28/1/11

Μαρκεζίνης- Καρυώτης: Απαιτείται στιβαρή πολιτική απέναντι στην Τουρκία


Η ομίχλη και ασάφεια που καλύπτει τις κυβερνητικές προθέσεις για το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο αρχίζει να διαλύεται
 
Μαρκεζίνης- Καρυώτης: Απαιτείται στιβαρή πολιτική απέναντι στην Τουρκία
εν πολλοίς λόγω της κοινής μας επιστολής για την ΑΟΖ και της δημοσιότητας της οποίας αυτή έτυχε σε ιστολόγια και σε μερικές εφημερίδες. Καθώς όμως η κοινή γνώμη χρειάζεται συνεχώς ενημέρωση, στο παρόν κείμενο θα σχολιάσουμε δύο συγκεκριμένα θέματα.

Εσφαλμένη πληροφόρηση
 Νεαρός καθηγητής και επιστημονικός συνεργάτης του ΕΛΙΑΜΕΠ, σε άρθρο του στην Καθημερινή της 23ης Ιανουαρίου ισχυρίστηκε τα κατωτέρω εσφαλμένα. 
            Πρώτον: Διερωτήθηκε προς τι το «ξαφνικό»
ενδιαφέρον για το Καστελόριζο. Το ενδιαφέρον μας μόνο ξαφνικό δεν είναι, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι ο πρώτος εξ ημών το επισήμανε σαφώς –αναφέροντας μάλιστα και τις κατοικημένες ελληνικές νησίδες της Ρω και της Στρογγύλης– καθ’ όλον το προηγούμενο έτος, σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις του με τον κ. Μαλούχο (Αθήνα), τον κ. Σαββίδη (Θεσσαλονίκη) και τον κ. Σαχίνη (Κρήτη), ενώ ο δεύτερος έχει επανειλημμένα αναφερθεί συστηματικά στην απολύτως κρίσιμη σημασία που έχει η νήσος αυτή στο θέμα της ελληνικής ΑΟΖ και την επαφή της με την αντίστοιχη της Κύπρου. Λανθασμένη λοιπόν η πρώτη σκέψη.
            Δεύτερον: Ο καθηγητής αναφέρεται και σε δύο τουρκικές βραχονησίδες για να αποδώσει τη μη μνεία τους σε αγραμματοσύνη μας. Οι νησίδες δεν αναφέρθηκαν διότι είναι βραχονησίδες, ακατοίκητες και ανεπίδεκτες κατοικήσεως κατά τρόπο που, ακόμη κι αν οι Τούρκοι πρόχειρα και βιαστικά εγκαθιστούσαν εκεί μερικούς κατοίκους, θα επέσυραν τη μη αναγνώρισή τους από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, όπως ακριβώς συνέβη στη διένεξη ανάμεσα στην Ουκρανία και τη Ρουμανία. Λάθος και πάλι! 
            Τρίτον: Ερωτά ο καθηγητής εάν αναλογιστήκαμε γιατί δεν υπάρχει «ενδιαφέρον εταιρειών» στην περιοχή εάν, όντως, υπάρχει αέριο σε μεγάλες ποσότητες. Μήπως, δηλαδή, κάνουμε πολύ θόρυβο για το τίποτε; Λάθος και πάλι! Πρώτον, διότι οι Τούρκοι είναι αυτοί που επιθυμούν να αφήσουν έξω από τις διαπραγματεύσεις τη συγκεκριμένη περιοχή – γιατί άραγε; Και, δεύτερον, διότι εμείς τουλάχιστον γνωρίζουμε ήδη μια μεγάλη, τεχνικώς και οικονομικώς ικανή, βορειοαμερικανική εταιρεία που έχει δείξει εσπευσμένο ενδιαφέρον. Τούτο έχει ήδη φτάσει στο υπουργείο μας, αλλά, βεβαίως, ουδέν έχει ανακοινωθεί. Μπορεί όμως αυτό να το αγνοεί ο γράφων! 
            Τέταρτον: Κατηγορούμαστε ότι προσπαθούμε να «εκτροχιάσουμε δύσκολες διαπραγματεύσεις». Ομολογουμένως, αυτό δεν απέχει πολύ από την αλήθεια, δεδομένου ότι τα όσα γνωρίζουμε δεν τα θεωρούμε διόλου συμφέροντα για την πατρίδα μας. Μας λοιδορεί στη συνέχεια διερωτώμενος εάν μόνον εμείς έχουμε αυτό που ο ίδιος αποκαλεί «ελληνόμετρο». Ίσως δεν πρόσεξε ότι τις ανησυχίες μας τις συμμερίζονται μεγάλες προσωπικότητες και ΟΛΑ τα κόμματα του Κοινοβουλίου. Προσωπικά, έχουμε λόγους να πιστεύουμε ότι το ίδιο συμβαίνει και εντός του ΠΑΣΟΚ. Λάθος, λοιπόν, και πάλι! 
            Πέμπτον: Κατηγορούμαστε ότι, αν γίνουμε εμείς η αιτία ναυαγίου των μυστικών συνομιλιών, η Τουρκία θα καταγγείλει την Ελλάδα ως μη ενδιαφερόμενη για την ειρηνική επίλυση των διαφορών μας μαζί της. Στην ίδια όμως εφημερίδα (της ίδιας ημέρας) ο κ. Σταύρος Λυγερός, σοβαρός αναλυτής και συμμεριζόμενος καταρχάς τις δικές μας ανησυχίες, δίνει σειρά παραδειγμάτων τουρκικών κινήσεων και δηλώσεων που προειδοποιούν ότι η «Ανατολική Μεσόγειος» θα γίνει «εστία προστριβών» επειδή προσεχώς θα αποκτήσει σπουδαιότητα. Λόγω των πετρελαίων που διαθέτει, θα μετατραπεί σ’ έναν «δεύτερο Κόλπο». Δεν θα έπρεπε αυτού του είδους τις απειλές η ελληνική διπλωματία να καυτηριάζει, έστω με τη δέουσα φρασεoλογία; 
Έκτον: Διερωτάται –εμμέσως– ο καθηγητής πώς «μία νήσος εκτάσεως 12 τετραγωνικών χιλιομέτρων» μπορεί να διεκδικήσει «δεκάδες χιλιάδες τετραγωνικών χιλιομέτρων ΑΟΖ». Διερωτώμεθα με τη σειρά μας εάν ο προβληματισμός αυτός ανήκει στην ελληνική διαπραγματευτική επιτροπή ή εάν εκφράζει απλώς την τουρκική επιχειρηματολογία; Ελπίζουμε να πρόκειται μόνον περί του τελευταίου.

Πρόσφατες εξελίξεις 
Στην ομιλία του στο Ερζερούμ, ο Έλληνας πρωθυπουργός έθεσε το διλημματικό ερώτημα «Ειρήνη ή σύγκρουση;» για να προσθέσει αμέσως: «Εμείς επιλέγουμε την ειρήνη». Ο κατηγορηματικός τόνος του ερωτήματος περιορίζει τις εναλλακτικές επιλογές σε δύο μόνον, η δε τελική, λακωνική απάντηση αποτελεί μιαν άκρως εντυπωσιακή απόφανση. 
            Εντούτοις, όπως όλες οι εντυπωσιακές φράσεις, έτσι και αυτή εγείρει περισσότερα ερωτήματα. Και το βασικό ερώτημα που πρέπει να εξετάσουμε εν προκειμένω έρχεται να συμπληρώσει την απάντηση του πρωθυπουργού με τη φράση: «…με κάθε κόστος;». Από θεωρητικής και ρητορικής απόψεως, η απάντηση θα μπορούσε και πάλι να είναι: «Ναι». Δεν θα συμφωνούσαν όμως όλοι επ’ αυτού, έστω κι αν κανείς δεν είναι ποτέ υπέρ θερμών επεισοδίων. Είναι, ασφαλώς, απαραίτητες κάποιες διευκρινίσεις στο σημείο αυτό. 
            Η προφανής πρόκριση της ειρήνης έναντι ενδεχόμενου θερμού επεισοδίου δεν αποκλείει, ούτε ιστορικά ούτε λογικά, την ανάγκη προετοιμασίας για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Χρησιμοποιούμε με τη μέγιστη προσοχή τις λέξεις για να δείξουμε ότι δεν είναι κατ’ ανάγκην βίαιες όλες οι αναμετρήσεις, αν και θα ήταν μάλλον ασύνετο να μην προετοιμάζεται κανείς για παν ενδεχόμενο.

            Έτσι, στις πιθανές απαντήσεις περιλαμβάνεται η καλλιέργεια πρόσθετων συμμαχιών εάν η παραδοσιακή στήριξής μας στις ΗΠΑ δεν θεωρείται ως επαρκής. 
            Η πρόσφατη ελληνοϊσραηλινή προσέγγιση μπορεί κάλλιστα να εκληφθεί ως το είδος τέτοιας κίνησης που θα βοηθούσε ουσιαστικά την Ελλάδα, ιδίως εάν χρησιμοποιούνταν η (ακόμη) ανεπιβεβαίωτη αλλά δελεαστική ισραηλινή πρόταση χαρτογράφησης της ελληνικής ΑΟΖ (στο πλαίσιο της πρόσφατης οριοθέτησης των ΑΟΖ Ισραήλ και Κύπρου), για να δείξει πού ακριβώς τοποθετούνται τα όρια της ελληνικής ΑΟΖ – εφόσον, βεβαίως, είχαμε το θάρρος να επιλύσουμε το όλο ζήτημα απευθείας με την Κύπρο. 
            Ακόμη πιο σημαντική είναι η ισραηλινή πρόταση να ανατεθεί στην αμερικανική εταιρεία Noble Energy η κατασκευή ενός υποθαλάσσιου αγωγού που θα μετέφερε το φυσικό αέριο από το κοίτασμα «Λεβιάθαν» στα νότια της Κρήτης. Το ότι ο υπουργός Επικρατείας φέρεται να μελετά τέτοια σχέδια συνάδει προς τις ιδέες μας και είναι ενθαρρυντικό. 
Επιπλέον τα νερά της νοτίου Κρήτης έχουν αρκετό βάθος ώστε να επιτρέψουν σε μεγάλα πλοία να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από ειδικές εγκαταστάσεις (εκτός της εμβέλειας των πυραύλων της Χεζμπολάχ) που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στην περιοχή. 
            Προτού προχωρήσουμε αυτή την ανάλυση, ας θέσουμε μερικά ερωτήματα, διατυπωμένα κατά τρόπο που υποδηλώνει και τις απαντήσεις μας. 
            Πρώτον: Σε πολλούς διαδικτυακούς τόπους γράφονται πολλά για τη φημολογούμενη πρόταση του Ισραήλ προς Ελλάδα. H μόνη έμμεση νύξη που έχουμε είναι οι προαναφερθείσες επαφές του Έλληνα υπουργού που όλοι προφανώς θα ευνοούν.
            Δεύτερον: Ελπίζομε να μην συζητείται ενδεχόμενη προσθήκη τουρκικής εταιρείας ή κεφαλαίου σε κάποιο τέτοιο σχέδιο δίδοντας έτσι στη γείτονα μερίδιο στο δικό μας εθνικό πλούτο. 
            Τρίτον: Η επικείμενη επίσκεψη της κυρίας Κλίντον. Εξυπακούεται ότι πέπλο μυστηρίου θα τυλίξει τη συγκεκριμένη επίσκεψη. Εμείς όμως ευελπιστούμε ότι η κυρία Κλίντον, έχoυσα γνωστές στενές σχέσεις με το ισραηλινό λόμπι, θα δώσει την ευλογία της σε μια ισραηλινή - κυπριακή - ελληνική συνεργασία που θα «κόψει» –όχι «κάψει» – λίγο τα φτερά του βιαζόμενου να αναγεννηθεί τουρκικού φοίνικος.  
            Ας προχωρήσουμε λοιπόν με τις εικασίες μας –γιατί, τι άλλο μπορούμε να κάνουμε, όταν η κυβέρνηση πιστεύει τόσο ένθερμα ότι το σωστό είναι να μας αφήνει όλους στο σκοτάδι– κι ας υποθέσουμε (α) ότι τα ιστολόγια έχουν δίκιο για τις ισραηλινές προθέσεις και (β) ότι, mirabile dictu, η κυβέρνησή μας δέχεται τη δελεαστική ισραηλινή προσφορά. Κάτι τέτοιο δεν θα μας έβγαζε από τη μέγγενη της νεοοθωμανικής Τουρκίας;
            Εκείνοι που έχουν διαφορετική άποψη θα επινοούσαν μια σειρά από τρομακτικά σενάρια. Ας δούμε μερικά τέτοια σενάρια, κατ’ αντιδιαστολή προς τη συλλογιστική μας.
            Πρώτον: Η Ελλάδα –σύμφωνα με όσα είπαμε ανωτέρω– κατασκευάζει πλατφόρμες και ξεκινά διερευνητικές γεωτρήσεις στην περιοχή της ελληνικής ΑΟΖ. Θα μπορούσε η Τουρκία να αποφασίσει να επιτεθεί στις πλατφόρμες; να επιτεθεί δηλαδή σε πλατφόρμες στις οποίες έχει (έμμεσο) συμφέρον το Ισραήλ και οι οποίες ανήκουν σε αμερικανική εταιρεία; Για τ’ όνομα του Θεού!          
Δεύτερον: Οι Τούρκοι αρχίζουν αυτοί προληπτικά –κι ας μην ξεχνάμε ότι, κατά το μάλλον ή ήττον, το έχουν ήδη κάνει– γεωτρήσεις στην ελληνική ΑΟΖ (εννοείται, μετά τη σχετική ανακήρυξή της από την Ελλάδα). Κάτι τέτοιο θα έδιδε την ευκαιρία στις συνεργαζόμενες χώρες Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδος την τέλεια αφορμή για να επικαλεστούν το Διεθνές Δίκαιο και συστηματικά να κατεδαφίσουν την τουρκική συνθηματολογία, σύμφωνα με την οποία η Τουρκία είναι «φιλειρηνική» και «νομιμόφρων» χώρα, η οποία «σέβεται το Διεθνές Δίκαιο» και πιστεύει στην πολιτική «μηδενικών προβλημάτων με τους γείτονές της».
            Τέλος, υπάρχει το ενδεχόμενο μιας πιο «βίαιης» τουρκικής αντίδρασης, ίσως ενός νέου επεισοδίου σαν τα «Ίμια». Αυτή τη φορά, η Τουρκία θα επιδίωκε να «απομονώσει» –υποθέτουμε, παρά να καταλάβει– το Καστελόριζο από την υπόλοιπη ελληνική επικράτεια, με απώτερο στόχο να μας επιβάλει ένα συμβιβασμό ως προς τη συνεκμετάλλευση της ΑΟΖ μας.
Σε μια τόσο επιθετική κίνηση θα μπορούσαμε, ασφαλώς, να αντιδράσουμε με διάφορους τρόπους με τη βοήθεια όλων των συμμάχων μας, μια και κανείς δεν έχει συμφέρον να αφήσει την Τουρκία να ανοίξει τόσο προκλητικά ακόμη μια εστία συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή. Η προσωπική μας άποψη, εντούτοις, είναι ότι μια τόσο αστόχαστη τουρκική κίνηση θα επέτρεπε στην Ελλάδα, σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων, να ανατρέψει ακόμη μια φορά τον ισχυρισμό της Τουρκίας ότι ανήκει στην ευρωπαϊκή οικογένεια και ότι χρησιμοποιεί το επιχείρημα του casus belli κάθε φορά που δεν μπορεί να υποχρεώσει τους συνομιλητές της να τις δώσουν ό,τι θέλει.
            Ασφαλώς, θα μπορούσαμε, επίσης, να προετοιμαστούμε για προληπτική δράση στην περιοχή, η οποία δεν θα ήταν απαραιτήτως στρατιωτικής φύσεως αλλά θα μπορούσε να προσλάβει τη μορφή εντατικών οικονομικών και επικοινωνιακών δραστηριοτήτων, που θα καθιστούσαν την πιθανότητα χρήσης ωμής βίας από πλευράς Τουρκίας όχι απλώς παράνομη, αλλά και πιο προβληματική.
            Όλα αυτά, ασφαλώς, προϋποθέτουν φαντασία, θάρρος και ισχυρή θέληση δράσης: αυτό που εμείς θα ονομάζαμε «ηγεσία», οι ένθερμοι όμως υποστηρικταί της ελληνο-τουρκικής (αντί της ελληνο-ισραηλινής) συνεργασίας θα χαρακτήριζαν ως «ανεύθυνες», «θερμοκέφαλες» ή ακόμη και «πατριδοκάπηλες» ιδέες!
            Η τελική απόφαση, βεβαίως, το πώς θα αντιμετωπίσομε αυτή την κρίση ανήκει στον ελληνικό λαό. Ωστόσο, όσο περισσότερο βοηθηθεί να βγει από τη καλλιεργούμενη από την κυβέρνηση κατάσταση θλίψης και άγνοιας, τόσο πιο σύντομα θα μπορέσει αυτός να επηρεάσει το μέλλον της χώρας του.

Των Βασιλείου Μαρκεζίνη, Ακαδημαϊκού και Θεοδώρου Καρυώτη Καθηγητή Πανεπιστημίου

28 σχόλια:

  1. Πολυ καλα αυτα που αναφερει ο κ.Μαρκεζινης αλλα θελω να συπληρωσω
    οτι ο,τι εχει πει μεχρι τωρα και για Καστελοριζο και για σχεσεις Ελληνο-Ισραηλινες και για τα περισσοτερα που αναφερεται ,προς τιμην του Ινφογνωμονα εχουν ειπωθει και αναλυθει επανειλημενως και πριν απο αυτον σε αυτο το ιστολογιο.Μη νομιζει οτι κομιζει γλαυκα εις Αθηνας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαι σίγουρος ότι ο Μαρκεζίνης τα έλεγε πολύ πριν δημιουργηθούν blogs πάντως. Και φυσικά το να ακούγονται από το στόμα του αποκτούν πως να το κάνουμε, εξέχουσα βαρύτητα. Γιατί οι λίγοι ανοιχτόμυαλοι που δεν έχουν θάψει τον καθηγητή ξέρουν την αξία του.
    Μακάρι μία Χούντα του 21ου αιώνα να τον καλούσε όπως τον πατέρα του να επαναφέρει τον δυσμοιρο αυτό Λαό σε σωστό δρόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είμαι σίγουρος ότι ο Μαρκεζίνης τα έλεγε πολύ πριν δημιουργηθούν blogs πάντως.

    κανεις λαθος.Οψιμος ειναι και αφου πηρε την εντολη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όχι Χούντα. Κατέθεσα πρόταση σε παλαιότερο σχόλιο για μία νέα πολιτική κίνηση η οποία εύκολα θα μπορούσε να ζητήσει και κερδίσει εκλογές και να ανεβάσει το ηθικό του κόσμου. Το θέμα είναι να παρθεί η απόφαση. Ο κ. Μαρκεζίνης θα μπορούσε να είναι κεντρικό πρόσωπο.
    Όσοι δεν ξεκινούν την ενωτική κίνηση αυτή, απλά παίζουν σε βάρος της Ελλάδος.
    Δεν είναι ικανοί ούτε το ΠΑΣΟΚ ούτε η ΝΔ να αναγεννήσουν την Ελλάδα. Υπάρχει τεράστιο κύκλωμα διαφθοράς και ανικανότητας, μέσα στο οποίο είναι βουτηγμένη κάθε πτυχή του κράτους. Στην πολιτική κρίση που έχουμε, τυχούσα λύση μόνο από τα δεξιά θα οδηγήσει και πάλι σε εθνική τραγωδία. Ο τόπος έχει ανάγκη από μία νέα ενωτική πολιτική ιδεολογία, και όχι από αναβίωση του εμφυλίου. Οι ένοιες δεξιά και αριστερά στην Ελλάδα πρέπει εξαφανιστούν, και να αρχίσουμε να μιλάμε για Αξιοκρατία και Πανελληνισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιατι ολοι θελουν να αποκλεισουν τις πολεμικες ενεργειες που πρεπει να κανει η Ελλαδα απεναντι στους εισβολεις Τουρκους.Και βεβαια πρεπει να πολεμησουμε αφου το απαιτει το δικαιο και συμφερον μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ 10:36 π.μ.
    Από που “πήρε την εντολή”ο κ. Μαρκεζίνης;

    Πολύ λίγη σημασία έχει το “πότε τα πρωτοείπαν”.
    Πάντως ο καθ. Θεόδωρος Καρυώτης γράφει σχετικά άρθρα για την ΑΟΖ αλλά και ιδιαιτέρα για τη σημασία της Στρογγυλής Μεγίστης από πολύ καιρό, πολύ πριν να γίνουν οι ανακοινώσεις για πιθανή ύπαρξη φυσικού αερίου και πετρελαίου, άσχετα αν τα άρθρα αυτά δεν δημοσιεύονταν στο ευρύ ελληνικό τύπο. Αν και δεν είμαι απόλυτα ενημερωμένος, νομίζω ότι ήταν γενικά αποκλεισμένος και απονεμόμενος για τις απόψεις του για την ΑΟΖ και το ενδιαφέρον του δεν συσχετίζεται με τα πετρέλαια, αλλά με τα γενικότερα αντικειμενικά οικονομικά και εθνικά συμφέροντα του Ελληνικού Κράτους. AOZ Καστελορίζου Φεβ 2009.
    Η ΑΟΖ της Καστελόριζου είναι ζωτικής σημασίας και για την αλιεία μας γιατί συμπεριλαμβάνει μέρους του “τόξου του τόνου” που ξεκινά από τη Κάρπαθο μέχρι την Αντάλια.
    Χαίρομαι που ένωσε τις γνώσεις του με αυτές του Β. Μαρκεζίνη.
    Το δράμα όμως συνεχίζεται... ο εχθρός είναι εντός των πυλών και ο Σουλτάνος ακόμα τρίβει τα χέρια του... Ως πότε όμως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι ιδέες των ανθρώπων που νοιάζονται θα αναγεννήσουν την Ελλάδα και όχι τα κόμματα τα οποία και αυτά θα αναγεννηθούν απ’ τις ιδέες των ανθρώπων. Ο λόγος του Μαρκεζίνη όπως και του Κονδύλη παλαιότερα είναι παρακαταθήκη για την γέννηση ιδεών. Δεν είναι κομματική πρόταση δεν είναι ιδεολογική πρόταση για το πανανθρώπινο καλό όπως ο κομμουνισμός ή ο φιλελευθερισμός. Είναι πολύ συγκεκριμένες προτάσεις λογικής για την Ελλάδα του σήμερα απογυμνωμένες από κομματικά ιδεολογήματα αλλά πλήρης από εθνική ιδεολογία. Είναι ένας λόγος καθηγητικός που δίνει αφορμές για σκέψεις και που καταρρίπτει ιδεολογικά ταμπού τα οποία διαμόρφωσαν έναν αρτηριοσκληρωτικό δημόσιο διάλογο. Ένα δημόσιο διάλογο που καθορίστηκε από παραδοχές μιας γενιάς που ξεκίνησε σαν πρωτοπορία και κατέληξε να γίνει ο ορισμός της συντήρησης την ίδια στιγμή που επικαλείται κάποιον κίβδηλο προοδευτισμό. Αν οι ιδέες κάποιου ανωνύμου που υπογράφει ως «Ελευθέριος Β.» έχουν κάποια αξία τότε οι ιδέες κάποιου επώνυμου με το κύρος του Μαρκεζίνη έχουν πολλαπλάσια εις την νιοστή αξία πρώτο διότι γίνονται με το θάρρος της επωνυμίας και δεύτερο διότι δεν είναι ούτε ακραίες ούτε γραφικές αλλά τεκμηριωμένες, ψύχραιμες και εδραιωμένες πάνω σε τετράγωνη λογική. Αυτές οι φωνές έλλειπαν όλα αυτά τα χρόνια αλλά ας σκεφτούμε πως ίσως και να μην ήμασταν σε θέση να τις ακούσουμε νωρίτερα.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κριστιάν τα στοιχεία για την ύπαρξη φυσικού αερίου και πετρελαίου στο Αιγαίο υπάρχουν εδώ και τουλάχιστον τρείς δεκαετίες(χάρτης Γαλλικου Ινστιτούτου Πετρελαικών Ερευνών Beicyp).Επίσημα για το χώρο του οικοπέδου 12 και του Λεβιάθαν υπάρχουν απο το 2002 στα χέρια των Αμερικανών σε ότι αφορά την αλιεία μην στέκεσαι μόνο στην αλιεία ανοικτής θάλασσας.Πιο σημαντική είναι η παράκτια αλιεία, βασική παράμετρος για την διατήρηση του θαλάσσιου πολιτισμού στο Αιγαίο
    αυτό σημαίνει αυτόματα και Ελληνικό Αιγαίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 28 Ιανουαρίου 2011 12:18 μ.μ.

    Κριστιαν
    Τον Μαρκεζινη εννοουσα περι εντολης μη τα μπλεκεις και μη με συνδεεις με αλλο σχολιαστη.Ατυχησες
    28 Ιανουαρίου 2011 10:36 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι ένοιες δεξιά και αριστερά στην Ελλάδα πρέπει εξαφανιστούν, και να αρχίσουμε να μιλάμε για Αξιοκρατία και Πανελληνισμό.

    28 Ιανουαρίου 2011 10:47 π.μ.
    --------------

    Μια από τις σπάνιες φορές που θα συμφωνήσω μαζί του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΑΠΕΛΛΗΣ είπε...
    Οι ένοιες δεξιά και αριστερά στην Ελλάδα πρέπει εξαφανιστούν, και να αρχίσουμε να μιλάμε για Αξιοκρατία και Πανελληνισμό.

    28 Ιανουαρίου 2011 10:47 π.μ.
    --------------

    Μια από τις σπάνιες φορές που θα συμφωνήσω μαζί του..
    Συμφώνω και εγώ με τους προλλάλησαντες αλλά ας μου επιτράπει να παρατήρησω οτι μια ΣΤΙΒΑΡΗ εξωτερικη πολιτική χρειάζεται μια ΣΤΙΒΑΡΗ ηγεσία ή οποια δεν υπάρχει αυτή την στιγμή.Μηπως θα ηταν μια καλή ιδέα ατομα που μοιράζονται παραπλήσιες ανυσύχιες να έλθουν σε συνεννοηση περι του πρακτεού;Εξάλλου το πολιτικο συστημα της Ελλαδας δεν μπορει να αναμορθωθει απο μονο του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εχω βαρεθεί με όλες τις αναλύσεις περί ΑΟΖ. Πολύ μπλα-μπλα. Σε τι αποσκοπούν ? Ακαδημαϊκός κανιβαλισμός/αυτισμός από την μία, δημοσιογραφική εκδούλευση/σπέκουλα από την άλλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ακριτας τα σχεδια για αυτονομηση-ανεξαρτοποιηση της κρητης ποσα χρονια υπαρχουν αραγε;
    Mηπως οι γκριζες ζωνες λοιπον δρουν ενωτικα απεναντι στο διαλυτικο χαος της χωρας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. - Για το πρώτο σκέλος, έχω λόγους να χαίρομαι ιδιαίτερα. Για το δεύτερο, να σημειώσω πως, δεν συνηθίζω -και δεν μ’ αρέσει- ως Έλλην πολίτης, να υιοθετώ οιουδήποτε είδους εκβιαστικά διλήμματα, του τύπου «ή έτσι ή αλλιώς», καθώς και προβληματικούς μονόδρομους, όποιοι κι’ αν είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. O Β. Μαρκεζίνης φαίνεται έντιμος άνθρωπος και δεν έχει ακουστεί κάτι που να μιλάει για το αντίθετο.
    Προχθές ήταν και μίλησε σε συγκέντρωση με τον Μίκη Θεοδωράκη και άλλους γνωστούς διανοούμενους (όχι, ο ...Δήμου δεν ήταν)!!!
    Σιγά σιγά πρέπει να γίνονται πιό συγκεκριμένα πράγματα για δημιουργία πανεθνικού πολιτικού φορέα για την προώθηση των ελληνικών συμφερόντων με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που ξέραμε μέχρι τώρα με τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα και τις παραφυάδες τους.

    Εάν τρέξουμε όλοι να βοηθήσουμε, η κίνηση αυτή μπορεί να ανατρέψει το κακοστημένο σκηνικό και να δούμε στην πολιτική άτομα που ούτε το φανταζόμαστε ότι υπάρχουν.

    Το ιδανικότερο θα ήταν να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για εκλογές με απλή αναλογική, κάτι που θα οδηγούσε στην εκλογή δεκάδων βουλευτών που δεν έχουν σχέση με το πολιτικό κατεστημένο.

    Θα ήμουν ο ευτυχέστερος των ανθρώπων εάν έβλεπα να εκλέγονται σε πρώτη φάση βουλευτές, πατριώτες σαν τον Σάββα Καλεντερίδη, τον Παναγιώτη Ήφαιστο, τον Χρήστο Γιανναρά, τον Μπαμπινιώτη, την Νικοπούλου, τον Σαρρή, τον Καραμπελιά, τον π. Μεταλληνό, τον Νανόπουλο και τόσους άλλους από την τεράστια δεξαμενή των διανοουμένων πατριωτών του τόπου μας, με επικεφαλής/συντονιστή τον Βασίλη Μαρκεζίνη !!!

    ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΧΑΣΙΜΟ !!!

    τζιμης

    ------------------
    -Αλευρομάγειρος
    -Βαρώτσος
    -Βερνίκος
    -Γαβράς
    -Γαληνού
    -Γιαλλουρίδης
    -Γιανναράς
    -Γκατζούλη
    -Γλύκατζη-Αρβελέρ
    -Γουλανδρή
    -Γρίβας
    -Εμφιετζόγλου
    -Εφραίμογλου
    -Ζουράρις
    -Ήφαιστος
    -Καλεντερίδης
    -Καραμπελιάς
    -Καργάκος
    -Κρανιδιώτης
    -Κωνσταντακόπουλος
    -Λαζαρίδης
    -Λαμπράκη-Πλάκα
    -Λυγερός
    -Λυμπέρης
    -Μαζαράκης
    -Μάργαρης
    -Μαρκεζίνης
    -π. Μεταλληνός
    -Μπαμπινιώτης
    -Μπονίκος
    -Νανόπουλος
    -Νικοπούλου
    -Παντερμαλής
    -Παπά
    -Ράφτης
    -Σαββίδης
    -Σαρρής
    -Σιμόπουλος
    -Σπύρου
    -Φίλιας
    -Χαραλαμπίδης
    -Χαριτόπουλος
    -Χατζάρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν ήμουν του Ελιαμέπ θα βαριόμουν τις αναλύσεις του Μαρκεζίνη, και θα φρόντιζα να τις δολοφονήσως ως μπλά μπλά, αντί να επικρίνω αυτούς που ευθύνονται για τα μαύρα μας τα χάλια και εγκατάλειψη χώρου που προσφέρει το διεθνές δίκαιο
    Λαπαθιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Έκτον: Διερωτάται –εμμέσως– ο καθηγητής πώς «μία νήσος εκτάσεως 12 τετραγωνικών χιλιομέτρων» μπορεί να διεκδικήσει «δεκάδες χιλιάδες τετραγωνικών χιλιομέτρων ΑΟΖ». Διερωτώμεθα με τη σειρά μας εάν ο προβληματισμός αυτός ανήκει στην ελληνική διαπραγματευτική επιτροπή ή εάν εκφράζει απλώς την τουρκική επιχειρηματολογία; Ελπίζουμε να πρόκειται μόνον περί του τελευταίου." ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΙΑΜΕΠ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ!!ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΟΡΟΣ!!! ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΨΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Συμφωνω κι εγω σε αυτα που ανα φερεις και προτεινεις Φιλε Τζιμη.Οντως τελευταια ακουγεται εντονα το ονομα του Β.Μαρκεζινη,στο να ηγηθει μιας οικουμενικης κυβερνησης...αλλα και το ονομα του Τεως ως Προεδρο της Δημοκρατιας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οι Μαρκεζίνης και Καρυώτης, σε συνεργασία και με άλλους ειδικούς (π.χ. Μάζης, Νεάρχου, Ήφαιστος κλπ) δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό thinktank στην πατρίδα μας; Γιατί αυτή η μονομανία με το ΕΛΙΑΜΕΠ; Να ρωτήσουμε μήπως τη Χίλλαρυ που έρχεται όπου νά 'ναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τζιμη δεν αφηνεις απεξω τους παπαδες;

    Ειπαμε ολοι εχουμε δικαιωμα στον πολιτικο λογο ανεξαρτητως θεσεως,
    αλλα και παπαδες στην βουλη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Συμφωνω με τους προλαλησαντες και ιδιως με τον εκλεκτο Ελευθεριο Β.Ας αρχισουμε να γραφουμε στα τρυφερα μας τους προδοτες και τους πεμπτοφαλαγγιτες αυτης της χωρας,ακομα και αν βρισκονται στην Βουλη και ας αρχισουμε να σκεπτομαστε φωναχτα και να σκεπασουμε τις κραυγες των θολοκουλτουριαρηδων και καθαρματων αυτης της χωρας.Παντα ελεγα οτι το 5% κραταει αιχμαλωτο και εκφοβιζει το 95% αυτης της πατριδος.Αδιαφοριστε αν μας πουνε φασιστες,υποαναπτυχτους,αγραμματους,παλιομοδιτες.Πανω απο ολα η Ελλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ......
    -Φίλιας
    -Χαραλαμπίδης
    -Χαριτόπουλος
    -Χατζάρας
    -Τζιμης
    28 Ιανουαρίου 2011 3:12 μ.μ.

    Πεστα ντε μας εχεις σε αγωνια με τις αλλεπαληλες αναρτησεις "υπουργων".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. τσιμαρα το ρασο στο εχω ετοιμο,με κατι αλλους γκαι θα περασετε καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Στο eglimatikotita blogspot (6-1-2011 αρθρο Πραβντα)υπαρχει ενα τρελλο ή "τρελλο" πολιτικο κειμενο με προβλεψεις για το 2011-για Ελλαδα και διεθνως.
    Το μονο που δεν λεει ειναι πριν από πόσο καιρο εχουν προετοιμαστει οι διαδοχοι (σχημα και ανθρωποι)και μας εχουν παρουσιαστει, ισως. Ειναι παντως διασκεδαστικό,αν δεν ειναι διδακτικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. τσιμαρα το ρασο στο εχω ετοιμο,με κατι αλλους γκαι θα περασετε καλα
    29 Ιανουαρίου 2011 4:48 π.μ.
    ---------------
    Εσένα μια μέρα θα σε βάλω να κάτσεις πάνω στο σακί με το αλεύρι !!! χαχαχαχαχα!!!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @6:39 μ.μ.
    Ο μοναδικός κληρικός στην λίστα είναι ο π. Μεταλληνός.
    Άνθρωπος με υψηλό πνευματικό επίπεδο !!!
    Υπάρχουν και πολλοί άλλοι τους οποίους δεν προτείνω διότι έχουν άλλα καθήκοντα (αρχιερατικά κλπ) και μπορούν να βοηθήσουν από εκεί.
    Μερικοί δουλεύουν σε ιεραποστολές σε Αφρική και Ασία και δεν θα άφηναν με τίποτα εκείνα τα μέρη.

    Οι άνθρωποι της λίστας θα μπορούσαν σε πρώτη φάση να αποτελέσουν μια άτυπη Γερουσία, πριν αναλάβουν άλλα πολιτικά καθήκοντα...
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τζίμη, αντιΤζιμικός είμαι αλλά στο θέμα του άλευρου να σου δώσω μια συμβουλή. Να τον βάλεις σε αλεύρι τύπου ΦΑΡΙΝΑ, μόνο αυτό δείχνει ακριβώς....
    χαχαχαααα να σαι καλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.