27/9/11

« Όποιος τρέχει πέφτει, όποιος σέρνεται δεν πέφτει» Ζαν Πωλ Σαρτρ


Δρ. ΝΙΚΟΣ Κ. ΔΕΝΙΟΖΟΣ 
            Είναι παγγίνως γνωστό ότι η Ελλάδα, διέρχεται ιστορικές όσο και δραματικές στιγμές. Το φάσμα της χρεωκοπίας πλανιέται απειλητικά πάνω από την πατρίδα του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα, του Ευριπίδη, του Αριστοφάνη του Αισχύλου, του Μ. Αλέξανδρου, του Κολοκοτρώνη, του Μακρυγιάννη, του Βενιζέλου, του Σεφέρη, του Ελύτη και άλλων ων ουκ έστιν  ο αριθμός σημαντικών ελλήνων.
Οι προαναφερθέντες  «έτρεχαν»  και «έπεφταν», κάνοντας την Ελλάδα υπερήφανη, δημιουργώντας πολιτισμό, διδάσκοντας στον κόσμο πως κατακτιέται η ελευθερία, διδάσκοντας την οικουμένη πως το πνεύμα, η αξιοπρέπεια, οι επιστήμες, η λογική, ο ηρωισμός η δημοκρατία υπερτερούν της βίας, του φασισμού και του ναζισμού. Ωστόσο οι έλληνες ξέχασαν να «τρέχουν» και βολεύτηκαν στην καλοζωϊα και την επίπλαστη ευημερία που  εντέχνως αλλά και απροκάλυπτα το σαθρό και ανεπαρκές πολιτικό σύστημα –ιδίως μετά την μεταπολίτευση- δημιούργησε, ώστε  το πελατειακό δυναμικό των ψηφοφόρων να το εξυπηρετεί και να εξυπηρετείται.  Αυτό το πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης προτίμησε να «σέρνεται»  για να μην πέσει από τους θώκους της εξουσίας. Έτσι έμαθε και ο έλληνας να «σέρνεται», αφού έγινε οπαδός της ήσσονος προσπάθειας, αφού θεώρησε ότι μια θεσούλα στο δημόσιο χωρίς προσόντα αποτελεί δημοκρατικό δικαίωμα,  πίστεψε ότι η απόκτηση ενός πτυχίου με το δημοκρατικό πέντε χωρίς απόκτηση ουσιαστικών γνώσεων, ότι η  εγκατάλειψη της πρωτογενούς παραγωγής, ότι η συγκάλυψη της διαφθοράς τόσο στο δημόσιο τομέα, όσο και στις πολιτικές δραστηριότητες καθώς και σ’ όλες τις εκφάνσεις της κοινωνίας , ότι  η αχαλίνωτη κατανάλωση και η έλλειψη μέτρου αποτελούσαν τις συνιστώσες του κατ’ επίφαση εκσυγχρονισμού του ελληνικού κράτους. Ωστόσο οι γυμνοσάλιαγκες του πολιτικού κατεστημένου και ιδίως αυτού που είχαν και έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης εξακολουθούν να σέρνονται βρισκόμενοι σε κατάσταση πολιτικής και ηθικής σήψης. Ακόμη και τώρα που η χώρα διέρχεται μια πολύ βαθιά και σοβαρή κρίση αγωνίζονται με νύχια και δόντια να περισώσουν την πελατειακή τους ολιγαρχία  τριτοκοσμικού τύπου που έχουν τόσα χρόνια εγκαθιδρύσει με κύρια χαρακτηριστικά την οικογενειοκρατία, την αναξιοκρατία, την ημετεροκρατία, τη συναλλαγή και την ιδιοτέλεια. Αποδείχθηκε πλέον περίτρανα αλλά δυστυχώς αργά, ότι όχι μόνον στάθηκαν αδύναμοι να επιλύσουν τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα του ελληνικού λαού, αλλά δεν είναι σε θέση να διεκπεραιώσουν τη στοιχειώδη διαχείριση των κοινών. Αλλά αυτές οι αθυρματικές φιγούρες – οι ολετήρες της πατρίδας που θέλουν να λέγονται πολιτικοί ταγοί προτίμησαν να σέρνονται γιατί ήταν και είναι πιο ασφαλές για αυτούς. Το αίσθημα της επιβίωσης γαρ…Και τώρα τι προσπαθούν  να κάνουν;  Αφού «λεφτά υπήρχαν» και μας έσυραν στο μνημόνιο βάσει προδιαγεγραμμένου σχεδίου- όπως καθημερινά αποδεικνύεται- εκτελώντας εντολές, αφού όπως πάλι αποδεικνύεται δεν ήξεραν τι υπέγραφαν, αφού οδήγησαν στον εξευτελισμό  μια ολόκληρη χώρα, αφού στάθηκαν ανίκανοι  ακόμη και να εφαρμόσουν αυτό το επαίσχυντο μνημόνιο, προσπαθούν να μας πείσουν κάθε βδομάδα που λαμβάνουν όλο και καινούρια  στραγγαλιστικά μέτρα, ότι συμπάσχουν στο δράμα του ελληνικού λαού. !!!!  Οποία υποκρισία… Επιπλέον δε, με ένα ιταμό ύφος προσπαθούν να απαξιώσουν και να φιμώσουν κάθε φωνή και άποψη που επισημαίνει τα τραγικά λάθη τους. Η εθνικά επικίνδυνη οσφυοκαμψία τους  στους λογιστές της τρόικα επιβεβαιώνει καθημερινά ότι σέρνονται.  Η ανικανότητα των κυβερνώντων είναι πλέον παροιμιώδης. Το σύρσιμο αυτών μπροστά στους απόγονους των Ούνων, στους απόγονους των κατασκευαστών των φούρνων του ‘Αουσβιτς, στους σφαγείς των Καλαβρύτων και του Διστόμου  καλά κρατεί….  Και ούτε κουβέντα για το ζήτημα των γερμανικών οφειλών προς την Ελλάδα. Αυτός ο πολιτικός δωσιλογισμός δεν έχει πια όρια. Αρέσκονται συνεχώς να εφαρμόζουν το δόγμα του σοκ  στην ελληνική κοινωνία με σκοπό να διαλύσουν κάθε ιστό της. Παράδειγμα τα τελευταία μέτρα σοκ που ανακοινώθηκαν το βράδυ της Τετάρτης 21/09/11 
            Αλλά τι κάνουμε τώρα… Ο έλληνας πρέπει να μάθει πάλι να «τρέχει», να προσπεράσει το απαξιωμένο πολιτικό σύστημα που σέρνεται που εξακολουθεί να επιβιώνει μόνον λόγω της δύναμης της αδρανείας. Αποτελεί ηθική υποχρέωση όλων των ελλήνων η απομάκρυνση αυτής της κυβέρνησης. Είναι σημαντικό να μην τρομοκρατηθεί ο έλληνας, να αντισταθεί εναντίον αυτής της ιδιότυπης  οικονομικής χούντας και του Δ’ Ράϊχ.
            Ο έλληνας πρέπει να μάθει πάλι να «τρέχει», αναζητώντας και κατακτώντας τη δυναμική του στη μελέτη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, στην επιστροφή στην ελληνική γη, στην αξιοποίηση του μυαλού του και στην υλοποίηση ιδεών και ανάληψη πρωτοβουλιών. Ακόμη ο έλληνας κάθε ηλικίας και κάθε κοινωνικής τάξης πρέπει να αποβάλλει πια τη νοοτροπία της κακώς εννοούμενης καλοζωίας που οδηγεί σε μια πλήρως ευθύγραμμη κατάρρευση της οξυδέρκειας και του προβληματισμού. Η χώρα χρειάζεται ένα νέο όραμα και συνειδητούς πολίτες αρωγούς σε αυτή την δύσκολη προσπάθεια, ώστε οι θυσίες που θα έχουν δρομολογηθεί, να έχουν τουλάχιστον αντίκρισμα για τις επόμενες γενεές.. Η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία δεν έχουν αξιολογηθεί. Μοναδική πολιτιστική κληρονομιά, ναυτιλία, ορυκτό πλούτο, πετρέλαιο στο Αιγαίο, τουριστικές υποδομές, ενώ ταυτόχρονα η στρατηγική της θέση της, θα μπορούσε να την καταστήσει ως την κύρια πύλη της Ευρώπης για τα Ασιατικά προϊόντα.
            Εν κατακλείδι  παρατίθενται ξανά  αποσπάσματα από τον Επιτάφιο του Περικλή, που αποδεικνύουν πως η ιστορική συνέχεια δεν αφορά απλά μία συνέχεια στον χρόνο, αλλά μία κατάκτηση που πραγματώνεται στο παρόν κάθε στιγμή:
«Γιατί δεν υπήρξαν ούτε μια στιγμή, κατά την οποία να έπαυσαν να κατοικούν την χώρα αυτή, και χάρις στην ανδρεία τους διαφύλατταν την ελευθερία της από γενεά σε γενεά μέχρι των ημερών μας και μας την παράδωσαν ελεύθερη. Και εκείνοι λοιπόν είναι άξιοι επαίνου αλλά ακόμη περισσότερο οι πατέρες μας. Γιατί επί πλέον εκείνων, τα οποία κληρονόμησαν, απέκτησαν με πολλούς κόπους και κληροδότησαν σε μας τους σημερινούς όλη αυτή την επικράτεια που κατέχουμε σήμερα. Το δε έργο της περαιτέρω βελτίωσης, το επιτελέσαμε εμείς οι ίδιοι που είμαστε συγκεντρωμένοι εδώ, οι οποίοι βρισκόμαστε ακόμη σε αυτήν ακριβώς την ηλικία μας, και εμείς εφοδιάσαμε την πόλη μας με όλα τα πράγματα, ώστε να είναι αυταρκέστατη και για πόλεμο και για ειρήνη..
..(..) ....Και ονομάζεται μεν δημοκρατία, γιατί η διοίκηση είναι στα χέρια των πολλών και όχι των ολίγων, έναντι δε των νόμων είναι όλοι ίσοι στις ιδιωτικές τους διαφορές, ενώ ως προς την θέση τους στον δημόσιο βίο κάθε ένας προτιμάται για ένα από τα δημόσια αξιώματα ανάλογα με την επίδοση την οποία σημειώνει σε αυτά, δηλαδή η δημόσιά του σταδιοδρομία εξαρτάται μάλλον από την ατομική του αξία και όχι από την κοινωνική τάξη, από την οποία προέρχεται, ούτε πάλι ένας, ο οποίος είναι μεν φτωχός έχει όμως την ικανότητα να παράσχει κάποια υπηρεσία στην πατρίδα του, εμποδίζεται σε αυτό από το γεγονός ότι είναι άγνωστος. ..
.(..) ....Ενώ δε στην ιδιωτική μας ζωή συναναστρεφόμαστε μεταξύ μας χωρίς να ενοχλεί ο ένας τον άλλον, στην δημόσιά μας ζωή, σαν πολίτες, από σεβασμό προ πάντων δεν παραβαίνουμε τους νόμους, υπακούμε δε στους εκάστοτε κατέχοντες τα δημόσια αξιώματα και στους νόμους, προ περισσότερο σε εκείνους από τους νόμους, που έχουν θεσπιστεί για υποστήριξη των αδικούμενων, και σε άλλους, οι οποίοι αν και άγραφοι, η παράβασή τους φέρνει πανθομολογούμενη ντροπή στους παραβάτες.
Γιατί είμαστε λάτρες του ωραίου, όμως χωρίς σπατάλη χρήματος, και καλλιεργούμε το πνεύμα χωρίς να χάνουμε την ανδρεία μας. Και μεταχειριζόμαστε τον πλούτο περισσότερο σαν μια ευκαιρία δράσης παρά σαν αφορμή κομπορρημοσύνης, το να ομολογεί δε κανείς την φτώχεια του δεν είναι ντροπή, είναι όμως αισχρότερο το να μην προσπαθεί να την αποφύγει με την εργασία. Επί πλέον, οι ίδιοι εμείς όλοι είμαστε σε θέση να φροντίζουμε ταυτόχρονα για τις ιδιωτικές μας υποθέσεις και για τις υποθέσεις της πόλης μας, και όσοι από εμάς είναι απασχολημένοι με ιδιωτικές επιχειρήσεις και αυτοί ακόμα κατέχουν τα πολιτικά ζητήματα στην εντέλεια. Γιατί είμαστε ο μόνος λαός που τον μη αναμειγνυόμενο καθόλου στα κοινά δεν τον θεωρούμε φιλήσυχο αλλά άχρηστο, και οι μόνοι που όποτε δεν τα επινοούμε και δεν τα προτείνουμε οι ίδιοι πάντως έχουμε τη δύναμη να κρίνουμε σωστά τα λαμβανόμενα μέτρα, τους δε λόγους δεν τους θεωρούμε καθόλου εμπόδιο των έργων, αλλά μάλλον θεωρούμε σαν εμπόδιο το να μην έχουμε κατατοπισθεί προφορικά σε όσα έχουμε να κάνουμε, πριν καταπιαστούμε με αυτά. Γιατί υπερέχουμε από τους άλλους και ως προς αυτό ακόμη, ότι δηλαδή εμείς οι ίδιοι αποφασίζουμε για όσα πρόκειται να επιχειρήσουμε και εμείς οι ίδιοι τα επιχειρούμε. Ενώ ως προς αυτό οι άλλοι... σε αυτούς η μεν αμάθεια τους κάνει να αποφασίζουν η δε σκέψη τους κάνει να διστάζουν...!!!
 ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ  ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΟΥ ΜΕΝΕΤΟΙ…..

7 σχόλια:

  1. Γραφει ο Δρ. ΝΙΚΟΣ Κ. ΔΕΝΙΟΖΟΣ:

    [...] Η εθνικά επικίνδυνη οσφυοκαμψία τους στους λογιστές της τρόικα επιβεβαιώνει καθημερινά ότι σέρνονται. Η ανικανότητα των κυβερνώντων είναι πλέον παροιμιώδης. Το σύρσιμο αυτών μπροστά στους απόγονους των Ούνων, στους απόγονους των κατασκευαστών των φούρνων του ‘Αουσβιτς, στους σφαγείς των Καλαβρύτων και του Διστόμου καλά κρατεί…. [...]


    Οσο συνεχιζουμε να ζουμε με της φαντασιωσις πως μας φταινε οι αλλοι για τα χαλια μας και οχι με την αντικειμενικοτητα της πραγματικοτητας, θα παραμεινουμε με την παρανοια μας και για τα επομενα 100 χρονια - οσφυοκαμπτοι και σερνομενοι.


    "Πρωτα νικας και μετα πολεμας!"

    Στέλιος Ράμφος, 5:20, 26/09/2011
    http://www.ert.gr/webtv/index.php/2011-06-03-13-11-34/item/460-26/09/2011-β-μέρος-στέλιος-ράμφος.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...οι άλλοι που η μεν αμάθεια τους κάνει να αποφασίζουν ή δε σκέψη τους κάνει να διστάζουν..."
    Ιδού που κρύβονται οι κίνδυνοι των κακών ηγεσιών. Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν διαπίστωσα πουθενά στο παραπάνω άρθρο κάτι που να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς σου Δημόκριτε περι φαντασιώσεων οτι πάντα μας φταίνε οι άλλοι.΄Το απόσπασμα που χρησιμοποιείς απο μόνο του μπορεί να οδηγήσει σε τέτοιους συνειρμούς, ενταγμένο όμως μεσα στη λογική και την δομή όλου του κειμένου, όχι.
    Αντίθετα βρίσκω το άρθρο του κου Δενόζιου πάρα πολύ αξιόλογο και πάρα πολύ χρήσιμο. Βρίσκω επίσης οτι κινείται κοντά στη λογική της συνέντευξης του κου Ράμφου που επικαλείσαι " Πρώτα νικάς και μετα πολεμάς" αλλά πιο δημιουργικά και πιο θετικά πιστεύω απο εκείνον γιατι και για αυτογνωσία μιλάει και για αυτοκριτική και για προβληματισμό - όχι γενικόλογο και αποστασιοποιημένο όπως του κου Ράμφου που μίλησε απλά για ενότητα και συλλογική συνείδηση- αλλά με συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Μιλάει έμμεσα για επαναπροσδιορισμό ταυτότητας, ορίζοντας έτσι παρελθόν, παρόν και μέλλον σε ένα λαό που μοιάζει να τα έχει χαμένα .Κοινή τους διαπίστωση είναι επίσης η κατ'άρχήν απομάκρυνση του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος πριν απο οποιαδήποτε άλλη σκέψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρμενάκι,
    >>Και ονομάζεται μεν δημοκρατία, γιατί [...] η δημόσιά του σταδιοδρομία εξαρτάται μάλλον από την ατομική του αξία και όχι από την κοινωνική τάξη, από την οποία προέρχεται, ούτε πάλι ένας, ο οποίος είναι μεν φτωχός έχει όμως την ικανότητα να παράσχει κάποια υπηρεσία στην πατρίδα του, εμποδίζεται σε αυτό από το γεγονός ότι είναι άγνωστος. ..<<
    Πόσους τέτοιους έχουμε αναδείξει; Μήπως ψάχνουμε πάντα κάποιον που ξέρουμε εκ των προτέρων ότι δεν είναι ικανός, μόνο και μόνο για να έχουμε δικαιολογία να κατηγορήσουμε ότι φταίει αυτός και όχι εμείς;

    Έχεις δίκιο ότι από μόνο του το προαναφερθέν κείμενο δεν μπορεί να οδηγήσει σε τέτοιους συνειρμούς, αλλά ο Δημόκριτος, ως παλαιός Ινφογνωμωνοmaniac, φαίνεται πως θυμάται την ουσία του περιεχομένου διαφόρων παραπομπών αλλά ξέχασε να τις προσθέσει:

    "Πάντα περιμένουμε από κάποιον άλλο να μας υποδείξει τί είναι το σωτήριο για μας, προσπαθούμε να κάνουμε αυτό που μας υποδεικνύει αλλά καταλαβαίνουμε ότι δεν παράγονται τα σωτήρια αποτελέσματα που ελπίζαμε, συνειδητοποιούμε ότι δεν υπάρχει φως, δεν μαθαίνουμε από τα λάθη μας, και ψάχνουμε κάποιον καινούργιο από μηχανής Θεό για να μας λύσει τα προβλήματα – τα οποία πηγάζουν εξ’ολοκλήρου από τον εγωϊσμό, την έλλειψη ουσιαστικής συνεργασίας και την αυθυποβολή μέσω γελοίων φράσεων όπως «υπήρχαν προβλήματα αλλά ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα», όχι για να αξιοποιήσουμε τα υγιή στοιχεία που υπάρχουν αλλά για να μην αλλάξουμε τη δομή από την οποία πηγάζει η εξουσία αυτών που μας έφεραν εδώ."
    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/05/blog-post_4293.html

    "Δεν πρέπει ψάχνουμε για έναν από μηχανής Θεό: πρέπει να ψάχνουμε για κάποιον άνθρωπο της διπλανής πόρτας που, επειδή τον βλέπουμε κάθε μέρα, δεν μας πέρασε από το μυαλό ότι μπορεί να είναι αυτός. Αν διαβάσουμε όμως προσεκτικά ένα-ένα τα χαρακτηριστικά, θα διαπιστώσουμε ότι αυτός που ψάχνουμε δεν είναι μόνο στη φαντασία μας: σίγουρα υπάρχει κάπου γύρω μας. Έχουμε χρέος να τον βρούμε και να τον αναδείξουμε."
    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/06/blog-post_2951.html

    Ινφογνώμων=manual. Τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν διαφωνώ Anaconda με όσα λές.
    Οτι τραβάμε το τραβάμε εξ'αιτίας του σοβαρού ελλείματος παιδείας που υπάρχει στην ελληνική κοινωνία.
    Η απορία μου όμως απο τότε που άρχισα να σκέπτομαι και να καταλαβαίνω κάποια πράγματα είναι και παραμένει η εξής: Φταίει το DNA μας και το ξερό μας το κεφάλι η είναι αποτέλεσμα συστηματικής μας εκτροπής η και τα δύο;
    Η ελεύθερη σκέψη και η συνείδηση του "ελεύθερου πολίτη" στην οποία απευθυνόταν τότε ο Περικλής στον "Επιτάφιο" ήταν αποτέλεσμα παρθενογέννεσης; Είναι ερωτήματα που με βασανίζουν αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αρμενάκι, είναι αποτέλεσμα πολυετούς informational warfare.

    Ξεκίνα από εδώ (παλιό, αλλά καλό):
    http://www.youtube.com/watch?v=y3qkf3bajd4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρατηρεις Αρμενακι:

    >>Δεν διαπίστωσα πουθενά στο παραπάνω άρθρο κάτι που να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς σου Δημόκριτε περι φαντασιώσεων οτι πάντα μας φταίνε οι άλλοι. Το απόσπασμα που χρησιμοποιείς απο μόνο του μπορεί να οδηγήσει σε τέτοιους συνειρμούς, ενταγμένο όμως μεσα στη λογική και την δομή όλου του κειμένου, όχι.<<

    Πουθενα δεν ισχυριστηκα πως ζουμε μονο με την φαντασιωση του "παντα" φταινε αλλοι.

    >>Αντίθετα βρίσκω το άρθρο του κου Δενόζιου πάρα πολύ αξιόλογο και πάρα πολύ χρήσιμο. Βρίσκω επίσης οτι κινείται κοντά στη λογική της συνέντευξης του κου Ράμφου που επικαλείσαι " Πρώτα νικάς και μετα πολεμάς" αλλά πιο δημιουργικά και πιο θετικά πιστεύω απο εκείνον γιατι και για αυτογνωσία μιλάει και για αυτοκριτική και για προβληματισμό - όχι γενικόλογο και αποστασιοποιημένο όπως του κου Ράμφου που μίλησε απλά για ενότητα και συλλογική συνείδηση- αλλά με συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Μιλάει έμμεσα για επαναπροσδιορισμό ταυτότητας, ορίζοντας έτσι παρελθόν, παρόν και μέλλον σε ένα λαό που μοιάζει να τα έχει χαμένα .Κοινή τους διαπίστωση είναι επίσης η κατ'άρχήν απομάκρυνση του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος πριν απο οποιαδήποτε άλλη σκέψη.
    28 Σεπτεμβρίου 2011 7:05 μ.μ.<<

    Η αυτογνωσια σταματα ομως εκει που κοροιδευει καποιος τον εαυτο του, οταν π.χ. υποτιμα τον "αλλον" με λεγομενα οπως

    "... Το σύρσιμο αυτών μπροστά στους απόγονους των Ούνων, στους απόγονους των κατασκευαστών των φούρνων του ‘Αουσβιτς, στους σφαγείς των Καλαβρύτων και του Διστόμου καλά κρατεί..."
    (Δενιοζος)

    επειδη δεν αναγνωριζει, η δεν εχει καταλαβει, την διαφορα και προοδο που εκανε ο "απογονος" Γερμανος η "Ουνος" (οχι πως δεν κανουν και αυτοι λαθη), σε συγκριση με τον αυτοκαταστροφικο εαυτο του.

    Φιλικα!


    PS: Ευγε Anaconda!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.