17/12/10

«Ή Εκκλησία απέναντι στή σύγχρονη κρίση»

Η Ιεραρχία της Έκκλησίας τής Έλλάδος, η όποία συνήλθε στήν τακτική Συνεδρία της άπό 5ης – 8ης Οκτωβρίου τ.έ., αισθάνεται τήν ανάγκη νά άπευθυνθεί στό πλήρωμά της, στό λαό του θεού, άλλά καί σέ κάθε καλοπροαίρετο άνθρωπο, γιά νά μιλήσει μέ τή γλώσσα τής άλήθειας καί τής άγάπης. Οί ήμέρες πού ζούμε είναι δύσκολες καί κρίσιμες. Περνάμε ως χώρα μιά δεινή οικονομική κρίση πού δημιουργεί στούς πολλούς άνασφάλεια καί φόβο. Δεν γνωρίζουμε τί
είναι αύτό πού μάς έρχεται τήν επόμενη μέρα. Ή χώρα μας φαίνεται νά μήν είναι πλέον έλεύθερη άλλά νά διοικείται έπί τής ούσίας άπό τούς δανειστές μας. Γνωρίζουμε ότι πολλοί περιμένετε άπό τήν ποιμαίνουσα Εκκλησία νά μιλήσει καί νά τοποθετηθεί πάνω στά γεγονότα πού παρακολουθούμε.
Είναι άλήθεια ότι αύτό πού συμβαίνει στήν πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο καί συνταρακτικό. Μαζί μέ τήν πνευματική, κοινωνική καί οικονομική κρίση συμβαδίζει καί ή πάσης φύσεως άνατροπή. Πρόκειται γιά προσπάθεια έκρίζωσης καί έκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τά όποια ως τώρα θεωρούνταν αύτονόητα γιά τή ζωή του τόπου μας. Από κοινωνικής πλευράς έπιχειρείται μιά άνατροπή δεδομένων καί δικαιωμάτων καί μάλιστα μέ ένα πρωτοφανές έπιχείρημα. Τά άπαιτούν τά μέτρα αύτά οί δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μιά χώρα ύπό κατοχή καί έκτελούμε έντολές τών κυριάρχων - δανειστών μας. Τό ερώτημα, τό όποιο γεννάται, είναι έάν οι άπαιτήσεις τους άφορουν μόνον σέ οικονομικά καί άσφαλιστικά θέματα ή άφορούν καί στήν πνευματική καί πολιτιστική φυσιογνωμία τής Πατρίδος μας.
Μπροστά στήν κατάσταση αύτή ό κάθε λογικός άνθρωπος διερωτάται: Γιατί δέν πήραμε νωρίτερα όλα αύτά τά δύσκολα μέτρα, πού σήμερα χαρακτηρίζονται άναγκαία. "Ολες αύτές τίς παθογένειες τής κοινωνίας καί τής οίκονομίας πού σήμερα επιχειρούμε μέ βίαιο τρόπο νά άλλάξουμε, γιατί δέν τίς άλλάξαμε στήν ώρα του; Γιατί έπρεπε νά φθάσουμε ώς έδώ; Τά πρόσωπα στήν πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, έδώ καί δεκαετίες, τά ίδια. Πώς τότε υπολόγιζαν τό πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι όδηγούν τή χώρα στή καταστροφή καί σήμερα αισθάνονται άσφαλείς, γιατί ενεργούν ώς εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές άνατροπές γιά τίς όποίες άλλοτε θά άναστατωνόταν όλη ή Ελλάδα καί σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν άντιδράσείς.
Ή οικονομική μας κρίση μέ πολύ άπλά λόγια οφείλεται στή διαφορά μεταξύ παραγωγής καί κατανάλωσης. Στόν άργό ρυθμό τής παραγωγής πού επιτυγχάνουμε άπέναντι στό ύψηλό βιοτικό επίπεδο πού μάθαμε νά ζούμε. Όταν όσα καταναλώνουμε είναι πολύ περισσότερα άπό όσα παράγουμε, τότε τό οικονομικό ισοζύγιο γέρνει πρός τήν πλευρά τών εξόδων. Ή χώρα μας γιά νά άντεπεξέλθει, άναγκάζεται νά δανείζεται μέ τήν έλπίδα ότι τό διαταραγμένο ισοζύγιο θά ανακάμψει. Όταν αύτό δέν γίνεται καί οί δανειστές άπαιτούν τήν έπιστροφή τών δανεισθέντων σύν τόκω, τότε φθάνουμε στήν κρίση καί στήν χρεωκοπία. Ή οικονομική κρίση, ή όποία ταλαιπωρεί καί δυναστεύει τή χώρα μας είναι ή κορυφή τοΰ παγόβουνου. Είναι συνέπεια καί καρπός μιάς άλλης κρίσης, τής πνευματικής.
Ήδη ή δυσαναλογία μεταξύ παραγωγής καί κατανάλωσης συνιστά όχι μόνον οικονομικό μέγεθος, άλλά πρωτίστως πνευματικό γεγονός. Σημείο πνευματικής κρίσης, τό όποιον άφορα τόσο στήν ηγεσία, όσο καί στόν λαό. Μιά ήγεσία πού δέν μπόρεσε νά σταθεί ύπεύθυνα άπέναντι στό λαό, πού δέν μπόρεσε ή δέν ήθελε νά μιλήσει τή γλώσσα τής άλήθειας, πού πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, πού καλλιέργησε τίς πελατειακές σχέσεις, μόνο καί μόνο γιατί είχε ώς στόχο τήν κατοχή καί τή νομή τής έξουσίας. Μιά ήγεσία πού στήν πράξη άποδεικνύεται ότι ούσιαστικά ύπονόμευσε τά πραγματικά συμφέροντα τής χώρας καί του λαού.
Κι άπό τήν άλλη πλευρά, ένας λαός, έμείς, πού λειτουργήσαμε άνεύθυνα. Παραδοθήκαμε στήν εύμάρεια, στόν εύκολο πλουτισμό καί στήν καλοπέραση, έπιδοθήκαμε στό εύκολο κέρδος καί στήν εξαπάτηση. Δέν προβληματισθήκαμε γιά τήν άλήθεια τών πραγμάτων. Ή αύθαίρετη άπαίτηση δικαιωμάτων άπό συντεχνίες καί κοινωνικές όμάδε; μέ πλήρη άδιαφορία γιά τήν κοινωνική συνοχή συνετέλεσαν κατά ένα μεγάλο μέρο; στήν σημερινή κατάσταση.
Ή ούσία της Πνευματικής Κρίσης είναι ή άπουσία νοήματος ζωής καί ό έγκλωβισμός τού άνθρώπου στό εύθύγραμμο παρόν, δηλαδή ό έγκλωβισμός του στό έγωκρατούμενο ένστικτο. "Ενα παρόν χωρίς μέλλον, χωρίς όραμα. "Ενα παρόν καταδικασμένο στό άνιαρό καί μονότονο. Ή μετατροπή τής ζωής σ' ένα χρονικό διάστημα άνάμεσα σέ δύο ήμερομηνίες, αύτές, τής γέννησης καί τής ταφής, μέ άγνωστο τό μεταξύ τουςδ διάστημα. Σέ μιά τέτοια προοπτική τό άσκοπο συναγωνίζεται τό παράλογο καί τόν άγώνα τόν κερδίζει πάντα τό τραγικό. Όταν άπευθύνεσαι σέ νέους άνθρώπους καί τούς έρωτάς: «γιατί παιδί μου παίρνεις ναρκωτικά;» καί σου άπαντούν: «πέστε μου σεις γιατί νά μήν πάρω; Δέν έλπίζω τίποτα, δέν περιμένω τίποτα, ή μόνη μου χαρά είναι όταν τρυπάω τήν ένεση καί ταξιδεύω»• ή όταν έπισημαίνεις σέ ένα νέο άνθρωπο ότι παίρνοντας ναρκωτικά θά πεθάνει καί έκείνος σου άπαντά μέ ένα τραγικό χαμόγελο: «σεις δέν καταλαβαίνετε ότι έγώ παίρνω ναρκωτικά γιά νά ζήσω», τότε άντιλαμβάνεσαι πόσο άπίστευτα άληθινά καί πόσο τραγικά επίκαιρα είναι τά παραπάνω λόγια. Αντί λοιπόν γιά νόημα ζωής κυνηγήσαμε τήν εύμάρεια, τήν καλοπέραση, τήν οικονομική ισχύ. Όταν όμως δέν ύπάρχει άλλο όραμα ζωής πέρα άπό τήν κατανάλωση, όταν ή οικονομική δύναμη καί ή έπίδειξή της γίνεται ό μόνος τρόπος κοινωνικής καταξίωσης, τότε ή διαφθορά είναι ό μόνος δρόμος ζωής, διότι διαφορετικά, άν δέν είσαι διεφθαρμένο, είσαι άνόητος. Έτσι σκέφθηκαν καί έπραξαν πολλοί, έτσι φθάσαμε στη διαφθορά καί τής έξουσίας, άλλά καί μέρους του λαού μας. Τό ερώτημα - δίλημμα του Ντοστογιέφσκι «ελευθερία ή ευτυχία;» τό ζούμε πλέον σέ όλη του τήν τραγικότητα. Διαλέξαμε μιά πλαστή εύμάρεια καί χάσαμε τήν έλευθερία του προσώπου μας, χάσαμε τήν έλευθερία τής χώρας μας. Σήμερα ό άνθρωπος δικαίως ίσως τρέμει μήπως μειωθεί τό είσόδημά του, άλλά δέν άνησυχεί τό ίδιο γιά τό έλλειμμα παιδείας πού άφορα στά παιδιά του καί δέν άγωνιά γιά τά παιδιά πού σβήνουν μέσα στις ποικίλες έξαρτήσεις, δέν άγωνιά γιά τόν εύτελισμό του άνθρώπινου προσώπου. Αύτή λοιπόν είναι ή ούσία τής άληθινής κρίσης καί ή πηγή τής οίκονομικής κρίσης τήν όποία τόσο άνελέητα έκμεταλλεύονται οι σύγχρονοι «έμποροι των Εθνών».
Στήν Σύνοδο τής Ίεραρχίας έμείς, οί πνευματικοί σας πατέρες, κάναμε τήν αύτοκρίτική μας, θελήσαμε να άναμετρηθούμε μέ τίς εύθύνες μας καί νά άναζητήσουμε μέ τόλμη τό μερίδιο τής ένδεχομένης δικής μας ύπαιτιότητας στήν παρούσα κρίση. Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σάς πικράναμε, σάς σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν άντιδράσαμε άμεσα καί καίρια σέ συμπεριφορές πού σάς πλήγωσαν. Οι έμποροι τής κατεδάφισης τής σχέσης του λαού με τήν ποιμαίνουσα Εκκλησία του έκμεταλλεύτηκαν στό έπακρο καί πραγματικά ή κατασκευασμένα σκάνδαλα καί προσπάθησαν νά διαρρήξουν τήν έμπιστοσύνη σας στήν Εκκλησία.
Θέλουμε νά σάς πούμε ότι ή Εκκλησία έχει τό άντίδοτο τής κατανάλωσης ώς τρόπο ζωής καί αύτό είναι ή άσκηση. Καί έάν ή κατανάλωση είναι τό τέλος, γιατί ή ζωή δέν έχει νόημα, ή άσκηση είναι δρόμος, γιατί οδηγεί σέ ζωή μέ νόημα. Ή άσκηση δέν είναι στέρηση της άπόλαυσης, άλλά έμπλουτισμός τής ζωής μέ νόημα. Είναι ή προπόνηση του άθλητή πού οδηγεί στόν άγώνα καί στό μετάλλιο καί αύτό τό μετάλλιο είναι ή ζωή πού νικά τό θάνατο, ή ζωή πού πλουτίζεται μέ τήν άγάπη. Ή άσκηση είναι τότε όδός έλευθερίας, έναντίον τής δουλείας του περιττού. Είναι αύτή ή δουλεία πού σήμερα μάς εύτελίζει.
Μάς προβληματίζει ή κατάσταση τής Παδείας μας, γιατί τό σημερινό έκπαιδευτικό σύστημα άντιμετωπίζει τό μαθητή όχι ώς πρόσωπο άλλά σάν ήλεκτρονικό ύπολογιστή καί τό μόνο πού κάνει είναι νά «τόν φορτώνει» μέ ύλη άδιαφορώντας γιά τήν όλη του προσωπικότητα καί γι' αύτό τά παιδιά μας δικαιολογημένα άντιδρούν. Γι' αύτό άγωνιούμε για τό νέο Λύκειο πού ετοιμάζεται. Πιστεύουμε ότι όντως τά σχολικά βιβλία γράφονται μέ τήν εύθύνη τής Πολιτείας, άλλά τό περιεχόμενο τους άφορά καί στόν τελευταίο Έλληνα πολίτη, πού περιμένει άπό τήν Εκκλησία του νά μεταφέρει μέ δύναμη τή δική του ταπεινή φωνή.
Αισθανόμαστε ότι όλοι οί ένοριακοί μας ναοί πρέπει νά γίνουν χώροι φιλόξενοι γιά τούς νέους μας, όπως είναι ήδη άρκετοί άπό αύτούς, στούς όποίους πολλά νέα παιδιά καταφεύγουν ζητώντας νόημα καί έλπίδα.
Ξέρουμε ότι ζητάτε άπό έμάς, τούς Ποιμένες σας, μιά Εκκλησία μέ ήρωισμό, μέ νεύρο, μέ λόγο προφητικό, μέ σύγχρονο νεανικό λόγο, όχι έκκοσμικευμένη, άλλά άγιαζομένη καί άγιάζουσα, μιά "Εκκλησία έλευθέρα καί ποιμαίνουσα μετά δυνάμεως. Μιά Εκκλησία πού δέν θά φοβάται νά άμυνθεί στό πονηρό σύστημα αύτού του κόσμου, έστω κι άν ή άντίσταση σημαίνει διωγμό ή καί μαρτύριο.
Ή Εκκλησία είναι ό μόνος όργανισμός πού μπορεί νά σταθεί άμεσα δίπλα στον άνθρωπο καί νά τόν στηρίξει. Εκκλησία όμως είμαστε όλοι μας καί αύτή είναι ή δύ- ναμή μας καί ή δύναμή της. Τήν ένότητα μεταξύ τών ποιμένων καί του λαού έχουν στόχο οί έμποροι των λαών γι' αύχό προσπαθούν νά τήν ναρκοθετήσουν. Ξέρουν ότι άμα θά «πατάξουν» τόν ποιμένα, εύκολα θά σκορπίσουν τά πρόβατα καί θά τά ύποτάξουν. Διδαχθείτε άπό τήν ιστορία ότι όπου ό Θεός πολεμήθηκε τελικός στόχος ήταν ό άνθρωπος καί ό εύτελισμός του. Η ένανθρώπιση του Θεού είναι μεγαλύτερη καταξίωση του άνθρώπινου προσώπου. Ή Εκκλησία δέν άντιμάχεται τήν Πολιτεία, άλλά έκείνους πού έκμεταλλευόμενοι τήν Πολιτεία καί κρυμμένοι πίσω άπό τήν έξουσία έπιχειρούν νά σάς στερήσουν τήν έλπίδα. Νά θυμάσθε ότι για πολλούς οίκονομολό- γους ή παρούσα κρίση είναι κατασκευασμένη, είναι μιά κρίση - έργαλείο πού άποβλέπει στόν παγκόσμιο έλεγχο άπό δυνάμεις πού δέν είναι φιλάνθρωπες.
Η Εκκλησία του Χριστού έχει λόγο γιά τήν σημερινή κρίσιμη κατάσταση, διότι δέν έπαψε νά άποτελεί σάρκα του κόσμου, μέρος τής Ίστορίας. Δέν μπορεί νά άνέχεται κανενός είδους άδικία, άλλά οφείλει νά δείχνει έτοιμότητα γιά μαρτυρία καί μαρτύριο. Γνωρίζουμε ότι οί άνθρωποι δίπλα μας πεινούν, βρίσκονται σέ ένδεια, άσφυκτιούν οικονομικά, η άπελπισία πολλές φορές κυριεύει τήν καρδιά τους. Τό γνωρίζουμε γιατί πρώτος σταθμός τους στήν άναζήτηση έλπίδας είναι ό Ναός τής περιοχής τους, ή ένορία τους. Στόχος καί άγώνας μας είναι ή κάθε ένορία νά γίνει τό κέντρο άπ' όπου όλη ή ποιμαντική δραστηριότητα τής τοπικής Έκκλησίας θά άγκαλιάσει όλη τήν τοπική κοινωνία.
Άπόφασή μας είναι νά δημιουργήσουμε ένα παρατηρητήριο κοινωνικών προβλημάτων προκειμένου νά παρακολουθήσουμε άπό κοντά καί νά άντιμετωπίσουμε μέ τρόπο μεθοδικό τά προβλήματα πού δημιουργεί ή παρούσα κρίση. Στόχος μας είναι νά άναπτύξουμε τό προνοιακό έργο της κάθε ένορίας ώστε νά μήν ύπάρχει ούτε ένας άνθρωπος πού νά μήν έχει ένα πιάτο φαγητό. Γνωρίζετε καί σεις ότι στό σημείο αύτό ή Εκκλησία έπιτελεί τεράστιο έργο. Τό γνωρίζετε, γιατί πολλοί άπό σάς αύτή τήν προσπάθεια τής ένορίας σας τήν στηρίζετε εθελοντικά καί τήν ένισχύετε οικονομικά. Σάς καλούμε νά πλαισιώσετε ό καθένας καί ή καθεμιά τήν ένορία σας γιά νά άντιμετωπίσουμε άπό κοινού τίς δύσκολες αύτές ώρες.
Ό λαός μας πέρασε καί άλλοτε καί φτώχεια καί πείνα, άλλά άντεξε καί νίκησε γιατί τότε είχε οράματα. Όλοι μαζί μπορούμε νά βοηθήσουμε τόν ένα καί ό ένας τούς πολλούς. Ό Θεός δέν μάς έδωσε πνεύμα δειλίας, άλλά δυνάμεως καί άγάπης. Μέ αύτό τό πνεύμα, συσπειρωμένοι γύρω άπό τήν μεγάλη μας οικογένεια, τήν Εκκλησία, έπισημαίνοντας τά λάθη μας, άναζητώντας νόημα ζωής στήν άγάπη, θά βγούμε άπό αύτή τή δύσκολη ώρα.
Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

21 σχόλια:

  1. Θα έχουμε ραγδαίες εξελίξεις σε επίπεδο Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος πολύ σύντομα και προς το καλύτερο.

    Κάποιοι θεσμοί είναι πάντα εκεί για την πατρίδα, κυρίως σε περιόδους κρίσης όπως αυτή που διανύουμε.

    Σε περιόδους συναισθηματικής ανάτασης (χρηματιστήριο-ταυτότητες) φροντίζουμε βέβαια να την απαξιώνουμε: η αχαριστία και η υπαρξιακή μυωπία σε όλο τους το μεγαλείο...

    V

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο τέλος όσο και αν φαίενται να έχει φθαρεί η εικόνα της Εκκλησίας εκεί θα γυρίσουν όλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Μιά ήγεσία πού στήν πράξη άποδεικνύεται ότι ούσιαστικά ύπονόμευσε τά πραγματικά συμφέροντα τής χώρας καί του λαού."

    Γιατί βγάζουν τον εαυτό τους απ'έξω;Που είναι ο λόγος της Εκκλησίας σήμερα; Με το που έβγαλαν απο τη μέση τον Χριστόδουλο, έπαψαν να ακούγονται.Αυτό ήταν εξ'αρχής το σχέδιο.ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΑΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΟΥΣΕ! ΓΙΑΤΙ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΠΕΙ ΣΤΟΝ ΚΛΙΝΤΟΝ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΩΣ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΑΙΜΑ!
    Η ΗΓΕΣΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΕΣ.
    ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ, ΘΑ ΣΕ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΟΣΟ ΖΟΥΜΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Ξέρουμε ότι ζητάτε άπό έμάς, τούς Ποιμένες σας, μιά Εκκλησία μέ ήρωισμό, μέ νεύρο, μέ λόγο προφητικό, μέ σύγχρονο νεανικό λόγο, όχι έκκοσμικευμένη" ΤΙ ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΟΧΙ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΜΕΝΗ; ΔΗΛΑΔΗ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΚΟΣΜΟ ΘΑ ΖΟΥΝ; ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ;;


    "Άπόφασή μας είναι νά δημιουργήσουμε ένα παρατηρητήριο κοινωνικών προβλημάτων προκειμένου νά παρακολουθήσουμε άπό κοντά καί νά άντιμετωπίσουμε μέ τρόπο μεθοδικό τά προβλήματα πού δημιουργεί ή παρούσα κρίση. Στόχος μας είναι νά άναπτύξουμε τό προνοιακό έργο της κάθε ένορίας ώστε νά μήν ύπάρχει ούτε ένας άνθρωπος πού νά μήν έχει ένα πιάτο φαγητό."
    ΔΗΛΑΔΗ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;; ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΙΜΩΝ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ.ΚΑΙ ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΤΕ; ΤΟ 1000000 ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ;ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΑΛΛΟΙ,ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λόγια, λόγια, λόγια!
    Δεν σας είδα να πολεμήσετε τόσα χρόνια για την αγαπημένη μας Ελλάδα! Τώρα, που δείχνει πως έρχεται η βία του λαού, φοβάστε και σκάτε μύτη;
    Στα Εθνικά Θέματα πού είσαστε;
    Στις κλεψιές και απάτες των "ηγετών" μας γιατί δεν μιλήσατε;
    Αλλά εκτός από αυτά...
    Δεν είδα πουθενά τα πανάκριβα αυτοκίνητά σας παρατημένα ή να τα έχετε πουλήσει και με τα χρήματά να τα δώσετε στα ¨δάνεια¨της Ελλάδας!
    Δεν είδα πουθενά να έχετε πουλήσει τα χρυσαφικά σας και τα λεφτά να τα έχετε δώσει στα "δάνεια της Ελλάδας!
    Δεν είδα πουθενά να έχετε πουλήσει τις μετοχές στις τράπεζες, την τεράστια ακίνητη περιουσία σας και να έχετε δώσει τα χρήματα στα "δάνεια" της Ελλάδας.
    Αντίθετα σας είδα να συμμετέχετε σε υπουργικά συμβούλια! Σας είδα να πηγαίνετε σε δικαστήρια και να ισχυρίζεστε πως αποταμιεύετε 2 εκ. "για τα γεράματά σας!
    Αντίθετα σας βλέπω κάθε τόσο υποκριτικά να φαινόσαστε, αντί να το κάνετε κρυφά και αθόρυβα, σε συσσίτια για τους φτωχούς!
    Και το τελευταίο σας κατόρθωμα:
    Μέσα σε ιερό ναό να παρευρίσκεστε σε συναυλία!!!. Έχοντας δίπλα σας "επίσημους", γνωστούς για τα αντιχριστιανικά τους έργα και αισθήματα!
    Παραιτηθείτε κύριοι της Ιεραρχίας σήμερα.
    Αφήστε τους ανώνυμους παπάδες να κάνουν τη δουλειά τους.
    Μη μας σκανδαλίζετε περισσότερο με τις δηλάσεις σας.
    Αν πιστεύετε αληθινά στο Χριστό, πηγαίνετε σε κάποιο κελί και μετανοείστε.
    Φυσικά, υπάρχουν ανάμεσά σας και κάποιοι που είναι πραγματικοί ποιμένες, αλλά δεν μας αποκαλούν "πρόβατα"(!), αλλά μας θεωρούν απλά αδελφους τους, όπως πραγματικά είμαστε.

    γιώργος καλαμαράς

    Υ.Γ. Λυπήθηκα πολύ όταν είδα πως στην "συναυλία" παρευρέθηκε και ο π. Αναστάσιος Αλβανίας. Γιατί άραγε;
    γ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι περισσότεροι φίλοι γνωρίζετε ότι είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος, ίσως όχι ο καλύτερος, αλλά πάντως πιστεύω στην δύναμη της Ορθοδοξίας ως φορέα του Φωτός και του Πνεύματος στο να γίνει ο κόσμος καλύτερος.
    Πιστεύω με όλη μου την ψυχή στον Ιησού Χριστό, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα με την Ιεραρχία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Περισσότερο δε, είμαι απογοητευμένος με τη σημερινή και ιδιαίτερα με τον Αρχιεπίσκοπο έναν άνθρωπο που είναι κατώτερος γενικά των πολύ δύσκολων περιστάσεων που ζει ο λαός μας.
    Βέβαια, θα μπορούσα να ονομάσω τουλάχιστον δέκα Μητροπολίτες πανάξιους και κατάλληλους να διαφωτίσουν και να καθοδηγήσουν τον ορθόδοξο λαό μας, αλλά προς το παρόν τα ηνία της Ιεραρχίας τα κρατά η νεοταξική και μασονική μερίδα των εκκλησιαστικών αξιωματούχων. Όποιος γνωρίζει τα της Εκκλησίας καταλαβαίνει φυσικά ότι πάντα έτσι ήταν. Ένα μέρος-ελληνοκεντρικό- προσπαθεί με σθένος να κρατήσει ατόφιες τις παραδόσεις μας και τις πατερικές διδασκαλίες, ενώ ένα άλλο μέρος της υιοθετεί αδιάκριτα καινοτομίες και εκσυγχρονισμούς προκειμένου να φανεί αρεστή στις πολιτικές εξουσίες κάθε εποχής, νερώνοντας το αιώνια διαχρονικό μήνυμα της διδασκαλίας του Κυρίου.
    Ίσως, όπως λέει ο V, να υπάρξουν ραγδαίες αλλαγές προς το καλύτερο και πνευματικότερο. Το ελπίζω.
    Πάντως το κείμενο παρόλο που σε πολλά σημεία με βρίσκει σύμφωνο, είναι υπαινικτικό και φράσεις όπως οι "Έμποροι των Εθνών" δείχνουν μεν μια κατεύθυνση, αλλά είναι περισσότερο μια διαπίστωση ακαδημαϊκού ύφους, παρά λόγοι σταράτοι και αποφασιστικοί για την ξεκάθαρη στάση της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ γιώργος καλαμαράς

    "Στις κλεψιές και απάτες των "ηγετών" μας γιατί δεν μιλήσατε;"

    Αυτά που δεν έκανε το κράτος και δεν είχε την ωριμότητα να αντιμετωπίσει ο λαός, έχεις απαίτηση να αναδείξει ο κλήρος; Ακόμα και τώρα, με την ευφημιστική φρασεολογία που χρησιμοποίησε, σήκωσε χαμό!

    Μεγάλη υποκρισία να τα περιμένουμε όλα από τους άλλους και να τους τη λέμε που δεν έκαναν τίποτα.

    V

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν σας είδα να πολεμήσετε τόσα χρόνια για την αγαπημένη μας Ελλάδα! η εκκλησια μας εχει πολεμησει τα πιο παλια χρονια π.χ.1821.1940 χρονια και φτανει και περισσευει Στις κλεψιές και απάτες των "ηγετών" μας γιατί δεν μιλήσατε; για αυτην τη δουλεια ειπαρχουν οι δικαστικοι και οι εισαγγελείς Δεν είδα πουθενά τα πανάκριβα αυτοκίνητά σας παρατημένα ή να τα έχετε πουλήσει και με τα χρήματά να τα δώσετε στα ¨δάνεια¨της Ελλάδας!
    Δεν είδα πουθενά να έχετε πουλήσει τα χρυσαφικά σας και τα λεφτά να τα έχετε δώσει στα "δάνεια της Ελλάδας! ουτε εσει φανταζομαι να
    πουλησες το αυτοκινητο σου και τα χρυσαφικα σου για την ελλαδα μας Δεν είδα πουθενά να έχετε πουλήσει τις μετοχές στις τράπεζες, και ουτε αδειασες τον λογαριασμο σου στην τραπεζα σου στο μονο που συμφωνο μαζι σου ειναι οτι δεν επρεπε να γινει η συναυλια στον ναο γιώργο καλαμαράς PUN.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. V 17 Δεκεμβρίου 2010 9:20 π.μ.

    Μήπως είσαι της ΜΥΑ (Μυστική Υπηρεσία Αρχιεπισκοπής); :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο Παναγιώτης νομίζω τα λέει μιά χαρά:
    http://eamb-ydrohoos.blogspot.com/2010/12/blog-post_16.html

    Θα ήθελα να προσυπογράψω αλλά... με πρόλαβε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η εκκλησία απέχει μακράν της αποστολής της. Είναι ένας ακόμα γραφειοκρατικός μηχανισμός που συντηρεί τον εαυτό του. Τα συσσίτια και οι όποιες άλλες κοινωνικές της επεμβάσεις είναι ο φερετζές... Αν υπάρχει ακόμη Χριστιανισμός στον τόπο μας οφείλεται στον ανώνυμο λαό και μόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αφου με τους υποτακτικους τους πολιτικους κατεκλεψαν τον Ελληνικο λαο τωρα θελουν να βγουν και τιμητες.Καναν λεει την αυτοκριτικη τους και προφανως διοιδαν οτι το φαγοποτι τελειωνει και γι'αυτους και μας ερχονται απο την πισω πορτα συμπασχοντες δηθεν μαζι μας.Δεν στραφηκαμε προς τον νεοπλουτισμο εμεις οι πολιτες και δεν πλουτισαμε και δεν χασαμε την αξιοπρεπεια μας,αντιθετα εσεις πλουτισατε και διατηρησατε την πνευματικη φτωχεια σας.Μην εμφανιζεστε λοιπον ως τιμητες του λαου για να δικαιολογησετε την υπαρξη σας καθ'οτι εχεται στο ακεραιο την ευθυνη για την κατασταση της χωρας και μην κρυβεσται πισω απο τους υποτακτικου σας πολιτικους καθως εντολες σας εκτελουσαν.Το θεοκρατικο μοντελο που επιβαλλατε εφτασε τη χωρα εδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ 12:57 μ.μ.

    Εκκλησία είμαστε όλοι μας, κλήρος και λαός. Το να απαξιώνουμε την αξία της Εκκλησίας επειδή θεωρούμε ότι η διοίκηση του κλήρου δεν κάνει αυτά που πρέπει είναι αυτοκαταστροφικό.

    "Αν υπάρχει ακόμη Χριστιανισμός στον τόπο μας οφείλεται στον ανώνυμο λαό και μόνο."
    Το ότι υπάρχει ανώνυμος λαός οφείλεται στο ότι ο κλήρος δεν τον εγκατέλειψε. Το ότι συννενοούμαστε στα ελληνικά οφείλεται στο ότι ο κλήρος λειτούργησε, σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, πατριωτικά.
    Ας μην ξεχνάμε κάποια πράγματα: είναι ιστορικά ανεπίτρεπτο να βάζουμε πολιτικούς και κληρικούς στην ίδια κατηγορία.

    Και επειδή είναι επίκαιρο, skal, δεν έκανες μια ανάρτηση κάτι για το "ας μην μας βγάζανε" του Ρέππα στον Χατζηνικολάου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. {συνέχεια}

    http://www.youtube.com/watch?v=wb3qtv4H4mQ

    V

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κωνσταντῖνος Ρούμογλου17 Δεκεμβρίου 2010 στις 3:09 μ.μ.

    σχόλιο γιὰ τὸν ΑΠΕΛΛΗ: Τί γνωρίζουμε ἄραγε γιὰ τὴν δουλειὰ ποὺ ἔγινε ἀπὸ τὸν νῦν Ἀρχιεπίσκοπό μας Ἱερώνυμο στὴν Μητρόπολι Θηβῶν καὶ Λεβαδείας; Ποιὸς γνωρίζει ὅτι ἡ Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀθηνῶν μοιράζει δωρεὰν 10.000 μερίδες φαγητοῦ ἡμερησίως; Αὐτὰ ποὺ γνωρίζουμε γιὰ αὐτὴν εἶναι ἀπὸ τὰ ΜΜΕ. Νομίζω ὅτι ἡ ἀντίληψι μας γιὰ τὴν ἐκκλησία εἶναι ἢ προτεσταντικὴ ἢ παπική. Γιὰ αὐτὸν τὸν λόγο σὲ μερικοὺς ἀνυποψίαστους ἀρέσει ὁ μακαριστὸς Χριστόδουλος. Γιατὶ τοὺς ἀρέσει; Ἐπειδὴ μιλοῦσε. Τί ἔλεγε; Αὐτὰ ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ ποῦν οἱ πολιτικοί. Θέλουμε ὡς ἱεράρχες πολιτικοὺς ἢ πνευματικοὺς ποὺ θὰ μᾶς καθοδηγήσουν πρὸς τὴν θέωσι, τὴν σωτηρία τῆς ψυχῆς μας; Τί εἶναι ὁ σκοπὸς τοῦ Χριστιανοῦ; Ἡ θέωσις, ἡ σωτηρία. Ἡ ἐκκλησία ὅμως δὲν σώζει μὲ αὐτὰ ποὺ λέγει ἢ μὲ αὐτὰ ποὺ πράττει, ἀλλὰ μὲ αὐτὸ ποὺ εἶναι: ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ. Προσφέρει δωρεὰν τὴν ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Ἂν αὐτὰ δὲν εἶναι ἀλήθεια, τότε ὅλη ἡ Ἀνατολικὴ, Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἕνα φολκλόρ. Νὰ τὴν κλείσουμε. Γιατὶ νὰ μὴ εἴμαστε προτεστάνετες; Οἱ ἀνθρωποι αὐτοὶ δὲν πιστεύουν, τὸ λένε, στὴν θέωσι, στοὺς ἁγίους. Κάνουν καλὲς πράξεις. Ἂν αὐτὸ εἶναι τὸ ζητούμενο τότε γιατί εἴμαστε Ὀρθόδοξοι; Καὶ μιλάω γιὰ τὸν λαὸ τοῦ Χριστοῦ, δὲν ἀναφέρομαι γιὰ ὅλους αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ἀποψι γιὰ τὴν Ἐκκλησία, ὅταν τὴν τελευταία φορὰ ποὺ τὴν εἶδαν ἀπὸ μέσα ἦταν ὅταν βαπτίστηκαν. Δυστυχῶς πολλοὶ Ἕλληνες γνωρίζουν γιὰ τὴν ἐκκλησία ὅσα γνωρίζει καὶ ἕνας Πακιστανὸς, ὄχι περισσότερα. Ἀποξενόμένος ἀπὸ τὸ πολιτιστικὸ του περιβάλλον, χωρὶς νὰ ἔχει τὴν ἐλάχιστη ἐπίγνωσι τῆς ἄγνοιάς του. Ἀνάσκητος χριστιανὸς, ἀπὸ τὸν καναπὲ Χριστιανὸς ὅμως δὲν γίνεται. Ἂς ἀφήσουμε τοὺς Χριστιανοὺς λοιπὸν νὰ ἀσκήσουν τὴν κριτικὴ γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Νομίζω οἱ ἄλλοι, οἱ μή Χριστανοί, θὰ ἔπρεπε νὰ σωπάσουν. Δὲν εἶναι ἔτσι; Μεγάλο θέμα ποὺ τὸ ἱστολόγιο δὲν εἶναι ὁ κατάλληλος χῶρος γιὰ αὐτὸ. Οἱ συζητήσεις αὐτὲς γίνονται διὰ ζώσης. Εὐχαριστῶ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Απάντηση στον ΡΟΥΜΟΓΛΟΥ:

    Αδελφέ,
    Σου λέω προκαταβολικά ότι κάνεις μεγάλο λάθος και θα σου εξηγήσω σημείο προς σημείο γιατί.

    Γράφεις:

    Ἀνάσκητος χριστιανὸς, ἀπὸ τὸν καναπὲ Χριστιανὸς ὅμως δὲν γίνεται. Ἂς ἀφήσουμε τοὺς Χριστιανοὺς λοιπὸν νὰ ἀσκήσουν τὴν κριτικὴ γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Νομίζω οἱ ἄλλοι, οἱ μή Χριστανοί, θὰ ἔπρεπε νὰ σωπάσουν. Δὲν εἶναι ἔτσι;

    Όχι δεν είναι έτσι! επειδή πέφτεις στο αμάρτημα της κενοδοξίας και της μωρολογίας, που έχει και μια μικρή εγωϊστική υπόφυση που σε συνδέει υπερηφάνως κατευθείαν με εκείνον που πρώτος αμφισβήτησε το Απόλυτο Δικαίωμα του Θεού στην Φύση και στην Κρίση των ανθρώπων! Αν εσύ τον υποκαθιστάς αυτοπροσώπως με το να κρίνεις ποιος είναι ο "καλός" χριστιανός και ποιος όχι, ποιος πρέπει να μιλάει και ποιος όχι, να μας το πεις να το ξέρουμε. Γιατί ο θεός κοιτάζει πίσω από το σκηνικό που στήνει ο καθένας μας για να παίζει το θέατρο του, "ουκ μυκτηρίζεται Κύριος". Θυμήσου δε, τι έπαθε ο Φαρισαίος της Παραβολής στον Ναό που κόμπαζε για την θεοσέβεια του που όμως στην πραγματικότητα ήταν ένας στείρος ευσεβικισμός και κατά συνέπεια ένας απεχθής και βαρύς ηθικισμός. Και δες πως την γλύτωσε τελικά ο "αμαρτωλός" τελώνης και η επίσης "αμαρτωλή" Όσία Μαρία η Αιγυπτία, για να μην πω και για τον εκ δεξιών ληστή που σώθηκε την ίδια κιόλας μέρα.
    Από την αρχή, λοιπόν έγραψα με κάθε ειλικρίνεια ότι "είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος, ίσως όχι ο καλύτερος" ακριβώς για να περιγράψω τον εαυτό μου που προσπαθεί, που πέφτει και ξανασηκώνεται, δεν δήλωσα άγιος, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν είμαι και χριστιανός.
    Έχω λοιπόν και εγώ τα πάθη μου, όπως λένε κάποιοι εδώ μέσα, τα περισσότερα θετικά θα έλεγα, αν μου επιτρεπόταν να εκφέρω γνώμη για τον εαυτό μου, και έχω μια διαφορετική θέαση των πραγμάτων λόγω του ότι είμαι καλλιτέχνης. Θα σωθώ τελικά; Είναι αστείο λοιπόν να συγκρίνουμε, ώστε να κρίνουμε και αμέσως μετά να κατακρίνουμε την πίστη των άλλων με την δική μας ή άλλων. "Ο καθείς στο δικό του ταμείο εταίρε"
    Πρόσεξε το λοιπόν αυτό.
    Όχι τίποτα άλλο, θα μας πάρουν στο ψιλό και οι Εβραιομασόνοι, οι Σιωνιστές και οι ειδωλολάτρες, καθώς θα μας βλέπουν να ανοίγουμε τώρα και ενδο-ορθόδοξες έριδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. συνεχεια...

    Παρακάτω κάνω τροχάδην στα εξής σημεία:

    1.
    Τί γνωρίζουμε ἄραγε γιὰ τὴν δουλειὰ ποὺ ἔγινε ἀπὸ τὸν νῦν Ἀρχιεπίσκοπό μας Ἱερώνυμο στὴν Μητρόπολι Θηβῶν καὶ Λεβαδείας; Ποιὸς γνωρίζει ὅτι ἡ Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀθηνῶν μοιράζει δωρεὰν 10.000 μερίδες φαγητοῦ ἡμερησίως;
    ------------------------
    Ότι και αν έχει κάνει μεγεια και χαρά της ψυχής του. ΟΜΩΣ τα στερνά τιμούν τα πρώτα. Και τα στερνά δεν βαίνουν καλώς. Για τα συσσίτια το γνωρίζω, αλλά αυτό δεν κάνουν όλες οι Μητροπόλεις;

    2.
    Νομίζω ὅτι ἡ ἀντίληψι μας γιὰ τὴν ἐκκλησία εἶναι ἢ προτεσταντικὴ ἢ παπική.

    Η δική μου δεν είναι έτσι, δεν ξέρω αν είναι η δική σου. Η δική μου αντίληψη περνάει πρώτα μέσα από το ρουθούνι με το λιβανάκι, ή την ακούω να μπαίνει στα αυτιά μου με ένα μερακλίδικο ψάλσιμο από τους ορθρινούς ψαλμούς, την βλέπω να ανοίγει μέσα στα μάτια μου όταν κοιτάζω τις χρυσοστέφανες μορφές των εικόνων, ειδικά των παλιών, ή να στεγάζεται σε ένα εξωκλήσι βυζαντινό πάνω στην πλαγιά του βουνού, μήνα Απρίλιο. Άσε τι να σου λέω.

    3.
    Γιὰ αὐτὸν τὸν λόγο σὲ μερικοὺς ἀνυποψίαστους ἀρέσει ὁ μακαριστὸς Χριστόδουλος. Γιατὶ τοὺς ἀρέσει; Ἐπειδὴ μιλοῦσε. Τί ἔλεγε; Αὐτὰ ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ ποῦν οἱ πολιτικοί.

    Δεν άρεσε για τον λόγο που ανέφερες και ήδη σου απάντησα, αλλά ΆΡΕΣΕ επειδή κάτω από το ράσο του ήταν ΑΝΔΡΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ που δε μάσαγε τα λόγια του και ο λαός -που εσύ πάλι καταφρονητικά και ανάρμοστα για χριστιανό ονομάζεις ανυποψίαστους-ξεχωρίζει και καταλαβαίνει τον σωστό Ιεράρχη και για αυτό ανταποκρίνεται και του αρέσει όπως και εσύ παραδέχεσαι. Τι να κάνει ο λαός; Να ακολουθήσει τους Βησσαρίωνες και τους Μπέκους της Νέας Τάξης που τα κάνανε πλακάκια με την Κυβέρνηση του ΔΝΤ και παραυρέθηκε ο Ιερώνυμος προσκεκλημένος σε ένα Υπουργικό Συμβούλιο, μια πράξη δηλαδή ΚΑΘΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!!!! Και σε μάραναν οι λόγοι του Χριστόδουλου ή και πιθανόν του Άνθιμου και του Σεραφείμ Πειραιώς; Πρόσεχε γιατί τώρα πέφτεις ΚΑΙ σε υποκρισία.

    4.
    Θέλουμε ὡς ἱεράρχες πολιτικοὺς ἢ πνευματικοὺς ποὺ θὰ μᾶς καθοδηγήσουν πρὸς τὴν θέωσι, τὴν σωτηρία τῆς ψυχῆς μας; Τί εἶναι ὁ σκοπὸς τοῦ Χριστιανοῦ; Ἡ θέωσις, ἡ σωτηρία.

    Θέλουμε Ιεράρχες πνευματικούς πρωτίστως, αλλά δε βλέπω από που συμπεραίνεις εσύ, ότι ο Χριστόδουλος δεν ήταν σωστός στην πνευματική καθοδήγηση του λαού εξαιτίας των πολιτικών του παρεμβάσεων σε μια εποχή που η πατρίδα έχει ανάγκη από τέτοιες φωνές έστω και στο χώρο του κλήρου.
    Ο Χριστόδουλος ήταν ρήτορας, έμπαινε στην ψυχή των ακροατών του, όχι δυσλεξικός γέροντας. Ο Χριστόδουλος κίνησε το ενδιαφέρον των νέων για την Εκκλησία, όλοι το γνωρίζουν ότι είχε καλές σχέσεις με την νεολαία, ο Ιερώνυμος σιγά-σιγά την κλείνει την Εκκλησία, δεν εμπνέει κανέναν, μόνο τους Πακιστανούς και τους Αφγανούς για καμιά συναυλία στον Άγιο Παντελεήμονα με τους νεοταξικούς φίλους του. Πέφτεις τώρα στο αμάρτημα της άδικης μεροληψίας. "Ουκ μεροληψήσεται Κύριος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. συνεχεια...

    Παρακάτω κάνω τροχάδην στα εξής σημεία:

    1.
    Τί γνωρίζουμε ἄραγε γιὰ τὴν δουλειὰ ποὺ ἔγινε ἀπὸ τὸν νῦν Ἀρχιεπίσκοπό μας Ἱερώνυμο στὴν Μητρόπολι Θηβῶν καὶ Λεβαδείας; Ποιὸς γνωρίζει ὅτι ἡ Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀθηνῶν μοιράζει δωρεὰν 10.000 μερίδες φαγητοῦ ἡμερησίως;
    ------------------------
    Ότι και αν έχει κάνει μεγεια και χαρά της ψυχής του. ΟΜΩΣ τα στερνά τιμούν τα πρώτα. Και τα στερνά δεν βαίνουν καλώς. Για τα συσσίτια το γνωρίζω, αλλά αυτό δεν κάνουν όλες οι Μητροπόλεις;

    2.
    Νομίζω ὅτι ἡ ἀντίληψι μας γιὰ τὴν ἐκκλησία εἶναι ἢ προτεσταντικὴ ἢ παπική.

    Η δική μου δεν είναι έτσι, δεν ξέρω αν είναι η δική σου. Η δική μου αντίληψη περνάει πρώτα μέσα από το ρουθούνι με το λιβανάκι, ή την ακούω να μπαίνει στα αυτιά μου με ένα μερακλίδικο ψάλσιμο από τους ορθρινούς ψαλμούς, την βλέπω να ανοίγει μέσα στα μάτια μου όταν κοιτάζω τις χρυσοστέφανες μορφές των εικόνων, ειδικά των παλιών, ή να στεγάζεται σε ένα εξωκλήσι βυζαντινό πάνω στην πλαγιά του βουνού, μήνα Απρίλιο. Άσε τι να σου λέω.

    3.
    Γιὰ αὐτὸν τὸν λόγο σὲ μερικοὺς ἀνυποψίαστους ἀρέσει ὁ μακαριστὸς Χριστόδουλος. Γιατὶ τοὺς ἀρέσει; Ἐπειδὴ μιλοῦσε. Τί ἔλεγε; Αὐτὰ ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ ποῦν οἱ πολιτικοί.

    Δεν άρεσε για τον λόγο που ανέφερες και ήδη σου απάντησα, αλλά ΆΡΕΣΕ επειδή κάτω από το ράσο του ήταν ΑΝΔΡΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ που δε μάσαγε τα λόγια του και ο λαός -που εσύ πάλι καταφρονητικά και ανάρμοστα για χριστιανό ονομάζεις ανυποψίαστους-ξεχωρίζει και καταλαβαίνει τον σωστό Ιεράρχη και για αυτό ανταποκρίνεται και του αρέσει όπως και εσύ παραδέχεσαι. Τι να κάνει ο λαός; Να ακολουθήσει τους Βησσαρίωνες και τους Μπέκους της Νέας Τάξης που τα κάνανε πλακάκια με την Κυβέρνηση του ΔΝΤ και παραυρέθηκε ο Ιερώνυμος προσκεκλημένος σε ένα Υπουργικό Συμβούλιο, μια πράξη δηλαδή ΚΑΘΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!!!! Και σε μάραναν οι λόγοι του Χριστόδουλου ή και πιθανόν του Άνθιμου και του Σεραφείμ Πειραιώς; Πρόσεχε γιατί τώρα πέφτεις ΚΑΙ σε υποκρισία.

    4.
    Θέλουμε ὡς ἱεράρχες πολιτικοὺς ἢ πνευματικοὺς ποὺ θὰ μᾶς καθοδηγήσουν πρὸς τὴν θέωσι, τὴν σωτηρία τῆς ψυχῆς μας; Τί εἶναι ὁ σκοπὸς τοῦ Χριστιανοῦ; Ἡ θέωσις, ἡ σωτηρία.

    Θέλουμε Ιεράρχες πνευματικούς πρωτίστως, αλλά δε βλέπω από που συμπεραίνεις εσύ, ότι ο Χριστόδουλος δεν ήταν σωστός στην πνευματική καθοδήγηση του λαού εξαιτίας των πολιτικών του παρεμβάσεων σε μια εποχή που η πατρίδα έχει ανάγκη από τέτοιες φωνές έστω και στο χώρο του κλήρου.
    Ο Χριστόδουλος ήταν ρήτορας, έμπαινε στην ψυχή των ακροατών του, όχι δυσλεξικός γέροντας. Ο Χριστόδουλος κίνησε το ενδιαφέρον των νέων για την Εκκλησία, όλοι το γνωρίζουν ότι είχε καλές σχέσεις με την νεολαία, ο Ιερώνυμος σιγά-σιγά την κλείνει την Εκκλησία, δεν εμπνέει κανέναν, μόνο τους Πακιστανούς και τους Αφγανούς για καμιά συναυλία στον Άγιο Παντελεήμονα με τους νεοταξικούς φίλους του. Πέφτεις τώρα στο αμάρτημα της άδικης μεροληψίας. "Ουκ μεροληψήσεται Κύριος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 5.
    Ἡ ἐκκλησία ὅμως δὲν σώζει μὲ αὐτὰ ποὺ λέγει ἢ μὲ αὐτὰ ποὺ πράττει, ἀλλὰ μὲ αὐτὸ ποὺ εἶναι: ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ.


    Μέγα σφάλμα!! Και μάλιστα καλά σερβιρισμένο για να φαίνεται αληθοφανές ώστε να απαλλάσσει τους επίορκους κληρικούς από το βάρος των γήινων ευθυνών τους. Διότι βεβαίως μετά Κύριος όψεται!
    Όντως, η Εκκλησία είναι ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ και οι πιστοί μεταλαμβάνουν το τίμιο Αίμα και το Σώμα του Χριστού ακόμη και από τα χέρια ενός ανάξιου Ιερέα. Αυτό είναι η αλήθεια.
    Το σφάλμα που είναι; Είναι στην αντίληψη ότι δεν έχει σημασία για τη σωτηρία του πιστού η συμπεριφορά και το παράδειγμα των λειτουργών της Εκκλησίας. ΕΧΕΙ και μάλιστα ΜΕΓΑΛΗ. Μας το λέει ο ίδιος ο Κύριος στις Επιστολές του προς τους Επτά Επισκόπους των Εκκλησιών, "Εξεμέσω σε" λέει σε κάποιον για την χλιαρή συμπεριφορά του και τα πονηρά έργα του. Μας το λέει με τον αφορισμό του προς τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους, "Ουαί υμίν....ότι κατεσθίεται....ότι εξουθενώνεται τους ανθρώπους και τους οδηγείται στην απώλεια κλπ, κλπ. Μας το λένε οι Πατερικές διδασκαλίες και οι παραδόσεις που εξυμνούν τη σεμνότητα και την πραότητα στη ζωή των μεγάλων μας αγίων και τους φέρνουν ως παραδείγματα θεοφιλούς βίου. Η κακή συμπεριφορά του Κλήρου, ναι, μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια απλά μην επιτρέποντας ή κλείνοντας στον πιστό τον δρόμο προς την Σωτηρία.
    Τώρα που θα μας δώσει ο Ιερώνυμος την Κάρτα-και καλά θα είναι "διορθωμένη"-που θα χτιστούν τα Τζαμιά και θα γίνουμε όλη μια παρέα με τους ισλαμιστές φίλους του, έλα να μου τα πεις τότε πάλι για τον Χριστόδουλο, εκτός και αν είσαι Φαναριώτης.
    Τέλος πάντων ο μακαριστός Χριστόδουλος έφυγε πρόωρα, ήρθε ο Ιερώνυμος, αλλά και αυτός θα φύγει σύντομα. Ο επόμενος όμως θα είναι πατριώτης Έλληνας και θα λέγεται ή θα ήθελα να λέγεται Σεραφείμ Πειραιώς!

    ΥΓ: Ο Χριστόδουλος είχε γράψει πολλά βιβλία. Ο Ιερώνυμος από ό,τι γνωρίζω έχει γράψει μόνο ένα: "Τα Μεσαιωνικά Μνημεία της Εύβοιας", δηλαδή ούτε καν θεολογικό!

    Σε παρακαλώ τώρα να με απαλλάξεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 5.
    Ἡ ἐκκλησία ὅμως δὲν σώζει μὲ αὐτὰ ποὺ λέγει ἢ μὲ αὐτὰ ποὺ πράττει, ἀλλὰ μὲ αὐτὸ ποὺ εἶναι: ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ.


    Μέγα σφάλμα!! Και μάλιστα καλά σερβιρισμένο για να φαίνεται αληθοφανές ώστε να απαλλάσσει τους επίορκους κληρικούς από το βάρος των γήινων ευθυνών τους. Διότι βεβαίως μετά Κύριος όψεται!
    Όντως, η Εκκλησία είναι ΣΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ και οι πιστοί μεταλαμβάνουν το τίμιο Αίμα και το Σώμα του Χριστού ακόμη και από τα χέρια ενός ανάξιου Ιερέα. Αυτό είναι η αλήθεια.
    Το σφάλμα που είναι; Είναι στην αντίληψη ότι δεν έχει σημασία για τη σωτηρία του πιστού η συμπεριφορά και το παράδειγμα των λειτουργών της Εκκλησίας. ΕΧΕΙ και μάλιστα ΜΕΓΑΛΗ. Μας το λέει ο ίδιος ο Κύριος στις Επιστολές του προς τους Επτά Επισκόπους των Εκκλησιών, "Εξεμέσω σε" λέει σε κάποιον για την χλιαρή συμπεριφορά του και τα πονηρά έργα του. Μας το λέει με τον αφορισμό του προς τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους, "Ουαί υμίν....ότι κατεσθίεται....ότι εξουθενώνεται τους ανθρώπους και τους οδηγείται στην απώλεια κλπ, κλπ. Μας το λένε οι Πατερικές διδασκαλίες και οι παραδόσεις που εξυμνούν τη σεμνότητα και την πραότητα στη ζωή των μεγάλων μας αγίων και τους φέρνουν ως παραδείγματα θεοφιλούς βίου. Η κακή συμπεριφορά του Κλήρου, ναι, μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια απλά μην επιτρέποντας ή κλείνοντας στον πιστό τον δρόμο προς την Σωτηρία.
    Τώρα που θα μας δώσει ο Ιερώνυμος την Κάρτα-και καλά θα είναι "διορθωμένη"-που θα χτιστούν τα Τζαμιά και θα γίνουμε όλη μια παρέα με τους ισλαμιστές φίλους του, έλα να μου τα πεις τότε πάλι για τον Χριστόδουλο, εκτός και αν είσαι Φαναριώτης.
    Τέλος πάντων ο μακαριστός Χριστόδουλος έφυγε πρόωρα, ήρθε ο Ιερώνυμος, αλλά και αυτός θα φύγει σύντομα. Ο επόμενος όμως θα είναι πατριώτης Έλληνας και θα λέγεται ή θα ήθελα να λέγεται Σεραφείμ Πειραιώς!

    ΥΓ: Ο Χριστόδουλος είχε γράψει πολλά βιβλία. Ο Ιερώνυμος από ό,τι γνωρίζω έχει γράψει μόνο ένα: "Τα Μεσαιωνικά Μνημεία της Εύβοιας", δηλαδή ούτε καν θεολογικό!

    Σε παρακαλώ τώρα να με απαλλάξεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το 1/3 του αρθρου μυρηκαζει την μνημονιακη αυθαδη προπαγανδα του οτι τοσα χρονια περναγαμε ζωη και κοτα με ξενα κολλυβα.Κατοπιν δυσφορει με αξιους κληρικους που εχουν εθνικες ανησυχιες.Αραγες με εξολωθρευμενο Εθνος-λαο υπαρχει Εκκλησια;Οχι βεβαια.Ας παραμερισουμε λοιπον τις οποιες αναξιες μαυροφουστουδες και ας ακολουθησουμε ως ανθρωποι-Ελληνες μια χρηστη πορεια στην ιστορια,υπερασπιζομενοι-οπως παντα -την ελευθερια μας,εν πρωτοις.Για εκφυλους,πρακτορες,απατεωνες,κλεφτες,μασωνους η εχοντες χρειαν φελλου κληρικους δεν ειναι επι του παροντος η αναλυσις.Αλλωστε πανταχου τα κακα παραδειγματα και ολιγαριθμα να εινα,βγαζουν ματι και προβαλλονται,ασχετα αν δεν εκπροσωπουν-χαρακτηριζουν το συνολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.