9/10/10

Η παγκόσμια οικονομία μετακινείται προς Ανατολάς

ΑΓ. ΜΑΡΚΟΥ
Η νέα παγκόσμια ισορροπία θα εξαρτηθεί από το πώς θα διαχειριστεί η Δύση τις νέες ισορροπίες που δημιουργεί η εντυπωσιακή άνοδος των οικονομιών της Ασίας, σύμφωνα με τον κ. James Rubin, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Σύμφωνα με τον ίδιο είναι ξεκάθαρο ότι ο κόσμος μετακινείται προς Ανατολάς και αναμένεται η απάντηση ΗΠΑ και Ευρώπης στις προκλήσεις που δημιουργούνται.

- Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σημαντική άνοδος των οικονομικών μεγεθών σε αναδυόμενες οικονομίες, την ίδια στιγμή που οι ανεπτυγμένες χώρες και στις δύο όχθες του Ατλαντικού αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Πώς σχολιάζετε αυτή την εξέλιξη;

«Ενα είναι βέβαιο, ο κόσμος και η οικονομία μετακινούνται προς Ανατολάς. Μια νέα ισορροπία δημιουργείται σε παγκόσμιο επίπεδο, ως αποτέλεσμα της ανόδου των αναδυόμενων ασιατικών οικονομιών. Η Δύση καλείται να απαντήσει σε αυτή την πρόκληση. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον υπάρχει πληθώρα γεωστρατηγικών κινδύνων, όπως η τρομοκρατία, η διάδοση των πυρηνικών όπλων, η κλιματική αλλαγή, πιθανοί πόλεμοι σε Ιράν, Αφγανιστάν και Πακιστάν. Πρόκειται για τη σκοτεινή πλευρά της παγκοσμιοποίησης.

Την ίδια στιγμή υπάρχουν οι γεωοικονομικοί κίνδυνοι, δηλαδή η διαμάχη για την ενέργεια, η χρηματοοικονομική κρίση, αλλά και η εσωτερική κρίση που αντιμετωπίζει η ΕΕ. Επιπλέον, οι προθέσεις της Κίνας, η οποία αποτελεί παγκόσμιο εμπορικό εταίρο, παραμένουν άγνωστες. Πρόκειται για μια χώρα που τα τελευταία χρόνια διεκδικεί δικαιώματα από τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά δεν αποδέχεται να αναλάβει υποχρεώσεις».

- Τι εννοείτε όταν λέτε ότι οι ΗΠΑ και η Ευρώπη πρέπει να απαντήσουν στην άνοδο των χωρών της Ανατολής;

«Οι ΗΠΑ και η Ευρώπη καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε ένα νέο διεθνές πλαίσιο και να διαχειριστούν την άνοδο της κινεζικής οικονομίας, καθώς και τις φιλοδοξίες της Ινδίας και της Βραζιλίας. Παράλληλα, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον εθνικισμό που χαρακτηρίζει τη σημερινή Ρωσία. Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα εν όψει των νέων διεθνών εμπορικών συμφωνιών. Πρόκληση αποτελεί και το μέλλον της οικονομίας του Ιράν, καθώς η Τεχεράνη στρέφεται στην Ασία λόγω της ευρωπαϊκής κρίσης, γεγονός που θα επηρεάσει και την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα των πυρηνικών όπλων».

- Πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθούν τελικώς τα πράγματα;

«Με βάση το αισιόδοξο σενάριο, η Δύση θα καταφέρει να διαχειριστεί με τον καλύτερο τρόπο και προς όφελός της την κινεζική άνοδο και θα επιτύχει τον μετασχηματισμό των κρατών που απειλούν την παγκόσμια ειρήνη. Ετσι, θα μπορέσει να κερδίσει όσο πιο πολλά μπορεί από την κατάσταση που επικρατεί στη Μέση Ανατολή, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τα οφέλη της παγκοσμιοποίησης».

12 σχόλια:

  1. Υπάρχουν και οφέλη απο την παγκοσμιοποίηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και με βάση το απαισιόδοξο σενάριο τι γίνεται καθηγητά Rubin;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ειχα ξαναγραψει.
    Η Ιστορια εχει ξεκινησει απο την Ανατολη πριν 8000 (η και πολυ περισσοτερα) χρονια απο περιοχες Κινας,Ινδιας και τα γυρω.Συνεχισε με μεταναστευσεις,πολεμους και κατακτησεις (μετρο στο μετρο) να μετακινειται δυτικα.Περασε στην περιοχη του Ιραν (αλλα ταυτοχρονα μεταδοθηκε-αστραπη και πιο δυτικα αλλα επιλεκτικα και οχι μαζικα).
    Απο Ιραν περασε μαζικα εκει που ειχε περασει πιο πριν επιλεκτικα και αυτη η περιοχη ητανε η Σουμερια.Μεγαλος ο Πολιτισμος της.
    Ακολουθωντας το ηδη αναφερθεν οτι
    ενας Πολιτισμος μεταδιδεται δυτικοτερα επιλεκτικα σε δεκτικες ομαδες και μετα μαζικα, απο Σουμερια
    περασε στην Μικρα Ασια και ενω αιωνες πριν ο πολιτισμος ευρισκετο επιλεκτικα και στην Ανω Αιγυπτο (περιοχη πηγων του Νειλου ποταμου).
    Απο εκει...κατηφορησε προς την Κατω Αιγυπτο (περιοχη Δελτα του Νειλου).
    Κατοπιν συνεχισε προς Ανατολικη Μεσογειο (Ελλαδα),Ιταλικη Χερσονησο και Βορειοδυτικη Αφρικη,
    με ενα κλαδο προς Ιβηρικη χερσονησο
    και ενα κλαδο προς Βορεια Ευρωπη,
    και κατοπιν εγινε το μεγαλο αλμα προς Αμερικανικη Ηπειρο.Αυτο που θα παρακολουθησωμε εις το εξης ειναι το δευτερο μεγαλο αλμα...πανω
    απο τον Ειρηνικο (που ηδη εχει γινει)
    παλι προς Κινα & Ινδια και αυτο ισως
    ειναι μετα το "τελος της Ιστοριας" το ξαναξεκινημα της Ιστοριας.
    Εδω ομως παρακολουθουμε οτι ενω η Ιστορια ειχε ξεκινησει απο την Ανατολη "τοτε" με τεραστια ποιοτικα στοιχεια αυτη η...βοη που ξαναερχεται απο την Ανατολη εχει μονο ποσοτικα στοιχεια,αριθμους,ανεχεια,οικονομικα στοιχεια,και τιποτα ποιοτικο. Μηπως αυτο θα σερβιριστει απο εδω και περα στις ανθρωπινες μαζες.
    Ζητω κατανοηση απο οποιον γνωριζει
    να αναλυει την Ιστορια με βασει την θεωρια των Συστημικων Δομων γιατι το παρων το εγραψα πολυ βιαστικα μολις μπηκα στο σπιτι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ειχα ξαναγραψει.
    Η Ιστορια εχει ξεκινησει απο την Ανατολη πριν 8000 (η και πολυ περισσοτερα) χρονια απο περιοχες Κινας,Ινδιας και τα γυρω.Συνεχισε με μεταναστευσεις,πολεμους και κατακτησεις (μετρο στο μετρο) να μετακινειται δυτικα.Περασε στην περιοχη του Ιραν (αλλα ταυτοχρονα μεταδοθηκε-αστραπη και πιο δυτικα αλλα επιλεκτικα και οχι μαζικα).
    Απο Ιραν περασε μαζικα εκει που ειχε περασει πιο πριν επιλεκτικα και αυτη η περιοχη ητανε η Σουμερια.Μεγαλος ο Πολιτισμος της.
    Ακολουθωντας το ηδη αναφερθεν οτι
    ενας Πολιτισμος μεταδιδεται δυτικοτερα επιλεκτικα σε δεκτικες ομαδες και μετα μαζικα, απο Σουμερια
    περασε στην Μικρα Ασια και ενω αιωνες πριν ο πολιτισμος ευρισκετο επιλεκτικα και στην Ανω Αιγυπτο (περιοχη πηγων του Νειλου ποταμου).
    Απο εκει...κατηφορησε προς την Κατω Αιγυπτο (περιοχη Δελτα του Νειλου).
    Κατοπιν συνεχισε προς Ανατολικη Μεσογειο (Ελλαδα),Ιταλικη Χερσονησο και Βορειοδυτικη Αφρικη,
    με ενα κλαδο προς Ιβηρικη χερσονησο
    και ενα κλαδο προς Βορεια Ευρωπη,
    και κατοπιν εγινε το μεγαλο αλμα προς Αμερικανικη Ηπειρο.Αυτο που θα παρακολουθησωμε εις το εξης ειναι το δευτερο μεγαλο αλμα...πανω
    απο τον Ειρηνικο (που ηδη εχει γινει)
    παλι προς Κινα & Ινδια και αυτο ισως
    ειναι μετα το "τελος της Ιστοριας" το ξαναξεκινημα της Ιστοριας.
    Εδω ομως παρακολουθουμε οτι ενω η Ιστορια ειχε ξεκινησει απο την Ανατολη "τοτε" με τεραστια ποιοτικα στοιχεια αυτη η...βοη που ξαναερχεται απο την Ανατολη εχει μονο ποσοτικα στοιχεια,αριθμους,ανεχεια,οικονομικα στοιχεια,και τιποτα ποιοτικο. Μηπως αυτο θα σερβιριστει απο εδω και περα στις ανθρωπινες μαζες.
    Ζητω κατανοηση απο οποιον γνωριζει
    να αναλυει την Ιστορια με βασει την θεωρια των Συστημικων Δομων γιατι το παρων το εγραψα πολυ βιαστικα μολις μπηκα στο σπιτι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. serg, όταν τα ποσοτικά στοιχεία κυριαρχούν, οι άνθρωποι θα αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί, και οι ανθρώπινες μάζες θα μπαίνουν σε διάφορα "συρταράκια".
    Με αυτά τα δεδομένα, δημιουργείται ένας κατ΄επίφαση "πολιτισμός", με χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να εξυπηρετεί παραγωγή-κατανάλωση, μετρήσιμος αριθμητικά.
    Η ποιότητα είναι πολύ δύσκολη να μετρηθεί με αυτούς τους αριθμούς. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Ελινα
    Οπως τα γραφεις ειναι.
    Ολοι ομως πρεπει να γνωριζωμε οτι βρισκομαστε εμπρος σε κολοσιαιες
    κοινωνικες μεταβολες και το οικονομικο θεμα ειναι απλως το εργαλειο και οχι αυτοσκοπος.
    Το ανθρωποσυστημα μεταβαλλεται βασει σχεδιου.Εμεις πρεπει να ξαναβρουμε το ηθος και το μετρο που χαθηκε,να παψουμε να παριστανουμε αλλο απο αυτο που ειμαστε και να μαθουμε να ζουμε αυτο που ειμαστε και οχι αυτο που φανταζομαστε οτι ειμαστε και αυτο αγνοωντας τους παντες και ζωντας φοροδιαφευγοντες και ζωντας εις βαρος των αλλων και του μελλοντος των γεννεων που ερχονται αφηνοντας
    το πατρικο στο Αιγαλεω και στο Κερατσινι και ανηφοριζοντας με δανικα η κλεμμενα χρηματα προς την Κηφησια και Πολιτεια σαν δηθεν καποιοι.Αυτα τα γραμματια θα πληρωθουν cash ηρθε η ωρα,και θα παρασυρουν και αθωους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. sterg σωστά αυτά, ότι δηλαδή το "οικονομίστικο" χρησιμοποιείται σαν εργαλείο για τις αλλαγές. Οι αλλαγές συντελούνται μέσω "οικονομίστικων" επιχειρημάτων (και οικονομικού πειθαναγκασμού κυρίως), γρήγορα, χωρίς εξηγήσεις και ορθολογικές εξηγήσεις. Οτιδήποτε δημιουργεί αναστολή στα σχέδια αυτά, ισοπεδώνεται άμεσα. Οσο για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πολιτισμών που λέγαμε, αυτά ενδιαφέρουν μόνο αν μπορούν να καταστούν εμπορεύσιμο είδος και άρα, μετρήσιμης αριθμητικά αξίας. Ολα τα υπόλοιπα πετιούνται στα σκουπίδια, πολλώ δε μάλλον αν επισημανθεί ότι μπορεί να εκτρέφουν αντιστάσεις στα άτομα. Αυτό ίσως εξηγεί γιατί βάλλονται τόσο πολύ οι πολιτισμικές μας αξίες.
    Ετσι θέλουν να οικοδομήσουν το νέο μοντέλο "παγκόσμιου" πολιτισμού. Ομως πολιτισμός χωρίς συνείδηση, δεν γίνεται. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Ελινα
    >>>Αυτό ίσως εξηγεί γιατί βάλλονται τόσο πολύ οι πολιτισμικές μας αξίες<<<.

    Ειναι ετσι??? η μηπως βαλλονται αυτοι
    που δηθεν μεταφερουν αυτες τις αναμφισβητητες αξιες διοτι στην πραγματικοτητα αλλες "αξιες"μεταφερουν.Και θαθελα
    να βοηθησεις να ξεδιαλυνωμε αυτο
    που ειπε ο Ιησους (η αλλοι ,δεν εχει σημασια) "μη διδετε τα διαμαντια τοις κυσοι"[ελπιζω να γραφεται ετσι],τι εννοουσε.Μηπως αυτο που εννοουν και καποιοι αλλοι που ενω στερουν αρχαια ελληνικα και ιστορια απο τους κατοικουντες στον χωρο μας ταυτοχρονα αυτα διδασκονται σε Οξφορδη και Καιμπριτς στην μελλοντικη ελιτ και ταυτοχρονα διαφυλαγονται σαν κορη οφθαλμου στην παγκοσμια "βιβλιοθηκη ' της ανθρωποτητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. sterg Εμ βέβαια, ξέρουν εκείνοι τι παίρνουν και γιατί το παίρνουν και βεβαίως το διαφυλάττουν ως κόρη οφθαλμού. Εμείς όμως, πώς τα διαφυλάττουμε και πώς τα αξιοποιούμε; Τι ρωτάμε δηλαδή, αφού τα βλέπουμε τι γίνεται τώρα με την Ιστορία και τα αρχαία στα σχολεία. Εμείς στο σχολείο όταν ρωτούσαμε τους καθηγητές μας "γιατί μας ταλαιπωρείτε με τα αρχαία αφού δεν μιλιούνται πια" μας απαντούσαν ότι μόνο μέσα από την αρχαία ελληνική γλώσσα, μπορείς να κατανοήσεις ευρέως τα στοιχεία της αρχαιοελληνικής σκέψης.
    Το ρητό που αναφέρετε, θα το κοιτάξω και τα ξαναλέμε. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. sterg, σχετικα΄με το ρητό που λέγαμε. Μήπως είναι "μη δώτε τα άγια τοις κυσί" αρχικά και βάσει αυτού, κάποιος αργότερα σε άλλη εποχή, αναφέρθηκε σε διαμάντια;
    Οπως και να είναι όμως, τα άγια και τα διαμάντια, συμβολίζουν το πολύτιμο προφανώς. Και το ρητό εννοεί "προσέχετε και μη τα δίνετε οπουδήποτε, άρα διαφυλάξτε τα ως πολύτιμα..."
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Ελινα
    >>>Οπως και να είναι όμως, τα άγια και τα διαμάντια, συμβολίζουν το πολύτιμο προφανώς. Και το ρητό εννοεί "προσέχετε και μη τα δίνετε οπουδήποτε, άρα διαφυλάξτε τα ως πολύτιμα..."
    Ελίνα

    11 Οκτωβρίου 2010 11:28 μ.μ.<<<

    Ελινα.
    Μετα την ανταλλαγη αποψεων που καναμε ισως θαπρεπε να καταληξωμε στη διαπιστωση οτι πριν κατηγορησουμε αλλους για την καταντα μας οπως "ξενες δυναμεις,Εβραιους,Αρειανους,Ανδρομεδανους και...εξωγηινους" καλα θα καναμε να δουμε πρωτα το ποιοι ειμαστε εμεις και γιατι ψαχνωμε προβολικα αποδιοπομπαιους τραγους για να απαλλαγουμε τουλαχιστον απο τις ενοχες των δικων μας πραξεων.
    Ναι,η Ελλαδα τα τελευταια χρονια ειναι ενα διεφθαρμενο κρατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. serg Δεν διαφωνώ ως προς το θέμα αυτοκριτικής και αυτογνωσίας που οφείλουμε να κάνουμε. Ομως η διαφθορά δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Οι συνειδήσεις των ανθρώπων διαφθείρονται όταν ευνοείται η σχέση ατόμου/χρήματος.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.