16/10/11

Αλεξανδρούπολη: Προς αναζήτηση διεθνών συμμαχιών

Το λιμάνι προσβλέπει σε συνδυασμένες μεταφορές
Υπάρχει συνημμένο αρχείο τύπου Acrobat Κάντε κλικ εδώ για να το δείτε
Συνεργασίες που θα ενισχύσουν τη θέση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης στο διεθνή χάρτη των μεταφορών αναζητεί η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, κινείται σε δύο άξονες, που αφορούν «συμμαχίες» μεταξύ των λιμανιών της ευρύτερης περιοχής για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.
Ο ένας άξονας προβλέπει τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «WaterMode» που στόχο έχει να προωθήσει τη συνεργασία με δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, που έχουν αντικείμενο τα logistics και το χωρικό σχεδιασμό, για την καλύτερη διαχείριση των συνδυασμένων μεταφορών.

Συνάντηση εκπροσώπων
Μάλιστα, στις 11 - 12 Δεκεμβρίου 2011, θα πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη η συνάντηση των εκπροσώπων των οργανισμών λιμένων της Μαύρης Θάλασσας, της Αδριατικής αλλά και των Παραδουνάβιων που μετέχουν στο πρόγραμμα, ύστερα από πρωτοβουλία και πρόσκληση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, του μοναδικού ελληνικού λιμανιού που συμμετέχει στο εν λόγω πρόγραμμα που αφορά στις συνδυασμένες μεταφορές.
Ο άλλος άξονας αφορά στις δράσεις που θα προωθήσουν τη συνεργασία με το βουλγαρικό λιμάνι του Mπουργκάς και τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, με σκοπό την από κοινού δημιουργία ενός διαδρόμου συνδυασμένων μεταφορών, που θα συνδέει αυτούς τους τρεις λιμένες και θα παρέχει μία ανταγωνιστική εναλλακτική πρόταση στη διέλευση των στενών του Βοσπόρου. Για την προώθηση αυτής της τριμερούς συνεργασίας, ο ΟΛΑ όπως και ο ΟΛΚ συμμετείχαν στο συνέδριο που πρόσφατα έγινε στο Μπουργκάς με διοργάνωση της Ενωσης Λιμένων Μαύρης Θάλασσας (Black & Azov Seas Ports Association).
Οπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΑ Α.Ε., Χρήστος Σκεύας, στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει συνεργασία με τον ΟΣΕ και τους Βουλγαρικούς Σιδηροδρόμους, όπως επίσης με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσωπικό, τον κ. Ζηλιασκόπουλο, ώστε, αφού συγκεντρωθούν τα στοιχεία για τα φορτία που διακινούνται από τα παραπάνω σημεία, να υποβληθεί πρόταση για ένταξη σε πρόγραμμα που θα υποστηρίζει την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.
Σημειωτέον ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συνδέεται με το δίκτυο του ΟΣΕ. Πάγιο αίτημα είναι η απευθείας σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό (όχι μέσα από το οδικό δίκτυο της πόλης, αλλά από την περιφερειακή οδό που πρέπει να κατασκευαστεί) και η επέκταση της γραμμής του ΟΣΕ μέχρι τη νέα προβλήτα, που σήμερα φτάνει μεν στο λιμάνι αλλά είναι μονή.

Εκκρεμότητες
Στο μεταξύ, δύο σημαντικά ζητήματα εκκρεμούν για τον ΟΛΑ. Η υποδοχή από το υπουργείο Ανάπτυξης της πρότασης consortium τεσσάρων εταιρειών που ενδιαφέρεται να τοποθετηθεί ως στρατηγικός εταίρος του ΟΛΑ, μέσα από τη δημιουργία νέου μεικτού εταιρικού σχήματος, που δεν θα θίγει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΟΛΑ Α.Ε.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα αφορά στο ζήτημα πιθανής αποκρατικοποίησης του ΟΛΑ.
ΑΝΝΗ ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ - akarol@naftemporiki.gr

3 σχόλια:

  1. Με στρατηγικες προεκτασεις το ολον θεμα.Γιατι οχι και κομματι σε Ρωσσια η και...Κινα μια και στο "προγραμμα" βρισκονται και οι δυο αυτες χωρες για να διαχειριστουν το πετρελαιο-αεριο του Αιγαιου.Διοτι οι ΗΠΑ προς το παρων προσβλεπουν στην περιοχη του Ιουνιου (Κατακωλο κλπ).Και αυτο θα εινα η ασπιδα της Ελλαδας προς τουρκια, που μαλλον εντεχνα "καποιοι" της κανουν της τουρκιας ενα "δαιμονικο shift" βορειοτερα προς Ελλαδα για να βγαλει τα σπασμενα ,μια και εχασε απο την περιοχη που συνεργαζονται Ισραηλ+ΗΠΑ+Κυπρος.Αυτο ειναι ενα κοματι(δεν θα ειχε αντιρρηση η Ρωσσια σε αυτην την μοιρασια με Κινα-ολοι να...φανε) του πακετου με Κινα που επειγει να ξεκινησει(οι παροντες δεν μπορουνε)και ειναι βασικοτατο και σε αυτο πονταρει και ο Σαμαρας αλλα και ο Καρατζαφερης για να καρπωθουνε τα ωφελη και την δοξα της αποπληρωμης του χρεους και την επανεκινηση της Ελλαδος.Ειναι ρευστη η κατασταση και επειγομαστε για χαρισματικο ηγετη και δεν νομιζω οτι οσοι φαινονται αυτη την στιγμη πληρουν το κριτηριο αυτο ..εκτος και αν...οι "χαρισματικοι" η χαρισματικοι(σκετο) ειναι πισω απο καποιον απο αυτους που ηδη φαινονται!!! Δεν ξερω....υποθεση κανω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και η ομάδα της Καβάλας πλέον θα έχει ώς χορηγό την Turkish Airlines.

    Σάββα,μαζί με αυτά που σου είπα για το αεροδρόμιο της Καβάλας,και τις ημιεπίσημες επισκέψεις Τούρκων αξιοματούχων μπορούμε να αντιληφθούμε ότι μαζί με τη Θράκη ονειρεύοντε και την Καβάλα.

    Καλό είναι να έχουμε υπόψιν ότι έχουν κατασκευαστεί κάποια έργα που συνδέοντε άμμεσα μεταξύ τους όπως: Αερολιμένας Χρυσούπολης(Καβάλα
    ),Εμπορικό λιμάνι Φίλιπος β' που λόγω επιτυχίας επεκτάθηκε,Εγνατία Οδός,Τελωνείο Εξοχής(πρός Βουλγαρία) και σύγχρονος οδικός Άξονας που συνδέει την Εγνατία με τη Δράμα και ακολούθως με το τελωνείο της εξοχής,παράληλα κατασκευάστηκε ένας οδικός άξονας σαν περιφερειακός της Δράμας για ευκολότερη πρόσβαση.

    Όλα τα παραπάνω συνδέοντε μεταξύ τους και το πιο νευραλγικό κομάτι είναι αυτό της Καβάλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με άχρηστους άβουλους και άεργους πολιτικούς το μόνο που περιμένω είναι να υψωθεί η ημισέληνος στην Θράκη. Μετά ο Ερντογάν όλα τα βρει. Και διεθνείς συμμαχίες και τα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.