21/12/10

Την Τετάρτη ξεκινά τις δοκιμές στο Αιγαίο το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ»

Την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου, την επόμενη μέρα μετά τον επίσημο κατάπλου του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ S120 στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας, πρόκειται να αρχίσουν οι επιχειρησιακές δοκιμές του υποβρυχίου στο Αιγαίο.

Νωρίτερα σήμερα, ολοκληρώθηκε ο ευπρεπισμός του υποβρυχίου στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. Εν όψει της αυριανής επίσημης τελετής και επισκευάστηκε η μικρή ζημιά που υπέστη κατά τον πλου επιστροφής του στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, ενώ το υποβρύχιο έπλεε στην επιφάνεια στον Βισκαϊκό Κόλπο σε αντίξοες καιρικές συνθήκες (άνεμοι 8-9 μποφόρ και ύψος κύματος μεγαλύτερο των έξι μέτρων) λόγω της θαλασσοταραχής και κατόπιν παρατεταμένης πλεύσης με ισχυρό κυματισμό αποκολλήθηκε μικρό τμήμα επικαλυπτικής λαμαρίνας που αποκολλήθηκε από τον πυργίσκο του υποβρυχίου (σύμφωνα με την επίσημη Ανακοίνωση Τύπου του ΓΕΝ πριν λίγο).

Το συγκεκριμένο κομμάτι (εμβαδού 8 περίπου τετραγωνικών μέτρων) όπως και πολλά ακόμα από το ίδιο υλικό καλύπτουν το ανθεκτικό σκάφος του υποβρυχίου προσδίδοντάς του υδροδυναμικό σχήμα χωρίς να επηρεάζεται ούτε κατ' ελάχιστον η στεγανότητα του σκάφους. Η ζημιά επισκευάστηκε σήμερα το πρωί στα ΕΝΑΕ και καθώς το υποβρύχιο βρίσκεται στην περίοδο της εγγύησης, όλα τα σχετικά κόστη επιβαρύνουν, τον κύριο ανάδοχο δηλαδή το ναυπηγείο και κατ' επέκταση τον κύριο υποκατασκευαστή, τη HDW. Εξαιρουμένης αυτής της μικρής έκτασης ζημιάς το υποβρύχιο δεν παρουσιάζει άλλο πρόβλημα και κατά τη διάρκεια του πολυήμερου πλου επιβεβαιώθηκε το αξιόπλοο του σκάφους. Αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές του στο Αιγαίο την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου.
http://www.defencepoint.gr

10 σχόλια:

  1. To "Παπανικολής" σιγά-σιγά να πουλιέται στο Κατάρ ή αλλού που το ζητάνε.
    Με παράλληλη ακύρωση όλου του προγράμματος ναυπήγησης άλλων υποβρυχίων αυτού του τύπου στα ελληνικά ναυπηγεία.

    Η Γερμανία μας τα έχει κάνει σαν καρπούζια...
    Αρκετά, αφού υπάρχουν κι αλλού περτικαλιές που κάνουνε νεράτζια...

    Για μας δεν κάνει πιά αυτό το πράμα, λόγω του υπερβολικού υδροδυναμικού του ίχνους, κουσούρι που απέκτησε μετά την διόρθωση της κλίσης που είχε.

    Και μήπως να δούμε εάν υπάρχει κάποιος ρώσικος τύπος να ταιριάζει σε μας.
    Πυρηνοκίνητο και πακέτο με κάποιες ρώσικες πυρηνικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, θα ήταν το ...καλυτερότερο !!!

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α ρε ανώνυμε 12:39,


    λες και διαβάζω λόγια τρελού ή εντελώς αγαθού , διαβάζω το σχόλιό σου.
    Ίσως σε μάι άλλη εποχή όπου στην Ελλάδα θα υπάρχαν 10εκ. σκεπτόμενα και όχι αποχαυνομένα άτομα που θα ψήφιζαν ανάλογα.

    Μόνο , ξαναλέω μόνο στον Θεό έχω απομείνει να ελπίζω, καθώς και ο Στρατός με απογοήτευσε πλέον καθώς συμπλέει και συνηγορεί στην διάλυση του Έθνους αντι να κατεβάσει μία ίλη LEOPARD στο Σύνταγμα (η χώρα πάει στο διάλο να καταστραφεί αλλά πλέον χάνουμ εκαι το Εθνος.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ολα τα υποβρυχια οταν βρισκουν κακο καιρο χανουν 8 τμ λαμαρινες και μετα χαλουν την υδροδυναμικη τους και το ακουστικο τους ιχνος. Δεν ειναι σημαντικο. Απο απωλεια περισκοπειου και πανω θεωρειται περιεργο για καινουριο σκαφος...

    Ολα τα ναυτικα, απο οπου περνουν χανουν λαμαρινες.

    Ολα πηγαν καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. //Α ρε ανώνυμε 12:39,//
    Όχι και ανώνυμος ο τζιμης !!!
    --------------------------

    @1:26 μ.μ.
    Δεν αναφέρω σαν αιτία αύξησης του ακουστικού ίχνους, τις ζημιές που υπέστη το υποβρύχιο από την καταπόνησή του λόγω καιρού, αφού ήταν υποχρεωμένο να πλέει συνεχώς στην επιφάνεια (αβλαβής διέλευση, άγνωστος βυθός κλπ).

    Αλλά οι Γερμανοί, για να διορθώσουν το ελάττωμα της κλίσης που είχε, άλλαξαν την υδροδυναμική του με αποτέλεσμα να κάνει θόρυβο όταν κινείται εν καταδύσει, παραπάνω του επιτρεπτού.

    Ένα υποβρύχιο είναι φτιαγμένο να αντέχει σε κατάδυση όπου η πίεση είναι μεν μεγάλη αλλά σταθερή και δεν υπάρχει το κύμα να το σφυροκοπά.
    Γι αυτό και η ταχύτητά του κάτω από την επιφάνεια είναι πολύ μεγαλύτερη.

    Δεν έπρεπε να το φέρουν με τέτοιο καιρό που βγάζει η θάλασσα φίδια.

    Μετά την παραλαβή και μεταφορά του στην Ελλάδα, θα πάρει κάποιο χρόνο ως την πλήρη ένταξή του αφού πρώτα προσαρμοστεί το πλήρωμα του (σε πλήρη σύνθεση) και γίνουν οι δοκιμές ώστε να πλέει με μεγαλύτερη ασφάλεια και στο βυθό και στην επιφάνεια.

    Δεν ξέρω τι ζημιές έγιναν, αλλά όπως και να έχει, αυτό το υποβρύχιο ταλαιπώρησε/δίχασε το ΠΝ και για να επέλθει η απαραίτητη ειρήνη, ας πουληθεί να πάρουμε και κανά φράγκο πίσω το οποίο να διαθέσουμε αλλιώς.
    Γνώμες λέμε με βάση κάποια στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά.
    Το ΠΝ θα αποφασίσει τελικά...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να μη βιαζόμαστε,ας δούμε πρώτα τι συμβαίνει στ'αλήθεια και τί είναι παραμύθι των λαμόγιων με αντίθετα συμφέροντα (made in USA, made in France, κλπ).

    Τώρα που ήρθε στην Ελλάδα,θα μαθευτεί αργά ή γρήγορα τι συμβαίνει στ'αλήθεια.

    Ειναι προφανές ότι οι κόντρες για τις μίζες απο τα εξοπλιστικά (και το σχετικό χαρζιλίκι των δημοσιογράφων...) καλά κρατούν!

    Πάντως έχει ενδιαφέρον να πάτε λίγο (100 χρόνια!) πίσω και διαβάστε το ιστορικό της παραλαβής ενός άλλου πολεμικού:

    Η ίδια σκανδαλολογία,και χειρότερα, μέχρι που είχε...προσαράξει ερχόμενο στην Ελλάδα! Α,και αγοράστηκε χωρίς πυρομαχικά (γεγονότα και τα δύο)

    Ξερετε πώς λέγονταν εκείνο το άχρηστο σαπάκι;

    Αβέρωφ...


    Πυροβολητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τζίμη, σε διαβάζω και γενικά συμφωνώ με τα περισσότερα απ αυτά που λές.
    Όμως εδώ πέφτεις έξω (όσο αφορά το τεχνικό θέμα περί υδροδυναμικού θορύβου κλπ)
    Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Ναι, οι Γερμανοί μας τα έχουν πρήξει. Παρ όλα αυτά, το Παπανικολής είναι ένα φοβερό οπλοσύστημα και δεν πρέπει να πέφτει στα μάτια μας, εξ αιτίας κάφρων "δήθεν" δημοσιογράφων του ειδικού τύπου με... "ειδικές" ανάγκες.
    Το ότι άτομα σαν τον Βερύκοκο, επιπλέουν με χίλια δυό σωσίβια, στον βούρκο της "αμυντικής" ειδησιογραφίας, δεν σημαίνει πως όλοι είναι τέτοιοι. Θα σε συμβούλευα, να το ψάξεις καλύτερα το θέμα, εφ όσων βεβαίως σε ενδιαφέρει.

    Κατά τ' άλλα... keep posting!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Keep posting?
    Πόσοι Τζίμηδες υπάρχου τελικά; Ξέρει και από ναυπηγική και από αεροναυπηγική και γεωπολιτική και διεθνή μακρο-οικονομία και απ' όλα; Τζίμη ξέρεις και από ονειροκρίτη; Μπορείς να μου εξηγήσεις τ' όνειρο; Από μαγειρική ξέρεις; Γιατί μου κόβει συνεχεια το αυγολεμονο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ 6:31 μ.μ. Πριν καιρό είχα διαβάσει σε σοβαρό αμυντικό περιοδικό (όσο αντικειμενικό μπορεί να είναι ένα εμπορικό περιοδικό), ότι αυτό που συνέβει με το πρώτο υποβρύχιο ("Παπανικολής"), δηλαδή οι επεμβάσεις για να το σταθεροποιήσουν οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση του ακουστικού του ίχνους, στα επόμενα υποβρύχια μπορεί να αποφευχθεί αφού θα βελτιώσουν την κατανομή φορτίων.

    Περιέγραφε ότι αιτία της κλίσης (μικρή μεν, αλλά κλίση) ήταν ότι είχαν τοποθετήσει σε ψηλό σημείο κάποια συστήματα με μεγάλο βάρος.
    Αλλά και υψηλόβαθμοι απόστρατοι αξιωματικοί του ΠΝ έχουν και δημόσα εκφραστεί αρνητικά για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
    Πολλά παιχνίδια συμφερόντων παίζονται οπωσδήποτε...
    ---------------------
    Φιλενάδα 12:41 π.μ.
    Αφού ...δείρεις τα αβγουλάκια καλά, ρίχνε λίγο λίγο μέσα, ζεστό ζουμάκι από το φαγάκι που ετοιμάζεις στην κατσαρολίτσα σου συνεχίζοντας το κτύπημα και μόλις το μείγμα γίνει αρκετό, το απλώνεις κυκλικά επάνω στο φαγάκι και έτοιμο το αυγολέμονο χωρίς να σου κόψει.
    Από πάνω, πάντα ρίχνεις μαύρο (ή άσπρο) φρεσκοτριμένο πιπέρι.
    Σου έχω και συνταγή για σαρμάδες κοζανίτικους !!!

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ 12:41 π.μ.
    Το όνειρό σου να δεις τον Ελληνισμό να γίνεται τσιράκι των σιωνιστών, δεν πρόκειται να σου βγεί αληθινό πάντως.
    Θα σας το εξηγήσουμε κάποια στιγμή το όνειρο!!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το σχόλιό μου 12:39 μ.μ., βασίστηκε σε παληότερα στοιχεία τα οποία στο μεταξύ έχουν αλλάξει.
    Τα κουσούρια του υποβρυχίου έχουν μάλλον θεραπευτεί στο μεγαλύτερο μέρος τους
    Σχετικά με αυτά, υπάρχει άλλο μου σχόλιο σε νεώτερη ανάρτηση.
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.