5/9/11

«Παγώνει» τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη η Ρωσία

«Οι συνομιλίες έχουν παγώσει. Τη μπάλα έχει πλέον η Τουρκία», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρίας Transneft.
Δεν προτίθεται να εγκαταλείψει η ρωσική Transneft το πρόγραμμα κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, αλλά θα το θέσει σε «καθεστώς ετοιμότητας» τον Οκτώβριο-Νοέμβριο, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα στην RBC Daily, το οποίο επικαλείται δηλώσεις του αντιπροέδρου της εταιρείας διαχείρισης της λειτουργίας τον εν λόγω αγωγού, Μιχαήλ Μπαρκόφ.

Ο αγωγός προορίζεται για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Ρωσία και την περιοχή της Κασπίας στο βουλγαρικό λιμάνι Μπουργκάς, στη Μαύρη Θάλασσα και στη συνέχεια δια ξηράς στο ελληνικό λιμάνι Αλεξανδρούπολη στο Αιγαίο, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια.
Παράλληλα, με δηλώσεις του στο ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο RIA Novosti, το Σαββατοκύριακο, ο κ. Μπαρκόφ, υπογράμμισε ότι έχουν «παγώσει» οι εργασίες για το ανταγωνιστικό πρόγραμμα του πετρελαιαγωγού Σαμσούντα-Τσεϊχάν.

Η πρώτη σχετική συμφωνία υπογράφηκε, το 2009, στο Μιλάνο, από τον τουρκικό όμιλο Τσαλίκ και την ιταλική Eni. Στο πρόγραμμα του μήκους 550 χλμ και δυναμικότητας μεταφοράς μεταξύ 50 και 70 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων αγωγού, συμμετέχουν οι ρωσικές εταιρείες Transneft, Rosneft και Sovcomflot.

«Το πρόγραμμα χαίρει της υποστήριξης της Τουρκίας, αλλά με την οικονομική έννοια δεν είναι υλοποιήσιμο. Οι συνομιλίες έχουν παγώσει. Τη μπάλα έχει πλέον η Τουρκία», είπε ο αντιπρόεδρος της Transneft, προσθέτοντας ότι η Άγκυρα πρέπει «να προσφέρει πιο ευνοϊκούς όρους». Οι δηλώσεις αυτές έρχονται λίγες μέρες πριν από την προγραμματισμένη, για τις 8 Σεπτεμβρίου, επίσκεψη του Τούρκου προέδρου Αμπντουλάχ Γκιούλ στη Μόσχα.

Δημοσίευμα στην Hurriyet Daily News & Economic Review, που επικαλείται τις δηλώσεις του κ. Μπαρκόφ, υπενθυμίζει ότι οι ρωσικές εταιρείες υποστηρίζουν πως το κόστος μεταφοράς αργού μέσω του αγωγού θα είναι τριπλάσιο του κόστους μεταφοράς του μέσω του Βοσπόρου. Η εκτίμηση αυτή τις οδήγησε να ζητήσουν πολλές φορές φορολογική εξαίρεση στην Τουρκία. Τον περασμένο Οκτώβριο, ο πρόεδρος της Transneft Νικολάι Τοκάρεφ ζήτησε, ρητά, «προνομιακό φορολογικό καθεστώς στην Τουρκία», που θα εγγυόταν ανταγωνιστικές τιμές.

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις Μπαρκόφ, ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ είπε χθες στη Hurriyet Daily News & Economic Review ότι «η Transneft δεν είναι η μόνη ορίζουσα στο πρόγραμμα. Πρέπει, όμως, να ληφθεί υπόψη. Ποτέ δεν σκεφτήκαμε φορολογικές εξαιρέσεις για τις ρωσικές εταιρείες. Ωστόσο, τα πάντα μπορούν να συζητηθούν μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών».

Διευκρίνισε, επίσης, ότι το πυρηνικό εργοστάσιο, που πρόκειται να κατασκευαστεί από ρωσική κοινοπραξία με επικεφαλής της ZAO Atomstroyexport στο Ακουγιού, στη νότια Τουρκία, είναι τελείως ανεξάρτητο από τις συνομιλίες για τον αγωγό πετρελαίου. Απαντώντας, τέλος, στην κριτική που δέχθηκε για αυξανόμενη ενεργειακή εξάρτηση της Τουρκίας από τη Ρωσία, καθώς η κοινοπραξία θα είναι επίσης ιδιοκτήτης και διαχειριστής του εργοστασίου, τόνισε πως η πρώτη συνέπεια της απόκτησης πυρηνικής τεχνολογίας για παραγωγή ενέργειας θα είναι «ο περιορισμός της αγοράς ποσοτήτων φυσικού αερίου από τη Μόσχα».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

2 σχόλια:

  1. http://greek.ruvr.ru/2011/09/01/55525688.html
    Βόρειος θαλάσσιος οδός: προοπτικές-ρεκόρ
    ..Εξάλλου, μεγάλο ενδιαφέρον για τη Βόρεια θαλάσσια οδό δείχνουν και πολλές ξένες εταιρείες που θα ήθελαν να την χρησιμοποιούν για μεταφορές φορτίων. Στην Βόρεια θαλάσσια οδό πλεύουν ήδη κινέζικα και ιαπωνικά σκάφη και τώρα ακόμα και η Ευρώπη επέδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για αυτή τη διαδρομή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκεί καταντήσαμε ένα μεγάλο έργο για την ΘΡΑΚΗ αλλά και για την ΕΛΛΑΔΑ γενικότερα μπαίνει στο ψυγείο εξ αιτίας του ΓΑΠ και την παρέα του.Η ΕΛΛΑΔΑ σήμερα έπρεπε να έχει τρείς αγωγούς μέχρι την Ιταλία,αλλά δεν έχει ούτε έναν.!!!Και μετά σου λένε για ανάπτυξη!!! με τι προσόντα??? αφού η ανεργία έχει φτάσει στο ζενίθ.Αλλά λόγια για να αγαπιόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.