12/12/10

Μπιράντ: «Επαναστατική» αλλαγή στη στάση της Τουρκία απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Ο γνωστός Τούρκος αναλυτής και αρθρογράφος διαπιστώνει τις αλλαγές της τουρκικής πολιτικής ηγεσίας απέναντι στο Φανάρι.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, είναι οι πρωταγωνιστές της «επαναστατικής αλλαγής», που σημειώνεται στην στάση της Τουρκίας, απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, λέει ο γνωστός αρθρογράφος και αναλυτής,Μεχμέτ Αλί Μπιράντ.

Η προσέγγιση στο θέμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, από τη σημερινή κυβέρνηση, «απέχει παρασάγγας» από τη στάση που κρατούσε παραδοσιακά η Τουρκία, λέει ο αρθρογράφος, που χαρακτηρίζει την αλλαγή αυτή «επαναστατική».

Παλαιότερα, το Πατριαρχείο αντιμετωπίζονταν ως «η αυτοκρατορία του διαβόλου και εθεωρείτο φωλιά φιδιών, που απεργαζόταν την καταστροφή της Τουρκίας και τον έλεγχο της Ανατολίας, από την Ελλάδα. Αντιμετωπίζονταν ως ένας εχθρός, που οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις μας επέβαλαν με την Συνθήκη της Λωζάννης και που απρόθυμα έπρεπε να υποστούμε», γράφει Αλί Μπιράντ, στην εφημερίδα Hurriyet Daily News.

Γι΄ αυτό και «ο χειρισμός θεμάτων Πατριαρχείου ανατέθηκε στον στρατό», λέει ο αρθρογράφος και προσθέτει ότι «για οποιοδήποτε θέμα αφορούσε το Πατριαρχείο, απαιτείτο η έγκριση του στρατού. Ο στρατός συναρτούσε την οποιαδήποτε αξίωση του Πατριαρχείου με την περιβόητη αρχή της αμοιβαιότητας».

Η στάση αυτή οδήγησε στην «παράνομη κατάσχεση περιουσίας που ανήκε στο Πατριαρχείο και σε περιορισμούς στις δραστηριότητες του», τονίζει ο Μπιράντ και υπογραμμίζει ότι «οι σχετικές πολιτικές ήταν τόσο ακραίες ώστε να απαγορευθεί η λειτουργία της θεολογικής Σχολής της Χάλκης, πράγμα που ισοδυναμούσε με κόψιμο της αρτηρίας και αιμορραγία του Πατριαρχείου».

Ο Αλί Μπιράντ, θεωρεί ότι πρόσφατες αλλαγές στη στάση της Τουρκίας, οφείλονται στην γενικότερες αλλαγές εκδημοκρατισμού της τουρκικής κοινωνίας και ασφαλώς στην πορεία της χώρας προς την Ε.Ε., αλλά θεωρεί καταλυτική στη διαδικασία αυτή, την επιρροή δυο προσωπικοτήτων: του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, εκτιμά ο Αλί Μπιράντ, άλλαξε την εικόνα που είχε μέχρι τότε τουρκική κοινωνία για το Πατριαρχείο, «διεκδικώντας τα δικαιώματα του αντί να ασκεί κριτική στην Τουρκική Δημοκρατία», ενώ «υποστήριζε αναφανδόν την είσοδο της Τουρκίας στην ΕΕ».

Αναφερόμενος στον Ταγίπ Ερντογάν, ο Αλί Μπιράντ, τονίζει ότι «δεν ενέδωσε στην ιδεολογική δαιμονοποίηση του Πατριαρχείου» και απέφυγε την παγίδα να αναδείξει, μέσω του Πατριαρχείου, ένα θέμα θρησκευτικής σύγκρουσης.

«Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο δεν έχει ανοίξει ακόμα ή Θεολογική Σχολή», λέει ο αρθρογράφος, αλλά σημειώνει ότι έχουν γίνει «ζωτικής σημασίας βήματα για τη λειτουργία της».

http://www.blogger.com/goog_1671603767 με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

6 σχόλια:

  1. Αυτά που λέει και γράφει συνήθως ο Μπιράντ είναι του κώλου.

    Όταν όμως τα διαβάζουν οι δικοί μας ψοφοδεείς πολιτικοί νομίζουν ότι έχουν κατατροπώσει τους Τούρκους οι οποίοι αναγκάζονται να δώσουν το ένα μετά το άλλο όλα τα κλεμένα από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και από τις περιουσίες των Ρωμηών εκεί και ότι στο τέλος μπορεί να πάρουμε και την ...Αγιά Σοφιά !!!

    Αυτά που θα δώσουν -εάν δώσουν- θα είναι με το σταγονόμετρο και μόνο με αποφάσεις διεθνών δικαστηρίων...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1) Ο στρατός έχει υποβαθμιστεί στην Τουρκία.

    2) Ο Πατριάρχης «υποστήριζε αναφανδόν την είσοδο της Τουρκίας στην ΕΕ». Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι το Πατριαρχείο, το Φανάρι. Δεν τον αδικώ, τον Πατριάρχη, αλλά είναι φυσικό να μην ενδιαφέρεται για τα συμφέροντα της Ελλάδας, αφού ούτε Έλληνας (υπήκοος) είναι, ούτε Ελλαδίτης νιώθει ή είναι. Δεν πρέπει να τα ξεχνούμε αυτά.

    3) «Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο δεν έχει ανοίξει ακόμα ή Θεολογική Σχολή»

    Εδώ ψεύδεται ασυστόλως. Οι κυβερνήσεις του ελλαδικού κράτους προσπαθούν να αναγάγουν το άνοιγμα της ΘΣΧ σε εθνικό θέμα, ενώ δεν είναι. Το τουρκικό κράτος το ξέρει αυτό και προσπαθεί να αποκομίσει οφέλη (ανταλλάγματα) από το άνοιγμα της Σχολής. Προφανώς δεν μένει ακόμη ικανοποιημένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οταν ακους απο Τουρκο για πολλα κερασια, παντα κρατα πολυ μικρο καλαθι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ 6:32 μ.μ.

    Το τί είναι εθνικό και τί όχι δεν το ορίζεις εσύ αλλά το Σύνταγμα, το οποίο προφανώς δεν γνωρίζεις και γιαυτό λες αυτές τις αρλούμπες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και όταν ακούς από κερκυραίο ότι το μεγαλύτερο πουλί είναι το (φ)παγανέλι, κράτα μικρό κλουβί !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 13 Δεκεμβρίου 2010 8:46 π.μ.

    α) Ευχαρίστως να μού υποδείξεις τι ορίζει το Σύνταγμα ως εθνικό, για να μάθω.

    β) Το θέμα της ΘΣΧ είναι εθνικό; Όχι ένα "ναι", ή ένα "όχι", αλλά αιτιολόγηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.