27/9/10

Ανθρώπινο σφάλμα η σύγκρουση των δύο F16

Σε ανθρώπινο σφάλμα και ειδικότερα την μη τήρηση των κανόνων όσον αφορά τις αποστάσεις μεταξύ των αεροσκαφών σε κλειστή αερομαχία φαίνεται ότι οφείλεται η σύγκρουση των δυο μαχητικών F - 16 νοτίως της Σητείας στις 26 Αυγούστου που είχε ως αποτέλεσμα τον χαμό δυο πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το πόρισμα διερεύνησης των αιτιων του δυστυχήματος μετά και την αξιολόγηση των δεδομένων του «μαύρου κουτιού» που έγινε σε εργαστήριο των ΗΠΑ.

Επιτροπή καθαρογράφει το πόρισμα και την Πέμπτη θα το παρουσιάσει στο Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο που θα συνεδριάσει υπό την προεδρία του Αρχηγού ΓΕΑ κ. Β. Κλοκοζα. Στην συνέχεια το πόρισμα θα σταλεί στο επιχειρησιακό σκέλος της Αεροπορίας για σχολιασμό και σύνταξη οδηγιών και λήψη μέτρων αποφυγής νέων ατυχημάτων.

Όπως λένε πηγές που έχουν εικόνα των δεδομένων της διερεύνησης τα δυο αεροσκάφη από κάποια στιγμή και μετά δεν είχαν οπτική επαφή μεταξύ τους. Σχετική αναφορά δεν έγινε μέσω του ασυρμάτου επιτείνοντας τις συνθήκες πτήσης που έτσι και αλλιώς ήταν «στα όρια» λόγω της φύσεως της άσκησης. Όπως φάνηκε και από την πρώτη στιγμή το μονοθέσιο F-16 χτύπησε το διθέσιο.

Την Πέμπτη, μετά την ψήφιση του σχετικού κυρωτικού νόμου σήμερα στην Βουλή, αναμένεται να υπογραφεί η συμφωνία για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την γερμανική Τυσσεν στην εταιρεία Αμπου Νταμπι Μαρ και τη διευθέτηση του θέματος των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Χθες η συμφωνία παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.
NEA

5 σχόλια:

  1. Ανθρώπινο σφάλμα. Βεβαίως, υπό την στενή έννοια, την πολύ στενή έννοια, αλλά πρωτίστως και εν τη ευρεία εννοία ανθρώπινο σφάλμα(;) των πολιτικών βδελλών που ρουφούσαν ρουφάνε και θα ρουφάνε την Ελάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 90% τον ατυχημάτων αποτελούν σφάλμα του χειριστη ανέκαθεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να'ναι ελαφρύ το χώμα που σκεπάζει τους νεκρούς αεροπόρους μας αλλά ποιός αποζημιώνει την Ελλάδα για την απώλεια 2 υπερσύχρονων αεροσκαφών ? Ανθρώπινα σφάλματα και κλείσαμε την υπόθεση.Άντε να συζητήσουμε πάλι για τις περικοπές τα επιδόματα πτήσης των πιλότων μας.....Με τέτοια νοοτροπία ακόμη και με τα Σκόπια να πολεμήσουμε, οι Σκοπιανοί θα φτάσουν μέχρι την Καλαμάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ 28 Σεπτεμβρίου 2010 10:22 π.μ.
    'Οταν παίζεις με τη φωτιά κάποια στιγμή θα καείς κιόλας. Είναι μέσα στο πρόγραμμα.
    Οι πιλότοι εκπαιδεύονται υπό ακραίες συνθήκες προκειμένου να είναι πραγματικά έτοιμοι για την αποστολή τους. Ατυχήματα -όσο τραγικά- είναι δεδομένο ότι θα συμβούν όπως συμβαίνουν στις αεροπορίες όλου του κόσμου.
    Κατά τη γνώμη σου τι θα έπρεπε να γίνει; να στείλουμε το λογαριασμό για τα αεροσκάφη στις οικογένειες τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανθρώπινο σφάλμά. Ναι. Αλλά θα συμφωνήσω με όσα γράφουν οι φίλοι πιο πάνω (και είμαι βέβαιος οτι σκέφτονται το ίδιο και άλλοι πολλοί) οτι το σφάλμα δεν είναι των ίδιων των αδικοχαμένων χειριστών των αεροσκαφών. Οι λάθος χειρισμοί κατά την πτήση ήταν το τελευταίο γεγονός σε μια αλληλουχία συμβάντων. Ήταν το φυσικό (αν θέλετε) και συνάμα τραγικό επακόλουθο της πολύ κακής κατάστασης που επικρατεί στις τάξεις της Π.Α., ειδικότερα σε σχέση με την "ποσότητα" (πτητικές ώρες) αλλά και την "ποιότητα" (ώρες σε εξομοιωτές, εκπαιδευτικά αεροσκάφη και μετάπτωση σε άλλους τύπους) της προκεχωρημένης εκπαίδευσης των Ελλήνων χειριστών. Ειδικά στο θέμα του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, είναι τρομακτική η ακαταλληλότητα του πτητικού υλικού ("T-2 Buckeye") που ακόμα χρησιμοποιείται. Τόσο παλιό πτητικό εκπαιδευτικό υλικό έχει και η Σουηδία (Saab 105) με τη διαφορά οτι τα "105" είναι κατά μία δεκαετία νεώτερα σε κατασκευή από τα "Τ-2" ενώ ως καθαρά σουηδικό προϊόν έχει την υποστήριξη της εγχώριας κατασκευάστριας η οποία έχει ήδη ξεκινήσει εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης ώστε να υπηρετήσουν για μερικά ακόμη χρόνια στις τάξεις της σουηδικής αεροπορίας. Αλλά αυτή είναι μια ξεχωριστή περίπτωση αφού όσον αφορά τη τεχνολογία και την όλη σχεδιαστική φιλοσοφία, οι Σουηδοί χειριστές έχουν μια πολύ πιο ηπιότερη μετάπτωση σε επιχειρησιακά αεροσκάφη σε σχέση με τους Έλληνες χειριστές που ταλαιπωρούνται άσκοπα, κυριολεκτικά πειραματιζόμενοι, παίζοντας τη ζωή τους ακόμα και κατά την εκπαίδευση, με αεροσκάφη που απέχουν έτη φωτός από την τεχνολογία του σήμερα ή του αύριο (αν θέλουμε να είμαστε πραγματικά ένα βήμα μπροστά). Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με μελέτη της Π.Α., η επιχειρησιακή αξιοποίηση των μαχητικών αεροσκαφών της 3ης γενιάς απαιτεί 47,3% μεγαλύτερο χρόνο πτητικής εκπαίδευσης από ότι τα αεροσκάφη 2ης γενιάς (ΠΟΣΟ ΜΆΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΗΣ 4ης...), "λόγω της ελλιπούς προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης που παρέχουν τα πεπαλαιωμένα αεροσκάφη T-2 Buckeye", όπως αναφέρει το κείμενο. Αλλά μην πάμε μακριά...

    Εντός του ΕΜΠΑΕ για πρώτη φορά από την εποχή έναρξης των ΕΜΠΑΕ και με πολύ υψηλή προτεραιότητα ("4") περιλαμβάνεται η συντήρηση των αεροσκαφών της Π.Α.! Προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της διαθεσιμότητας του αεροπορικού στόλου (!) η συντήρηση των αεροσκαφών έγινε ... εξοπλιστικό πρόγραμμα με τίτλο "Υλοποίηση απαιτήσεων εργαστασιακής συντήρησης" με προϋπολογισμό 393.120.000 ευρώ! Ένα άλλο ανάλογο πρόγραμμα με προτεραιότητα "2" είναι το πρόγραμμα συντήρησης των μαχητικών F-16 (TAC-ENSIP) με κόστος 168.613.120 ευρώ. Ακόμα, με αριθμό προτεραιότητας "1" και κονδύλι 548.800.000 ευρώ έχουν συμπεριληφθεί στο ΕΜΠΑΕ ακόμα και τα FOS (!) (Follow On Support) των συστημάτων της Π.Α. Μόνο έτσι εξασφαλίζεται σήμερα και υπο τις παρούσες συνθήκες (ΔΝΤ) ότι τουλάχιστον τα μαχητικά θα ... πετούν. Αλλά πόσο λογικό επιχειρησιιακά είναι κάτι τέτοιο, όταν είναι αυτονόητο ότι η συντήρηση περιλαμβάνεται στα κονδύλια του ετήσιου προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ; Είναι τουλάχιστον παράδοξο να περιλαμβάνεται στο ΕΜΠΑΕ η συντήρηση των μαχητικών αρροσκαφών της Π.Α. και να αποστερείται κονδύλια το "καθαρό" εξοπλιστικό πρόγραμμα.

    Με εκτίμηση,

    Κωνσταντίνος Νικολάου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.