3/2/11

Η ανιστόρητη Ιστορία του 1821

Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων
 Εν αρχή ην η κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η Τουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας. Στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών. Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μάς έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες. Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821.
Δεν προσχωρώ σε συνωμοσιολογίες, αλλά πολλοί συμπατριώτες μας ευλόγως διερωτώνται αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την εργώδη αυτή προσπάθεια να ξαναγραφεί ή μάλλον να σβηστεί οριστικά η Ελληνική Ιστορία. Αφήνω την απάντηση στον κάθε νουνεχή αναγνώστη και θα ασχοληθώ με την αμιγώς ιστορική πλευρά της υποθέσεως.

Ερώτημα πρώτον. Έχει δίκιο η άποψη που προβάλλεται στη σειρά του ΣΚΑΪ ότι η εθνική συνείδηση των Νεοελλήνων διαμορφώθηκε μόλις λίγα χρόνια πριν από το 1821; 

Φυσικά όχι. Εκατοντάδες μαρτυρίες Ελλήνων και ξένων, κληρικών και λαϊκών, περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένων διαψεύδουν τους συντελεστές της σειράς. Ελληνικό έθνος με συνείδηση ενότητος υπάρχει από την Αρχαιότητα. Ήδη τον 5ο αιώνα π.Χ. ο Ηρόδοτος καταγράφει τα συνδετικά στοιχεία που ένωναν τις ελληνικές πόλεις κράτη: Η κοινή καταγωγή, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ομότροπα ήθη. Συνεχίζεται αυτή η συνείδηση στην ελληνιστική και βυζαντινή περίοδο, με αποκορύφωμα την απάντηση του Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη προς τον Πάπα Νικόλαο Θ΄ το 1250: Είμαστε το αρχαίο γένος των Ελλήνων, από το οποίο άνθισε η σοφία για όλον τον κόσμο. Συνεχίζεται με την τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου όταν ονομάζει την Κωνσταντινούπολη «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».

Γύρω στο 1700 ο φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης παρακαλεί την Παναγία ως εξής: «Έως πότε το τρισάθλιον γένος των Ελλήνων έχει να ευρίσκεται εις τα δεσμά μιας ανυποφέρτου δουλείας;». Οι όροι Ρωμηός, Γραικός και Έλλην χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και με παρεμφερή σημασία. Χαρακτηριστικό είναι το ποίημα του Ματθαίου Επισκόπου Μυρέων, ο οποίος το 1619 θρηνεί για την Άλωση χρησιμοποιώντας για το έθνος μας και τα τρία αυτά ονόματα. Από το 1529 έως το 1821 το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα του λαού μας ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» που θύμιζε την δόξα των αρχαίων προγόνων. Το 1708 ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος στο έργο του «Φιλοθέου Πάρεργα» γράφει ότι είμαστε το γένος των «άγαν Ελλήνων», δηλαδή καθαρόαιμοι Έλληνες. Και οι καραβοκύρηδες επί Τουρκοκρατίας τοποθετούσαν στα πλοία τους ως ακρόπρωρα τις μορφές των Αρχαίων Ελλήνων. Λαός, λοιπόν, και διανοούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχει συνέχεια του Ελληνισμού.

Ερώτημα δεύτερο: Περνούσαν καλά οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας, με δικαιώματα και ελευθερίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ στις 25.1.2011; Ας αφήσουμε τις μαρτυρίες της εποχής εκείνης να απαντήσουν:

Στα μέσα του 17ου αιώνος ο Γάλλος Ιησουίτης Ρισάρ καταγράφει τις εντυπώσεις του από την υπόδουλη Ελλάδα: «Να σκεφθεί κανείς ότι ουδέποτε από την εποχή του Νέρωνος, του Δομητιανού και του Διοκλητιανού έχει υποστεί ο Χριστιανισμός διωγμούς σκληρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζει σήμερα η ανατολική Εκκλησία...». Τον 17ο αιώνα ο Μουσουλμάνος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή περιγράφει βιαίους εξισλαμισμούς και παιδομάζωμα στη Βέροια, στην Έδεσα και σε άλλες πόλεις. Το δημοτικό μας τραγούδι έχει καταγράψει τον θρήνο των μανάδων για τα παιδιά τους ως εξής: «Ανάθεμά σε Βασιλιά (σ.σ. Σουλτάνε) και τρισανάθεμά σε.... να μάσεις παιδομάζωμα , να κάνεις Γενιτσάρους... πέρσυ πήραν τον γιόκα μου φέτος τον αδελφό μου»! Περί το 1760 ο Ιωάννης Πρίγκος από το Πήλιο γράφει: «Τέτοιος βάρβαρος άδικος είναι ο Τούρκος». Στα τέλη του 18ου αιώνος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταγράφει 87 από τα αναρίθμητα μαρτύρια Νεομαρτύρων, δηλαδή Χριστιανών που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν λόγω της Χριστιανικής τους πίστης. Ο Φωτάκος Χρυσανθόπουλος, υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, στα Απομνημονεύματά του μάς δίνει μαρτυρία κρυφού σχολειού που οργάνωναν οι ιερείς φοβούμενοι τους Τούρκους.

Ερώτημα τρίτο: Οι κλέφτες ήσαν εθνικοί αγωνιστές ή φυγόδικοι εγκληματίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ; 

Αν κάποιος Έλληνας έβλεπε τον Τούρκο να βιάζει την αδελφή του και επετέθη στον βιαστή, τότε ναι, ίσως κάποιοι από τους κλέφτες των βουνών να ήσαν φυγόδικοι. Αλλά από το άδικο δικαστήριο του κατακτητή. Σημαντική λεπτομέρεια, η οποία αποσιωπήθηκε. Όσο δε για την συνείδηση των ίδιων των κλεφτών, την εξηγεί ο Θ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος ανδρώθηκε μέσα στην κλεφτουριά. Λέγει, λοιπόν, στον Άγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον ότι οι κλέφτες και οι αρματολοί στα βουνά είναι η φρουρά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, η οποία συνεχίζει ακόμη να πολεμά.

Ερώτημα τέταρτο: Ήσαν μόνο οικονομικά τα αίτια της Ελληνικής Επαναστάσεως;

Αυτή τη μονομερή ερμηνεία την καθιέρωσαν κάποτε οι Έλληνες μαρξιστές, αλλά οι ίδιοι την απέσυραν στο συνέδριο του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών το 1981. Όμως αξία έχει η άποψη των ίδιων των αγωνιστών: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος, διεκήρυξε ο Αλ. Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821. Αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστης. Αυτά προς το παρόν.www.diktyo21.gr

13 σχόλια:

  1. Είναι όλα στα πλαίσια της νεο-οθωμανικής κατοχής που προετοιμάζεται...

    Οι φωτιές του 2007 (σχέδιο Ιμπραήμ), τα "Δεκεμβριανά" του 2008 (έκτοτε δεν γιορτάζονται επίσημα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, τουλάχιστον όχι δημόσια), η ανατροπή του Κωστάκη από τον Γιωργάκη και η υποταγή στην τρόικα (υπάρχει κι ο Αντωνάκης για εφεδρεία), οι πολλαπλές τρομοκρατικές ομάδες που δηλώνουν απερίφραστα ότι εχθροί τους είναι όλοι οι Έλληνες (τρομοκράτες σε απόλυτη συνοχή με "αναρχικούς" αλλά και με συγκεκριμένες πολιτικές ομάδες, αλλά και κόμματα, αλλά και το πλέον ύποπτο... με χούλιγκαν και ποδοσφαιρικές οργανώσεις... ίσως και με εφοπλιστές; - να μην ξεχνάμε ότι μεγαλοεκδότες/επιχειρηματίες είναι ήδη στο παιχνίδι βλ. ΣΚΑΪ - Εθνική Τράπεζα με το "1821") και η νέα "εξέγερση" που ετοιμάζεται.

    Αλήθεια, από πότε έχετε εσείς να ακούσετε τον Εθνικό Ύμνο;

    Δείτε και τις αποψεις στο www.serbianna.com (αγγλόφωνο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ
    ΝΙΚΗΤΑΣ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

    "Ο ήρως καί τό καύχημα τής Πελοποννήσου."

    Ανάμεσα στούς κορυφαίους τού Εικοσιένα,σέ κείνους πού ξεκίνησαν τό ορμητικό ποτάμι της εθνεγερσίας,νά παρασέρνει τούς τυράννους στό πέρασμά του,σέ κείνους πού ανύψωσαν τήν παλικαριά στούς πάμφωτους ορίζοντες τής αιωνιότητας,βρίσκεται ο Νικήτας Σταματελόπουλος,ο γνωστότερος ως Νικηταράς...."
    Έμεινε όπως ξεκίνησε,ασυμβίβαστος καί πατριδοφύλακας,.....
    Ο Νικηταράς έκανε πράξη ζωής τούς στίχους τού Ανδρέα Κάλβου:
    "Θέλει αρετήν καί τόλμην/η ελευθερία."
    Γράφει ο γραμματικός τού Καραισκάκη Γεώργιος Γαζής:"Όύτος ήν ο ήρως καί τό καύχημα τής Πελοποννήσου ,ού μόνον διά τούς πολέμους καί ανδραγαθίας του,αλλά καί διά τάς αρετάς του.Ήν γάρ ο ανήρ αρειμάνιος,απλούς καί άκακος,ειλικρινής καί τίμιος,πιστός καί φιλότιμος,δίκαιος καί αμερόληπτος,πλούσιος καί πένης ο αυτός διότι,ενώ είχε τρόπους νά πλουτήση καί αυτός,καθώς άλλοι οπλαρχηγοί επλούτησαν ή από πλεονεξίας καί αρπαγάς ή από λάφυρα καί τυχηρά,αυτός κατεφρόνει καί λάφυρα καί εδίωκε τόν εχθρόν,επατούσε τόν χρυσόν διά νά κινήση τόν εχθρόν,ευχαριστούμενος νά ονομάζεται πένης ένδοξος παρά πλούσιος άδοξος διόπερ εις τάς μάχας ως άλλος Επαμεινώνδας,ο μέν Νικήτας φερωνύμως ενίκα καί εθριάμβευσεν,άλλοι δέ φιλόπλουτοι ελαφυραγώγουν καί εθησαύριζον από τάς νίκας τού Ν ι κ ή τ α.Διά τούτο όμως θαυμαζόμενος απέκτησε πλούτον καί θησαυρόν ανεξάντλητον,τήν υπόληψίν καί τό σέβας όλου τού Πανελληνίου ο δέ αείμνηστος Καραισκάκης τόν εβοήθησε καί χρηματικώς εν καιρώ τού ΄Αγώνος ως ενδεή φίλον του εν Άργει διατρίβοντα..."

    Ο τάφος του

    "...Όπως διασώζουν εφημερίδες της εποχής ο ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ ετάφη "πλησίον τού α ο ι δ ί μ ο υ Θ.ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ"πού είχε πεθάνει,έξι χρόνια νωρίτερα,τόν Φεβρουάριο τόυ 1843.Ωστόσο ,φαίνεται πώς οι αλλεπάληλες μετακινήσεις τής οικογένειάς του,από τόν Πειραιά στό Ναύπλιο καί τό ΄Αργος,ο θάνατος τής γυναίκας του {Αγγελικής,κόρης τού καπετάν Ζαχαρία Παντελαίου Αρκαδικής καταγωγής),καί τών άλλων παιδιώντου καί η έλλειψη άλλων στενών συγγενών,στάθηκε(;)αφορμή νά μήν υπάρξει ενδιαφέρον γιά τήν τύχη τού τάφου του....!(ποιοί τόν κατέστρεψαν;)καί ο Καμπούρογλου γράφει σχετικά:
    "Ο Νικηταράς απέθανε δεινώς πάσχων εις τόν Πειραιά κατά τό έτος 1849,αφήσας εις τήν οικογένειάντου μέγα όνομα καί μεγάλην δυστυχίαν.Ετάφη εις τάς Αθήνας.Δέν κατώρθωσα νά εύρω τον τάφοντου.Πιστεύω δέ ότι ούτε άλλος τις θά κατορθώση τούτο.(Α'Νεκροταφείο Αθηνών ,στά 1927,δίπλα στόν τάφο τού θείου !).
    Ο μή αμέτοχος όμως Ελληνικωτάτου γνωρίσματος: τού σεβασμού προς τούς τάφους ,άς παρηγορηθή διά τής σκέψεως ,ότι διά τόν Νικηταράν πάσα η Ελληνική γή έχει ανοικτάς
    τάς α γ κ ά λ α ς"....
    Βιβλίο τόυ Δημοσιογράφου(αείμνηστου)ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΕΛΟΥ
    "ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΗΣ"

    Σχόλιο μου:
    Αλήθεια ποιοί κατέστρεψαν τόν τάφο:
    Ο Θ.Κολοκοτρώνης τόν είχε ανιψιό τόν Νικηταρά...Επειδή πέθαναν οι δικοί του η Ελληνική Πολιτεία,έτσι τίμησε τόν Γερουσιαστή της καί Στρατηγό τής;ΤΟΝ ΝΙΚΗΤΑ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΠΟΥΛΟ ΝΙΚΗΤΑΡΑ;
    ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΓΑΛΜΑ;ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΤΙΡΙΟ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ;ΕΝΑ ΓΗΠΕΔΟ;ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ;
    ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ;
    Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

    {Καταθέτουν όλοι στεφάνια στόν ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΚΕΜΑΛ!
    ΑΣ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ ΝΑ ΥΒΡΉΣΕΤΕ ΤΌΝ ΗΡΩΑ ΤΟΥΣ;}
    ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ,ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΤΊ ΛΕΝΕ;
    ΞΕΧΑΣΑΝ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΡΑΝΕ ΣΚΑΡΠΊΝΙΑ ΜΕ ΛΕΠΤΗ ΣΟΛΑ,ΚΑΊ ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΝΑ ΝΤΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΣΙΝΟΛΑΚΙΑ...!!!
    ΦΙΛΟΠΟΙΜΗΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μέρες τώρα διαβάζω άρθρα επικριτικά για το 1821.
    Οι περισσότεροι από εμάς το λιγότερο έχουμε εκνευριστεί με τα λεχθέντα και γραφόμενα δικαίως.
    Όμως, όταν ένα γεγονός το οποίο είναι αναληθές , αισχρό χυδαίο και το λιγότερο προδοτικό σχολιάζεται έστω και με αρνητικά σχόλια του δίδεται αξία.
    Όταν γενικώς σχολιάζεται σημαίνει για κάποιους ίσως ότι μπορεί να έχει και μια δώσει αλήθειας την στιγμή που κάποιος άλλος μπαίνει στην διαδικασία συζήτησης διαλόγου και προσπάθειας πειθούς για το αντίθετο.
    Κύριοι οι δημοσιογράφοι, οι συγγραφείς οι αρθογράφοι τα κανάλια γενικώς ο έντυπος και όχι μόνο τύπος ζει από τα λεφτά μας , τα οποία τα δίνουμε είτε έμμεσα είτε άμεσα.
    Αν μαζικά τους κόψουμε την επιδότηση και ταυτόχρονα κάποιοι νομικοί αποφασίσουν να ασχοληθούν για το καλό της Ελλάδος χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους για να προβούνε σε μηνύσεις ,τότε πιστεύω ότι θα ξανασκεφτούν αν μη τι άλλω να δημοσιεύσουν ξανά τέτοια κατάπτυστα κείμενα, ντοκιμαντέρ ή άρθρα.
    Από την στιγμή που μπαίνεις σε διάλογο με κάποιον που διαφωνείς φύση και θέση έχεις χάσει το 50% για να μη πω παραπάνω από την διαπραγματευτική σου δυνατότητα.
    Σε αυτές τις περιπτώσεις οι δεσμοί κόβονται γόρδια.
    Δυστυχώς έχουμε κατανοήσει και χρησιμοποιήσει λάθος την έννοια της λέξεως ελευθερία λόγου, δημοκρατία.

    Τέλος ας μη ξεχνάμε ότι προς χάριν της επιβίωσης μας΄΄ και της υπερβολικής δόσης δημοκρατίας και ελευθερίας με τα παιδιά μας ,δυστυχώς χάσαμε την επαφή με αυτά , με αποτέλεσμα οι γενιές που έρχονται είτε να μη γνωρίζουν την ιστορία της πατρίδος τους είτε να την γνωρίζουν με στραβό τρόπο.
    Έθνος χωρίς ιστορία είναι καταδικασμένο να αφανιστεί .Το χειρότερο δε είναι ότι θα γίνει και γίνεται αναίμακτα και όταν ο πάτος φανεί πια ξεκάθαρα ,θα είναι μη αναστρέψιμος αν δεν κάνουμε κάτι τώρα.
    Η Ιστορία του έθνους μας μέχρι κάποια χρόνια δεν μεταλαμπαδεύτηκε από ιστορικούς , απο πανεπιστημιακούς, στις επόμενες γενιές αλλά απο αγωνιστές πολλές φορές αγράμματους που όμως μιλούσαν στην ψυχή του κόσμου .
    Λυπάμαι που το λέω αλλά μέχρι σήμερα μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού , πανεπιστημιακοί μιλάνε με την γλώσσα της ψυχής.
    Ο λόγος τους και κάποιων ανωνύμων που επισκέπτονται το εδώ ιστολόγιο είναι ξύλινος, παγωμένος.
    Μη περιμένετε ο κόσμος να ασχοληθεί, να επαναστατήσει.
    Η ψυχή επαναστατεί πρώτα και μετά το σώμα. Εσείς παρά τις γνώσεις σας καταφέρνετε απλά να κοιμίζετε την ψυχή του κόσμου και δυστυχώς αν επαναστατήσει το πιθανότερο θα είναι με αντίδραση αγέλης.
    Ο Κολοκοτρώνης ήταν αγράμματος αλλά είχε ψυχή και ο λαός τον ακολούθησε. Το τι επιλογές έκανε στην προσωπική του ζωή κανείς δεν είναι άξιος να τις κρίνει ή να επικρίνει το έργο του με βάση αυτές ή να τις γνωρίζει, παρά το γεγονός ότι προσωπικά και να με σκότωναν δεν θα πίστευα ποτέ ότι θα μπορούσε αυτός ο άνθρωπος να ήταν ομοφυλόφιλος.
    Όμως κύριοι όσοι είναι δλδ ο αντρισμός ενός ανθρώπου δεν προέρχεται από το πόσο gay ¨η όχι είναι στο σώμα αλλά στην ψυχή και το δυστύχημα με όσους κατηγορούν τον Κολοκοτρώνη και όλους τους ήρωες που σουβλίστηκαν για να μπορούν αυτοί να μιλάνε τώρα είναι ένα:
    Την π....ιά την έχετε στην ψυχή σας και όσο και να καθαρίσετε το σώμα σας αυτή πάντα θα σας προδίδει ...εφιάλτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κε Χολέβα ευχαριστώ για τις πληροφορίες, να είσαστε καλά, δεν γνώριζα τίποτα απο όλα αυτά, χωρίς όμως να σημαίνει οτι πίστευα την εκδοχή για το λαό μας όπως παρουσιάζεται στον ΣΚΑΙ.


    Πάντα μου φαινόταν αδιανόητο το εξής, ζώντας στην Ήπειρο. Η διάλεκτος των παππούδων μας απο τα χωριά εδώ ήταν αυτά που λέμε τα "χωριάτικα", την ομιλία που κοροϊδεύαμε μικρά παιδιά που την ακούσαμε και κατανοήσαμε σχεδόν όλοι αλλά δε τη μιλάμε σήμερα σχεδόν κανείς νέος. Πχ λέγανε "ηύραμαν" αντί "βρήκαμε", "άκρα" αντί "άκρη", "ζέστα" αντί για "ζέστη" κ.ο.κ. Η αντιακατάστση του "η" με "α" είναι φαινόμενο της Δωρικής διαλέκτου. Πχ "Λεωνίδας" αντί για "Λεωνίδης", και όποιος θέλει ας το ψάξει να δει και ο ίδιος...

    Οι νεότεροι που πήγαμε σχολείο μιλήσαμε δημοτική, οι άνθρωποι αυτοί που λέω και οι πρόγονοι τους, όπως και παντού στην Ελλάδα, δεν πήγανε σχολείο οι περισσότεροι.

    Επιπρόσθετα, η διάλεκτος εδώ η Ηπειρώτικη, όπως και σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα, δεν είναι κάποια διάλεκτος που διδάχθηκε σε σχολείο απο την ίδρυση του Ελληνικού κράτους.

    Οπότε, ΑΝ υποθέσουμε πως απλά ελληνοφωνήσαμε στο κοντινό παρελθόν, όλοι θα μιλούσαμε την ίδια διάλεκτο, δημοτική.

    Απλά κάποιες σκέψεις ενός μη ειδικού, αλλά έχοντας ψάξει για τα ηπειρώτικα, είμαι 100% σίγουρος πως πρόκειται για εξέλιξη Δωρικής, όπως και σε άλλα μέρη της Ελλάδας υπάρχουν άλλες διάλεκτοι. Αν απλά ελληνοφωνούσαμε, αυτές οι διάλεκτοι θα είχαν χαθεί και όλοι θα μιλούσαμε στυλιζαρισμένα ελληνικά...

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. οι ψευτό-ακρο-αριστεροί(όχι όλοι οι αριστεροί) όλο για επαναστάσεις και για εξεγέρσεις μιλάνε...

    Μην την φάνε όμως από εκεί που δεν την περιμένουν: Από τους Έλληνες φιλέλληνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΜΗΝ ΜΙΛΑΜΕ ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΑ.
    ΤΗΝ "ΓΗ" ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΕΛΕΓΑΝ ΚΑΙ "ΓΑ",ΓΑΙΑ =ΓΗ καί ΓΑ!
    ΟΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ ΈΛΕΓΑΝ:
    ΣΤΡΑΓΑΓΟΣ ΚΑΊ ΌΧΙ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ...
    ΤΗΝ ΔΗΜΗΤΡΑ αποκαλούσαν καί
    ΔΑΜΑΤΗΡΑ δηλαδή ΓΗ ΜΑΤΕΡΑ=ΓΗ ΜΗΤΕΡΑ!Καί ΙΟΥΛΏ ,διότι εόρταζαν τήν αφθονία-συγκομιδή των σιτηρών(στάρι)!
    Εξ ού καί φώναζαν τήν θεά γιά να τήν ευχαριστήσουν ΙΟΥΛΩ καί μέ τά χρόνια "ούλε"καί ούλω

    δηλαδή νάσαι ισχυρή-δυνατή γιά να καρπίζουν οι αγροί,τά χωράφια!!!
    Τώρα φωνάζουν οι θεατές στά γήπεδα:
    ΟΛΕ! δηλαδή ΟΥΛΕ!
    Όταν η ομάδα τους νικάει ,ότι είναι ΔΥΝΑΤΗ δηλαδή....!!!

    Ο.Κ.=ΟΛΑ ΚΑΛΑ!!!

    ΑΣ ΑΝΑΨΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΕΡΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ!!!
    ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΡΕΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ,ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!
    Ο ΥΠΝΟΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ!

    Νικήταρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πρέπει να πληθύνουν στα ΜΜΕ τέτοια άρθρα-απάντηση στο "τούρκικο σήριαλ" του Σκάι,για να ενημερωθεί όλος ο κόσμος.Η τηλεόραση γενικά έχει πολλή δύναμη κι ο Σκάι κάνει πολλή διαφήμιση στο έκτρωμά του,οπότε πρέπει κι η άλλη πλευρά να ακουστεί εντόνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΟΙ ΚΟΥΦΑΛΕΣ!

    ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΛΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ "ΓΕΡΟΥ".

    ΟΙ ΜΟΥΝΑΡΕΣ ΤΟΝ ΛΕΝΕ ΑΔΕΡΦΗ!
    ΠΟΥ Ο ΚΩΛΟΣ ΜΠΑΖΕΙ ΤΡΑΙΝΑ!

    ΠΟΥ ΕΝΑΣ ΜΑΓΚΑΣ 1,5 ΜΕΤΡΟ ΜΕ ΚΑΤΙ ΑΡΧΙΔΙΑ ΣΑ ΚΑΡΠΟΥΖΑ ΠΗΡΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΟ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΠΟΙΟΣ ΡΟΜΠΑΣ ΞΕΒΟΥΡΤΣΙΣΜΕΝΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΣΚΑΪ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;

    ΦΩΤΙΑ, ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΑΝ.
    Α,ΡΕ ΓΕΡΟ ΓΙΝΑΜΕ ΟΛΟΙ ΑΔΕΡΦΕΣ ΤΩΡΑ ΡΕ ΓΕΡΟ.
    Ο ΨΙΝΑΚΗΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΡΕ ΓΕΡΟ!!!ΜΕ ΤΙΣ ΜΠΑΝΤΕΣ!!!

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όλο αυτό το κογκλάβιο (ΕΛΙΑΜΕΠ, Αλαφουζόλ, αναθεωρητές και ΣΙΑ) είναι κάτι λίγοι πράκτορες και κάτι περισσότεροι χρήσιμοι ηλίθιοι. Έχουν όμως άφθονη χρηματοδότηση. Από πολλές πλευρές (και κρατικές). Από εκεί και μετά, είναι άχαρο να σε αναγκάζουν (μέσω τών "πνευματικών" εκτρωμάτων τους)να αποδεικνύεις κάθε φορά τα αυτονόητα. Είναι σαν να πρέπει να ανατρέψεις την "άποψη": "Να τρώτε σκατά. Τόσα δισεκατομμύρια μύγες δεν μπορεί να κάνουν λάθος"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χριστίνα 3 Φεβρουαρίου 2011 11:22 π.μ.

    Τα είπες όλα, συμφωνώ απόλυτα...

    Λίγες μόνο περαιτέρω σκέψεις : Πιστεύω ότι χτύπησαν τα ξυπνητήρια σ’ αυτήν την Χώρα, στέρεψε ο χρόνος, κινήθηκαν τα ακίνητα για δεκαετίες νερά και βγήκαν στην επιφάνεια τα ιζήματα, τα κατακάθια, και τα λοιπά ζουζούνια και βατράχια που κρύβονταν επιμελώς 3,5 δεκαετίες περίπου, ίσως και πολύ περισσότερο. Και εμείς ασχολούμαστε με τον κάθε κυριούλη που απλά δεν άκουσε καλά την διαφήμιση – του σαμπουάν, η οποία όμως ήταν σαφής : «μην το πιείτε, λουστείτε !». Προτείνω στις Αποκριές να ντυθούμε ευτυχισμένοι, το δικαιούμαστε.

    Τριγυρνάει στο μυαλό μου διαρκώς τελευταία μια παράγραφος του Ελύτη από το «Πρόσω Ήρεμα» (Εν Λευκώ) : «Δυστυχώς, οι άνθρωποι αποκτούν εύκολα μεγάλη παιδεία, και σε ό,τι απαιτείται μονάχα εγκέφαλος διαπρέπουν – σε ό,τι όμως απαιτείται να μετέχουνε οι αισθήσεις, υπνώττουν. Τα αισθητήριά τους, σε κατάσταση μονίμου υποθερμίας, αδυνατούν να μετατρέψουν την πηγή του ερεθισμού σε είδωλο που να καθρεφτίζεται κατ’ αναλογίαν μέσα στο πνεύμα. Εξού και ο περίφημος διανοητισμός της εποχής μας – που αποκόπτει ένα ένα όσα νήματα μας συνδέουν με την άμεση ζωή και μας καταδικάζει σε πείνα θερμής αγκαλιάς και αληθινών δακρύων».

    Γεμίσαμε ειδικούς γεμάτους με τις απόλυτες απαντήσεις, όμως ένας απλός άνθρωπος, στερούμενος επιστημονικών περγαμηνών μπορεί – και τις περισσότερες φορές είναι – πολύ πιο σοφός και γνήσιος από τους άνω ειδικούς, ακριβώς γιατί δεν ξέχασε να «νιώθει».

    Να βρούμε την αυτοπεποίθησή μας χρειαζόμαστε, άμεσα, γιατί εμείς οι απλοί άνθρωποι, που υπάρχουμε και αγωνιζόμαστε, κατακτούμε την σπουδαιότητα μας απλά και ήρεμα, με αξιοπρέπεια και αγώνα. Και δικαιούμαστε να έχουμε λόγο στην ζωή μας.

    Να αποκτήσουμε την χαμένη αλληλεγγύη και να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες μας, για εμένα πλούσιος είναι αυτός που όταν «πέσει» έχει απλωμένα χέρια να τον σηκώσουν, χαμόγελα όταν χαίρεται και μόνιμα παρούσες ανοιχτές αγκαλιές.

    Νιώθω ότι οι σκέψεις μας καθαρίζουν με ταχείς ρυθμούς το σπίτι της Ελλάδας, ένα σπίτι παρατημένο για δεκαετίες, και απογοητευόμαστε βλέποντας το χάος της διαδικασίας, ξεχνώντας ότι είναι απαραίτητη για να το μεταμορφώσουμε και να του δώσουμε την θέση και την όψη που του/μας αξίζει.

    Δεν ξέρω αν θα έδινε σημασία ο Γέρος του Μοριά στα βατράχια που σκούζουν καθημερινά βλέποντας το τέλος της ύπαρξής τους και το γκρέμισμα του βολέματός τους, στους «συγγραφείς», «δημοσιογράφους», ψευτοειδήμονες, ηττοπαθείς ναυάρχους, «ειδικούς του ΕΛΙΑΜΕΠ» και λοιπούς «επώνυμους» νάνους που προσπαθούν να ακυρώσουν την ανυπαρξία τους περιφέροντας απελπισμένα την βλακεία τους, και εκθέτοντας τον εαυτό τους ανεπανόρθωτα. Μάλλον θα κοιτούσε αλλού, άνθρωποι με όραμα δεν σπαταλούν άσκοπα τον πολύτιμο χρόνο τους... Άλλωστε μας το απέδειξε.

    Καλημέρα σε όλους,
    Ρίκα Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Τσή Ρωμνιούς εσφάζασι τότες κ'εκόφτασίν τση,
    κ'εις τόν πασάν ταίς κεφαλαίς εμπρός εφέρνασί τση.
    Ταίς εκκλησίαις τσ'αγίαις ξεστολίσαν
    ταίς εύμορφαις εικόναις ετζακίσαν,
    εσπούσανε τούς τάφους κι'όλους τσ'ανοίξαν
    τά λείψανα όλα εύγαλαν καί τά ρίξαν
    κ'ήτον τά περιγιάλια στολισμένα
    κορμιά των Ρεθεμνιωτών σαπημένα.
    Ολόγυμνα κοράσια εκεί καήκαν
    εις τό καστέλλι κάτω καί χαθήκαν.
    Θανατικόν καί πόλεμος ήτον ομάδι,
    πτωχοί καί πλούσιοι επηαίνασι στόν άδη."


    1646 Πτώση του Ρεθύμνου.


    Η περίοδος της τουρκοκρατίας περιγράφεται μέσα από τά τραγούδια του λαού μας καί τίς αφηγήσεις αυτοπτών μαρτύρων. Αν κάποιος τά συλλέξει όλα αυτά θά μάθει από τούς ίδιους τους υπήκοους της οθωμανικής αυτοκρατορίας τήν αλήθεια γιά τήν ζωή τους.

    Θά ήθελα ο Αλαφούζος καί τό κω..κάναλό του νά μας εξηγήσει, αφού οι Ελληνες περνούσαν καλά τήν περίοδο της τουρκοκρατίας γιατί μειώθηκε ο πληθυσμός τους, καί από τά 20 εκατομμύρια πού μέτραγαν στήν περίοδο του Βυζαντίου, ύστερα από 400 χρονιά ανεκτικότητας καί οθωμανικής πολυπολιτισμικότητας, έφθασαν τά 2 εκατομμύρια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η συνέχεια του έθνους μας φαίνεται από τά δημοτικά μας τραγούδια πού τραγουδούσαν οι Ελληνες ραγιάδες της εποχής της τουρκοκρατίας.

    Ακολουθεί παράδειγμα:

    Τό παράπονον της Ρομανίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.