5/10/10

Κατατέθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

Η διαχειρίστρια εταιρεία του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη Trans-Balkan Pipeline B.V. (TBP) κατέθεσε προς εξέταση στα αρμόδια υπουργεία Ελλάδας και Βουλγαρίας τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η κατάθεση έγινε στις 30 Σεπτεμβρίου και 1 Οκτωβρίου στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της Ελλάδας και στο υπουργείο Οικολογίας και Υδάτινων Πόρων της Βουλγαρίας και η έκθεση αναφέρεται στις επιπτώσεις στο κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον κατά την περίοδο τόσο της κατασκευής, όσο και της εκμετάλλευσης του αγωγού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η μελέτη ανταποκρίνεται πλήρως τόσο στις διεθνείς προδιαγραφές, όσο και στις εθνικές νομοθεσίες Ελλάδας και Βουλγαρίας και εκπονήθηκε με αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων αποτίμησης, λαμβάνοντας υπόψη την κοινή γνώμη και τις συστάσεις των επίσημων Αρχών, των μη κυβερνητικών οργανώσεων και κοινωνικών φορέων.

Όπως επισημαίνει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ΡΙΑ-Νόβοστι ο διαβαλκανικός αγωγός θα έχει χωρητικότητα 35 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως, με δυνατότητα αύξησής της ως και τα 50 εκατ. τόνους και «όπως και το ανταγωνιστικό του σχέδιο Σαμψούντα - Τζεϊχάν» προορίζεται εξαρχής για την παράκαμψη των Στενών Βοσπόρου και Δαρδανελίων.

Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία υπέγραψαν το 2007 τη διακρατική συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού μήκους περίπου 300 χιλιομέτρων. Για την υλοποίηση του σχεδίου στις 6 Φεβρουαρίου 2008 ίδρυσαν και καταχώρισαν την εταιρεία Trans-Balkan Pipeline B.V., το 51 % της οποίας ανήκει στη Ρωσία, με την Ελλάδα και τη Βουλγαρία να μοιράζονται το 49 %.

Η τύχη της ρωσο-βουλγαρικής ενεργειακής συνεργασίας δεν ήταν εύκολη από τη στιγμή, που σχηματίστηκε στη Βουλγαρία υπουργικό συμβούλιο με επικεφαλής τον Μπόικο Μπορίσοφ.

Στα τέλη Ιουλίου οι πλευρές κατάφεραν να πετύχουν κάποια πρόοδο και η βουλγαρική κυβέρνηση συμφώνησε να καταβάλει τα 6,5 εκατομμύρια ευρώ, που χρωστά στην κοινοπραξία ως συνδρομή της και συμμετοχή στα έξοδα λειτουργίας του σχεδίου του αγωγού. «Ωστόσο η συμμετοχή της Βουλγαρίας στο σχέδιο παραμένει υπό ερωτηματικό», καταλήγει το ρωσικό πρακτορείο. Υπενθυμίζεται ότι η βουλγαρική πλευρά είχε εγείρει περιβαλλοντικούς λόγους για τη διστακτικότητα συμμετοχής της.
http://www.nooz.gr/

2 σχόλια:

  1. Εξ'αιτίας των South Stream και Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, η GazProm έφτιαξε Project Management Department με πολλούς εξειδικευμένους υπαλλήλους - αλλά αυτοί είναι χαζοί, εμείς δεν χρειαζόμαστε τέτοια πράγματα, έχουμε φίλους φίλων για να τα κανονίζουν και με μια πολιτική απόφαση τελειώσαμε. Άσε που έχουμε κάποιους με δηλωμένη εμπειρία σε project management από εταιρίες στη Βουλγαρία...

    Και μετά θέλουμε και μεγάλες επενδύσεις... Στον καινούργιο νόμο, αναφέρεται ότι σε 15 μέρες θα χαρακτηρίζεται κάποιο 'μεγάλο' και μετά... ο Θεός βοηθός! Περιττό να πω τί θα πάθει ο επενδυτής όταν πάρει τη χαρά της έγκρισης και την πίκρα της αδυναμίας υλοποίησης, όπως και περιττό να αναφέρω πού με έγραψε ο κ. Υπουργός Επικρατείας όταν του ανέφερα το αυτονόητο: την ανάγκη παρακολούθησης του έργου από τη μεριά του κράτους / για να βλέπει και πού πάνε τα λεφτά του - εκτός και αν δεν θέλει...

    切腹

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αμερικανόφιλοι κυβερνουν στη Βουλγαρία, Σιωνιστες στην Ελλάδα. Δυσκολο αν οχι αδύνατο να κατασκευαστει ποτε χωρις οι Αμερικανοι να εχουν το μεριδιο τους.
    Υπάρχει όμως μια καλυτερη πρόταση για μας τους Ελληνες: Να ξεκινήσουμε απο κοινου με τη Ρωσια την εκμετάλλευση του ορυκτου πλουτου της Ελλάδας, και να είμαστε τροφοδότες της Ευρώπης αλλα και της Κινας σε ενεργειακούς πορους και πολυτιμα μεταλλα. Το ενεργειακο πεδιο νοτια της Κρητης είναι απο τα μεγαλύτερα στον κόσμο σε φυσικό αεριο.Και οπου υπάρχει αεριο υπάρχει και πετρελαιο. Πολιτικοι με Αρ@ί@ια υπάρχουν;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.