30/9/10

Οι αιώνιοι φοιτητές μας

της Ελίνας Γαληνού
Η ελεύθερη παρακολούθηση μαθημάτων και η παράταση χρόνου σπουδών επ΄αόριστον, θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ευεργετικά κοινωνικά μέτρα, προκειμένου να βοηθήσουν φοιτητές που αντιμετωπίζουν βιοποριστικό πρόβλημα. Διότι όταν ένας φοιτητές σπουδάζει και πρέπει ταυτόχρονα να εργάζεται, εννοείται ότι δεν θα έχει τον ίδιο διαθέσιμο χρόνο να μελετά και να παρακολουθεί παραδόσεις, με κάποιον άλλον που δεν έχει ανάλογες δεσμεύσεις. Οπότε τα πράγματα για τον εργαζόμενο φοιτητή, καθίστανται δύσκολα και τα περιθώρια χρόνου αποπεράτωσης σπουδών του, λογικό είναι να αντιμετωπίζονται με ελαστικότητα.
Οπως γνωρίζουμε όμως, το απεριόριστο χρόνου σπουδών, ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους φοιτητές στην χώρα μας. Είτε είναι εργαζόμενοι είτε όχι, έχουν την δυνατότητα να εισέρχονται κάποτε σε μια Σχολή και να...ξεχνούν να τελειώσουν, ή να μην τελειώνουν ποτέ. Ωστόσο, παραμένουν εγγεγραμμένοι στις Σχολές επ΄αόριστον και τα Πανεπιστήμιά μας είναι γεμάτα από φαινόμενα τέτοιου είδους, που φέρονται ως φοιτητές με αρκετές πολυετίες. Εδώ όμως βρίσκεται το παράδοξο. Υποτίθεται ότι όταν κάποιος εισέρχεται στο Πανεπιστήμιο, έχει σαν κίνητρο να σπουδάσει κάτι που είτε τον ενδιαφέρει, είτε να λάβει ένα πτυχίο-τυπικό προσόν, ή εφόδιο στην αγορά εργασίας. Βεβαίως, κατά πόσον το πτυχίο του Πανεπιστημίου αποτελεί εφόδιο για την εύρεση εργασίας, αμφισβητείται και σε αρκετά μεγάλο βαθμό δικαίως, καθώς μας το βεβαιώνουν πάμπολλα ζωντανά παραδείγματα στην καθημερινότητα. Αυτό βέβαια, μπορεί να αποτελεί μια πραγματικότητα για την αξία των πτυχίων, αλλά όχι δικαιολογία για τους "αιώνιους φοιτητές".
Ωστόσο, το πρόβλημα της αιώνιας φοίτησης αν και έχει επισημανθεί από πολλές κυβερνήσεις, έχει μέχρι στιγμής παραμείνει άλυτο, ενώ "προσδίδει" παράλληλα και μια (αρνητική) πρωτοτυπία στον τομέα της Παιδείας της χώρας μας. Σε ποιά άλλη χώρα άραγε, ισχύει το "μείνε όσο θέλεις φοιτητής, αφού ο χρόνος δεν σε πιέζει να αποφοιτήσεις"; Και όποιος πολιτικός ως τώρα τολμούσε να το θίξει, βρισκόταν με μια "καυτή πατάτα" στα χέρια του, γιατί τα όποια μέτρα περιορισμού, θα ξεβόλευαν πολλούς και θα τάραζαν πολλαπλά κακώς κείμενα. Τι κι΄αν αυτή η κατάσταση έχει σαφείς και ευνόητες επιπτώσεις στην σοβαρότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσής μας; Αρκεί που υπήρξαν ως τώρα πρυτάνεις οι οποίοι υποστήριζαν "ότι οι αιώνοι φοιτητές δεν επιβαρύνουν τα Ιδρύματα". Οικονομικά μπορεί όχι, όμως η ποιοτική υποβάθμιση δεν μετράει; Και τι νόημα έχει η απεριόριστη παράταση χρόνου φοίτησης, όταν δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους φοιτητές; Είδαμε όμως, ότι το πρόβλημα αυτό, δηλαδή της οριοθέτησης χρόνου σπουδών, δεν αναφέρθηκε μέσα στο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που προωθείται τώρα. Θα απασχολήσει άραγε το νέο συμβούλιο διοίκησης, τα περιφερειακά συμβούλια ή τους πρυτάνεις που θα διαχειρίζονται τα ακαδημαικά θέματα; Διότι αν μιλάμε για "βαθιές τομές" που πρέπει να γίνουν στην παιδεία, υποτίθεται ότι υπάρχει η τόλμη να θιγούν μερικά "κακώς κείμενα" αφού στο κάτω-κάτω της γραφής, η κυβέρνηση αυτή έχει δηλώσει ότι δεν φοβάται το πολιτικό κόστος.

19 σχόλια:

  1. Μπορεί η Γαληνού, ή οποιοσδήποτε άλλος, να απαντήσει με επιχειρήματα, ένα, δύο, τρία, το ΠΩΣ επιβαρύνουν το κράτος οι επονομαζόμενοι "αιώνιοι" φοιτητές..;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. το μεγαλυτερο προβλημα που ποτε δεν συζητιεται.... ειναι οτι τα

    ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΡΥΤΕΡΑ ΦΟΡΤΙΑ ........ ΟΤΑΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΤΑ ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΕΙΑ ΕΙΝΑΙ 30 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ 50 ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΣΤΑ 80 90........


    στο εξωτερικο κανουν 4μαθηματα το εξαμηνο εμεις ξεκιναμε απο τα διπλασια

    οποτε τη να περιμενει κανεις
    αυτο που θα μπωρουσε να γινει , ειναι τα τμηματα οριζοντας των εξευρωπαισμο στα μαθηματα τους....
    να πουν οσοι συμπληρωνουν αναλογες διδακτικες μοναδες... να παρουν το πτυχιο τους.......

    και να τελιωνει η ιστορια χωρις αναταραχες.........
    βεβαια η κυβερνηση αυτη θελει αναταραχες και επεισοδια
    για να δικαιολογη την αστυνομοκρατια......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ, ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΚΑΛΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΠΟΛΛΩΝ ΑΙΩΝΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΩΣΤΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ ΑΥΤΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ, ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ. ΣΠΕΚΟΥΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΠΕΚΟΥΛΑ, ΓΙΑΤΙ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΝΟΥΜΕΡΑ , ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ .ΠΑΣ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΘΕΣΗ. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΑΦΤΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΙΩΝΙΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 12:21>
    "ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΕΙΑ " !!!!!!!!!
    Φίλε μου, ειλικρινά, σε ευχαριστώ για το γέλιο που μου προσφέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Ανώνυμο 11.20πμ

    Αν είδατε καλά, το αναφέρω "οικονομικά ίσως όχι τόσο.." Τουλάχιστον όχι άμεσα, εκτός από τις εκπτώσεις που δικαιούνται οι κάτοχοι της φοιτητικής ταυτότητας (Συγκοινωνίες, θεάματα, βιβλιοπωλεία).
    Η αιώνια φοίτηση είναι θέμα που πλήττει την σοβαροφάνεια της Ανώτατης Παιδείας. Δεν είναι βέβαια το μοναδικό, αλλά εδώ αναφερθήκαμε σ΄αυτό.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ανώνυμο 1.21μμ

    Ε μπορεί τα ελληνικά να μην είναι μητρική του, οπότε γι΄αυτό κάνει λάθη ορθογραφικά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχει δικαίωμα άποψης. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μεχρι το 2015 καπου ακουσα οτι σχεδιαζεται το οριο για τους "αιωνιους"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Αν είδατε καλά, το αναφέρω "οικονομικά ίσως όχι τόσο.." Τουλάχιστον όχι άμεσα, εκτός από τις εκπτώσεις που δικαιούνται οι κάτοχοι της φοιτητικής ταυτότητας (Συγκοινωνίες, θεάματα, βιβλιοπωλεία).
    Η αιώνια φοίτηση είναι θέμα που πλήττει την σοβαροφάνεια της Ανώτατης Παιδείας. Δεν είναι βέβαια το μοναδικό, αλλά εδώ αναφερθήκαμε σ΄αυτό.
    Ελίνα"

    Oι εκπτώσεις που δικαιούνται οι φοιτητές (οι οποίες είναι ψίχουλα, αλλά, τέλος πάντων), ισχύουν για κάποια συγκεκριμένα έτη, ΝΟΜΙΖΩ, ν + 2. Δηλαδή, για μια τετραετή σχολή, οι φοιτητές δικαιούνται πάσο (και τις λοιπές διευκολύνσεις) 6 χρόνια συνολικά. Συνεπώς το 'οικονομικό επιχείρημα' καταρρέει.

    Όσο για τη "σοβαροφάνεια": Χίλιες φορές η Γ' βάθμια να είναι 'σοβαρή' και όχι 'σοβαροφανής....

    Και πάλι όμως, δεν βλέπω τι σχέση έχουν οι αιώνιοι με την 'σοβαροφάνεια' μιας σχολής...
    Αφού από τους 'αιώνιους' μιας σχολής (αλήθεια, τι ορίζουμε 'αιώνιους'; Αυτούς που είναι πάνω από το 6ο έτος; Από το 7ο; Αυτούς που δουλεύουν ταυτόχρονα και αργούν να την τελειώσουν; Αυτούς που για κάποιο λόγο (οικονομικό, υγείας, ή στην τελικά, δεν γουστάρουν ρε αδερφέ) δεν ήταν συνεπείς ώστε να τελειώσουν "τζαστ" στα χρόνια της φοίτησης, αυτούς που είναι 60 χρονών και θέλουν ως συνταξιούχοι να πάρουν ένα άλλο πτυχίο "έτσι, για το γαμώτο" και δίνουν μαθήματα όποτε μπορούν;) η συντριπτική πλειοψηφία αποφοιτά τελικά, και όσοι δεν αποφοιτούν, ΔΕΝ επιβαρύνουν πουθενά το κράτος και τις σχολές, αφού απλά και τυπικά είναι το όνομά τους στους χρωστούντες το μάθημα.
    Και στην τελικοί, πόσοι είναι αυτοί..;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς Ελίνα,

    Oι εκπτώσεις που δικαιούνται οι φοιτητές (οι οποίες είναι ψίχουλα, αλλά, τέλος πάντων), ισχύουν για κάποια συγκεκριμένα έτη, ΝΟΜΙΖΩ, ν + 2. Δηλαδή, για μια τετραετή σχολή, οι φοιτητές δικαιούνται πάσο (και τις λοιπές διευκολύνσεις) 6 χρόνια συνολικά. Συνεπώς το 'οικονομικό επιχείρημα' καταρρέει.

    Όσο για τη "σοβαροφάνεια": Χίλιες φορές η Γ' βάθμια να είναι 'σοβαρή' και όχι 'σοβαροφανής....

    Και πάλι όμως, δεν βλέπω τι σχέση έχουν οι αιώνιοι με την 'σοβαροφάνεια' μιας σχολής...
    Αφού από τους 'αιώνιους' μιας σχολής (αλήθεια, τι ορίζουμε 'αιώνιους'; Αυτούς που είναι πάνω από το 6ο έτος; Από το 7ο; Αυτούς που δουλεύουν ταυτόχρονα και αργούν να την τελειώσουν; Αυτούς που για κάποιο λόγο (οικονομικό, υγείας, ή στην τελικά, δεν γουστάρουν ρε αδερφέ) δεν ήταν συνεπείς ώστε να τελειώσουν "τζαστ" στα χρόνια της φοίτησης, αυτούς που είναι 60 χρονών και θέλουν ως συνταξιούχοι να πάρουν ένα άλλο πτυχίο "έτσι, για το γαμώτο" και δίνουν μαθήματα όποτε μπορούν;) η συντριπτική πλειοψηφία αποφοιτά τελικά, και όσοι δεν αποφοιτούν, ΔΕΝ επιβαρύνουν πουθενά το κράτος και τις σχολές, αφού απλά και τυπικά είναι το όνομά τους στους χρωστούντες το μάθημα.
    Και στην τελικοί, πόσοι είναι αυτοί..;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Ανώνυμο 3.13μμ
    Περί της οικονομικής επιβάρυνσης, τα είπαμε και συμφωνούμε.
    Για το χρονικό όριο παράτασης στα 6 ή 7 έτη, δεν τίθεται θέμα, όταν μάλιστα είναι εργαζόμενοι, ή έχουν λόγους υγείας -το είπαμε και αυτό. Αλλά να υπάρχει ένα όριο, είναι λογικό. Η επ΄άπειρον παράταση, τι νόημα έχει; Αν ο άλλος (όπως λέτε) βαρέθηκε, ή μετανόησε, σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεται. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπάρχει μια πολύ άπλη λύση που θα λύσει το πρόβλημα των αιωνόβιων φοιτητών και όχι μόνο.
    Υποχρεωτική παρακολούθηση ΟΛΩΝ των μαθημάτων σε όλες τις Σχολές. (Αν κάποιο μαθημα δεν το περάσεις αναγκαζεσαι να το ξαναπαρακολουθησεις). Αυτο προυποθετει αριθμό αφοιτητων ανα τάξη παρακολουθησης εως 50 ατομα ανεφικτο ισως τωρα σε καποιε σχολες αλλα οχι και στο μελλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Άντε εσύ πρώτα Δημοτικό, και μετά κανείς υποδείξεις για τα πανεπιστήμια. Άκου "αιωνόβιοι"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΓΙΑ ΣΟΥ ΡΕ ΕΛΙΝΑΚΙ ΜΕ ΤΟ DEREE ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. [ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΡΥΤΕΡΑ ΦΟΡΤΙΑ ........ ΟΤΑΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΤΑ ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΕΙΑ ΕΙΝΑΙ 30 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ 50 ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΣΤΑ 80 90]

    Καλα με τοσα πολλα χρονια που φοιτησες πως δεν εχεις μαθει ακομα ορθρογραφια. Και οσον αφορα εσενα
    με το παρακατω κομματι να ξερεις οτι καποτε οι φοιτητες ουτε πασσο ειχανε και οτι οι σπουδες δεν εχουν σχεση με τα αναφερομενα απο εσενα αλλα με αλλα

    [Oι εκπτώσεις που δικαιούνται οι φοιτητές (οι οποίες είναι ψίχουλα, αλλά, τέλος πάντων), ισχύουν για κάποια συγκεκριμένα έτη, ΝΟΜΙΖΩ, ν + 2. Δηλαδή, για μια τετραετή σχολή, οι φοιτητές δικαιούνται πάσο (και τις λοιπές διευκολύνσεις) 6 χρόνια συνολικά]

    Και εσυ Ελινα τι ακριβως σπουδασες.
    Η συζητηση σαν ...πρωιναδικο μου φανηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το βιογραφικό μου υπάρχει στο διαδίκτυο.
    Οσο για το ύφος των συνομιλιών, αυτό καθορίζεται από τους ίδιους τους σχολιαστές.
    Δεν μπορώ εγώ να λέω στον καθένα τι θα πεί και τι όχι. Δικαίωμα στην άποψη και στην αντίρρηση, έχουν όλοι. Από κει και πέρα, το ύφος του ο καθένας το κανονίζει όπως νομίζει. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οι αιώνιοι φοιτητές δεν επιβαρύνουν με κανέναν τρόπο.

    Βιβλία και πάσσο δικαιούσαι μόνο για τα δύο επιπλέον έτη,όπως προανέφερε κάποιος.

    Δεν καταλαβαίνω γιατί η ελληνική κοινωνία αναλλώνεται δεκαετίες τώρα με τέτοια ανούσια θέματα.

    Ήταν μεγάλη ηλιθιότητα της Μ.Γιαννάκου να θέσει όριο,γιατί δεν έχει κανένα νόημα.

    Το ΠΑΣΟΚ που ξέρει να μαζεύει ψήφους κατήργησε το όριο της βάσης για την εισαγωγή -που είχε θέσει η ΝΔ και το οποίο έχει πράγματι νόημα για την ποιότητα των πανεπιστημίων μας- και τη ΝΔ,την ενοχλούσαν οι αιώνιοι!

    κ.Ελίνα ,νομίζω ότι απλώς κι εσείς, δεν το έχετε πολυσκεφτεί το θέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. απο 30 Σεπτεμβρίου 2010 8:51 μ.μ.
    συνέχεια
    Σε ποιό "καλό" πανεπιστήμιο του εξωτερικού υπάρχει αντίστοιχη κατάσταση; Σε κανένα.
    Ουτε τα Ελληνικά πανεπιστήμια χρειάζονται "αιωνόβιους" φοιτητές.
    Και η λύση (οχι μονο γι' αυτο το πρόβλημα)ειναι υποχρεωτικές παρακολουθήσεις και προαπαιτούμενα μαθήματα. Οποιος δεν ειναι ικανός να αποφοιτήσει σε εύλογο χρονικό διαστημα (ν+2) ας ακολουθήσει άλλη σταδιοδρομία ή ας αλλάζει σχολή.
    Για τους εργαζόμενους υπάρχει και το Ανοιχτο Πανεπιστήμιο.
    (Εργαζόμενοι φοιτητές πλήρους απασχόλησης υπαρχουν ελάχιστοι.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η ύπαρξη φοιτητών χωρίς όριο, είναι ένα φαινόμενο της Ελληνικής Παιδείας, το οποίο όντως δεν βρίσκεται αλλού. Ομως τα αίτια από τα οποία απορρέει, δεν είναι ένα ή δύο. Συνδέεται με πολλά προβλήματα που έχουν αναπτυχθεί στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Μπορούμε αυτά να τα αναφέρουμε ξεχωριστά σαν θέματα και να ανταλλάξουμε απόψεις. Θα επανέλθουμε. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ 30 Σεπτεμβρίου 2010 3:12 μ.μ.
    Ανώνυμος είπε...

    "Και πάλι όμως, δεν βλέπω τι σχέση έχουν οι αιώνιοι με την 'σοβαροφάνεια' μιας σχολής...

    ...η συντριπτική πλειοψηφία αποφοιτά τελικά..."

    κι εσύ αιώνιος ετσι? Ξυπνα δικέ μου. ΞΥΠΝΑ.

    ΑΥΤΟ ειναι το πρόβλημα. Οτι αργά η γρήγορα ΟΛΟΙ θα παρουν πτυχιο. Ειτε το αξιζουν ειτε όχι.

    Και μετα διαβαζε εσυ για να παρεις ενα πτυχιο που εχει αξια κολοχαρτου.

    Επειδη ο νεοελληνας ειναι κομπλεξικος και θελει ντε και καλα να παρει πτυχιο πρεπει το συστημα να επιτρεπει σε οποιονδηποτε να παρει ετσι? ακομα κι αν γραψει 0 στις πανελληνιες.

    Περα απο το κομπλεξ, για δες ποσοι που το πηραν το χρησιμοποιησαν κιολα.

    Αλλα δεν ειναι εξοδο να εχεις τριπλασιους φοιτητες απ οσους χρειαζεσαι ετσι? Τα πανεπισημια και οι καθηγητες ειναι τσαμπα

    Όπως ειπε και ο παραπανω, όποιος έχει κομπλεξ ή θελει να δουλευει παραλληλα υπαρχει και το ανοιχτο πανεπιστήμιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.