12/4/11

Ο Γρηγόριος Ε΄ δεν είναι ο μόνος απαγχονισθείς Στο Φανάρι τιμήθηκε η μνήμη του μαρτυρικού πατριάρχη

Μέρα μνήμης η χθεσινή Κυριακή για τον μαρτυρικό οικουμενικό πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄ , ο οποίος απαγχονίστηκε στην κεντρική πύλη του Πατριαρχείου στο Φανάρι στις 10 Απριλίου 1821, Κυριακή του Πάσχα τότε. Έκτοτε η πύλη αυτή παραμένει κλειστή σε ένδειξη τιμής και μνήμης.Ο οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος χθες , «εν σιωπή και περισυλλογή», άναψε ένα κερί και απέθεσε λίγα λουλούδια μπροστά στην πύλη του μαρτυρίου του μακαριστού προκατόχου του. Φόρος τιμής και στη μνήμη και άλλων μαρτυρικών πατριαρχών και ιεραρχών.

Δυστυχώς, διάφοροι ξεναγοί, κυρίως Τούρκοι, κάνουν λόγω για «Πύλη του Μίσους» και διαδίδουν ψευδώς ότι δήθεν αυτή θα ανοίξει όταν κρεμαστεί εκεί κάποιος μουσουλμάνος.Σκοπός αυτών των «διαδόσεων», όπως γίνεται αντιληπτό, η παραχάραξη της Ιστορίας και η προσπάθεια για δημιουργία τεχνητής έντασης.

Δεν είναι, όμως, ο Γρηγόριος Ε΄ ο μόνος πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως που απαγχονίσθηκε. Αντιμέτωποι με την «Υψηλή Πύλη»( Οθωμανική Διοίκηση) ήλθαν πολλοί οικουμενικοί πατριάρχες. Ορισμένους τους απαγχόνισαν, άλλους τους έπνιξαν στη θάλασσα, άλλους τους εξανάγκασαν σε παραίτηση, άλλους τους έστειλαν σε εξορία, και ορισμένοι άλλοι άφησαν την τελευταία τους πνοή στις φυλακές.

Ο Κωνσταντινουπολίτης φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφος Νίκος Μαγγίνας, μας πληροφορεί για τους πατριάρχες, εκτός του Γρηγορίου Ε΄, που απαγχονίσθηκαν ή θανατώθηκαν, αλλά το μαρτύριό τους δεν είναι και τόσο γνωστό στο ευρύ κοινό.

Ιδού ο κατάλογος των μαρτύρων πατριαρχών:
Ιωάσαφ Α΄ (1465-1466):
Αφού τον ξύρισαν, εκθρονίσθηκε με εντολή του σουλτάνου.

Ραφαήλ Α΄ (1475-1476):
Μη δυνάμενος να πληρώσει τον καταναγκαστικό φόρο (πεσκέσι) εκθρονίσθηκε, φυλακίστηκε και μετά ένα χρόνο απεβίωσε.

Ραφαήλ Β΄ (1603-1607):
Με εντολή του σουλτάνου Αχμέτ Ι΄ εκθρονίσθηκε, εξορίσθηκε και θανατώθηκε μετά από φρικτά βασανιστήρια.

Κύριλλος Α΄ ο Λούκαρις ( 1620-1638):
Πέντε φορές στο διάστημα αυτό ανήλθε και κατήλθε του θρόνου έχοντας υπηρετήσει σε αυτόν και πρώτα, ήδη από το 1612. Στις 20 Ιουνίου 1638, με εντολή του Σαντραζάμη Μπαϊράμ Πασά συνελήφθη και φυλακίσθη σε πύργο του Βοσπόρου. Στις 27 Ιουνίου παραδίδεται σε γενίτσαρους και εκείνοι τον μεταφέρουν με πλοιάριο ανοιχτά της θάλασσας όπου και τον πνίγουν.

Κύριλλος Β΄ ο Κονταρής (1633-1639):
Λόγω των ενεργειών του εκθρονίζεται και κατόπιν συλλαμβάνεται από τις Οθωμανικές Αρχές, φυλακίζεται και εξορίζεται στην Καρθαγένη. Ο εκεί Οθωμανός πασάς της Τύνιδος του επέβαλε να ασπασθεί το Ισλάμ, αλλά ο Κύριλλος αντιστάθηκε και για τον λόγο αυτό τον απαγχόνησαν στις 24 Ιουνίου 1640. Και μία εντυπωσιακή λεπτομέρεια: κατά τον απαγχονισμό του το σχοινί της αγχόνης κόβεται δύο φορές και κατόπιν αυτού τον έπνιξαν.

Παρθένιος Β΄ (1644-1646, 1648-1651):
Με εντολή του σουλτάνου Ιμπραχίμ εκθρονίσθηκε και παραδόθηκε στους γενίτσαρους για να τον πνίξουν. Το σκήνωμά του βρέθηκε στη γύρω περιοχή της νήσου Πλάτης των Πριγκηπονήσων, από χριστιανούς, οι οποίοι και το ενταφίασαν στο νησί της Χάλκης.

Παρθένιος ο Γ΄ (1656-1657):
Με εντολή του σουλτάνου, μετά από φρικτά βασανιστήρια, απαγχονίσθηκε στην Καγκελωτή Πύλη (περιοχή Παρμά- καπί) της Πόλης και μετά από τρεις μέρες ρίφθηκε στη θάλασσα. Γαβριήλ Β΄ (23/4-5/5-1657):

Στον οικουμενικό πατριαρχικό θρόνο παρέμεινε μόνο δώδεκα μέρες. Εκθρονίσθηκε και τοποθετήθηκε στη Μητρόπολη Προύσσης. Έγινε καταγγελία-συκοφαντία Εβραίων της περιοχής ότι εκχριστιάνισε ένα μουσουλμάνο, ενώ στην πραγματικότητα αυτός τον οποίον βάπτισε ήταν Εβραίος. Αποτέλεσμα της κατασυκοφάντησής του ήταν η φυλάκιση και στη συνέχεια ο απαγχονισμός του στις 3 Δεκεμβρίου 1659.

Μελέτιος Β΄ (1768-1769):
Μετά την παραίτησή του συλλαμβάνεται μαζί με άλλους τριάντα προκρίτους, κληρικούς και λαϊκούς και φυλακίζεται βασανιζόμενος φρικτά. Ενώ αθωώθηκε της κατηγορίας για συνεργασία κατά του οθωμανικού κράτους, εξορίσθηκε στη Μυτιλήνη. Εκεί υπέφερε περισσότερα από την Οθωμανική Διοίκηση εξαιτίας και του πυρπολισμού του Τσεσμέ από τους Ρώσους. Κατόπιν ζήτησε άδεια από τον σουλτάνο να μεταβεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Τένεδο. Από εκεί αναχώρησε για την Κωνσταντινούπολη όπου του επιτράπηκε να μείνει μόνο 61 μέρες. Απεβίωσε στην Τένεδο στα μέσα του 1777 σε μεγάλη φτώχεια.

Κύριλλος Στ΄(1813-1818): Επειδή δεν κατέστη αρεστός στον σουλτάνο Μαχμούτ τον Β΄, εκθρονίσθηκε και εξορίσθηκε στο Άγιον Όρος. Αργότερα εγκαταστάθηκε στην Αδριανούπολη. Οκτώ μέρες μετά τον απαγχονισμό του Γρηγορίου Ε΄, στις 18 Απριλίου 1821, ο σουλτάνος δίνει εντολή να κρεμαστεί και εκείνος στην πύλη του Μητροπολιτικού Μεγάρου. Μετά από τρεις μέρες ρίχτηκε στον ποταμό Έβρο. Το λείψανό του βρέθηκε στις όχθες του ποταμού κοντά στο χωριό Πύθιο του Διδυμοτείχου, όπου και με άκρα μυστικότητα, παρά την απαγόρευση που υπήρχε από τις Αρχές, τάφηκε με ευλάβεια από τους κατοίκους.

Ευγένιος Β΄(1821-1822): Διάδοχος του απαγχονισθέντος Γρηγορίου Ε΄. Παραδόθηκε σε διαδηλωτές και σύρθηκε στους δρόμους από τα γένεια και τα μαλλιά και πέθανε λίγο καιρό αργότερα από τις κακουχίες που υπέστη.

Ο πρώτος, μετά την Άλωση της Πόλης, οικουμενικός πατριάρχηςΓεννάδιος Σχολάριοςπαραιτήθηκε , λόγω διαφωνιών του με την Υψηλή Πύλη.
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 12/04/2011

11 σχόλια:

  1. Που βρίσκονται οι κύριοι του κατάπτυστου τηλεοπτικού σταθμού να μας μιλήσουν για Pax Othomanica ???
    Αυτή είναι η ιστορία, όπως γράφτηκε και όχι όπως θέλουν να την παραγράφουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οι ανωτέρω είναι πατριάρχες στους οποίους είναι φυσικό οι τούρκοι να είχαν και κάποιες αναστολές φοβούμενοι εξεγέρσεις, αντιδράσεις κλπ. για να προσθέσουμε τους επισκόπους, τους ιερείς, τους μοναχούς αλλά και τους λαϊκούς χριστιανούς που εκδιώχθηκαν, βασανιστηκαν ή σφάχτηκαν σαν αρνιά οι περισσότεροι επειδή απλά δεν ήθελαν να τουρκέψουν.(νεομάρτυρες και εθνομάρτυρες)

    τέλος ας βάλουμε στη θέση τους τους εκσυγχρονιστούληδες της νέας τάξης πραγμάτων του ελιαμεπ και του κυρίου Σόρος να δούμε αν αυτοί θα θυσιάζονταν.
    κατά τα άλλα θα ερμηνεύσουν την ιστορία, δλδ το αίμα τόσων ανθρώπων εν προκειμένω οι καλοπληρωμένοι και σε διατεταγμένη υπηρεσία καλοπερασάκηδες καναπεδάτοι και γκλαμουράτοι φραπεδάκηδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Σχετική με την διαπόμπευση του νεκρού Πατριάρχη από τους Εβραίους είναι και η Ανακοίνωση του Καθηγητού Ανδρεάδου στη Συνεδρία της Ακαδημίας Αθηνών της 14ης Φεβρουαρίου 1926. Τα στοιχεία που αναφέρονται ελήφθηκαν από τουρκικές πηγές. Ο Μέγας Βεζύρης Μπεντερλή Αλά πασά εκάλεσε τους επικεφαλείς των εβραίων ΜΟΥΤΑΛ, ΜΠΙΤΑΧΗ και ΛΕΒΗ και τους είπε τα χαρακτηριστικά και αποκαλυπτικά λόγια: "Καλώς ήρθατε ω εβραίοι, ιδού, κρεμάστηκε ο κοινός μας εχθρός, πετάξετέ τον στη θάλασσα".


    Τα συμπεράσματα δικά σας.
    Εννοώ εσάς που διαβάζετε και σκέπτεσθε λογικά και ελεύθερα.
    Ρίξτε μια ματιά και στα Πρωτόκολλα.



    Ο άϋπνος Φρουρός της ισραελο-Πρεσβείας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τότε, ΤΟΥΣ ΠΡΟΞΕΝΟΥΣ κακών στον λαό τους, τους κρεμούσαν, άσχετα εάν κατοπινά έγιναν άγιοι ή διάβολοι. Προτείνω και τους τωρινούς προξένους κακών στον λαό ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΘΝΟΣ μας προδότες πωλητικούς, να κάνη το ίδιο ο αυθέντης λαός (συνταγματικώς)καθότι είναι και επίορκοι και ξενόδουλοι, μιζαδόροι και σαδιστές, στην πόρτα του εθνικού τεμπελχανίου, την Ουλή των Ελλήνων, ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΩΝΤΑΣ το άρθρο 120 του υφισταμένου Συντάγματος το οποίο κοινοί αλήτες σφετεριστές, καταπατούν. Οι νεότερες γενιές, άν υπάρχη ακόμα η γή μετά από καμμιά 200ργιά χρόνια, άς τους ανακηρύξουν ό,τι θέλουν, αλλά το μέγα κακό της ΕΞΑΦΑΝΙΣΗΣ του ελληνισμού εξαιτίας τους δέον όπως σταματήση, +Απόστολος. ΥΓ Εμπρός στον δρόμο που μας άνοιξαν οι Αραπάδες με κεφαλαίο το Α, (πλήν τους εμφυλιοπολεμικούς λίβυους καθότι αυτοί δεν πιάνονται: βέρβεροι είναι...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τουλαχιστον εβγαλαν κανα γροσι για τον κοπο που εκαναν οι τρεις ... χαριτες??

    ΑΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σημαδιακή ημερομηνία: 10 Απριλίου 1824 η Έξοδος του Μεσολογγίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ιωάσαφ Α΄ (1465-1466)
    Ραφαήλ Α΄ (1475-1476)
    Ραφαήλ Β΄ (1603-1607)
    Κύριλλος Α΄ ο Λούκαρις ( 1620-1638)
    Κύριλλος Β΄ ο Κονταρής (1633-1639)
    Παρθένιος Β΄ (1644-1646, 1648-1651)
    Παρθένιος ο Γ΄ (1656-1657)
    Μελέτιος Β΄ (1768-1769)
    Κύριλλος Στ΄(1813-1818)
    Ευγένιος Β΄(1821-1822)


    Πήρα τηλέφωνο το Βερέμη και τον Τατσόγλου (ήταν και η Κουλούρη εκεί) και τους ρώτησα για όλους αυτούς τους Πατριάρχες, αλλά μού είπαν ότι αυτά δεν αξιολογούνται ιστορικά, επρόκειτο περί μικροπαρεξηγήσεων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΖ
    12 Απριλίου 2011 3:44 μ.μ.

    Κάνουνε τίποτα αυτοί χωρίς να βγάλουν γρόσια;
    Κοίτα τώρα κυβερνάνε τον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όταν σε μια συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο Μητροπολίτης Δέρκων Γρηγόριος (Zουμπάτα Πάτρών) προέτρεψε τον Πατριάρχη να μεταβούν στην Πελοπόννησο για να τεθούν επικεφαλής της Επαναστάσεως, ο Γρηγόριος ο Ε' απάντησε: «Καὶ ἐγὼ ὡς κεφαλὴ τοῦ Ἔθνους καὶ ὑμεῖς ὡς Σύνοδος ὀφείλομεν νὰ ἀποθάνωμεν διὰ τὴν κοινὴν σωτηρίαν. Ὁ θάνατος ἠμῶν θὰ δώση δικαίωμα εἰς τὴν Χριστιανοσύνην νὰ ὑπερασπίση τὸ Ἔθνος ἐναντίων τοῦ τυράννου. Ἀλλ’ ἂν ὑπάγωμεν ἠμεῖς νὰ θαρρύνωμεν τὴν Ἐπανάστασιν, τότε θὰ δικαιώσωμεν τὸν Σουλτάνον ἀποφασίσαντα νὰ ἐξολοθρεύση ὅλον τὸ Ἔθνος».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτο το αρθρο αφιερωνεται εξαιρετικα σε οσους τολμουν να αμφισβητουν τον ρολο της Μητερας Ημων Εκκλησιας κατα την διαρκεια της Τουρκοκρατιας
    Προς αγαπητο Πιγκουινο: τους ενοχλησες ενω μελετουσαν το οΘωμανικο δικαιο και ειδικοτερα τα διαταγματα του σουλειμαν του μεγαλοπρεπη (και νομοθετη κατα τους τουρκους) και δεν μπορουσαν να σου απαντησουν.Αυτο τουλαχιστον ειπαν σε εμενα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για τον Κύριλλο ΣΤ'. Όταν το 1920 απελευθερώθηκε η Αδριανούπολη, έγινε ανακομιδή των οστών στο Πύθιο, τοποθετήθηκαν σε χρυσή λάρνακα καιμεταφέρθηκαν στην Μητρόπολη Αδριανούπολης. Μετά την Καταστροφή του 1922 μεταφέρθηκαν από Αδριανουπολίτες στην Αθήνα και παραδόθηκαν μαζί με άλλη ιερά κειμήλια, στη φύλαξη κρατικών υπηρεσιών. Έκτοτε αγνοείται η τύχη των οστών και της χρυσής λάρνακας? Ποιος άθλιος έκανε αυτό το ανοσιούργημα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.