28/3/11

Τα «αγκάθια» στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Διαπραγματεύσεις: Ελλάδα και Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αναζητούν συμφωνία για συμβάσεις, επενδύσεις, προγραμματισμό στις εταιρείες
Διστακτικές οι εταιρείες στο να ανταποκριθούν στην πρόταση της χώρας μας να αναπτυχθεί η Ελλάδα σαν βάση κρουαζιέρας.
Σε τρία βασικά σημεία, που στόχο έχουν τη στενότερη συνεργασία της βιομηχανίας κρουαζιέρας με την ελληνική πολιτεία για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας, συμφώνησαν στο Μαϊάμι ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης και ο υφυπουργός Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης, με την αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας υπό τον πρόεδρό του, Manfredi Lefebvre.

Ειδικότερα, οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κρουαζιέρας θα ετοιμάσει έγγραφο το οποίο θα αναδεικνύει τις δυσκολίες που παρουσιάζει η σύμβαση για το καμποτάζ που καλούνται να υπογράψουν οι εταιρείες κρουαζιέρας για κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες με το ελληνικό κράτος.
Επίσης θα υπάρχουν προτάσεις των εταιρειών κρουαζιέρας για αλλαγές που θεωρούν ότι πρέπει να γίνουν, και οι οποίες θα συζητηθούν με την ελληνική κυβέρνηση τους επόμενους μήνες. Η ελληνική κυβέρνηση καθιέρωσε τη σύμβαση για να αναπτύξει την Ελλάδα σαν βάση κρουαζιέρας, αλλά όπως επισημαίνεται στο κείμενο συνεργασίας των δύο πλευρών οι εταιρείες έχουν δείξει διστακτικές στο να ανταποκριθούν μέχρι στιγμής.
Αναφορικά με τα επερχόμενα μέτρα της κυβέρνησης που θα ενθαρρύνουν τις επενδύσεις, οι εταιρείες κρουαζιέρας θα εξετάσουν τις πιθανότητες να εμπλακούν σε επενδύσεις υποδομών στην Ελλάδα.
Επιπλέον σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, αναφορικά με τη στρατηγική της χώρας για τον τουρισμό, η βιομηχανία θα αναλάβει δράσεις για την προώθηση της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας.
Οι συζητήσεις
Στη διάρκεια της συνάντησης το Συμβούλιο συμφώνησε για τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης που έχει ο τομέας της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Υπογράμμισε τη διαρκή ανάπτυξη του κλάδου τα τελευταία χρόνια, και τις δυνατότητες που έχει καταδείξει για αύξηση της τουριστικής κίνησης σε μικρό χρονικό διάστημα, σε αντίθεση, όπως επισημάνθηκε με το ξενοδοχειακό τουρισμό.
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας τη διάρκεια του χειμώνα, τόνισαν τα μέλη της αντιπροσωπείας του Συμβουλίου, είναι ακόμα ένας μεγάλος τομέας που μπορεί να ενδιαφέρει τη χώρα. Η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει αναδείξει με καμπάνιες στο εξωτερικό τη χώρα μας ως τουριστικό προορισμό. Οπως υπογράμμισαν τα μέλη του ΕΣΚ τουρίστες κρουαζιέρας επιστρέφουν πολλές φορές στον προορισμό για να κάνουν κρουαζιέρες στη στεριά.
Υπογράμμισαν επίσης ότι ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας από την Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά την επόμενη δεκαετία, και ενδέχεται να φτάσει τον αντίστοιχο αριθμό επιβατών από τις ΗΠΑ την επόμενη δεκαετία.
Συντονισμός
Από πλευράς ΕΣΚ εκφράστηκε η ανάγκη να υπάρξει συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων φορέων προκειμένου να αντιμετωπιστούν με επιτυχία συγκεκριμένα ζητήματα που εκτιμάται ότι αποτελούν εμπόδια για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Τέτοια ζητήματα αφορούν τους προορισμούς που θα έχουν τα πλοία, και την απαίτηση που θέτουν οι εταιρείες κρουαζιέρας να έχουν τη δυνατότητα παραβολής των πλοίων τους. Οπως υπογράμμισαν, ο σχεδιασμός των κρουαζιέρων και οι καμπάνιες γίνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε οι προορισμοί πρέπει να είναι γνωστοί τουλάχιστον δύο χρόνια πριν. Παράλληλα τέθηκαν και τα θέματα ασφάλειας τα οποία το ΕΣΚ θεωρεί πολύ σημαντικά. Το Συμβούλιο έθεσε και το θέμα της αύξησης των τιμολογίων κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια.
Η ελληνική αντιπροσωπεία αναγνώρισε ότι χρειάζεται να γίνουν βελτιώσεις στα θέματα που συζητήθηκαν. Οι δύο υπουργοί επεσήμαναν ότι ο προγραμματισμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σε όλους τους προορισμούς είναι καίριας σημασίας, και προσέθεσαν ότι θα δοθεί εντολή στην Ενωση Λιμένων Ελλάδος να αναλάβει τη διευθέτηση του θέματος.
Σύμβαση
Σε ό,τι αφορά το θέμα της σύμβασης είναι δυνατό να το ξαναδεί η ελληνική κυβέρνηση και συγκεκριμένα το ΥΘΥΝΑΛ.
Από ελληνικής πλευράς ζητήθηκε να έχουν ετοιμάσει οι εταιρείες τις προτάσεις τους. Σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό, επισημάνθηκε ότι χρειάζεται οι εταιρείες να ενημερώσουν την ελληνική κυβέρνηση για τον αριθμό κρουαζιερόπλοιων που σχεδιάζουν να φέρουν στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια ώστε να είναι εφικτό να γίνει και ο προγραμματισμός στα λιμάνια.
Τέλος σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στα τιμολόγια, ο ΥΘΥΝΑΛ τόνισε ότι είναι τα πιο φθηνά στη Μεσόγειο αλλά δεσμεύτηκε να επανεξετάσει το θέμα αν χρειαστεί.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr

3 σχόλια:

  1. Γιατι οι δικοι μας δε πανε καλυτερα στην ισραελογιαφκα να μιλησουνε για κρουαζιερες και τρεχουνε στα Μαϊαμια.
    Ειναι γνωστο οτι ολες οι κρουαζερομπιζνες ειναι οβρεϊκες.
    (ιδε Τεντ Αρισον http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Arison)
    Επι πλεον η εβραιογιαφκα ειναι και πιο κοντα απ το Μαϊαμι.
    Μπας και θελουν να μας ριξουν σταχτη στα ματια οτι δηθεν μιλανε για συμφωνιες με Ευρωπαιους και Αμερικανους;



    Όμαδεον
    Λωριδα της Γαζας
    σκλαβωμενη απο εβραιους
    γενοκτονους εθνοκτονους
    Παλαιστινη


    ΥΓ. 1
    Ανοιξτε και δειτε.
    http://www.ifamericansknew.org/
    Αν ηξεραν και οι Ελληνες!
    Μιλαμε για εγκληματιες.

    ΥΓ. 2
    Το εγχειριδιο "Χασμπαρα" που χρησιμοποιουν οι οβριοι (κρατηστε το σε σκληρο δισκο γιατι θα το αποσυρουν) με ετοιμες απαντησεις φτιαγμενες απο το "ΥΠΕΞ" τους για τα εγκληματα της εβραιογιαφκας τους!!
    Ανοιξτε το πρωτο συνδεσμο (pdf) και απολαυστε "κοσερικια" προπαγανδα!
    http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/wujshasbara.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οτι και να πουν οι υπουργάρες,τον τελικό λόγο τον έχουν οι αλήτες με τα μαδέρια που κυνηγάνε τους τουρίστες κάτω στον Περαιά στο λιμάνι..... Και μετά κλαιγόμαστε. Κάτι είπαν οι επαγγελματίες οτι θα τους λιανίσουν τους ροπαλοφόρους... Είδωμεν.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά τα λέει ο εκ Θεσσαλονίκης Α.Λ. Αλλά θα μας πούνε ότι "εμείς δεν ξέρουμε τι γίνεται στα λιμάνια και τι τραβάνε οι εργαζόμενοι και οι ναυτεργάτες."
    Συμβάσεις να υπογράφονται και λόγος να γίνεται, αλλά από πράξη, δεν βλέπω τίποτα προς το παρόν. Μόνο οπισθοδρόμηση βλέπω. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.