2/1/11

ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΟΠΛΩΝ, ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΡΗΚΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΚΑΙ ΙΡΑΝ ΠΑΡΑ ΤΟ ΕΜΠΑΡΓΚΟ

Του Μάνου Ηλιάδη
Την παραβίαση από την Τουρκία του εμπάργκο για το Ιράν, με συναλλαγές σε όπλα, πυρομαχικά και εκρηκτικά, αποκαλύπτει ένα απόρρητο έγγραφο του αμερικανικού Υπουργείου Εξωτερικών προς την αμερικανική πρεσβεία στην Άγκυρα που έδωσε πρόσφατα στην δημοσιότητα το Wikileaks.

Το εν λόγω έγγραφο, με ημερομηνία 22 Φεβρουαρίου 2010, έχει ως θέμα «Εμπλοκή Τουρκικών Εταιρειών σε Συναλλαγές Στρατιωτικού Υλικού με το Ιράν» (Subject: Turkish Firms Engaged in Military Materiel- Related Deals with Iran ) και είναι ενδεικτικό της σημασίας του το γεγονός ότι υπογράφεται από την ίδια την υπουργό Εξωτερικών Χ. Κλίντον. Με το έγγραφο αυτό δίδεται εντολή από το Στέητ Ντηπάρτμεντ στην αμερικανική πρεσβεία στην Άγκυρα να προβεί σε επείγον διάβημα προς την τουρκική κυβέρνηση, δίνοντας μάλιστα λεπτομερείς οδηγίες για την διατύπωσή του.
Στο εισαγωγικό τμήμα του εγγράφου, στο οποίο παρέχονται γενικές πληροφορίες στην πρεσβεία προκειμένου να διαμορφώσει το διάβημά της, αναφέρεται ότι οι ΗΠΑ έχουν πληροφορίες για αρκετές συναλλαγές (several transactions) στις οποίες εμπλέκονται τουρκικές εταιρείες που σχεδιάζουν να προβούν σε εισαγωγές και εξαγωγές όπλων και στρατιωτικού υλικού από και προς το Ιράν, κατά παράβαση της Συμφωνίας Wassenaar. Μεταξύ αυτών που το Ιράν επιδιώκει να αγοράσει από την Τουρκία, περιλαμβάνονται φυσίγγια των .38’’ με μεταλλικό περίβλημα (full metal jacket), ειδικά βλήματα “wadcutter” (σ.σ.: πρόκειται για βλήματα με «κομμένη» την άκρη τους ώστε να προκαλούν μεγαλύτερα τραύματα), εκτοξευτές οπλοβομβίδων των 40 χλστ., γεμιστήρες από συνθετικό υλικό για τυφέκια Μ-16 των 5,56 , των 7,62Χ39 (ανατολικό διαμέτρημα, για τυφέκια Καλάσνικοφ) και των 7,62Χ51 (για τυφέκια στο νατοϊκό διαμέτρημα 7,62).

Επί πλέον, αναφέρεται ότι άλλες τουρκικές εταιρείες επιχειρούν να εισαγάγουν από το Ιράν πλαστικά εκρηκτικά και νιτροκυτταρίνη, κατά παράβαση της αποφάσεως του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ 1747. Παρακάτω, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την αμερικανική νομοθεσία INKSNA (Iran, North Korea, and Syria Act) προβλέπονται κυρώσεις εναντίον οιουδήποτε διακινεί προς τις χώρες αυτές οιαδήποτε προϊόντα, υπηρεσίες ή τεχνολογίες οι οποίες περιλαμβάνονται σε μία σειρά καταλόγων με προϊόντα, η διακίνηση των οποίων τελεί υπό τον έλεγχο διάφορων συμφωνιών (περί πυρηνικών υλικών, πυραυλικής τεχνολογίας κ.λπ.), ή άλλων που εμπίπτουν στην κατηγορία υλικών, υπηρεσιών και τεχνολογιών που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ανάπτυξη όπλων μαζικής καταστροφής, πυραύλων κ.λπ. Στην συνέχεια αναφέρεται ειδικώς στο γεγονός ότι οι ΗΠΑ έχουν χορηγήσει στην Τουρκία, το 1995, περί τους 181 εκτοξευτές βομβίδων (πολυβομβιδοβόλα ή πολυβόλα βομβίδων ) τύπου Μk-19 των 40 χλστ. και επισημαίνεται ότι τυχόν μεταβίβασή τους στο Ιράν θα παραβίαζε το άρθρο 3 του Νόμου Ελέγχου Εξαγωγών Όπλων (ΑECA), με αποτέλεσμα η Τουρκία να απολέσει τη δυνατότητα να αγοράζει αμερικανικά όπλα και συναφείς υπηρεσίες ή να λαμβάνει πιστώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σημείο αυτό γίνεται ειδική αναφορά στα εξοπλισμένα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα Reaper, τα οποία η Τουρκία επιδιώκει εδώ και έναν χρόνο να αποκτήσει από τις ΗΠΑ, χωρίς αποτέλεσμα, όπως επίσης και στα αντιαεροπορικά συστήματα Patriot.

Στο τμήμα του εγγράφου που αναφέρεται στις τουρκικές εξαγωγές προς το Ιράν, κατονομάζονται δύο τουρκικές εταιρείες, η Mercan Tanitim Dis Ticaret ve Muhendislik Ltd. και η Makina ve Kimya Endustrisi Kurumu (MKEK) οι οποίες αναμένεται να υπογράψουν συμβόλαια για την εξαγωγή στρατιωτικού υλικού προς το Ιράν. Σε άλλο τμήμα του εγγράφου, σχετικά με τις εισαγωγές παρόμοιου υλικού από το Ιράν, κατονομάζονται οι ίδιες εταιρείες, οι οποίες επισημάνθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2009, να προωθούν μία συμφωνία με την κρατική ιρανική εταιρεία Parchin Chemical Industries για την αγορά, από την ΜΚΕΚ 2000 κιλών πλαστικών εκρηκτικών Α-4. Στο έγγραφο αναφέρεται ότι η Parchin, είναι μία πολεμική βιομηχανία του Ιράν, η οποία ανήκει στον κρατικό οργανισμό αμυντικής βιομηχανίας (DIO) του Ιράν και ότι τον Απρίλιο του 2007 απεδείχθη πως η βιομηχανία αυτή ήταν ο τελικός παραλήπτης sodium perchlorate monohydrate, μία χημικής συνθέσεως που χρησιμοποιείται στην προώθηση βαλλιστικών πυραύλων. Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι όλα τα εκτός Ιράν περιουσιακά στοιχεία και λογαριασμοί τόσο του κρατικού οργανισμού αμυντικής βιομηχανίας του Ιράν όσο και της Parchin, έχουν παγώσει με βάση την προαναφερθείσα απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και της αμερικανικής κυβερνήσεως και συνιστάται στην Τουρκία να πράξει το ίδιο για όσα από αυτά εντοπισθούν στο έδαφός της.

Τον Σεπτέμβριο του 2009 επίσης, η Mercan Tanitim και μία άλλη τουρκική εταιρεία, η Kolorkim Kimya San. (η οποία εμφανίζεται ότι παράγει μελάνια!), ήταν σε διαπραγματεύσεις για την εισαγωγή, από το Ιράν, Νιτροκυτταρίνης (Νitrocellulose), ενός προϊόντος διττής χρήσεως (πολιτικής και στρατιωτικής) που είναι βασικό συστατικό στην παραγωγή πυρίτιδας.
Στο έγγραφο αναφέρεται ακόμη ότι παρόμοιες συναλλαγές μπορούν να βλάψουν τις διμερείς σχέσεις (ΗΠΑ- Τουρκίας) δεδομένου ότι τα υλικά αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν και αλλού, με αποτέλεσμα τον θάνατο ή τον σοβαρό τραυματισμό στρατιωτών των δυνάμεων της συμμαχίας.

Κατά την άποψή μας, πάντως, η ουσία δεν είναι στο εάν η Τουρκία παραβιάζει το εμπάργκο για το Ιράν ή στο αν θα προκληθούν απώλειες σε δυνάμεις της συμμαχίας, αλλά στο γιατί το κάνει και δη εν γνώσει της για τις βαρύτατες κυρώσεις που επιφέρει το γεγονός αυτό.
Και εξηγούμεθα. Πρώτον, από τις τρεις τουρκικές εταιρείες που αναφέρονται στο έγγραφο, οι δύο είναι εταιρείες των ιδιωτικού τομέα, μικρού μεγέθους, με αντικείμενο άσχετο με πολεμικό υλικό, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν προφανώς ως κάλυμμα για κάτι άλλο. Δεύτερον, η ΜΚΕΚ είναι η μεγαλύτερη κρατική πολεμική βιομηχανία της Τουρκίας (κάτι αντίστοιχο των πάλαι ποτέ δικών μας ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ), με τεράστια γκάμα προϊόντων, μεγάλο αριθμό εργοστασίων σε διάφορα μέρη της χώρας και προσωπικό που μέχρι προ ολίγων ετών πλησίαζε τα 20.000 άτομα. Η εμπλοκή μίας τόσο μεγάλης κρατικής τουρκικής εταιρείας σε συναλλαγές τόσο μικρού οικονομικού ύψους (αξίας μερικών εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων ή λίγων εκατομμυρίων δολαρίων στην καλύτερη περίπτωση), προκαλεί εντύπωση. Και τούτο διότι μία τέτοια εμπλοκή θεωρείται αδύνατη χωρίς την άμεση γνώση και έγκριση των αρμόδιων αρχών της Τουρκίας, η οποία, όπως και κάθε άλλη χώρα του κόσμου, έχει την ίδια αυστηρή νομοθεσία που διέπει την διακίνηση τέτοιων υλικών.

Κατά την άποψή μας, η απάντηση στο εύλογο ερώτημα που τίθεται ως προς τους λόγους αυτής της προφανώς άφρονος ενέργειας της τουρκικής πλευράς, πρέπει να αναζητηθεί στο παρελθόν και συγκεκριμένως στην περίοδο 1981, όταν ανεφέρθη και πάλι εμπλοκή της ίδιας εταιρείας (ΜΚΕΚ) στο πυρηνικό πρόγραμμα του Πακιστάν. Όπως είχε καταγγελθεί τότε με ένα πλήθος τεκμηριωμένων δημοσιευμάτων ( Atlantic Monthly, τεύχος Iουνίου 1981 και ως πρωτοσέλιδη είδηση στην Washington Post, 28 Ioυνίου 1981 κ.ά. ), η ΜΚΕΚ χρησιμοποιήθηκε από το Πακιστάν για την κεκαλυμμένη προμήθεια συγκεκριμένων υλικών , τα οποία το ίδιο δεν μπορούσε να αποκτήσει, λόγω της διεθνούς επιτηρήσεως υπό την οποία είχε τεθεί το όλο πρόγραμμα. Η παράνομη αυτή συνεργασία -για την διακοπή της οποίας οι ΗΠΑ χρειάστηκε να απειλήσει την Τουρκία με πλήρες εμπάργκο όπλων- ήταν, ως γνωστόν, το αποτέλεσμα μίας μυστικής συμφωνίας μεταξύ του τότε προέδρου της τουρκικής χούντας Κενάν Εβρέν και του ομολόγου του Πακιστάν Ζία Ουλ Χακ. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε την παροχή «διευκολύνσεων» εκ μέρους της Τουρκίας προς το Πακιστάν για την προμήθεια ορισμένων ευαίσθητων υλικών που απαιτούντο για το πυρηνικό πρόγραμμα του τελευταίου, δια της παρεμβολής τουρκικών εταιρειών (μεταξύ των οποίων κύριο ρόλο είχε η ΜΚΕΚ), με αντάλλαγμα την παροχή πυρηνικής τεχνολογίας προς την Τουρκία. (Σημ.: Οι πληροφορίες για το θέμα αυτό είναι τόσο πολλές που δεν χρειάζεται να αναφερθούν εδώ).

Κατά την άποψή μας, αυτό που γίνεται τώρα με το Ιράν, μπορεί να θεωρηθεί ως η απαρχή επαναλήψεως του ίδιου φαινομένου, με την Τουρκία να επιδιώκει πάλι την απόκτηση πυρηνικής τεχνολογίας από μία άλλη χώρα, με ενεργό πυρηνικό πρόγραμμα όπως το Ιράν, μέσω αντίστοιχων διευκολύνσεων της τουρκικής πλευράς προς το τελευταίο που, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, κινείται ολοταχώς στην κατεύθυνση αποκτήσεως πυρηνικών όπλων.

Αν το αντάλλαγμα δεν είναι η απόκτηση πυρηνικής τεχνολογίας, το διακύβευμα για την Τουρκία είναι τόσο μεγάλο (κίνδυνος επιβολής εμπάργκο, έναντι κέρδους λίγων εκατομμυρίων δολαρίων από μία κρατική της βιομηχανία), που η όλη εμπλοκή της ΜΚΕΚ στην υπόθεση αυτή είναι από ανεξήγητη έως παράδοξη. Ενδεχομένως δε είναι υπό το πρίσμα που θα πρέπει να εξετασθεί η γνωστή απροθυμία της Τουρκίας να επιβληθούν κυρώσεις στο Ιράν για το πυρηνικό του πρόγραμμα



ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΜΤΣ
Του Μάνου Ηλιάδη

Με επιστολή της προς τον ΚτΕ, η Ανεξάρτητη Ένωση Αποστράτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ.) διαμαρτύρεται για την επίθεση που δέχτηκαν οι στρατιωτικοί την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη στο θέμα του Μετοχικού Ταμείου Στρατού μέσω του τύπου και παρακαλεί την στήλη για την παράθεση των δικών της απόψεων, προκειμένου αυτές να γίνουν ευρύτερα γνωστές. Η στήλη, η οποία έχει πλειστάκις αναφερθεί στο θέμα αυτό, έκρινε σκόπιμο να δημοσιοποιήσει τις απόψεις τους, με όση διακριτικότητα επιβάλλει το γεγονός ότι τα δημοσιεύματα στα οποία αναφέρονται δεν ήταν του ΚτΕ και χωρίς φυσικά να λάβει θέση. Ένας ακόμη λόγος, όπως θα φανεί παρακάτω, είναι ότι οι απόστρατοι θέτουν μία σειρά ερωτημάτων για το θέμα του ΜΤΣ, ορισμένα των οποίων έρχονται για πρώτη φορά στην δημοσιότητα.

Στην επιστολή τους, οι απόστρατοι αναφέρουν ότι για το θέμα αυτό έγινε επιλεκτική χρησιμοποίηση στατιστικών στοιχείων και αυθαίρετες αναλύσεις, με αποτέλεσμα οι στρατιωτικοί να εμφανίζονται ως δήθεν κοινωνικά ανάλγητοι προνομιούχοι και ότι δήθεν αυτοί φέρουν την ευθύνη για την κατάσταση του ΜΤΣ.

Αναφερόμενη στο θέμα των βαθμών που λαμβάνουν εν μία νυκτί οι απόστρατοι, η ΕΝ.Α.Ε.Δ. αναφέρει ότι η απονομή βαθμού μετά την αποστρατεία γίνεται κατόπιν προσφυγής κάθε ενδιαφερόμενου, μέσα από την διαδικασία των διοικητικών δικαστηρίων, όπως συμβαίνει με κάθε Έλληνα πολίτη που αντιδικεί με το Δημόσιο και επισημαίνει ότι οι αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων γίνονται υποχρεωτικά δεκτές από τα υπηρεσιακά συμβούλια.
Για το θέμα του μηνιαίου μερίσματος (μηνιαία επικουρική σύνταξη) των 450 ευρώ μικτών προ φόρων, ενός που νομίμως φέρει τον ανώτατο βαθμό της ιεραρχίας του στρατεύματος, η Ένωση θέτει το ερώτημα με ποία λογική το ποσό αυτό είναι υπέρογκο; Με ποια κατηγορία ανώτατων κρατικών λειτουργών γίνεται η όποια σύγκριση;

Αναφερόμενοι στο θέμα ότι οι «στρατηγοί μαϊμού» γύρισαν ανάποδα την επετηρίδα των μερισματούχων με σκοπό να καρπώνονται δήθεν υπέρογκα μερίσματα, οι απόστρατοι αναφέρουν ότι ο ίδιος ο πίνακας διαψεύδει τον ισχυρισμό αυτό. Οι 18.810 στρατηγοί του Στρατού Ξηράς και της ΕΛ.ΑΣ αποτελούν το 30,5% του συνόλου των 61.438 μερισματούχων, διευκρινίζουν, αναρωτούνται δε πώς θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά; Και υποστηρίζουν την άποψή τους αυτή με την επισήμανση ότι ένας αξιωματικός, μετά από 30 έως και 42 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας, είναι φυσικό όταν αποστρατεύεται να έχει βαθμό άνω του ταξιάρχου. Το ίδιο ισχύει, προσθέτουν, και για τους εξ υπαξιωματικών προερχόμενους αξιωματικούς, οι οποίοι μετά τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, αποστρατεύονται με τον βαθμό του συνταγματάρχη.

Εκείνο που προκαλεί όμως οργή και έκπληξη, αναφέρει η ΕΝΑΕΔ, είναι το γεγονός ότι πουθενά δεν αναφέρονται οι διαχρονικές ευθύνες των πολιτικών ηγεσιών του ΥΠΕΘΑ, στις οποίες ανήκει και η ευθύνη του ΜΤΣ. Και προσθέτουν ότι θα χαιρόντουσαν ιδιαίτερα εάν διερευνώντο και τα παρακάτω ερωτήματα, σε σχέση με τα αίτια και το μέλλον του ΜΤΣ.

• Τι συνέβη με τις «επενδύσεις» των Ταμείων στην περίοδο του Χρηματιστηρίου;
• Πόσο επωφελής ήταν για το ΜΤΣ η συνολική προσέγγιση του θέματος της Γενικής Τράπεζας;
• Πόσα χρόνια λίμναζε η κινητή περιουσία των Μετοχικών Ταμείων υποχρεωτικά στην Τράπεζα της Ελλάδος χωρίς τόκους και τώρα με κάποιο επιτόκιο που καθορίζεται κατά την κρίση του εκάστοτε υπουργού Οικονομικών;
• Με ποιες σύγχρονες διαδικασίες «real estate» γινόταν και γίνεται η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας των Ταμείων;
• Με ποια χρηματοδότηση αποφασίστηκε η ένταξη μεγάλου αριθμού αντιστασιακών (κατοχικής περιόδου και εμφυλίου) στο ΜΤΣ και μάλιστα χωρίς να έχουν καταβάλει έστω και 1 δραχμή;
• Με ποιες διαδικασίες και με τίνος ευθύνη ορίζονταν και ορίζονται οι διοικήσεις των Μετοχικών Ταμείων και με ποιους τεχνοκράτες στελεχώνονταν;
• Με ποιο τρόπο αποτιμάται η συμμετοχή του εργοδότη στα Μετοχικά Ταμεία, έναντι των χιλιάδων απλήρωτων υπερωριών που έχει κάνει ο κάθε στρατιωτικός στην θητεία του;
• Γιατί υποχρεώθηκαν οι στρατιωτικοί να καταβάλουν επί 25 χρόνια κρατήσεις για το ΒΕΑ και τώρα τους ζητούνται και ευθύνες;
• Ποια είναι η ανταποδοτικότητα των σεβαστών μηνιαίων κρατήσεων υπέρ του ΝΙΜΤΣ και του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών, στις οποίες υπόκεινται τόσο οι εν ενεργεία όσο και οι απόστρατοι στρατιωτικοί;
• Ποιο είναι το ανταποδοτικό όφελος των Μετοχικών Ταμείων από τις περιουσίες του Τ.ΕΘ.Α (Ταμείο Εθνικής Άμυνας) και του Τ.Ε.Σ. (Ταμείου Ενισχύσεως Στόλου) που μεταβιβάζονται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και σε άλλα ΝΠΔΔ;


ΕΝ ΑΜΥΝΗ
• Την πλήρη διάλυση του συστήματος υγειονομικής περιθάλψεως των εν ενεργεία και αποστράτων αξιωματικών προοιωνίζεται, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Ενώσεως Αποστράτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΝ.Ε.Α.Ε.Δ.), η εξαγγελθείσα κοινή συνέντευξη των υπουργών Εθνικής Άμυνας και Υγείας κ. κ. Βενιζέλου και Λοβέρδου, σε συνδυασμό με την υποτιθέμενη διαβούλευση επί του νομοσχεδίου για τις διαρθρωτικές αλλαγές στο Σύστημα Υγείας. Στην ανακοίνωσή της, η ΕΝΕΑΕΔ αναφέρει ότι επιθυμεί να υπενθυμίσει στους Υπουργούς τα εξής:
• Τα Νοσοκομεία ΝΙΜΤΣ και ΝΝΑ είναι νοσηλευτικά ιδρύματα που δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως «Δημόσια Νοσηλευτικά Ιδρύματα», διότι κατασκευάστηκαν και συντηρούνται, σε μέγιστο βαθμό, με χρήματα των εν ενεργεία και αποστράτων στρατιωτικών.
• Οι όποιες κυοφορούμενες αλλαγές, επισημαίνουν, μόνο ως απόρροια του ωστικού κύματος του Μνημονίου μπορούν να ερμηνευθούν, δεδομένου ότι ουδεμία μελέτη υφίσταται τόσο επί της αναγκαιότητας όσο και επί της λειτουργίας της υγειονομικής περιθάλψεως των Ενόπλων Δυνάμεων σε ειρήνη και σε πόλεμο.
• Ξέχωρα από την παγκόσμια πρωτοτυπία της ουσιαστικής διάλυσης του Υγειονομικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων που κυοφορείται, προσθέτουν, «Τόσο οι εν ενεργεία όσο και οι απόστρατοι στρατιωτικοί έχουμε εμπράγματα δικαιώματα επί των Νοσοκομείων. Θεωρούμε ότι τυχόν ενέργειες, σαν αυτές, κινούνται στα όρια της νομιμότητας και θα αγωνιστούμε με όλα τα νόμιμα μέσα, ώστε να ακυρώσουμε όλες αυτές τις αποφάσεις που εκποιούν παράνομα και καταχρηστικά την περιουσία μας. Καλούμε τους κ.κ. Αρχηγούς ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ να προστατεύσουν την περιουσία αλλά και το υφιστάμενο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων από την επερχόμενη λαίλαπα και αντί της αποσύνθεσης να προτείνουν μέτρα εκσυγχρονισμού και εξυγίανσης του υφισταμένου συστήματος υγείας στις Ε.Δ.».
• Τελικά, έτσι που τους πάει τους στρατιωτικούς ο Ερντογάν θα τους καταντήσει σύντομα σαν τους δικούς μας. Μετά την αποδυνάμωση του ρόλου τους στο άλλοτε πανίσχυρο Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας και το ξήλωμα του μηχανισμού τους στο βαθύ κράτος, έρχεται τώρα και η σειρά του τελευταίου προνομίου τους.
• Ο λόγος για το περίφημο Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο, γνωστό ως ΥΑS από το ακρωνύμιό του στην τουρκική, το οποίο καθιερώθηκε με το πραξικόπημα του 1971 και είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη αυτονομία του στρατού σε θέματα που αφορούσαν τα του οίκου τους (διορισμός αρχηγών, προαγωγές, αποστρατείες κ.λπ.), χωρίς η κυβέρνηση να έχει κανέναν λόγο για αυτά τα σοβαρά θέματα.
• Σύμφωνα με τον Μ.Α. Μπιράντ, όμως, αυτό το προνομιακό καθεστώς πρόκειται να αλλάξει διότι, απλούστατα, δεν αρέσει στον Τούρκο πρωθυπουργό, ο οποίος μάλιστα επικαλέστηκε το σύστημα που επικρατεί στην Ελλάδα: «Δεν υπάρχει τέτοιο Συμβούλιο (ΥΑS) στην Ελλάδα. Εκεί αυτό αποτελεί ευθύνη του ΚΥΣΕΑ. Ο υπουργός άμυνας εισηγείται την προαγωγή του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου και των άλλων ανώτατων αξιωματικών και το ΚΥΣΕΑ αποφασίζει».
• Συμπέρασμα; Τους βλέπω σε λίγο τους Τούρκους στρατιωτικούς να επιζητούν συνεργασία με την προαναφερθείσα δική μας ΑΝΕΑΕΕΔ για συντονισμό της δράσεώς τους εναντίον των δύο κυβερνήσεων (σ.σ. : Να και μία καλή ιδέα για ένταξη στα μέσα οικοδόμησης εμπιστοσύνης…).
• Ευχές, ευχές, ευχές, πολλές οι ευχές αυτές τις ημέρες και μεταξύ αυτών και αυτές που αντάλλαξε ο ΥΕΘΑ κ. Βενιζέλος και ο ΑΝΥΕΘΑ κ. Μπεγλίτης που επισκέφτηκαν την περασμένη εβδομάδα το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων προκειμένου να ευχηθούν από εκεί και μέσω των υφισταμένων συστημάτων επικοινωνίας τους διοικητές της ΕΛΔΥΚΟ-2 στο Κόσοβο, στο ΤΕΣΑΦ στο Αφγανιστάν, Unifil στο Λίβανο, 130 Σμηναρχία Μάχης στην Λήμνο και στο φυλάκιο Καλύμνου.
• Όπως πληροφορείται η στήλη, οι ευχές ήταν πολύ σύντομες διότι οι κλήσεις ήταν υπεραστικές και το κόστος τους δυσβάστακτο για τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ: Ένα βιαστικό «Χρόνια Πολλά» και «κλικ», έξω από την πόρτα που λένε. Πάλι καλά. Γιατί του χρόνου προβλέπεται οι ευχές να μεταφέρονται όποτε υπάρξει καμία μετάθεση κάποιου που θα πηγαίνει προς τα εκεί.
• Από την στήλη, χρόνια πολλά σε όλους για το 2011 και την ευχή να μη λέμε και τον επόμενο χρόνο «κάθε πέρσι και καλύτερα».
KOΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ

8 σχόλια:

  1. Εάν ξέρει κάποιος καλά εγγλέζικα και θέλει να αναλάβει την μετάφραση στα ελληνικά τα έγγραφα του Wikileaks

    Link:
    http://www.thepressproject.gr/cablegate/details.php?id=251283

    Καλή χρονια και καλή δουλειά στο Team του ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα πάρω τηλέφωνο τον Άχμι να το κατσαδιάσω το λαμόγιο...
    Για μεταφράσεις Wikileaks αναλαμβάνω για ...τούρκικα, αραβικά και φαρσί !!!
    Για να ικανοποιηθεί -αφού θα έχει να λέει και κάτι εναντίον μου- ο Τζουμπές εκ Κερκύρας!!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χωρα με π@π@ρι@ οι τουρκια pun.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι συμβαίνει, το 2006 υπήρχε ακόμη η Savak;

    Η Savak δεν ήταν η ΚΥΠ επί της εποχής του Σάχη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να δω τι θα λένε οι Ισραηλινοί τώρα που ο Έρντο έχει δώσει στον Άχμι να μελετήσει τα ισραηλινά οπλικά συστήματα που διαθέτει
    χοχοχοχοχο!!!
    Δύο αεροσκάφη UAV έριξαν οι Ιρανοί!!!
    Τυχαίο; Δεν νομίζω !!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τζιμη σε βλεπω πολυ δυνατο. ριξε μια ματια εδω

    μαυρος κρινος.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θα πάρω τηλέφωνο τον Άχμι να το κατσαδιάσω το λαμόγιο...
    Για μεταφράσεις Wikileaks αναλαμβάνω για ...τούρκικα, αραβικά και φαρσί !!!
    Για να ικανοποιηθεί -αφού θα έχει να λέει και κάτι εναντίον μου- ο Τζουμπές εκ Κερκύρας!!!
    τζιμης
    ραβδος εν γωνια αρα βρεχει... η ο τζαμαλ σε κριση παραφροσυνης! τα φαρμακα του γρηγορα τον χανουμε τον πρακτορα- καπραζοεισπρακτορα!(αν και επιτελους παραδεχθηκε αυτο που ειναι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ δεν είμαι ψεύτης σαν κι εσένα και λέω την ...αλήθεια ότι τα τούρκικα, αραβικά και φαρσί, τα μιλάω...φαρσί !!!
    (σοβαρέψου ρε ΚΨΜιτζή!!!)
    χαχαχαχα!!!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.