29/9/10

Ο νέος «εμίρης» του Σκαραμαγκά

Ο Λιβανέζος Ισκαντάρ Σαφά εμπιστεύεται την ελληνική οικονομία και αυτή ποντάρει πάνω του
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ

Ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα και στις προσπάθειες που καταβάλλονται για να ξεπεράσει η χώρα την οικονομική κρίση δίνει ο λιβανέζος νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά κ. Ισκαντάρ Σαφά, επικεφαλής του αραβικού ομίλου Αbu Dhabi Μar.

Ο κ. Σαφά αντιμετωπίζει με θέρμη την Ελλάδα και τους Ελληνες και γνωρίζει πολύ καλά την ιστορία της χώρας και τις στενές σχέσεις που διαχρονικά έχει ο αραβικός κόσμος με την Ελλάδα. Εκτιμά ότι και ο σημερινός πρωθυπουργός κ. Γ.Παπανδρέου κινείται στον ίδιο άξονα, καταβάλλοντας προσπάθειες που ενισχύουν αυτούς τους στενούς δεσμούς.

Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πιστεύει ότι ανοίγουν μια νέα σελίδα για μια επιτυχημένη πορεία, η οποία θα εδράζεται στο γεγονός πως ο όμιλός του, ο οποίος διαθέτει τεράστια εμπειρία στη διαχείριση ναυπηγικών μονάδων σε όλον τον κόσμο, θα καταφέρει να επαναφέρει τη μονάδα σε αναπτυξιακή πορεία.

Ο κ. Ανδρέας Μιτσής, νομικός σύμβουλος της Αbu Dhabi Μar στην Ελλάδα και ένας από τους στενότερους συνεργάτες του λιβανέζου επιχειρηματία σε αυτή τη νέα επιχειρηματική προσπάθεια, επισημαίνει ότι «ο αραβικός όμιλος θα επιδιώξει να δημιουργήσει το περιβάλλον εκείνο που θα επιτρέψει σε όλους τους εμπλεκομένους να έχουν ρόλο την επόμενη ημέρα των Ναυπηγείων».

«Το όραμα του κ.Σαφά για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ελλάδας» λέει ο κ. Μιτσής «εδράζεται σε τρεις βασικούς άξονες.

Ο πρώτος άξονας» λέει «είναι η διεθνής εμπειρία του ομίλου στο σχεδιαστικό κομμάτι,καθώς διαθέτει ήδη μια τεράστια δεξαμενή εναλλακτικών σχεδιαστικών λύσεων που του ανήκουν και ήδη χρησιμοποιούνται από τις ναυτικές δυνάμεις 52 κρατών σε όλον τον κόσμο.

Ο δεύτερος άξονας είναι η βαθιά γνώση του ομίλου στο κατασκευαστικό μέρος,αλλά συνάμα και η υποδομή που υπάρχει ώστε ο όμιλος να είναι σε θέση να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον ναυπηγικό τομέα συμμετέχοντας δυναμικά στην παρουσίαση και στην υλοποίηση πρωτοποριακών ναυπηγικών λύσεων.

Ο τρίτος άξονας, που στην περίπτωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι και ο πλέον ενδιαφέρων για την εθνική οικονομία της χώρας, είναι πως ο κ.Σαφά αναμένει και θα επιδιώξει τη στενή συνεργασία μεταξύ του ομίλου, του ελληνικού κράτους και της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας,και ιδιαίτερα αναμένει την ενεργό συμμετοχή του υπουργείου Εθνικής Αμυνας και του Πολεμικού Ναυτικού ως στρατηγικών εταίρων σε αυτή τη νέα προσπάθεια.

Δεν θα περιοριστούμε όμως σε αυτούς τους τρεις άξονες. Ο κ. Σαφά» προσθέτει ο κ. Μιτσής «θα επιδιώξει πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων και υποδομών του Σκαραμαγκά,όπως έχει ήδη κάνει γνωστό τόσο στην ελληνική κυβέρνηση όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Ποιος είναι ο Ισκαντάρ Σαφά
«Το Βήμα» συνάντησε τον κ. Σαφά στη διεθνή έκθεση πολυτελών γιοτ του Μονακό, όπου τα διάσημα ναυπηγεία CΜΝ, αλλά και τα ναυπηγεία Νobiskrug και Βlohm & Voss, στα οποία ο όμιλος Αbu Dhabi Μar είναι ή ιδιοκτήτης 100% ή συνεταίρος, παρουσίαζαν μερικά από τα πλέον πολυτελή σκάφη αναψυχής που έχουν ναυπηγήσει τα τελευταία χρόνια.

Πολυτελή γιοτ όπως το «Sykara 5» μήκους 68 μέτρων, το «Cloud 9» μήκους 66 μέτρων, που έχουν κατασκευαστεί από μονάδες του ομίλου, αποδεικνύουν ότι ο τομέας της ναυπήγησης πολυτελών σκαφών αναψυχής αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά χαρτιά του ομίλου και η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας αυτής με αφετηρία την Ελλάδα είναι στους άμεσους σχεδιασμούς του Ισκαντάρ Σαφά.

Ο όμιλος Αbu Dhabi Μar μέσω των παραπάνω εταιρειών ελέγχει σημαντικό μερίδιο αυτής της διεθνούς, συνεχώς αναπτυσσόμενης βιομηχανίας και, όπως αναφέρει ο κ. Σαφά, «η Μεσόγειος αποτελεί έναν ιδιαίτερα ελκυστικό προορισμό για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων θαλασσίου τουρισμού υψηλών προδιαγραφών. Εμείς θα κοιτάξουμε προσεκτικά αυτή την αγορά έχοντας ως κέντρο και αφετηρία αυτής της προσπάθειάς μας την Ελλάδα».

Ο κ. Σαφά, ο οποίος κατάγεται από τον Λίβανο, αλλά είναι αναθρεμμένος στη Γαλλία, είναι 55 ετών και είναι απόφοιτος της «Ενα», της περίφημης σχολής δημόσιας διοίκησης της Γαλλίας, με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Ελβετία. Μιλάει με θέρμη για την Ελλάδα και την ιστορία της.

Ο επικεφαλής του αραβικού ομίλου δεν ακολουθεί τους τύπους με τη στενή έννοια. Είναι ευγενής, ήρεμος, μιλάει άνετα και με θέρμη για την Ελλάδα, δημιουργώντας την αίσθηση ότι τη γνωρίζει πολύ καλά, ενώ εκπέμπει την εντύπωση πως για αυτόν η περίπτωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αποτελεί ένα στοίχημα που δεν θέλει να χάσει.

Αν και είναι πολύ προσεκτικός στον τρόπο με τον οποίο αναφέρεται στις σχέσεις του με το ελληνικό κράτος, και ιδιαίτερα με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, εν τούτοις δεν κρύβει ότι η υπόθεση του Σκαραμαγκά τον απασχολεί πολύ και είναι βέβαιο ότι την επόμενη περίοδο, όπως λέει και ο ίδιος, θα αφιερώσει πολύ χρόνο στην Ελλάδα.

«Εχω δεσμευθεί και για εμένα είναι θέμα αρχής» λέει στο «Βήμα» «να μη μιλήσω καθόλου για αυτή τη νέα προσπάθεια, καθώς έχουμε αποφασίσει να παρουσιάσουμε από κοινού με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλο την Αbu Dhabi Μar και τη συμφωνία μας, αφού ολοκληρωθεί και τυπικά η όλη διαδικασία μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον όμιλό μας». Την ίδια ώρα όμως δεν αποφεύγει να αφήσει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για μεγαλύτερη εμπλοκή του αραβικού ομίλου σε άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα.

http://www.tovima.gr

6 σχόλια:

  1. Ισκανταρ Σαφα

    Ο Ισκαντάρ Σάφα γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1952. Κατάγεται από πλούσια οικογένεια Μαρωνιτών από την πόλη Γκαντίρ του Βορείου Λιβάνου. Ο πατέρας του ήταν υψηλόβαθμος κρατικός λειτουργός κατά την περίοδο που η χώρα τελούσε υπό γαλλική εντολή. Ωστόσο, όπως είχε γράψει η έγκυρη «Le Figaro» το 2002, τα πλούτη της οικογένειας φαίνεται ότι προήλθαν από κατασκευαστικά συμβόλαια στη Σαουδική Αραβία. Ο κ. Σάφα πάντως σπούδασε στη γνωστή σχολή επιχειρήσεων ΙΝSΕΑD στο Φοντενεμπλό της Γαλλίας προτού συστήσει, μαζί με τον αδελφό του Ακραμ, την εταιρεία holding Τriacorp, η οποία δραστηριοποιήθηκε σε συστήματα ασφαλείας και οπλικών συστημάτων.

    Μέσω της εταιρείας Ρrivinvest ο κ. Σάφα ελέγχει περίπου το 30% της ΑDΜ. Το υπόλοιπο 75% ανήκει στον όμιλο Αλ Αϊν που φέρεται να ελέγχεται από την πριγκιπική οικογένεια του Αμπου Ντάμπι. Ωστόσο αυτός που «τρέχει» το εταιρικό σχήμα είναι ο Σάφα. Τον Ιούλιο του 2009 μάλιστα, η ΑDΜ απέκτησε τα ναυπηγεία του Νόμπισκρουγκ στο Ρέντσμπουργκ της Γερμανίας. Τον Οκτώβριο του 2009 επίσης ο κ. Σάφα και η ΑDΜ αγόρασαν το 80% της εταιρείας Βlohm+Voss, η οποία είναι η βασική κατασκευάστρια των πλοίων επιφανείας του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού. Και στη συνέχεια συνέστησαν κοινοπραξία (με ποσοστό 50%- 50%) με την ΤΚΜS για την κατασκευή τέτοιων πλοίων.

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=355175&dt=18/09/2010#ixzz10toE8qHy


    ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
    Διοικητής των ναυπηγείων ένας φίλος του ισλαμοφασιστικού καθεστώτος του Ιράν





    Η εταιρεία Αμπού Ντάμπι Μαρ ανήκει κατά 70% σε κρατική εταιρεία του Αμπού Ντάμπι και κατά 30% (μέσω της εταιρείας του Privinvest) στον Ισκαντάρ Σάφα ο οποίος είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της. Το Αμπού Ντάμπι είναι το πιο πλούσιο, το πιο καπιταλιστικά ανεπτυγμένο και το πιο φιλοδυτικό από όλα τα εμιράτα του Κόλπου, όμως και σε αυτό δουλεύει ο ισλαμοφασισμός. Έτσι κάπως θα έχει χωθεί εκεί και ο Ισκαντάρ Σάφα, ένας άνθρωπος που έχει γίνει γνωστός για τη διαμεσολάβηση για λογαριασμό της γαλλικής κυβέρνησης για την απελευθέρωση των γάλλων ομήρων που είχαν απαχθεί από τη Χεζμπολάχ το 1988. Σε αυτή την υπόθεση ο ρόλος του είναι σκοτεινός. Ο ίδιος έχει πει ότι αξιοποίησε τις «πολλές επαφές του στο Λίβανο, στη Συρία, και πάνω απ’ όλα στο Ιράν». Ο Σιράκ είχε αποκαλέσει τότε το Σάφα «φίλο της Γαλλίας και του Ιράν» (Τάιμς Νέας Υόρκης, 6/5/1988). Ο Σάφα κατηγορήθηκε από τις γαλλικές αρχές ότι καταχράστηκε ένα μεγάλο ποσό από τα χρήματα των λύτρων, ωστόσο φαίνεται ότι η διερεύνηση της συμμετοχής του σε αυτό το σκάνδαλο που συγκλόνισε τη Γαλλία, σταμάτησε λόγω των επαφών του με το Ιράν και το Αμπού Ντάμπι που θέλησε να τις αξιοποιήσει η γαλλική διπλωματία.

    Με τη μεταβίβαση του Σκαραμαγκά στα χέρια ενός σκοτεινού κεφαλαίου συνδεδεμένου με το ισλαμοφασιστικό Ιράν, προχωράει η σταδιακή αποικιοποίηση της χώρας από τον άξονα Μόσχας – Πεκίνου – Τεχεράνης. Στα σχέδια του καθεστώτος πρέπει να αντιταχθούν οι δημοκράτες και να σταθούν στο πλευρό της ΟΑΚΚΕ στον αγώνα της ενάντια στον ιμπεριαλισμό και τον φασισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ισκανταρ Σαφα

    Ο Ισκαντάρ Σάφα γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1952. Κατάγεται από πλούσια οικογένεια Μαρωνιτών από την πόλη Γκαντίρ του Βορείου Λιβάνου. Ο πατέρας του ήταν υψηλόβαθμος κρατικός λειτουργός κατά την περίοδο που η χώρα τελούσε υπό γαλλική εντολή. Ωστόσο, όπως είχε γράψει η έγκυρη «Le Figaro» το 2002, τα πλούτη της οικογένειας φαίνεται ότι προήλθαν από κατασκευαστικά συμβόλαια στη Σαουδική Αραβία. Ο κ. Σάφα πάντως σπούδασε στη γνωστή σχολή επιχειρήσεων ΙΝSΕΑD στο Φοντενεμπλό της Γαλλίας προτού συστήσει, μαζί με τον αδελφό του Ακραμ, την εταιρεία holding Τriacorp, η οποία δραστηριοποιήθηκε σε συστήματα ασφαλείας και οπλικών συστημάτων.

    Μέσω της εταιρείας Ρrivinvest ο κ. Σάφα ελέγχει περίπου το 30% της ΑDΜ. Το υπόλοιπο 75% ανήκει στον όμιλο Αλ Αϊν που φέρεται να ελέγχεται από την πριγκιπική οικογένεια του Αμπου Ντάμπι. Ωστόσο αυτός που «τρέχει» το εταιρικό σχήμα είναι ο Σάφα. Τον Ιούλιο του 2009 μάλιστα, η ΑDΜ απέκτησε τα ναυπηγεία του Νόμπισκρουγκ στο Ρέντσμπουργκ της Γερμανίας. Τον Οκτώβριο του 2009 επίσης ο κ. Σάφα και η ΑDΜ αγόρασαν το 80% της εταιρείας Βlohm+Voss, η οποία είναι η βασική κατασκευάστρια των πλοίων επιφανείας του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού. Και στη συνέχεια συνέστησαν κοινοπραξία (με ποσοστό 50%- 50%) με την ΤΚΜS για την κατασκευή τέτοιων πλοίων.

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=355175&dt=18/09/2010#ixzz10toE8qHy


    ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
    Διοικητής των ναυπηγείων ένας φίλος του ισλαμοφασιστικού καθεστώτος του Ιράν





    Η εταιρεία Αμπού Ντάμπι Μαρ ανήκει κατά 70% σε κρατική εταιρεία του Αμπού Ντάμπι και κατά 30% (μέσω της εταιρείας του Privinvest) στον Ισκαντάρ Σάφα ο οποίος είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της. Το Αμπού Ντάμπι είναι το πιο πλούσιο, το πιο καπιταλιστικά ανεπτυγμένο και το πιο φιλοδυτικό από όλα τα εμιράτα του Κόλπου, όμως και σε αυτό δουλεύει ο ισλαμοφασισμός. Έτσι κάπως θα έχει χωθεί εκεί και ο Ισκαντάρ Σάφα, ένας άνθρωπος που έχει γίνει γνωστός για τη διαμεσολάβηση για λογαριασμό της γαλλικής κυβέρνησης για την απελευθέρωση των γάλλων ομήρων που είχαν απαχθεί από τη Χεζμπολάχ το 1988. Σε αυτή την υπόθεση ο ρόλος του είναι σκοτεινός. Ο ίδιος έχει πει ότι αξιοποίησε τις «πολλές επαφές του στο Λίβανο, στη Συρία, και πάνω απ’ όλα στο Ιράν». Ο Σιράκ είχε αποκαλέσει τότε το Σάφα «φίλο της Γαλλίας και του Ιράν» (Τάιμς Νέας Υόρκης, 6/5/1988). Ο Σάφα κατηγορήθηκε από τις γαλλικές αρχές ότι καταχράστηκε ένα μεγάλο ποσό από τα χρήματα των λύτρων, ωστόσο φαίνεται ότι η διερεύνηση της συμμετοχής του σε αυτό το σκάνδαλο που συγκλόνισε τη Γαλλία, σταμάτησε λόγω των επαφών του με το Ιράν και το Αμπού Ντάμπι που θέλησε να τις αξιοποιήσει η γαλλική διπλωματία.

    Με τη μεταβίβαση του Σκαραμαγκά στα χέρια ενός σκοτεινού κεφαλαίου συνδεδεμένου με το ισλαμοφασιστικό Ιράν, προχωράει η σταδιακή αποικιοποίηση της χώρας από τον άξονα Μόσχας – Πεκίνου – Τεχεράνης. Στα σχέδια του καθεστώτος πρέπει να αντιταχθούν οι δημοκράτες και να σταθούν στο πλευρό της ΟΑΚΚΕ στον αγώνα της ενάντια στον ιμπεριαλισμό και τον φασισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ελληνικό κράτος και το πολεμικό ναυτικό είναι πελάτης και όχι στρατηγικό έταιρος. Τα πλοία που έχει το κράτος και το πολεμικό ναυτικό είναι πολεμικά, άρα πελάτης και όχι έταιρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το 1995 έγραφε ο Ριζοσπάστης:
    http://www2.rizospastis.gr/storyPlain.do?id=3690988&action=print

    ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
    Πάνε ... "συστημένα" στον Περατικό

    "Την προνομιακή μεταχείριση του εφοπλιστή, παραδέχτηκε χτες ο αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας Χρ. Ροκόφυλλος, μιλώντας στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή. Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο ξεπουλήματος των ναυπηγείων, ζήτησαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων"

    Kαι ακολουθεί η συνέχεια που θυμίζει λαϊκό δικαστήριο και καταληκτική απόφαση.
    Ο Κωστής Περατικός δολοφονείται δυο χρόνια μετά.
    Σήμερα που γίνεται το πραγματικό ξεπουλημα, οι σταλινιστές, οι σινοκαζινοκαπιταλιστές και οι ισλαμοφασίστες είναι ευχαριστημένοι.

    Αυτό για όσους έχουν ακόμα αμφιβολίες για το ποιοί ήταν και τί επεδίωκαν οι δήθεν επαναστάτες "17Ν"
    Τελικά, η μόνη τεράστια ατυχία του αείμνηστου Κωστή Περατικού ήταν ότι γεννήθηκε Έλληνας και προσπάθησε να παραμείνει ΕΝΕΡΓΟΣ Έλληνας.
    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά, πού είναι οι φραγκάτοι μας, της πρώτης ναυτιλίας του κόσμου; Γιατί δεν βάζουν κανα φράγκο να τα πάρουν να σχεδιάσουμε και να φτιάξουμε κανα ελληνικό πλοίο; Μονο για βυζομπουτοκολισταν στο ΑΒΕΡΩΦ είμαστε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και το όνομα αυτού Αλέξανδρος(=Ισκαντάρ) με ότι αυτό μπορεί να περιέχει.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ (με μετακίνηση σε νησί του ΒΑ Αιγαίου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.