22/8/10

Καύσιμα με σταγονόμετρο στην Εθνική Φρουρά για λόγους οικονομίας

Εξοικονόμηση καυσίμων κατά μεγάλο ποσοστό σε σχέση με πέρσι διέταξε το ΓΕΕΦ. Η εν λόγω οδηγία στάληκε προς όλες τις στρατιωτικές μονάδες από τον περασμένο Απρίλιο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας "Φιλελεύθερος", Αξιωματικοί και υπεύθυνοι συντήρησης και καυσίμων ενημερώθηκαν ότι επιβάλλεται να γίνουν περικοπές στις διακινήσεις ώστε να επιτευχθεί σημαντική μείωση στην κατανάλωση πετρελαιοειδών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ» στην εν λόγω οδηγία το ΓΕΕΦ ενημερώνει όλες τις μονάδες ότι μέχρι το τέλος του χρόνου πρέπει να επιτευχθεί μείωση στην κατανάλωση καυσίμων κατά 46% σε σχέση με πέρσι.

Στη διαταγή, σημειώνεται επίσης ότι με τη συμπλήρωση τεσσάρων μηνών από την ημερομηνία έκδοσης των νέων διαταγών θα γίνει αξιολόγηση των αποτελεσμάτων προκειμένου να διαφανεί κατά πόσο οι μονάδες είναι κοντά στην επίτευξη του στόχου που ετέθη.

Οι στρατιωτικές μονάδες με τη σειρά τους, σε μια προσπάθεια να επιτύχουν το στόχο που τέθηκε από το ΓΕΕΦ, ξεκίνησαν να εφαρμόζουν το πρόγραμμα περικοπών. Όπως ανέφερε στον «Φ» αρμόδια πηγή, το μεγαλύτερο πλήγμα συνεπεία αυτής της διαταγής το έχουν δεχθεί οι μονάδες των τεθωρακισμένων και το μηχανοκίνητο πεζικό. Οι συγκεκριμένες μονάδες διαθέτουν άρματα μάχης τα οποία καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά τις περικοπές ξεκίνησαν οι διαμαρτυρίες από τις μονάδες. Όπως πληροφορείται ο «Φ», μηχανοκίνητες μονάδες και τεθωρακισμένων εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους προς το ΓΕΕΦ. Όπως υποστηρίζουν, για να μπορέσουν να επιτύχουν την επιθυμητή μείωση στην κατανάλωση καυσίμων, περιόρισαν τις ασκήσεις συναγερμού, βολές, ενώ διαπιστώνουν σημαντικά προβλήματα για τη λειτουργία των Ειδικών Κέντρων Εκπαίδευσης (ΕΚΕ) όπου εκπαιδεύονται οι νεοσύλλεκτοι στα άρματα. Θεωρούν ότι, οι μηχανοκίνητες και τεθωρακισμένες μονάδες βρίσκονται σε χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης και συντήρησης. Ενδεικτικά αρμόδια πηγή μας ανέφερε ότι, ένα τεθωρακισμένο άρμα T-80 στο πλαίσιο της συντήρησης που γίνεται σε εβδομαδιαία βάση, όταν το ξεκινούν το άρμα για να διαπιστώσουν ότι δουλεύει κανονικά καταναλώνονται δεκάδες λίτρα καύσιμα. Άρα, σε περίπτωση διακίνησης του άρματος, για σκοπούς εκπαίδευσης, η κατανάλωση είναι πολύ μεγάλη.

Το ΓΕΕΦ απ’ την πλευρά του συμμερίζεται τις ανησυχίες των στελεχών, ωστόσο δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα κονδύλια για να βελτιωθεί η κατάσταση τουλάχιστον για τη φετινή χρονιά.

Ο «Φ» ζήτησε από το υπουργείο Άμυνας να σχολιάσει τις πληροφορίες και τα παράπονα που διατυπώνονται για τα μέτρα που λαμβάνονται για εξοικονόμηση στα καύσιμα. Το ΥΠΑΜ ανέφερε τα ακόλουθα:
• Από τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περσινά, διαφαίνεται ότι υπάρχει η επιδιωκόμενη μείωση, διατηρώντας παράλληλα την εκτίμηση ότι η συνεχιζόμενη καθολική προσπάθεια θα επιφέρει μέχρι το τέλος του χρόνου τη μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση καυσίμων.
• Η εξοικονόμηση έχει επιτευχθεί σε σημαντικό βαθμό πλην όμως οι προσπάθειες θα ενταθούν και εκτιμάται ότι στο τέλος του έτους θα πετύχουμε σε υπολογίσιμο βαθμό τον περιορισμό των καταναλώσεων πετρελαιοειδών.
• Η εξοικονόμηση των καυσίμων επιτυγχάνεται με το σωστό και έγκαιρο προγραμματισμό των απαιτούμενων κινήσεων, χωρίς να επηρεάζεται η εκπαίδευση του προσωπικού της ΕΦ.
• Καταβάλλεται συνεχής προσπάθεια να επιτευχθεί ο στόχος που ετέθη, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό με την πραγματοποίηση των απαιτούμενων κινήσεων.ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

ΚΑΘΗΣΥΧΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ

Ανησυχίες διατυπώνουν ανώτατοι αξιωματικοί στο ενδεχόμενο να υπάρξουν περικοπές και στη διακίνησή τους από τις οικίες τους προς τις μονάδες και αντίστροφα. Πάντως, το ΥΠΑΜ καθησυχάζει τα στελέχη της ΕΦ. «Η διακίνηση των στελεχών με υπηρεσιακά οχήματα είναι μια πάγια τακτική, εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχειρησιακής ετοιμότητας των μονάδων της ΕΦ, ακολουθείται από λοιπούς οργανισμούς - φορείς της Κύπρου και δεν υπάρχει πρόθεση να περικοπεί. Τυχόν περικοπή της δεν θα συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμων» ανέφερε στον «Φ» εκπρόσωπος του ΥΠΑΜ.

ΨΑΛΙΔΙΣΑΝ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΤΑ 2,3 ΕΚΑΤ.
Σχεδόν κατά 50% είναι μειωμένο το κονδύλι που προβλέπεται στον προϋπολογισμό του 2010 για τα καύσιμα στην Εθνική Φρουρά. Συγκεκριμένα, το 2009 το κονδύλι για τα καύσιμα έφτανε τα €5 εκατομμύρια ενώ για φέτος εγκρίθηκαν €2,6 εκατ. Δηλαδή, παρουσιάζεται μείωση της τάξης των €2,3 εκατομμυρίων. Τα τελευταία πέντε χρόνια, το μεγαλύτερο κονδύλι που εγκρίθηκε ήταν στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Άμυνας για το 2008.ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

Γιαννάκης Ομήρου «Η λιτότητα δεν πρέπει να εφαρμόζεται στο στράτευμα» Η εξοικονόμηση καυσίμων που εφαρμόζει η Εθνική Φρουρά σε όλες τις μονάδες πλήττει το στράτευμα δηλώνει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Άμυνας της Βουλής. Η λιτότητα και η οικονομική περισυλλογή δεν πρέπει να εφαρμόζονται στην Εθνική φρουρά τόνισε ο Γιαννάκης Ομήρου, επισημαίνοντας ότι η εξοικονόμηση καυσίμων που εφαρμόζει το ΓΕΕΦ σε όλες τις μονάδες αντανακλά στην επιχειρησιακή ετοιμότητα της Εθνικής Φρουράς. Η διαταγή του ΓΕΕΦ στάληκε προς όλες τις στρατιωτικές μονάδες από τον περασμένο Απρίλιο με αποτέλεσμα την αντίδραση μερίδας αξιωματικών και υπευθύνων συντήρησης και καυσίμων ειδικά στις μονάδες των τεθωρακισμένων και το μηχανοκίνητο πεζικό.

Υπ. Άμυνας: «Εκ του πονηρού όσα γράφονται»
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Άμυνας ξεκαθαρίζει ότι οι εξοικονομήσεις γίνονται στα πλαίσια της γενικής πολιτικής εξοικονόμησης καυσίμων. Δεν τίθεται, τονίζει θέμα επιχειρησιακής ετοιμότητας της Ε.Φ και οτιδήποτε άλλο λέγεται ή γράφεται είναι εκ του πονηρού.Με βάση την οδηγία του ΓΕΕΦ, όλες οι μονάδες, μέχρι το τέλος του χρόνου, πρέπει να επιτύχουν μείωση στην κατανάλωση καυσίμων κατά 46% σε σχέση με πέρσι.SIGMALIVE

1 σχόλιο:

  1. Ελεικρινα,μα ειλικρινα ετσι οπως εχουν γινει τα πραγματα δεν μου καιγεται καρφι για τους κυπριους!οταν η χωρα τους η οποια η μιση ειναι υπο κατοχη εκλεγει κομμουνιστικο κομμα για την διακυβερνηση της και σπρωχνει την Ε.Φ.σε απαξιωση τοτε οπως εστρωσε ας κοιμηθει...Με εκτιμηση ΑΡΚΑΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.