οποία αποτελέσματα συνέκρινε με γενετικό υλικό που έλαβε από τους σύγχρονους κατοίκους της περιοχής. Σύμφωνα με τη δήλωση του Κιζγκούτ:
«Η ανάλυση DNA που πραγματοποιήθηκε στα οστά των αρχαίων τάφων έδειξε πως οι κάτοικοι που κατοικούσαν στην αρχαιότητα στην περιοχή αυτήν είναι οι ίδιοι που κατοικούν και σήμερα» (!!).
Να σημειωθεί ότι και τα αποτελέσματα γενετικής έρευνας που έκανε βελγική αρχαιολογική αποστολή σε οστά τάφων που ανασκάφηκαν στην αρχαία πόλη της Σαγαλασσού, στην Πισιδία, όταν συγκρίθηκαν με γενετικό υλικό κατοίκων της περιοχής, έδειξαν ότι οι σημερινοί κάτοικοι είναι απόγονοι των αρχαίων κατοίκων της περιοχής, καταρρίπτοντας των μύθο των Τούρκων εθνικιστών, περί καταγωγής τυος από την Κεντρική Ασία.
Πηγή: Radikal, www.haberturk.com

2 σχόλια:

  1. ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ Μ ΑΣΙΑΣ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΝΤΕΣ ΕΚΕΙ ΛΥΚΑΟΝΙΔΕΣ ΑΡΚΑΔΕΣ
    Λ Υ Κ Α Ο Ν Ι Α
    [ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΣ"ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ"
    ΟΙ ΑΡΚΑΔΟΠΕΛΑΣΓΟΙ ΠΗΓΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
    ΑΙΓΥΠΤΟ,ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΣ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ ΘΕΟΥ ΤΟΥΣ ,ΟΝΟΜΑΣΤΗΜΕ ΠΑΝΟΠΟΛΙΣ ΠΑΝΟΣ Η ΠΟΛΙΣ...
    ΛΥΚΙΑ,ΒΙΘΥΝΙΑ...ΛΥΚΑΙΟΝ ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ ΕΞ ΟΥ ΛΥΚΗ ΛΥΚΑΥΓΕΣ,ΛΥΚΟΦΩΣ,ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟΝ ΟΡΟΣ...Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΙΣ ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΗ...ΧΑΙΡΕ ΑΡΚΑΔΙΑ ..ΕΥΓΕ ΑΓΑΠΗΤΕ Κ.ΣΑΒΒΑ ΔΙΑΙΟΣ Ο ΑΡΚΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἐσμὲν γὰρ τῆς Ἑλλάδος οἱ περὶ τὴν Θρᾴκην καὶ τὴν Ἰωνίαν οἰκοῦντες ἔγγονοι, καὶ ὅστις ἡμῶν μὴ λίαν ἀγνώμων, ποθεῖ προειπεῖν τοὺς πατέρας καὶ τὴν χώραν αὐτὴν ἀσπάσασθαι.
    Ἥτοι: Ἡμεῖς οἱ κάτοικοι τῆς Θρᾴκης καὶ τῆς Ἰωνίας εἴμεθα ἀπόγονοι τῆς Ἑλλάδος, καὶ ὅποιος ἐξ ἡμῶν δὲν εἶναι λίαν ἀγνώμων, ποθεῖ νὰ χαιρετίσῃ τοὺς πατέρας του καὶ νὰ φιλήσῃ τὰ χώματά της.
    Αὐτοκράτωρ Ἰουλιανὸς ὁ Φιλόσοφος (ἔκ τινος ἐπιστολῆς)

    Κοσμογονικαὶ ἐξελίξεις φαίνεται νὰ συμβαίνουν εἰς τὴν «Τουρκίαν» (ἐπὶ τὸ ὀρθότερον Ἀσιατικὴν Ἑλλάδα ἢ Πελασγίαν). Ὁ μῦθος τοῦ τουρκισμοῦ δὲν θὰ κρατήσῃ ἐπὶ πολὺ ἀκόμη. Εἰς τὸ τέλος θὰ ἐπανενωθοῦν ἥ τε Εὐρωπαϊκὴ καὶ ἡ Ἀσιατικὴ Ἑλλάς, ὡς ἐπὶ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου. Καὶ ὁ νέος Ἑλληνισμός, εὔρωστος ἐν τῇ παναρχαίᾳ κοιτίδι αὐτοῦ, θὰ ἀπεξαρτηθῇ ἀπὸ τῶν ἐξωτερικῶν προστατῶν. Καὶ τὸ μέλλον θὰ εἶναι λαμπρόν, μία νέα ἐποποιία διὰ τὸν Παγκόσμιον Ἑλληνισμὸν καὶ τὴν Ἀνθρωπότητα.
    Ἀρκεῖ μέχρι τότε νὰ μὴ ἀπωλέσωμεν ἡμεῖς τὴν ἑλληνικήν μας αὐτογνωσίαν. Καὶ νὰ ἐπανασυνδεθῶμεν μὲ τοὺς ἀρχαίους μας προγόνους, καθιστάμενοι ἀληθεῖς πολιτισμικῶς Ἕλληνες.
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.