26/1/11

Έδειξε το φώς στο τούνελ της οικονομίας

του Ν.Γ. Δρόσου

Βασίλης Κωνσταντακόπουλος
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα. 
Σε μια κρατικοδίαιτη οικονομία, στηρίχτηκε στις δικές του δυνάμεις και άνοιξε τα πανιά του για τον διεθνή ανταγωνισμό της ανοικτής θάλασσας. 
Ξεκίνησε από το μηδέν, είδε τις ευκαιρίες, δούλεψε σκληρά και πέτυχε, χτίζοντας ένα στόλο με 51 πλοία. 
Σε μια οικονομία όπου οι περισσότεροι περιμένουν την κρατική ενίσχυση ή την επιδότηση για να κάνουν την όποια επένδυση, έβαλε το χέρι βαθειά στην τσέπη και δίχως τη βοήθεια του κράτους έκανε μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις, ύψους άνω του 1,2 δισ.ευρώ, στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού. 
Σε μια οικονομία όπου κυριαρχεί η εσωστρέφεια απέδειξε επανειλημμένως ότι έχει «όραμα» και διορατικότητα στρώνοντας το δρόμο για διεθνείς συνεργασίες με τεράστιες προοπτικές για την Ελλάδα, χαρακτηριστική των οποίων είναι η επένδυση της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. 

Ακόμη και στην πιο «μαύρη στιγμή» της ελληνικής οικονομίας τα τελευταία χρόνια, στην τρέχουσα κρίση, είχε το μυαλό του στο «να βάλουμε όλοι πλάτη, να σωθεί η χώρα».
Μόλις το Δεκέμβριο, μιλώντας δημόσια ενώπιον κοινού επιχειρηματιών, είχε πει: «η χώρα μας σήμερα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού. Το ποιος φταίει και φτάσαμε ως εδώ δεν βοηθάει να το ψάχνουμε. Σήμερα, προέχει να βάλουμε όλοι πλάτη να σωθεί η χώρα. Να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας το διπλανό του και να επιβιώσουμε, όσο το δυνατόν, μονοιασμένοι». 

Το πώς το είχε δείξει την ίδια χρονιά, εγκαινιάζοντας μια τεράστια ξενοδοχειακή επένδυση στην Πελοπόννησο και προσφέροντας εργασία σε εκατοντάδες ανθρώπους. 

Άνθρωποι, όπως ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος έφυγε χθες από κοντά μας, δεν απαντώνται συχνά. 

Αν όμως ψάχνουμε για παραδείγματα προς μίμηση, η πορεία και ο βίος του στέκουν μπροστά μας. 

Στέκουν για να μας θυμίσουν τη σημασία του να είσαι αυτοδημιούργητος, να έχεις στόχους και να κατορθώνεις να τους υλοποιείς, όπως απέδειξε ο «καπετάν Βασίλης», μαχόμενος 25 χρόνια την ελληνική γραφειοκρατία για να κάνει την επένδυσή του στη Μεσσηνία… 

Μιλώντας στο ΣΚΑΪ για το Costa Navarino, είχε πει: «αυτή η μονάδα δεν έχει γίνει για να κονομήσουμε. Μου έχει πάρει 28 χρόνια από τη ζωή μου η αγορά της γης. Αν ήθελα να κάνω για να κονομήσω θα είχα φτιάξει σε άλλα μέρη πράγματα. Σας δίνω το λόγο της τιμής μου δεν έχω ούτε ένα οικόπεδο σε κανένα μέρος της Ελλάδος. Ό,τι αγόρασα, το αγόρασα εκεί και σε συγκεκριμένα μέρη της Μεσσηνίας. Δεν έχω πάρει ούτε ένα οικόπεδο». 

Το έργο και οι ημέρες του, στέκουν για να μας θυμίσουν ότι αξίες όπως το ήθος και η εντιμότητα μπορούν να είναι συνώνυμες με την επιχειρηματικότητα. 

Την ίδια εκείνη επιχειρηματικότητα, που η μεταπολιτευτική Ελλάδα φρόντισε σχεδόν να ποινικοποιήσει, ορθώνοντας μυριάδες εμπόδια στην αυτόνομη ανάπτυξή της. 

Αν ψάχνουμε για παραδείγματα προς μίμηση, σήμερα που οι αξίες καταρρέουν, ας κοιτάξουμε το έργο του. 
euro2day

___________________________________________________
Από το blog του Κώστα Καββαθά


Δε γνώριζα τον Καπετάνιο. Ούτε κάποιο μέλος της οικογένειάς του. Όμως, τις τελευταίες δεκαετίες παρακολουθούσα δημοσιογραφικά τον τιτάνιο αγώνα του ενάντια στα νεάτερνταλ  της ελληνικής γραφειοκρατίας που “φρόντισαν”  η μεγάλη επένδυση που έκανε στη Μεσσηνία (το Costa Navarino) να χρειαστεί …25 χρόνια για να ολοκληρωθεί! Ο Καπετάνιος δεν πρόλαβε να την  χαρεί αφού τον πήρε μακρυά ο θάνατος. Σαν φόρο τιμής λοιπόν “μπήκα” στο web και βρήκα το παρακάτω (παλιό) άρθρο του Σάββα Αθανασίου  (που επίσης δεν γνωρίζω) και το παραθέτω σαν φόρο τιμής σε ένα αληθινό πατριώτη
Ακολουθεί το άρθρο από την εφημερίδα “ΚΕΡΔΟΣ”
Οι Lloyd’s List, σε ένα αφιέρωμα που έκαναν το 2004, με αφορμή την επέτειο για τα τριάντα χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας του Costamare, ονόμασαν τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, «Greek King of Containers». Βέβαια, ο τίτλος αυτός του ανήκει δικαιωματικά, δεδομένου ότι τον Ιούνιο του 2007 διέθετε 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που η συνολική τους χωρητικότητα ανερχόταν σε 2.612.337 dwt.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Σήμερα, ο γιος του Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, που διευθύνει τη ναυτιλιακή εταιρεία, παρήγγειλε άλλα επτά πλοία κοντέινερ, τα οποία θα παραλάβει τους επόμενους μήνες. Δικαιωματικά, λοιπόν, ο τίτλος «βασιλιάς των κοντέινερ» του ανήκει, αφού κατέχει τον μεγαλύτερο ελληνικό στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έναν από τους μεγαλύτερους του κόσμου.
Ο καπετάνιος, όπως όλοι τον αποκαλούν στην Ακτή Μιαούλη, είναι και φιλόπατρις. Αυτό, δε, το αποδεικνύει από το γεγονός ότι σε όλα τα πλοία του έχει την ελληνική σημαία και απασχολεί Ελληνες ναυτικούς, αλλά το απέδειξε και στις πρόσφατες πυρκαγιές.
Χωρίς να το δημοσιοποιήσει, παρά μόνο στους άμεσα ενδιαφερομένους, προσέφερε το ποσό των 6 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της πυρόπληκτης Μεσσηνίας. Μάλιστα, το 1 εκατομμύριο το κατέθεσε ήδη στο Ειδικό Ταμείο Αρωγής Πυροπαθών, ενώ τα υπόλοιπα 5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για έργα στην περιοχή της Μεσσηνίας, τα οποία θα «διοχετευθούν σε προγράμματα, ώστε να δημιουργηθούν οφέλειες μεσοπρόθεσμα στους ανθρώπους και το περιβάλλον των πληγεισών περιοχών». Τα προγράμματα αυτά θα βασιστούν σε μελέτες που θα εκπονηθούν για την καλύτερη αξιοποίηση των φυσικών πόρων της περιοχής.

Η πρόθεσή του αυτή περιλαμβάνεται σε επιστολή που απέστειλε ο καπετάν Βασίλης στον νομάρχη Μεσσηνίας κ. Δημήτρη Δράκο. Το μέγεθος της προσφοράς του αυτής είναι τεράστιο, αν αναλογισθεί κάποιος ότι η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το σύνολο του ελληνικού εφοπλισμού δηλαδή, έδωσε στο Ταμείο Αρωγής, 10 εκατ. ευρώ. Αλλά και στο ποσό αυτό συνεισέφερε η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου 100.000 ευρώ.Το ταξίδι… στη ναυτιλία

Ο καπετάν Βασίλης γεννήθηκε το έτος 1935 στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας, πρόκειται για ένα ορεινό χωριό κοντά στην Καλαμάτα. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα. Ηρθε μετά η Κατοχή. Συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες και μέσα από τις γραμμές του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ). Το έτος 1948 ήρθε στην Αθήνα, ανήμερα της Υπαπαντής, στις 2 Φεβρουαρίου. Το σπίτι που έμενε ήταν στον Κολωνό. Κάθε ημέρα έπαιρνε το λεωφορείο της γραμμής 10, που έκανε τη διαδρομή Βοτανικός – Ιπποκράτους. Κατέβαινε στη στάση Αραχώβης και πήγαινε στην πλατεία Εξαρχείων, όπου μοίραζε σε σπίτια γάλα της ΕΒΓΑ. Στη συνέχεια, έπιανε δουλειά στις 7.30 το πρωί σε μία βιοτεχνία κουμπιών που βρισκόταν στη διασταύρωση Περικλέους και Ευαγγελιστρίας. Μετά την εργασία στη βιοτεχνία, κατευθυνόταν στην πλατεία Κουμουνδούρου, όπου ήταν το νυχτερινό Γυμνάσιο. Με το τραμ της γραμμής 4 πήγαινε στο Ρουφ και στη συνέχεια με τα πόδια κατέληγε κατάκοπος στο σπίτι του στον Βοτανικό.

Τον Ιούνιο του 1953, σε ηλικία 18 ετών, πρωτομπαρκάρισε. Οπως εξομολογήθηκε ο ίδιος, έτσι «άρχισε το όμορφο ταξίδι μου στη ναυτιλία, ταξίδι γεμάτο μεγάλες συγκινήσεις, αγωνίες, λαχτάρες και χαρές». Μιλώντας στις 27 Ιουλίου 2006 στην τελετή άφιξης του μεγαλύτερου πλοίου κοντέινερ στον κόσμο, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή, είπε ακόμη ότι: «Θεωρώ πολύ τυχερό τον εαυτό μου που με αυτή την όμορφη γιορτή δίπλα στο μεγάλο και σύγχρονο αυτό πλοίο, στο ίδιο λιμάνι που ξεκίνησα τζόβενο σε ένα παλιό καραβάκι, άμισθος και με πληρωμένη από εμένα την τροφή μου για τους πρώτους τρεις μήνες». Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας. Το έτος 1962 συναντά την Κάρμεν, την οποία τα επόμενα δύο χρόνια τη νυμφεύθηκε και απέκτησαν στη συνέχεια τρία αγόρια. Τον Κωνσταντίνο, το 1969, τον Αχιλλέα, το 1971 και τον Χρήστο το 1974.Από το πρώτο φορτηγό…

Η καριέρα του καπετάν Βασίλη ως εφοπλιστής ξεκίνησε σε ηλικία 27 ετών. Τότε απέκτησε ένα μικρό φορτηγό πλοίο, με δάνειο που πήρε από τον ίδιο τον πωλητή και στη συνέχεια του το χρονοναύλωσε. Το 1974 ίδρυσε την εταιρεία Costamare Shipping SA. Οταν άρχισε η ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 – 1984, ο καπετάν Βασίλης αγόρασε οκτώ πλοία. Η συνολική τους αξία δεν υπερέβαινε την αξία που θα τα αγόραζαν σε διαλυτήριο πλοίων.

Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρ. Καλλιμανόπουλου, προσέλαβε το εξειδικευμένο προσωπικό της και προσπάθησε να εισέλθει δυναμικά στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές. Μέσα σε μία εικοσαετία η εταιρεία γιγαντώθηκε, αφού στη διάρκεια αυτών των χρόνων ανανεώθηκε σημαντικά ο στόλος με νεότερα πλοία. Το έτος 2000, η Costamare διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφθανε το 1.560.000 dwt. Το 1996 ο καπετάν Βασίλης εξελέγη πρόεδρος (ο τέταρτος στη σειρά) της Helmepa και στη συνέχεια το 2000 ανακηρύχθηκε επίτιμος πρόεδρος.…στο μεγαλύτερο κοντέινερ
Από τις αρχές του 2000, η εταιρεία κατήρτισε ένα μεγαλεπήβολο επενδυτικό σχέδιο που προσέγγισε το 1 δισ. δολάρια για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ. Μάλιστα, το έτος 2006, η εταιρεία παρέλαβε το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το μήκος του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ήταν ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπορούσε να μεταφέρει 9.500 εμπορευματοκιβώτια. Το προηγούμενο μεγαλύτερο πλοίο κοντέινερ το είχε παραλάβει το 2000, πάλι ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.

Το μήκος του πλοίου είναι 350,56 μέτρα και πλάτος 43 μέτρα, ενώ η ταχύτητα που αναπτύσσει φθάνει μέχρι και τους 25,5 κόμβους την ώρα. Το μέγιστο βύθισμα είναι 14,5 μέτρα και μεταφέρει 107.000 τόνους φορτίου. Το πλοίο αυτό ήρθε στον Πειραιά στις 27 Ιουλίου του 2006, ονομάσθηκε «Cosco Hellas» και ύψωσε την ελληνική σημαία.
Ηταν το πέμπτο πλοίο, στη σειρά της νέας γενιάς νεότευκτων που παρέλαβε συνολικά η Costamare, από τα κινεζικά ναυπηγεία της Σαγκάης. Η συνολική επένδυση των πέντε πλοίων – μαμούθ ανήλθε σε 600 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ταυτόχρονα ναυλώθηκαν για δώδεκα χρόνια στον κινεζικό κολοσσό Cosco, με το αστρονομικό ποσό των 900 εκατ. δολαρίων.

Με άλλα λόγια, στα επόμενα χρόνια όχι μόνο εξασφαλίσθηκε η απόσβεση των πλοίων, αλλά κατοχύρωσε και κέρδη 300 εκατ. δολαρίων και επιπλέον. Αναφερόμενος ο Πρωθυπουργός στον κ. Β. Κωνσταντακόπουλο, στη διάρκεια της τελετής είπε: «Καπετάν Βασίλη, είμαι βέβαιος ότι η παρουσία σου σε αυτόν τον χώρο, περισσότερο από μισό αιώνα, σου έδωσε πολλές χαρές αλλά και μεγάλες εμπειρίες. Εκείνο που νομίζω ότι αξίζει να ειπωθεί δημόσια, είναι ότι υπήρξες πρότυπο επιχειρηματικής δράσης και επιτυχίας, αλλά, συνάμα, και κοινωνικής ευθύνης. Και το λέω αυτό, όχι τόσο για να κάνω φιλοφρόνηση όσο γιατί νομίζω ότι αξίζει τον συμβολισμό να χρησιμεύει το δικό σου παράδειγμα, με την ευχή να βρει άξιους συνεχιστές και στην ίδια σου την οικογένεια αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα των ναυτικών της χώρας μας. Και, τέλος, μια πατροπαράδοτη ευχή: Καλές θάλασσες στο ”Cosco Hellas”».Μια πρόταση που τάραξε τα νερά

Η εταιρεία απασχολεί αποκλειστικά Ελληνες ναυτικούς, που σε ετήσια βάση ξεπερνούν τους 1.000, όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι εκτός από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, είναι ασφαλισμένοι σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία, για εφάπαξ 80.000 ευρώ, το οποίο θα εισπράξουν, όταν αυτοί συνταξιοδοτηθούν.

Τη ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου, που δημιούργησε ο κ. Βασ. Κωνσταντακόπουλος, διευθύνει ο γιος του Κωνσταντίνος, ενώ με τις επενδύσεις εκτός ναυτιλίας ασχολείται ο δεύτερος γιος του Αχιλλέας και με το εργοστάσιο εξόρυξης και επεξεργασίας ορυκτών ο τρίτος γιος του Χρήστος.
Ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου διαθέτει συμμετοχές στην αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, ενώ είχε και μεγάλο ποσοστό μετοχών στη First Business Bank, τις οποίες πώλησε το 2006 στον εφοπλιστή κ. Β. Ρέστη.
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος στην αρχή της χρονιάς του 2005 τάραξε στην κυριολεξία τα νερά όταν στην κοπή της πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, απαντώντας σε πρόσκληση του υπουργού Εργασίας κ. Π. Παναγιωτόπουλου να επενδύσουν οι εφοπλιστές στην πατρίδα τους, τόλμησε να καυτηριάσει την ελληνική γραφειοκρατία. Λίγο αργότερα διατύπωσε δημόσια την πρότασή του να δημιουργηθεί από την κυβέρνηση γραφείο υποδοχής μεγάλων επενδύσεων.

Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής αφουγκράστηκε τις απόψεις του και τον κάλεσε σε ιδιαίτερη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, ύστερα από μερικές εβδομάδες, στις 5 Απριλίου 2005, και συζήτησαν αναλυτικά για το τι ακριβώς απαιτείται, ώστε να διευκολυνθούν οι εφοπλιστές και οι άλλοι ιδιώτες να επενδύσουν στην Ελλάδα. Η πίκρα του καπετάν Βασίλη ήταν δικαιολογημένη από την ταλαιπωρία που είχε υποστεί για την προσπάθειά του να επενδύσει στην ξηρά.Η επένδυση στην Καλαμάτα

Το έτος 1997 οραματίστηκε μία μεγάλη τουριστική επένδυση στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Καλαμάτα, όπου το συνολικό κόστος θα υπερέβαινε στην πρώτη φάση τα 300 εκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή της τα 600 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, από τότε αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα με την έκδοση αδειών, με αποτέλεσμα να περνούν τα χρόνια και να κατατρίβεται καθημερινά για τη διεκπεραίωσή τους, τη μια στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, την άλλη στην Πολεοδομία και τη μεθεπόμενη στους διαδρόμους κάποιου υπουργείου.
Τα γρανάζια της γραφειοκρατίας κύλησαν, μόλις τον Ιούνιο του 2006, και η επένδυση στην προσεχή τριετία, Θεού θέλοντος, θα ολοκληρωθεί. Η επένδυση περιλαμβάνει τέσσερα πολυτελή ξενοδοχεία, δύο γήπεδα γκολφ, συνεδριακό κέντρο, μονάδες θαλασσοθεραπείας, μια τεχνητή λίμνη που θα αναδείξει όλη την περιοχή. Θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση, που περιλαμβάνει επτά ξενοδοχειακές μονάδες, άλλα δύο γήπεδα γκολφ και το σπουδαιότερο θα δημιουργηθούν 1.000 περίπου νέες θέσεις εργασίας.
Βέβαια, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η επένδυση αυτή έχει εξασφαλισμένη υψηλή κρατική πριμοδότηση μέσω του αναπτυξιακού νόμου, αλλά αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα, δεδομένου ότι τα ίδια κεφάλαια στο όλο project είναι ιδιαίτερα μεγάλα.

Το πιο σημαντικό είναι ότι ο ευρηματικός εφοπλιστής έχει εξασφαλίσει τη συνεργασία με τον μεγαλύτερο τουριστικό κολοσσό που σήμερα δραστηριοποιείται στη νοτιοανατολική Ασία για να αναλάβει το μάνατζμεντ της ΠΟΤΑ Μεσσηνίας. Είναι μία εξέλιξη που θα αλλάξει πιθανώς την τουριστική ροή προς την Ελλάδα και κυρίως την ποιότητα των τουριστών.Μια πόλη στις ΗΠΑ…

Ο καπετάν Βασίλης δεν διαθέτει μόνο καράβια. Κατασκεύασε πρόσφατα, στη Βόρεια Ελλάδα, εργοστάσιο εξόρυξης και επεξεργασίας ορυκτών. Η βιομηχανία ΓΕΩ λειτουργεί στα Γρεβενά.
Αυτό που δεν είναι γνωστό στην Ελλάδα, είναι ότι χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες ο κ. Β. Κωνσταντακόπουλος έχει δημιουργήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μία σύγχρονη πόλη, που η συνολική της έκταση είναι 2.000 τετραγωνικά μέτρα και η κεντρική της λεωφόρος φέρει το όνομα της Μελίνας Μερκούρη. Επίσης, σε άλλη Πολιτεία έχει αγοράσει 16.000 στρέμματα στα οποία έχει δημιουργήσει έναν πρότυπο αμπελώνα και όλη την παραγωγή την έχει προπωλήσει για μια δεκαετία.
Ο ίδιος δηλώνει ότι «δεν θα αφήσει τα καράβια για να γίνει ξενοδόχος και βιομήχανος», αλλά αναμφισβήτητα, η υψηλή του ρευστότητα, το οργανωμένο επιτελείο και ανά τον κόσμο συνεργαζόμενο δίκτυο ανθρώπων και εταιρειών προεξοφλεί την επιτυχία των επιχειρηματικών του κινήσεων. Αυτό που απομένει είναι να πεισθεί – όπως και οι άλλοι επενδυτές – ότι αξίζει τον κόπο να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα. Είναι ένα στοίχημα που βρίσκεται σε εξέλιξη και το αποτέλεσμα θα το δούμε προσεχώς.Η γραφειοκρατία εμπόδιο στις επενδύσεις των εφοπλιστών

Στο ερώτημα «αν ο ελληνικός εφοπλισμός είναι σε θέση να επενδύσει στη χώρα του», ο κ. Β. Κωνσταντακόπουλος απαντά με σιγουριά: «Ο ελληνικός εφοπλισμός, ειδικά τα τελευταία χρόνια, συγκεντρώνει μεγάλο πλούτο και πιστεύω ότι πολλοί πλοιοκτήτες, ειδικά της δικής μου ηλικίας, θα θέλανε να επενδύσουν στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στους τόπους καταγωγής τους, για λόγους που ο καθένας μπορεί εύκολα να καταλάβει» και προσθέτει: «Ο λόγος που δεν το κάνουν είναι η γραφειοκρατία και η ασάφεια στο νομοθετικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτό πρότεινα να ιδρυθεί ένα γραφείο υποδοχής μεγάλων επενδύσεων, που θα έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες στην αδειοδότηση των σοβαρών επενδύσεων. Με άλλα λόγια: Ο επενδυτής θα υποβάλει το επενδυτικό του πρόγραμμα στο γραφείο αυτό, το οποίο θα αποφασίζει εάν η συγκεκριμένη επένδυση ενδιαφέρει το κράτος, θα ελέγχει τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία του υποψήφιου επενδυτή και θα παίρνει μια εγγυητική επιστολή τραπέζης με την οποία θα εξασφαλίζεται η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος μόλις εκδοθούν οι απαραίτητες άδειες. Ταυτόχρονα όμως θα δεσμεύεται και το κράτος για τον χρόνο έκδοσης των αναγκαίων αδειών, για να μπορεί έτσι κάθε ενδιαφερόμενος να κάνει το πρόγραμμά του».
«Αυτή η πρόταση έχει διατυπωθεί και παλαιότερα», τον ρωτήσαμε. Να τι μας είπε: «Τα ίδια είπα το 1992 στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τα ίδια είπα το 1996 στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς στον τότε υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννο Παπαντωνίου, αλλά δεν έγινε τίποτα. Φυσικά, ο νέος αναπτυξιακός νόμος έχει πολλά θετικά στοιχεία. Αλλά δεν λύνει, όμως, όλα τα προβλήματα της γραφειοκρατίας και της αντιφατικής νομοθεσίας. Παράδειγμα: Υπάρχει διάταξη στη νομοθεσία, που ορίζει ότι όταν υποβάλλεται ένας πλήρης φάκελος, τότε η αρμόδια υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να απαντήσει μέσα σε έναν μήνα, διαφορετικά, εάν δεν απαντήσει, θεωρείται ότι έχει απαντήσει θετικά. Ο κανόνας όμως αυτός έχει τόσες πολλές εξαιρέσεις, που καταλήγει να μην εφαρμόζεται, σχεδόν ποτέ, η παραπάνω προθεσμία. Εάν υπήρχε το γραφείο υποδοχής, όμως, πιστεύω απόλυτα ότι ειδικές επενδύσεις όπως αυτές της ΠΟΤΑ Μεσσηνίας, θα είχαν τεθεί σε λειτουργία από καιρό, θα διευκολύνονταν σημαντικά και θα ολοκληρώνονταν σε πολύ συντομότερο χρόνο».Διαφορά νοοτροπίας

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ένα περιστατικό που έγινε με τον κ. Β. Κωνσταντακόπουλο και δείχνει τη διαφορά νοοτροπίας που υπάρχει με τους γείτονές μας τους Τούρκους. Εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών επισκέφθηκε τον κ. Β. Κωνσταντακόπουλο και του πρότεινε να επισκεφθεί την Κωνσταντινούπολη, να επιβιβασθεί σε ελικόπτερο και να διαλέξει όποια παραλιακή περιοχή, ανάμεσα στη Σμύρνη και στην Αλεξανδρέτα, προκειμένου να το κάνει σύγχρονο τέρμιναλ εμπορευματοκιβωτίων. Εκείνος δεν δέχθηκε και η επένδυση στην Τουρκία δεν έγινε. Το θέμα είναι πώς η Ελλάδα θα πείσει και θα συγκινήσει τους εφοπλιστές και τους επιχειρηματίες της να επενδύσουν στη χώρα τους. Αυτή την πρόσκληση περιμένουν. Μόνο που την περιμένουν χρόνια τώρα…
Πηγή: Κέρδος 9/12/2007 07:

12 σχόλια:

  1. Costa Navarino, διαχρονικό διακομματικό ΣΟΥΠΕΡ Σκάνδαλο με πάνω απο 20ετή προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα με δεκάδες υπουργικές και δικαστικές αποφάσεις.Αν θυμάμαι καλά ο αριθμός τους είανι τριψήφιο νούμερο.

    Ελεος σε αυτή την χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Θεός να συγχωρήσει τον άνθρωπο...

    Δεν μπορώ βέβαια να καταλάβω γιατί πρέπει να πενθούμε περισσότερο για τον "καπετάν Βασίλη" από ότι πενθούμε για κάθε ένα 75χρονο που πεθαίνει από καρκίνο. Μήπως τις ξενοδοχειακές εγκατάστασεις τις δώρισε στο λαό της Μεσσηνίας; Αυτός δεν ήταν που 2 εικοσιτετράωρα πριν αποβιώσει παρήγγειλε νέα πλοία σε κινέζικα ναυπηγεία (και όχι στα ελληνικά); Η φιλοπατρία του που έγκειται ακριβώς; Μήπως επειδή από τα 6 ως τα 9 του χρόνια "πολέμησε" τους κατακτητές, κατά δήλωσή του, από τις τάξεις του παραρτήματος του ΕΑΜ στο Διαβολίτσι (8,5 χλμ από το Μελιγαλά σύμφωνα με το google maps!);
    Ωραίες οι αγιογραφίες, αλλά ας μην υποτιμούν κάποιοι δημοσιογράφοι-γλείφτες και την νοημοσύνη μας... (Η μομφή μου, για να μην παρεξηγηθώ, είναι κατά των τελευταίων και όχι κατά του συγχωρεμένου... Ούτως ή άλλως, νεκρός δεδικαίωται.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αθάνατος, καπετάνιε...


    Από κάποιον συμπατριώτη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες και μέσα από τις γραμμές του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου (ΕΑΜ)"

    Ολοι κάποια στιγμή κάναμε μα_____!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Epeidh h dhmosiografia prepei na askeitai antikeimenika, parati8ente
    edo merikes endeiktikes phges gia thn allh mh provallomenh plevra tou "thavmatos" Costa Navarino sth Messhnia:


    Καραϊσκάκη Τ. : «Μεσσηνία: με 300 πισίνες αλλά χωρίς... κηπευτικά», Oίκο της Καθημερινής, 04.04.2008. http://www.kathimerini.gr/4Dcgi/4dcgi/_w_articles_kathcommon_2_04/04/2008_1287324

    Τζαναβάρα Χ.: «Μεσσηνία: Διαμαρτυρίες για της αλλαγές στο όνομα της τουριστικής «αναβάθμισης». Παράκαμψη παρανομίας», Eλευθεροτυπία, 08.09.2008.
    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=08.09.2008,id=42703544.

    Πολυχρονιάδης Χ.: «Αντι- γκολφ. Εκτεταµένες επιπτώσεις στο περιβάλλον, θα υποστεί η Μεσσηνία κάτω από την ΠΟΤΑ του εφοπλιστή Κωνσταντακόπουλου», Γαλέρα, τ. 8, 03.05.2006. http://www.galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=190&page=1

    Καλαϊτζής Γ.: «Παραθεριστική Δηµοκρατία . Μια απόφαση της Ολοµέλειας του ΣτΕ κλείνει τις... τρύπες του γκολφ και της τσιµεντοποίησης της ελληνικής υπαίθρου.», Γαλέρα, τ. 28, 06.02.2008, http://www.galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=1060

    «Συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο για τις επιπτώσεις της ΠΟΤΑ Μεσσηνίας», Aυγή, 19.02.2010.
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=524947 .

    - Βετουλάκη B.: “Μετά από απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας xειρόφρενο στην ΠΟΤΑ και την ανάπτυξη της Μεσσηνίας”, Θάρρος, 11.01.2010, http://www.tharrosnews.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=14663&Itemid=32 .

    Γκόνης Γ.: Και όμως η Π.Ο.Τ.Α. αγαπά και φροντίζει το περιβάλλον και γι’ αυτό «βραβεύεται»!, 20.01.2010, http://panosz.wordpress.com/2010/01/20/gialova-32/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάντως το Costa Navarino του πήρε 13 χρόνια πάλης με την ελληνική γραφειοκρατία ώσπου να ξεκινήσει.
    Μια ακόμα χαρακτηριστική περίπτωση εξουθενωτικής χρονοτριβής στην Ελλάδα του "επιχειρείν".
    ΄Θα πρέπει να είχε πολύ κουράγιο ο άνθρωπος. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. To olo egxeirhma "Costa Navarino" einai nomika amfisvitoumeno ews ewlo. Na gia poion logo xreiasthke tosos xronos gia thn ulopoihsh. O nown noeito...

    Einai endeiktiko, oti h anoikodomhsh tou "Costa Navarino" egkri8hke me fwtografikes diataxeis apo tis Kuvernhseis twn teleftaiwn etwn, xwris na exei prohgh8ei h katartish xwrotaxikou sxediou!

    Ekdo8hke akomh kai upourgikh apofash, h opoia epevale thn anagkastikh apallotriwsh twn ektasewn, oi idiokthtes twn opoiwn den h8elan na pwlhsoun ston makarith.

    H Olom. tou StE dikaiwse tous idiokthtes. Edw to link ths apofashs http://www.constitutionalism.gr/html/ent/869/ent.1869.asp

    Axizei na th diavasei kaneis, gia na katalavei, gia poio logo einai nomika metwrh kai provlhmatikh h kataskevh kai leitourgia tou Costa Navarino.

    Auto exhgei kai thn ka8usterhsh.

    Parakalw, mhn eiste afeleis ekei pou den prepei

    Sxetikh phgh uparxei kai edw: http://www.nomosphysis.org.gr/articles.php?artid=4174&lang=1&catpid=1

    O Theos na sugxwrei ton makarith

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κα. Ελίνα η Τοπική Ανάπτυξη έχει και ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά και η ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα δεν εξυπηρετεί και τα δύο, εξυπηρετεί μόνο το ένα.Αυτό μπορείτε να το δείτε με μια απλή παρατήρηση όπου υπάρχουν μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα.

    Δεν είμαι κατά της ιδιωτικής επιχειρηματικής πρωτοβουλίας να εξηγούμαι.

    Η πάλη δεν ήταν με την γραφειοκρατία ή πάλη ήταν με την διαδικασία εξεύρεσης "κενών" στις σύννομες διαδικασίες.

    Αν σας αρέσει ο Ελληνικός κινηματογράφος δείτε το Ταξίδια στα Κύθηρα του Κου Αγγελοπουλου και πείτε μου αν είχε άδικο ό ήρωας (Μάνος Κατράκης) της ταινίας του οποίου υφάρπαζαν την περιουσία.

    Η Υπόθεση το ξαναλέω δείχνει φεουδαρχική νοοτροπία.Αν αυτό σας κάνει υπερήφανη δικαίωμα σας, εγώ θλίβομαι επιτρέψτε μου να νοιώσω έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι συνηθισμένο στην Ελλάδα να λέει ο καθένας ότι του κατέβει, αναμασώντας πολλές φορές δημοσιεύματα περιορισμένης έρευνας. Το πράγμα έχει ως εξής: Η ΠΟΤΑ ξεκίνησε όχι με επιδοτήσεις, αλλά με αγορά εκτάσεων. Τα κύρια οικόπεδα της έκτασης ήταν τα Κοκεβέϊκα (από τον γνωστό πολιτικό) και τα οικόπεδα του εφοπλιστή Καραγιώργη που ήθελε να κάνει ναυπηγείο στον κόλπο του Ναυαρίνου επί Καραμανλή (του θείου). Όλα τα υπόλοιπα (σε μια έκταση που συνολικά υπερβαίνει τα 8.000 στρ. αγοράστηκαν σε τιμές εξωφρενικά υψηλές για την εποχή. Για παράδειγμα οικόπεδο αγορασμένο 60 εκ. πουλήθηκε στον Κωνσταντακόπουλο 250 εκ. Η επένδυση ξεκίνησε επί Βάσως Παπανδρέου, αλλά ο εφοπλιστής είχε ήδη ένα σκάφος καθαρισμού της θάλασσας στην περιοχή. Απαιτήθηκαν για παράδειγμα χρόνια για να αποφασίσουν οι αρχαιολόγοι από που θα περάσουν οι δρόμοι (που ο ίδιος έφτιαξε). Σε όποιο κτήμα βρήκε ελιες δεν τις έκοψε, αλλά τις μετέφερε σε άλλο περιοχή της επένδυσης. Έχει ήδη κατασκευάσει μεγάλες υδατοδεξαμένές για να ποτίζει τις εγκαταστάσεις. Από την άλλη που ήταν το ελληνικό κρατος; μήοως είχε ξεκαθαρίσει τι θέλει; Αν η ΠΟΤΑ (περιοχή ολοκληρωμένη τουριστικής ανάπτυξης) θεσπίστηκε το 1996 και η απόφαση για χωροταξικό βγήκε το 2010, ποιος φταίει; ο 'φεουδάρχης' όπως το αποκάλεσε ένας ανόητος, ή το ελληνικό κράτος; Σε ποιο σημείο τον καθοδήγησε έτσι ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον τόπο; Φέρε το χρήμα (από την τσέπη του τουλάχιστον 300 εκ. ευρώ). Αν σήμερα μια τέτοια επένδυση απαιτεί 15 χρόνια για να την βγάλουμε σκάρτη, πότε και με ποιον τρόπο περιμένουμε να έρθει η ανάπτυξη; Μεμεγάλες κουβέντες και καθυστερημένες σκέψεις του στιλ "δε με νοιάζει αν επενδύεις, αρκεί να μην ανήκες (πριν 60 χρόνια στο ΕΑΜ) (Αλήθεια που ήθελες να ανήκει στα SS;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 9:48 είναι συνηθισμένο σε αυτό το ιστολόγιο να βρίζετε να το απολαμβάνετε νομίζοντας ότι ο άλλος είανι υποχρεωμένος να σας σεβαστεί.

    Τα περί ανοήτου στα επιστρέφω στα μούτρα σφογγοκωλάριε

    Μάθε να διαβάζεις πανηλίθιε ανεγκέφαλε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Gia osous aplhroforhtous 8ewroun oti to Costa Navarino den eixe thn yposthrixh tou kratous (mesw epixorhghsewn, fwtografikwn nomwn kai upourgikwn apofasewn) para8etw parakatw apospasma apo sxetiko ar8ro ( Phgh: http://www.nomosphysis.org.gr/articles.php?artid=4174&lang=1&catpid=1 ).

    "Η Πολιτεία, αγνοώντας τις διατυπωθείσες επιφυλάξεις και ενστάσεις ποικίλων κοινωνικών και κοινοβουλευτικών φορέων,[87] πέρα από τις προηγούμενες αμφιβόλου νομιμότητας πράξεις, που άνοιξαν τον δρόμο στη χωροθέτηση του εν λόγω τουριστικού συγκροτήματος στην Π.Ο.Τ.Α. Μεσσηνίας, εξέδωσε και το ν. 3550/2007 («Κύρωση αποφάσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στο άρθρο 9 του ν. 3299/2004 «Κίνητρα ιδιωτικών Επενδύσεων για την Οικονομική Ανάπτυξη και την Περιφερειακή Σύγκλιση» και άλλες διατάξεις», (ΦΕΚ Α’ 72/27.03.2007), παρά το γεγονός ότι η υπόθεση εκκρεμούσε στο ΣτΕ.

    Συγκεκριμένα, με το νόμο αυτό κυρώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 3 του ν. 3299/2004 η υπ’ αριθμ. 25366/ΥΠΕ/4/00400/Ε/ν. 3299/2004/22.12.2006 ΚΥΑ «Υπαγωγή επενδυτικού σχεδίου της επιχείρησης ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Α.Ε. στην ενίσχυση με το κίνητρο της επιχορήγησης του ν. 3299/2004». Σύμφωνα με το άρθρο 4 Α ii αυτού του νόμου, εγκρίνεται επιχορήγηση ποσού 44.841.018 €, δηλαδή ποσοστό 45% του συνολικού κόστους της επένδυσης για (ειδικά για τις εγκαταστάσεις στην περιοχή του Ρωμανού) από τα τότε Υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Τουριστικής Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας.
    Ενόψει των ανωτέρω, εγείρονται, μεταξύ άλλων, και σοβαρά ερωτήματα για ενδεχόμενες πολυεπίπεδες ευθύνες της Πολιτείας σχετικά με τις ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις της Διοίκησης. Οι αρμόδιες Αρχές θα έπρεπε ενδεχομένως να επιληφθούν. Πρέπει επιτέλους να εμποδιστεί στα μέτρα του δυνατού η διαρκής ανακύκλωση του φαύλου κύκλου της κακοδιοίκησης και με αποφασιστικότητα να τηρείται στο ακέραιο η χωροταξική νομιμότητα, η υπονόμευση της οποίας τόσο πολύ έχει κοστίσει στη χώρα."

    Apo kei kai pera, as elegxei, opoios den pei8etai, tous fwtografikous nomous kai tis ypourgikes apofaseis, gia na antilif8ei peri tinos skandalou prokeitai!

    Me thn paranomh anoxh kai uposthrixh tou kratous epitraphke na xtistei sth sugkekrimenh oikologika prostatevomenh perioxh (Natura 2000) auto to mega8hrio, xwris prohgoumeno xwrotaxiko sxediasmo.

    Se liga xronia o viotopos 8a erhmwsei kai oi geitonikes perioxes hdh exoun provlima udrodothshs.

    H prosfath apofash ths Olom Ste einai adiapsefstos marturas twn parapanw stoixeiwn

    ( http://www.constitutionalism.gr/html/ent/869/ent.1869.asp )


    YG. Aporw giati ola ta sainia ths "dhmosiografias" asxolountai mono me to Vatopaidi...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπάρχουν και άλλοι σήμερα σαν τον μακαρίτη. Ελληνες που επενδύουν κέρδη απο το Σίτυ και την ναυτιλία σε εκμετάλλευση πλουτοπαραγωγικών πόρων που θα ήταν κερδοφόρες αν δεν υπήρχε το πέλαγος των λαμόγιων που πρωθούν την επόμενη φούσκα που είναι η "πρασινη ανάπτυξη".
    Ελληνες που επενδύουν και δίνουν δουλειές σε Ελληνες, αλλά το κράτος φροντίζει να τους μπλοκάρει μερικά εκατομμύρια ευρώ σε επιστροφές φόρων, μπας και φύγουν και αφήσουν το πεδίο ελεύθερο.
    Φυσικά οι πρώτοι στην σειρά είναι λαμόγια που έχουν ίδιο όφελος, μετά είναι το βαθύ κράτος, το οποίο απλώς αρχικά συνενεί.

    (Για είκοσι εκατ. ευρώ τρελλαθήκαν οι Κινέζοι, για έντεκα τί θα έπρεπε να κάνει ένας ιδιώτης;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.