15/12/10

Ειρήσθω Μ ο ύ σ κ ο ς 1955 - 1974

Α Π Ο ΤΙΣ χειρότερες κατάντιες ενός λαού, το εμφύλιο μίσος, τα εμφύλια αίματα. Κι όταν σε τέτοιο βόρβορο ο λαός βρεθεί, ακόμα κι οι λέξεις, μαζί και τα ονόματα, αναποδογυρίζονται στο βούρκο: «Και την ειωθυίαν αξίωσιν των ονομάτων ες τα έργα αντήλλαξαν», επεσήμανε στο Γ-82 του ο Θουκυδίδης, στην πρώτη κι αναλλοίωτη της ιστορίας επιστημονική ανατομία του Εμφυλίου Πολέμου, με αφορμή τα «Κερκυραϊκά» του 427π.Χρ. Το ρήμα «κατάντησαν» έκρινε αξιότερο όταν το μετέφρασε ο Ελευθέριος Βενιζέλος: «Και κατάντησαν να μεταβάλουν αυθαιρέτως την καθιερωμένην σημασίαν των λέξεων, διά των οποίων δηλούνται τα πράγματα»...

Ι Δ Ο Υ τραγικότατη σύμπτωση και συνάμα απόδειξη: Τι ήταν για σύμπαντα τον κυπριακό Ελληνισμό το όνομα Μούσκος από τη 15η Δεκεμβρίου (σαν σήμερα το) 1955, που θυσιάστηκε στο Μερσινάκι των αρχαίων Σόλων, 1ος σε μάχη νεκρός αντάρτης της ΕΟΚΑ ο Χαράλαμπος Μούσκος 23χρ, εξάδελφος του Εθνάρχου Μακαρίου και πώς το καταντήσαμε, τ’ όνομα Μούσκος, 19 έτη αργότερα, στο μελανότερο των Ελλήνων 1974; Οι νεαρότεροι ευτύχησαν να μην τα ζήσουν. Υφίστανται τις συνέπειες. Οι παλαιότεροι, όμως, τα θυμούνται. Τα ζήσανε. Μετείχαν:

Κ Α Τ Α χιλιάδες με τις γαλανόλευκες εναντίον των Εγγλέζων στους δρόμους, συνοδεύοντας το φέρετρο με τον Ήρωα Μούσκο στο κοιμητήριο των Αγ. Κων/νου και Ελένης. Συνώνυμο ύψιστης τιμής και δόξας, κλέος υπέρτατο, τ’ όνομα Μούσκος. Ειωθυία αξίωσις της πανίερης ελληνικής λάβας, αιώνες προετοιμαζομένης, που ξεχυνόταν απ’ την ψυχή της αγωνιζομένης Κύπρου. Ώσπου, 17 χρόνια αργότερα, εμφύλια πανούκλα πλάκωσε. Αρχέγονη ημών των Ελλήνων ενδημική πανώλης. Απ’ το εναρκτήριον της Ομήρου Ιλιάδος «μήνιν άειδε θεά». Όπου, ούτε το συνώνυμο της δόξας, Μούσκος, τη γλύτωσε:

Μ Ε ΑΠΕΡΑΝΤΟ μίσος εκτοξευόμενο, εχθρικότατα περιφρονητικό κατά του Μακαρίου, ως καθαιρεθέντος αρχιεπισκόπου, που και τ’ όνομα τού αφαιρέθηκε και Μούσκος εκφωνείτο υπό των μισούντων, προκαλώντας το εξίσου ασίγαστο μίσος των οπαδών του. Μίσος εμφύλιο. Εξικνούμενο μέχρι βιαίας αντιπάλων θανατώσεως. Ευφορότατο προσφέροντας έδαφος για της Χούντας το πραξικόπημα και για τις προδομένες Θερμοπύλες μας, απ’ όπου πέρασαν τελικά οι Τούρκοι. «Εάν μισούνται ανάμεσό τους, δεν τους πρέπει ελευθεριά», στιχουργούσε το 1823 ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός. Για να τα θυμόμαστε πάντα και να γρηγορούμε καθημερινά έναντι οιουδήποτε, αστόχαστα, προάγει το εμφύλιο μίσος...
ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ-ΣΗΜΕΡΙΝΗ

2 σχόλια:

  1. Πώς να μη μισείς κάποιον "Ελληνα" ηγέτη (και Ορθόδοξο δεσπότη!) που απο το βήμα των Ηνωμένων Εθνών κάλεσε ΕΠΙΣΗΜΑ την Τουρκία να εισβάλει στην Κύπρο??

    (άσχετο απο το έγκλημα των χούντικων: αυτοί τουλάχιστον είχαν το ελαφρυντικό της ηλιθιότητας...)

    Πυροβολητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διαλεξαμε τον δρομο της ηλιθιοτητας, αμαθειας και του προοδευτικου Εθνομηδενισμου.

    Ειμαστε αξιοι των επιλογων μας!

    Γραφει ο Π. Ηφαιστος:

    "...Π.Ήφ. Έτσι χάνονται πατρίδες. Όχι μόνο των ελλήνων αλλά και κάθε άλλου. Όταν την καβαλικέψουν πολιτικά και πνευματικά γουρούνια εκτροχιάζεται. Πολιτικά και πνευματικά γουρούνια δεν είναι κατ' ανάγκη ύβρις. Είναι διαπίστωση για ασχετοσύνη, καλές προθέσεις με τις οποίες είναι σπαρμένοι όλοι οι δρόμοι που οδηγούν στα νεκροταφεία της ιστορίας, ψυχικές αδυναμίες, ατομικοί συμβιβασμοί και δειλίες, ατομισμοί, εγωπάθειες, ηδονισμοί και κάθε άλλο ανθρώπινο ελάττωμα το οποίο διαμορφώνει μια μεγάλη πολιτική και πνευματική γουρούνα που καβαλικεύει ένα κράτος και το συνθλίβει και εκτροχιάζει. Ίσως, βέβαια, εν τέλει, ο καθείς να παθαίνει ότι του αξίζει.
    Για να έλθω στα καθ' ημάς και για να παραφράσω τον γνωστό φιλόσοφο και την γνωστή του ρήση «κάθε αντικομμουνιστής είναι σκύλος», λέω ότι πολλά σκυλιά κακής γέννας δάγκωναν την Ελλάδα επί πολλές δεκαετίες πριν αυτή τη στιγμή φτάσει στο χείλος του κρημνού. Το ζήτημα είναι ότι κάποιοι χαίρονται. Και είναι ο χείριστος και ο κάκιστος κάποιος ο οποίος θα χαρεί αν καταστραφεί μια οποιαδήποτε χώρα. Το λέω γιατί ξέρω κάτι περιφερόμενους ελληνόφωνους που όπως μαθαίνω χαριεντίζονται για τα δεινά του νεοελληνικού κράτους. Τι έχουμε λοιπόν εδώ στο τέλος μιας μακράς διαδρομής διεθνιστικών και κοσμοπολίτικων παραληρημάτων:
    Πρώτον, έβριζαν με βρομόλογα κάποιοι πολιτικοστοχαστικοί βωμολόχοι όποιον ήθελε την Ελλάδα ισχυρή και ασφαλή. Πολεμοκάπηλο πάνω, εθνικιστή κάτω και λυσσασμένο ελληναρά χαρακτήριζαν όποιον ήθελε αποτροπή πριν μια και δύο δεκαετίες. Τώρα, τι ακούμε: «επειδή αποδυναμώνεται η Ελλάδα για να μην χάσουμε την ευκαιρία κάτσε να την δώσουμε κατά το ήμισυ μην και χάσουμε την ευκαιρία και υποχρεωθούμε να την δώσουμε αύριο». Τι σχέση έχουν αυτοί που σήμερα λένε τέτοια πράγματα με αυτούς που παρόμοια έλεγαν χθες;; Ανακαλύψτε το και θα βρείτε την πηγή της κακοδαιμονίας των Ελλήνων. Η Ελλάδα διαβρώθηκε μεθοδικά και συστηματικά. Δεν φθάσαμε στο τέλμα τυχαία. Είναι πολλά τα τέρατα που κάθε τόσο αναδύονται από τα ίδια τα σπλάχνα της και που δυστυχώς αποτελούσαν πάντοτε εγγενές χαρακτηριστικό της ελληνικής διαδρομής επί πέντε χιλιάδες χρόνια.[...]
    Οι άνθρωποι ξεχνούν. Ξεχνούν αυτό που είπε ο Θουκυδίδης για την Κέρκυρα. Όταν έχασαν την Πόλη τους, δηλαδή το κράτος τους, φαγώθηκαν μεταξύ τους. Και πολλοί ευθύνονται για το γεγονός ότι τις τελευταίες δεκαετίες σταδιακά πίστεψαν πως επίκειται κάποια παγκοσμιοποίηση μέσα στην οποία θα εισέλθουμε και θα "ησυχάσουμε" αιώνια. Οι καβαλάρηδες που ευθύνονται για όλα αυτά μας οδηγούν στο βάραθρο. Και κανείς δεν υπάρχει να τους σταματήσει. Θα δούμε και χειρότερα, πολύ χειρότερα, δυστυχώς.
    Εδώ παραθέτω το άρθρο του Έθνους που πυροδότησε το παρόν σχόλιο:..."
    (12.12.2010 Ν.Μελέτης, Έθνος. Με την πλάτη στον τοίχο ...ανοίγει θέμα Αιγαίου + σχόλιο, http://www.ifestos.edu.gr/)

    Δημοκριτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.