30/3/11

Η σφαγή της Χίου

30-03-1822 Ο Καρά Αλής αποβιβάζει στη Χίο δύναμη 7.000 ανδρών, που καταστέλλει την επανάσταση στο νησί. Πυρπολεί την πρωτεύουσα και τα περίχωρα. Επιδίδεται σε ανήκουστες σφαγές. Από τους 117.000 κατοίκους του νησιού 42.000 σφαγιάζονται, 50.000 αιχμαλωτίζονται και 23.000 διαφεύγουν στις ελεύθερες περιοχές της Ελλάδας και στην Ευρώπη.

51 σχόλια:

  1. Συκοφαντίες! Σαν Χιώτης ,ευτυχώς γνωρίζω την αλήθεια απο τους προ-παπούδες μου:

    Χιώτες προβοκάτορες πήγαιναν κι'επεφταν επίτηδες πάνω στα γιαταγάνια των Τούρκων (που τα είχαν απλά για να διώχνουν τα κουνούπια) με σκοπό να διακόψουν την ευτυχισμένη ζωή των Ελλήνων κάτω απο την Οθωμανική Αυτοκρατορία-ενα κράτος μοντέλο!

    Χρειαστηκε να περάσουν 200 χρόνια για να βρεθεί ο Sky του Αλαφούζου και να αποκαταστήσει την ιστορική αλήθεια!

    Πυροβολητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το αντίγραφο του πίνακα του Ντελακρουά, «Η Σφαγή της Χίου», που ... κάποιοι αφαίρεσαν από το Δημαρχείο της Χίου, διότι ενοχλούσε τους «απέναντι», τον ξανάβαλαν στην θέση του; Τέτοιο ξεφτιλισμένο κράτος δεν ξανάγινε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο φημισμένος πίνακας του μεγάλου καλλιτέχνη και φιλέλληνα Γάλλου Ευγένιου Ντελακρουά!
    Προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στο Παρίσι όταν παρουσιάστηκε στο κοινό και πρόσφερε μεγάλες υπηρεσίες στον Εθνικό Αγώνα, αφυπνίζοντας με την τραγικότητα της περιγραφής της σφαγής τις συνειδήσεις των Ευρωπαίων.
    Αναφέρομαι σε μια εποχή που η δημοσιογραφία ήταν ακόμη στα σπάργανα, που δεν υπήρχαν φωτογραφικές μηχανές, κάμερες και τηλέφωνα και που ο κόσμος αντιμετώπιζε ακόμη την τέχνη με δέος, αφού πέραν όλων των άλλων ήταν το κυριότερο μέσο οπτικής πληροφόρησης!
    Η σφαγή της Χίου σηματοδότησε με την φρίκη της μια μεταστροφή της Ευρωπαϊκής κοινής γνώμης υπέρ του Αγώνα,και αύξησε τη συμπάθεια προς τους καταδυναστευόμενους Έλληνες, όπως ακριβώς έγινε με τον απαγχονισμό του Πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄, αλλά και με την άλωση του Μεσολογγίου για την οποία ο Ντελακρουά δημιούργησε ένα ακόμη θαυμάσιο έργο του, το "Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου".
    Γενικά οι Ρομαντικοί καλλιτέχνες ήταν φιλέλληνες και πολλά έργα τους ήταν εμπνευσμένα από τους Ελληνικούς Αγώνες.
    Η σφαγή της Χίου δείχνει το ανάλγητο και αιμοβόρο του χαρακτήρα των Τούρκων, οι οποίοι φοβισμένοι καθώς ήταν, στράφηκαν αδιάκριτα εναντίον εχθρών και αθώων.
    Αρκεί να σημειωθεί, ότι η επανάσταση εκεί κηρύχθηκε από τους Σαμιώτες του Λυκούργου Λογοθέτη με τη συμμετοχή ελάχιστων Χιωτών, αφού οι επίσημοι φορείς του νησιού και ο λαός δεν ήταν πρόθυμοι να επαναστατήσουν μιας και το νησί ήταν πλούσιο και με αρκετά εμπορικά και διοικητικά προνόμια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στον άνω πίνακα του Delacroix, απεικονίζεται ο συνωστισμός στο λιμάνι της Χίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 42000! san ta probata gia sfagi mas eixan,oxi pou di8en imastan kai filoi!

    ymarton panagia mou 42000 agioi!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπερβολές και ψέμματα όλα είναι ρε, τό'πε η κουλούρη η ιστορικός.

    Η γνώμη της μετράει γιατί είναι καθηγήτρια ιστορίας και έχει και διδακτορικό.

    Δεν ξέρω για της κουλούρη αλλά γενικά τα παλιά τα πτυχία δεν μετράνε πλέον, εαν δεν έχεις τα πτυχία σου επικυρωμένα από το ΔΟΛ, το ΕΛΙΑΜΕΠ και το ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ δεν είσαι επιστημονας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τό μαύρο σκοτεινό πνεύμα τού Μεσαίωνα,πού είχε εκφραστή τόν μοναχό Σαβοναρόλα-τέρας στήν όψη λόγω δυσμορφίας-,μισούσε τά γράμματα,τή χαρά,τήν τέχνη καί επιδίωκε νά ντύσει όλους τούς ανθρώπους μέ τά μάυρα τής "θεοκρατικής κοινωνίας".
    Η ΑΝΑΓΈΝΝΗΣΗ τού χάλασε τά σχέδια!
    Σκοτάδι λόγω της φοβερής σκλαβιάς τών Οθωμανών στήν Ανατολή(Βυζάντιο)!
    Φώς ανέτειλε στήν Δύση μέ τήν Αναγέννηση,πού είχε προχωρήσει μέσα τίς ιταλικές πολιτείες,καί θά σαρώσει,κάψει τό πεθαμένο μεσαιωνικό πνεύμα!
    Η σκότιση πού κρατούσε τούς πολίτες μακριά από τήν πορεία πρός τά εμπρός κατέρεε, ως χάρτινος πύργος.Η Σχολή τού Μυστρά,πού δημιούργησε ο Π λ ή θ ω ν Γεμιστός,συνέβαλε αποφασιστικά στό νά εμφανισθεί τό άνθος τής Αναγέννησης στήν Ι τ α λ ί α.Τήν χώρα τού Έλληνα Ε Υ Α Ν Δ Ρ Ο Υ!
    Οι μαθητές τής Φιλοσοφικής Σχολής τού Μυστρά Ιωάννης Ιταλός,Βησσαρίων,Λάσκαρης,Λεονάρντος Αρετίνος καί ο Χρυσολωράς πηγαίνοντας στήν Δύση βοήθησαν πάρα πολύ το ενθουσιώδες αναγεννητικό πνεύμα.
    Ζητάει ο Πλήθων(Πλάτων)(1355-1451 μ.χ.)μιά μεταρρύθμιση τής κοινωνίας καθαρά επαναστατική γιά τήν εποχή του!Νά ένα του σύνθημα:"η γή ανήκει εις τόν καλλιεργητήν".Καί αντιτάσσει στήν έννοια τού θεοκρατικού Βυζαντίου τίς αρχές καί τήν ένννοια τού "ελεύθερου Πολίτη".Δίδασκε τήν κοινωνική δ ι κ α ι ο σ ύ ν η ,πού κατατρόμαξε τούς παλιανθρώπους της φεουδαρχίας,τούς τιτλούχους μέ τά φιρμάνια καί τούς πάμπλουτους κοτσαμπασί,πασάδες,αγάδες,ξαπλωτούς...!Τάραμα,ταραχή τούς έπιασε,γιατί θά έχαναν τό κουβέλι μέ το μέλι!
    Ο Πλήθων δίδασκε καί ήθελε μιά κοινωνία μέ τίς παρακάτω κατηγορίες πολιτών:επι κεφαλής τού σχεδίου τοποθετούσε τούς "φιλοσόφους" καί τούς "στρατιωτικούς",γιά νά κυβερνάνε καί νά φροντίζουν τήν ά μ υ ν α τής πολιτείας.Ως δεύτερη τάξη βάζει τούς" παραγωγούς"καί τούς "εργάτες"καί ως τρίτη τάξη τούς "μικροπωλητές καί τούς μικροεμπόρους".Λίγα λιθαράκια τίς ελληνικής αρχαιότητος,σέ αντίθεση μέ τό αυστηρό θοκρατικό πνεύμα τής εκκλησιάς τής Ορθοδοξίας τού Βυζαντίου.
    Ηταν ένας φωτεινός δρόμος γιά κοινωνική,οικονομική,μορφωτική,γεωργική αναδιάρθρωση,εν σχέσει μέ το πυκνό σκοτάδι τής αμάθειας καί τής τυπολατρείας.
    Η συμμαχία όμως τού προνομίου καί ο καλογερισμός,ευθύνεται γιά τήν παρακμή καί τήν υποδούλωση τού Βυζαντίου.Έστρεψαν τά μάτια τους στήν Ανατολή τού Δεσποτισμού,έναντι τού δρόμου τού Διαφωτισμού καί της ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ,καλυμένο αυτό τό προνόμιο σέ μιά κάλπικη φιλοπατρία,χάριν τής δικής τους καλοπέρασης!
    Μάς έδωσαν στήν τυραννική σκλαβιά τών Δεσποτών τής Ανατολής!
    Όμως τό Δεσποτάτο τού Μυστρά υπήρξε ο τελευταίος φάρος πού προσπάθησε νά δημιουργήσει τό ελληνικό έθνος!
    Εκεί ξεπήδούν οι ανθρωπιστικές ιδέες τόν 14ο αιώνα!
    Ο Πλήθων ο Γεμιστός υπήρξε ένας οραματιστής καί έβαλε τό νερό στό αυλάκι,καί όπως λέει ο σοφός λαός"τό ποτάμι δέν γυρίζει πίσω",έτσι καί οι ιδέες πού τού δίδαξε ο μοναχός Έλληνας τής
    ελλληνικής Κ α λ α β ρ ί α ς Βαρλαάμ(1290-1350),μπήκαν καί βάδισαν στό δρόμου τού Φωτός,καί τής Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η Σ!
    Η διαδρομή τού Ηλίου πρός τήν Δύση!
    Άς παραδειγματιστούμε καί σήμερα όλοι μας!

    Πολύβιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. H σφαγή της Χίου δεν έχει αναγνωριστεί από κανένα δικαστήριο, και άρα δεν συνέβη ποτέ.

    Τόσο ο Delacroix, όσο και εσείς στο απαράδεκτο ιστολόγιο σας, διακατέχεστε από εχθροπάθεια, και σύντομα θα τιμωρηθείτε, ανάλογα!

    Όπως έγραψα και παραπάνω, ο τίτλος του πινάκα πρέπει να αλλάξει, σε: "συνωστισμός στο λιμάνι της Χίου", ή κάτι τέτοιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλά ρε σεις.
    Όλοι σας είσατε αδιόρθωτοι.
    Συνωστισμός ήταν πάει και τελείωσε.
    Αφού το είπαν οι φίλοι της κας Δραγώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 30 Μαρτίου 2011 12:40 μ.μ.

    Απελλη μη ζηλευεις κανενα και εσυ με τους πινακες σου μπορει να εξεληχθεις στον νεο ελληνα Ντελακρουα.Τις μουτζουρες που κανεις στους πινακες σου με τους...αγκωνες σου και αθελα σου να προσεξεις λιγο και ολα θα πανε κατ'ευχην στο τελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ναι αλλά όπως είδα στο ντοκυματερ του ΣΚΑΪ είχε προηγηθεί η σφαγή στην Τριπολιτσά για την οποία οι ευρωπαίοι δεν είχαν δείξει την ίδια ευαισθησία .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης πίστευε,ότι γιά νά επιτύχει η επανάσταση πού σχεδιαζόταν,έπρεπε νά απελευθερωθεί η Τριπολιτσά(Υδροπολιτσά):"Νά χτυπηθεί ο εχθρός στό κεφάλι",έλεγε.Έτσι τό 1821 άρχισε η πολιορκία τής πόλης,πού είχε διάρκεια επτά μηνών.Τήν 23η Σεπτεμβρίου τήν απελευθέρωσαν καί απετέλεσε τό βασικό σταθμό τών επαναστατών,τής επανάστασης καί αναπτέρωσε τό ηθκό τών αγωιζομένων Ελλήνων καί τού απανταχού ελληνισμού.
    Οι ορεσίβιοι σκληροτράχηλοι Πελοποννήσιοι,μπήκαν μέσα καί τήν τυραννία πού τόσα δεινά,βάσανα,σφαγές αμάχων,δυσβάσταχτους φόρους,είχε φορτώσει στίς πλάτες τους,τούς περιποιήθηκαν ανάλογα,όπως λέιε ο εθνικός Ύμνος τού Σολομού:"Ώ,τί Νύχτα ήταν εκείνη/πού τήν τρέμει ο λογισμός/άλλος ύπνος δέν εγίνει/πάρεξ θ ά ν α τ ο ς πικρός/ακούω ξύλα ακούω
    π ε λ έ κ ι α/ακούω τρίξιμο
    δ ο ν τ ι ώ ν....".
    Η διαφορά μέ τήν καταστροφή καί τίς σφαγές τής Χίου είναι ότι στήν Τριπολιτσά οι Τούρκοι πολεμούσαν,αμύνονταν,γιαυτό καί είχαν απώλειες καί οι επιτιθέμενοι Έλληνες.Ενώ στήν Χίο μέ σχέδιο κατέσφαξαν σχεδόν όλο τόν άμαχα πληθυσμό!
    Αναφέρεται ότι τήν πόλη τής Τριπολιτσάς πέραν τής αναρχίας καί τών λιποταξιών στο στρατόπεδο τών Τούρκων,μάστιζε φ ο β ε ρ ό ς λοιμός,από τ υ φ ο ε ι δ ή πυρετό,ο οποίος προυπήρχε,αλλά μετά τήν απελευθέρωση επιδεινώθηκε από τίς άθλιες συνθήκες υγιεινής καί η αρρώστια επεξετάθη στά πέριξ(Βυτίνα,Άγιο Σώστη,Αχλαδόκαμπο κ.α).Καθημερινά άνω τών 150 ατόμων ενεταφιάζοντο.
    Η εφημερίδα "Αιών" τήν 30/3/1840 ,μέ τίτλο "Ο τύφος τής Τριπόλεως κατά τό 1821"σελ.149-150 καί είναι τό μοναδικό γραπτό κείμενο.
    Ένας γιατρός Κ.Κουπόφσκι πολωνός ανήκε στό επιτελείο τού Δ.Υψηλάντη,εκλήθη καί πήγε γρήγορα στήν Τρίπολη τήν 6η Οκτωβρίου 1821 γιά νά βάλει τάξη στό χάος.Τό θέαμα πού αντίκρυσε ήταν απαίσιο.Τά μολυσμένα πηγάδια,απο τά οποία έπιναν νερό οι κάτοικοι,η ζέστη,η ανομβρία εκείνη τή χρονιά,καί οι κακές συνθήκες διατροφής βοήθησαν στήν εξάπλωση τής επιδημίας σέ μεγάλη κλίμακα.
    Μιλούν γιά σφαγή, οι συστηματικοί σφαγείς τών Ελλήνων,στήν Τριπολιτσά γιατί είχαν συσσωρεύσει όλο τό χρήμα από τούς δυσβάσταχτους φ ό ρ ο υ ς πού είχαν επιβάλλει στούς δυστυχείς υπόδουλους Έλληνες!
    Τριάντα οικογένειες φορομπηχτών,φοροεισπρακτόρων!!!
    Έχασαν τίς μάσες,τίς ξάπλες,τούς βιασμούς,τούς βασανισμούς,τούς απαγχονισμούς,τίς φυλακώσεις τόσων αθώων Ελλήνων!
    Μπαίνοντας ο Κολοκοτρώνης είδε τόν Πλάτανο στήν πλατεία πού κρέμαγαν τούς αγωνιστές καί έδωσε διάτα νά τόν κόψουν από τή ρίζα,γιά νά φύγει τό κακό!
    Η Ελευθερία δέν χαρίζεται!τήν κατακτάς μέ αίμα καί δάκρυα,μέ αγώνες!

    ΑΡΚΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ρε συ ΑΠΕΛΛΗ
    Αυτόνανε το πούστη τον τρώει ο κώλος του. Μπας κι είναι ο ήδη ξεβρακωμένος;

    Σαμουήλ Κ. Γιακουμέλ
    Νέα Σμύρνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απελλη μη ζηλευεις κανενα και εσυ με τους πινακες σου μπορει να εξεληχθεις στον νεο ελληνα Ντελακρουα.Τις μουτζουρες που κανεις στους πινακες σου με τους...αγκωνες σου και αθελα σου να προσεξεις λιγο και ολα θα πανε κατ'ευχην στο τελος.

    @ 30 Μαρτίου 2011 3:16 μ.μ.

    ----------------

    θα είμαι επιεικής σήμερα μαζί σου!
    Ναι, έχεις δίκιο!
    Η ζήλια των συναδέλφων είναι η κινητήρια δύναμη των καλλιτεχνών! Τους ωθεί να γίνονται καλύτεροι.
    Και εγώ τον ζηλεύω τον Ντελακρουά, όπως και άλλους, μην έχεις καμία αμφιβολία!
    Τα τελευταία χρόνια η τέχνη μου υπηρετεί την πατρίδα και την αντίσταση ενάντια στην Νέα Τάξη. Για το αν ζωγραφίζω "μουντζούρες" με τον αγκώνα, ίσως να έχεις την ευκαιρία να δεις, αν ο Σάββας θελήσει κάποια στιγμή στο μέλλον να παρουσιάσει ορισμένα έργα μόνο με το ψευδώνυμο μου, μιας και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν συνοδευτικά, αντί για φωτογραφίες, σε πολλά από τα θέματα που αναρτώνται. Άλλωστε στο ίδιο πνεύμα είναι πιστεύω τα έργα μου.

    Όπως και αν έχει, θα πρέπει, νομίζω, να σταματήσεις να αναφέρεσαι υποτιμητικά στην τέχνη μου. Μια τέχνη που ούτε καν έχεις δει!!
    Είναι ανόητο να χρησιμοποιείς τέτοια μέσα. Ακόμη και οι βλάκες, θα πρέπει να έχουν κάποιο κώδικα δεοντολογίας!
    Αν ήμουν γιατρός, υδραυλικός ή μπάρμαν, τι θα έλεγες δηλαδή;

    Ηρέμησε, και χτύπα εκεί που πρέπει και όταν πρέπει, για να θεωρείσαι άξιος αντίπαλος και όχι θρασύδειλος...

    ------------------

    Ναι αλλά όπως είδα στο ντοκυματερ του ΣΚΑΪ είχε προηγηθεί η σφαγή στην Τριπολιτσά για την οποία οι ευρωπαίοι δεν είχαν δείξει την ίδια ευαισθησία .

    30 Μαρτίου 2011 3:58 μ.μ.
    -----------------------

    η σφαγή στην Τριπολιτσά

    Των Τούρκων δηλαδή!


    Και εσύ τι είσαι; Δικηγόρος των Τούρκων;;;!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύβιε,


    Για σένα!!
    Διάβασε το, σε παρακαλώ! Προέρχεται από το 6ο κεφάλαιο μιας ανέκδοτης-προς το παρόν-μελέτης μου 300 σελίδων με τον τίτλο "Τα Φυσικά Πρότυπα στην Τέχνη και στην Θρησκεία"


    Ο Σαβοναρόλα, υπήρξε μια πολύ δυναμική προσωπικότητα, που για οκτώ χρόνια, κατάφερε με τον πύρινο και ρητορικό του λόγο να ασκήσει μεγάλη επιρροή, όχι μόνο στα πλήθη, αλλά και σε λογίους, πολιτικούς και καλλιτέχνες. Ο Σαβοναρόλα αγωνίστηκε εναντίον της διαφθοράς με μεγάλη δριμύτητα, καταγγέλoντας τα όργια της παπικής αυλής και πολεμώντας την παντοδυναμία του πάπα. Ο πάπας τον αναθεμάτισε και οι εχθροί του, ο Οίκος των Μεδίκων και οι Φραγκισκανοί μοναχοί, συνωμότησαν εναντίον του με αποτέλεσμα να συλληφθεί και να καταδικαστεί σε θάνατο. Στις 23 Μαΐου 1498, ο Σαβοναρόλα απαγχονίστηκε και ρίχτηκε στην πυρά στην κεντρική πλατεία της Φλωρεντίας, στην Piazza della Signoria.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 2

    Η αντίδραση απέναντι στην Αναγέννηση:

    Δε συμμερίζονταν όλοι στην Ιταλία αυτή τη νέα «ειδωλολατρική» κατεύθυνση της τέχνης στα τέλη του 15ου αι. Εκείνοι που αντιστάθηκαν στις καινοτομίες της αναγέννησης, όπως είναι φυσικό, ήταν όλοι αυτοί που δεν απολάμβαναν τον πλούτο και την πολυτέλεια του κύκλου των Μεδίκων και της παπικής αυλής. Ήταν τα λαϊκά στρώματα, οι κατώτεροι κληρικοί και μοναχοί, και πολλοί λόγιοι, καλλιτέχνες και πνευματικοί άνθρωποι. Ο Χριστιανισμός, είχε κυριαρχήσει από τον 3ο αι., ως νέα θρησκεία και νέα τέχνη, έναντι των αντίστοιχων του παγανισμού. Τώρα, στα τέλη του 15ου αι. στην Ευρώπη, το χριστιανικό πνεύμα, υπό το βάρος της θρησκευτικής παρακμής και της διαφθοράς της παπικής εκκλησίας και της υλικής εκτροπής της σε κοσμική εξουσία, ήταν υποχρεωμένο να αντισταθεί δια των πιο γνήσιων εκπροσώπων του (Λούθηρος, Καλβίνος), στην επέλαση του ισχυρού αναβιωμένου αντιπάλου, που διεκδικούσε, υπό άλλη μορφή, την επανακυριαρχία σε κάθε επίπεδο. Το πνεύμα της αντίδρασης αυτής, στόχευε στον εξοβελισμό της αναβιωμένης αναγεννησιακής αντίληψης για τον άνθρωπο, σα γνώμονα και επίκεντρο του κόσμου, κάτι που, όπως είδαμε, αποτελούσε το πρότυπο του κλασικού κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. 3

    Στην Φλωρεντία, που υπήρξε επίκεντρο της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας της εποχής, κατά την τελευταία δεκαετία του 15ου αι, ηγέτης αυτής της αντίδρασης ήταν ο μοναχός Girolamo Savonarola (1452-1498). Αυτός και πολλοί άλλοι, αποδοκίμαζαν τις αλληγορικές και χωρίς χριστιανικό θρησκευτικό περιεχόμενο γιορτές, όπως και πολλά από τα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής και τις αμφιέσεις που τις συνόδευαν. Όλα αυτά ήταν πολύ παγανιστικά για μεγάλη μερίδα του απλού λαού. Υπήρχε ακόμη σε πολλούς η αντίληψη, πως η αληθινή δημοκρατία εκπορεύεται μόνο από την γνήσια θεοσέβεια και από τη συνειδητή ηθική αναμόρφωση του χριστιανικού μηνύματος. Το γεγονός, όμως, πως και τα δύο, κινδύνευαν να καταλυθούν από τη δικτατορία των Μεδίκων και από την ανώτερη τάξη κληρικών, ευγενών και πλούσιων εμπόρων, έκανε το λαό να ξεσηκωθεί από το κήρυγμα του Σαβοναρόλα. Όπως γράφει ο Giorgio Vasari: η «αδιαντροπιά» και η «κακοδιοίκηση» του Πέτρου των Μεδίκων ήταν τόσο μεγάλη, που ο Μιχαήλ Άγγελος απομακρύνθηκε από την πόλη και τους Μεδίκους, από φόβο να μη συνδεθεί το όνομά του με αυτούς, όταν οι φήμες της επικείμενης πτώσης τους άρχισαν να απλώνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 4

    Οι ιεροκήρυκες σε δημόσιες συγκεντρώσεις κατακεραύνωναν την Αναγέννηση, τις γυμνότητες και τις παραστάσεις νυμφών και ειδωλολατρικών θεών. Οι φλωρεντινοί, παρακινούμενοι από τον Σαβοναρόλα, το 1497, μάζεψαν σε μια πυραμίδα αντικείμενα και έργα τέχνης, που ο ίδιος τα ονόμαζε «ματαιότητες», και τα έκαψαν σε δημόσιο χώρο. Καταστράφηκαν έτσι έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, καθώς και περούκες, ψιμύθια, καθρέφτες, κοσμήματα, έπιπλα και κεντήματα. Η τέχνη, που βρέθηκε ανάμεσα στις δύο παρατάξεις, είχε γίνει πλέον, όπως πίστευαν ο Σαβοναρόλα και οι οπαδοί του, μια κακή τέχνη που υπηρετούσε την φιλαρέσκεια των ανώτερων κληρικών, την φιληδονία των πλούσιων ηγεμόνων και των αστών εμπόρων, τέλος τη ματαιοδοξία όλων. Ωστόσο, στο στόχαστρο δεν βρέθηκε η ίδια η τέχνη, ως έννοια και έκφραση, αλλά μόνο τα νέα πρότυπά της. Αυτό, αν και δεν αρκεί, βεβαίως, για να δικαιολογήσει την πράξη της καταστροφής σε ένα φιλελεύθερο πνεύμα, αποτελεί όμως αναγνώριση της δύναμης που έχει η τέχνη να επιδρά θετικά ή αρνητικά στη ψυχή των ανθρώπων. Άλλωστε, ανάμεσα σε αυτούς που τροφοδότησαν την πυρά, ήταν και ο Μιχαήλ Άγγελος, που έριξε ορισμένα από τα πρώτα έργα του, θεωρούμενα ως ειδωλολατρικά, ενώ και ο Μποττιτσέλι και άλλοι καλλιτέχνες υπήρξαν οπαδοί του Σαβοναρόλα. Αν, ίσως, οι αναζητήσεις και οι καινοτομίες των καλλιτεχνών, είχαν παραμείνει πάνω στο ίδιο θρησκευτικό πνεύμα, που είχαν ακολουθήσει ο Τζιόττο και ο Μαζάτσιο, οι αντιδράσεις να ήταν ηπιότερες. Δεν ήταν όμως απλά ζήτημα μορφής, αλλά περιεχομένου και έτσι η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. Η αντίδραση του πύρινου μοναχού, δε στόχευε την τέχνη, αλλά ήταν συνειδητά θρησκευτική και πολιτική. Ήταν μια επανάσταση που σκοπό είχε την θρησκευτική αναμόρφωση και την πολιτική εξυγίανση. Μερικούς μήνες αργότερα, ο Σαβοναρόλα κάηκε στην πυρά και οι Μέδικοι επέστρεψαν. Όμως ο φοβερός απόηχος της φωνής του συνέχισε για πολλά χρόνια να αντιλαλεί μεσ΄τις ψυχές των ανθρώπων. Την επίδραση του Σαβοναρόλα στους σύγχρονους του φλωρεντινούς, περιγράφει σε μαρτυρίες του ο Βασάρι: «Πολλοί από τους σοφούς, τους πολιτικούς και τους ισχυρούς προσχώρησαν στη διδασκαλία του και ο ίδιος ο Μιχαήλ Άγγελος δεν ξέφυγε από τη μεταδοτική αυτή τρέλα.».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 5

    Η εκτέλεση του Σαβοναρόλα και οι καταγγελίες του, άφησαν μια σκιά βεβαιότητας για την παρακμή του θρησκευτικού κατεστημένου, δηλαδή του πάπα με το περιβάλλον του, και για τον εκφυλισμό του πολιτικού κατεστημένου της αυλής των Μεδίκων, από το γνήσιο πνεύμα της χριστιανικής παράδοσης. Ο Σαβοναρόλα, που ήταν νοσταλγός της αυστηρής μεσαιωνικής θρησκευτικότητας, ενός θεοκεντρικού κόσμου, προσπάθησε να επαναφέρει την παραπαίουσα πίστη στην παλαιά της τάξη, στο επίκεντρο της ζωής. Όπως ακριβώς και ο Ιουλιανός, που είχε αγωνιστεί, ανέλπιδα, στο λυκόφως του αρχαίου κόσμου, για την επανόρθωση της αρχαίας θρησκείας. Ο άνεμος της ιστορικής εξέλιξης, με ορμή παρέσυρε και τους δύο σαν φύλλα. Η φωνή του Σαβοναρόλα, αν και δεν είχε άμεσο αποτέλεσμα, αφού για αρκετές δεκαετίες ακόμη συνέχισαν να ανεβαίνουν στον παπικό θρόνο φιλόδοξοι και αμφιβόλου ηθικού φρονήματος άνθρωποι, προανήγγειλε ωστόσο το δρόμο προς τη Μεταρρύθμιση. Νέο θρησκευτικό κέντρο δημιουργήθηκε από το Λούθηρο, όταν έπειτα από 19 χρόνια, αμφισβήτησε, με επιτυχία εκείνος, την παντοδυναμία του παπικού δόγματος και του «ειδωλολατρικού» χριστιανισμού και τέχνης. Με αυτά τα γεγονότα που προανήγγειλαν δυσοίωνες εξελίξεις στο πεδίο της θρησκείας, υποδέχθηκε η Ευρώπη τον 16ο αιώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. η σφαγη της Χιου ειναι κλασσικο δειγμα ¨ειρηνευσης αλλα τουρκα¨" η οπως την χαρακτηρισε ο Ιστορικος Χεντρικ Βαν Λοουν η ειρηνη του νεκροταφειου.Φυσικα οι λεγομενοι "αναθεωρητες ιστορικοι" εχοθν διαφορετικη γνωμη "ξεχνωντας ασηναντες λεπτομεριες" οπως τα ΙΔΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αν ήμουν γιατρός, υδραυλικός ή μπάρμαν, τι θα έλεγες δηλαδή;
    30 Μαρτίου 2011 5:28 μ.μ.Απελλης

    Γινε πρωτα και κατι.. θα βρουμε.Το θυμασαιελπιζω απο το σχολειο το "οφθαλμον αντι οφθαλμου"και ξανακοιταξε την "φατσα"σου στο οικειον σου σαλονατο...κατοπτρον και αν αποφασισεις οτι αυτο που βλεπεις εισαι στην πραγματικοτητα και οχι αλλος που φανταζεσαι τοτε μας το δηλωνεις εμμεσα δια της αλλαγης της συμπεριφορας σου σε ποιο κοσμια βαση και κανεις δεν θα σε ενοχλησει.Απο εσενα προερχονται ολα.Οταν το κατανοησει ο στειρος εγωισμος σου θα ειναι και η αρχη της ιασις σου.Καλη προσπαθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ποιος εχει απo τους Θεους τοσο σκληρη καρδια, που με τα παθη αυτα σου να γελα; Τα βασανα σου ποιος δεν συμπονει; Aισχυλος , Προμηθευς Δεσμωτης .Τ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σαβαναρολα.Δομινικανος στο (Order) ιερατειο τους,"Ιακωβινοι" στην Γαλλια το ιδιο ειναι.Ητανε πνευματικοι των "Καθαρων"(η Αλβηγινων) που ητανε οι Γνωστικοι (Gnostics).Μελετουσαν την Παλαια Διαθηκη (οχι την Καινη) δηλαδη την Τορα των Εβραιων,οπως και Εβραικα και Ραββινικα κειμενα.Ο "Dominic" στην Εβραικη γλωσσα ειναι ο "Μιχαηλ" που ειναι πολυ υψηλα στην Εβραικη Πιστη.Επισης οι Gnostics μελετουσαν τα "απαγορευμενα ευαγγελια" που ο χριστιανισμος εκυνηγησε και ητανε μυστες σε βαθεια και "απαγορευμενη"
    Γνωση και Καμπαλλα.
    Ολα αυτα στα γραφω οχι για να φερω αντιρρηση για οτι εγραψες σωστα και με παθος και πολυ καλα κανεις αλλα για να σε βοηθησω στις πηγες αυτων που πιστευεις και ειναι πηγες και πολλων αλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΑΠΕΛΛΗ, γεια σου και πάλι !

    Οφείλω να σου πω ότι εσύ δεν είσαι ζηλιάρης ! Εννοείς θαυμάζεις τον Ντελακρουά και τους άλλους που σε εμπνέουν. Ο ζηλιάρης, με την αρνητική έστω φόρτιση που έχει αυτή η λέξη, είναι μίζερος, χωρίς αυτοπεποίθηση, δεν επιτρέπει στον εαυτό του να θαυμάζει τα επιτεύγματα των άλλων και να εμπνέεται από αυτά, είναι μονόχνωτος, συμπλεγματικός και άνευρος. Δεν μοιράζεται τις γνώσεις του, γιατί αφενός δεν επιθυμεί την ψυχική άνοδο των άλλων, αφετέρου δεν έχει και ιδιαίτερες. Γι’ αυτό σου λέω, εσύ δεν είσαι !

    Σε κάθε περίπτωση με ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον θα βλέπαμε τα έργα σου, εγώ τουλάχιστον θα το ήθελα πολύ. Το πορφυρό και το βασιλικό μπλε έρχονται στο μυαλό μου, ποιος ξέρει γιατί, δικές μου προτιμήσεις προβάλλω ή ίσως ο λόγος σου με παραπέμπει στην ενέργεια αυτών των χρωμάτων. Ελπίζω κάποια στιγμή να μου λύσεις την απορία.

    Πάντα φιλικά και συμμαχικά,
    Ρίκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Χρήστος Βούλγαρης (9:16μμ): "Φυσικα οι λεγομενοι "αναθεωρητες ιστορικοι" εχοθν διαφορετικη γνωμη "ξεχνωντας ασηναντες λεπτομεριες" οπως τα ΙΔΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ"

    Χρήστο, οι ιθαγενείς εκεί που βρίσκεσαι έχουν μια πετυχημένη ατάκα για τη νοοτροπία τών εθνομηδενιστών που περιγράφεις: "I' ve already made up my mind, so don't confuse me with the facts"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Βρε-Βρε σα τα μάραθα!
    Ρίκα...............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Apelli
    Σε κάθε περίπτωση με ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον θα βλέπαμε τα έργα σου, εγώ τουλάχιστον θα το ήθελα πολύ.
    Πάντα φιλικά και συμμαχικά,
    Ρίκα
    30 Μαρτίου 2011 11:24 μ.μ.

    Ιδου η Ροδος Ιδου και το πηδημα.
    Ρικα πηγαινε στο σπιτι του να δεις τα "εργα" του.ΟΧΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ!

    30 Μαρτίου 2011 3:16 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Εννοείς θαυμάζεις τον Ντελακρουά και τους άλλους που σε εμπνέουν.

    Ρίκα

    30 Μαρτίου 2011 11:24 μ.μ.
    -----------------

    Γεια σου αγαπητή μου Ρίκα!
    Συναντιόμαστε πάλι εν μέσω "καταιγιστικών πυρών"!

    Έχεις δίκιο σε αυτό που γράφεις περί "ζήλιας". Στην περίπτωση μου, όντως πρόκειται περί θαυμασμού. Απλά ακολούθησα την ατυχή φρασεολογία του ανώνυμου επικριτή μου.
    Γιατί άραγε με επικρίνει;
    Επειδή είμαι καλλιτέχνης;
    Ίσως επειδή το μυαλό του δε μπορεί να συλλάβει ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που ασχολούνται με μη "πρακτικά" επαγγέλματα;
    Ε, τότε να καταργήσουμε και τους ποιητές, τους συγγραφείς, τους λόγιους και όλους όσους ασχολούνται με την σφαίρα του πνεύματος!
    Αν θυμάσαι, την ίδια χλεύη αντιμετώπισα, όταν κάποτε δημοσίευσα εδώ ένα μικρό μου ποίημα!
    Φαίνεται πως κάποιοι δεν επιθυμούν ούτε την πολλαπλότητα, ούτε την ελεύθερη πνευματική έκφραση σε αυτό το ιστολόγιο!
    Προφανώς επειδή δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

    Αυτό είναι κατανοητό βέβαια από την πλευρά ενός Εβραίου που στερείται παντελώς καλλιτεχνικής παράδοσης, αλλά είναι, εκ του ουκ ανευ, για τον Έλληνα που η ζωή του και η ιστορία του βασίζεται στις τέχνες και στα γράμματα και στον πολιτισμό του των 4.000 τελευταίων ετών! (ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να είναι και στην σημερινή κατάσταση της πνευματικής παρακμής που βιώνουμε).
    Τουλάχιστον με τα λεγόμενα του δηλώνει εκτός της εθνικής και την πτωχή πνευματική του καταγωγή!

    Έτσι η λέξη "ζήλια" με την αρνητική της σημασία, φαίνεται να ταιριάζει γάντι σε αυτόν, που ισως επειδή η δική του εργασία τον δυσαρεστεί, επειδή άλλα όνειρα είχε για τον εαυτό του, βρίσκει πιο πρόσφορο να κρύβει τη μίζερη μειονεξία του πίσω από την επίκριση του επαγγέλματος και της εργασίας των άλλων!
    Ειδικά εκείνων και που ευτυχείς είναι με την εργασία τους και που αντλούν δύναμη από αυτήν!
    Είμαι μάλιστα ένας "στείρος εγωϊστής" επειδή είμαι ένας δημιουργός, που φέρνει τα μέσα έξω του εαυτού του, με την συνακόλουθη οδύνη της πνευματικής "εγκυμοσύνης", προκειμένου να παράξει κάτι, που από τη στιγμή που γεννιέται, ανήκει σε όλους και όχι πια στον εαυτό του!
    Ας είναι!

    Τώρα, σχετικά με αυτό:

    Ρικα πηγαινε στο σπιτι του να δεις τα "εργα" του.ΟΧΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ!

    έχω να πω το εξής:

    1. Εμπαθή ανισόρροπε, δεν αντικαθιστάς εσύ τον Σάββα σε αυτό το ιστολόγιο, ώστε να έχεις γνώμη τι πρέπει και τι όχι!
    Αν αυτός θέλει, σιγά να μη σε ρωτήσει!

    2. Δεν πρόκειται περί διαφημίσεως! Όπως προείπα δεν με ενδιαφέρει, μιας και το όνομα μου πουθενά δεν θα ήθελα να εμφανιστεί (είπα με ψευδώνυμο). Ποιος είναι ο Απελλής;
    Άρα για ποια διαφήμιση μιλάμε, ενός αγνώστου;

    Το μόνο που θα με ενδιέφερε είναι να περάσει το μήνυμα των έργων μου. Μια εικόνα-χίλιες λέξεις, πολύ περισσότερες από όσες θα μπορούσα να γράψω εδώ!
    Σου υπενθυμίζω επίσης ότι εσύ προκάλεσες αυτήν την συζήτηση για την τέχνη μου.
    Δεν με πτοείς, λοιπόν, γνωρίζω ποιος είμαι! Εσύ, όμως έχεις συναίσθηση της αθλιότητας σου;
    Πολύ αμφιβάλλω...

    ---------------------
    Μπας κι είναι ο ήδη ξεβρακωμένος;

    Σαμουήλ Κ. Γιακουμέλ


    30 Μαρτίου 2011 5:20 μ.μ.
    ----------------------

    Αυτός ακριβώς είναι Σαμουήλ, ο "ξεβράκωτος"!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Β

    Το πορφυρό και το βασιλικό μπλε έρχονται στο μυαλό μου, ποιος ξέρει γιατί, δικές μου προτιμήσεις προβάλλω ή ίσως ο λόγος σου με παραπέμπει στην ενέργεια αυτών των χρωμάτων. Ελπίζω κάποια στιγμή να μου λύσεις την απορία.

    Πάντα φιλικά και συμμαχικά,
    Ρίκα
    --------------

    Ρίκα μου, έχεις πέσει μέσα!
    Το πορφυρό-βασικό θερμό
    και το βασιλικό μπλε-βασικό ψυχρό, στις διάφορες αποχρώσεις τους αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της χρωματολογίας μου. Μέσω της σύνθεσης των αντιθέτων προχωρεί και η τέχνη, όπως και η ζωή και ολόκληρο το σύμπαν!
    Δεν προβάλλεις δικές σου προτιμήσεις, αλλά είναι ζήτημα ευαισθησίας το ότι μπορείς ακόμη και από την ενέργεια του λόγου να καταλήξεις σε αυτή την χρωματική αίσθηση, αφού ο γράφων και ο δημιουργός είναι το ίδιο πρόσωπο.

    Ο Βασίλι Καντίνσκυ-θα τον γνωρίζεις-έχει αποδείξει με πειράματα σε ό,τι αφορά τη σχέση των χρωμάτων με αντίστοιχες νότες του πενταγράμμου, αλλά ακόμη και με διάφορες γεύσεις, πως όλες οι αισθήσεις τείνουν σε μια κοινή ψυχολογική αντίληψη της χρωματικότητας.

    Σε ευχαριστώ και να είσαι πάντα καλά!

    -----------------

    @ 30 Μαρτίου 2011 10:22 μ.μ.


    Αγαπητέ μου φίλε, όσες πληροφορίες μου γράφεις περί Σαβοναρόλα, δεν προκύπτουν από τις πολύχρονες έρευνες μου για το ζήτημα αυτό! Σημειώνω δε, ότι έχω κάνει καλλιτεχνικές σπουδές στην Φλωρεντία και κατοικούσα στο ιστορικό κέντρο, λίγες μόνο εκατοντάδες μέτρα από την Piazza della Signoria.
    Ωστόσο κανείς δε μπορεί ποτέ να τα ξέρει όλα, και έτσι κρατώ στην άκρη του μυαλού μου όσα μου έγραψες!
    Θα διαφωνήσω όμως περί του:

    Ο "Dominic" στην Εβραικη γλωσσα ειναι ο "Μιχαηλ" που ειναι πολυ υψηλα στην Εβραικη Πιστη"

    Η λέξη Dominus Padre-Figlius et Santus Spiritus που ακούγεται στην λατινική λειτουργία, αναφέρεται στην Αγία Τριάδα.
    Το Dominus είναι λέξη Λατινική και όχι Εβραϊκή. Πιθανόν να πρέρχεται από την ελληνική λέξη "Δώμα"=Αίθουσα/δωμά-τιο, βασιλικό ανάκτορο, και παραπέμπει στον ένοικο και ιδιοκτήτη του δώματος δηλαδή στον Βασιλικό Κύριο του.
    Έτσι το Dominus = Κύριος και όχι Μιχαήλ!
    Domenica στα ιταλικά σημαίνει Κυριακή, δηλαδή ημέρα αφιερωμένη στον Κύριο, όπως και στα Ελληνικά.
    Dominicani= Oι μοναχοί οι αφιερωμένοι ειδικά στον Κύριο και προέρχεται από τον ιδρυτή του Τάγματος τους τους Άγιο Δομήνικο, Κυριάκο θα τον λέγαμε στα Ελληνικά!
    (Κυριάκος Θεοτοκόπουλος= Δομήνικος Θεοτοκόπουλος/El Greco).
    Από εκεί και πέρα δες διάφορες λέξεις με κοινή ρίζα όπως Domestico=κυβερνήτης επαρχίας ή και εγχώριος (από τον ίδιο τόπο) ή και εσωτερικός (Domestic Airlines) κλπ.
    Τέλος, κάτι που ξέχασα να γράψω είναι, ότι ο Σαβοναρόλα είχε αποδεδειγμένα, όπως προκύπτει από δύο διαφορετικές περιπτώσεις, το διορατικό και προορατικό χάρισμα. Δεν ήταν κανένας τυχαίος, αλλά υπήρξε πιστός χριστιανός, σε μια εποχή που η Καθολική Εκκλησία δεν ενδιαφερόταν καθόλου για την αληθινή πίστη.


    Σε χαιρετώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Συμφωνώ με το σχόλιο του παραπάνω για τον Πλήθωνα και τα φυτώρια που δημιούργησε με την διδασκαλία του.
    Οσο για το έργο του Ντελακρουά-χαρακτηριστικός πίνακας της εποχής του ρομαντισμού, αποτυπώνει αυτά που ζήσαμε κατά την Επανάσταση του 21, εμείς και οι Φιλέλληνες που βρίσκονταν εδώ.
    Οσο για τους Τούρκους, μάλλον δεν τους συμφέρει να μνημονεύονται τέτοια γεγονότα, ενώ όσοι προσπαθούν να τα στρεβλώσουν, απλά τους κάνουν μεγάλη εξυπηρέτηση.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. εν μέσω "καταιγιστικών πυρών"!
    Απελλης

    Οχι και καταιγιστικα πυρα.Φιλια ειναι τα πυρα και με πολυ συμπαθεια.Δεν εχεις δει πραγματικα πυρα να μη τολμας να ξεμυτισεις ουτε για κατουρημα.Ασκηση ειναι με ασφαιρα μη το σοβαρευεις πανω που αρχισα να σε συμπαθω.Ψυχουλα εισαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ε, τότε να καταργήσουμε και τους ποιητές, τους συγγραφείς, τους λόγιους και όλους όσους ασχολούνται με την σφαίρα του πνεύματος!
    Απελλης

    Φρενο ρε! εκτροχιαστηκε η εμπρος δεξια ροδα σου.Κρατει ρε!
    Παντως μου εμπνεεις συμπαθεια και μολις ακομα λιγο εκτονωθω δεν θα αχοληθω αλλο μαζι σου.Μεχρι τοτε κοψε λιγο ταχυτητα και ασε να μιλησουν αλλοι αν ανηκεις στο "πνευμα" η ....αστο παλι δεν θα το πω,αρχισα να σε συμπαθω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ρίκα μου, έχεις πέσει μέσα!
    Το πορφυρό-βασικό θερμό
    και το βασιλικό μπλε-βασικό ψυχρό, στις διάφορες αποχρώσεις τους αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της χρωματολογίας μου.
    Απελλης

    Εδω αποχωρω διακριτικα και κλεινω μαλακα την πορτα.Ειμαι πολυ ευτυχης γιατι συνεβαλλα επιτελους και εγω ο αχρηστος με το πρακτικο επαγγελμα και καμια πνευματικοτητα σαν τον απελλη,συνεβαλα λοιπον και εγω στο ξεκινημα ενος τρυφεροτατου
    τετ α τετ.ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΓΙΞΩ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΠΕΛΛΗ...εκτος και αν προκληθω απο τον γνωστο απελλη που θα αλλαξει προβια και θα βαλλει την παλαια του μολις σιγουρευτει οτι επεσαν οι τονοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Οι Τούρκοι έκαναν Ειρηνευτικές Επιχειρήσεις!!! Όσοι ήταν αντίθετοι στην PAX OTTOMANA του "ειρήνευαν με το ζόρι"!
    Αυτός ο πίνακας ήταν η οπτική ανταπόκριση του δημοσιογράφου Ντε Λα Κρουά και όχι της "Κρουέλα ΝτεΒιλ" !!!
    Κάθε λιμάνι και συνωστισμός ...
    Δημοσθένης ο Μακεδών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μωρή κακότροπη αδελφή και ξεφωνημένη
    Ούστ ρε!
    Πίσω στις στέπες της Χαζαρίας αιμοβόρα ανθρωποειδή.
    Καταπότες αίματος!
    Τους ηθικού αναστήματος Πυγμαίου Εβραίους της κακιάς ώρας!
    Τις κωμικές φιγούρες του Καραγκιόζη!!

    Χαχαχαχαχαχα!

    31 Μαρτίου 2011 2:26 μ.μ.ΑΠΕΛΛΗΣ
    -----------------------
    Γεια σου αγαπητή μου Ρίκα!
    Γιατί άραγε με επικρίνει;
    Επειδή είμαι καλλιτέχνης;
    Ίσως επειδή το μυαλό του δε μπορεί να συλλάβει ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που ασχολούνται με μη "πρακτικά" επαγγέλματα;
    Ε, τότε να καταργήσουμε και τους ποιητές, τους συγγραφείς, τους λόγιους και όλους όσους ασχολούνται με την σφαίρα του πνεύματος!
    Αν θυμάσαι, την ίδια χλεύη αντιμετώπισα, όταν κάποτε δημοσίευσα εδώ ένα μικρό μου ποίημα!
    Ρίκα μου, έχεις πέσει μέσα!
    Το πορφυρό-βασικό θερμό
    και το βασιλικό μπλε-βασικό ψυχρό, στις διάφορες αποχρώσεις τους αποτελούν χαρακτηριστικά γνωρίσματα της χρωματολογίας μου. Μέσω της σύνθεσης των αντιθέτων προχωρεί και η τέχνη, όπως και η ζωή και ολόκληρο το σύμπαν!
    Δεν προβάλλεις δικές σου προτιμήσεις, αλλά είναι ζήτημα ευαισθησίας το ότι μπορείς ακόμη και από την ενέργεια του λόγου να καταλήξεις σε αυτή την χρωματική αίσθηση, αφού ο γράφων και ο δημιουργός είναι το ίδιο πρόσωπο.

    31 Μαρτίου 2011 12:19 μ.μ.ΑΠΕΛΛΗΣ

    31 Μαρτίου 2011 1:13 μ.μ.ΑΠΕΛΛΗΣ
    ----------------------------

    Καλα ρε παιδια ειναι το ιδιο προσωπο αυτος που υπογραφει δηθεν σαν "ΑΠΕΛΛΗΣ και στα δυο σχολια η ειναι δυο διαφορετικα ατομα?
    Εκτος και αν ειναι μια αρρωστη περιπτωση στο στυλ μιστερ Τζεκυλ και δοκτωρ Χαιντ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλα ρε παιδια ειναι το ιδιο προσωπο αυτος που υπογραφει δηθεν σαν "ΑΠΕΛΛΗΣ και στα δυο σχολια η ειναι δυο διαφορετικα ατομα?

    31 Μαρτίου 2011 4:27 μ.μ.
    -----------------

    Το ίδιο πρόσωπο είναι "φιλαράκι"!

    Αδυνατείς όμως να το καταλάβεις, έτσι ισοπεδωμένος που είσαι και μονοδιάστατος! Για αυτό και ΠΑΝΤΑ μόνο προκαλείς και ΠΟΤΕ δεν σχολιάζεις σοβαρά ο,τιδήποτε άλλο!

    Μάλλον, έχεις κάποια απαρχαιωμένα πρότυπα σε ό,τι αφορά την εικόνα ενός καλλιτέχνη, ευαισθητούλη, με φουλάρι και μόνιμο συνάχι σαν τον Γούντυ Άλλεν!!

    Σου αρέσει δεν σου αρέσει, είμαι και του σαλονιού και του λιμανιού!
    Με τις κυρίες και με τους κυρίους είμαι κύριος, αλλά με τα ρεμάλια και με τους αλήτες γίνομαι και εγώ μάγκας!
    Ο,τι δίνεις παίρνεις, έχω μεγάλη ποικιλία αντιδράσεων και μεγάλη προσαρμοστικότητα σε όλες τις καταστάσεις! Είμαι παντός καιρού,
    και κάμπριο και λιμουζίνα!

    Ωστόσο, οφείλω να ομολογήσω ότι η καλή μου πλευρά μου αρέσει περισσότερο και είναι αυτή που με εκφράζει και πραγματικά απολαμβάνω τον διάλογο όταν τύχει να συνομιλήσω με σοβαρούς και αξιοπρεπείς σχολιαστές.
    Όμως υπάρχει και η "κακή" μου πλευρά που την διεγείρουν κάτι τυπάκια σαν και εσένα!

    Θα προτιμούσα να μην υπήρχε η ανάγκη να γίνει αυτό, αλλά αυτό θα σήμαινε ότι δεν θα υπήρχες εσύ!!
    Δεν σε αφήνω, λοιπόν, "ατουφέκιστο" Εβραίε όταν με προκαλείς και να το έχεις καλά στο μυαλό σου αυτό!

    Τέλος, άσε την Ρίκα που δεν σου φταίει σε τίποτα, και μην γίνεσαι περισσότερο παλιάνθρωπος από ό,τι ήδη είσαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Τέλος, άσε την Ρίκα που δεν σου φταίει σε τίποτα, και μην γίνεσαι περισσότερο παλιάνθρωπος από ό,τι ήδη είσαι!!!
    31 Μαρτίου 2011 6:03 μ.μ.

    Απελλη
    Η γυναικα σου με το συμπαθειο το εχει παρει χαμπαρι το γεροντικο σου ειδυλλιο?
    Χαριλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καλέ μου φίλε ΑΠΕΛΛΗ καλησπέρα !

    Χαίρομαι πάντα να διαβάζω τα σχόλιά σου, καλά κάνεις και είσαι και του σαλονιού και του λιμανιού ! Έτσι πρέπει. Η Τέχνη είναι σπουδαία και απολύτως απαραίτητη για την Ζωή μας, τον Καντίνσκυ ομολογώ δεν τον ήξερα, απλά αυτά τα δυνατά χρώματα που μου αρέσουν ιδιαίτερα είχα στο μυαλό μου όταν αναρωτήθηκα πως να είναι τα έργα σου.

    Περαιτέρω, είναι προφανές ότι υπάρχουν άνθρωποι που αδυνατούν να καταλάβουν ότι οι ανθρώπινες σχέσεις μπορούν να βασίζονται και στο πνεύμα, στην επικοινωνία, στην εκτίμηση και να έχουν αξιοπρέπεια. Άνθρωποι για τους οποίους οι λέξεις ήθος, ευγένεια, αυτοσεβασμός άρα και σεβασμός του άλλου είναι άγνωστες οντότητες, άνθρωποι που νομίζουν ότι η ελευθερία της επικοινωνίας και η ανωνυμία του διαδικτύου είναι συνώνυμες με την ασυδοσία. Και τελικά δεν καταλαβαίνουν ότι μόνο τον εαυτό τους εκθέτουν.

    Τώρα σχετικά με το πλάσμα που μας ακολουθεί σαν κουτσομπόλικο παπάκι, ομολογώ με βοήθησε να βγάλω πολύτιμα συμπεράσματα για την ζωή μου : Καθώς φαίνεται, αν και δεν το ήξερα, είμαι σε θέση να επισκέπτομαι στο σπίτι του, αν και δεν ξέρω που βρίσκεται, έναν άντρα που δεν γνωρίζω ούτε με γνωρίζει προσωπικά, τα έργα Τέχνης του οποίου, αν και δεν τα έχω δει ποτέ, είμαι σε θέση να τα διαφημίζω. Τώρα, πως θα μπορέσει κάποιος να αγοράσει τα έργα αυτά που διαφημίζω, ας πάει στην μάγισσα από το Τζιμπουτί να ρωτήσει τον μαγικό κρύσταλλο που και πως μπορεί να τα βρει, δεδομένου ότι μόνο το ψευδώνυμο του δημιουργού τους γνωρίζω.

    Περαιτέρω, προχωρώ μαζί του, με τον άντρα που δεν γνωρίζω, σε τρυφερά τετ α τετ, και ακόμα χειρότερα, έχουμε και το ζηλιάρικο παπάκι ανάμεσά μας, το οποίο, ευτυχώς είναι διακριτικό και μας αφήνει κλείνοντας μαλακά την πόρτα ! Ενίοτε δε, μεταμφιέζομαι σε μάραθα, ειδικά τις πρώτες πρωϊνές ώρες. Κάπου είναι και η Ρόδος ενδιάμεσα, αν και δεν είμαι σίγουρη που.

    Αυτά τα ενδιαφέροντα και άκρως διαφωτιστικά. Νά ναι καλά το πλάσμα αυτό που μου έδωσε πολύτιμα ψήγματα αυτογνωσίας.

    Κλείνοντας, και εγώ σε ευχαριστώ ΑΠΕΛΛΗ και σε χαιρετώ με εκτίμηση...
    Ρίκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλημέρα, Ρίκα!

    Όπως ήδη κατάλαβες η φιλία μαζί μου είναι άκρως "επικίνδυνη"!
    Όσοι είναι φίλοι μου, μπαίνουν αυτομάτως, στη λίστα των "στόχων" δεχόμενοι και αυτοί επιθέσεις, ασχέτως αν δεν προκάλεσαν ποτέ κανέναν και αν η αξιοπρεπής παρουσία τους στο ιστολόγιο έχει μόνο θετικά πράγματα να επιδείξει.

    Εμένα δεν με νοιάζει ποσώς, που μου επιτίθενται επειδή τους ξεμπροστιάζω και δεν τους χαρίζομαι. Ούτε μπορούν να με τρομοκρατήσουν!
    Συνέχεια μπροστά τους θα με βρίσκουν!
    Με ενοχλεί όμως όταν στρέφονται εναντίον ανθρώπων που δεν τους έχουν δώσει αφορμές, χρησιμοποιώντας μάλιστα ασύστολα υπονοούμενα, που αν μη τι άλλο, έχουν σκοπό να θίξουν τιμές και υπολήψεις!

    Είναι κατανοητό φυσικά ότι πρόκειται για άτομα μειωμένου ηθικού και πνευματικού αναστήματος!

    Αδίκως προσπαθούν!

    Σε χαιρετώ και προσβλέπω σε μια μελλοντική συνομιλία μας!


    υγ:
    Χαριλαος

    31 Μαρτίου 2011 8:55 μ.μ.

    ΜΗΔΕΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Η "Ρικα"...ειπε...και οι δεουσες απαντησεις...


    ,,,Άνθρωποι για τους οποίους οι λέξεις ήθος, ευγένεια, αυτοσεβασμός άρα και σεβασμός του άλλου είναι άγνωστες οντότητες'''

    Αυτα μαλλον θα υπονοεις οτι τα εχεις ...εσυ και ο Απελλης!!!Ξαναψαξε τι σημαινει εικονικη ψευδεπιγραφη μικροαστικη συμπεριφορα και μη βιαστεις γιατι αυτες οι συμπεριφορες,αλλο να εισαι και αλλο να πλασσαρεσαι οτι εισαι, καταστρεφουν σαν σαρακι τις κοινωνιες,αλλα ερχεται και ο χρονος ληξης τους και οι επιμενοντες μενουν "απο εξω" διοτι εχουν αναλυθει πληρως αυτες οι συμπεριφορες απο την "Νεα" Επιστημη
    που αγνοεις και ...μη γραψεις οτι γνωριζεις!!Δεν ειναι για εσας αυτα.

    '''άνθρωποι που νομίζουν ότι η ελευθερία της επικοινωνίας και η ανωνυμία του διαδικτύου είναι συνώνυμες με την ασυδοσία. '''

    Ασε τα μεγαλα λογια γιατι ολοι εδω ανωνυμοι ειναι,"Ρικα και Απελλη",και αυτα που γραφεις να τα απευθυνεις στον "καλο" σου και στο προσωπο σου γιατι δεν σε παιρνει αλλου ,και αυτο σημειωσε το "Ρικα" μου...

    '''το πλάσμα που μας ακολουθεί '''

    Μονο η σκια σου σε ακολουθει και γραψτο και αυτο.

    '''έχουμε και το ζηλιάρικο παπάκι ανάμεσά μας...το οποίο, ευτυχώς(*********) είναι διακριτικό και μας αφήνει κλείνοντας μαλακά την πόρτα '''

    Την απαντηση στην εχω δωσει ηδη νοικοκυρουλα μου και εδω εισαι "μεσα".Και σημειωνω και το "ευτυχως"(**********).Και αυτο με χαρα μου το δεχομαι και το τηρω.

    "Εδω αποχωρω διακριτικα και κλεινω μαλακα την πορτα...συνεβαλα λοιπον και εγω στο ξεκινημα ενος τρυφεροτατου τετ α τετ"

    Και εις αλλα με υγεια.Να εισαι πιο προσεκτικη στο μελλον και με εσενα δεν ασχολειται κανενας πλην Απελλη που ψαχνει απεγνωσμενα συμμαχιες ,και οτι βρει καλο ειναι, καιφυσικα δεν εισαι στον καταλογο των ενδιαφεροντων μου. Και για τον λογο αυτο δεν θα επανελθω μαζι σου κυρια μου διοτι με αποσπας απο αλλα θεματα που τα θεωρω σοβαροτερα απο το τι κανεις εσυ και ο Απελλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Σε χαιρετώ και προσβλέπω σε μια μελλοντική "συνομιλία" μας!
    1 Απριλίου 2011 10:51 π.μ.(Apelis)

    Πεστο ντε και μας μαλλιασες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. δεν θα επανελθω μαζι σου κυρια μου διοτι με αποσπας απο αλλα θεματα που τα θεωρω σοβαροτερα απο το τι κανεις εσυ και ο Απελλης.

    1 Απριλίου 2011 11:01 π.μ.

    ------------------

    Άντε μωρή κουτσομπόλα, μεγαλο-κοπελιά, τι το λες και δεν το κάνεις;;;!!!

    Η κρεατοελιά στη μύτη σου μεγάλωσε και επειδή οι άλλοι δεν έχουν το κουσούρι σου, νομίζεις ότι αυτοί είναι λειψοί, ενώ εσύ είσαι πλήρης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Η κρεατοελιά στη μύτη σου μεγάλωσε και επειδή οι άλλοι δεν έχουν το κουσούρι σου, νομίζεις ότι αυτοί είναι λειψοί, ενώ εσύ είσαι πλήρης!
    1 Απριλίου 2011 3:39 μ.μ.

    Πως το βρηκες βρε Πουαρω.Εγω την κρεατοελια την εχω στην μυτη μου και οχι στον εγκεφαλο οπως εσυ.

    μεγαλο-κοπελιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. μεγαλο-κοπελιά

    1 Απριλίου 2011 6:23 μ.μ.

    --------------------

    ......Μόνη, κακάσχημη και λίγο κουτσή, με κρεατοελιά στη μύτη, εξήντα και κάτι Μαΐων, με ξανθό βαμμένο μαλλί, με ακίνητο δύο ορόφων στην οδό Βουλής 36 και ένα ακόμη στην περιοχή του Θησείου, με εξοχικό και άριστες γνώσεις της Εβραϊκής, της Γαλλικής και των Σουαχίλι, με ταλέντο στο πιάνο και στο "κλαρινέτο", ψυχή ευαίσθητη και πολύ θερμή, σχεδόν αμάμητη, δηλαδή "καινουργής", διατιθέμενη προς γνωριμία και σχέση και οτιδήποτε θέλει προκύψει, ζητά επειγόντως εραστή!
    Για πληροφορίες στο www. ebraiomegalokopeliamamietai.gr

    Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι (αν υπάρξουν) να περάσουν με σειρά προτεραιότητας από το εκθετήριο. Εξαιρούνται όσοι εργάζονται σε ελαιοτριβεία ή σε άλλα επαγγέλματα που έχουν σχέση με έλαια (λόγω κρεατοελιάς είπαμε).
    Προτιμούνται οι βαρβάτοι και δραστήριοι διότι η μεγαλο-κοπελιά, έχει όπως καταλαβαίνετε μεγάλη όρεξη εκτός από προίκα!!

    Εχεμύθεια και απόλυτη εξασφάλιση του "πουλιού" σας 100%!!!


    (Από τις αγγελίες των σημερινών ΝΕΩΝ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ΑΠΕΛΛΗ φίλε μου σε παρακαλώ μην ασχολείσαι άλλο, φύγε από την «λίμνη», άλλοι είναι οι εχθροί της ζωής μας. Μην σπαταλάς τον χρόνο σου και μην χαρίζεις τον θυμό σου, στο έχω ξαναπεί. Σε τελική ανάλυση, εμένα μεγάλη μου χαρά είναι να μην είμαι στον κατάλογο των ενδιαφερόντων και να μην προτίθενται να ασχοληθούν μαζί μου άνθρωποι που μου έχουν απευθύνει τον λόγο με τόσο μεγάλη –και αναίτια – έλλειψη σεβασμού. Τους δίνω τον χρόνο να το κάνουν πράξη.

    Δεν έχει νομίζω νόημα αυτή η άσκοπα συνεχιζόμενη και περιττή αντιπαράθεση, αυτή η σπατάλη ενέργειας, την ώρα που η Ελλάδα έχει πιάσει φωτιά και η Ζωή μας είναι σε τεντωμένο σκοινί, την ώρα που βρισκόμαστε μεταξύ της απόλυτης υποταγής και μιας απαραίτητης αλλά ακόμα απροσδιόριστης μορφής επανάστασης, και είμαι σίγουρη ότι συμφωνείς μαζί μου σε αυτό.

    Έχε πάντα υπόψη σου ότι «το «δικαίωμα» κάποιου να ομιλεί δεν συμπεριλαμβάνει την υποχρέωσή μας να παίρνουμε στα σοβαρά τα λόγια του».

    Μην παρασύρεσαι. Άστους να λένε και να εκτίθενται μόνοι τους, η σιωπή είναι κάποιες φορές η καλύτερη απάντηση, δεδομένου ότι κάποιες επιθέσεις είναι τιμή για εκείνον που τις δέχεται, όπως πάντα αποκαλύπτεται από το ύφος, το ήθος, τις αιτίες και τα λόγια του επιτιθέμενου.

    Σου εύχομαι καλή συνέχεια με δύναμη,
    Και καλό μήνα σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. ΑΠΕΛΛΗ μη μου πεις!
    Δεν έκανε φαίνεται για προβακτόρισα στην ελληνική μπλογκόσφαιρα και αφού την αντικαταστήσανε με τον Αρχέλαο και τον Χρύσανθο την βγάλανε στην "μαρκέτα" μη μπαγιατέψει περισσότερο και τους βρωμίσει το ψοφίμι!

    Για δες φίλε μου πως αλλάζουν οι καιροί!
    Ο υμένας ΑΠΕΛΛΗ είναι ακόρεστος; Τι λεει η αγγελία; Η έχει διακορευτεί πολλάκις και έχουν γίνει παρθενοραφές κατ' εξακολούθησιν;



    Ό άϋπνος Φρουρός της ισραελο-Πρεσβείας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Αγαπητή Ρίκα,

    Συμφωνώ!!
    Και επειδή η ομορφιά νικάει πάντα στο τέλος την ασχήμια, τελειώνω με αυτό...

    ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ

    Ήρθαμε, τους μαστούς βυζαίνοντας
    της πιο πικρής ημέρας.
    Στα χείλη μας το γάλα στάλαξε
    όμοια με ζώσα κι ανήλεη πεθυμιά,
    ποτάμια λάβας ανοίγοντας
    στους οισοφάγους πύρινων βρεφών.
    Του στήθους που τα πάθη ανάστησε
    της πρώτης δύσκολης γέννας.

    Με δάκτυλα κυρτά γαντζωθήκαμε
    απ΄ το καύκαλο μιας έρημης γης,
    στην πέτρα χαράζοντας τα λόγια του προφήτη
    και σε ξύλο σκληρό τη μορφή του.
    Σε σπηλιές φυλαχτήκαμε απ΄ τα βέλη του πόνου,
    σαν αγρίμια που τις σάρκες τους σκίζουν
    στο παμφάγο στόμα του χρόνου.

    Σαν ταξιδιώτες του ονείρου, του απείρου,
    καθένας, στις δικές του άγριες μέρες,
    στο δικό του πλανήτη-κρανίο.
    Σε δρόμους μεγάλους και με φώτα αναμμένα
    Σαν λαμπροί μοτοσικλετιστές ταξιδεύουμε
    Ή σαν διάττοντες αστέρες.


    ΑΒΥΣΣΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ

    Συναντήσεις αγνώστων
    σε πολυσύχναστα μέρη.
    Λάμψεις διάπυρων βλεμμάτων
    γλιστρούν σε βρεγμένους καθρέπτες,
    όπως οι στάλες φωτός
    νύχτας βροχερής που κυλούν
    πάνω στο τζάμι του παρμπρίζ,
    στο κόκκινο φανάρι της Σόλωνος.
    Κουρνιασμένα περιστέρια
    και μια τρύπια ομπρέλα
    που στάζει υγρές αναμνήσεις.
    Στα ρείθρα του πεζοδρομίου
    ένα εισιτήριο λεωφορείου ταξιδεύει
    προς άγνωστο προορισμό.
    Μες΄ την ερημιά της βουής,
    οι μόνες λέξεις που δεν ακούγονται,
    τα μόνα μάτια που δεν κλείνουν,
    μυσταγωγούν στην κατάνυξη του έρωτα.
    Νύχτες απρόβλεπτων συναντήσεων
    στις φωτισμένες πλατείες
    και στις υπόγειες διαδρομές του μετρό.
    Οι συρμοί περνούν σιωπηλοί,
    μεταφέροντας ανεκπλήρωτα όνειρα
    σε μακρινούς σταθμούς.
    Απίθανη σύμπτωση μοιάζει
    κάθε Αρχή και Τέλος,
    μέσα στην άβυσσο των πιθανοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. ΑΠΕΛΛΗ .... η λέμβος έκλινεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Φίλε ΑΠΕΛΛΗ,

    Το ήξερα ότι θα συμφωνήσεις με τις σκέψεις μου. Είναι στιγμές που πρέπει να αφήνουμε να πέσει λίγο μπλε μέσα στο πορφυρό προκειμένου να αντιμετωπίζουμε αυτό που έχουμε απέναντί μας χωρίς να μας παρασύρει στα μπερδεμένα μονοπάτια του, και είμαι βέβαιη καταλαβαίνεις τι εννοώ με την μεταφορά αυτή. Το μωβ μιλάει πάντα καλύτερα, μπορεί να είναι το χρώμα του πένθους, αλλά αν ρίξουμε λευκό – φως στον θάνατο, γίνεται το χρώμα της πασχαλιάς, της Άνοιξης...

    Πραγματικά υπέροχα τα ποιήματά σου, αν μου επιτρέπεις μία σύνθεση, όταν ταξιδεύουμε στο όνειρο, οι πιθανότητες αλλά και η άβυσσος είναι πάντα με το μέρος μας, ακόμα και όταν, ευρισκόμενοι μέσα σε «άγριες μέρες», όπως σήμερα, στον πλανή-τη της πλάνης, καλούμαστε να αποκωδικοποιούμε αλήθειες νέες. Δεν είναι εύκολο, οι εναλλακτικές μας όμως ακροβατούν μεταξύ μιας άσχημης πλάνης και μιας μονότονης και βαρετής υποταγής. Άρα αποκλείονται.

    Σε χαιρετώ πάντα με εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Πραγματικά υπέροχα τα ποιήματά σου, αν μου επιτρέπεις μία σύνθεση, όταν ταξιδεύουμε στο όνειρο, οι πιθανότητες αλλά και η άβυσσος είναι πάντα με το μέρος μας,

    Rika otan dis tin sizigo tou apelli den tha xanamilisis gia Aviso giati tha ise mesa se autin

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. 3 Απριλίου 2011 2:44 μ.μ.
    Ρικα προς...Απελλη !!!!

    Με χαρα παρακολουθουμε ολοι ακομα εναν διαδικτυακο ερωτα ...καποιας ηληκιας αλλα......................
    μου θυμιζει εκτακτη τροφοδοσια με ...νοθεμμενη βενζινη αδειου ντεποζιτου αυτοκινητου που εμεινε στην Ερημο Σαχαρα και ενω σφυραν γυρω οι ρουκεττες.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.