9/10/10

Ισραήλ: 2,75 δισ. δολ. για 20 αεροσκάφη F-35 από τις ΗΠΑ

Το Ισραήλ υπέγραψε με τις ΗΠΑ συμφωνία ύψους 2,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αγορά περίπου 20 μαχητικών αεροσκαφών F-35, της εταιρίας Lockheed Martin Corp, που είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να μην εντοπίζονται από ραντάρ, γεγονός που τα καθιστά τα πλέον προηγμένης τεχνολογίας αεροσκάφη.

Το Ισραήλ θα παραλάβει τα μαχητικά από το 2015 έως το 2017, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινής πλευράς, μετά την υπογραφή της συμφωνίας στη Νέα Υόρκη. Το Ισραήλ είναι η πρώτη χώρα που αγοράζει τέτοια αεροσκάφη εκτός από τις εννέα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Η συμφωνία Ισραήλ-ΗΠΑ υπεγράφη ύστερα από πολυετείς διαπραγματεύσεις, που αφορούσαν την τιμή των αεροσκαφών, τη βιομηχανική συμμετοχή του Ισραήλ στην παραγωγή των F-35 και την προσαρμογή των ισραηλινών δυνατοτήτων στον στόλο των αεροσκαφών που θα αποκτήσει. Το κόστος καθορίστηκε περίπου στα 96 εκατομμύρια δολάρια για κάθε αεροσκάφος, περιλαμβανομένου του κινητήρα. Στη συμφωνία περιλαμβάνονται τα κόστη για εξομοιωτές, ανταλλακτικά και συντήρηση.

"Η υπογραφή της συμφωνίας είναι ένα γεγονός μεγάλης στρατηγικής και ιστορικής σημασίας", δήλωσε ο Μάικλ Όρεν, πρεσβευτής του Ισραήλ στις ΗΠΑ. Περιγράφοντας το F-35 ως το πλέον εξελιγμένο μαχητικό αεροσκάφος, ο Ισραηλινός διπλωμάτης επισήμανε ότι με την απόκτηση των νέων μαχητικών η χώρα του θα μπορεί να αντιμετωπίζει "οποιαδήποτε απειλή ή συνδυασμό απειλών από οπουδήποτε προέρχεται στη Μέση Ανατολή". http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1878789

23 σχόλια:

  1. Το ερώτημα είναι εαν το Ιράν έχει προμηθευτεί/κατασκευάσει στο πακέτο των S-300 /S-400 αυτό ή κάτι αντίστοιχο. (Ραντάρ με δυνατότητα εντοπισμού UAV και Stealth.
    Βασίλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βασίλη, έχει αναφερθεί ότι οι Ιρανοί όχι μόνο έχουν κάποιο προηγμένο ραντάρ που τα πιάνει αυτά τα αεροπλάνα, αλλά το έχουν παραχωρήσει και στην Συρία για να έχουν σε συντομότερο χρόνο την προειδοποίηση ότι αυτά κατευθύνονται προς Ιράν.

    Το πιό πιθανόν είναι να είναι ρώσικης κατασκευής.
    Δεν θα καθήσουν οι Ρώσοι με σταυρωμένα χέρια, χωρίς να ερευνούν για αντιστέλθ ραντάρ...

    Και θα είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία να τα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες εάν και εφόσον οι σιωνιστές κάνουν την αποκοτιά !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίο αεροπλάνο!!!Απο αυτό θα παρούμε θελουμέ δεν θελουμέ για να δώσουμε λεφτά στην τουρκία και στο αμερικα.
    Σιαλομ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ 4:35 μ.μ.

    Πέρα από την πλάκα, είναι το καλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο για να συμπληρώνει το F-22.

    Επειδή εμείς, σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, ΔΕΝ έχουμε το F-22, δεν πρόκειται να βρεθεί άνθρωπος που θα τολμήσει να το προτείνει γιατί θα φάει πολύ γιαούρτι μόνο που θα το πει...

    Αυτά στα οποία παραπέμπει ο ενημερωμένος Βασίλης είναι όντως αυτά που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν - όπως και προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης επί τούτων, αλλά ας μην ανοίξω θέμα ουσιαστικό γιατί, όπως συνέβη και πριν από 28 ώρες, θα εισπράξω μια παύση/απορία/ενδιαφέρον για προμήθεια, κτλ... Άσε που μπορεί να με κατηγορήσουν ότι θα προτείνω κάτι αναπτυξιακό (που δεν θα εξαρτάται από την υπογραφή κάποιου γραφειοκράτη της ΓΓΕΤ ούτε από program manager επιπέδου ΜΟΔ) και όχι βραχυπρόθεσμα μεγενθυντικό = τζάμπα επιδότηση...

    切腹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν και παντελώς άσχετη, νομίζω ότι πολλά μπορείς να πεις για
    το F-35. "Ωραίο", όμως, δεν το λες με τίποτα!
    Άσε που αόρατο αεροσκάφος δεν υπάρχει. Μονάχα λιγότερο ορατό

    Τελοσπάντων, αν κάποιοι θέλουν να πανηγυρίσουν, ας πανηγυρίσουν για τους σωστούς λόγους:
    1) Ενώ αρχικά οι συζητήσεις ήταν για 100 JSF, έπεσαν στα 75, 25 και τώρα στα 20
    2) Η τιμή είναι σχεδόν τριπλάσια από την αρχική εκτίμηση
    3) Η κυβέρνηση Ομπάμα έδειξε τί πραγματικά είναι και έκανε τα πάντα για να μην ενσωματωθούν ισραηλινά ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα. Ευτυχώς, βρέθηκε μια μέση λύση και χρυσώθηκε το χάπι για το Ισραήλ, με άνοιγμα δυνητικής αγοράς λίγων δισεκατομμυρίων δολαρίων.
    4) 2015; Με όλο τον πλανήτη να εξισλαμίζεται με γοργούς ρυθμούς, ίσως το 2015 να έχει παγκοσμίως επικρατήσει η σαρία.
    (Αχ! Lavi)

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα αγόρασαν στην πραγματικότητα; Γιατί είδα και ποσό δολλαρίων στον τίτλο της ανάρτησης.
    Αυτοί αποδειγμένα όλο στην επαιτία η στους εκβιασμούς είναι. Τι να αγοράσουν και ιδίως απ τους ...Αμερικάνους;
    Ας ειν καλά ο αποβλακωμένος απο την εβραιοπορνοτηλεόραση Αμερικανός φορολογούμενος.

    @ Γκαλία
    Καθόσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων της "αγοράς" και σύ;
    Γιατί φαίνεται να ξέρεις πολλά.
    ΜΠΡΟΥΝΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @切腹
    Όπως ίσως αντιλαμβάνεσαι / γνωρίζεις το θέμα του antistealth είναι η χαμηλή συχνότητα σε συνδυασμό με επεξεργασία σήματος από υπολογιστές.
    Οι Σέρβοι εντόπιζαν τα stealth με τα τσέχικα Ταμάρα τα οιποία ήταν παθητικοί δέκτες RF με πολύ ισχυρό signal processing από πίσω. Το signal processing που απαιτείται είναι υποδεέστερο μιας Nvidia Quadro.
    Το "κόλπο" κόλπο είναι ο "φωτισμός" από μια πηγή RF και η λήψη από πολλά παθητικά και μετά τριγωνισμό, αναγνώριση ίχνους, κλείδωμα στόχου κλπ.
    Έτσι έχεις και "stealth" αναγνώριση ειδικά εάν έχεις πολλές κινητές πηγές "φωτισμού". Σε αυτή την τακτική κολλάν και τα τμήματα που πήγαν στην Συρία.
    Τα S-300 είναι κατά πάσα πιθανότητα τα κινέζικα HQ-9 . Οι Ρώσοι πουλήσανε στην Κίνα και δώσανε licenses και η Κίνα το ίδιο με το Ιράν. Έτσι οι Ρώσοι τριπλάρανε το εμπάργκο.
    Το Ιράν από την άλλη έχει τεχνογνωσία για να αναπτύξει το λογισμικό για τα Ραντάρ το οποίο δεν θέλει και πολλά στολίδια που έχουν τα Δυτικά (ακριβή αναγνώριση στόχου κλπ.). Ότι περάσει το χτυπάμε και τελειώσαμε.

    Σε σχέση με την παραγωγή στην Ελλάδα που αναφέρεις αντιλαμβάνεσε υποθέτω ότι το να αναπτύξουμε εγχώρια συστήματα Ηλ. πολέμου ειναι PIECE OF CAKE. Εαν το θελήσουμε/θελήσουνε.
    Ειδικά κατανεμημένα/διασκορπισμένα ευφυή συστήματα χαμηλού κόστους κτήσης για εμάς μεγάλου επιχειρησιακού κόστους, για τον αντίπαλο.
    "όπως συνέβη και πριν από 28 ώρες" κάτι έχασα μάλλον...
    @Galia
    Για τα 1,2,3) Νομίζω ότι το πρόβλημα είχε να κάνει καθαρά με τα προβλήματα στον σχεδιασμό και στην παραγωγή του F-35 και λιγότερο με το Ισραήλ. Σε σχέση με τα ηλεκτρονικά δεν ξέρω αν το Ισραήλ είχε κάτι εναλλακτικό σε αυτό . Ξέρεις κάτι άλλο?
    Δεν πιστεύω πάντως ότι αξίζει η αγορά. Θα συνέφερε περισότερο το Ισραήλ να αναβαθμίσει τα υπάρχοντα αεροπλάνα της αφού ούτως ή άλλως οι πιλότοι της υπερτερούν έναντι του Ιράν. Οι συστοιχίες πυραύλων είναι το πρόβλημά τους. Με τα ραντάρ τους το stealth δεν είναι stealth ούτως ή άλλως.
    Η Ελλάδα είναιο που πρέπει να προβληματιστεί σε σχέση με τα F-35 των Τούρκων.
    Για το 2015 έχεις ένα δίκιο.

    Βασίλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΕΙΧΕ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΣΕ ΓΑΛΛΙΚΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ
    Αν τα κάνουν στους άλλους γιατί όχι και στον Γιωργάκι

    ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΤΕΜΠΕ ΤΟ 1976 - ΣΥΜΦΩΝΑ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ
    Τζάμπα μάγκες για άλλη μια φορά οι Εβραίοι!!!!!
    Επίσημα κυβερνητικά αρχεία (της Βρετανίας) που επικαλούνται πηγή....

    Διαβάστε την συνέχεια
    http://avragioz.blogspot.com/2010/10/1976.html


    Σουζάννα Κοσκωτά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Galia, ας ήταν άσχημο και ας ήταν και αόρατο! Αμερικανοί προγραμμάτισαν πολύ σωστά ένα αεροσκάφος που θα κάνει συμπληρωματική δουλειά στο F-22 και έβαλαν... άλλους να συγχρηματοδοτήσουν την εξέλιξή του...

    Το Ισραήλ είναι η ΜΟΝΗ χώρα που έχει λόγο να πάρει το F-35 ενώ δεν έχει το F-22 γιατί:
    (α) τα αντισταθμιστικά ωφέλη ίδιου επιπέδου τεχνολογίας και μεγαλύτερης (!!!) αξίας έχουν εξασφαλιστεί
    (β) σε επιθέσεις με κατώτερες τεχνολογικά χώρες μπορεί να τα χρησιμοποιεί άφοβα, στις λοιπές θα επιτεθεί μαζί με τα F-22 της Αμερικής, συνεπώς άλλος πληρώνει και άλλος θα προστατεύεται.

    Για άλλη μια φορά αποδείχθηκε ότι κάποιοι πρέπει να διδαχτούν από τις πρακτικές τους και όχι να αγοράζουν ως ζητιάνοι.

    切腹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε σχετικά πρόσφατο τεύχος έγκυρου ελληνικού αεροπορικού περιοδικού, διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον μια ενδελεχή ανάλυση για τους τρόπους αντιμετώπισης (ανίχνευσης και αποκάλυψης του ίχνους) του F-35 στην περίπτωση που το δούμε σύντομα στους ουρανούς του Αιγαίου. Είναι δε παρήγορο το γεγονός οτι το ΓΕΑ έχει εντάξει στο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 κωδικό χρηματοδότησης για "τους τρόπους αντιμετώπισης του αεροσκάφους F-35". Το αν θα γίνει κάτι ή αν το ΕΜΠΑΕ θα έχει και αυτό την τύχη των υπολοίπων, δεν μπορούμε να το πούμε με βεβαιότητα. Απλά ελπίζουμε το καλύτερο.

    Όσο για το "F-35" δεν είναι τυχαίο οτι το αποκτουν εκείνοι οι "σύμμαχοι" των ΗΠΑ που "φλερτάρουν" συνεχώς με την αναβάθμισή τους σε "περιφερειακές δυνάμεις" (π.χ Τουρκία) ή οι "παραδοσιακοί σύμμαχοι" όπως η Μ. Βρετανία. Γιατί σταδιακά αυτό που ενδιαφέρει τις ΗΠΑ είναι η διεξαγωγή κοινών επιχειρήσεων με ομογενοποιημένο υλικό. Κατά την ταπεινή μου άποψη λοιπόν, το "F-35" δεν είναι και δεν έχει σχεδιαστεί να είναι το "απόλυτο μαχητικό πολλαπλών ρόλων". Αυτό το χαρακτηριστικό ανήκει στο "F-22". Το ζευγάρι "F-22" και "F-35" είναι αντίστοιχο του "F-15" με το "F-16". Συνεπώς, αν η Π.Α. θέλει πραγματικά να αποκτήσει ένα μαχητικό που θα καλύπτει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΕΣ δηλαδή την ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ, θα πρέπει να σκέφτεται σοβαρά τις υποψηφιότητες είτε του Eurofighter EF2000 "Typhoon" είτε του "Rafale" για το οποίο οι Γάλλοι "καίγονται" να εξαγάγουν με το ενδεχόμενο κατασκευής γραμμής παραγωγής-γιατί όχι;-στη χώρα (ή τουλάχιστον γραμμής συναρμολόγησης). Είδικα για το "Rafale", η "Dassault" ίσως ποτέ να μην το είδε με "καλό μάτι" δεδομένου οτι "πιέστηκε" πολύ απο τη Γαλλική Αεροπορία για την ανάπτυξή του. Σήμερα, η Γαλλική Αεροπορία απαξιώνει το στόλο των Mirage, αξιοποιώντας στο μέγιστο το "Rafale". Ίσως και εμείς, σκεπτομενοι λογικά, να αποφασίσουμε (επιτέλους) την απόσυρση αεροσκαφών που επιβαρύνουν τη διοικητική μέριμνα (π.χ. F4E P.I. II, A7 Corsair) και την παράλληλη αναβάθμιση σε ικνοποιητικό επίπεδο του συνόλου του στόλου των "F-16" (ίσως ακόμα και εκείνων των Block30 πριν απαξιωθούν οριστικά...). Τέλος, θα πρέπει να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε με το μικρό στόλο των "Mirage" (απόσυρση των "2000" ή μεταπώλησή τους) και το ρόλο που θα έχουν τα "2000-5". Έτσι, ας ξεκθαρίσει επιτέλους το τοπίο ώστε να δούμε τι έχουμε, τί θέλουμε και μέχρι που μπορούμε να πάμε από οικονομικής πλευράς, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΝΟΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ"! Τι να τους κάνουμε τους αριθμούς που "παχαίνουν" στα χαρτιά; Να λέμε οτι έχουμε... "300 αεροπλάνα"; Στην πραγματικότητα η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη (για να μη πω τραγική) και οι αποφάσεις δεν μπορούν και δεν πρέπει να περιμένουν ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΣΩ "ΚΡΙΣΗΣ". Η δικαιολογία της "σπατάλης" όχι εδώ! Είναι επικίνδυνο ειδικά τώρα να λέμε "περικοπή σε όλα" Όχι κύριοι. Περικοπή κάντε εσείς σε "άλλα" γιατί δεν θυμάμαι ποτέ να καθήσαμε στο ίδιο τραπέζι μαζί κ. Πάγκαλε...

    Είδατε πώς όλα συνδέονται; (Ανάλογα με τους συσχετισμούς πουάνει κανείς). Όταν το καταλάβουμε όλοι, ίσως να γίνουμε πιο ενεργοί και χρήσιμοι.

    Με εκτίμηση,

    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σε σχετικά πρόσφατο τεύχος έγκυρου ελληνικού αεροπορικού περιοδικού, διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον μια ενδελεχή ανάλυση για τους τρόπους αντιμετώπισης (ανίχνευσης και αποκάλυψης του ίχνους) του F-35 στην περίπτωση που το δούμε σύντομα στους ουρανούς του Αιγαίου. Είναι δε παρήγορο το γεγονός οτι το ΓΕΑ έχει εντάξει στο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 κωδικό χρηματοδότησης για "τους τρόπους αντιμετώπισης του αεροσκάφους F-35". Το αν θα γίνει κάτι ή αν το ΕΜΠΑΕ θα έχει και αυτό την τύχη των υπολοίπων, δεν μπορούμε να το πούμε με βεβαιότητα. Απλά ελπίζουμε το καλύτερο.

    Όσο για το "F-35" δεν είναι τυχαίο οτι το αποκτουν εκείνοι οι "σύμμαχοι" των ΗΠΑ που "φλερτάρουν" συνεχώς με την αναβάθμισή τους σε "περιφερειακές δυνάμεις" (π.χ Τουρκία) ή οι "παραδοσιακοί σύμμαχοι" όπως η Μ. Βρετανία. Γιατί σταδιακά αυτό που ενδιαφέρει τις ΗΠΑ είναι η διεξαγωγή κοινών επιχειρήσεων με ομογενοποιημένο υλικό. Κατά την ταπεινή μου άποψη λοιπόν, το "F-35" δεν είναι και δεν έχει σχεδιαστεί να είναι το "απόλυτο μαχητικό πολλαπλών ρόλων". Αυτό το χαρακτηριστικό ανήκει στο "F-22". Το ζευγάρι "F-22" και "F-35" είναι αντίστοιχο του "F-15" με το "F-16". Συνεπώς, αν η Π.Α. θέλει πραγματικά να αποκτήσει ένα μαχητικό που θα καλύπτει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΕΣ δηλαδή την ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ, θα πρέπει να σκέφτεται σοβαρά τις υποψηφιότητες είτε του Eurofighter EF2000 "Typhoon" είτε του "Rafale" για το οποίο οι Γάλλοι "καίγονται" να εξαγάγουν με το ενδεχόμενο κατασκευής γραμμής παραγωγής-γιατί όχι;-στη χώρα (ή τουλάχιστον γραμμής συναρμολόγησης). Είδικα για το "Rafale", η "Dassault" ίσως ποτέ να μην το είδε με "καλό μάτι" δεδομένου οτι "πιέστηκε" πολύ απο τη Γαλλική Αεροπορία για την ανάπτυξή του. Σήμερα, η Γαλλική Αεροπορία απαξιώνει το στόλο των Mirage, αξιοποιώντας στο μέγιστο το "Rafale". Ίσως και εμείς, σκεπτομενοι λογικά, να αποφασίσουμε (επιτέλους) την απόσυρση αεροσκαφών που επιβαρύνουν τη διοικητική μέριμνα (π.χ. F4E P.I. II, A7 Corsair) και την παράλληλη αναβάθμιση σε ικνοποιητικό επίπεδο του συνόλου του στόλου των "F-16" (ίσως ακόμα και εκείνων των Block30 πριν απαξιωθούν οριστικά...). Τέλος, θα πρέπει να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε με το μικρό στόλο των "Mirage" (απόσυρση των "2000" ή μεταπώλησή τους) και το ρόλο που θα έχουν τα "2000-5". Έτσι, ας ξεκθαρίσει επιτέλους το τοπίο ώστε να δούμε τι έχουμε, τί θέλουμε και μέχρι που μπορούμε να πάμε από οικονομικής πλευράς, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΝΟΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ"! Τι να τους κάνουμε τους αριθμούς που "παχαίνουν" στα χαρτιά; Να λέμε οτι έχουμε... "300 αεροπλάνα"; Στην πραγματικότητα η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη (για να μη πω τραγική) και οι αποφάσεις δεν μπορούν και δεν πρέπει να περιμένουν ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΣΩ "ΚΡΙΣΗΣ". Η δικαιολογία της "σπατάλης" όχι εδώ! Είναι επικίνδυνο ειδικά τώρα να λέμε "περικοπή σε όλα" Όχι κύριοι. Περικοπή κάντε εσείς σε "άλλα" γιατί δεν θυμάμαι ποτέ να καθήσαμε στο ίδιο τραπέζι μαζί κ. Πάγκαλε...

    Είδατε πώς όλα συνδέονται; (Ανάλογα με τους συσχετισμούς πουάνει κανείς). Όταν το καταλάβουμε όλοι, ίσως να γίνουμε πιο ενεργοί και χρήσιμοι.

    Με εκτίμηση,

    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λίγα λόγια για την υποτιθέμενη (αλλά δωρεάν) αγορά του F-35 JOINT STRIKE FIGHTER - LIGHTNING II από την Ισραηλινή ΠΑ:

    1. Το Ισραήλ ΔΕΝ πληρώνει πεντάρα γι' αυτήν την αγορά. Η αγορά χρηματοδοτείται από την ετήσια ΔΩΡΕΑΝ στρατιωτική βοήθεια Η.Π.Α. προς Ισραήλ ύψους τριών (3) δισεκατομ. δολαρίων. Είναι ο Αμερικανός φορολογούμενος που θα πληρώσει την Lockheed Martin ώστε να παραλάβει αυτά τα Α/Φ το Ισραήλ.

    2. Η ενσωμάτωση Ισραηλινών υποσυστημάτων στα Ισραηλινά F-35 θ' ανέβαζε την τιμή ανά Α/Φ στα 200 εκατομ. δολάρια. Δηλαδή, η αγορά πέντε (5) ΜΟΝΟ F-35 θα κατανάλωνε το 1/3 της ετήσιας ΔΩΡΕΑΝ Αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας προς Ισραήλ κι έτσι δεν θα έμεναν Αμερικανικά λεφτά ούτε και γιά τα δωρεάν πυρομαχικά πεζικού των Ισραηλινών τυφεκίων Μ-16. Γι' αυτούς τους λόγους, η Ισραηλινή ΠΑ κοιτάζει και την εκλογή του F-15S SILENT EAGLE το οποίον έχει αναμφισβήτητα ανώτερες ικανότητες αερομαχίας από το F-35 ανά πάσα ημέρα.

    3. Όλοι μιλάνε γιά το μαχητικό Α/Φ F-22 RAPTOR. Κανείς όμως δεν αναφέρει ότι η παραγωγή του F-22 ΕΧΕΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ στις Η.Π.Α. με μόνο 183 F-22 διαθέσιμα λόγω οικονομικού κόστους δεδομένου ότι μιλάμε για Α/Φ με 100.000.000 δολάρια κόστος ανά Α/Φ. Το F-35, με σαφώς ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΕΣ δυνατότητες, και με τιμολόγιο ανά Α/Φ στα 133-140 εκατομ. δολάρια έχει ΗΔΗ καταφέρει να ξεπεράσει το τιμολόγιο του RAPTOR.

    4. Όπως προανέφερα, το F-35 έχει περιορισμένες ικανότητες αερομαχίας. Είναι ένα απλό Α/Φ κρούσης αλλά όχι πολλαπλών αποστολών που ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑ μικρών χωρών όπως η Ελληνική. Ούτε και έχει τρομερές δυνατότητες απόκρυψης STEALTH όταν μεταφέρει ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΑ οπλισμού, πράγμα που θα χρειασθεί να κάνει δεδομένου ότι οι ικανότητες μεταφοράς ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ οπλικών φορτίων είναι ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ.

    5. Οι Ρώσοι πειραματίζονται με την προσαρμογή μακροκυματικών κεραιών ραντάρ κατά μήκος των πτερύγων των μαχητικών SUKHOI Su-35 (wing leading edge) με δυνατότητες επισήμανσης Α/Φ που έχουν δυνατότητες STEALTH. Άν βέβαια Α/Φ F-35 εμπλακούν σε αερομαχίες με Α/Φ όπως τα Su-35, τα ίδια τα Αμερικανικά ιδρύματα ερευνών όπως το RAND που μελετούν τέτοια πράγματα γιά το ΥΕΘΑ Η.Π.Α., έχουν διαπιστώσει ότι το F-35 δεν έχει δυνατότητες και πιθανότητες να επιζήσει.

    Εν καταλήξει, το F-35 ΔΕΝ εξυπηρετεί τις ανάγκες της Ελληνικής ΠΑ.

    Λάμπρος Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης
    10-10-2010, τοπική ώρα 00:45, ώρα Ελλάδος 07:45

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Λάμπρος Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης
    10 Οκτωβρίου 2010 7:46 π.μ.
    Για την πρώτη παράγραφο του σχολίου σου (πόσα ΔΕΝ πλήρωσε το Ισραήλ για τα Α/Φ, καραμπινάτη διάψευση στις αρλούμπες γνωστής πανηγυρίζουσας η και για τα πανηγύρια "φεμινίστριας" του ιστολογίου) σε πρόλαβε ο γνωστός μας ΜΠΡΟΥΝΟ.
    9 Οκτωβρίου 2010 7:05 μ.μ.
    Συνεχίσατε την αποκάλυψη της αλήθειας.
    Κάνετε καλή δουλειά.


    Γιώργος Αλουμινένιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βασίλη, είσαι και πάλι πολύ ενημερωμένος! Οι Σέρβοι χρησιμοποίησαν triangulation και χτύπησαν το F-117... Σε παρακαλώ όμως να ΜΗΝ αναφέρεις φράσεις όπως "Σε σχέση με την παραγωγή στην Ελλάδα που αναφέρεις αντιλαμβάνεσε υποθέτω ότι το να αναπτύξουμε εγχώρια συστήματα Ηλ. πολέμου ειναι PIECE OF CAKE. Εαν το θελήσουμε/θελήσουνε." γιατί πονάει πολύ Κυριακάτικα...

    Κωνσταντίνε Ν. (Πάτρα), το γεγονός και μόνο ότι το ΓΕΑ έχει εντάξει στο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 κωδικό χρηματοδότησης για "τους τρόπους αντιμετώπισης του αεροσκάφους F-35" δείχνει ότι υπάρχει το γνωστό... σκοτάδι, το οποίο, όπως συνήθως, περιγράφεται ως "ξέρουμε τα πάντα αλλά δεν θέλουμε να τα αποκαλύψουμε για λόγους εθνικής ασφαλείας" - μπούρδες δηλαδή: απλά αφήνουν τον χρόνο να περνάει ούτως ώστε να γίνει κάποια προμήθεια την τελευταία στιγμή με κατεπείγουσες διαδικασίες, υψηλό λόγο κόστους/ωφέλους, και μηδενικής εθνικής προστιθέμενης αξίας - για να μην αναφέρω το τί θα ακολουθήσει με όποιον πάρει την προμήθεια... Μια ζωή προγραμματισμός jiatampaza...

    Λάμπρο Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστη, έχεις απόλυτο δίκιο σχετικά με την παροχή στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ προς το Ισραήλ: αυτός είναι και ο λόγος που δεν έπαιζε να μην το πάρει το Ισραήλ. Δεν συμφωνώ όμως πλήρως μαζί σου ούτε σχετικά με το κόστος κατόπιν της ενσωμάτωσης Ισραηλινών υποσυστημάτων (η τεχνογνωσία θα παρέμενε στο Ισραήλ και θα μπορούσε να την πουλήσει και αλλού - άσε που δεν θα καλυπτόταν από την εν λόγω βοήθεια των ΗΠΑ) ούτε και για την παραγωγή του F-22, η οποία, όντως έχει σταματήσει μεν (παρόλο που θα παραλαμβάνουν αναβαθμισμένα αεροσκάφη για ένα χρόνο περίπου) ούτε για το κόστος του, το οποίο έχει ξεπεράσει τα 172,000,000 δολάρια ανά Α/Φ. Συμφωνούμε πλήρως όμως για την κάλυψη αναγκών της ΠΑ από τα χαρακτηριστικά του F-35.

    Να κλείσω και με ένα ανέκδοτο: ποιό θα μπορούσε να είναι το μοναδικό επιχείρημα υπέρ της αναγκαιότητας αγοράς του F-35 από την ΠΑ; Οι δικτυοκεντρικές ικανότητές του για κρούση σε συνεργασία με τα Αμερικανικά F-22! Καλό, ε;

    切腹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΥΓ. Χαίρομαι ιδιαίτερα που άρχισε να γίνεται δημιουργική συζήτηση επί σημαντικών θεμάτων και όχι λεκτικός σκουπιδοπόλεμος επί προβλημάτων άλλων.

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

    切腹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εγώ θα ήθελα να δώ σε μάχη τα αποτελέσματα του Ρωσικού και Αμερικάνικου 5ης γενιάς,ποιό πιστεύετε υπερισχύει;

    ΥΓ
    Είμαι άσχετος σε τέτοια θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χρήστο Χ, το Αμερικάνικο και το Κινέζικο παίζει να τα δεις το ένα ενάντια του άλλου, το Αμερικάνικο και το Ρώσικο χλωμό το βλέπω...

    Ακόμα και οι χώρες που θα προμηθευτούν το T-50 θα είναι σε τέτοια έκδοση που τα F-22 δεν θα είχαν πρόβλημα ακόμα και αν δεν λαμβάναμε υπ' όψιν μας τα υπόλοιπα συμπληρωματικά στοιχεία.

    切腹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ι.
    Καταρχήν, να ξαναπώ ότι είμαι τραγικά άσχετη και το πιθανότερο είναι να πω κάποια τραγική ανοησία. Παρόλα αυτά θα επιστρατεύσω την καλή μου μνήμη:

    Βασίλη,
    Για το εξελιγμένο ραντάρ APG-81, που με ρώτησες,
    θυμάμαι ότι το 2009 είχα διαβάσει ότι οι Ισραηλινοί επέμεναν να το αντικαταστήσουν με δικής τους κατασκευής.
    Εννοείται με active, electronically scanned array (AESA) αντέννα, αλλά ισραηλινό της Elta. Aυτό δεν έγινε δεκτό, διότι
    αντίθετα με τα F-15 και F-16 που οι ισραηλινοί είναι μέσα από τα πρώτα στάδια παραγωγής, τώρα οι Εlta και Elbit έφαγαν αμερικανική πόρτα.
    Λόγω πολιτικής γραμμής προφανώς.

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. II.
    Kαι με αυτό, περνάω στον Λάμπρο
    που προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι μια χαρά που το Ισραήλ:

    1) δε μπορεί να συμμετέχει στα πρώτα στάδια παραγωγής και που στα ισραηλινά JSF θα υπάρχει στο cockpit, απλά ένα plug-and-play...
    Και ότι τα ψίχουλα των 4 εκατ. ανταποδοτικές συμφωνίες είναι υπερ-αρκετά!

    2) δε θα έχει source code, παρά μόνο την "διαβεβαίωση" ότι αν προκυψει κάτι, οι αμερικανοί θα αντιμετωπίσουν την όποια απειλή". Όταν και εάν θέλουν

    3) από το 2006 (τουλάχιστον) έλεγε ότι προτίθεται να αγοράσει 100 F-35 αντί 5 εκατ. δολαρίων.
    Και φτάσαμε στο 2010, να μιλάμε για 20 που ΘΑΑΑ πάρει το 2015-2017(και με δικαίωμα για άλλα 50) αντί 2,75 δις δολάρια!
    Να σου θυμήσω Λάμπρο, ότι το 2008 οι αμερικανοί είχαν το θράσος να ζητήσουν από το Ισραήλ να πληρώσει 200 εκατομμυριάκια για ΕΝΑ F-35.
    Ευτυχώς που τα βρήκαν μπαστούνια και κάπως τους κόπηκε ο αέρας.

    Και έτσι βρεθήκαμε σήμερα, να πουλάνε 96 εκατομμύρια το ένα.
    Για κάτι που θα ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ να παραδίδεται το 2015!
    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΙΙΙ.
    Και προσπαθείς να πείσεις ότι επειδή τα 2,75 δις ουσιαστικά ισοδυναμούν με την αμερικάνικη βοήθεια στο Ίσραήλ, σημαίνει ότι το Ισραήλ δεν πληρώνει.
    Πως δεν πληρώνει;
    α) Ουσιαστικά αποποιείται τη βοήθεια που θα εισέπραττε άμεσα.
    Πόσες και ΠΟΙΕΣ χώρες εισπράττουν ανάλογη βοήθεια; Γιατί το αποσιωπάς αυτό;
    και β) Τα 96 εκατ δολάρια, είναι η καθαρή τιμή πλατφόρμας. Δεν ξέρω εάν είναι σωστός ο όρος, πάντως εννοώ ότι με τα έξοδα για λειτουργική υποδομή, διοικητική μέριμνα και στήριξη, πρόσθετο κόστος ολοκλήρωσης για να ενσωματωθούν τα ισραηλινά συστήματα, μιλάμε για υπερ-διπλασιασμό του ποσού!

    Κλείνοντας, να πω ότι το Ισραήλ έκανε όχι μόνο χάρη αλλά και διαφήμιση στην Αμερική και ότι δεν είναι τυχαίο ότι από τις χώρες που δικαιούνται, το Ισραήλ πρώτo και μόνο αγόρασε τα F-35A (που θα γίνουν F-35I).

    Και να θυμήσω ότι το Ισραήλ θα μπορούσε να έχει σήμερα Lavi 2
    και δεν έχει επειδή του έβαλε χοντρό χέρι η Αμερική...

    Oπότε Λάμπρο, αυτός που κερδίζει δεν είναι σίγουρα το Ισραήλ. Εξάλλου, η Γαλλία δε συμμετέχει στο F-35. Oύτε η Ρωσία. Θα μπορούσε να αγοράσει από εκεί το Ισραήλ; Ναι, θα μπορούσε. Γιατί δεν το κάνει; Γιατί τιμά τη σύμμαχο Αμερική. Και αυτή η τιμή, δυστυχώς, φαίνεται ότι είναι μονομερής. Γίνεται κατανοητό για ακόμα μια φορά, ότι μόνο η αμερικανική κοινή γνώμη αγαπάει το Ισραήλ. Οι πολιτικοί απλά σύρονται...

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μερικά απαντητικά σχόλια σε GALIA κ.ά.

    1. Όταν το Ισραήλ ΔΕΝ πληρώνει για τον εξ Η.Π.Α. προέλευσης εξαιρετικής ποιότητας οπλισμό λόγω της ετήσιας ΔΩΡΕΑΝ Αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας, διαθέτει τα δικά του λεφτά για τους δικούς του σκοπούς και κοινωνική πολιτική. Οι Η.Π.Α. έχουν 40-42 εκατομμύρια κατοίκους ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ιατρική ασφάλιση και άμεση πρόσβαση σε ιατρική νοσηλεία. Ο κάθε Ισραηλινός υπήκοος έχει εγγυημένο ένα ορισμένο μικρό επίπεδο εισοδήματος και Ευρωπαϊκού τύπου προσβάσεις σε κρατικά δίκτυα κοινωνικής προστασίας, έστω και άν οι Ισραηλινές αμυντικές δαπάνες είναι ετησίως άνω του 4%-5% του Ισραηλινού ΑΕΠ (οι Ελληνικές είναι γύρω στο 2,5%-3% και οι Ευρωπαϊκές ΝΑΤΟ-ΕΕ είναι στο 1,5%).

    2. Ένα μέρος της ΔΩΡΕΑΝ Αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας προς Ισραήλ διατίθεται προς ώφελος των Ισραηλινών εταιρειών αμυντικού υλικού (ΙΑΙ-ELBIT, RAFAEL, IMI, κ.λ.π.). Στην ουσία, ο Αμερικανός φορολογούμενος χρηματοδοτεί την διεθνή ανταγωνιστηκότητα των εν λόγω εταιρειών, π.χ., πωλήσεις Ισραηλινού πολεμικού υλικού στην Ινδία. Παράδειγμα, το Ισραήλ πριν μερικά χρόνια προμηθεύθηκε ΔΩΡΕΑΝ από Η.Π.Α. ανταλλακτικά Α/Φ τύπου Northrop F-5A/B μέσω προγράμματος Foreign Military Sales (FMS) ενώ η Ισραηλινή ΠΑ ΠΟΤΕ δεν πέταξε Α/Φ αυτού του τύπου. Μήπως θυμάται κανείς ποιά F-5 εκσυγχρονίστηκαν από Ισραηλινές εταιρείες στην άμεση γειτονιά της Α. Μεσογείου;

    3. Όταν μιλάμε για διαδικτύωση μαχητικών Α/Φ άς μην ξεχνάμε ότι και το λίαν ικανό Σουηδικό JAS39 GRIPPEN έχει τέτοιες ικανότητες και με τιμολόγιο μόνο γύρω στα 70 εκατομ. δολάρια ανά Α/Φ. Είναι δε ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΒΑΤΟ με τα συστήματα ΑΣΕΠΕ (AWACS) ERIEYE που ήδη διαθέτει η Ελληνική ΠΑ. Όπως έχω ξαναγράψει στο παρόν ιστολόγιο, το ερώτημα γιά το GRIPPEN είναι η ακτίνα δράσης του παρά τις βελτιώσεις στο μοντέλο GRIPPEN NG. Πράγμα το οποίον καθιστά επιτακτική την ανάγκη απόκτησης Α/Φ εναερίου ανεφοδιασμού, π.χ., τα τέσσερα AIRBUS A-340/600 της πρώην Ολυμπιακής που κάθονται ανεκμετάλλευτα στο Ε. Βενιζέλος.

    Λάμπρος Ε.Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης
    10-10-2010, τοπική ώρα 18:55 - ώρα Ελλάδος 01:55, 11-10-2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ρε πού τα έχω ξαναδιαβάσει αυτά (4:45 μ.μ. & 5:41 μ.μ.);
    Μήπως τα γράφει και εδώ το ίδιο άτομο;
    χαχαχαχα!!! σε τσάκωσα !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Galia, σε βρίσκω πολύ ενήμερη! Έχω όμως κάποιες ενστάσεις σχετικά με την τελευταία παράγραφο: παρόλο που επαυξάνω σχετικά με την προφανή βοήθεια του Ισραήλ στις ΗΠΑ στην εν λόγω περίπτωση (αναγκάζουν και άλλες χώρες που ήταν έτοιμες να την κάνουν από την κοινοπραξία, και κυρίως την Τουρκία, να το αγοράσει), το Ισραήλ θα αγόραζε άλλα Αμερικανικά Α/Φ και όχι το συγκεκριμένο, σε καμία περίπτωση όμως από τη Γαλλία ή τη Ρωσία. Ο λόγος είναι ότι αν η Γαλλία πωλούσε στο Ισραήλ μετά δεν θα μπορούσε να πουλήσει σε καμία αραβική χώρα. Όσο για την Ρωσία, σε ενδεχόμενη (δε θα προσδιορίσω πόσο, θα το αφήσω στην κρίση σου) είτε πίεση του Ισραήλ για το εύρος της δικής του εμπλοκής είτε εμπλοκής της Μοσσάντ στην τεχνογνωσία στον τόπο παραγωγής των Α/Φ, οι Ρώσοι δεν θα το είχαν σε τίποτα να ακυρώσουν προμήθειες ή να πουλήσουν τσαμπουκά, πράγμα που η Αμερική δεν κάνει.

    Όσο για τη διαπίστωσή σου περί της αμερικανικής κοινής γνώμης, είναι προφανές ότι δεν έχεις πάει ποτέ στην Αμερική... Απλά τυχαίνει και αυτό το διάστημα υπάρχει μια πιο συγκρατημένη πολιτική ίσων αποστάσεων (οι περισσότεροι λένε λόγω των πολύ σοβαρών οικονομικών προβλημάτων των ΗΠΑ), πράγμα που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις προηγούμενες περιόδους και γιαυτό δημιουργεί αίσθηση. Δεν λέω ότι η υφιστάμενη πολιτική είναι καλή ή κακή (αυτό το κρίνουν οι Αμερικανοί ψηφοφόροι, όχι εγώ, και είναι τεράστιο λάθος να το παίζουμε οι δικαστές του πλανήτη), αλλά, για να μείνουμε στο θέμα των F-35, είναι ακριβώς στη λογική "το ένα χέρι νίβει το άλλο": και η Αμερική και το Ισραήλ εξυπηρετούν τις ανάγκες τους, και καλά κάνουν.

    Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι εμείς δεν έχουμε καμία πραγματική συμμαχία, όχι γιατί φταίνε οι άλλοι αλλά γιατί, όπως έχω πει πολλές άλλες φορές, δεν έχουμε φτάσει στο επίπεδο να αποτελέσουμε αξιόπιστο συνεργάτη κανενός.

    切腹

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.