31/1/11

Ayşe Tatile Çıksın*


Χρήστος Ιακώβου
Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥΚΕΜ)
Η τριμερής συνάντηση της Γενεύης (Μπαν Κι Μουν, Χριστόφιας, Έρογλου) στις 26 Ιανουαρίου, συνειρμικά, θύμισε τη Διάσκεψη της Γενεύης (Κάλλαχαν, Κληρίδης, Ντενκτάς, Μαύρος, Γκιουνές) μεταξύ 10 και 14 Αυγούστου 1974, η οποία κατέρρευσε και οδήγησε στην επιχείρηση Αττίλας ΙΙ και στην κατάληψη του 34% του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας από τον Τουρκικό στρατό.
Στρατηγικά όμως, η πρόσφατη συνάντηση της Γενεύης υπέμνησε τη συνοχή, σταθερότητα, αποδοτικότητα και προσήλωση στους στρατηγικούς στόχους της Τουρκικής εξωτερικής πολιτικής στο Κυπριακό που επέδειξε κατά τη Διάσκεψη της Γενεύης το 1974 και συνεχίζει να επιδεικνύει μέχρι σήμερα. Αυτός ο στρατηγικός παραλληλισμός εντοπίζεται, από τη μια, στην προσπάθεια της Τουρκικής πλευράς να μεγιστοποιήσει τις αξιώσεις της, προ της πρόσφατης τριμερούς συνάντησης, καταθέτοντας προτάσεις που να κατοχυρώνουν την υπόσταση του ψευδοκράτους προκειμένου να τις απορρίψει η Ελληνική πλευρά και, από την άλλη, τις προτάσεις που κατέθεσε η Τουρκική πλευρά στη Διάσκεψη της Γενεύης του 1974, όπου ο συντάκτης των διχοτομικών προτάσεων εκείνων, Τούρκος στρατηγός Κεμάλ Γιαμάκ (διευθυντής τότε του Γραφείου Ειδικού Πολέμου στο οποίο υπήγετο η ΤΜΤ), όπως γράφει στα απομνημονεύματά του (Gölgede Kalan İzler ve Gölgeleşen Bizler, σελ 351-353), τις συνέταξε με σκοπό να τις απορρίψει η Ελληνική πλευρά, όπερ και εγένετο. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις ο στόχος τακτικής της Τουρκικής πλευράς είναι να εξαγοράσει χρόνο προκειμένου να προχωρήσει σε υλοποίηση και νομιμοποίηση στρατηγικών τετελεσμένων.
Η Διάσκεψη της Γενεύης του 1974 ήταν το πρώτο διπλωματικό τεστ της Τουρκικής στρατηγικής στο Κυπριακό μετά την εισβολή, η οποία στηρίχθηκε και στηρίζεται στο μοντέλο της αδιάλλακτης προσαρμογής (intransigent adaptation). Η στρατηγική νίκη της Τουρκίας, που συνετελέσθη με την εισβολή καθώς επίσης και η εμφανής στρατηγική αδυναμία στην οποία ευρέθη η ελληνική πλευρά μετά το 1974 ευνόησαν σημαντικά την Τουρκία να εφαρμόσει αυτό το πρότυπο προσαρμογής.
Μετά το 1974, η Τουρκία προσπάθησε να μετατρέψει το στρατηγικό χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, και πιο ειδικά εκεί όπου υπήρχε σύγκρουση ελληνοτουρκικών συμφερόντων, έτσι ώστε να είναι σύμφωνο με τις ανάγκες των στρατηγικών της στόχων. Δηλαδή, η Τουρκία δεν έδειξε ότι θα μετέβαλλε την πολιτική της στο Κυπριακό από τη στιγμή που «έστειλε την Αϋσέ διακοπές» εξαιτίας των αιτημάτων που προέρχονται από το διεθνές περιβάλλον και τον ΟΗΕ. Αυτό ευνοήθηκε ιδιαίτερα από το γεγονός ότι οι ΗΠΑ, ως η συμμαχική υπερδύναμη της Τουρκίας, θεωρούσαν και ότι το στρατογραφειοκρατικό κατεστημένο της Άγκυρας αποτελεί την πιο σημαντική εγγύηση για την προώθηση των αμερικανικών συμφερόντων στην περιοχή και, ως εκ τούτου, θα πρέπει και αυτές να υποστηρίζουν τον ηγεμονικό του ρόλο στο πολιτικό σύστημα της Τουρκίας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αυξημένης αυτοπεποίθησης που έδωσε η υποστήριξη των ΗΠΑ καθώς επίσης και η γεωπολιτική νίκη του 1974, οι διαμορφωτές των αποφάσεων της τουρκικής πολιτικής στο Κυπριακό πιστεύουν ότι συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος όπου στο τέλος πρέπει να είναι νικητές.
Συγκεκριμένα η Τουρκία στην Διάσκεψη της Γενεύης του 1974 έθεσε τις βάσεις στη λογική του στρατηγικού καταναγκασμού την οποία ακολουθεί συστηματικά μέχρι σήμερα και η οποία στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες:


α) Ισχυροποιεί τη θέση της δημιουργώντας νομικά ερείσματα στη βάση του πληθυσμιακού και γεωγραφικού διαχωρισμού, (πχ. προσπάθεια νομιμοποίησης της παρουσίας της στην Κύπρο με την ανακήρυξη του ψευδοκράτους το οποίο θέλει να ελέγχει και μετά τη λύση μέσω του ελέγχου της Τουρκοκυπριακής πολιτικής ελίτ) 
β) αποδυναμώνει την Κυπριακή Δημοκρατία υποσκάπτοντας τα νομικά της ερείσματα (πχ. η διαρκής αμφισβήτηση που θέτει η Άγκυρα κατά την νομιμότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας), και 
γ) Εξαναγκάζει την Κυπριακή Δημοκρατία σε υποχωρήσεις υπό την απειλή πολέμου όπως έκανε με τον Αττίλα ΙΙ και αργότερα στην κρίση στο θέμα των S300, όπου κατάφερε να επιβάλει την βούληση της στην τελική απόφαση της Κυπριακής Δημοκρατίας με την απειλή χρήσης βίας.
Τα γεωπολιτικά πλεονεκτήματα που επέφερε στην Τουρκία η νίκη της το 1974 προστατεύθησαν από την Άγκυρα μέσω του στρατηγικού καταναγκασμού. Με δεδομένη αυτή την πραγματικότητα, η Τουρκία καθιστά σαφές προς τους διεθνείς διαμεσολαβητές (το 1974 στον Κάλλαχαν το 2011 στον ΓΓ. Του ΟΗΕ) ότι υπάρχουν κάποια όρια μέσα στα οποία μπορεί να κάνει κάποιες «υποχωρήσεις», αφού διαπραγματεύεται από θέση ισχύος και ιδιαίτερα όταν γνωρίζουν ότι η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει την δυνατότητα να αναιρέσει τα σε βάρος της στρατηγικά δεδομένα που επέφερε το 1974. 
Η στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων Ελλάδος και Κύπρου, από το 1974 και εντεύθεν, να αναζητήσουν λύση στη βάση του διοικητικού και γεωγραφικού διαχωρισμού, έχοντας ήδη αποδεχθεί ότι δεν μπορούν να ανατρέψουν τα αρνητικά επακόλουθα της ήττας και με εμφανή την μακρά τουρκική απροθυμία να διαπραγματευτεί επί της ουσίας, είχε σαν συνέπεια η Ελληνική πλευρά να διολισθαίνει σταδιακά στις τουρκικές θέσεις. Συνεπώς, ενόσω η Ελληνική πλευρά δεν μπορεί να διώξει την Αϋσέ που κατασκήνωσε από το 1974 στην Κύπρο, η Γενεύη και η κάθε Γενεύη θα στοιχειώνουν εφιαλτικά το φάντασμά της και θα υπομιμνήσκουν τη στρατηγική χρεωκοπία και την μιζέρια της Ελληνικής πολιτικής στο Κυπριακό.
*«Η Αϋσέ μπορεί να πάει διακοπές» ήταν το Τουρκικό κωδικό σήμα για την έναρξη της επιχείρησης Αττίλας ΙΙ.
www.geopolitics-gr.blogspot.com

17 σχόλια:

  1. στόχος τακτικής της Τουρκικής πλευράς είναι να εξαγοράσει χρόνο
    Αναρτήθηκε από skal στις 1/31/2011 10:51:00 πμ

    Αυτο το ροκανισμα χρονου πρεπει να το εφαρμοσουμε και εμεις μεχρι να προχωρησουν στερεα αλλες διαδικασιες οπου ,οπως εγραψε καποτε και ο Ακριτας,να μετατρεψουμε το πλεονεκτημα του αντιπαλου σε μειονεκτημα.Εδω ακριβως τοποθετειται και το απαγορευτικο μη και τολμησουν σε λιγους μηνες καποιοι απο εδω και αντικαταστησουν τους Ισραηλινους με εμας σε καποια τουρκικη ασκηση που ετοιμαζεται και κατι μαγειρευεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρχέλαε,

    Μπήκα στην ανάρτηση με τον τίτλο
    "Την αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους επαναβεβαιώνει η Κύπρος" που ανέβασε ο Ιαπετός και διάβασα τη συνομιλία σας.
    Επειδή έχω δεσμευθεί να μην ξανασχολιάσω σε ανάρτηση του, θέλω να σου πω εδώ, ότι κρίνω την απάντηση του επιεικώς απαράδεκτη απέναντι στο σχόλιο σου που το μόνο του "λάθος" ήταν ότι ήταν ανώνυμο, ίσως εκ παραδρομής και όχι σκόπιμα, μιας και αμέσως μετά ανέλαβες επώνυμα την ευθύνη του.
    Ο Ιαπετός είναι πολύ επιθετικός και εριστικός με τους σχολιαστές, λες και όλοι θέλουν το κακό του και ζητούν κάτι από αυτόν. Ήμαρτον!!
    Η προπέτεια και η αυθάδεια του δεν έχουν όριο. Επανειλλημένα δε, δεν αναρτά σχόλια που του ασκούν κριτική.
    Αναρωτιέμαι αν κάνει καλό στο ιστολόγιο μια τέτοια συμπεριφορά που σταδιακά αποξενώνει τους παλιούς σχολιαστές.
    Όπως του έγραψα, μόνο μια κλωστή με δένει ακόμη με το ιστολόγιο και αυτή οφείλεται στον Σάββα και σε 5-6 ακόμη διαδικτυακούς φίλους.
    Είναι κρίμα για το ιστολόγιο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 31 Ιανουαρίου 2011 12:40 μ.μ.
    ΑΠΕΛΛΗΣ

    Εχωμε Απελλη πολλα και σοβαρα θεματα που τρεχουν με "χιλια" και εχουμε πολυ δουλεια
    εμπρος μας.επανω σε αυτα πιστευω οτι ξεστρατιζουμε για λιγο και αυτο συνεβει με τους τρεις μας εναλλαξ.Μη δινεις συνεχεια και θα ηθελα να σχολιαζεις και στα δικα του αρθρα.Τα προσωπικα εδω δεν πρεπει να εχουν θεση γιατι ημαστε πραγματικα μεσα σε σοβαρα γεγονοτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 31 Ιανουαρίου 2011 1:16 μ.μ.

    Αρχέλαε καλά κάνεις και είσαι συμφιλιωτικός, όμως και οι τρόποι έχουν την αξία τους.
    Προσωπικά θα τηρήσω την απόφαση μου να μην σχολιάζω πλέον στις αναρτήσεις του. Δεν χάθηκε δα και ο κόσμος, ούτε αν δεν σχολιάσω εγώ, αλλά ούτε και για τις αναρτήσεις του συγκεκριμένου διαχειριστή.
    Τέλος.
    Να είσαι καλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΑΠΕΛΛΗ Δεν θα δημοσιεύσω ξανά κανένα σου σχόλιο.Θα παραμένουν στην αναμονή μέχρι να δημοσιευθούν απο τους υπόλοιπους Συνδιαχειριστές ή απο τον Διαχειριστή του Ιστολογίου.

    Το ίδιο ισχύει και για κάθε σχόλιο που θα έχει μέσα του ανάλογες με τις δικές σου "οικείες" εκφράσεις.

    Μπορείτε να γράφεται ελεύθερα λοιπόν, σύμφωνα με την παιδεία που διαθέτεται.

    Ισως έμαθαν πολλοί να μετρούν τα πράγματα με την αριθμητική τους διάσταση.Την δική μου προσπάθεια πάντα με ποιοτικά κριτήρια την αξιολογούσα.

    Το παλιός και νέος δεν σημαίνει ¨δεν έχω ευθύνη" αντίθετα σημαίνει είμαι πιο υπεύθυνος.

    Ιαπετός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 31 Ιανουαρίου 2011 3:11 μ.μ.

    Τι έγινε, από την στροφή μου βγήκες;
    Εγώ τον Skal είδα ως διαχειριστή και όχι τον Ιαπετό!!!
    Αν το ήξερα ότι είσαι εσύ ούτε που θα έγραφα!!!
    Παρεπιμπτόντως ηθικολόγε, πιάσε δουλειά, γιατί μόλις είδα στην ανάτηση για τον Κεμάλ το εξής σχόλιο:

    "Να δω τον Μουσταφα Κεμαλ, να χορευει και να τραγουδαει σαν πουστης σε καποιο θεατρο του Braodway, και τιποτ'αλλο!!!!!!!!!"

    31 Ιανουαρίου 2011 3:05 μ.μ.

    ----------

    Τι λες, λοιπόν, ανάμεσα στο "πούστης" και στο "πουστ@@νι" ποια λέξη είναι βαρύτερη;
    Υποκριτή, κάνεις και μαθήματα ήθους!!!

    Δεν θα μου κάνει ομολογουμένως έκπληξη αν σβήσεις και αυτό το σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 3:33 έχεις κάποια σοβαρή διαταραχή όρασης, παντού βλέπεις τον εαυτό σου (αυτα για τα περί υποκριτή)

    Στα περί ήθους,απαντώ ξεκάθαρα ΌΣΑ ΔΕΝ ΦΤΆΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΎ ΤΑ ΚΆΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΆΡΙΑ, μπορεί πυγμαίε (και ζητώ συγνώμη απο την συμπαθή φυλή) να κρύψεις άνετα το ηθικό σου ανάστημα.

    Μικρός ο δάσκαλος με έμαθε με τα τενεκόδουτα να έχω μικρή σχέση: ή να τα αφήνω στην άκρια να τα μαζέψουν οι υπάλληλοι της καθαριότητας ή να τα πετάω στα δοχεία αποριμμάτων

    Ιαπετός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μου κάνει εντύπωση, γιατί ΤΩΡΑ που τα πατριωτικά ιστολόγια δέχονται επίθεση από οργανωμένα τιμ επαγγελματιών σχολιογράφων/υπαλλήλων ξένων κέντρων, οι διαφορετικές φωνές φιμώνονται από κάποιους διαχειριστές με αστεία προσχήματα όπως είναι μια λέξη που έχει πλέον αποχυδαιοποιηθεί, σαν και το "μαλάκας" που περίπου σημαίνει ..."κύριος" ;;;

    Εάν αυτό γίνει κανόνας, σε λίγο κάποιοι διαχειριστές, για να μη καταχωρηθεί το ιστολόγιο στην χορεία εκείνων στα οποία σχόλια κάνουν μόνο εβραιόφιλοι και σιωνιστές, θα αναγκαστούν χρησιμοποιώντας διαφορετικά νικ, να γράφουν οι ίδιοι σχόλια παριστάνοντας τους επισκέπτες...

    Εάν δεν ξέραμε τον σκαλ και δεν βλέπαμε δικά του σχόλια και αναρτήσεις, θα υποθέταμε ότι το "ινφογνώμων" άλλαξε μαζί με την ιδιοκτησία και γραμμή πλεύσης.
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τζίμη
    δεν φιμώνεται καμμία απολύτως φωνή εδώ μέσα.
    Να δείξουμε όλοι παρακαλώ λίγη αυτοσυγκράτηση σε αυτά που γράφουμε.
    Μετά, μ' αυτό το 'άλλαξε ότι το ιστολόγιο ιδιοκτησία, τί εννοείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επαναδιατύπωση προς άρσιν παρεξηγήσεως:
    Το σήμα "skal" είναι εγγύηση για την δημοκρατική λειτουργία του ιστολογίου και κάθε φορά που βλέπω αποκλίσεις, το αναζητώ !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οχι Τζίμη ούτε βασιλικώτερος του βασιλέως έγινα, ούτε ιδιοκτήτης έχω σκοπό να γίνω, ούτε χαλίφης στην θέση του χαλίφη ως νέος ιζνογκούντ.

    Ομως μη μου ζητάς να δεχτώ αυτές τι εκφράσεις, δημιουργούν αλγεινές εντυπώσεις και είναι το πρώτο σκαλί στον εκχυδαισμό.

    Οπως έγραψα και σε κάποιο άλλο σχόλιο ο δάσκαλος με έμαθε να αφήνω τα τενεκοδόκουτα στην άκρια για τους υπαλλήλους της καθαριότητας ή να τα πετάω στον κάδο αποριμμάτων.

    Μην με ξαναενοχλήσετε σας παρακαλώ, ξεδιπλώστε ελεύθερα τον γλωσσολογικό σας πλούτο σας κάνει κύριους.

    Επίσης θα μειωθεί και ο αριθμός αναρτήσεων για να πάψουν πια πολλοί να θεωρούν οτι καπελώνω τους συνεργάτες και τον ιδιοκτήτη του χώρου. Ιαπετός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τώρα με τα ζόρια που έρχονται και που δεν ξέρουμε τι θα μας ξημερώσει, ΟΛΟΙ πρέπει να βρεθούμε ο καθένας στο μετερίζι του !!!
    Και αν ξεφεύγει κάποια λέξη, ας ακολουθήσετε οι διαχειριστές αυτό το σοφό που κάνει ο Σάββας ο οποίος βάζει σταυρούς στη θέση της κακιάς λέξης και δεν διαγράφει όλο το μήνυμα...
    Με τους σταυρούς φεύγουν και τα ξωτικά !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να είσαι καλά φίλε Τζίμη.
    Είσαι ο μόνος που τόλμησε να πει τι ακριβώς έγινε μετά την λάσπη που δέχθηκα, αναίτια και με ιταμότητα, όπως απόδειξα με το σχόλιο μου 31 Ιανουαρίου 2011 3:33 μ.μ. που αναφερόταν σε σχόλιο αναγνώστη στην ανάρτηση με τίτλο "Ο διεστραμμένος σφαγέας των Λαών της Ανατολίας στο Χόλυγουντ".


    Ισχύουν δυστυχώς δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αυτό είναι το μοναδικό μου παράπονο.
    Όχι ότι είμαι "ηθικού αναστήματος πυγμαίου", αφού για αυτό με διαβεβαιώνει ένας ηθικός γίγαντας, αλλά για την κατά πρόσωπο κοροϊδία και απαξία μου.

    Δεν πειράζει, ο καθένας γνωρίζει τι είναι. Το προσπερνώ καθαρός και με ηθικό ακμαίο. Θα επιμείνω όμως να μην σχολιάζω στις συγκεκριμένες, υπογραφόμενες από τον Ιαπετό αναρτήσεις όπως και έχω το δικαίωμα να κάνω.

    Ο Σκαλ αποτελεί και για εμένα, μια κάποια εγγύηση και προφανώς έχει καταλάβει τι έχει συμβεί και ας μην το λέει. Δεν τρέχει τίποτα, έχω μεγάλο στομάχι!!

    Αν όμως έχουν και οι σχολιαστές κάποια δικαιώματα θα παρακαλούσα τον Σκαλ, σε αναρτήσεις που φέρουν το όνομα του, όπως αυτή εδώ, και ασχέτως του ποιος πραγματικά την διαχειρίζεται να αναρτώνται τα σχόλια μου, καθώς δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν ο διαχειριστής είναι "άλλος"!

    Βαρέθηκα πραγματικά όλη αυτήν την κατάσταση και θέλω να σταματήσει ΕΔΩ!!

    Σε ευχαριστώ και πάλι για το ενδιαφέρον που έδειξες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τζίμη αυτό μόνο ο διαχειριστής του Ιστολογίου μπορεί να το κάνει.

    Για να μην συσσωρευτούν σχόλια το μόνο που μπορώ εγώ να κάνω είναι να δημοσιεύω αυτά τα σχόλια που θεωρώ ότι δεν δημιουργούν πρόβλημα στο Ιστολόγιο.

    Απο τα υπόλοιπα δεν θα διαγράφεται κανένα απο εμένα, θα μένουν τα υπόλοιπα πρός έγκριση απο τον Σάββα.

    Να θυμάσαι κάτι Τζίμη λόγο πίσω δεν παίρνω πόσο δε περισσότερο πράξη.

    Ο Ινφογνώμων όπως σωστά αναφέρεις είναι Ινφογνώμων γιατί φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του Σάββα. Την δική μου παρουσία αγνοήσε την, απλα αναρτώ και γράφω για να σας κρατώ σε εγρήγορση , για να γεμίζω τον υπόλοιπο χώρο.

    Στον Σάββα έχω πεί εσύ είσαι ο αρχιτέκτονας και εγω ένας απλός εργάτης. Σον sterg ο οποίος μάλιστα με ειρωνεύτηκε, έγραψα καθαρά θεωρώ τον εαυτό μου τελευταίο στην ιεραρχία.

    Ιαπετός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σον sterg ο οποίος μάλιστα με ειρωνεύτηκε, έγραψα καθαρά θεωρώ τον εαυτό μου τελευταίο στην ιεραρχία.

    Ιαπετός

    1 Φεβρουαρίου 2011 1:08 μ.μ.

    το εψαξα το θεμα Ιαπετε και βρηκα οτι καποιος αλλος σε ειρωνευτηκε
    και αλλου το απεδωσες.Εκτος και αν το τραβας απο πολυ χρονο πριν.Προσεχε τα λαθη στηνγραφη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η λέξη φίλος δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο μου.Ξέρω πολύ καλά τι γράφω και τι λέω.Η πρόσκληση ισχύει κιας έκανες ότι δεν την είδες.Οταν δε χρειάστηκε είδες τι σημαίνει στέκομαι όπως πρέπει απέναντι σε κάποιον που στάθηκε απέναντι μου ως αντίπαλος,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 1 Φεβρουαρίου 2011 10:51 μ.μ.

    Αντε "φιλος".Εγω θεωρω ακομα και τους "Εχθρους" μου (νομιζουν οτι ειναι εχθροι μου)εν δυναμει μελλοντικους μου φιλους.Παντως αλλος φωτογραφιζεται σαν ασυνεπης
    και οχι εσυ για τα παροντα.Οσο για την "προσκληση που ισχυει" ολα στην ωρα τους και εφ οσον πραγματωθει για την Πατριδα
    μας το αναμενομενο και φανει στην ακρη του σκοτεινου τουνελ η πρωτη ακτινα του ζωοδοτη Ελληνικου Ηλιου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.