14/7/11

Κίβδηλη Ελπίδα

Δεν είμαι συγγραφέας ούτε άεργος: η τραγική κατάσταση της πατρίδας μας με ανάγκασε να επενδύσω χρόνο για να συμβάλλω, έστω με ένα μικρό λιθαράκι, στην εθνική αφύπνιση. Από το εύρος και το βάθος των αντιδράσεων που υπήρξαν στα κείμενά μου στο διαδίκτυο, είναι βέβαιο ότι προβλήθηκαν αυτά που έπρεπε πέρα από εκεί που έπρεπε. Πλέον των γενικόλογων παρατηρήσεων και διαπιστώσεων, πλέον της οποιασδήποτε προσωπικής γνώμης, μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι έπεσα μέσα σε όλα όσα φοβόμουν και επεσήμανα με αρκετό, τότε, προσωπικό ρίσκο.

Η ψυχολογική βία ‘Μνημόνιο ή χρεοκοπία’ ήταν μέσο υλοποίησης ‘αναγκαστικού νομοθετήματος’ ή ‘διοικητικής πράξης’ άλλων εποχών. Η ψυχολογική βία ‘Μεσοπρόθεσμο ή χρεοκοπία’ ακόμα ένα μέσο υλοποίησης ‘αναγκαστικού νομοθετήματος’. Η βίαιη κατάλυση του Συντάγματος δεν είναι γνώμη ή άποψη κάποιου Έλληνα πολίτη: αποδείχθηκε από τη δήλωση του Αντιπροέδρου της Κυβερνήσεως και Υπουργού Οικονομικών περί ‘επιλεκτικής χρεοκοπίας’. Όταν θέτεις ένα δίλλημα για να εξυπηρετήσεις την ψήφιση μιας ‘διοικητικής πράξης’ που καταλύει μέρος του Συντάγματος ‘εις όφελος υπέρτερου εθνικού σκοπού’, ο οποίος γνωρίζεις πως δεν είναι εφικτό να εξυπηρετηθεί με την εν λόγω πράξη, είναι μαθηματικά εξαγόμενο πως απλά ασκείς ψυχολογική βία για να υλοποιήσεις ένα ‘αναγκαστικό νομοθέτημα’ – θα μπορούσα εύλογα να ισχυριστώ κάτι ακόμα πιο βαρύ σε προσωπικό επίπεδο, αλλά η βίαια κατάλυση του Συντάγματος είναι πιο σημαντική εθνικά από οποιαδήποτε προσωπική κατάσταση.
Η ενυπόθηκη κάλυψη του χρέους μέσω του ‘αναγκαστικού νομοθετήματος’ δεν αποτελεί την επιτομή αυτής της διαδικασίας. Έχω εξηγήσει ενδελεχώς την προσέγγιση της κυβέρνησης για το ζήτημα των υδρογονανθράκων και πολύ φοβάμαι ότι κάτι παρόμοιο συμβαίνει στον τομέα της άμυνας. Αυτή η μεσιτική συμπεριφορά είναι η ίδια πολιτική προσέγγιση με αυτή που υπήρχε σε όλη τη διάρκεια της μεγάλης χούντας της μεταπολίτευσης που ακολούθησε τη μικρή χούντα του ’67–’74, με τη μόνη διαφορά ότι παλαιότερα υπήρχε αντικείμενο ‘sale and lease back’ κρατικής περιουσίας, ενώ τώρα, που δεν έχουμε λεφτά ούτε για να πληρώνουμε τα νοίκια, απλά πουλάνε την πατρίδα μας.

Αλήθεια, ποια παραγωγική δομή δημιούργησε η μεταπολίτευση;
Αν αύριο το πρωΐ μηδενιστεί το χρέος, μπορούμε να γίνουμε βιώσιμοι; Μπορούμε να πούμε ότι είμαστε χρήσιμοι, σε επίπεδο παραγωγής, για εμάς και τον πλανήτη;
Ή μήπως έχουμε μάθει να πουλάμε μόνο μεσαζοντιλίκι μέσω του πολιτικού συστήματος, είτε ως πολιτικοί, είτε ως παρατρεχάμενοι, είτε ως κακοί επιχειρηματίες που εκμεταλλευόμαστε τον γνωστό για να διασφαλίσουμε για την επιχείρησή μας μια κερδοφορία που δεν αξίζουμε;
Μήπως τελικά ο απλός εργαζόμενος είναι αυτός που, ενώ οι στατιστικές δείχνουν πως λιώνει στη δουλειά, την πληρώνει πάντα;
Μήπως αυτοί που δεν πλήρωναν φόρους θα συνεχίσουν να μην πληρώνουν τους υψηλότερους φόρους που προϋπολόγισε η κυβέρνηση ότι θα πληρώσουν;
Μήπως η καθυστέρηση απόδοσης της δικαιοσύνης εξυπηρετεί τη νοοτροπία του μεσάζοντα; Μήπως και άλλοι θεσμοί έχουν περιοριστεί ούτως ώστε να εξυπηρετείται αυτή η κατάσταση; Μήπως κάποιοι χρησιμοποιούν τη θέση από την οποία ασκούν το λειτούργημά τους ούτως ώστε να εξυπηρετήσουν τη φράξιά τους αντί να προστατέψουν το Δημόσιο Συμφέρον; (Μιας και το ανέφερα, γνωστέ-άγνωστε Χ, θέλω μια Bentley ή Jaguar για τις διακοπές μου, μήπως ξέρεις κανέναν μισθοσυντήρητο υφιστάμενό σου που να έχει καμία πρόχειρη για να μου δανείσει;)
Εν ολίγοις, μήπως θα πρέπει να σκεφτούμε τον τρόπο αναδιάρθρωσης του συνόλου της παραγωγικής προσέγγισης στον τόπο μας; Μήπως αυτό ΔΕΝ μπορεί να το αναλάβει μέρος του αποτυχημένου συστήματος; Μήπως αυτή η φαυλότητα – να περιμένουμε την αλλαγή από το σύστημα που δεν έχει απολύτως κανένα κίνητρο να την φέρει – είναι η ρίζα των προβλημάτων μας;
Έχει σκεφτεί κανείς ότι οι έφηβοί μας είναι κουρασμένοι, κυρίως ψυχολογικά; Ότι δεν έχουν βάσιμη ελπίδα για τη ζωή τους; Ότι, αν έχουν λίγη αξιοπρέπεια, σιχαίνονται τα πρότυπα που πρέπει να υπηρετήσουν για να γίνουν αποδεκτοί από το σάπιο σύστημα που βρήκαν από εμάς;
Έχει σκεφτεί κανείς ότι οι νέοι μας δουλεύουν μόνο οι μισοί, σε άθλιες συνθήκες, με έλλειψη αξιοκρατίας, με αβεβαιότητα, και ούτε καν τολμούν να σκεφτούν το γάμο και την τεκνοποίηση όταν είναι σε ηλικία που όντως μπορούν; Έχει σκεφτεί κανείς τις ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΕΣ επιπτώσεις αυτής της κατάστασης στη βιωσιμότητα του Ελληνικού Έθνους;
Έχει σκεφτεί κανείς ότι, στην κορυφή της παραγωγικής τους ζωής, οι 35–50 παλεύουν να τα βγάλουν πέρα και, σύμφωνα με τις στατιστικές, οι μισοί από αυτούς χωρίζουν; Η φράση ‘H οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Kράτους.’ πιστεύετε ότι είναι ένα γραφικό σύνθημα σε κάποιο τοίχο;
Οι Έλληνες έχουν υποχρέωση να σέβονται το Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό. Η προσπάθεια κατάλυσης του Συντάγματος μέσω βίας, π.χ. ψυχολογικής, δίνει το δικαίωμα και υποχρεώνει κάθε Έλληνα να αντισταθεί με κάθε μέσο.
Αν απαξιώσουμε το Σύνταγμα, θα πάψουμε να υπάρχουμε σαν Έθνος.
Ministre plénipotentiaire

4 σχόλια:

  1. Ευγε για το υπεροχο αρθρο σου που εστιαζει στο πιο σοβαρο προβλημα της χωρας μας το οποιο δεν ειναι η οικονομικη κριση, αλλα η κριση αξιων. Η οικονομικη κριση ειναι κατι για το οποιο εχουμε μηδαμινη εως πολυ μικρη ευθυνη εμεις, αλλα η κριση αξιων ειναι αποκλειστικα ΔΙΚΗ ΜΑΣ ευθυνη. Κατα την ταπεινη μου αποψη το κακο ξεκινησε περιπου στις αρχες του 80 με την σταδιακη αμερικανοποιηση της ελληνικης κοινωνιας. Προς Θεου, δεν μεμφομαι τον εκλιποντα Παπανδρεου, γιατι οποιος και αν ηγειτο την εποχη εκεινη θα ειχε δεμενα χερια απο μεγαλα σκοτεινα κεντρα. Ο ελληνας ειχε παντα κλιση προς τη μαθηση κ την γνωση γενικοτερα, και αυτο φαινεται απο χιλιαδες παραδειγματα απο την αρχαιοτητα μεχρι σημερα. Στις αρχες του 80 λοιπον, ο ελληνας δειλα δειλα παραταει το μεγαλυτερο του οπλο, το βιβλιο κ αγκαλιαζει την μεγαλυτερη απατη, την τηλεοραση[σαν εφευρεση ειναι μια χαρα, αλλα ο σκοπος αυτων που τη διαχειριζονται ειναι ελεεινος]. Η τηλ μας μαθαινει πως η ουσια βρισκεται στην εικονα κ οχι στο καλλιεργημενο πνευμα, διοτι τι να το κανεις το μυαλο αν δε συνοδευεται απο μια διμετρη ξανθια, απο ενα γρηγορο αμαξι κ απο εντυπωσιακα ρουχα? Και το μαθημα συνεχιζεται αργα αλλα σταθερα μεχρι τα τελη του 80 που καταφθανει η υπεροχη ιδιωτικη τηλ για να μας οδηγησει στα μεταπτυχιακα! Ποσο να καταναλωνουμε, πως να κανουμε καλυτερο σεξ[ευτυχως γιατι εμεις δεν ξεραμε],πως να μιλαμε κ πως να αυξησουμε τα επιπεδα εγωισμου μας για να δειξουμε στο συνανθρωπο μας ποσο καλυτεροι ειμαστε απο αυτον. Τα αποτελεσματα των ανωτερω ειναι ολεθρια-βιασμος της ελληνικης γλωσσας-καταργηση σεβασμου-ηλιθια προτυπα κ ενδιαφεροντα-πνευματικο επιπεδο υπο του μηδενος. Φιλε αρθρογραφε υπαρχει ελπιδα, η οποια βρισκεται αρχικα στην ειληκρινη αυτοκριτικη που ποναει περισσοτερο κ απο χιλιες βουρδουλιες. Πρεπει να γνωριστουμε, να μιλησουμε, να συννενοηθουμε εμεις που αγαπαμε αυτον τον χιλιοβασανισμενο τοπο γιατι αν περιμενουμε προκοπη απο υπαλληλους αλλων[πολιτικοι] τελειωσαμε οριστικα. Δεν ειναι ουτοπικα τα λογια αυτα, λιγο θαρρος χρειαζεται κ λιγη πρωτοβουλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1.-
    Αγαπητέ Ministre plénipotentiaire δίκαια αναρωτιέσαι : «Αν αύριο το πρωΐ μηδενιστεί το χρέος, μπορούμε να γίνουμε βιώσιμοι; ... Μήπως αυτή η φαυλότητα – να περιμένουμε την αλλαγή από το σύστημα που δεν έχει απολύτως κανένα κίνητρο να την φέρει – είναι η ρίζα των προβλημάτων μας;»

    Εκεί ακριβώς φύτρωσαν τα ζιζάνια, ποντάροντας στον ψυχικό θάνατό μας. Βλέπουμε καθημερινά το ΠΑΡΑΛΟΓΟ να κυριαρχεί, πλέον κακοποιούν τις λέξεις με τον πλέον βάναυσο τρόπο, προσπαθώντας να διαλύσουν όποια ψυχικά αποθέματα έχουν απομείνει μέσα μας. Αμφιβάλλω αν είναι όλες οι αναφορές τους σε «χρεοκοπία» και στις άπειρες λέξεις καταστροφολογίας που έχουν εφεύρει, τυχαίες ή προϊόν βλακείας. Πιστεύω ότι είναι όλα εσκεμμένα, υποπτεύομαι ότι νιώθει η ΓΑΠοσυμμορία ότι ο χρόνος της τελειώνει, και απλά θέλουν να φύγουν ευτυχισμένοι από το ταμείο. Σε ένα πράγμα πάντως ο ΓΑΠ δεν είπε ψέμματα : όταν μας διαβεβαίωνε ότι λεφτά υπάρχουν. Εννοούσε για εκείνον, τους δικούς του, και τους «δικούς» του.

    Είναι το ίδιο σημείο που σηματοδότησε την δική μας καταστροφή, δεκαετίες τώρα. Η απαίτηση για «λεφτά», όχι για πρόοδο, όχι για δικαιοσύνη. Το μέσον έγινε ο σκοπός. Το χρήμα, από ενέργεια συναλλαγής με σκοπό απώτερο την εξασφάλιση μιας Ζωής ανάλογης με την έννοια του Ανθρώπου, έγινε στόχος και σκοπός. Και εμείς ανθρωπάκια.

    Παιχνίδι για πολύ γερά νεύρα είναι αυτό που ζούμε. Προσπαθώντας να σκεφτώ πονηρά, καταλήγω ότι μας προκαλούν με τόσο ζωώδη τρόπο, με απίστευτες ύβρεις, βία ψυχική και σωματική, όπως στα πρόσφατα γεγονότα, απροκάλυπτη πλέον υπονόμευση της Οικονομίας της χώρας μέσω της γνωστής μεθόδου δυσφήμισης μας στο εξωτερικό, προκειμένου να μας κάνουν είτε να εγκαταλείψουμε την Πατρίδα μας, είτε να χάσουμε τον έλεγχο του εαυτού μας και του θυμού μας και να εξεγερθούμε σε μια αυθόρμητη προσπάθεια να τους δώσουμε αυτό που τους αξίζει, την σκληρή τιμωρία, με όποιον τρόπο και μέσο. Αυτό ακριβώς πιστεύω ότι επιδιώκουν, να χάσουμε την έτσι κι αλλιώς λειψή ψυχραιμία μας, να αντιδράσουμε με βιαιότητα πραγματική, όχι απλά με γιαουρτάκια και μπογιές και κακές λέξεις. Να τους δώσουμε το δικαίωμα να εγκαθιδρύσουν ένα καθεστώς ξεκάθαρα βάρβαρο, προσπαθώντας «να προστατέψουν την Δημοκρατία». Να κερδίσουν χρόνο να αποτελειώσουν αυτό που με δόλο ξεκίνησαν, 20 μήνες πριν. Τουλάχιστον.

    Δεν πρέπει να τους κάνουμε το χατήρι. Δεν εγκαταλείπουμε τις θέσεις μας, και δεν χάνουμε την ψυχραιμία μας. Είναι άθλος αυτό που καλούμαστε να κάνουμε. Η Ζωή έτσι κι αλλιώς κινείται πάντα, και έρχονται εποχές πράξης, αλλά και εποχές σκέψης. Περίοδοι συστολής και διαστολής. Αλλαγής των γνωσιακών σχημάτων μας, και εφαρμογής αυτών στο εξωτερικό πεδίο της καθημερινότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 2.-
    Μας έκλεψαν την ελπίδα. Για τώρα. Αύριο όμως είναι μια καινούργια ημέρα, και όχι απαραίτητα δική τους. Ακόμα και για εκείνους θα υπάρχουν πάντα δεδομένα Ζωής που τους υπερβαίνουν. Εκτός από τους τόκους, τα τοκοχρεολύσια, τις επιλεκτικές (περίεργη λέξη η επιλογή) χρεοκοπίες, τις αναδιαρθώσεις, επιμηκύνσεις, και τις λοιπές περιττές λέξεις και έννοιες, υπάρχει ο Νοητός της Δικαιοσύνης Ήλιος, υπάρχει και το Αιγαίο, για Εμάς.

    «Η σκέψη των Ιώνων, η πρώτη λυρική φωνή στην ποίηση, η υπακοή του μαρμάρου στο ανθρώπινο χάδι, το τρίγωνο των βουνών κατεβασμένο στο αρχιτεκτόνημα, ο Σωκράτης, ο Ιησούς, όλα ή σχεδόν όλα γύρω από το σχολείο αυτής της θάλασσας. Τι συμβαίνει λοιπόν ; Αν σκεφτόμαστε όπως οι εκατομμυριούχοι, το φαινόμενο είναι αμελητέο και ο κόσμος ασφαλώς πολύ μεγάλος για να τα συζητάμε αυτά. Όμως η σελήνη των ηλεκτρονικών εγκεφάλων φοβούμαι ότι θα εξακολουθεί να είναι, είτε το θέλουμε είτε όχι, κατώτερη απ’ τη σελήνη της Σαπφώς, που η αχτίδα της, έτσι καθώς μας σημαδεύει απ’ τα βάθη ενός ελαιώνα της Μυτιλήνης, μας επιτρέπει να βρεθούμε πιο κοντά στον εαυτό μας, σ’ εκείνα που αγαπούμε...»
    Οδυσσέας Ελύτης, «Εισαγωγή στο χώρο του Αιγαίου».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ψυχολογική βία, είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να καμφθούν οι αντιστάσεις. Αρα και η δική μας κατάσταση μάλλον δεν είναι τυχαία. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.