13/11/11

Η ελληνομάθεια ζητούμενο και φέτος στη Θράκη

Εγκαινιάστηκε χθες το ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής, παρουσία των Θάλεια Δραγώνα και Άννα Φραγκουδάκη>Η ελληνομάθεια είναι και φέτος ζητούμενο στη Θράκη και ιδιαίτερα στο μουσουλμανικό πληθυσμό αυτής, στον οποίο απευθύνονται κατά κύριο λόγο οι δράσεις του προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας», που εγκαινιάστηκαν επίσημα χθες με την έναρξη του ΚΕΣΠΕΜ στην Κομοτηνή.
Τα εγκαίνια του Κέντρου Στήριξης του προγράμματα, που πλέον λειτουργεί στην οδό Ν. Ζωίδη 85, έγιναν παρουσία των επιστημονικών υπεύθυνων Θάλεια Δραγώνα και Άννα Φραγκουδάκη και των συνεργατών τους. Στη συνέντευξη τύπου ανακοινώθηκε από την κ. Δραγώνα η έναρξη λειτουργίας των περιφερειακών ΚΕΣΠΕΜ στη Ροδόπη: στον Ίασμο, την Οργάνη και τις Σάπες, στην Ξάνθη: στο Δροσερό, τον Εχίνο και το Σέλερο και στον Έβρο: στην περιοχή Άβαντος Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα παρουσιάστηκαν στοιχεία και αποτελέσματα των δράσεων του προγράμματος κατά τους καλοκαιρινούς μήνες Ιούνιος-Αύγουστος 2011 και όλες οι δράσεις του προγράμματος για τη σχολική χρονιά 2011-2012.

Οι 5176 ωφελούμενοι μαθητές της μειονότητας
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, από τον Σεπτέμβριο του 2010 μέχρι τον Ιούνιο του 2011, 1.232 μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παρακολούθησαν συστηματικά μαθήματα, 352 μαθητές με χαμηλή επίδοση/ασταθή φοίτηση στο σχολείο παρακολούθησαν μαθήματα, 1.535 μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα φιλολογικών, μαθηματικών και φυσικών επιστημών, 130 νήπια και προνήπια γράφτηκαν στα νηπιαγωγεία έπειτα από παρέμβαση κοινωνικών λειτουργών στις οικογένειες, 500 μαθητές επανήλθαν στο σχολείο ύστερα από παραπομπές κοινωνικών λειτουργών και υποστηρίχτηκε η φοίτηση 118 μαθητών γυμνασίου και νέων που είχαν διακόψει το σχολείο. Λειτούργησαν 14 ομάδες μαθητών δημοτικού και 7 μαθητών γυμνασίου για την ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων και υποστηρίχτηκαν 31 παιδιά με αναπηρίες και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έγιναν επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ενώ οργανώθηκε ενισχυτική εκπαιδευτική παρέμβαση σε φοιτητές της μειονότητας του πανεπιστημίου Πατρών. Εκπονήθηκε μελέτη της διαρροής των μαθητών μελών της μειονότητας από την 9ετή υποχρεωτική εκπαίδευση από το 2002 έως σήμερα και έρευνα για τη φοίτηση των νέων της μειονότητας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το διάστημα Ιούλιος - Αύγουστος 2011 έγιναν προπαρασκευαστικά μαθήματα σε μαθητές Α/θμιας εκπαίδευσης. Από τις 30 Ιουνίου έως την 31 Ιουλίου 682 νήπια και μαθητές δημοτικού στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης προετοιμάστηκαν για την επόμενη τάξη παρακολουθώντας μαθήματα ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο 186 μετεξεταστέοι μαθητές γυμνασίου και λυκείου και από τους τρεις νομούς της Θράκης παρακολούθησαν επαναληπτικά μαθήματα φιλολογικών, φυσικών επιστημών και μαθηματικών. Τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 64 μαθητές δημοτικού και γυμνασίου με χαμηλή επίδοση/ασταθή και ελλιπή ένταξη στο σχολείο παρακολούθησαν επαναληπτικά μαθήματα γλώσσας, μαθηματικών και φυσικών επιστημών στο Δροσερό και στον Ήφαιστο.  Οργανώθηκαν ημερήσιες εκπαιδευτικές κατασκηνώσεις με συμμετοχή 222 νέων, όλων των ηλικιών, μελών της μειονότητας και της πλειονότητας από τις 11 Ιουλίου έως τις 7 Αυγούστου στους οικισμούς της Γαλάνης του Δήμου Τοπείρου και στη Μέση. Οι νέοι συμμετείχαν σε εργαστήρια περιβαλλοντικά, τεχνών, τεχνικών μέσων και δημιουργικής έκφρασης. Όλη τη σχολική χρονιά από Σεπτέμβριο 2010 έως Σεπτέμβριο 2011 κατά μέσο όρο 4.305 μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και του καλοκαιριού ενώ κατά μέσο όρο 871 μαθητές που παρουσίαζαν ελλιπή ένταξη στο σχολείο παρακολούθησαν τις ομάδες για ενίσχυση της ελληνομάθειας και για ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων.

Αναλυτικά τις δράσεις του προγράμματος παρουσίασαν χθες, ανάλογα με τον τομέα ευθύνης τους οι συνεργάτες Χαρά Δαφέρμου, Γιώργος Μαυρομάτης, Θεανώ Καλινικάκη, Μαρία Ζωγραφάκη, Άννυ Βασιλείου, Χαράλαμπος Ακονίδης, Μαρία Κωνσταντινίδου και Αλεξάνδρα Ανδρούτσου.

Θερινά ενισχυτικά μαθήματα σε οικισμούς
Από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τα μέσα Αυγούστου οργανώθηκαν στους οικισμούς Δροσερού (Ξάνθη) και Ηφαίστου (Κομοτηνή) μαθήματα με στόχο να βοηθήσουν στη μελέτη μετεξεταστέους μαθητές ή να προετοιμάσουν για την επόμενη σχολική χρονιά παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α’ γυμνασίου ή στην Α’ λυκείου. Στους μετεξεταστέους μαθητές προσφέρθηκαν εντατικά φροντιστηριακά μαθήματα, ώστε να επιτύχουν στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου και να συνεχίσουν κανονικά τη φοίτησή τους. Τα μαθήματα προετοιμασίας για την Α’ γυμνασίου ή την Α’ λυκείου έδωσαν έμφαση στη γνώση της ελληνικής γλώσσας και είχαν στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές να καλύψουν κενά και να οργανώσουν τις γνώσεις τους ώστε να αντεπεξέλθουν καλύτερα στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς. Μέσω των κοινωνικών λειτουργών συνεργατών του προγράμματος ενημερώθηκαν οι οικογένειες και στους δύο οικισμούς και υποβλήθηκαν αιτήσεις συμμετοχής. Τα μαθήματα παρακολούθησαν συνολικά 68 μαθητές και σημείωσαν μεγάλη επιτυχία. Το ποσοστό επιτυχίας των μετεξεταστέων μαθητών στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου είναι 82%.

Θερινά μαθήματα σε μειονοτικά δημοτικά
Από τις 30 Ιουνίου έως τις 31 Ιουλίου 2011 πραγματοποιήθηκαν θερινά μαθήματα σε 9 μειονοτικά δημοτικά σχολεία των Νομών Ροδόπης και Ξάνθης. Τα μαθήματα είχαν στόχο την ενίσχυση της ελληνομάθειας καθώς και την προετοιμασία και στήριξη των μαθητών για την επόμενη σχολική χρονιά. Σχολεία όπου έγιναν θερινά μαθήματα: 2ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνή, μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Μάστανλη, 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Λυκείου, 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, 2ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κιμμερίων, μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Γλαύκης, μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Σμίνθης, μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κένταυρου, μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Μύκης. Στα μαθήματα συμμετείχαν συνολικά 642 μαθητές και  δίδαξαν 42 εκπαιδευτικοί.

Τα παρακολούθησαν και μαθητές που είχαν εγγραφεί στην Α΄ Δημοτικού με στόχο τόσο να βελτιώσουν τη σχέση τους με την ελληνική γλώσσα όσο και να εξοικειωθούν με το περιβάλλον του δημοτικού σχολείου, στο οποίο θα φοιτήσουν. Παράλληλα, μαθητές που τελείωσαν το δημοτικό και θα φοιτήσουν στην Α’ Γυμνασίου παρακολούθησαν εκτός από μαθήματα Γλώσσας και μαθήματα που εστίαζαν στην ορολογία των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών, προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα για την είσοδό τους στο γυμνάσιο. Των μαθημάτων προηγήθηκε επιμορφωτική συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς που τα ανέλαβαν και υπήρξε επικοινωνία και υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της ανάπτυξής τους.

Θερινά μαθήματα για μεταξεταστέους μαθητές γυμνασίου
Τα θερινά μαθήματα που διοργάνωναν τα ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης και Κομοτηνής έγιναν κατά την περίοδο 17 Αυγούστου-03 Σεπτεμβρίου 2011, με μια διακοπή στις 29 και 30 Αυγούστου, προκειμένου να γιορταστεί το μπαϊράμι. Ο βασικός στόχος των μαθημάτων αυτών ήταν να υποστηρίξουν μετεξεταστέους μαθητές γυμνασίου στα μαθήματα, όπου είχαν αποτύχει κατά τις εξετάσεις του Ιουνίου. Τα μαθήματα παρακολούθησαν 190 μαθητές και μαθήτριες στην Ξάνθη και 55 στην Κομοτηνή. Δίδαξαν 35 εκπαιδευτικοί, 16 φιλόλογοι, 9 μαθηματικοί και 10 φυσικών επιστημών. Διδάχτηκαν τα μαθήματα: νεοελληνική γλώσσα, νεοελληνική γραμματεία, ιστορία, αρχαία ελληνική γλώσσα από μετάφραση, αρχαία ελληνική γλώσσα από πρωτότυπο, μαθηματικά, βιολογία, γεωγραφία, φυσική και χημεία. Προσφέρθηκαν συνολικά 720 ώρες μαθήματος από το ΚΕΣΠΕΜ της Ξάνθης και 391 από το ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής. Οι διδακτικές ώρες ήταν πενηντάλεπτες και το κάθε μάθημα εκτεινόταν καθημερινά σε ένα δίωρο. Τα τμήματα ήταν ολιγομελή, από 3 έως και -σε λίγες περιπτώσεις- 18 άτομα.

Θερινά δημιουργικά εργαστήρια νέων
Για 4 βδομάδες - από τις 11 Ιουλίου έως τις 7 Αυγούστου - τα εργαστήρια ανέπτυξαν εργαστηριακό χώρο διαπολιτισμικής συνύπαρξης με πολλαπλούς τρόπους, στο Νέστο στη Γαλάνη του Δήμου Τοπείρου και στην παραλία Μέσης του Δήμου Κομοτηνής. 222 νέοι είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στη θερινή δράση στο Νέστο. Ταξίδεψαν από Σάπες, Κομοτηνή, Φίλια, Σέλερο, Άκαρπο, Ξάνθη, Μελίβοια, Πάχνη, και Κένταυρο, και βρέθηκαν με νέους από τους Τοξότες και τη Γαλάνη - διαμορφώνοντας πολύχρωμες παρέες. Στο σύνολό τους συμμετείχαν 126 αγόρια (57%) και 96 κορίτσια (43%), 181 νέοι της μειονότητας (82%) και 41 νέοι της πλειονότητας (18%). Με το μικρότερο παιδί στο νηπιαγωγείο και τον μεγαλύτερο νέο στο πανεπιστήμιο, δεν έλειψε και η ηλικιακή πολυχρωμία: 5  παιδιά προσχολικής ηλικίας, 151 παιδιά στο δημοτικό, 37 στο γυμνάσιο, 7 στο λύκειο και 22 νέοι ενήλικες.

Οι δράσεις του προγράμματος τη σχολική χρονιά που αρχίζει
Η νέα σχολική χρονιά Σεπτέμβριος 2011 - Ιούνιος 2012 προβλέπει δράσεις ενισχυτικής διδασκαλίας. Οργανώνονται ενισχυτικά μαθήματα σε δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια. Ξεκίνησαν μέσα Οκτωβρίου στα δημοτικά, ενώ θα ξεκινήσουν μέσα Νοεμβρίου στα γυμνάσια και τα λύκεια. Τα κεντρικά ΚΕΣΠΕΜ της Ξάνθης και της Κομοτηνής προετοιμάστηκαν κατάλληλα και άρχισαν να υποδέχονται τις προβλεπόμενες δραστηριότητες: μαθήματα ελληνικής γλώσσας και θετικών επιστημών για παιδιά δημοτικού με ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά υλικά και μαθησιακά παιχνίδια, σεμινάρια επαγγελματικού προσανατολισμού σε παιδιά τελευταίων τάξεων γυμνασίου και πρώτων τάξεων λυκείου, θερινά μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και προετοιμασία ανεξεταστέων μαθητών γυμνασίου σε όλα τα μαθήματα, καθημερινή υποστήριξη μαθητών γυμνασίου και λυκείου στα μαθήματα του σχολείου, δραστηριότητες προσχολικής αγωγής για νήπια, δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά και νέους (Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων), λέσχες ανάγνωσης λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά και εφήβους, μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε ενήλικες, μαθήματα τουρκικής γλώσσας σε εκπαιδευτικούς και δανεισμό βιβλίων και ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών υλικών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα ξεκίνησε η λειτουργία των ΚΕΣΠΕΜ στον Ίασμο, στην Οργάνη και στις Σάπες του Ροδόπης, στον Εχίνο και στο Δροσερό του Ξάνθης, στην Άβαντος του Έβρου ενώ αναμένεται να λειτουργήσει στο Σέλερο του Ξάνθης. Αρχές Νοεμβρίου ξεκινάνε το ταξίδι τους στους μακρινούς μειονοτικούς οικισμούς 4 φορτηγάκια, τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ, εξοπλισμένα με λάπτοπ, παιδική βιβλιοθήκη, ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά υλικά και παιγνίδια μάθησης

Δήμητρα Συμεωνίδου http://www.xronos.gr/detail.php?ID=74221

2 σχόλια:

  1. Παρε την μια χτυπα την αλλη... Αναρωτιεμαι ποια απο τις δυο ηταν πιο επιβλαβης για την Ελλαδα. Μπορει καποιος να με βοηθησει να καταληξω σε ενα συμπερασμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.